FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Umbra
Text postat de Craita Silvana Serbanescu
Din timpuri nu de mult apuse
mă urmărește neîncetat
o umbră rece
searbădă
și fără milă

Nu-i umbra mea dar nici nălucă nu-i
mă urmărește neîncetat
o umbră rece
searbădă
și fără milă
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Umbra pe care incerc sa o descriu este de fapt urma lasata in suflet de o persoana din trecut care m-a marcat profund in mod negativ a carei prezenta este omnioprezenta desi vreau sa o ignor sa dispara de ea sunt legata prin lucruri, persoane ale prezentului.
 
Postat de catre Craita Silvana Serbanescu la data de 2004-03-18 16:20:16
         
 
  Umbra- mereu credem că ceva sau cineva ne urmărește , iar cititnd comentariul lui Nicolae nu sunt de acord că în felul acsta evităm răul, e de fapt cum spune și el o limitare a libertății, nu știu dacă înțeleg corect sensul versului,,Din timpuri nu de mult apuse’’ s-ar părea că e umbra cuiva care a dispărut undeva în neființă și prezența ei este permanentă, rece...( tare mult aș vrea să știu dacă ăsta este sensul) în rest succes!  
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2004-01-13 08:09:14
         
 
 
Observație tehnică : aș spune « ne-ncetat »- pentru ritm.

Este bine să avem permanesnt senzația că ne controlează cineva, fiindcă evităm răul.
Dacă te obișnuiești cu controlul, libertatea capătă limite- (ar fi absurd ca libertatea să nu aibă limite, fiindcă ar da voie negativului să intre și să dilueze lumina, să sape la rădăcină ideea despre frumos și bine).
Faptul că o resimțiți « fără milă » înseamnă că firea sensibilă care sunteți nu este în largul ei, că nu are câtă intimitate dorește.
Apoi, nu v-o recunoașteți. Ce să însemne, oare ? Că simțiți în dumneavoastră energii neînțelese ? Că nu v-acceptați chipul ? Eu am învățat-o pe fetița mea, să-și accepte chipul, ba, mai mult, să facă din el o emblemă. Cred că chipurile ciudate, care nu-ncap în matrița universală o chipurilor, au de la Dumnezeu ceva în plus.
Umbra este rece, deci sub normalitatea confortabilă, este searbădă « palidă la față, fără vlagă, veștejită »(definiție dex)-(acest cuvânt nu mi se pare prea concludent, « rece » este suficient) și, reveniți, ca un leit-motiv, « fără milă », ca și cum asta ar fi ideea .
Este loc de mai mult (profunzime, relație cu sine, mesaj poetic).
Cu timpul veți reusi.
Vă aștept !
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2003-08-26 18:31:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE