FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cenaclul și sonetul sau arta de a rămâne optimist
Text postat de Emanuel Cristescu
Un frumos sonet, parcă al lui Mihai Codreanu, surprinde optimismul în stare absolută.

"Pierrot văzându-și draga Colombină
Plimbându-se prin parc cu-n Arlechin
Rămase impasibil și senin
În timp ce ea se scutura de vină

Mi-e văr primar chiar semănăm puțin
Îi explica spăsită și calină
Eterna creatură feminină
Mi-e văr, ți-o jur pe sfântul Celestin

Ia las-o dragă i-a răspuns Pierrot
Nu-s supărat deloc, n-am încotro
Ori este-adevărat și-atunci e bine
Ori nu și vrei să-mi dovedești
Un lucru care totuși îmi convine
Minți ca să mă păstrezi deci, mă iubești."

Pornind de la acest exemplu tonic, încerc și eu să rămân optimist. Ei bine, cu toate insistențele mele, până la acestă dată, nu s-au înscris pentru ședința din octombrie a „Cenaclului Europeea” decât 11 persoane. Prin urmare, nici această ședință nu se va ține.
Am intrat pe „Statistici” cu privire la localitățile din care a fost accesat ste-ul, astăzi, 26 octombrie, până la ora 16,30. Respectiv 75 de vizitatori unici din localitățile de mai jos:
Oraș/Vizitatori/Procent;
București;20;27.03%
Necunoscut;16;21.62%
Galati;4;5.41%
Roman;2;2.7%
Focsani;2;2.7%
Baia Mare;2;2.7%
Cluj-Napoca;2;2.7%
Iasi;2;2.7%
Braila;2;2.7%
Brasov;1;1.35%
Caracal;1;1.35%
Ticleni;1;1.35%
Targu-neamt;1;1.35%
Timisoara;1;1.35%
Alexandria;1;1.35%
Ogrezeni;1;1.35%
Slatina;1;1.35%
Giurgiu;1;1.35%
Petrosani;1;1.35%
Alba Iulia;1;1.35%
Mangalia;1;1.35%
Rasimnicea;1;1.35%
Blejoi;1;1.35%
Bistrita;1;1.35%
Pitesti;1;1.35%
Oradea;1;1.35%
Bacau;1;1.35%
Reghin;1;1.35%
Craiova;1;1.35%
Iepuresti;1;1.35%
Targoviste;1;1.35%
Buftea;0;0%
Campia Turzii;0;0%

Așadar este posibil ca din București și zonele adiacente să nu fie, în momentul de față, suficienți membri (cca. 25) pentru a ține ședința.
De aceea, dacă totuși doriți să ținem ședința în noiembrie, vă rog pe aceia care v-ați înscris dar și pe alții să mobilizați și alte persoane din București și nu numai să publice pe site și să participe la Cenaclu.
Îmi place să cred că explicația de mai sus fie, reflectă realitatea fie, „minte” pentru a păstra comuniunea de grup, prin urmare dovedește iubirea de Cenaclu.
A bon entendeur, salut!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Cristescu, nu pe mine trebuie sa ma convingeti. Eu am inteles din start intentia dvs si am achiesat in masura timpului meu liber. Oamenilor, publicului pe care vi-l doriti la cenaclu, lor trebuie sa le explicati aceasta structura.
Si, repet: sunt 11 oameni? tineti cenaclul! sunt 5 oameni ? Tineti cenaclul!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-27 20:30:58
         
 
  Mă interesează și niște posibili sponsori.

Mănînci calule ovăz? Îi și văd alergînd după dv. cu tava cu donații.

Îmi place aerul dv. de superioritate neîndoielnică și merituoasă.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-10-27 13:09:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domule Pușcă,

Reiau, mai jos, ce se află în comentarii la editorial și ce am mai publicat. Rămâne doar să fie stabilite nume.

Misiunea Cenaclului nu poate fi alta decât a site-ului.

> Descperirea și promovarea de creații valoroase,încurajarea talentelor.

> Dezbateri critice asupra textelor prezentate.

> Publicarea în Europeea a textelor și a dezbaterilor. Inclusiv a înregistrărilor video.

În mod practic, va fi vorba de un eveniment cultural. Iar pentru cineva care dorește să participe, informațiile prezentate aici sunt mai mult decât suficiente.


În viziunea mea Cenaclul ar urma să dureze 2 - 3 ore. Cu următoarea structură a programului.

1. Un invitat scriitor, actor, artist plastic, critic literar. etc. Pentru prima ședință mă gândisem la scriitorii Nicolae Iliescu ori Gheorghe Iova.

2. Moment muzical. Un artist consacrat și unul doi începători. Pentru prima ediție am vorbit cu Andrei Păunescu.

3. Intervenție (lectură sau mesaj) online din dispora. maxim 10 minute. Pentru prima ședință m-am gândit la poeta italiană Anna Santoliquido din Italia și la scriitorul Mircea Ștefan din Cleveland, USA.

3. Două lecturi supuse dezbaterii publice. S-au înscris și poeți și prozatori. Aștept înscrieri, în continuare pentru programare.

4. Dezbateri critice pe textele lecturate.

După caz, vor putea fi și alte evenimente: lansări de carte, portret de scriitor, expoziție de pictură, etc.

Cu o pauză. Nu se fumează.

Poate că am exagerat cu privire la număr. Pentru septembrie se încriseseră sau îmi propuseseră că vin, unii nu cert, 15 persoane.

Adresez din nou rugămintea de a vă înscrie pentru ultima vineri din octombrie ora 18. Și cer permisiunea celor care se vor înscrie să fie nominalizați aici.

Mi-aș dori ca persoanele necunoscute care se vor înscrie să aibă, fie o recomandare din partea membrilor Europeea, fie să-mi trimită o scurtă prezentare și câteva din creațiile lor.

Dispun de două camere de luat vederi, videoproiector, laptop. însă nu mai am mixer, microfoane, (2 bucăți) boxe și piesa aceea mică pentru conectare la internet. O am, dar nu dau de ea. Cred că am rătăcit-o. Stație audio am vorbit la Tinerimea Română. Au ei. Dar mi-aș dori una a noastră să evităm eventualele neînțelegeri care ar putea proveni de la vreo defecțiune. Aș avea nevoie de doi trei voluntari cu abilități media: un regizor tehnic și doi cameramani. Dacă se oferă cineva este binevenit.

Evident, sunt receptiv și la alte idei.

Și aștept și înscrieri pentru lectură, pentru expoziții, pentru momentul muzical, pentru momentul poetic. În funcție de participare voi invita diverse personalități. Dar, cum bine se știe, orice început sau reînceput este greu.

Mă interesează și niște posibili sponsori.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-27 10:46:04
         
 
  Dle Cristescu sunt oameni dornici de a merge la cenaclu dar trebuie sa stie ce vrea acel cenaclu, v-am subliniat de trei ori pana acum lucrul acesta.

O sa amanati de atatea ori incat si cei 11 care s-au inscris vor spune 'pas'.


Sa aveti succes...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-27 10:16:46
         
 
  Impresionant! Încercați la Rasimnicea.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-10-26 22:42:37
         
 
  Statistici ora 22:14

Total vizitatori unici: 114

Localizare vizitatori unici

Oras;Vizitatori;Procent;

București;20;21.05%
Necunoscut;19;20%
Iasi;14;14.74%
Timisoara;5;5.26%
Cluj-Napoca;3;3.16%
Ploiesti;3;3.16%
Focsani;2;2.11%
Sibiu;2;2.11%
Popesti-leordeni;1;1.05%
Rasimnicea;1;1.05%
Targu Jiu;1;1.05%
Albeni;1;1.05%
Sant;1;1.05%
Brasov;1;1.05%
Berbesti;1;1.05%
Buftea;1;1.05%
Ogrezeni;1;1.05%
Piatra Neamt;1;1.05%
Ramnicu Valcea;1;1.05%
Slatina;1;1.05%
Buzau;1;1.05%
Galati;1;1.05%
Giurgiu;1;1.05%
Roman;1;1.05%
Campia Turzii;1;1.05%
Chisineu Cris;1;1.05%
Arad;1;1.05%
Rodna;1;1.05%
Pitesti;1;1.05%
Bacau;1;1.05%
Suceava;1;1.05%
Craiova;1;1.05%
Corbeanca;1;1.05%
Babiciu;1;1.05%
Mangalia;1;1.05%
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 22:24:11
         
 
  Buftea;0;0%
Campia Turzii;0;0%

De ce ați oprit statistica aici? Puteați să mai dați măcar pănă la sută.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-10-26 22:07:10
         
 
  eeei, domnule latunski, să nu-mi spuneți mie că n-ați vota-o pe Maia Laguta!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:56:15
         
 
  erată: defetist
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:41:27
         
 
  Repet introducerea ce deschide minunata melodie rusească, "Smulgianka Moldoveanka": "Din motive tehnice se amînă! Harfă nu aven,avem tamburină!"  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-10-26 19:37:20
         
 
  erată: nene Gorgoriță :))
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:10:05
         
 
  nene Ghoerghiță că ești pilangiu și caragialesc pricep, dar așa un defetism ca tine, de la netoții din povestea drobului de sare n-am întîlnit!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:08:42
         
 
  ... să vă spun ce se întâmplă. Vi s-a dus vestea că nu aveți băutură. Asta este marea și adevărata problemă. Aici trebuie lucrat. La faima că va fi acolo vreo 5, 6 kile de rachiu și niscaiva biscuiți "mirela", că se va putea fuma înăuntru... Ehei, veți vedea atunci ce înghesuială va fi!
Am fost și eu de două sau trei ori la un cenaclu, acum vreo 20 de ani. Nu-l numesc că există și astăzi, și-mi repugnă să... Cu mare plăcere îmi aduc aminte de crâșma în care se transforma acel cenaclu. Se ținea într-o bibleotecă, și era mai mare frumusețea când fumul de țigară devenea gros ca o noapte cu lună, dar cețoasă. Operele ce veneau prezentate, sigur că erau toate mari, iar eu de tare ce mă impresionam, mă chercheleam de fiecare dată. Printre primii.
Îmi aduc aminte foarte bine că, privită în ansamblu, lumea aceea pestriță și, de fapt, afonă la capitolul scriitură, aducea periculos de mult cu un desen pe care-l văzusem pe când eram elev silitor, pentru-al țării viitor, în clasa a șaptea. Cred. Desenul reprezenta un grup de din ăia cărora, în evul mediu, li se spunea cabaliști sau ceva asemănător. Oricum, de-atunci și până astăzi trebuie că striitoretul românesc a făcut pași extremi da largi spre noi culmi de dezvoltare multilaterală. Lucru, bineînțeles, care este normal să ne aducă tresăltări de inimă, cu mândrie și înaltă trăire pentru gloria de mâine a patriei.
Umila-mi părere rămâne că potențialii participanți la cenaclul oarecare, prin faptul că preferă altceva decât mersul la cenaclu, demonstrează o gravă lipsă a înțelegerii că istoria se scrie cu ei, și se scrie acum, toată numai cu pagini de aur, spre fala-n veci a plaiului strămoșesc. Orice prezență și orice participare în mod activ a fiecăruia dintre ei, însemnând un triumf în plus măreției de până peste mii și milioane de ani.
 
Postat de catre Toma Gheorghita la data de 2016-10-26 18:39:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE