FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
profetul contorsionist
Text postat de Relu Cazacu
ocolesc băltoacele ploilor de vară
braț la braț cu sora cenușăresei
degetul piciorului stâng îmi sângerează
am încercat să port sandalele sfântului Pavel
pe calea cea dreaptă

lumina felinarelor vechi a rămas în urmă
drumul oglinzilor întunecate
îmi reflectă pasul șchiop
călcând și ultima fărâmă de credință
presărată în urma mea
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Marian, a doua strofa descrie indepartarea de lumina, lui Dumnezeu ,ce se vede din ce in ce mai greu si difuza -"lumina felinarelor vechi a rămas în urmă "."profetul contorsionist" spre deosebire de sf. Pavel nu a reusit sa mentina "calea cea dreaptă " si s-a intors pe un drum intunecat plin de oglinzi care ii reflecta greselile ce distrug si "ultima fărâmă de credință" . Marian , nu trebuie sa cunosti autorul pentru a intelege poezia ci invers.  
Postat de catre Relu Cazacu la data de 2016-07-10 01:21:42
         
 
  Relu, sunt pasionat de studiul bibliei și al tuturor cărților oricărei religii, deci cunosc foarte bine ce a făcut Saul din Tars, dar te cunosteam prea puțin pe tine ca să înțeleg dacă ai pus intenționat Pavel sau nu. Felinarele vechi le pot intui, dar nu sunt sigur la ce te referi, de aceea nu pricep nici oglinzile. Nu este nevoie să dezvălui ce ai vrut să spui, decât dacă aceasta ți-a fost intenția din start, ca mesajul tău să fie ușor de descifrat. Eu întreb pentru că îmi place cum scrii, încep să cred că gândești foarte bine fiecare cuvânt, dar încă nu am ajuns să mă conving de aceasta. Însă mă voi convinge în timp.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-09 23:34:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  De ce Pavel?- Citeste legenda lui Saul din Tars.
Daca poti intelege lumina "felinarelor vechi" ramasa in urma poti intelege si intunericul "oglinzilor" de pe vechiul drum , acela parcurs fara "sandalele sfântului Pavel".
Sper ca acum balamalele poemului sunt ceva mai unse.
 
Postat de catre Relu Cazacu la data de 2016-07-09 21:09:32
         
 
  Că te compari cu surorile Cenușăresei, care și ele au încercat să poarte pantoful surorii dar n-au putut, înțeleg. Dar de ce neapărat Pavel și nu Petru sau oricare alt apostol? Ce vrei să spui cu Pavel nu înțeleg. Când zici ”felinarele vechi” a căror lumină a rămas în urmă mai, mai că aș intui la ce te referi, dar care să fie oglinzile întunecate și drumul lor, nu prea pricep.
Eu zic că, ori sunt eu cam prost de data aceasta, ori ceva scârțâie la poezia aceasta.
Dar voi continua să recitesc, poate îmi dau seama tot ce ai vrut să spui.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-09 18:59:36
         
 
  Marian, cine a zis ca s-a taiat vreun deget? Si o pereche de sandale mai mici pot provoca sangerari.
" braț la braț cu sora cenușăresei " - cine se aseamana se aduna.
p.s.: Sf. Pavel nu Petru.
 
Postat de catre Relu Cazacu la data de 2016-07-08 15:03:16
         
 
  De data aceasta m-ai pierdut, începând cu ”sandalele sfântului Petru”, întrucât nu mai văd de ce mai este nevoie de tăierea degetului, ca să încapă piciorul într-o sanda. Ceea ce înseamnă că paralela făcută sfântul Petru - Cenușăreasa (?!)cam scârțâie. De fapt am crezut inițial că paralela este între prinț și sf. Petru. Mda, de obicei reușesc să-ți urmăresc firul raționamentului poetic și aceasta este plăcut, ca regăsirea cu un prieten vechi, dar de data aceasta rămân în ceață.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-08 01:06:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE