FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Prin sala pașilor pierduți
Text postat de Florentin Sorescu
În sala pașilor pierduți

Voi începe cu ceva enorm de plictisitor și anume vă voi arăta cum merge treba prin justiție. Motivele de recurs în casație, conform codului de procedură penală, sună așa:

Art. 438. Cazurile in care se poate face recurs in casatie

(1) Hotararile sunt supuse casarii in urmatoarele cazuri:
1. in cursul judecatii nu au fost respectate dispozitiile privind competenta dupa materie sau dupa calitatea persoanei, atunci cand judecata a fost efectuata de o instanta inferioara celei legal competente;
2. abrogat;
3. abrogat;
4. abrogat;
5. abrogat;
6. abrogat;
7. inculpatul a fost condamnat pentru o fapta care nu este prevazuta de legea penala;
8. in mod gresit s-a dispus incetarea procesului penal;
9. abrogat;
10. abrogat;
11. nu s-a constatat gratierea sau in mod gresit s-a constatat ca pedeapsa aplicata inculpatului a fost gratiata;
12. s-au aplicat pedepse in alte limite decat cele prevazute de lege;
13. abrogat;
14. abrogat;

Din câte lesne puteți observa, la ora asta mai sunt 5, mari și late, întrucât în rest toate au fost abrogate. Că sunt în număr de 5 este un fel de a spune, dacă lecturați conținutul lor veți realiza că sunt practic imposibil de întâlnit în realitate. Poate unu la 100 de ani.

Pe de altă parte, avem o grămadă de situații în care și un magistrat - O, Doamne, iartă-mi nevrednicia -, da, domilor, chiar și un magistrat poate greși, ba uneori nu chiar oricum, ci încălcând legea.

În regulă, dar noi, netrebncii, ce putem face când Însăși Magistrăsimea Sa a greșit?

Păi faci așa: Scuipi în palme, faci trei pași înapoi șu zici: Tulai, Diamne! Am belit-o! Iertați-mi expresia, dar e chiar așa.

Te uiți prin codul de procedură penală, afurisit să fie în vecii vecilor, și-ți vine să strigi din toți bojocii "Piei satană!" căci, al dracului să fie el, nimic nu găsești prin care ai putea sancționa acele încălcări ale legii. Doar ați văzut cu ochii dvs cum scrie: abrogat, abrogat, abrogat (perioadă) abrogat.

Spre exemplu, o schimbare de încadrare juridică trebuie pusă OBLIGATORIU în discuția părților, pentru a se putea apăra. Dar dacă Magistrăsimea Sa "uită" să facă acest lucru? Ai belito! cum spuneam mai înainte, pen că nu ai nicio instituție juridică prin care să sancționezi încălcarea dispozițiilor legale de către cel care trebuie să le aplice.
Ba da, ai o scăpare, mint! CEDO. Te duci la CEDO, domne, că Înalta Curte nu se coboară la astfel de mărunțișuri cum ar fi dreptul la apărare sau dreptul la un proces echitabil.

Cam asta mi s-a întâmplat azi la Curte. Aflu că recursul în casație mi s-a admis în principiu, dar așa, de formă, pentru că admiterea în principiu înseamnă că te-ai circumscris motivelor de recurs dar de fapt, domnule avocat, de-abia acum vom vedea pe bune dacă ne-am circumscris.
Eu le zic de nelegalități cât casa, ei îmi zic, păi vi se pare că se circumscriu în vreunul din cele cinci motive?
Da și nu, le răspund, dar dvs vi se pare că s-ar putea încadra ceva în aceste motive? Și ce ne facem, că încălcările legii sunt evidente. Ce ne facem, fetelor?
Chiar așa nu le-am spus, că printre ele era și un domn magistrat, cu toate că nu părea a avea oaie, adică oi. Mioare, bre.
Dar le-am zis, măi tovarăși, măi domnilor, tot ce am invocat în acest recurs înseamnă admitere de pe scaun la CEDO, voi la ce dracu mai sunteți puși aici?
Recunosc, m-am cam înfierbântat, la un moment dat nu mai m-am putut abține și le-am strigat, ce dracu', domne, o tot țineți leandra cu încadrarea în motivul de la punctul 7, iacătă, am hotărâre pronunțată tot de voi, vai de voi, pardon, chiar de voi, în care l-ați circumscris pe unul deși nu era circumscris, motivele fiind SIMILARE cu cele invocate de noi.
Mi se cam urcase sângele la cap, îl simțeam cum își face de cap, de-adevăratelea, nu în glumă, dar cred că și lor, de vreme ce, brusc, în mijlocul pledoariei mele decid să suspende ședința.
După aceea am dat-o dracului de pledoarie și de teorii fără sens și le-am zis pe șleau, domnilor, noi facem aici teoria bățului de chibrit, plimbăm niște vorbe goale de la unul la altul, iar oamenii ăștia sunt disperați! Oare unde sunt principiile de drept, unde este spiritul legii?
Despre Vasile și Doru, ce să mai zic? Încercați numai să vă imaginați cum scrutează sala cu privirile în căutarea cuiva cunoscut. Pentru ei lumea aia în care au ajuns este cvasi-necunoscută, se simt cu totul pierduți. Când dă cu ochii de mama sa, Vasile începe să plângă. Doru plânge și el când o vede, iar ei pur și simplu îi vezi sufletul făcut ferfenițe. O aud cum suspină în spatele meu.
- Măi Vasile mamă, măi Dorule, nu mai plângeți, mă, o aud cum le șoptește cu glasul înăbușit, nu se poate ca Dumnezeu să nu facă dreptate.
- Nu mai pot, îi răspunde Vasile clătinându-se ca un om beat.
Se tot caută din priviri, vezi legătura aia dintre ei atât de puternică, încât ți se pare că sunt legați între ei cu o sfoară.
- Vasile, Vasile, ți-e rău, mamă? Zi, Vasile, ți-e rău?
Iar noi discutăm în tot acest timp de CEDO, dezbatem probleme de drept folosind cuvinte care mai de care mai docte și mai sforăitoare. Oameni cu pretenții, de. Învățați la școli înalte.
- Am numărat zilele până am ajuns aici, îmi zice Mirela, mama, la sfârșit. Zilele le-am numărat, domnule avocat! Ca să își bată ăștia joc de noi. La ce au mai admis recursul, pentru ce ne-au mai chemat aici? Arză-le-ar focul de Curți Înalte!...
PS. Dacă mai credeți în minuni, spuneți-mi voi rezultatul. Poate-l vedeți și pe Isus pe-acolo călcând peste ape. Asta dacă nu s-o fi pierdut prin sala pașilor pierduți.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Logică impecabilă: Dacă nu-i albă, e maro.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-06-05 19:50:43
         
 
  Vezi? Te demasti! Tot o tii langa cu hotii din pesede (or fi si acolo hoti, nu neg) dar furturile basaului si ale joianului ti se par, nu-i asa, scuzabile! Cat puteti fi de ipocriti, globalistilor! Mi se face frica la gandul c Urmatoarea garnitura de politicieni te-ar putea include!
 
Postat de catre sters sters la data de 2019-06-05 16:04:35
         
 
  da, Radu, dar e un sport al minții...mai exact al nopților minții!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-06-05 09:09:24
         
 
  să te retragi de o mie de ori, să revii de o mie de ori, e și ăsta un sport.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-06-04 13:45:34
         
 
  Sters șters, n-am chef să-mi răcesc gura de pomană cu tine, oricum nu se va prinde nimic. Faptul că se comit erori în justiție și încă unele grave nu înseamnă că gașca de infractori din PSD (sau din alte partide) este una de tolerat și că nu a încercat/încearcă să-și aservească justiția.
Eu am susținut și susțin aceste lucruri indiferent cine este la conducerea țării, iau apărarea justiției când este cazul iar când nu, nu. Pentru că mă raportez la situații concrete, nu la blau-blauri.
Dacă vei fi urmărit luările mele de poziție luate de-a lungul timpului ai fi observat că am protestat public față de derapajele din justiție, atunci când a fost cazul, indiferent de guvernările care s-au succedat, tot așa cum i-am luat apărarea, când, de asemenea, a fost cazul.
În speța de față tot o instanță a pronunțat soluția de achitare. Bineînțeles, cu ajutorul statului paralel, cum mi-ai spus odat‘😅😅😅
Diferența dintre niște duși ca tine și oameni care sunt cu adevărat verticali este că mulți dintre cei care au protestat vehement față de măsurile de protecție infracțională luate de PSD nu s-au făcut că închid ochii față de aceste derapaje ale justiției, așa cum faci tu cu patrihoții ăștia pe care i-ai tot susținut și îi susții. Capisci?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-06-03 22:39:08
         
 
  sters sters dar tare activ
, nu dă plecat nici șters din registrul de stare civilă! :))))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-06-03 21:27:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nu de Iisus ai nevoie, tie iti e destul joianul, el va face justitie independenta si impartiala, ca doar pe el il lauzi. N-am vazut ipocrizie mai mare in viata mea!  
Postat de catre sters sters la data de 2019-06-03 08:52:44
         
 
  Pai, stimate avocat, cum vine asta? Acum te plngi, dar erai partizanul celor cu Pruna, Macovei et compania? Cata ipocrizie! Recunoaste deschis ca te afli in tabara gresita! Cei ce vaor paradirea Romaniei vor si distrugerea increderii in justitie, stimabile, dar tu sustineai sus si tare ca e bun joianul, ca e bine cu Base, ca noi visam cai verzi pe pereti! Hai, trage-l de mana pe Fane, skakespearianul tau amic sa-mi stearga comm-ul, ca e injurios! De-alde voi ii plac Corbului. De voi sa aiba parte!  
Postat de catre sters sters la data de 2019-06-03 08:50:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE