FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
catrene cerealiere
Text postat de Dumitru Cioaca
Am câteva cărți cretine, pe care le-am citit cu mare silă: una e vestita "De veghe în lanul de secară".
(domnul bard Ioan Peia)

veghea-n lanul de secară,
dezbrăcată pân' la brâu,
cum să placă la o fiară,
care are-n cap doar grâu?!...

p.s.
desi are-acest rapsod,
grâu in cap, o bată-l vina!
ce răsare si dă rod,
de sub devlă-i doar neghina.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bine, mă ciocălău, du-te-n cuib, că e vremea, la 2.30, noaptea, nu mai cârâi aiurea, că-ți răcești ciocul de pomană!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-14 11:26:13
         
 
  "Deci, dacă e să judecăm pur faptic lucrurile, tu ești un prost sadea, veritabil, în timp ce eu doar am avut tentativa de a fi, dar am renunțat, sesizând inutilitatea și compromisul gestului."
(Ioan Peia)

Domnule Peia, o tentativa de a fi prost am facut si eu, dar nereusind am renuntat. Dar dumneavoastra ati facut, dupa propriile marturisiri, trei tentative, una dupa alta si in ritm rapid. Sa inteleg ca nu ati facut si o a patra tentativa deoarece la a treia v-ati atins deja scopul mult visat?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-14 10:27:44
         
 
  exact ce spuneam. blond.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-13 23:40:02

Cred că nu te-ai trezit încă din mahmureală!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-14 08:55:07
         
 
  Ca să nu mai spun că este elementar să știi câte ceva din strategia militară: te folosești de armele dușmanului, pentru a-l putea doborî mai ușor.
Deci, iar n-ai nimerit-o!
Sau hai să-ți fac un hatâr: ai nimerit-o, mai ai s-o pupi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-14 08:48:10
         
 
  Diferența, ciocălău, e următoarea: în timp ce eu nu am mizat pe aceste enciclopedii, decât ca pe o eventuală completare, verificare a ceea ce posed ca fiind carte serioasă - dealtfel nici nu prea m-am obosit cu frunzăritul lor, sunt plictisitoare - tu ai cioclopedia aia ca pe singura carte cu care să vrei a înlocui conținutul restului cărților adevărate. Și știi cum se spune: teme-te de omul unei singure cărți! Deci, dacă e să judecăm pur faptic lucrurile, tu ești un prost sadea, veritabil, în timp ce eu doar am avut tentativa de a fi, dar am renunțat, sesizând inutilitatea și compromisul gestului.

Apoi, netul nu a fost inventat de un yankeu, ci de un jidan. Și nu a lucrat singur, ci cu o aramtă de oameni, nu numai yankei. Așa că degeaba asumi paternitatea uneltei unnui anume yankeu. E ca și cum, tu, o cioară, ai pretinde că ești o rara avis și ai inventat zborul. Ceea ce nu e deloc adevărat, căci te dă de gol cârâitul!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-14 06:04:08
         
 
  "Netul e cea mai a dreacu cioclopedie, dacă e s-o luăm așa."
(Ioan Peia)

Domnule Peia,
Dumneavoastra stiti cine a inventat netul? Imperialisti yankey! Si stiti cu ce scop? De a indobitocii si mai mult popoarele pentru a le putea, incaleca, exploata, subjuga si silui cat mai usor cu putinta.
Si dumneavoastra care sunteti cel mai mare luptator anti-yankeu pe care l-a dat Dacia Felix recunoasteti fara nici o remuscare ca folositi aceasta unealta draceasca? Pai ce facem aici, una vorbim si alta fumam?

p.s.
Oamenii de stinta de la Radio Erevan, dupa indelungi cercetari, au ajuns la concluzia ca intre netul american si cel chinezesc, rezultatele cele mai putin indobitocitoare le are netul rusesc de rit sovietic. Asa ca domnule bard, daca tineti la inteligenta dumneavoastra pe care cu atat devotament ati pus-o in slujba dezrobiri neamului mioritic, e musai sa invatati limba sovietica.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-14 00:40:15
         
 
  "Am și eu 3 enciclopedii, dar astea contează la capitolul "sunt prost și trag cu ochiu la cioclopedie"!"
(Ioan Peia)

Domnule Peia,
Vedeti cum ma puneti in incurcatura fara voia dumneavoastra? Eu, avand o singura enciclopedie, inseamna, dupa definitia dumneavoastra, ca sunt un prost. Dar dumneavoastra de ce v-ati luat trei enciclopedii? Nu cumva din cauza ca sunteti de trei ori mai "destept" decat mine? Domnule Peia, eu inteleg ca vreti sa va faceti autocritica, dar nu ma asteptam sa va faceti chiar o autocritica la puterea treia...
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-14 00:21:21
         
 
  exact ce spuneam. blond.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-13 23:40:02
         
 
  Io cre că ai ceva la bord, că prea vorbești sibilinic!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 23:34:29
         
 
  "marele blond" - corespondentul masculin al blondei. în tinerețe, mai brunețel, așa. în prezent, greu de spus.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-13 23:14:39
         
 
  Deși nu știu cine e marele blond (știu în schimb cine e marele tuciuriu!), sunt absolut convins că nu a făcut mai multe cornete decât tine.
Rădulescule...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 22:47:47
         
 
  dar câte cornete a făcut oare marele blond din 200 kg poezie? se sparie gândul.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-13 21:40:00
         
 
  Scârț, Marițo! Am și eu 3 enciclopedii, dar astea contează la capitolul "sunt prost și trag cu ochiu la cioclopedie"! Netul e cea mai a dreacu cioclopedie, dacă e s-o luăm așa. Eu vorbesc de flexibitate și diversitate de informație, cicocălău. În orice cioclopedie sunt date sumare, reci, lipsite de savoarea originalității, de coerența discursului, de plăcerea de a recepta o poveste. Nu de a răsfoi niște date moarte, schematice, ca-n cioclopedii.
Dar, ca-ntodeauna, vii cu tămpenii de doi sfanți!
Apropro, e un afront la adresa limbii române felul tău de redactare. În mod normal nu ar trebui să fii lăsat, pe un sait literar, să mâzgălești și să morfolești frumusețea acestei limbi fără egal.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 20:53:08
         
 
  Aaa, domnule bard,
Pai daca asa stau lucrurile, haide-ti sa ne batem, desi ve-ti pierde sigur findca eu am greutati si mai mari si mai grele decat aveti dumneavoastra:
Enciclopedia Britanica Ed.1787 30 vol.30.000 pag=99,5 kg
Biblia lui Gutemberg, ed. a doua, 1586 1 vol. 600 pag.
45 kg

Domnule Peia,
Eu cu doua carti am ajuns deja deja la 150 kg. Fiindca asa cum v-am spus eu nu sunt cititor de carti
ci colectionar de carti, si nu de ieri de azi, ci de pe timpul lui Gutenberg. Deci numai dupa ce veti gasi
si dumneavoastra in biblioteca proprie doua carti care sa atarne 150 de kilograme mai putem sta de vorba.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-13 20:07:35
         
 
  Dickens, 14 vol; Dumas 20 vol., Feuchtwanger, Flaubert, Huxley, Goethe, Fowles, Galsworty, Hugo, Conrad, Hoffmann, R. Rolland, Stendhal, Shakespeare, H., Miller, Hesse, Tolstoi, E.A. Poe, Joyse, LLosa, Marques, Cioran, Platon, Eliade, Blga - filozofie, Rousseau, Aristote, Descartes, Bacon, Morus, Campanella, Fuerbach, Holbach, Sf. Augustin, Cicero, Cezar, Einstein, Pascal, Voltaire, Emerson, Russel, Helvetius, Leibniz, David Hume, Heidegger, Montaigne, Erasmus, Lucian din Samosata, Herodot, Xenofon, Pausanias, Casius Dio, Machiavelli și etc, etc, etc...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 19:05:03
         
 
  A, și să nu uit de un metru ster poezie: cam 200 kg!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 18:43:56
         
 
  Ups! Am greșit! La o medie de 600 gr, căci am cam o treime peste 1 kg, kg: 2 tone.  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 18:42:06
         
 
  Per total, cca 3500 vol, cam vreo 7 tone, aș zice.
E grea cartea, este?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 18:39:26
         
 
  Da, ciocălău, hai să ne batm în kile...

Istorie universală, Ed. Științifică, 6 vol., 7000 pagini = 16 kg,
Istoria României, Ed. Academiei, sub redacția C. Daicoviciu, 4 vol., 4500 pagini = 7 kg; Istoria filozofiei moderne, sub redacția I. Petrovici, 5 vol., 3600 pag., Tiparul universitar București, 1941;
Istoria filozofiei universale, Ed. Științifică, 5 vol. 3000 pagini, 5 kg;
Istoria culturii și civilizației, Ov. Drâmba, 2200 pag.3,8 kg;
Istoria artei, G. Oprescu, 5 vol., 1760 pag, 3,5 kg;
Balzac - Comedia umană 11 vol + alte romane, 116 vol. 7500 pag, 7,5kg;
Jules Verne - 12 vol. 3,7 kg,
Dostoievski - toate roamanele, plus jurnal, 5kg;
Hei, atenție: Lenin, toate operili: 8000 pag, 4,5 kg;
Sadoveanu 11 vol., 900 pag, 6 kg;
Mai vrei?
Că m-am plictisit!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 18:38:09
         
 
  "Iar n-ai nimerit-o, ciocălău! Ediția Polirom fuse editată fix în 2011. Adică în plin capitalism, și sunt literele mici, mititele. Cu 279 de pagini. Deci, nici vorbă de 100 de pagini. Oricum, nu te văzui să admiri cărți mai grele, ci manțocăreala asta yankee. Un Ulisse, par ex., n-ai încercat? Sau îți îndoia mințile de cocalar?"
(domnul bard Ioan Peia)

Domnule bard,
Va propun ca sa nu mai vorbim de numarul de paginini al cartilor pe care le citim ci sa le cantarim pentru a vedea cine citeste cartii mai grele, eu sau dumneavoastra. "De veghe in secara" al meu are 150 de grame, "De veghe in secara" al dumneavoastra, cel tiparit de Polirom, cate sute de grame are?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-13 16:15:38
         
 
  Domnule Peia,
Binenteles ca nici vorba sa fi incercat un Ulisse. Fiindca eu am numai secara in cap iar dumneavoastra aveti numai grau de cea mai buna calitate. Si nici nu am umblat cu Feuerbach sub brat la varsta de 16 anisori cum ati umblat dumneavoastra.
Fiindca eu la 16 anisori, domnule Peia, ma ocupam de anatomia fetelor de liceu si nu de filozofi de talie mondiala cum faceati dumneavoastra.
p.s.
Apropos,
Cum mai stati cu lecturile filosofice? Ce ati mai citit din Martin Heiddeger? Sau din Ludwig Wittgenstein?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-13 15:36:07
         
 
  Iar n-ai nimerit-o, ciocălău! Ediția Polirom fuse editată fix în 2011. Adică în plin capitalism, și sunt literele mici, mititele. Cu 279 de pagini. Deci, nici vorbă de 100 de pagini. Oricum, nu te văzui să admiri cărți mai grele, ci manțocăreala asta yankee. Un Ulisse, par ex., n-ai încercat? Sau îți îndoia mințile de cocalar?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-13 09:56:17
         
 
  "Și ție, ciocălău, care habar nu ai de ce îți place, la fel cum habar nu ai de limba română."
(Ioan Peia)

Domnule Peia,
Marele secret al literaturii cu adevarat bune este ca iti place fara a te sili sa iti pui intrebarea de ce iti place; o carte buna este ca un vin bun pe care il bei findca iti place fara sa sti de ce iti place. Insa ce-i drept e drept, putini autori ating astfel de performante.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-13 00:10:41
         
 
  Domnule Peia,
Cred ca acum v-am convins definitiv ca raspusul meu referitor la "De veghe in lanul de secara" si D.J.Salinger, autorul lui, se bazeaza pe amintiri vechi
si nu trageri cu ochiul de ultima ora, pe internet, pentru a arata lumii cat sunt eu de cult. Cat despre cele cele 278 de pagini de la Polirom, ele se datoresc
literelor mari folosite pentru tiparirea editiei. Editia pe care am citit-on eu in romaneste era de circa 100 de pagini, fiindca partidul facea economie de hartie si ordona ca literele sa fie, probabil, de doua ori mai mici decat cele de la actualului Polirom. Si cartile de buzunar americane ale aceluiasi autor, pe care le posed, find tiparite cu litere mici au in jur de 100 de pagini. Dar inca odata, nu vreau sa ma iau la intrecetre cu dumneavoastra, care, sunt convins ca stiti mult mai mult atat despe "De veghe in lanul de secara" cat si despre autorul acestui roman J.D. Saliger.
p.s.1
Apropos,
Stiati ca Saliger cand era pe front i-a trimis lui Hemingway ceva scris de el pentru a-i cere parerea?
Si Hemingwai i-a raspuns imediat incurajindu-l sa continue cu scrisul fiindca poseda un "talent blestemat"
p.s.2
Din cauza lui "De veghe in lanul de secara" era sa pierd un examen la Politechnica. Am facut rost de carte inainte de examenul de "circuite lineare" si in loc sa dorm am citit toata noaptea, ajungand la examen chior de somn. Dar pana la urma profesorul Mugur Savescu s-a indurat de mine si mi-a dat un prapadit de sapte. Inca un exemplu de efectul devastator pe care poate sa il aiba "De veghe in lanul de seacara" asupra cititorului neavizat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-12 23:58:09
         
 
  Rădulescu și Recheșan - acești Pat și Patașon ai prozei capii, sîfî!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-12 22:28:50
         
 
  Ai fi putut și tu, ciocălău, să te informezi un pic, că nu era mare lucru, și să dai numele corect al nuvelei, anume "Fanny și Zooey", nu "Zoe și Fany" (bine că nu Zoe Trahanache!). Povestirile sunt nouă, nu cinci. Bașca "Dulgheri, înălțați grinda acoperișului" și "Seymour: o prezentare". Și, desigur, ultima povestire: „Hapworth 16, 1924”.
Deasemenea, corect e "O zi desăvârșită pentru peștii-banană". Eu le am și pe astea nouă. Dar scârbit de "lanul de secară", nu m-am mai obosit să le citesc, deși nu era mare lucru.

Apoi, "De veghe...", nu-ș' cum o fi avut la tine, ciocălău, 100 de pagini, că pe aici, în două edituri, au 278, la Polirom, respectiv 214 pagini la EPL - apărută '964.
E una din cărțile care nu-ți rămâne cu nimic în minte. Un limbaj de cocalar, care înșiră verzi și uscate. Și, desigur, nu putea să placă decât unor juveți de aceeași structură.
Și ție, ciocălău, care habar nu ai de ce îți place, la fel cum habar nu ai de limba română.
"fiindca insasi Saliger in viata lui ", ciocălău? Pronumele personal de întărire, ciocălău, e o necunoscută pentru tine. Dealtfel, cam toată limba română, tradusă pe țigănește! Cred că e foarte încântat amicul tău haștagist, rădulescu, care stă în spatele tabelei de marcaj și schimbă plăcuțele cu scorul. După acest com agramat, al tău, certamente scorul se ridică la 0-3!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-12 22:05:46
         
 
  Domnule Peia,
In calitea mea de harian de origine indiana cu ochi albastri si parul blond tin sa va anunt ca niciodata nu am intentionat sa va insult, asa ca ma voi stradui in continuare sa fiu demn de injuraturile dumneavoastra; si asta numai pentru binele literaturii romane, fiindca
sunt convins ca vor fi niste injuraturi extrem de
poetice.
p.s.1
Cat despre "De veghe in lanul de secara" tin sa va anunt ca ea este foarte populara atat printre indienii de origine rroma cat si printre rromii de origine indiana, fara diferenta de generatie. Am verificat acest lucru pe proppri mei rromisori( sau danci cu va place dumneavoastra a-i rasfata) care dupa ce au mancat cartea (cu cititul, bineinteles!) mi-au spus: garoiule sa sti ca asta e o charte care va avea succes printre pirostriile din orice cort si sub coviltirul oricarei carute migratoare. Si acum despre actiune: cartulia, care nu are mai mult de 100 de pagini, nu are de fapt nici un fel de actiune, fiindca descrie intoarcerea acasa a unui licean care a fost exmatriculat pe motiv de rezultate proaste la invatatura. Deci cartea nu este un roman ci un poem in proza inchinat adolescentilor. Si acest poem in proza incepe in forta, cu vizita proaspatului exmatriculat la profesorul lui de istorie care il simpatiza. Capitolul este magistral scris, in timp ce profesorul incearca sa-i faca nitica morala, din care se vede ca profesor regreta ca lucrurile au luat intorsatura pe care au luat-o,exmatriculat nu se poate concentra la cele spuse de profesor si regreta decizia ca a venit sa-l viziteze pe batranul profesor. Si tot timpul acuaza, in gand bineinteles, ca patul pe care profesorul il pusese sa ia loc, pare a fi de beton.
Eroul principal mai are o sora mai mica Phoebe (daca memoria nu ma inseala) care si ea da semne de neadaptare si a mai avut un frate mai mare care s-a sinucis. De fapt toata literatura lui J.D. Salinger,
foarte restransa ca volum (trei volume de povestiri, si alea sub o suta de pagini fiecare plus romanul cu pricina) este dedicata neadaptarii tineretului la realitatile cotidiene. Cred ca imi amintesc si titlurile acester volume de povestiri: "O zi minunata pentru pestele banana" si "Zoe si Fany" si al treilea s-ar putea sa fie, dar nu sunt sigur "Cinci povestiri"
Dupa chestia cu lanul de secara J.D. Salinger nu a mai publicat nimic, dar se pare ca a lucrat in continuare intens in izolarea lui, fiindca s-a izolat aproape ermetic, nevrand sa fie filmat si sa dea interviuri. A murit acum cativa ani la peste 90 de ani si lumea literara americana asteapta cu sufletul la gura sa vada daca acest sriitor de exceptie intradevar a mai scis ceva dupa "De veghe in lanul de secara" Pana acum nu a mai aparut nimic din presupusele lui opere postume, dar tot se mai spera, fiindca in cazul lui Salinger sar putea ca discutiile dintre urmasi pentru drepturile de autor sa fie destul de complicate, poate la fel de complicate cum a fost si viata lui de familie; fiindca insasi Saliger in viata lui personala a fost un neadaptat, deci cunostea perfect subiectul despre care a vorbit in operele lui. Si acum cate ceva despre geneza romanului "De veghe in lanul de seacara" A inceput sa lucreze la el
inainte de al doilea razboi mondial, a lucrat la el si cand era pe front in Europa si a lucrat la el si dupa incheierea razboiului. Romanul a aparut in 1951 sau 1954 si a avut un succes imens la public spre disperarea celor de la "The New Yorker" cea mai faimoasa revista literara americana care ii refuzasera in prealabil publicarea unui capitol pe motiv ca romanul nu ar avea nici o valoare literara.
Sa lucrezi la un roman de 100 de pagini zece ani, trebuie sa recunosteti si dumneavoastra ca nu este de colo. Parerea mea este ca in acei zece ani J.D. Salinger a cantarit de sute de ori fiecare cuvant daca merita sa-l puna in romanul lui si unde merita sa-l puna.
p.s.2
Si acum am si eu o intrebare: dumneavoastra de ce nu v-a placut aceasta "nimicura" de roman?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-12 17:26:43
         
 
  Peia si Buricea, acești Tom și Jerry ai liricii contemporane contra jovialului nea Mitică, 0-2 (0-1).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-03-12 16:40:51
         
 
  Ciocălău, harianule, în afara faptului că mă insulți, și înșiri numai tâmpenii, cum faci de fiecare dată, ai citit măcar chestia aia, pe care-o aperi cu atâta înverșumare? Ai putea să-mi zici câteva vorbe despre conținutul ei?

Aș putea să-ți întorc vorbele cretine, cu vârf și-ndesat, dar m-am gândit că te înalț fără merit, făcându-te demn de înjurăturile mele!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-03-12 12:52:49
         
 
  Frate Mihai,
Toate marile genii au fost atacate de oameni de nimic in timpul vietii. Asa ca pe mine nu ma mira ca un hantalau ca cel descris de mine mai jos incerarca sa dea cu barda in bard. Dar toti acesti detractatori ai bardului sunt ca apa care trece, pe cand dumnealui este ca bolovanul care raman.

catre Peia-un derbedeu:
-cum poti fi un bard de maine,
cand n-ai nici un Dumnezeu,
si-ai o inima de caine?

p.s.
auzind ce-a zis scursura
despre bard, spre-a-mi trece ura
ce-inceapuse sa ma arda,
noaptea m-am culcat c-o barda.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-03-12 12:36:45
         
 
  Ioan Peia in lan de grau
Va da poeme pe paine
Dar tu il crezi de pe rau
Cand de fapt e-un bard de maine !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2018-03-12 09:20:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE