FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  GUDUREI ???

"E posibil ca cei care te-au lăudat s-o fi făcut în virtutea acelei recomandări. Vor reciprocitate. Gudurei. Totuși, și ca pastișă, mîna unui literat rămîne de boier. Și producția - stilată.
Corneliu Traian Atanasiu [25.Oct.06 20:23]"
----------------------------

Poate că niște explicații s-ar impune. Eu unul le aștept.

Capcană sau nu, am apreciat textul pentru el în sine. Nu pentru că ar fi reprezentînd vreun "ism".

Gudurel Europenescu.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-26 09:42:46
         
 
  sorry,sunt ticnit, asa patesc mereu.
domnule atanasiu, dau mielul
 
Postat de catre felix nicolau la data de 2006-10-25 20:36:07
         
 
  cine-i Tanasescu dom'le?...

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-10-25 02:30:19
         
 
  Domnule Tanasescu, reverenta pt curajul si deschiderea dvs.  
Postat de catre felix nicolau la data de 2006-10-24 22:51:18
         
 
  Salut initiativa colegului nostru insa condamn formarea inca unui curent literar inutil!!!

Nu de matrici avem nevoie, ci de individualitati puternice. Nu de curente literare avem nevoie, ci de scriitori...

am citit cu interes in orice caz...

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-10-22 23:03:22
         
 
 
Mariana, Lory, manifestul pentru asta militează. Pentru o literatură de calitate făcută cu un suflet nobil și cu intenții generoase. La fel de bine însă repudiază ceea ce numai se dă drept literatură. Nu-l putem judeca după ce ne închipuim că va fi efectul lui, important este să-l privim boierește: să simțim că există niște valori care au fost trădate și să încercăm să le recuperăm. În folosul nostru.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-22 22:08:21
         
 
  Am citit manifestul cu pricina. Tot respectul inițiatorilor acestei idei. Cum spune și Gabi, de la idee la faptă e distanță MARE, iar marea e schimbătoare și la culoare, și la formă, și la gust, și la concentrația în sulf. Manifeste au scris și adus în atenția lumii intelectuale și alte generații de scriitori, fiecare etapă literară impunând un curent literar sau mai multe; acesta este un progres sau un regres, dacă se face ceva, în mod sigur o schimbare, în bine, sper. Literatura, din orice colț de lume ar proveni, e bună dacă e scrisă cu mintea și cu sufletul, cu multă sensibilitate. Frumos gestul tău, salutar. Să ai o seară fericită. Votez.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-10-22 20:09:02
         
 
 
Gabriela, tu ești prea sensibilă ca să vezi numai circumstanțele fără importanță. Iar etimologia ta este prea închipuită ca să poată avea crezare. Cuvîntul este de origine slavonă și trebuie să fi însemnat stăpîn (e bănuiala mea, dicționarul meu, prea sărac, nu o spune). Numai că, în timp, a dezvoltat sensuri și conotații de noblețe sufletească, spirituală și de comportare care nu trebuie ignorate. De asta uzează și autorii manifestului.

Unul din ele este cavalerismul. Care e ceva de genul lui noblesse oblige. Nici eu nu vreau să te supăr.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-22 18:18:31
         
 
  sa nu te superi pe mine, când eram mică obișnuiam să le cânt melcilor "Melc, melc, codobelc, scoate coarne Boierești că te duc la baltă..." și tata râdea de mine spunând că boerii nu au coarne... decât unii și alea nu de cinste... Ai cumva idee se spune boer / boerie sau boier? N-am acum vreme să caut în dicționar, deși cred că boerii au numele provenit din radacina boi, erau avuți nu ?
Hai nu ma lasa cu ochii în soare...
Cât despre manifestul in sine si locul unde e postat... de la intenții și vorbe până la fapte e ceva cale... ar fi frumos sa existe suflet in literatura si mai putine interese in promovarea nontalentelor, dar vezi trăim intr-o lume a reklamei... și unii au prieteni, rude... ce suferă în lipsa laurilor... talentul nu e suficient, iti mai trebuiesc prieteni sus pusi - boieri, și reklamă... re și klamă ca să te prindă de afiș, să nu cumva să yazi la o adică... Mă iartă... visele mele legate de o lume curată a poeziei, a artei în general s-au cam gătat... îmi doresc lumea asta - frumoasă, cu suflet, cu inteligență... și de-a domnul să fie posibil ca ea să existe... poate după ce o trece vrmea spoielii de nimicuri...
 
Postat de catre gabriela marieta secu la data de 2006-10-22 13:50:43
         
 
  Nu stiu ce va ieși din acest manifest literar al lor, eu l-am citit cu atenție, este de luat în seamă intenția de-a ,,curăța'' literatura de toate vomele și zgămâielile așa zis poetice. Pe de lată parte, ei (mai marii agonici), au avut sub nasul lor poeți de valoare care au plecat de pe site nu din cauză că n-au fost înstelați sau gratulați ci din cauza găștii care ridica în slăvi tocmai ceea ce vor sa taie acum din rădăcină. Ca și autor de versuri știu bine că nu mă voi înregimenta niciodată vreunei mișcări, oricât de benefică s-ar declara, ar însemna să scriu ceea ce se cere și asta chiar că nu pot s-o fac. Oricum, a fost surprinzător demersul lor și eu sper să auzim de bine... că de rău, suntem sătui.
Felicitări pt. aducere în atenție!
Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-10-22 11:51:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Uite ce e, eu am fost mușcat anul trecut de un cîine și timp de 5 ani, vaccinat, nu mai am voie să turbez. Poate nu te-ai dus la vreme la boli contagioase. Spune ce te-a mușcat, nu spumega doar.

Sau pe tine te turbează bocancii primiți acolo unde-i meriți pe toate site-urile pe care cu grație obscenă le-ai frecventat? Tu de pe care bănci, de la care tribună vorbești - a rabiei literare?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-22 11:43:36
         
 
  Am citit si alt pasaj din manifest. Baietii sunt dementi. Clar. Si periculosi. Am crezut ca e un tertip sa aibe trafic. Dar nu e asa. Vor sa manipuleze. Ma mir cu nu e si Geana printre ei.
Vrei secret mare maestre Atanasiu?
Citeaza-l pe dl Corbu. Se pricepe la literatura mult mai mult decat ,,literatii Gavroche de pe Agonia"
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-10-22 11:25:16
         
 
  Am citit si eu marele manifest.
Mi-a sunat ca o latratura legionara.
cand Herinean va fi un nume in literatura romana poate fac un efort sa nu adorm lecturand txtul ala laxativ. Paul Bogdan e un popa cu veleitati de mare poiet.
Un amalgam de termeni si de sofisme. Ma miram ca altcineva in afara de dvs sa-l citeze.
Sincer aveam o parere mai buna despre dumneavoastra. Pacat.
a si apropos..boierii au mai fost si trasi in teapa de unul Tepes. Si decapitati de unul Voda Lapusneanu.
Iar legionarii au fugit ca popandaii din fata marelui roman Antonescu.
Spuneti-mi un mare boier al literaturii romane...
Caragiale vi-l servesc eu.

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-10-22 11:17:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE