FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cenaclul Europeea
Text postat de Emanuel Cristescu
Dacă doriți să se țină ședința pe luna octombrie, mai am nevoie de min. 15 participanți. Pot participa, spun eu, și cei din orașele mai apropiate de București.

Până acum, s-au înscris numai 10 persoane: un distins sonetist europeic, un poet mai nou pe Europeea care va și citi, patru studente de la Litere Univ. Buc (una va și citi) o prof de la un liceu din Bucure;ti, membră Europeea, o prof de la o univ. un tânăr de la un partid și eu. Suntem 10?

Așadar insist și vă rog, mai înscrieți-vă. Aduceți și prieteni, cunoștințe etc. Iar dacă cei 10 mai mobilizează, fiecare, câte un participant ar mai fi nevoie de 5 persoane.

Reamintesc: vineri, 28 octombrie, ora 18, Tinerimea Română.

Vă mulțumesc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  A, inca ceva, pe fb aveti 5000 de persoane in lista de contacte, prieteni daca aveti unul sau doi sa fiti multumit.. :)
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-18 10:31:57
         
 
  Dle Cristescu stiti ca nemultumitului i se ia darul? faceti programul si incepeti pentru ca insistenta si cresterea stachetei - acum cateva zile va doreati doar 15 oameni acum vreti 20- vor taia pofta oamenilor de a veni la cenaclu.

Si nu va faceti griji ca aveti 5000 de prieteni si vor veni buluc la cenaclu. Daca dati anuntul pe fb mai prindeti doritori de a face parte dintr-un cenaclu, care vor fi mai multi decat membrii europeea din Bucuresti. Eu va tin pumnnii. Spor!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-18 10:30:35
         
 
  Pe FB am 5.000 de prieteni. Dar aș vrea să ies când am programul făcut. Și nu pot face programul pentru 11 oameni. De aceea insist să se facă cel puțin 20. Ar mai fi nevoie de 9 membri Europeea. După aceea fac pagină pe FB. Văd din statistici în medie peste o sută de vizitatori unici. Să fie prea puțin din București?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-17 14:08:42
         
 
  Ati facut un eveniment pe FB, dle Cristescu. Ajuta. si aveti posibilitatea sa invitati persoane din lista dvs si ele, la randul lor, pot invita..
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-17 13:56:43
         
 
  Reiau numărătoarea! 11 cu domnul latunski.

Să vedem ce aduce și ziua de azi. Pot veni și prieteni ai celor deja înscriși.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-17 09:08:19
         
 
  erată: piedicile puse ar putea depăși posibilitățile  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-17 08:16:08
         
 
  Și este un cenaclu! Adică o adunare de scriitori și, cândva, fiecare scriitor important și chiar neimportant avea trei ofițeri informativi de gardă în jurul lui 24 din 24. Și domnia voastră vreți acum, când efectivele SRI-ului au fost crescute, să începeți o astfel de activitate, cu șanse de izbândă, fără să-i invitați și pe ei?! Și normal că nu puteți să-i invitați direct, deci faceți-o prin oamenii special desemnați pentru așa ceva. Până atunci, oare nu ați simțit deja bețele din roate puse de unii onorat membri ai Europeii...? Oare chiar credeți că sunt bețele lor...? Fiți sigur că sunt cele din dotarea standard a oricărui ofițer acoperit. Deci, dați-le un bilet să asiste liber și totul va fi OK și se va putea mișca.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-17 08:07:51
         
 
  Și încă ceva, d-le Cristescu, s-a lansat ideea în mass media că SRI-ul ar conduce totul. Același SRI care, cu câteva zeci de ani în urmă, s-a infiltrat masiv în sânul bisericii. Iată, însă, că pe mine acest lucru nu mă deranjează deloc și sunt gata să mă mărturisesc popii chiar dacă îmi arată statul de plată cu salariul și funcția în această instituție. Pentru că așa îmi cere ”Regulamentul de ordine interioar㔠a lui Dumnezeu și eu, militar de formație, mă conformez (dar fac aceasta și pentru că are o oarișce logică, pe care nu o voi explica acum).
Deci, dacă veți invita un popă să fie membru și fondator, vă va lăsa în pace și cea mai importantă instituție a statului... Altminteri, piedicile puse de ea ar putea depăși necesitățile domniei voastre de a împinge căruța aceasta cu trei roți.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-17 08:00:47
         
 
  Adică la lansarea cărții domniei voastre despre dialogul inter religios au fost buni cei 15 invitați de diverse credințe, dar acum când timpul este scurs și riscați, dacă nu întruniți numărul de membri, să nu mai țineți ședința, nu mai sunt buni aceștia 15? Până și Stalin și, mai recent, Ponta au avut decența și chiar înțelepciunea să recunoască faptul că au nevoie de acești ”bigoți proști și pupători de moaște”, doar domnia voastră stați pe gânduri. Cum doriți, dar să știți c㠔mămăliga” chiar dacă nu explodează mereu, totuși fierbe înnăbușit. Și fără mămăliga aceasta ortodoxă nu veți putea face nimic important, poate doar frecții la picior de lemn. Dar poate este cazul să vă convingeți pe cont propriu de ce sunt necesare sfințiri, sfeștanii și alte ritualuri la care popa are rolul să vorbească o singură dată: la început. Adică atunci când pui piatra de temelie a oricărei case. Și nu fac lobby pentru religie, doar vă fac atent în ce țară trăiți și ce obiceiuri ale locului trebuie să respectați ca să vă adaptați și să vă meargă bine. Alegerea, însă, vă aparține.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-17 07:52:20
         
 
  Recapitulez: Cu domnul latunski am ajuns la 11 participanți.

Mai aștept și pe alții, din București, zonele adiacente și chiar orașele apropiate. Data trecută vorbisem inclusiv cu o membră Europeea de la Iași pe care am întâlnit-o la Bookfet.

Așadar vă invit să vă mai mobilizați.

Domnule MTL, când și dacă ne vom reconstitui în Cenaclul Europeea vom putea stabili ce invitați putem avea. Evident că vom putea invita și unul sau mai mulți clerici. Acum este prematur.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-17 02:02:46
         
 
  Și pentru că tot văd că un ateu care se crede renumit și-a anunțat prezența, poate acesta va scrie un eseu, pe care să ni-l citească tuturor, despre dialogul ateu-religii în societatea contemporană.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 22:27:39
         
 
  D-le Cristescu, ați spus ”dacă va fi invitat un cleric”. Și ce vă oprește să invitați câțiva? Mai ales că văd că există destui printre cunoștințele domniei voastre. Cu ocazia aceasta veți mări și numărul de membri prezenți și veți avea ocazia să faceți și un cenaclu multicultural. Ceea ce ar fi, întradevăr, un lucru inedit. Și atunci m-aș strădui și eu să particip. Și nu cât veți invita clerici ai mai multor religii, cu atât mai interesat de eveniment voi fi și cred că nu numai eu.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 22:19:49
         
 
 












Cu smerenie, nu înseamnă pe ascuns...
Și ce este greșit și rușinos de invocat în rugăciunea Tatăl Nostru?

Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 14:18:46

E v-am indemnat la smerenie, nu v-am spus sa va rugati pe ascuns.

Dar tinand cont de verbigeratia cu care faceti deservicii crestinismului numai smerenie nu se poate numi.

V-am spus oare ca sunteti redundant?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-16 19:02:00
         
 
  11 Mulțumesc.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-16 18:52:02
         
 
  Iar eu, ateul latunski, îmi anunț participarea la cenaclu. N-am nimic împotriva rugăciunii inițiale și inițiatice. Puteți să o înălțați și către Thor, către Tengri, ori către Marele Manitou. Eu respect orice credință religioasă, cît timp este respectată și a mea. Că și ateismul este o religie, cel puțin așa se spune. Iar ateu sută-n-sută nu e nimeni. Că doar de superstiții și de frica de moarte nu scapă nima-n lume. Howgh! - vorba lui Vinnetou  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-10-16 17:45:18
         
 
  Perle din gîndirea lui Marian Rudotel Lazăr - înainte de a cădea în bigotism (aprox. 2008 Anno Domini).

”A fost Isus fără păcat?
Ne-am obișnuit toți cu învățătura despre lipsa de păcate a lui Isus. Atunci de ce preoții consideră păcate, lucruri pe care și Isus le-a făcut:
- Isus nu ținea posturile, si nici ucenicii lui, dar preoții ne învață că este păcat dacă nu le ții.
„Fariseii și cărturarii cîrteau și ziceau ucenicilor Lui: Isus a luat cuvîntul și le-a zis: Ei i-au zis: ” (Luca, 5, 30-33)
- Este păcat să-l faci drac pe fratele tau. Isus l-a făcut Satana pe Petru:
„Atunci a început să-i învețe că Fiul Omului trebuie să pătimească mult, să fie tăgăduit de bătrîni, de preoții cei mai de seamă și de cărturari, să fie omorît și după trei zile să învieze. Le spunea lucrurile acestea pe față. Petru însă L-a luat de o parte și a început să-L mustre. Dar Isus S-a întors și S-a uitat la ucenicii săi, a mustrat pe Petru și i-a zis: <Înapoia Mea, Satano! Fiindcă tu nu te gîndești la lucrurile lui Dumnezeu ci la lucrurile oamenilor>” (Marcu, 8, 31-33)
- Este păcat să blestemi. Isus a blestemat un smochin nevinovat.
„Dimineața, pe cînd Se întorcea în cetate, I-a fost foame. Avăzut un smochin lîngă drum și S-a apropiat de el; dar n-a găsit decît frunze și i-a zis: Și pe dată smochinul s-a uscat.” (Matei, 21.18). Era în perioada intrării în Ierusalim, în luna Nisan, ce corespunde lunii aprilie.
- Este păcat să nu cinstesti icoanele. Isus nu a cinstit nici un fel de icoană.
Aici nu dau nici un citat, aștept să fiu contrazis de cineva care va găsi argumente pro icoane în Biblie.
-Este păcat să nu-ți asculți părinții. Isus a refuzat să se ducă atunci cînd l-a chemat mama lui.
„Atunci au venit mama și frații Lui și, stînd afară, au trimis să-L cheme. Mulțimea ședea în jurul Lui, cînd i-au spus: . El a răspuns: Apoi aruncîndu-Și privirile peste cei care ședeau împrejurul Lui: ” ( Marcu, 3. 31-34)

Ținînd cont de cele de mai sus, chiar daca nu a făcut păcate mari, nu se poate spune despre Isus că a fost fără de nici un păcat.





 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-10-16 17:35:48
         
 
  Eu revin la rug[mintea din topic. Mai am nevoie de cca 15 participanți. O comunitate ca aceasta nu poate mobiliza 25 de participanți, o dată pe lună, la o manifestare tip Cenaclu literar? Nu-mi vine să cred.

Vă rog insistați.

Mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-16 16:28:37
         
 
  Domnule MTL,

Încetați cu sofismele și acuzațiile nfondate. Nimeni nu vă oprește să spuneți câte rugăciuni vreți.

La acest Cenaclu, dacă se va ține, când va fi invitat un cleric, dacă își va exprima dorința, va putea rosti, o rugăciune.

Eu nu organizez Cenaclul pe bază de credințe religioase și habar nu am ce credințe are fiecare membru participant. Ori dacă fiecare membru își va dori să spună rugăciunea sa, conceptul de cenaclu literar se va fi compromis. Credincioșii își pot manifesta pornirile religioase în suficientele spații cu această destinație de care, cel puțin ortodoxia nu duce lipsă.

Insist și vă rog temperați-vă. Nu parazitați acest topic cu insistențele dumneavoastră religioase.

Eu am postzat acest topic pentru a găsi și alți membri Europeea și nu numai, indiferent de convingerile religioase (eu am buni prieteni catolici, adventiști, musulmani, etc. În martie am avut plăcerea să particip la un dialog interreligios la care au participat reprezentanți a vreo 7 religii! Am scos și un volum. Și ne-am înțeles. Din partea BOR a fost prezent prof. univ. dr. Nicolae Achimescu de la Facultatea de Teologie Ortodoxă, Universitatea București. Acesta a vorbit despre "Dialogul intereligios - necesitate în lumea de astăzi. O perspetivă creștină"

Mai jos vă prezint un extras din recenzia volumului. Prin urmare, oameni având concepții religioase diferite, au găsit resursele să poată purta un dialog serios, transparent și civilizat. Încercând să găsească, mai ales, punți de legătură decât elemente care să-i separe.

Ori, bag seamă, extremismul dumneavoastră religios devine din ce în ce mai mult conflictual. fac apel la domnia voastră să vă temperați și să realizați că aici sunteți într-un spațiu literar. Aveam dreptate să nu permit aici dezbateri religioase care, iată, ostilizază. Eu am intervenit în topicul dumneavoastră pentru a sancționa acea minciună, cum că ateii ar susține nu știu ce! Nu pentru a vă combate credința dumneavoastră.

Iată, mai jos, extrasul din recenzie. Ce spuneți, dacă ați fi fost acolo ieșea cu bătaie?

"Volumul, structurat pe capitole, cuprinde intervențiile participanților, 15 la număr. Astfel, în prima intervenție, Musa Abugharbiych, directorul executiv al Comisiei Naționale a Ierusalimului – Capitala Culturii, aduce în discuție credința în Dumnezeu ca o chemare la iubire. Ca exemplificări ale „rodniciei dialogului interreligios, autorul a prezentat situații în care conflictele dintre musulmani au fost soluționate de către creștini, și invers, dar și o istorie personală, de familie, ce se referea la exemplul de viață și sfatul unei rude de sânge – de a conviețui într-o bună înțelegere, ajutor și susținere reciprocă cu vecinii evrei ”

Intervenția pr. prof. dr. Nicolae Achimescu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă, Universitatea București, a abordat perspectiva creștină privind necesitatea dialogului interreligios în lumea de astăzi. În lucrarea prezentată au fost analizate aspectele esențiale în care omul contemporan există și își desfășoară activitatea interelaționând cu ceilalți oameni. De unde și necesitatea și descoperirea adevărului prin dialog subliniind că dialogul interreligios operează cu domeniile practic, cognitiv și spiritual. În concluziile intervenției sale, autorul subliniază: „În societatea postmodernă de astăzi, care poartă o puternică amprentă a pluralismului religios și a multiculturalismului, oamenii devin, pe zi ce trece, tot mai interdependenți, pe toate planurile și în toate domeniile. Din acest motiv, adepții altor religii nu mai sunt, de multe ori, pur și simplu „ceilalți” percepuți, de regulă, ca „exotici” sau „misterioși”, dimpotrivă, ei sunt chiar vecinii noștri sau, de ce nu, alteori, chiar rudele noastre”

Isaac Altayef, reprezentantul Comuniotății Samaritene din Palestina, a făcut un apel pentru pace între popoare și a spus: „Nu trebuie să uităm niciodată că suntem rude și suntem copii lui Avraam (Abraham).”

Arhimandrit Elias Award, președintele spiritual al creștinilor ortodocși din Ramallah, a vorbit despre armonie și coabitare aducând în cadrul manifestării „un salut palestinian, creștino-islamic-samaritean” și a exemplificat armonia prin „caracterul unitar al trăirii Sfintei Sărbători de Paște în Ramallah, unde toți locuitorii, creștini, musulmani, respectă sărbătoarea fratelui în religie”

Conf. univ. dr. Aurelian A. Bondrea, rectorul Universității Spiru Haret București, a adus în discuție echilibrul spiritual al omului contemporan subliniind de la început c㠄dialogul este una dintre caracteristicile umanității, care exprimă calitatea persoanelor și le distinge de lucruruile neînsuflețite” În încheierea intervenției sale rectorul USH a spus c㠄dorim să păstrăm și să dezvoltăm colaborarea cu reprezentanții cultelor necreștine și să ne raportăm la elementele comune, spre o mai bună cunoașterea și o întărire a respectului reciproc, spre păstrarea reperelor care oferă valoare istoriei”

Conf. unv. dr. Ion Corbu a prezentat lucrarea „Multiculturalism, identitatea națională, dialog interreligios” în care a subliniat necesitatea aplecării lumii asupra cauzelor care conduc la diversele stări conflictuale la nivel de culturi și interreligii observând c㠄atâta timp cât lumea se va preocupa doar de acest tip de fapte, care sunt consecințe, și nu vor fi căutate, analizate și soluționate cauzele care produc astfel de efecte, lucrurile vor rămâne ca și până acum.”
Dr. Hanna Hilanch, președintele Înaltei Autorități a Locurilor Sfinte Islamico-Creștine, a vorbit despre calea binelui – calea spre Dumnezeu precizând c㠄între religii nu concurența și competiția trebuie să constituie criteriul de interrelaționare, ci, dimpotrivă, căutarea elementelor comune, tradiționale, numai pe această cale putându-se contribui la conviețuirea reciprocă”

Șeicul Muhammad Husein, muftiul Ierusalimului, pornind de la noțiunea de diversitate a religiilor „a accentuat poziția centrală a Omului în spațiul multicultural interreligios – Omul fiind aceeași ființă vie, cu aceeași înfățișare umană, cu aceleași trăiri și simțiri, indiferent de relegia căreia îi aparține”

Ambasadorul Statului Palestina la București, excelența sa, Fuad Kokaly și-a exprimat credința de neclintit în OM subliniind c㠄diversitatea este binevenită, este un dar de la Dumnezeu, o clemență, este un început pentru a ne accepta unii pe ceilalți”

iar dr. Dirar Kutaini, medic, președintele Centrului Cultural European Româno-Panarab (CCERPA) a subliniat c㠄religiile, indiferent de diferențele dintre ele, prezintă, prin esența concepțiilor lor, un larg evantai de convergențe, care trebuie să unească toate popoarele, întreaga omenire, dincolo de orice divergențe, de orice deosebiri, ele generând, prin dialog și cunoaștere reciprocă, o coabitare pașnică”

În lucrarea sa, lect. univ. dr. Alexandru Lucinescu a vorbit despre religie și solidaritate. În finalul lucrării acesta a conchis c㠄religia dă naștere unei solidarități care izvorăște din asemănări adânci și face ca nimeni să nu se simtă singur în lucania”

Organizatorul manifestării, conf. univ. dr. Ramona Olivia Mihăilă Ștefănescu a prezentat lucrarea „Maturizarea spirituală și dimensiunea religioasă a culturii europene” în care observă: „Calea dialogului oferă resurse inimaginabile de înțelegere și cooperare și datorită faptului că protagoniștii acestui dialog diferă între ei, grație contextului istoric din care provin și în care s-au format și au evoluat, având posibilitatea de a-și împărtăși trăirile, fapt ce poate contribui la armonizarea societății umane și la împlinirea individuală”

Muftiul Cultului Musulman din România, Iusuf Murat a prezentat relațiile interreligioase din România făcând apel la frățietatea „într-un singur Dumnezeu”

Conf. univ. dr. Cristina Păișan-Nuică a prezentat lucrarea „Închisorile comuniste și ecumenismul în România ”observând c㠄buna coabitare și dialogul interreligios reprezintă în prezent o normalitate în România și, în general, în Europa, prin promovarea principalelor valori ale omenirii – umanitatea și credința”

Ultima intervenție prezentată în cadrul volumului a fost a ambasadorului, prof. Univ. Dr. Ioan Emil Vasiliu care a prezentat lucrarea „Cicnirea civilizațiilor sau coabitarea lor pașnică?” având o trimitere directă spre o celebră lucrare a lul Hungtington. Concluzia lucrării, făcând, de data aceasta o trimitere la un celebru tablou este aceea c㠄Somnul rațiunii naște monștri-monștrii războiului și ai confruntării. De aceea, prin eforturi conjugate și asumate de către toate părțile, prin educație, făcută cu bună-credință și începută din copilărie, avem convingerea că vom putea învinge!”

Volumul, prin detașarea etică a intervențiilor și prin pluralismul opiniilor este susceptibil a trezi interesul cititorilor. Fără îndoială, lucrarea nu ș-a propus să fie una de analiză detaliată a aspectelor abordate ci, a fost aceea de introducere în problematica extrem de complexă a dialogului interreligios și de prezentare a principalelr direcții și problematici.
În concluze, volumul se constituie într-un demers intelectual deosebit și, mă repet, după știința mea, primul de acest fel într-un spațiu academic iar efortul coordonatorilor de a elabora acest volum merită a fi apreciat.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-16 16:15:11
         
 
  Și să știți, d-le Pușcă, că mă pot înțelege cu orice creștin, indiferent de gruparea din care face parte, dar nu mă pot înțelege cu un ateu. Nu pentru că nu vreau eu, ci pentru că ateii poartă totdeauna cu ei propria scară valorică pe care îi așează pe toți cei cu care se întâlnesc. Ateii trebuie neapărat să categorisească lumea și, cum fiecăruia dintre noi i se pare că-i mai înțelept ca toți ceilalți, oricărui ateu cu care mă voi întâlni i se vă părea că sunt mai prost și mai rău decât el. Și nu că asta m-ar deranja pe mine, ci tot pe el, pentru că i se va părea crimă de lezmajestate (majestatea fiind el) să discute prea mult și să piardă timpul cu un prost ca mine. Așa că, vrând nevrând, voi fi obligat să-i las în deșteptăciunea lor și eu să-mi văd de prostia mea. Ateul totdeauna mă va scuipa în ochi și gură, indiferent cât voi sta cu mâna întinsă în fața lui. Iar dacă mai are și mai multe diplome sau cunoștințe ca mine, singura mea șansă să mă înțeleg cu el va fi să-l pus în dos. Dar și atunci se va supăra, că-l înțep cu barba sau îl gâdil în mod neplăcut.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 15:06:49
         
 
  Iar dacă este adevărat că suntem 90% ortodocși, a mi se interzice sau a mi se spune că este de prost gust și nepotrivit să rostesc Tatăl Nostru la o adunare este ca și cum în România mi s-ar interzice să vorbesc românește! Și dacă România este 90% ortodoxă iar acest site prin proprietarul lui interzice manifestări ortodoxe, oare a cui interese le promovează...? Dar nu-i așa mare bai că mi se interzice aceasta, ci marele bai este eficiența acestei activități. Și, cum un grup de ortodocși nu poate fi portavocea unui popor de musulmani, oricât de talentați ar fi, tot așa un grup de autodeclarați atei nu are cum să fie portavocea poporului român, care este majoritar ortodox. Și astfel s-ar explica și insuccesul de până acum al acestui site literar care nici nu moare, dar nici nu trăiește, ci se târâie. Și la fel va fi și Cenaclul pe care vrea să-l nască, DACĂ va reuși să-l nască. Și nu va reuși câtă vreme nu își va asuma ”naționalitatea” celor în numele și pentru care vrea să scrie: poporul român ORTODOX. Și cine se ia după ce vede, anume după faptul că nu totdeauna ortodoxia sare în ochi și uneori pare chiar să nu existe, acela se înșeală. Ortodoxia românului există și face parte din el, iar cine uită aceasta riscă să tragă concluzii greșite și să acționeze fără rezultatul scontat.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 14:55:14
         
 
  Și atunci, dacă un grup de neortodocși vrea să crească scriitori de succes ai unei țări ortodoxe, este clar că acest copil va fi născut mort! Deci de ce aș pierde timpul moșind un copil despre care știu deja că-i mort?!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 14:41:11
         
 
  Este ciudat că, într-o țară declarată în mod oficial a fi ortodoxă în proporție de 90% și mai mult, să fie considerat a fi deplasat a rosti, la începutul unei activități, cea mai cunoscută și cea mai acceptată rugăciune creștină. Afară de cazul când adunarea respectivă nu este reprezentativă pentru țară, ci este o adunare de mancurtizați nereprezentativi pentru țară, români neautentici. De aceea aș dori să știu dacă ceilalți nouă participanți sunt și ei tot neortodocși, ca d-l Cristescu.
De ce mă interesează neapărat acest lucru? Pentru că, într-o țară preponderent ortodoxă, niște neortodocși nu au cum să creeze un grup care să exprime în mod real și corect interesele țării respective. Deci acest cenaclu, în cazul că este format din atei, va avea toate șansele să scrie reprezentativ și să aibă succes în Norvegia, nicidecum în România!
Vi-l închipuiți, cumva, pe Eminescu sau Creangă strâmbând din nas dacă la o întrunire a lui Maiorescu vreun preot rostea o rugăciune sau făcea o sfeștanie? Apropo, sunteți siguri că, atunci când s-a creat Junimea, nu a avut loc nici un ritual ortodox de sfințire a locului, oamenilor și activității?
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 14:38:16
         
 
 












Cu smerenie, nu înseamnă pe ascuns...
Și ce este greșit și rușinos de invocat în rugăciunea Tatăl Nostru?








 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 14:18:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  erata: un CENACLU LITERAR care nu cred ca are ca obiect -din cate stiu eu- lirica crestin ortodoxa, sa impartaseasca relatia dvs speciala cu Divinitatea. Poate printre participanti se afla penticostali, unitarieni, baptisti, adventisti, evrei sau alte culte care nu au nici in clin nici in maneca cu rugaciunea dvs...

dl Cristescu
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-16 14:00:47
         
 
  Dle Lazar, practicati ceea ce va cere constiinta, dar fara sa obligati participantii la un -atentie!- CENACLU LITERAR care nu cred ca are ca obiect -din cate stiu eu- lirica crestin ortodoxa. Practicati ce vreti, dar -cym spune Biblia- cu smerenie, nu in vazul lumii.

Si ca idee, sunt sigur ca dl Criatescu are nevoie de participanti mai multi, dar asta nu inseamna ca este 'disperat' sa vina oameni care ridica pretentii -fara sa fie fondatori ai acestui cenaclu- despre ce si cum se va intampla in cadrul cenaclului.

Repet strict pentru dvs dle Lazar: adaugati un pic de smerenie si o sa fie mai bine pentru toti...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-16 13:55:20
         
 
  Nici nu v-am cerut să spuneți rugăciunea împreună cu mine, doar să mă lăsați pe mine să o spun și, bineînțeles, să fie și ceilalți de acord. Că dacă nu sunt, o să vă las să faceți o ședință între atei. Mai ales că, inițial, propunerea a fost făcută de mine în glumă și ca să văd cum reacționați. Dar după ce am văzut cum ați reacționat, în nici un caz nu aș mai accepta să vin, dacă nu mi se permite să practic ceea ce conștiința îmi cere.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 12:33:32
         
 
  A respecta credința cuiva nu înseamnă a-ți înlocui propria convingere cu credința aceluia a cărui credință o respecți.

În regulă, am înțeles punctul dumneavoastră de vedere.

Aștept și alți membri să se exprime.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-16 12:25:25
         
 
  Sau ar trebui să mă rușinez de credința mea și să zic doar în gând și fără glas rugăciunea pe care ar trebui să o spun cu glas tare?  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 12:18:21
         
 
  Dacă respectați religia ortodoxă și omul, atunci ar trebui să nu vă deranjeze invocarea Celui considerat, de credința ortodoxă, Tatăl și Creatorul a toate. Este ca și cum aș veni la domnia voastră la masă și mi-ați interzice, înainte de a începe să mănânc, să zic Tatăl Nostru sau orice altă formulă de binecuvântare a bucatelor, pe care credința mă obligă să o spun. Sau ca și cum ați găzdui un musulman, dar nu-i permiteți, cât stă în casa și curtea domniei voastre, să-și pună covorașul spre Mecca și să se închine lui Allah.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 12:17:13
         
 
  Ca de obicei prezumțios!

Eu am pledat și pledez pentru respectarea credinței fiecăruia, pentru respectarea religiei ortodoxe și pentru rolul ei în păstrarea ființei naționale. De câte ori am ocazia mă mândresc cu marele Brâncoveanu și nu numai.

Ba m-am și certat cu unii pentru Catedrala Mântuirii Neamului.

Eu nu amestec planurile. Și știu că religia și credințele sunt necesare și vor dăinui mult timp. Și de aceea nu trebuie lezate.

Dar una-i una alta-i alta.

Când intrăm în teorii și doctrine contează adevărul și argumentația. Amicus Plato sed magis amica veritas.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-16 11:48:36
         
 
  Eu aș participa, dar nu pot să mănânc (cuvinte) la aceeași masă cu cei care uită că țara aceasta este astăzi unită și liberă și mai ales nemusulmană (!!!) prin cruce și datorită crucii. Nu pot mânca, deci, cuvinte la aceeași masă cu cei care resping credința celui mai mare domnitor român, Ștefan cel Mare, fără de care astăzi am fi făcut temenele către Mecca. Și nu pot mânca la aceeași masă cu cei care uită că, atunci când țăranul român a plecat la război, în primul, al doilea și oricare alt război mondial sau local, ceea ce-l mâna în luptă era crucea și credința în Dumnezeu. Și iarăși nu pot mânca la aceeași masă cu cei care nu știu că însuși Stalin a făcut temenele în fața patriarhului Alexei, când a văzut că era gata a pierde războiul din cauză că soldații nu puteau lupta pentru această credință.
Da, pot accepta să stau la masă cu ateii, dar nu când mă conduc și-mi spun când să tac, când să vorbesc și ce să spun!
Deci, invitați un preot, cel mai păcătos dintre ei, dacă doriți și cel mai necredincios și voi veni și eu.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-16 10:07:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE