FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poetului integramă
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Cu înțelesul anagramă,
Al poeziei integramă,
Pe cititor îl torturează
Cât ar avea mintea, de trează.

Și-așa curg tone de hârtie,
Mânjite doar în bășcălie
Cu tot ce ”geniului” îi trece
Prin noaptea minții lui, cea rece,

Chiar de el, sincer, se socoate
Al Euterpei focos fante.
Dar... una moartă și bătrână
La plăceri bună... doar de frână.

De-aceea eu, iubiților,
La minte, schilodiților,
Spre voi, cu rugăciuni, insist:
Sunt cititor, nu și legist!




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Eugen, după ce am citit poema biblică, cea care criptează cele mai tulburătoare adevăruri sub forma celor mai banale povești, cum crezi că mai pot aprecia drept valoroase acele poeme în care cele mai banale adevăruri sunt criptate sub forma celor mai tulburătoare povești?!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-02 23:45:07
         
 
  Marian, textul de sus e unul lipsit de substanță. Este textul unui frustrat. Poezia adevărată vine întotdeauna din interior și nu din afară. Poezia adevărată, Mariane, va fi acea poezie în care tu vei fi personajul/eroul principal și nu x sau y sau z. Iar texte din acestea moralizatoare sau pline de zeflemea cu trimitere la cutare sau cutare sunt niște deșeuri, adică maculatură. Desigur poți rămâne la nivelul acesta cât vrei, dar asta nu te va ajuta să scrii mai bine. Scrie tu o poezie bună. Uită-te la tine, nu la ceilalți. Uită-te la capra ta, nu la capra vecinului. În ceea ce mă privește, scriu într-un mod foarte divers. Unele texte sunt experimentale, altele nu. Încerc să nu mă repet. Nu vreau să umblu pe căi bătătorite. Încerc tot timpul ceva diferit. Ceea ce îți recomand și ție. Iar textul la care te referi, nu e criptic decât în măsura în care realitatea imediată este astfel .Faptul că tu nu îl înțelegi, nu înseamnă că e un text nereușit.
Cât despre saltimbanci și clovni, aici cred că tu dai dovadă de iritare și încerci să fii răutăcios. Apreciezi efortul pe care îl depui comentând texte pe site. Mă bucur că lași semne de lectură. Sfatul meu ar fi să nu te limitezi doar la poezia publicată pe net.


Eugen

23:40



 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2016-07-02 23:40:49
         
 
  Eugen, textul de mai sus este un strigăt prin care încerc să arăt generației actuale de poeți că s-a îndepărtat de rolul principal al scriitorului, care este de asanator, de vindecător al lumii, nu de clovn saltimbac gâdilător. Și apoi, mesajul este extrem de clar: vreau să citesc poezie, nu să dezleg integrame. Că ești printre cei care, întradevăr, scriu atât de criptic încât îți trebuie un doctorat în decriptări ca să pricepi ce spune, este adevărat, după cum la fel de adevărat este faptul că, prin iritarea pe care o vădești, este clar că mesajul meu a ajuns cel puțin la unul dintre cei vizați. Nu-ți neg potențialul, doar cred că îl folosești în mod greșit... Plus că părerea mea este doar a unuia dintre zecile de mii de cititori pe care ar trebui să-i ai, dar nu-i ai... Oare nu tocmai faptul că oamenii s-au săturat de poemele integrame să fie cauza acestei penurii de cititori?  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-02 19:47:46
         
 
  Marian, cer scuze, dar cred că nu ai înțeles demersul din ultimul meu com. Textul de mai sus nu exprimă altceva decât frustrare. Astfel încât eu încercam să-l ajut pe autor (scuze, cititor) să treacă peste ea.
Dacă totuși el persistă în atitudinea sa, nu există decât 4 explicații: a) autorul (cititorul) este nesincer în textul de mai sus. b) cititorul (sau autorul) este masochist. c)Autorul și/sau cititorul este și una și alta.
d) Cititorul și/sau autorul este prea exigent atât cu scrisul altora cât și cu scrisul său, caz în care eu îl rog pe cititor și/sau pe autor să ne arate tuturor cum se scrie, să ne dea un exemplu. Unul autentic. Altul. Pentru că acesta nu este. Nu este altceva decât subprodusul unui frustrat.

Eugen

18:58
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2016-07-02 18:58:18
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Tot cu zâmbet, Eugen, mă referem la... medicul legist. Știi, tu, cel care face disecții. Și voi continua să citesc pentru că, și dacă nu sunt (medic) legist, tot îmi place să fac disecții, dar numai pe... animale moarte. Și cred că eu, cititorul, am nevoie și de animale moarte, disecate au ba, dar când sunt mai multe decât pot mânca sau, mai rău, dintr-acelea ce nu se pot mânca, prefer să le ard, ca să nu se împută mediul.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-07-02 14:42:52
         
 
  1)Stimate cititor, nu te obligă nimeni să citești tot ceea ce scriu ceilalți.


2)Stimate critic, nu te obligă nimeni să citești tot ceea ce scriu ceilalți.

3)Domnule legist, din câte știu, nici unul din membrii acestui site literar, nu au probleme cu sănătatea sau legea. Cei cu probleme de sănătate, stau internați în spitale și nu au timp sau posibilitate să scrie. Cei certați cu legea, asemenea, nu au timp sau posibilitate să scrie.

Cu zâmbet
Eugen

14:31
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2016-07-02 14:32:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE