FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Silviu Encica
Cald... Peste zero. In care scara - pai scara din beci, e mai aproape. Cum sta el, numarand tijele gospodaresti ce i-au captat convingerile-n sistemul metric. Un butoi de beat se bea din cupa demontata-n "-astole", "-istole", tepi tepeni si clari... O durere de cap i-e aducerea-aminte. Trecute, framantatele zile de bile de ping-pong, cand era usor. Acum, nimic. Usor? Ei - da, usi deschise, geamuri triste fara sticla, fir de pai pe fir de pai - un sir lung-lung.
Niciodata nu esti singur de-a-n pustielea, nici cand te opintesti mai induiosator sa fii. Sura, suierul, soareci - o casa vrednica. Fidelitatea locului stiut, acompaniata la ureche de-o palma de viscol, de altfel blajin. Indetectabila plebe. N-au invatat sa iasa, ei... cei ce nu stiu sa moara toti odata. Fac amor - ei. Cu dinti ranjiti - fara oglinzi, de doua ori - pe zi, pe-ntuneric, pe cutremur, pe paine... Gri masa mea. Loc avem... Macar de aruncat priviri. Ne prieste.
Se pripeste. Paranoia se ia repede si se digera perfect, cand pribeag esti de unde vii - si nu mai pleci - pribeag in mocna adoptiva, si-n gand. De-alergi... Cine stie? Te saturi de curiozitati. Ce e dincolo? - brusc adori surprizele. La culcare! Asta iarna ce-ai facut? Te-ai ferit. Nu mira ca azi ai alti vecini care, minori, vor sti sa iasa spre nou cu pieptul in zale, cautand pe sub paturi de marca argoul nimerit pentru un bun-ramas.
Acum se fac idolii.
Nu mira, dar rima.
El-tu - sau doar el - va face reuniuni si anchete. Pe teren. Ce era, copii? Care era cuvantul pentru chemarea voastra? Ei, pe vechi sau pe nou... In ordine. Pe vechi - aventura. Bine. Un cotor de varza pentru tine, Phoenix, mi-esti prea scump acum - de doi ani tin cotorul pentru un raspuns cumsecade. Pe nou - cine, cine, cine... Tu, ciungule. Bun, buun... Capeti o nuca mumifiata si-un nume: iti voi spune Feodor si te vei numi sef. Ti-ai depasit conditia.
Acum, copii. In cor. Ce ne-ngrozeste cel mai si mai tare? Masochistii sa se-abtina. Mieunatul! Raspuns de-o nuca. Veti sti sa stati pe langa mine, baza voastra, si nu va va lipsi nimic. Sigur, imi rezerv dreptul sa-mi aleg clientela. Sigur, unii dintre voi nu vor reusi. Important e ca... dar, s-a facut tarziu.
Butoiul plin de-ntelepciuni se tunde prin frecare cu o pila ascutita. Ce vremuri, pare sa-si spuna batraneste. Pe la a doua - hm? oare a treia... - generatie de zane bune, ma facusem om... cu dinti! Imi placea rasa. Nu stateau in cercuri. Masa lor era oricum dar gri nu. M-am retras. Nu-i vorba, stiau multe la un loc. Plini de daruri. Primul dar de care m-am lovit, in nestiinta lor candida, a fost haosul. Aveau si ei pisicile lor - fara indoiala, acesti... oameni. Si stiau sa moara. Lent, incert, de atatea ori intr-o viata, incat la sfarsit nu simteau diferenta. Mi-am dat, asa, un copan padurarului, unul padurii... si restul la "Dezmembrari".
Sura asta... e asa larga. Cate boli smulse din spirite, cum gene-i smulgeai dandu-i parul peste ureche intr-un ultim spasm de razvratire - voi dezbracati cu ochi inchisi, intr-o cupa extenuata, drenata de marele vin al butoiului reabilitat in recurs. Un act ultim de protest. Amorul salbatic - suierul tace-n urechile lor de greul patimei, pleoape, ochi - sifon - inchis, deschis? Vartejuri de-un albastru indecis de rascolit, si... ei. Iar. Anafor in anafor... Smulge-te!... ochi orb, sa privesc in suflet. Da-te la o parte, inima, tunde-te de neoafectivul expresiv - freaca pan' la foc. Rezolva puzzle-ul crengii trubadurului-copil, prizonier in cuvinte. Mi-e sete de ce e dincolo... de revolutie. Jos pulsul tau regulat.
Jos.
-Valve! Valve! Valve...
Sarind in orbitele singurului martor al unei alcatuiri excentrice de tara, unde nu tu mieunat, suier intern - nici mahmurii, nici asa-zisii indragostiti frecvent presarati in loturi de unu, ce amor nu stiu - fiecare cu Dumnezeul lui, mizerabilii se contopesc, decorand beciul de usi deschise, sticle vesele. Fiarele-oameni, supremi. Isi iau masuri, afiliindu-se ghirlandei - indecis - in albastru.
Nu tulburati.
Osificarea viscerelor, cercuri metalice in deforme, starea de intens epuizant... Cald... Firimiturile-butoi asculta caderea de picuri densi peste un covor nesfarsit de goblen inceput, asteptandu-si culorile.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE