FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Crăciunul în vitrină
Text postat de Ina Cirlan
Departe de casă, departe de țară, colindele ascultate prin sistemul sofisticat ce împrăștie sunetul și prin colțurile mai puțin măturate ale casei, bumeringindu-ți-l apoi fix între scărița și nicovala urechii au efect pronunțat lacrimogen. Butonul declanșator e apăsat doar după ce eu, jupânul și adolescentul familiei ne tragem pe aproape toată rezerva de șervețele a casei.

Mezinul nu ne crează probleme, colindele îi sună "abbastanza strano" așa că-și pune căștile pe urechi și ascultă hotărât ultimul hit al lui Fabri Fibra, care înjură birjărește din titlu și până în final, cu puțintică pauză în refren unde bagă interjecții antrenante. Ohh! Ohh!

Asta, ce-i drept, ne adaugă câteva hohote și sughițuri pe linia melodică a plânsului pașnic doinit, drept pentru care, pentru a evita faza spasmotică hotărâm că e bine să-l ignorăm, până termină de fredonat.

Odată eliminat surplusul de lichid sărat, punem semn să știm unde am rămas cu jalea și pornim vijelios în marea cursă cu obstacole a cumpărăturilor. Experiența anilor trecuți ne ajută să scurtăm căzutul pe gânduri și îndoielile de orice fel.
Tochitura din porcii comunitari n-are niciun chichirez, aduce a burete de baie fărâmițat și fiert inutil; iepurele cu sau fără măsline provoacă reacții ecologiste și plângăcioase zile în șir, așa că, înșfăcăm de aripi, curcanul de aceeași statură și greutate cu mezinul.
- Sarmale, avansează galeș, jupânul, cu un pui de speranță proaspăt ieșit din găoace. -- N-ai decât să te sui, tu, în tei după frunze, mârâi printre canini, mie mi-a ajuns basmul de anul trecut când am făcut-o pe pupăza acrobată ajungând fără voie un fel de vedetă locală, pentru că ăstora nu le-a tradus nimeni "Pupăza din tei" deci nu, până n-om găsi un soi de plantă la înălțimea solului care să fie mai elastică decât gumarul ceapist al bunică-mii.

În grija Moșului, am lăsăt, vrând-nevrând, cadourile după ce mezinul a declarat că vrea un Alfa Romeo fumuriu iar pe cel mare am început să-l suspectăm că-și dorește neaparat un elicopter.

În grija Domnului, lăsăm copiii și curcanul, pentru că întărziem fiecare pe la slujbele noastre care se vor termina când... tot Ăl de Sus are tabelul cu planificări!

Oricum până atunci, curcanul se va zvânta bine pe balcon iar copiii vor experimenta fericiți, toate hotdoagele și combinațiile alimentare periculoase.

Nouă ne rămâne, să petrecem în pauza de masă, Crăciunul din vitrina hotelului somptuos de alături, unde a mai rămas liberă o băncuță, zăpada e caldă și pufoasă, miroase a bunici și a cozonac... Unde oi fi pus clopoțelul? S-a făcut timpul să plec la colindat...

- Hai înapoi la muncă, Crăciunițo, îl aud de prin troienile gândurilor pe jupân, hai că trag ăștia obloanele peste Crăciun, s-a făcut târziu, iar ție îți zbârnîie mobilul de vreo cinci minute... iar colinzi aiurea prin nămeți? Uite, vezi, de aia n-am vrut eu să-mi pun sonerie cu clopoței, ar fi bine să o schimbi și tu. Ai să vezi, la anul o să mergem acasă... ai să vezi!

Photobucket
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Marieta,
Să mă ierți pentru că vin să-ți mulțumesc atât de târziu!
Un an mai bun , mustind de fericire și împliniri îți doresc, cu mult drag!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2007-01-06 11:44:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  La multi ani Fată frumoasă, depărtările plâng,
dar dă-le incolo, timpu-i scurt
si o să treacă în curând
vei mai veni pe aici, pe acasă
pe unde stele cad, nu curg...
Cu tot dragul Sarbatori fericite
Gabriela Marieta Secu
 
Postat de catre gabriela marieta secu la data de 2006-12-29 15:18:32
         
 
  Ar fi prea mult să cer un om de zăpadă, m-aș mulțumi și cu un bulgăraș, dar de unde...
Îți mulțumesc, Goia, să-ți fie și ție anul mai bun, mai plin, mai rotund!

Norică,
Dacă ar fi așa de simplu, aș încerca să ajung înot până la oala cu sarmale neaparat cu smântână.
Deocamdată, mai bat pas de defilare pe suspinoasa punte:).
E al doilea an de când am bucuria să te fi găsit.
De aceea eu, o să beau mai multe pahare în sănătatea ta, de vin dulce:)
Vă mulțumesc cu mult drag!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-12-29 08:17:23
         
 
  Odată eliminat surplusul de lichid sărat...
(Ina)

Acum înțeleg io cum s-au format canalele alea unde locuiți voi acolo... Că toate sunt pline cu surplus de lichid sărat... Canal Grande își are obârșia direct din Puntea Suspinelor, așa e ?

De ce nu veniți să mâncați niște sărmăluțe (în foi de varză, că-s mai bune) aici în țară, măcar odată pe an, de Crăciun, nu înțeleg... Cu o palincă înainte, cu un vin după și cu prieteni în jur...
Că e al doilea an în care beau un pahar în sănătatea ta, de șampanie :)


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-12-29 00:28:10
         
 
  Ina,

fara de om de zapada, vaslesti romantic o gondola...

iti urez "La multi ani!" si zile blande, spor la scris si un 2007 cu sanatate!


goia


 
Postat de catre nula nada la data de 2006-12-29 00:24:57
         
 
  Liviule,
Uite vezi de ce-am lipsit? Iaca răspunsul! Dacă mă ține tot așa și de Anul Nou vin pe 1 ianuarie cu un bocet de-o să vă tremure cămășile de plâns:)).
Deci, la anul pe vremea asta mâncăm curechi în vaporaș amândoi? Cu gondola nu te plimb că mi-e frică să mă sui în scobitoarea aia lustruită.
Rămâne stabilit, deci!
Mulțămindu-ți cu preaviz:))!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-12-28 20:34:24
         
 
  Anduță,
Iaca vezi, de obicei mă abțin de la manifestări de astea rușinoase:).
Bohotin ca Bohotin, da' un hectar- două de vie, să-mi ajungă până mi-oi termina păcatele de ispășit pe aici, neaparat să pui deoparte. La anul vezi bine, voi veni să le iau:)!
Și tu să ai parte de fericire și mult zâmbet!
Îți mulțumesc cu drag, pentru căldură!

Mulțumesc, Simona! Păi da, după cum vezi nu-s la fel, orice ai face! Stiu că se vor schimba lucrurile și acasă, deja am văzut lupte crâncene pe cozonacii din supermarketuri...
Să-ți fie Anul Nou mai bun și mai frumos, fată veselă!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-12-28 20:26:36
         
 
  Vezi tu, Ină, de ce-s eu ardelean încăpățînat și nu mă dau dus din locul unde am prins rădăcini? Păi ce m-aș face eu prin cele străinătăți, că la mine jumate din volumul tărtăcuței e ocupat de glandele lacrimale?
Da’ ajung eu pînă la Veneția înainte de Crăciunul viitor, cu o putinică de curechi murat! De-ăla de-ti mută nasul, să vezi tu liniște pe canale după aia! Da și cînd s-o răspîndi mirosul de sarmale, să vezi bătaie pe ulița ta lacustră!...
Io zic doar să avem noroc, fiecare pe acolo pe unde suntem. Și, mai ales, să nu uităm de unde am plecat. Cu romani ca tine în lume, nu mi-e rușine că sunt roman!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-28 20:02:18
         
 
  Probabil că sărbătorile nu au același farmec atunci când le petreci departe de plaiurile natale. Ai descris frumos sentimentul de care (cel putin în privința alimentelor cu gust de gumă :) ne apropiem și noi, datorit㠄binefăcătoarei” integrări :)

Felicitări, Ina ! Și la mulți ani !
Fie ca anul ce vine să-ți îndeplinească toate dorințele !

 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-12-28 19:53:32
         
 
  Măi, Scaietino, draga mamii, de ce mă faci tu pe mine să exersez "eliminarea surplusului de lichid sărat"?! Ai?! No, acu' după ce vreo două zile am trecut prin toate stările și prestările am mai facut-o și pe asta! :((
Eu te aștept acasă, când va fi să fie! Să-ți păstrez nișcavai frunze de viță de vie, gata zdrobite?! Ceva de Bohotin, acolo?!
Să fii fericită, frumoaso, oriunde vei adăsta...

La mulți ani!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-12-28 19:47:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE