FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
+
Text postat de dorias serbanescu
digerăm frica cȃnd ne sărutăm avem
sȃngele ei ca niște rictusuri pe obraji și buze
în mintea translucidă levitez
sunt mireasă-pe bune?
în rochia maculată de strugurii tineri?
îți ricoșează spre țintă ochii ca bilele de biliard.
nu accepți să întelegi. ninge. păr roșcat peste tot.
pe urmele lui zâmbești incisiv. îngurgitezi sălbatic visul.
tulburări gastro-intestinale. intrăm amȃndoi într-un balon cu puțin hidrogen sulfurat.
de fapt mă împingi în el. reușesc să fug spre fereastra fără termopan. spre apus.
ești gelos. regreți că l-am învățat iubirea în arta vegană.
vrei să bei vin tulbure din carnea soției presată și fermentată în paturi străine. din răzbunare.
păr alb scuturat ca fulgii de zăpadă ghemuiți gata să se absoarbă. sau un decor în semintuneric. pe balcon degetele ei freăcă zahărul pulbere așezat pe-o tipsie. în ploaie. oricine ai fi alege. bum! în jurul unei triade mișcarea soarelui sub forma rădăcinii morcov zgȃlțȃită să iasă din pămȃnt. păr roșcat crescut la loc. speri.
strugurii ating faza maturității depline. așteaptă vulpoiul cu mȃini libere. de ce te bagi?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  domnule Stefanescu, ma bucur ca sunteti sincer. multumesc pentru vot.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2019-03-20 14:57:38
         
 
  Ăștia care sunt pe invers ar admira și-un rahat în potecă, dacă miroase mai altfel decât în mod obișnuit. Așa, de kiki, ca să pară ei mai cu moț!
Delirul verbal de deasupra poate fi produs de oricine, de absolut oricine care pune mâna pe-un pix și o carte, închide ochii, și răsfirînd filele cărții, notează cuvinte alese alandala. După care, încearcă să stabilească oarece legătură de rudenie sintactică între ele.
Un text care nu are logică interioară, venită din fluența ideilor care l-au generat, e o bâzdâganie glossolalică, produsă de un ins lovit de amoc.
Adică un vax!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-20 14:47:24
         
 
  nu trebuie corectată, e mai sexy așa.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-20 14:23:20
         
 
  ”frica cȃnd ” trebuie corectată această sintagmă.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-03-20 14:08:23
         
 
  Domnule Sorescu, le scot cu capul din capul altora.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2019-03-20 13:25:08
         
 
  MARELE MAESTRU INTERGALACTIC "O aberatie,ca tot ceea ce emana in plan literar aceasta creatura instabila."
cicoare, o sa-mi bag "netimtirea" intr-o fotografie. poate ajungi tu sa ma iubesti ca pe un frate.
 
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2019-03-20 13:22:07
         
 
  p.s. preferabil, și mai puțin plicticos.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-20 09:43:27
         
 
  cândva, ocoleam genul ăsta explodat de scriitură, dar am descoperit în el un soi de chimie a cuvintelor care transcende nevoia uzuală de reprezentare, de sens, de corespondențe logice, chestie care îmi place, fiindcă mă intrigă și mă determină să recitesc. sper să nu contrariez prea grav pe nimeni, dacă afirm că-l găsesc preferabil multora dintre dramoletele cu pretenții cosmogonice, produse cu spume la gură de bătrânii fani ai lui A Păunescu. vot.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-20 09:42:21
         
 
  Cam are dreptate Peia aici, domnule Cristescu! Și fâso-galacticul ăsta.
Textul mi se pare unul prea îmbâcsit ca să răzbată din el dacă nu un fior, măcar o idee. "Ochii ca niște" bile de biliard? Bine că nu ca niște mingi de rugby.
"în jurul unei triade mișcarea soarelui sub forma rădăcinii morcov zgâlțâită să iasă din pământ." - Domnule Șerbănaș, de unde le scoateți, dom'le? Din ce (pre)puț?!...
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-03-20 08:06:53
         
 
  Extrapalpând, domnule Cristescu, nu mi-ați răspuns le întrebare: schimbarea nickului care mi-a rămas cam mic duce după sine și la o scădere de nivel din partea dvsz?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-20 00:30:12
         
 
  Extrapolând, s-ar putea afirma: spune-i ce înțelegi ca să-ți spun cine ești!

Râsul acela raportat la sintagma ”cuantica lecturii” în niciun caz, nu face rău sintagmei! Poate mai reflectați. Am început, aici, în Europeea, câteva însemnări pe temă. Care este extrem de generoasă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-03-20 00:14:40
         
 
  Principial, orice act sau fapt uman sau natural poate fi apreciat ori contestat. Cu atât mai mult un text literar. Ori operă de artă. Pentru că, în receptarea artistică, operează percepția. Subsumată vechiului dicton, de gustibus et coloribus non disputandum.

De aici încolo începe axiologizarea și realizarea unui spirit artistic al spațiului și timpului. Care se impune sau nu care este acceptat sau nu. Pentru aceasta este nevoie valori, principii idei și criterii. Care să definească din haosul existențial-interpretativ real sau potențial, cuanta acceptabilă individual sau colectiv. Așa apar ideile și concepțiile, mișcările, curentele tendițele și în ultimă instanță, valorile, operele și capodoperele vremii. Dintre care unele rezistă timpului altele sunt perisabile.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-03-20 00:11:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cât privește ”cuantica aia, a lecturii”, am râs!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-19 23:49:46
         
 
  Un text, indiferent de stil, trebuie să aibă profunzime, să simți, dincolo de cuvinte, freamătul, ideea, cântecul ascuns al zbuciumului interior. Sunt texte care-ți sar în ochi, de la prima lectură, de la primele expresii, și nu musai din cele ce sunt structurate pe limpezimea expresă a clasicisului, o, nu! Dar e ceva ce răzbate, dincolo de orice analiză - de regulă pretențioasă și tezistă - ceva ce nu poate fi contestat nicium. Și apropae imposibilde scos în evidență, indiferent da fasoanele criticului x sau z. În fața unui astfel de text se tace sau, eventual, scoți ușoară exclamație de uimire. Ceea ce nu e cazul circotecii de mai sus, care nu are niciun căpătâi. Aș lua-o nițel peste picior, dar mi se pare fără sens. Autorul joacă samba pe miriște, pe scurt. Și asta-i cea mai sumară și categorică analiză.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-19 23:48:52
         
 
  Un punct de vedre, domnule Peia, un punct de vedere!

Dintr-un punct A, într-un punct B se poate ajunge în infinite moduri! I.D.Sârbu recomandă unul. Unul oarecare. Nu este greșit. Însă, domnule Peia, ideea nu-mi aparține, linia dreaptă este drumul cel mai scurt dintre două puncte! Și, din păcate,cel mai lung, între două suflete. Iar când crezi în triumful lecturii asupra textului liniaritatea devine, absolut, desuetă. Iar cuantica lecturii implică lectorul. Care devine creator!

În plus, literatura a evoluat și evoluează permanent. Și acesta este aspectul esențial și frumos al conceptului. Imaginați-vă ce plictisitor ar fi să citim unul și același stil.

Putem discuta mult pe această temă. Putem analiza unde și cum se înșală distinsul autor! Și nu numai. Dar, apriori,vă spun, nu vom putea ajunge la o concluzie unanim acceptată. Pentru că, argumentate corect și coerent toate concluziile sunt ori devin valide.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-03-19 23:30:53
         
 
  O aberatie,ca tot ceea ce emana in plan literar aceasta creatura instabila.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-19 22:20:30
         
 
  ”(...) tinerii cred, (din cauza criticilor tâmpiți) că obscuritatea și haosul compozițional înseamnă modernitate și linie europeană: stupid și candid, rămând în secolul XVIII, cred că a fi simplu este foarte complicat, și că a fi clar e infinit mai greu decât a fi hermetic. Trei sferturi din proza modernă nu se poate citi, fiindcă (...) autorul așteaptă de la cititor să ghicească minunile ce bâjbâie în capul său.”
I.D.Sârbu - Trversarea cortinei,
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-19 22:18:15
         
 
  am corectat putin. va multumesc.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2019-03-19 21:56:31
         
 
  Sunt câteva, mici imperfecțiuni (frica cȃnd; mintea ta. se putea fără ”ta”; reușesc să fug spre fereastră fără termopan. fereastra fără termopan sau fug fără termopan?; soției tale;degetele ei; de morcov (lest)) ușor corectabile! Pe fond, poemul este unul bun. Felicitări.

Este o plăcere ca, printre atâtea mize mici, exhibate cu o generozitate demnă de o cauză mai bună, în pagina bleu, să citești, iată, un poem bun. De la ”războiul rozelor” nu am citit un text mai bun. (Din păcate, am citit destul de puțin)

Felicitări!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-03-19 21:43:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE