FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Acadeaua
Text postat de Cristian Lisandru

... un gard de sârmă o separa de ceilalți, ca o barieră cu ochiuri metalice prin care putea vedea viețile altora, vieți comune, supuse eșecurilor tulburătoare și glazurate cu un strat consistent de resemnare sau vieți fericite, voioase, zburdalnice, în care bucuriile cotidiene se împleteau satisfăcute cu liniștea interioară oferită de lipsa oricăror incertitudini, atunci când degetele sale încercau să ajungă mai aproape de lumea cealaltă putea să ia câte puțin din fiecare viață văzută, pândită, imaginată, interpretată și gustată de la distanță, printr-un ciudat dar al percepției care o trimitea, ciclic, în extaz sau în agonie, în mâhnire sau bucurie, în trecut, în prezent, poate și în viitor, dar viitorul – gândea – nu este altceva decât o pojghiță subțire pe care o spargi cu călcâiul la sfârșitul fiecărei zile, prezentul metamorfozat în trecut, la miezul nopții, prezentul metamorfozat în viitor, în aceeași clipă, și iată-te dintr-o dată un privilegiat călător temporal, douăzeci și patru de ore din douăzeci și patru, numai că nu îți dai seama de asta, nu ai timp pentru asta, blestematul acela de gard se afla acolo, lângă ea, de multă vreme, nici nu mai știa de când, veniseră într-o zi niște muncitori îmbrăcați în salopete portocalii, sulurile de sârmă erau imense, aparatele de sudură împrăștiaseră scântei, sub măștile acelea nu putuse vedea ochii bărbaților, ochii oamenilor – în general – o interesau de ani buni, deveniseră pur și simplu o obsesie permanentă, nu dorea altceva decât să se plimbe printre oamenii de jos și să le privească ochii, în ochii ei nu privea niciodată, însă, nu se întreba de ce?, nu se întreba cum ar fi dacă?, nu putea să pună o astfel de întrebare dar ar fi implorat o rătăcire de un veac prin ochii lor, oamenii aceia micuți care trăiau într-o forfotă continuă, alergând dinspre trecut către viitor fără să rămână mai mult de o zi în prezent, împinse gardul de sârmă și, pentru o clipă, avu certitudinea că lumea aceea o va primi cu brațele deschise, pe urmă simți rezistența plasei de metal și rămase cu privirea ațintită înspre un grup de copii care se jucau lângă o țâșnitoare, un joc de-a războiul, cu siguranță, un joc al oamenilor mari, unul în care, totuși, nu moare nimeni, iar combatanții sunt chemați la masă de către mame grijulii pentru care nu există niciodată garduri de sârmă, acadeaua avea un gust minunat, linse pofticioasă pelicula dulce și se simți copilă, plutind pe deasupra orașului, agățată de o mie de baloane colorate, de ce neapărat o mie?, de ce neapărat un gard de sârmă?, de ce neapărat un joc de-a războiul?, miros de clătite, dulceață de vișine, strecură acadeaua printre ochiurile plasei și desfăcu degetele, lăsând-o să cadă, o pasăre multicoloră se avântă către copiii de jos, iar aceștia uitară să mai tragă unii către alții cu puștile de lemn și țipară, răspândindu-se prin tot parcul, ar fi vrut să fie copilă, numai că acel gard de sârmă nu o separa numai de orașul pe care îl privea de sus, în fiecare zi, ci și de propriul trecut prin care zbura acum o acadea multicoloră transformată în pasăre...

Cristian Lisandru
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Eu fug, uneori, de realitatea înconjurătoare... Gânduri bune la ceas de seară!  
Postat de catre Cristian Lisandru la data de 2016-06-13 17:42:35
         
 
  Ca ghicitul în pete de culoare... Eu însă prefer trezirea la realitate. Pentru că am mers la capătul acestor stări și nu mi-a plăcut ce am găsit.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-06-13 14:36:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mulțumesc pentru răbdare, domnule Marian Tudorel Lazăr. Este un text care a plecat de la o fotografie, recunosc că îmi plac textele acestea care punctul lipsește, țin de o stare, de un gând, perspectivele pot fi diverse, iar interpretările asemenea.  
Postat de catre Cristian Lisandru la data de 2016-06-13 13:57:29
         
 
  Am incercat ca, dincolo de fereastra textului, să văd ochii scriitorului. Dar nu am văzut decât o pasăre fără trup, cu aripi transparente, care îmi picură printre gratiile unei colivii agățate de bolta cerului o acadea multicoloră. Este bine și atât, dar parcă aș vrea să văd ceva mai mult.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-06-13 11:59:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE