FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cenaclu
Text postat de Emanuel Cristescu
Suntem în faza de a definitiva programul pentru prima ședință, din 28.10.2016 ora 18, a Cenaclului Europeea. Aș mai avea nevoie de un voluntar, cameraman. Nu unul profesionis, ci unul care să poată maanevra o cameră.

Am reflectat la propunerea domnului IGP cu privire la accesul în cadrul ședinței. Cred că, da, intrarea trebuie să fie liberă.

Totuși, pentru aceia dintre dumneavoastră care doriți să participați, ar fi bine să mă anunțați să știu pe câte persoane contăm.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sunt un matematician: câtă vreme încă există o soluție, nu voi avea liniște până când nu o găsesc. Singurul meu ideal este ca nimic din ceea ce este omenesc să nu-mi rămână necunoscut.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-10 19:38:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  plecati de la o premisa falsa, dle Lazar, si anuma aceea ca membrii Europeea care si-au dat cu parerea despre scrierile domniei tale se vor afla in sala de cenaclu. 90% gresit. Nimeni din afara Bucurestilor nu cred ca va veni la cenaclul Europeea, deocamdata.

Apoi mai aveti o greseala care are totusi coperire in faptul ca nu sunteti familiarizat cu un cenaclu literar: credeti ca un cenaclu literar- mai ales dupa 25 de ani de continua trimitere catre derizoriu - scrisesem stigmatizare prima data- a notiunilor de Cultura si Intelectual credeti - intrebam- ca un cenaclu NOU INFIINTAT, fara traditie, fara istoric - bun sau rau- fara obiceiuri sau personalitati marcante ale culturii din ziua de astazi prezente in sala!!, ar putea aduna -cum spuneti?- 'simpli spectatori'? In Bucuresti? Sunteti mai idealist decat mine..:)

In 11 ani de cenaclu in Bucuresti am intalnit numai 2 persoane care veneau la cenaclu din simpla placere: o doamna care acum are 72 de ani si care a venit timp de 3 ani la fiecare sesiune a Cenaclului de Seara la BNR -acestei doamne de doi ani ii trimit inregistrarile de la cenaclu pe dvd. Si a mai fost un tanar care ni s-a alaturat cand era in anul 2 la psihologie in 2009, care nu a ratat 10 sesiuni de cenaclu in 7 ani, si care de anul trecut a primit o bursa Fulbright. Si el venea la Cenaclu tot de placere. E adevarat altfel de 'placere' (ca angajat SRI din 2010) dar asta este alta poveste.

Daca vrei comunicare cu cei carora te adresezi nu te cateri pe o scena ci ii aduci pe eventualii spectatori in jurul locului unde fierbe poezia, cat mai aproape, sa simta tensiunea, sa inteleaga spasmele pe care le indura creatorul .. :) prezidiu sau scena sunt bariere intre spectator si poet.

Ce nu a spus inca dl Cristescu este tinta acestui cenaclu, ce vrea acest cenacu? ce il mana pe el in lupta? Unde vrea sa ajunga peste 20 de ani?

Daca exista raspuns la aceste intrebari si exista un suflet care va merge pana la a-si da 'sufletul' pentru cenaclu, atunci acest cenaclul va avea viata lunga si va aduna in jurul lui un grup compact care poate spune ceva sau poate influenta ceva. Daca nu, se va stinge asa cum s-a intamplat cu poezie.ro la Eliad si apoi la Deko moderat de Herinean si apoi de Pan , cu Cenaclul Euridice- Mincu, cu Cenaclul Litere - Ion Manolescu, cu Cenaclul de la Muzeu - Urian si Cristea-Enache, cu Cenaclul Orpheon - Ion Ratiu, cu Cenaclul Ministerului de Interne- Geo Calugaru la care se adauga si alte zeci de cenacluri de cafenea / terasa / club .

Intelege, domnia ta, coane Lazar, cum devine situatiunea? Mergi la Cenaclu, citeste, ASCULTA ce se citeste, invata, dezbate argumentat -nu din doi in doi cum faci la cel mai recent text publicat aici- pentru ca sunt multi care se gasesc sa dea sfaturi cand e vorba de organizare dar foarte putini care au experienta si mult mai putini cei care au si curaj sa inceapa o astfel de lucrare... Mergi sub steagul pe care il ridica dl Cristescu, antreneaza-te deoarece ai nevoie, si cand veti fi o 'oaste' vei intelege 'altfel' foarte multe inclusiv credinta. Cenaclul este un spatiu in care inveti cum sa interactionezi cu publicul. Se fac jocuri de rol, se inventeaza cutume, se dezvolta dezbateri etc etc.

Un exemplu: in 2006 la Blue Jack the Lamper veneau foarte multi oameni la cenaclu, intre 30 si 70, umpleam etajul barului. Daca ar fi fost sa vorbim toti ar fi durat cel putin 3-4 ore doar discutiile asa ca am convenit urmatoarele: daca nu crezi ca autorul a prezentat un grupaj de poezii valid, ca sa nu mai consumi timpul demonstrand de ce nu este poezia buna, sa spui: 'Hartia vorbeste pentru mine!' si sa pui pe masa un sul de hartie igienica. La zece suluri ridicate pe masa se trecea la urmatorul de pe lista celor care citeau, dar nu inainte de a da cuvantul celor care doreau sa il apere pe 'igienizat' si creatiile sale. La acest obicei s-a renuntat odata cu trecerea Cenaclului la MNLR. :)
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-10-10 17:40:18
         
 
  Un singur lucru mă deranjează la cenaclul acesta: compoziția sa. Pentru că, dacă este format doar din autori și critici, mai ales cei de pe Europeea, părerea lor o cunosc deja. Deci, la ce mi-ar folosi să o mai aud încă o dată?! Mai ales că feed-back-ul direct va mai îndulci din ceea ce anonimatul scrisului îi face să spună direct și pe mine la fel. Cu totul altceva ar fi un cenaclu în care inclusiv accesul unor simpli spectatori va fi liber și gratuit! Caz în care unui asemenea cenaclu i-ar sta bine pe scena unui teatru sau pe altă scenă identică. Și caz în care da, aș fi extrem de interesat de a citi sau a comenta!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-10 12:24:30
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE