FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dumnezeu este român (2)
Text postat de Vasile Hurmuzache


Puterea unui popor nu stă în număr ci în unitatea și demnitatea în jurui unui ideal național, iar demnitatea și locul în istorie îi sunt date de oamenii mari care îi însumează aspirațiile și îi conduc destinul.
La balul istoriei nu se poate străluci în zdrențe. Dar bogăția spirituală este condiția sone qua non a celei materiale. Și cu cât un popor este mai numeros, cresc exponențial și șansele ca numărul de oameni inteligenți și spirituali să fie mai consistent.
Cum spuneam, cea mai importantă forță a unui popor nu este armata, ci unitatea în jurul aceluiași ideal. Și întotdeauna de un model demn de urmat și de eroi care să-l apere necondiționat. Spartanii au rămas celebri deoarece la Termopile regele Leonidas, doar cu trei sute de viteji, nu s-au temut să țină piept unei armate persane de peste o sută optzeci de mii de oameni. Desigur, au pierit eroic iar persanii au cucerit strâmtoarea. Dar spartanii au cucerit istoria.
Pentru că viitorul devine mereu trecut, acolo este izvorul cu apă vie al fiecărui neam. Orice pas spre înainte trebuie cumpănit numai după ce se privește adânc spre înapoi.
De-a lungul istoriei, românii nu l-au avut aliat adevărat decât pe Dumnezeu. Dar, doar așa a putut străbate veacurile, pentru că întotdeauna când era pe cale să fie devorat de lacomia și voracitatea neîndurătoare a altor popoare, i-a așezat în frunte, întotdeauna la momentul potrivit, oameni mari, capabili să poarte pe umeri un neam.
În preajma anului 1859, neamul românesc era divizat în trei principate, la răscrucea geografică și de interese ostile a trei imperii, dar fiecare dorindu-și să le anexeze definitiv. Ardealul și Bucovina de nord erau sub călcâiul de fier al Imperiului Austro-Ungar, iar Țara Românească și Moldova ( din care în anul 1812 Imperiul țarist sfârtecase o jumătate), sub jugul secular al Imperiului Otoman.
Ca niciodată, atunci s-a manifestat o putere mai presus de omenesc. Cele trei imperii erau mai învrăjbite ca oricând, iar cel francez, prin Napoleon al treilea, a avut toate motivele să le mai slăbească din putere și influență, fiind favorabil formării și consolidării între frontierele lor a unui stat aliat. Atunci, ca niciodată în zbuciumata noastră istorie, o mână nevăzută a țesut sumanul și caftanul din același fir al dorului de neatârnare, și de sub cușma clăcașului și jobenul boierului luminat a fulgerat același fior sfânt, setea de nepotolit de a sorbi Milcovul, să se îmbrățișeze frații de pe cele două maluri într-o singură țară.
Coincidențe faptul că existau toate condițiile necesare Unirii? Nu, nu există coincidențe. ,, Coincidența este modul lui Dumnezeu de a rămâne anonim".
Unirea din 1600, sub Mihai Viteazul, a fost atât de efemeră în primul rând pentru că nu a înțeles puterea libertății. Nici un sclav nu luptă pentru a-și păstra lanțurile.
În persoana colonelului Alexandru Ioan Cuza, pentru prima dată i s-a dăruit acestui neam un sceptru sub a cărui autoritate săracul să devină om liber, pentru că fără libertate nu există demnitate, iar fără demnitate nu există ideal, unire și putere. Forțele care se opuneau unirii erau zdrobitor superioare și totuși, unirea și determinarea celor slabi, în mod paradoxal, a triumfat.
Desigur, toți istoricii au identificat o mulțime de factori care au contribuit la acest triumf. Dar adevărul este că din când în când, sătul de nedreptățile strigătoare la cer, Dumnezeu colindă prin conștiinte și cancelarii și scrie el însuși istoria. Pentru a întemeia creștinismul, l-a trimis pe Iisus. Pentru a înfăptui Unirea l-a trimis pe colonelul Cuza.
Iar ceea ce a binecuvântat Dumnezeu va dăinui în veci!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  O asertiune deosebita, felicitari !
Daca va fi citita de descreieratii de pe pe aceasta pajiste, s-ar putea sa incerce sa fie cu labele pe pamant !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-01-24 14:28:40
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE