FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Domnului Sorescu
Text postat de Emanuel Cristescu
Rămân surprins de seria de texte pe care ați postat-o.

Textele nu vă aparțin și încălcați legea dreptului de autor și Convenția de la Berna privind protecția operelor literare artistice și științifice.

Că o încălcați dumneavoastră este treaba dumneavoastră. Dar că poate fi responsabilă, în solidar, Europeea și, prin urmare, eu, mă obligă să vă solicit ca în cursul zilei de astăzi să ștergeți acele texte. Urgent.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Amuzant spus.

Da, pacea socială se construiește cu greu. La recentul protest la care am participat am văzut modul în care fanatismul poate produce dezbinare și scandal. M-a scos din sărite ”academicianul” Bot, pe care l-am apostrofat de nu s-a văzut. Dar el, nimic! Era în misie!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 13:22:53
         
 
  Pace socială, pe străzi, cu toptanul!
Unii dau cu pumnul, alții cu pulanul,
"Știrbii" devenit-au temă de eseu
Pentru liikenii strânși în empireu,
Și-n acest carnagiu, pe un ton expert,
Nea samaritenii predică-n deșert!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-19 12:57:48
         
 
  Am spus ”Sunt extrem de mulți haștagiști onești, curați și bine-intenționaț”

Mulți nu înseamnă toți.

Faptul c㠔cei de aici” nu s-au exprimat nu înseamnă că sunt de acord cu fărădelegile de la Ploiești până ce, în mod concret, nu-și vor asuma o astfel de idee. Ori nu cred că ar fi cineva atât de absurd încât să susțin㠔crimele” juridice de la Prahova.

Nu, domnule coleg, nu vreau să mă pun bine cu nimeni. Spun ce am de spus și spun ce cred. Și argumentez. Atât.

Pacea socială este necesară. Altfel ajungem să ne omorâm unii pe alții pe străzi. Și rolul acelor care pot anticipa -gândul trebuie să preceadă fapta- este acela de a deschide ochii și altora și de a preveni.

Oricum, rugămintea mea este să participați, constructiv, la fenomenul Europeea. Adică, să scrieți și să comentați, civilizat literatură.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 12:45:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Retorică gratuită!
Deși nu văd care ar fi obiecțiunea, cu "ricoșeul logic", hai s-o iau altfel: prin logică elementară, "haștagiștii de pe aici nu-s onești și nici spirit minim de dreptate nu au." De ce? Păi, pentru că, iată, întîi faceți o afirmație transșantă: "dezvăluirile de la Parchetul din Prahova au oripilat pe orice om onest și cu un minim spirit de dreptate.
"!. Păi, ce făcură și continuă să facă indivizii ăștia pe aici? Împotriva evidenței care sare în ochi, ei continuă să-i susțină pe kioveșiști. Naivitate? Ingenuitate? Ei, aș!...
Lipsă de informare? Păi cum, când răduescu-ștefănescu și vițăvercea tot posta articole informative, de la tot felul de clănțăi, slugi ale bășismului-șioroșisto-kioveșist? L-ați văzut pe vreunul să scoată o vorbuliță despre dezvăluirile teribile făcute în public, vizavi de călăii kioveșiști? Ba dimpotrivă. Încă fac gargară prodomo!
Deci, pacifismul dv. manifest nu are decât o simplă tentă politică. Hai să mă pun bine și cu ăștia, pe care-i consider, în străfundul judecății mele, niște lichele. Dar eu sunt politician de anvergură, predic pacea socială, chiar dacă pace și prietenie, nici n-a fost, nici n-o să fie! Da' dă bine la poza ideologică!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-19 12:30:53
         
 
  ”prin ricoșeu logic, haștagiștii de pe aici nu-s onești și nici spirit minim de dreptate nu au.”

”Ricoșeul logic” nu înseamnă logică. Ci, mai mult, abuz logic.

Unde fracturați logica? În faptul că dumneavoastră considerați ”haștagiștii” ca fiind lipsiți de onestitate. Ceea ce este TOTAL FALS. Sunt extrem de mulți haștagiști onești, curați și bine-intenționați. Eu cunosc astfel de persoane. Unele îmi sunt chiar foarte dragi. Față de valul de hoții din România ei au luat atitudine iar manipulatorii haștagismului au reușit să deturneze aceste nemulțumiri oneste și firești...împotriva modificării legilor justiției și pentru susținerea celui mai corupt sistem judiciar pe care l-a avut România. Asta nu înseamnă lipsă de onestitate. Ci naivitate, ingenuitate, lipsă de informare, disperare în fața fărădelegilor. De aceea vă tot spun eu că radicalizarea, fanatismul și izolarea nu sunt bune. Doar dialogul poate identifica soluția păcii sociale.

Nu sunt deloc în contradicție. Pot admite că da, sunt în contradicție, dacă argumentați. Logic. Nu prin ricoșeu. Adică prin abuz logic!

Într-o societate normal㠔răul” se rupe de la rădăcină exclusiv prin mijloace legale. Iar ”răul” nu poate fi definit de fiecare după cum îl taie capul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 11:51:51
         
 
  "Iar dezvăluirile de la Parchetul din Prahova au oripilat pe orice om onest și cu un minim spirit de dreptate."

Înseamnă că, prin ricoșeu logic, haștagiștii de pe aici nu-s onești și nici spirit minim de dreptate nu au. Prin urmare, de ce le-aș accepta aberațiile? Doar așa, din motive de political correctness? De amorul artei polemice? Păi, dacă naziștii au fost lăsați să-și ducă la bun sfârșit ideile criminale, iată câtă lume pieri.
Sunteți în contradicție flagrantă: calificați drept extremism necesitatea de a rupe răul de la rădăcină, dar tratați cu înduioșenie extremismul fascist, deja manifest în grupuri de presiune. Cum vine asta?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-19 11:19:47
         
 
  ”Și ce spuneți? Că, gata, s-a terminat cu haștagismul? Zău? Ăștia-s ca viperele: până nu le strivești capul, nu scapi de veninul lor!” Ioan Peia

Nu, nu am spus că s-a terminat. Nici nu ar fi bine și util societății să se termine! Am spus că s-a ”fâsâit”. În sensul că nu mai are amploarea din ianuarie 2017! De ce? Pentru că facțiunile din servicii, care le-au organizat și manipulat, prin demiterea lui Coldea, au fost, cel puțin parțial, destructurate. Și acum se implică mult mai puțin. În plus, lumea s-a mai documentat, tot mai mulți au înțeles ”cum devine cazul”. Iar dezvăluirile de la Parchetul din Prahova au oripilat pe orice om onest și cu un minim spirit de dreptate.

”până nu le strivești capul, nu scapi de veninul lor!” Cu așa ceva nu pot fi de acord în ruptul capului. Niciodată. Acesta este extremism curat. Oamenii au dreptul să aibă propriile lor convingeri. Care pot fi contrare convingerilor altora. Aceasta nu îndreptățește pe nimeni, în niciun fel și în nicio circumstanță, eliminarea acelora care au idei diferite de ale altora. O asemenea filosofie, ca aceea pe care o promovați, a costat omenirea sute de milioane de vieți! Nu pot să cred că un literat poate avea o așa abordare. Nu pot, pur și simplu. Dar, doamne ferește, nu mi-ar trece prin cap să solicit eliminarea dumneavoastră.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 10:58:51
         
 
  nu puteau  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-19 10:12:20
         
 
  Ce deranjat e rădulescu-ștefănescu sau vițăvercea, de comentariile mele, vizavi de ciocălău!
I-a mmai luat odată apărarea glumețului agramat, de pe ste gârlă, când a sărit și șoricel cu dinții-n el. Ian uite:

Mă, Cioacă,
ce te faci tu că nu mai postează nimeni ca să produci rahaturile alea ale tale și să le lipești ca marca de scrisoare? Singur constat că nu ești în stare să faci ceva, nu văd ca în ăst timp să mai fi publicat/scris/produs o parfumată de-aia de-a ta. Hai, pa!

Personal mi s-au părut deranjante scremetele lui nea Mitică. O artă este și aceea de a ști când și cu ce poți glumi. Direct poate nu ai avut vreo treabă cu ilustrul domn, dar sunt persoane care nu au agreat bășcălia aruncată ca mucii în fasole. Fără a avea vreo legătură cu apartenența politică. Lucru care, indirect, te-a afectat și pe tine prin faptul că, plecând de-aici, site-ul a devenit mult mai sărac, ca să nu spun inexistent. Mă refer la acele persoane pe care nu are sens să le nominalizez, sunt convins că știi la cine mă refer.
Comentariul pe care l-a postat ceva mai jos bănuiesc că ți se pare din cale-afară de spiritual, nu vezi nimic în neregulă cu el...
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2017-06-06 13:06:46

Acuș, dacă ăsta, jmekerie cu ghivent, îmi spune-n față că-s "găinar", adică pricepeți insinuarea, eu am dreptul să mă simt insultat, ște-rădulescule sau vițăvercea? Și am voie să cred că nimeni, niciodatză, n-a tulit-o din România fără acordul organelor? A, am uitat, a făcut-o Pacepa, jigodia aia securistă, dar el era un mare patriot, nu? La fel cum nici alde preșu și liikeanu nu putea să-și plimbe profundoru prin diverse locuri, cică la studii, fără acordul conspiratorilor, care plănuiau de hăt vreme cucerirea României de către hulpavii străinătății.

Deci argumentele-s la vedere, dle Cristescu. La fel cum la vedere este șulfăneala haștagistă de pe aici și de pe maidane, a racolaților. E nevoie de studii sociologice complexe ca să pricepi asta!
Și ce spuneți? Că, gata, s-a terminat cu haștagismul? Zău? Ăștia-s ca viperele: până nu le strivești capul, nu scapi de veninul lor!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-19 10:11:37
         
 
  Nu e nicio insultă, domnule. A fost o alegorie. Și nu înțelegeți nimic ascuns, fiindcă totul e la vedere. Polițistul e un biet personaj fictiv. Din păcate, la fel de fictiv e și regulamentul pe care ar trebui să-l aplice, ceea ce, că recunoașteți sau nu, e purul adevăr. Noapte bună.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-19 01:00:42
         
 
  Chiar sunt. Mă fac că nu văd insultele din comentariul dumneavoastră. Pentru că le cunosc motivația profundă.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 00:42:41
         
 
  Se presupune că nu sunteți un polițist orb, surd și nici idiot. Se presupune că sunteți un polițist de bună credință.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-19 00:40:13
         
 
  Contrafactual, putem presupune orice. De exemplu, ”individul” vede bagajele grele pe care le duce femeia. Și se oferă să o ajute. Și chiar o ajută!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 00:26:07
         
 
  domnule EC, să presupunem că sunteți polițist de proximitate. Pe trotuarul de vizavis trece o femeie, îndreptându-se către un individ care sprijină un perete. Ajunsă în dreptul lui, individul îi spune ceva măscări și pentru a da ceva mai multă culoare lirică gestului, o scuipă. De frică, de silă, de ambele, femeia se șterge și merge mai departe. Ce faceți?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-19 00:16:01
         
 
  Domnule Ștefănescu,

Nu mușamalizez nimic. Ia rugați-l dumneavoastră chiar pe acela la care se referă comentariul pe care îl incriminați, să vă spună părerea sa și dacă se simte, cumva, lezat. Dacă s-ar fi simțit, mă gândesc, ar fi sesizat. Potrivit regulamentului.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-19 00:02:19
         
 
  Domnule Peia, ce probe aveți dumneavoastră când susțineți ce susțineți despre domnul Cioacă?

Dacă nu aveți, vă rog, renunțați să mai susțineți ce susțineți! Am admirat și admir umorul și ingeniozitatea domnului Cioacă. Dacă îi pui în față teorema lui Pitagora, va găsi o soluție prin care să demonstreze că săvănțelul Pontulică este capul răutăților și că mersul lui în Turcia avea o motivație ceva mai oacheșă decât a crezut procurorul oranjgutan: o turcoaică pe care o vede cu ochii minții tocmai din America. Și îi ridică nivelul scriiturii pe care, iată o postează pe Europeea.

Prin urmare, gata, ați spus destul. Să încercăm să ne concentrăm asupra literaturii! Hastagismul? L-ați dovedit! A capitulat fără condiții. Mai are, doar, reverberații în literatură.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-18 23:58:07
         
 
  domnule EC, că preferați să mușamalizați derapajele lui IP, vă privește. Dar fiți ceva mai inventiv, mai dojeniți-l din când în când, măcar de ochii lumii. Ultimul atac al lui Peia la adresa lui nea Mitică Genuneanu incalca nu numai regulamentul, ci și legile în vigoare, astea din urmă, destul de grav. Evident, omul nu mai știe ce vorbește, ura, agresivitatea asta continuă trădează, probabil, un anume gen de infirmitate de care nu se face vinovat, dar nici nu-l scuză, iar faptul că-l tolerați vă face responsabil. Nu există niciun 1 martie, 1 aprilie, etc. Nu există momente zero. Așa cum astăzi lăsați mizeria asta să treacă, o veți lăsa mereu. Iată comentariul. Deși cu slabe speranțe, vă rog să mai reflectați asupra lui:

Ești un amărât de securist ratat. Un făsâit de agent de influență, care a fugit din România, cu cort cu pirostrii cu tot, bașca secrete subtilizate de la IPRS Băneasa, pe care le-ai vândut vâzându-te. De fapt, le migratori ca voi nu-i deloc surprinzător. Mai învață, totuși, românește, că din țigăneasca ta yankee nu înțelege nimeni nimic.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-18 23:45:33
         
 
  Șoricel, sunt flatat că-mi recunoști meritele, deși cred că-ți stă omușorul câș în gâtlej!
Dar unul din cele mai mari succese ale mele e că, odată intrat aici, v-am luat maul! Mai chițăiți, mai cârâiți, mai lătrați din când în când, dar altcum vi s-a tăiat macaroana! Mă rog, v-am tăiat-o!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 23:43:20
         
 
  N-am înțeles raționamentul, dle Cristescu!
Cum adică și-a apărat țara? Care țară, că migratorii, din momentul când au tuns-o din India, nu au avut nicio țară. Țara lor era un izlaz, o văioagă, ceva, unde-și puneau cortul, așezau pirostriile și ceaunul, și fierbeau iute găina sau rața din coteț a creștinului, al cărui gard îl sărea, și achiziționa ce-i pica la sac.
Și nu mai presupuneți, aveți certitudinea că așa a fost. Acu e doar coadă, rămășiță, mai cârâie din când în când, apărându-i când pe bășilă, când pe malăul neamț, când pe țakaveika, când pe lulusa - adică înstelați de-ai lor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 23:40:18
         
 
  Buuun, domnule Sorescu, de când promiteți că nu-l veți mai provoca și vă veți ocupa de literatură?

PS. Nu am avut nicio explicație pentru publicarea textelor care nu vă aparțin! Și nici pentru ce nu ați reacționat la rugămintea mea? Să am eu vreo deficiență comprehensivă?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-18 23:24:25
         
 
  Chiar n-ați făcut legătura? Cum i-ați redeschis porțile lavrei, cum au încetat manifestațiile. Curat războinicul luminii. Ca fratele lui mai mare - Gigi Becali, de l-au băgatără ăia pe nedrept la închisoare.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-18 23:20:32
         
 
  Ha, ha, ha.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-18 23:19:56
         
 
  Domnule Cristescu, securiștii care organizează protestele din Piața Victoriei nici nu au fost retrași, nici nu au fost destructurați. Îi reține Peia pe Europeea!🤣🤣🤣  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-18 23:13:45
         
 
  Domnule Peia, să presupunem că domnul Cioacă ar fi fost securist. (Eu nu cred nici cât negru sub unghie că ar fi fost. Securiștii au fost și sunt introvertiți, secretoși, rezervați și oarecum ascunși. La oricare criteriu domnul coleg pică testele!)

Dar, de dragul discuție, spun, să presupunem. O fi făcut el rău cuiva? Că acuma poți merge la CNSAS și-ți studiezi dosarul și poți afla. L-o fi denunțat cineva, i-o fi făcut cineva vreun proces? Dacă nu, înseamnă că a fost un securist similar celor de la FBI sau CIA. Care își apără țara. Prin urmare, și domnul Cioacă și-a apărat țara.

Că scrie literatură? Are, cu siguranță dreptul. Ce ar fi să aplicăm raționamentul acesta și altora?

PS. După cum vedeți, haștagismul de Piața Victoriei s-a fâsâit. Asta înseamnă că aceia care l-au organizat și întreținut, fie s-au retras, fie au fost retrași, fie au fost destructurați. Să sperăm că nu vor reveni. De ce are nevoie România acum? De Legile Justiției care trebuie promulgate cât mai repede și de reformarea Ministerului Public. Că, DNA, ca instituție, nu are o bază constituțională de funcționare. Evident, demisii, multe demisii. După reformare plângeri penale. În paralel, Codul penal și Codul de procedură penală. Și poate, avem noroc să se schimbe ceva.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-18 23:02:45
         
 
  Fleașc! Glumițe de pițipoance-n rut!
Oricum, faptul că recunoști, cică în glumă, ca să încerci diversiunea ieftină că lucrurile nu ar sta așa, este nulă. Mă rog, mai pot face unele corecturi literale!
Am zis: literale!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 22:49:19
         
 
  Domnule Peia,
De ce va luati de mine ca sunt securist? Ce eu ma iau de dumneavoastra ca sunteti gainar, adica crescator de gaini? Deci fiecare cu meseria lui, domnule Peia, eu securist iar dumneavoastra gainar. Si fiecare trebuie sa fim mandri de meseriile noastre. Fiindca eu, domnule Peia, nu am ravnit niciodata la meseria de gainar in care dumneavoastra v-ati umplut de glorie. Dumneavoastra ati preferat sa truditi toata viata ca gainar decat sa aparati cuceririle clasei muncitoare, in calitate de securist, asa cum am facut eu. Eu nu zic ca meseria dumneavoastra nu a fost una stresanta, fiindca a cauta zilnic sute de gaini, daca au ou sau nu, cere o putere de munca iesita din comun. Dar sa stiti ca nici meseria de securist nu a fost una usoara, fiindca printre gainarii cinstiti, cum ati fost dumneavoastra, s-au gasit si elemente decazute care doreau sa saboteze ouale clasei muncitoare; si eu, in calitatea mea de securist, a trebuit sa fiu tot timpul cu ochii pe acesti gainari.
Pai ce credeti ca degeaba am ajuns eu sa port ochelari?
p.s.
Si va rog, domnule Peia, sa aprindeti lui Dumnezeu o lumanare de multumire, ca a avut grije sa nu ne incruciseze caile; fiindca o lupta dintre securistul Cioaca si gainarul Peia, ar fi fost ca o confruntare
intre un motan si un cintezoi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-18 22:28:24
         
 
  Ciocălău, crezi că ești spiritual, că dai replici inteligente. Ești un amărât de securist ratat. Un făsâit de agent de influență, care a fugit din România, cu cort cu pirostrii cu tot, bașca secrete subtilizate de la IPRS Băneasa, pe care le-ai vândut vâzându-te. De fapt, le migratori ca voi nu-i deloc surprinzător. Mai învață, totuși, românește, că din țigăneasca ta yankee nu înțelege nimeni nimic. Decât că faci ce faci și tot cu nasu-n floare dai!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 03:22:17
         
 
  Domnule Peia,
Cine a pus problema pupatului in discutie, eu sau dumneavoastra? Si nu ati pus-o numai cu mine ci ati pus-o si cu poetul Stefanescu si cu cronicarul Rechesan si cu domnul avocat Sorescu, deci cam cu toata lumea buna de pe aici; pe care o banuiti, pe nedrept, ca ar ravni sa pupe locurile impadurite pe care le pupati dumneavoastra. Domnule Peia, tin sa va anunt ca pupaturile dumneavoastra nu au de ce sa se teama: nici un alt om de cultura de pe aici nu le va face concurenta cu pupaturile lui. Fiindca noi, domnule Peia, obisnuim sa pupam numai la atej; nu ca dumneavoastra care preferati sa pupati numai la parter.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-17 22:56:42
         
 
  Ia de colea, ciocălău, să te dixtrezi și tu un pic: http://www.catavencii.ro/editorial/rule-of-love/
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 20:45:38
         
 
  Ciocălău, porivit obiceiului vostru de vechi securiști, nărăviți în rele, ocoliți porblema în cauză și o tundeți jemekerește pe câmpii! Știi bancul cu ăla care-o aștepta, fierbând, pe nevastă-să, ca să vină din oraș? Și o așteaptă o oră, două, trei... ha, o să-mi spună c-a fost la o prietenăăă... o să-mi spună c-a fost la fiiilm... c-a fost la farmaciiiie... căăă... vina tipa relxată: ia zi, fă, unde-ai fost până acum?... am fost să mă... f...!
Ăsta rămâne bumbe la replica neașteptată și izbucnește: "I-auzi, a dracu, eu ce-o-ntreb și ea ce-mi spune!
Cam așa sunteți voi, secureilor, răspundeți orice altceva, și nu la ceea ce sunteți întrebați! Tehnică, tăticu, însușită la instructaj!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 20:23:08
         
 
  Domnule Peia,
O unealta nelucratoare devine cu timpul atarnatoare. Deci, pentru binele uneltei de care sunt convins ca sunteti foarte mandru, este bine sa o folositi cat mai des atunci cand apare ocazia. Si sa nu umblati numai dupa terenuri nedestelenite, care, in epoca noastra moderna, apar mai rar decat cometa Haley.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-17 19:40:57
         
 
  nu-ți dezlipști buzele  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 19:31:10
         
 
  Ești informat greșit, ciocălău!
Sau, mă rog, te faci că...
Judecând după reacții și partizanat, nu-ți szlipești buzele de senzuala floricică. În schimb, eu, nici măcar cu nealta de care vorbești nu aș lucra la bastchetbalistă. Că-i pune p-alde portocală să-mi facă dosar!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 19:30:47
         
 
  Domnule Cioacă,

Ați produs o perfectă pledoarie! Impecabilă. Ce mai fără replică! Vă dau în totalitate dreptate! Cum ați făcut cum ați dres că, vorbind până și de Homer, tot la pipăit ați ajuns? Oare pentru pipăit să fi traversat ilustrul poet veacurile?

V-a scăpat, domnule coleg, un mic amănunt! Și, înainte de a v-l spune, constat că v-am prins cu lecția necitită. Într-un topic, mai sus, (Protecția drepturilor de autor) scrie clar: operele sunt protejate pe toată durata vieți și, la noi, 70 de ani după moarte. La alții, 50!

Să înțeleg că dumneavoastră candidați la Premiul Nobel? Că. înțeleg, ați descoperit secretul prin care Homer și Napoleon și-au prelungit viața până în zilele noastre! De vă simțiți obligat să le cereți acordul pentru a le utiliza creația și vă împiedicați de fleacul că nu ar ști să scrie ori ar fi plagiat!

Sper că ați înțeles amănuntul care v-a scăpat. Așa că nu vi-l mai spun!

În rest, hoțul neprins, plagiator se cheamă. În acest domeniu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-17 19:28:48
         
 
  Domnule Peia,
In loc sa ma felicitati ca am vorbit de marele Homer,
care a fost epo-Peist chiar cu doua mi de ani inainte de aparitia dumneavoastra, ma babuiti ca o o pup pe kiovesica exact acolo unde dumneavoastra va place sa pupati; ceeace eu consider ca este o reactie produsa de cea mai fanatica gelozie. Domnule Peia, va asigur ca pupaturile noastre nu se vor suprapune niciodata, fiindca la locul pe care dumneavoastra va puneti pupaturile, eu prefer sa vin cu alte unelte.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-17 19:08:01
         
 
  Ai uitat, ciocălău, să enumeri, la capitolul plagiate, pe scumpa-ți kioveșikă, pe care-o pupi în floare cu mare pasiune!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-17 18:55:45
         
 
  Paradoxul Cioacă în literatură:

” Explicati-mi si mie, cum as putea eu obtine aprobarea in scris de la un individ care nu stie sa scrie?” DC

Aprobarea pentru ce? Că dacă nu știe să scrie înseamnă că nu a scris! DEci, nu aveí pentru ce s[ cereí aprobarea.
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Domnule profesor,
Dumneavoastra ati auzit de marele poet pre-fanariot
Homer, care si-a scris cele doua scurte poeme Iliada si Odisea fara sa stie sa scrie? Homer era orb, domnule profesor, orb de la nastere! Si ce face un poet care este orb si nu stie sa scrie? Isi angajeaza secretare. Se pare ca marele Homer avea cel putin o suta de secretare, 50 mai coapte care se pricepeau mai mult la scris si alte cinzeci mult mai tinere si mai frumoase care excelau in alte treburi dupa care tanjea Homer mai ales noaptea cand se afla in pana de creatie. Numai ca saracul Homer, fiind orb, nu putea lua cunostinta de frumusetea lor decat pe pipaite.
Si va rog sa nu ma luati cu legenda ca orbul Homer nu si-a scris opera ci a invatat-o pe de rost ca dupa acea sa o recite grecoteilor avizi de poezie pe ne-rasuflate. V-ati intrebat vreodata cam cat ar fi durat un asemenea recital de poezie?
Dar de marele orator Nicolaie Ceausescu ati auzit?
Da, da, ala, care a scos 30 de volume de discururi (si ce volume, cel putin 500 de pagini fiecare!) fara sa fi scris unul singur cu manushita lui? Fiindca Nicolaie Ceasescu nu era un mare scriitor ci un exceptional de dotat declamator de discursuri. El ii punea pe alti scribi mai marunti sa-i scrie discursurile, dupa care, pentru a-si mai stavili nitel patosul oratoric, isi baga pietre in gura ca Demostene, si isi incepea ininimitabila munca de rostire pentru folosul maselor.
Ca sa nu mai vorbim de Codul lui Napoleon, care are cel putin o suta de volume de legi bine scrise din moment ce nu au fost roase nici de molii si nici de timp. Marele imparat, desi stia sa scrie, nu a avut timp nici macar sa le citeasca, asa era de ocupat cu razboiele lui; el numai le-a iscalit, si gata, codul a devenit al lui Napoleon;
metoda care a fost preluata si de marele omulet de stinta roman Victoras Pontulica care a scos cea mai renumita teza de doctorat scrisa vreodata de un roman. Deci domnule profesor, ascultati la mine, bibliotecile sunt pline de opere scrise de autori care nu stiu sau nu au timp sa scrie.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-17 18:46:05
         
 
  Lorca, Rudyard Kipling au rămas, domnule Recheșan.

A rămas și Radu Ștefănescu dacă este de acord.

Ceilalți nu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-17 07:09:26
         
 
  Paradoxul Cioacă în literatură:

” Explicati-mi si mie, cum as putea eu obtine aprobarea in scris de la un individ care nu stie sa scrie?” DC

Aprobarea pentru ce? Că dacă nu știe să scrie înseamnă că nu a scris! DEci, nu aveí pentru ce s[ cereí aprobarea.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-17 07:05:46
         
 
  Lorca a murit în 1936, cred că îl poate publica fără drepturi de autor!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-16 21:14:31
         
 
  ”din moment ce autorul e menționat” Este o condiție necesară dar nu suficientă! Trebuie, în mod expres, acordul scris al autorului ori a deținătorilor de drepturi.
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Domnule profesor,
Ceeace cereti dumneavoastra este imposibil de obtinut suta la suta fiindca uni autori habar nu au sa scrie. Explicati-mi si mie, cum as putea eu obtine aprobarea in scris de la un individ care nu stie sa scrie?
Pentru a trece peste acest necaz propun ca regulamentul sa fie schimbat: aprobarea verbala este arhisuficienta!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-02-16 16:55:46
         
 
  În cazul ăsta, am să mă documentez, apoi am să vă comunic ce și cum.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-16 11:16:16
         
 
  Legea nu face deosebire unde și cum este folosită o creație fără acordul autorului sau deținătorilor de drepturi. Orice utilizare fără acest acord este sancționabilă. La Păunescu au fost parcă două versuri. ”Roată, roată, ....” Într-o reclamă.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-16 11:12:36
         
 
  Dați un google

Convenția de la Berna privind protecția operelor literare artistice și științifice inițiată de Victor Hugo.

Legea drepturilor de autor și a drepturilor conexe. Parcă Legea 8

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-16 11:09:11
         
 
  ”Vreți să spuneți că pot solicita drepturi de autor?” RȘ

Absolut da. O spun cu toată forța și certitudinea. Pe lângă faptul că am studiat domeniul am fost la OMPI la Geneva. Am participat la mai multe dezbateri. Cunosc bine problema.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-16 11:05:57
         
 
  Nu mai insista, șiekspirică, nu-mi da idei, bicoz s-ar pueta să-ți cer și eu drepturi de autor!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-16 11:02:46
         
 
  domnule Cristescu, nu m-ați înțeles, sau poate n-am fost eu suficient de explicit
- e vorba de PUBLICISTICA ONLINE.
- tocmai asta v-am rugat, să postați aceste reglementări, pentru uzul general.

Eu mi-am găsit, postate de alții, o grămadă de poezii pe bloguri, pe facebook, ba chiar pe youtube, niște filmulețe cu sonete de Shakespeare. Vreți să spuneți că pot solicita drepturi de autor? Parcă nu-mi vine să cred.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-16 10:59:30
         
 
  Am glosat, pe aici, suficient pe această temă. Recent am discutat cu domnul Peia cu referire la o carte despre Plotin. Și traducerea este o operă care este protejată. Și i-am răspuns că trebuie să mai aștepte 5 ani, până se vor împlini cei 70 de la moartea autorului, pentru a putea fi utilizată fără acordul deținătorilor de drepturi de copyright.

Dacă veți citi cu atenție Legea drepturilor de autor și Convenția de la Berna, veți observa că până și o predică este protejată.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-16 10:23:01
         
 
  ”din moment ce autorul e menționat” Este o condiție necesară dar nu suficientă! Trebuie, în mod expres, acordul scris al autorului ori a deținătorilor de drepturi.

Știu că aceasta este o vulnerabilitate și de aceea insist. O dată te poți trezi cu procese și cu solicitări de daune. De aceea nu glumesc și acest aspect nu se negociază. Vă amintntiți ce sume a obținut Adrian Păunescu pentru că i s-au folosit două versuri.

Repet, operele sunt protejate pe toată durata vieții autorului și 70 de ani de la moartea sa, (50 în unele țări).

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-16 10:17:09
         
 
  Omul e un pic plecat de-acasă!
Dacă nu poate el, cu ale lui talente, îi convoacă pe alții, să pledeze pt el. E metoda obișnuită a nevolnicului țanțoș, care chițăie ultrasonor.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-16 10:04:19
         
 
  Domnule Cristescu, pentru a evita orice confuzie, poate ar fi bine să postați conținutul acestor reglementări, cel care se referă la publicistica online. Zic și eu. Din punctul meu de vedere, e ok, internetul e plin de astfel de colecții de texte, din moment ce autorul e menționat, mi se pare în regulă. Unul din texte îmi aparține, sunt de acord să rămână, măcar de dragul scandalului.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-16 10:01:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE