FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Țepeneag
Text postat de Radu Stefanescu
Trăia cândva, nervos și echivoc,
Un ins complex, pe nume Țepeneag,
Ce consuma pateu cu fainoșag
Și pescuia obleți - în Glavacioc.

Dar vara, când prindea un fitofag,
Cu rozmarin și foi de busuioc
În vin spumant, îl prepara la foc,
La foc nervos, la foc mărunt, cu drag,

Ofrandă insei ce stătea mai sus
Cu un etaj, căci o iubea nespus.
Suna la ușă, îi spunea hello,
Iar dânsa, gol-goluță sub furou,

Îi murmura: ia loc pe canapea.
Dar Țepeneag, nervos, o refuza.



sonet inspirat de "Mă muști, toridă, fix de cozoroc" (MMI Florin Rădulescu)

Mă muști, toridă, fix de cozoroc,
Și-atârni la pieptu-mi tandru, ca un steag.
Sondând genuni, mărețul ștremeleag,
Evacuează toxicul amoc.

Idila noastră dă să prindă cheag,
Dar sentimente nu mai țin pe stoc.
Demult, te adoram ca un flaimoc
Când chițăiai sfioasă-n prepeleag,

Și, asuprit de sânul tău vârlav,
Ingurgitam semințe de bostan.
M-ai transformat, cu geamătul sitav,
Din armăsar pur sânge în talan;

Azi părăsesc un orizont bolnav
Și alții or să-ți guste din copan.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mereu ma ameninti,mili,ca sunt prea- prea si ca n-ai timp,din cauza de minore,dar cum te suna bibiloi si-ti ordona sa ma musti de fesieri,cum treci la fapte,ordinul nu se "dixcuta",sper sa stai in banca ta,posteaza sudoku si poze cu minore,daca prostiile astea te fac happy,rugamintea mea e sa incercam sa nu ne mai intersectam pe nicaieri,fiecare sa-si vada de patratica lui,nu ma intereseaza opiniile tale,gandirea ta de militian pensionat,ok?  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 22:20:25
         
 
  tu n-ai ego,mili,esti un nimeni dirijat de altii,cate poezici ai scris,rebusila,tu stii doar rebus si sudoku,taci,tortionarule.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 21:31:06
         
 
  domnilor, distinși colegi, dacă aș fi bănuit măcar o clipă că glumița mea va stârni atâtea polemici, îi puneam damei chiloți și rezolvam problema. din ăia lungi, cu mânecuțe.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-04-16 21:27:20
         
 
  dle profesor, chiar vă pierdeți timpul cu el! n-are cum înțelege, e monocord, limitat și liniar...
și pentru că tot ați folosit o zicere cu orătănii, vin și eu cu alta, la fel de sugestivă: stricați orzul pe gâște...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-16 21:14:54
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ”sugestie de clasa primara,tipic comunista” Fl. Rădulescu

Să-mi pierd sau să nu-mi pierd vremea cu ilogica dumneavoastră, domnule Rădulescu?

În locul unei greșeli, o expresie, adevărat, arhicunoscută dar expresivă, e de preferat. Însă, cu siguranță sunt alte și alte soluții. Că nu ați sesizat subtextul recomandării mele ar putea fi demn de o expresie care se învață la grădiniță. Însă acest fapt nu face inutilizabilă expresia ”râsul curcilor”!

Dar cel mai important aspect al ilogicii domniei voastre este chestiunea ”comunistă”! Tot ce s-a făcut în epoca, pe nedrept denumit㠔comunist㔠a fost rău, blamabil, înfierabil?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-04-16 21:09:04
         
 
  sunt aici useri, dle profesor, cărora indiferent sub ce formă le-aș semnala o greșeală, vor sări ca arși, răspunzând cu invective. nu-i mai nominalizez, că îi știți foarte bine.

adineauri ați comentat la postarea "transformatorul" a dlui sorescu. dacă vă veți uita în comentarii, veți observa faptul că și la dânsul am găsit ceva pete în soare, însă dumnealui a mulțumit pentru remarcile respective, neresimțind nevoia de a sări la bătaie.

până la urmă, fiecare reacționează în funcție de numărul și adâncimea circumvoluțiunilor cu care l-a fericit cel-de-sus, e simplu!

ps. sunt de acord cu orice este sub semnul corectitudinii și al adevărului. accept faptul că și eu greșesc (până la urmă, cine e perfect?) și nu mă voi supăra dacă voi fi corectat, indiferent de cine și pe ce ton. iubesc mai mult corectitudinea și rigurozitatea decât propriu-mi ego.
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-16 21:05:33
         
 
  interpretati eronat,domnule Cristescu, a.m e un mercenar, ataca la comanda lui bibiloi, ala e mentorul si prietenul lui. pana la urma, inculpatul a.m e militian,face exact ce i se ordona.si n-are capu' mare,culmea. :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 21:00:46
         
 
  ”de ce nu te iei de” Fl. Rădulescu.

Încerc eu. Răspunsul se află în textul ”Transformatorul”. Pasajul în care un elev bate un copil mai mic și îi piere curajul când profesoara (o înțeleaptă) îi aduce în clasă un băiat mai mare și îi spune să-l bată pe acesta.

Sau, mai academic, aquila non capit muscas!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-04-16 20:52:38
         
 
  asta cu dansa,goala pusca,e o sugestie de clasa primara,tipic comunista,de rasul curcilor.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 20:52:15
         
 
  Și ca să nu rămân㠔funcționabil” în coadă de pește, distinși colegi, vă învederez că termenul se află conținut chiar și într-un dicționar. Despre nenumăratele (peste 160.000) utilizări am vorbit destul în pledoariile mele.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-04-16 20:44:44
         
 
  Nu sunt similare, domnule Ștefănescu. Cred c㠔Iar dânsa, goală pușcă sub furou,” ar rezolva problema.

Domnule Adrian Mihai, este de apreciat propensiunea dumneavoastră pentru acribie. Ba, sunt plăcut surprins să constat cât de bine stăpâniți punctuația și gramatica, în general. Erați o rara avis, când ați fost activ ori marea majoritate (dintre colegi) stăpânea aceste domenii precum domnia voastră?

Am o întrebare și o recomandare. (dacă le acceptați)

Întrebarea: Unde ați stat până acum și de ce nu v-ați manifestat?

Recomandarea: spațiul public irascibilizează. Poate faceți observațiile mai amical, nu așa ca un ordin.

Succes și mulțumiri. Cred că putem spune că, iată, avem un cap limpede pe site!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-04-16 20:39:15
         
 
  mili,eu zic sa-ti vezi de promovarea minorelor tale,n-ai tangenta cu poetria,m-am lamurit.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 20:38:43
         
 
  păi e superfluu să-i explic ceea ce chiar tu, acum, ai înfierat! iar pe tine nu am de ce să te conving, doar semnalez, restul nu mai e problema mea, faci cum te taie capul, ce să zic?...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-16 20:36:17
         
 
  mili,raspunde,daca tot te pretinzi corect,de ce nu te iei de caricaturile de poezele scrise de buricea,sau de catrenele lui absolut stupide,oare pentru ca n-ai sange in instalatie? :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 20:23:55
         
 
  în cazul ăsta, explică-i și domnului Cristescu că "funcționabil" e tot o deraiere de la normele lui pește prăjit, rebusistule, și dacă-l convingi, e posibil să mă convingi și pe mine, caz în care, oricum, pe "gol-goluță" n-am să-l schimb...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-04-16 20:21:11
         
 
  și nimic!
explică-i și lui sonache că nu orice deraiere de la normele lingvistice poate fi numită licență poetică. așa, pentru cultura lui generală...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-16 20:03:58
         
 
  Rudy, mulțam pentru steluțe, dar exagerezi, poezica e un moft, o pastișă. După cine, nu spun, oricum, nu contează.

Comisare, așa e. Și?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-04-16 19:55:58
         
 
  nea Mili,aici nu dezlegam rebuselele matale comuniste,in poetrie exista licente poetice,dar nu stii d'astea,tu esti pe post de musca in bipu' calului,ca asa ti-a ordonat sefu' exclus de pe site! :))))inca ceva,de buricila de ce nu zici niciodata nimic,nu te lasa Bibiloi? :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 18:48:54
         
 
  mai mondial ca bercea, sonache, de acord!

însă, din păcate, gol-goluță nu există, sorry! există gol-goluț, goală-goluță, goi-goluți, respectiv goale-goluțe.

regula de la nou-născut/ nou-născută/ nou-născuți/ nou-născute nu funcționează aici...

pe când gol-goluți sau gol-goluțe?
aș fi de părere să modifici, sunt soluții - gârlă...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-16 18:33:51
         
 
  Superclasa mondiala,maestre Stef,nu am nivel sa acord doua stelutze,poate o face un camarad de "arme" :))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-16 15:09:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE