FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ConZpirația
Text postat de Gheorghe Rechesan
~ ConZpirația ~

Zori de zi, într-un birt rural, cu pereții afumați și pătați de igrasie. La tejgheaua din zinc, doi inși, trecuți bine de jumătatea vieții, se cinstesc cu rachiu ieftin și bere la pet.
ZPURICEA (asudat, ștergîndu-și obrazul cu o batistă roșie):
- Văzuși, nene, că se urni, în sfîrșit, țara?
ZBEIA ( posac):
- Ieșiră iară zănatecii de haștagiști pe ulițe, să facă zarvă?
ZPURICEA ( vesel):
- Nu, bre, ai noștri!
ZBEIA ( sorbind din țoiul cu rachiu):
- Ahaaa…fusăși la congres!
ZPURICEA:
- Fusăi…că doar nu era să rămîn pe dinafară…dădui fuga, împreună cu alți camarazi de idei și-aspirații să-l sprijin pe lider, că-i un mare om politic…nimeni din țara asta nu se bate ca el cu statul paralel!
ZBEIA:
- Cine, tovarășul Zdragnea?
ZPURICEA:
- El….și dacă se ține bine, îl dăm jos pe sas și-l facem președinte!
ZBEIA:
- Da ’ vrea să candideze?
ZPURICEA:
- Îl convingem noi, că altul mai bun și mai dedicat n-avem!
ZBEIA (luînd și o dușcă de bere):
- Îl știu de cînd avea vreo zece ani, era dat dracului de mic! Se juca-n curtea postului de miliție toată ziulica c-o loptă, iar eu trecînd pe-acolo c-aveam treabă c-un denunț, îi zic: “lasă futbolul, puștiule, du-te la școală, învață carte să ajungi departe”, că el, jmecherul, știi ce mi-a răspuns? “mai importantă-i școala vieții, nene!”
ZPURICEA:
- Și n-avea dreptate? Uite io, de pildă…am făcut opt clase-n sat, pe urmă cursurile școlii profesionale, specialitatea mecanic utilaje agricole, plus liceul la seral și școala de maiștri la locul de muncă, că așa era sistemul și cu ce m-am ales? C-o amărîtă de pensie că de-abia-mi ajunge să beau zece peturi de bere pe săptămînă!
ZBEIA:
- Și io am secetă-n gît, ce crezi….că de nu sădeam ăia zece butași de viță să fac zaibăr și căpșunică plus livada cu corcoduși, mă uscam de sete, ca arapu-n Sahara pîn-acu!Am auzit că de la întîi aprilie o să bem doișpe peturi, că partidul ne va mări penziile, ăstora care-s dedicați cauzei!
ZPURICEA:
- Să te audă Ăl de sus…că destul am suferit la viața mea!
ZBEIA:
- Numai matale? Toți am suferit…întîi din pricina comuniștilor, pe urmă…
ZPURICEA ( golind țoiul):
-Las’ că nici nu era așa de rău pe vremea-mpușcatului…te duceai la muncă, că toți aveam un loc de muncă, lucrai nu lucrai, luai o leafă în mînă, beai o bere-două, fără chimicale ca asta, pe urmă te deplasai la locuință, că toți aveam un acoperiș deasupra capului…acum nu vezi, ce debandadă-i? Îți spun, io, nene, capitalizmul nu-i de noi, nu e-n firea românului!
ZBEIA:
-Nu-i capitalizmul de vină, bre, ci ăia care se slujesc de el să ne pună nouă zgarda-n gît! Mai luăm un rînd?
ZPURICEA:
- Pe datorie?Unde a mers suta mai merge și mia…că bine zici, ne arvuniră țara!
ZBEIA:
-Îți zic io, e o conzpirație la nivel mondial…zarafii ce cîrmuie finanțele lumii, zioniștii, și zlătarii și-au pus în gînd să ne termine ca nație!
ZPURICEA (sughițînd):
-Tătarii? Da’, ce să-ntoarsără vremurile lui Jinghiz-han, să dea năvală tătarii?
ZBEIA:
- Mai rău…iar de la Brucsăl numai nenorociri ne pasc…că și-acolo se oploșiră niște vînzători de țară care numai minciuni împrăștie uneltind toată ziulica și spurcîndu-ne renumele de români!
ZPURICEA:
- Las, că le vine tov Zdragnea de hac la toți…am auzit că a dat dispoziție să se scoată o lege a devăimării prin care toți ăia care-și vorbește de rău țara să fie băgați la răcoare!
ZBEIA( lovind cu pumnul în tejghea):
- Tre’ îmbrăcați în zeghe și zvîrliți degrabă la zarcă, toți zărghiții,zurlii, zlătarii, zarafii, zulfele ce sug vlaga săracului, zălogiții lui satana, zaveragiii, zdrahonii procuraturii și zoaiele ce-și zic telectuali, că pe-ăștia aș turna zacherlină și le-aș da foc...iară pe zaraful de Zoroș l-aș zui pe un zid să-l zburce cu zoaie în feacul fecilor tăți zărmanii pă care i-a zăfuit!
ZPURICEA:
- Ce vrei să spui, nene, că nu te mai înțeleg?
ZBEIA ( scoțîndu-și proteza dentară din gură și vîrînd-o în paharul cu rachiu):
- Mi se pusă dracu un zgîrci pă limbă din pricina danturii… mi-o făcu un nemernic de dințar, ce-și zice zdomatoloc, cred că era jidan după nume, al naibii conzpirator zoroșist , să nu pot zice tot ce am pe suflet!
ZPURICEA:
- Unde are brăfălia? Hai, vrate, să-l zbînzurăm de-un velinar !
Se ridică amîndoi greoi și se îndreaptă împleticindu-se spre ușă.
ZBEIA (se oprește prag și rîgîie):
- Stai așa… mai luăm un rînd, s-avem spor la drum?
Se întorc și se prăbușesc din nou pe scaune, în fața tejghelei. Birtașul destupă încă două peturi de bere și le pune dinaintea lor. Beau și tac. Afară, se aude lătrat de cîini și larmă mare.
ZPURICEA:
- Ză-ză-ză-vo-zii o-po-zi-ți-ei!?
ZBEIA:
- Zîîît…s-aud ce latră!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mersi, Radu.
nea buricea, scriu și eu cum pot,puerile despre puerii teribeli ai saitului...dar, apropos de puericultură, de ce nu-ți vezi matale de poezicile alea colbăite și naivuțe pe care le compui pt.posterior(itate)?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-03-16 11:03:56
         
 
  și eu prefer dialogul în tehnica portretistică. nimic mai savuros decât să lași prostul să vorbească, nimic mai spectaculos decât un dialog între proști. steluță.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-16 10:59:05
         
 
  Iar atac disimulat la persoane, zbieresane!
Tot scenete puerile scrii, vezi sa nu te prinda patronul ca faci asa ceva, in loc sa speli podelele bufetului taranesc in care concepi aiureli !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2018-03-16 10:46:47
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE