FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CANACHEII
Text postat de Liviu S. Bordas




CANACHEII




- Ce ai mîncat azi?
- Nimic.
- Dar ieri ce ai mîncat?
- Nimic.
- De cînd nu ai mîncat ceva?
- De trei zile...


Un pui de om. Pierdut între oamenii mari. Care, la rîndul lor, sunt pierduți printre nămeții unei ierni neiertătoare.

Sate întregi uitate sub zăpadă.

Sate întregi uitate de cei care nu au voie să uite.

În căldura unui studio TV, un ins cu fața buhăită de trai bun acuză. Ziariștii sunt vinovați de păcatul capital al empatiei. Lumea întreagă e vinovată de păcatul capital al empatiei.

Insul e nemulțumit că nimeni nu vede eforturile autorităților. Și mai e nemulțumit că prea e plină lumea de nemulțumiți. Iar nemulțumirea lui supremă e aceea că lumea nu cunoaște și sentimentul recunoștinței.

Nu-l mișcă nimic. Nici copilul nemîncat de zile întregi, nici oamenii îngropați în bordeie de urgia iernii și de nepăsarea celor aleși tocmai pentru a le păsa, nici ruga deznădăjduită rostită cu voce stinsă de o bătrînă cu lacrimi în ochi nu mă lăsați să mor aici, maică..., nici ruina unor sate întregi.

În schimb, îl scoate din minți empatia. Nu a lui, a celorlalți.

Nu i-aș fi reținut numele, dacă numele lui nu mi-ar fi sugerat o împerechere ciudată.

De fapt, nu doar numele lui, ci întreaga specie căreia îi aparține este rezultatul unei nefirești împerecheri.

Aceea dintre o canalie și un lacheu.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  eu l-am auzit pe românu ungureanu, cu sînge ceva mai "ales", cum recita, în timp ce vizita sinistrații.

vino, mamă, să mă vezi
cum mă zbat printre zăpezi
și cum stau comod în jip
fincăci altfel nu e chip
să mă-mpac cu ăst sinistru...
tot mai bine-i prim-ministru!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-21 00:11:14
         
 
  M.R.U în misiune


Prima reacție în fața dezastrului:

Câte case din chirpici!
Nu vreau să mai calc pe-aici!


Mesaje de încurajare către populația sinistrată:

Ce-ascunzi ochii în batistă
și faci fața asta tristă?
Hai, la muncă să te văd,
că nu-i, moșule, prăpăd!


Ce stai babă la căldură
cu soldații-n bătătură?
Dacă nu ești încă moartă,
pune mâna pe lopată!

V-ați obișnuit cu statul?
Hai, să dezgropăm tot satul,
că și morții vostri, nene,
au murit precis de lene!

Țâncule, tu tremuri, doar?
Ia fă iute un culoar,
cât vorbesc pentru ziar,
că ești beneficiar!

.................................

PS. Gânduri la încheierea misiunii

Haide că m-am descurcat,
chiar dacă m-au criticat
(cum era de așteptat!)
După cât i-am ajutat
tocmai m-am asigurat
c-o să-mi simtă ăștia lipsa
când o fi Apocalipsa


:)
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-19 21:50:15
         
 
  Eu incerc sa raman si pe subiect si pe langa daca se poate si nu ma ia nimeni la bataie. La asta presupun ca sunt alergica. :)

pe la noi:

http://www.criticatac.ro/14321/iar-suntem-lenei-text-despre-predilecia-lui-ungureanu-de-gsi-vicii/

si pe la altii

http://www.mediafax.ro/externe/proceduri-in-situatii-de-urgenta-cum-reactioneaza-sua-marea-britanie-franta-si-belgia-in-caz-de-dezastre-foto-video-9231452/


Mi se pare doar mie sau tarile civilizate trateaza sinistratul ca pe o persoana pe care trebuie s-o ajute sa se recupereze fizic, moral, sa se reconforteze, cum ar veni, in timp ce la noi sinstratul e apt de munca instant? Nu mai vorbim de organizare.



"...dar zapada nu se da decat cu lopata"
AF

Sigur, sigur?





 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-19 20:35:58
         
 
  Iar imaginile de prin sate îmi arată că oamenii nu stau cu mîinile în sîn.Și nu au stat niciodată, așa că nu e nevoie de îndemnul domnului prim. Și, în niciun caz de tonul de plutonier al domniei sale.

Oricum, articolul nu era despre domnul prim. Ci despre canacheii oripilați de faptul că ne permitem să avem sentimente. Și, ce e mai grav pentru ei, de faptul că avem ochi și știm să-i folosim.

Iar sunteți pe lîngă subiect. Dar asta nu mă mai miră.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-19 20:08:01
         
 
  Ma intreb cine ii sparge lemnele doamnei, cine le stivuieste, cine ii hraneste vitele, parasarile, porcul, etc.
AF

Care vite? Care păsări? Care porc? Iar lemnele, pentru a fi sparte, trebuie și ele scoase de sub omăt. Care are, după cum arată casa batrînei, vreo trei-patru metri grosime.

Nu o spun eu, o spune Romania Libera:

Locuitorii din 38 de sate și cătune din 20 de comune din județul Buzău continuă să fie izolați și vineri, în timp ce în județul Vrancea oamenii din 10 sate se află într-o situație similară.

De două săptămâni, autoritățile, militarii, jandarmii și polițiștii încearcă să ajungă la acești oameni, însă, până în prezent, intervenții au fost posibile doar pe calea aerului pentru a le duce sinistraților medicamente și alimente.

Vineri, pompierii, ajutați de 50 de alpiniști de la Cluj, vor încerca să ajungă la CA Rosetti, la Balta Albă și în orașul Pogoanele, izolate de nămeți.


În două săptămîni alții ajungeau la Polul Nord.

Dacă eu sunt penibil? Poate. Dar nu sunt cinic. Nici canacheu.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-19 19:55:15
         
 
  err: "intrebati"  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-19 19:25:41
         
 
  Domnule Bordas, reusiti sa fiti de un penibil desavarsit. Pe scurt, in viziunea dumneavoastra, doamna aceea in varsta ar trebui sa stea ca pupaza si sa astepte sa-i pice Guvernul pe casa. Doamna in cauza, adica persoana de pe acoperisul cu pricina, are o logica mai sanatoasa decat dumneavoastra.
Ma intreb cine ii sparge lemnele doamnei, cine le stivuieste, cine ii hraneste vitele, parasarile, porcul, etc. Guvernul asta este de-a dreptul nesimtit si lipsit de compasiune, domnule Bordas, nu-i asa?
Daca va intrebatai de ce prefer sa-i spun Doamna si nu ma folosesc de apelativul folosit de dumneavoastra, adica baba, este pentru ca il merita cu adevarat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-19 19:22:34
         
 
  Glume proaste, domnule AF. Pe scurt, așa cum vă place.

Spuneți-i asta babei de pe acoperiș. Și mai spuneți-i că guvernul are probleme mai acute decît să-i scoată ei zăpada din ogradă.

Spuneți-le asta tuturor bătrînilor cărora le tremură pînă și lingura în mînă, necum lopata.

Spuneți-le asta celor din cele 50+60 de sate la care încă nu a ajuns domnul prim, că nu e deszăpezit drumul spre ele.

Spuneți-le hai la muncă. Vă vor răspunde cu hai sictir.

Dacă zăpada se dă cu lopata, gunoiul se dă cu tîrnul. Iar tîrnul nu e departe.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-19 19:00:51
         
 
  .Atalanta, sa nu confundam ipocrizia si demagogia cu empatia si compasiunea. Sa presupunem ca suntem persoane inteligente si cu discernamantul sanatos si ca intelegem in mod corect notiunile. Citatele sunt frumoase, unele chiar poetice, dar zapada nu se da decat cu lopata. Pe scurt, "Haideti la munca!"
Pentru persoanele alergice, "Haideti la munca!" este un indemn.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-19 18:30:38
         
 
  .Atalanta, mai la obiect decît aș fi făcut-o eu.

Numai că, vezi tu, compasiunea nu e apanajul celor care iubesc doar învingătorii și pentru care a călca pe cadavre e un exercițiu de rutină. Și care, din acest punct de vedere, sunt mai aproape de gîndirea lui Adolf decît de cea a lui Dalai Lama.

Nu acuz, constat.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-19 15:59:29
         
 
  Exista oameni politici si gafele lor si de aceea exista televiziune, presa si, dupa cum se straduieste cu succes sa ne convinga Andrei, exista postaci. Care ii apara.

In aceeasi Romanie, exista oameni simpli de la sate si necazurile lor. Pentru multi dintre ei nu exista internetul, in schimb exista batranetea, saracia si bolile lor. Intr-un cuvant neputinta.

Daca pentru multi dintre noi, orasenii, bunastarea depinde si de efortul pe care il facem in acest sens, pentru ei supravietuirea depinde aproape exclusiv de toanele naturii.


Neputinta lor. Agresivitatea naturii. Nenorocirea lor. Lipsa de empatie a politicianului.



Cine are nevoie mai multa de compasiune?

Este compasiunea destul de importanta pentru umanitate incat noi, cei care nu suntem nici simpatizanti ai unei culori, nici jurnalisti, nici nici postaci sa pledam pentru ea, din oficiu?

Multi au crezut, inaintea noastra, ca da.

"Compasiunea este principala, poate chiar unica lege a existenței pentru întreaga umanitate"
Dostoievski

"Compasiunea este baza moralității"
Schopenhauer

"Dragostea și compasiunea sunt o necesitate, nu un lux. Fără ele umanitatea nu poate supraviețui."
Dalai Lama


Desigur, exista si un alt mod de a privi lucrurile:

"Compasiunea este un păcat etern"
Adolf Hitler


 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-19 11:19:46
         
 
  Epi, aici nu era vorba despre vinovăție, ci despre atitudine. Atitudinea sfidătoare, lipsită de înțelegere, celui ajuns la putere. Indiferent că e roșu, galben sau portocaliu.

Scriam mai jos despre presedintele consiliului județean, care l-a făcut nesimțit pe primarul unei localități pentru că, disperat, ajuns la limita răbdării (trecuseră două săptămîni de cînd tot cerea un amarît de buldozer pentru a scoate unul dintre satele comunei din zăpadă), a îndrăznit să-și spună oful la televizor. Iar acel președinte nu e deloc portocaliu. Dar e la putere acolo, în județul lui. Depind mulți oameni de felul în care acționează. Și, la putere fiind, îl sancționez așa cum pot.

Comentariul tău e cam paralel cu subiectul.

Mă întreb și eu: în SUA, nemulțumirile oamenilor (cîte or fi ele) pentru modul în care e administrată țara, se îndreaptă împotriva lui Obama sau împotriva lui John McCain?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-18 11:23:44
         
 
  Nu stiu... ma gandesc ca daca Geoana era presedinte nu am fi avut nicio victima a zapezii si viscolului sau poate ca nici nu ar fi nins atata, ce ziceti?
Ca nici natura asta nu e proasta, stie ea cine e la putere si cine e in opozitie.


 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-17 23:15:23
         
 
  Marian Tudorel Lazar, nu te mai supara chiar asa, din nimic. Ca sa intelegi mai bine despre ce este vorba aici, uite, citeste direct de la sursa:
http://vlad.ursulean.ro/reteaua-postacilor-de-partid/
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-17 21:59:37
         
 
  Atâta timp cât ați învățat să vă adresați civilizat, niciunul dintre noi nu a pierdut timpul.
A mai rămas însă o problemă: a-ți jigni interlocutorul, înseamnă incompetență comunicațională, a-l desconsidera și subaprecia, înseamnă diletantism comunicațional.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-17 19:47:01
         
 
  Am vaga senzație că îmi pierd timpul cu dumneavoastră, domnule MTL. Sau, în limbajul care vă este atît de drag, stric orzul pe gîște.

Acu' mă duc să-mi văcsuiesc opincile, dacă nu vă e cu supărare. Domnia voastră ar face bine să încercați tainele limbii române.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 18:34:04
         
 
  Domnule Bordaș, chiar dvs ați reparat gafa de mai înainte: "decizia nu a fost luată din demnitate". Restul este gargară. Ca orice gargară, o înghite doar cel care o face.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-17 16:46:33
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Gest plin de demnitate

Așa am scris, domnule MTL. Gest plin de demnitate. Chiar dacă decizia nu a fost luată din demnitate, ci sub presiunea opiniei publice, a presei.

Limba română este ceva mai bogată în sensuri și în lexic decît cea din care ați împrumutat, plin de infatuare, acel good for you.

Așa fiind, ar trebui (s-ar impune cu necesitate) ca, înainte de a mă acuza că nu știu să scriu, să învățați domnia voastră să citiți.

Încercați să treceți de Albă ca Zăpada. Și ca nivel de lectură, și ca nivel de înțelegere.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 15:55:27
         
 
  Stimabile Liviu Bordaș, când afirmi că un om politic, mai ales un președinte de țară, își dă demisia "din demnitate", nu faci decât să insulți inteligența celor care te citesc. Poate că, pe vremea comuniștilor, când a fost posibil ca o minoritate să dărâme și să ajungă să conducă un imperiu, adulții citeau încă Alba ca Zăpada. Actualmente, adulții citesc mult, chiar și Alba ca Zăpada, dar nu mai fac confuzie cu viața reală. Dacă vrei să înțelegi lucrul acesta, "good for you", dacă nu, continuă să faci jonglerii și vei reuși să faci lumea să râdă. De domnia ta, binînțeles.
Aferim!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-17 13:58:51
         
 
  Presa de azi (Jurnalul Național):

Președintele Germaniei, Christian Wulff, care risca să-și piardă imunitatea în urma unui scandal de corupție, a anunțat că demisioneză din funcție. "Încrederea concetățenilor mei este afectată. Din acest motiv, nu mai este posibil să îmi exercit funcția. De aceea demisionez", a declarat solemn Wulff.

hristian Wulff este acuzat că, în 2008, ar fi primit un împrumut privat de la soția unui important om de afaceri. Președintele a negat acuzațiile și a cerut personal unui cotidian german să nu publice știrea.



Nu mă aștept la nimic similar. Constat doar cum funcționează democrația într-un stat în care politicienii sunt servitorii cetățeanului, nu invers.

Vinovat sau nu, domnul Wulff a înțeles că fără încrederea cetățenilor nu mai poate continua.

Gest plin de demnitate. Neamțul de rînd are un model în fața lui.

Avem și noi cîte ceva. Antimodele. Și canachei.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 13:01:42
         
 
  D-le Cristescu, trebuie să fiți disperat, dacă ați ajuns să faceți astfel de afirmații:

"Atenție. Semnătura distinsului premier poate angaja România. Iar avocați inteligenți pot specula ilegalitatea în care se află premierul nostru"

Recunosc că, pe zi ce trece, mă lasați fără replică și mă dezamăgiți total.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-17 11:51:37
         
 
  Andrei Florian,

Confuziile care exista in mintea dvs. vizavi de persoana mea sunt grave. Celelalte, la fel. Sper sa nu fie si repetabile.


V-a tremurat mana cand ati scris "probabil", si a iesit de 2 ori, sau ati vrut sa subliniati nesiguranta pe ceea ce va trece uneori prin minte?

Consider ca, neavand caderea sa imi adresati in nicio circumstanta ultima propozitie, destinatarul ei ramane oarecum enigmatic. Daca nu cumva aveti obiceiul sa va spuneti singur ce aveti de facut in urmatorul moment, domnule Probabil, probabil


Domnule Emanuel Cristescu, premierul are multe probleme, dar textul punea in discutie una anume.
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-17 11:48:18
         
 
  Pe loc repaus si liber la program!
AF

Atitudine de căprar. Gîndirea, tot de căprar. Cu nimic mai prejos decît cei pe care îi tot tămîiați pe aici, domnule AF.

Pentru mine este suficient de clar ca dumneavoastra aveti receptorul stricat.
Tot AF

sau:

precum manelistii cu care, probabil, probabil sunteti obisnuita.
(același)

Eleganță canacheliană. Regret, domnule AF, că sunt nevoit să împart acest spațiu cu domnia voastră.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 11:46:15
         
 
  Nu domnule Andrei Florian. Nu de comunicare este problema premierului. El are o problemă de ilegalitate și ilegitimitate. De aceea orice ar face, asemenea domnului care, încălcând legea, l-a pus prim ministru, va trezi numai reacții de respingere. Cu câteva excepții: cei aflați sub jurământ, naivii și cei pentru care încălcarea legii nu are nicio relevanță.

Atenție. Semnătura distinsului premier poate angaja România. Iar avocați inteligenți pot specula ilegalitatea în care se află premierul nostru (numirea lui s-a făcul cu încălcarea legii care interzice slariaților din servicii să intre în politică o perioadă de timp; investirea s-a făcut cu încălcarea procedurilor parlamentare) Astfel semnătura sa poate fi anulată, ca fiind de fiind nulă de drept. Ceea ce este, trebue să înțelegeți, foarte grav.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-17 11:40:54
         
 
  .Atalanta, nu premierul are o problema de comunicare. Pentru mine este suficient de clar ca dumneavoastra aveti receptorul stricat. Pentru ca, ori nu detineti proprietatea termenilor pe care ii vehiculati, ori ii aveti, dar considerati ca userii acestui site sunt precum manelistii cu care, probabil, probabil sunteti obisnuita.
Pentru orice om normal la "receptor", "Haideti la munca!" este un indemn si nu un ordin.
In fond, toata constipatia asta care v-a scos ochii din orbita poate fi considerata a fi o reactie alergica la cuvantul "munca", alta explicatie nu gasesc.
Pe loc repaus si liber la program!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-17 11:00:59
         
 
  "Andrei Florian,
ieri am preferat sa imi indrept toate gandurile spre un om extraordinar de sensibil, o persoana draga, a carei diparitie m-a surprins si m-a intristat. Ce as fi putut sa ii spun cu sinceritate, i-am spus deja, cand putea sa conteze.

Totusi, nu as vrea sa ramaneti cu impresia ca, din pozitia de simplu user de Europeea va puteti permite sa trimiteti alti useri sa "scrie lozinci, precum fac multi alti amatori, in gazeta de perete local", fara sa va primiti replica. Simtiti des nevoia sa spuneti " N-a fost in intentia mea sa dau lectii"? In ceea ce ma priveste, va asigur ca, pentru a comunica eficient, prefer peretii ceva mai umani, iar in privinta lozincilor, sunt convinsa ca, oricate eforturi as depune, nu v-as putea nici macar concura, darmite intrece!

Totusi, va multumesc ca ati inceput fraza cu "daca".( "Daca nu stii despre ce vorbesti") Evident, daca ar fi fost cazul, as fi trecut peste tonul de superioritate din exprimarea dvs, as fi admirat modul politicos in care intelegeti sa combateti o opinie si as fi acceptat ca beneficiarii directi ai actiunii de deszapezire efectuata de militari sunt doar cei apti de munca si doar pe ei i-a avut marele sef in vedere, cand s-a referit la munca, lene si probleme. Dar, cum nu e cazul si, in acceptiunea normala, termenul "beneficiari directi" include toata populatia satelor pentru care se desfasurau actiunile de deszapezire de catre militari,- pentru ca toti acei oameni, apti sau nu de munca, beneficiaza direct!-, nu putem sa particularizam si sa restrangem intelesul doar pentru a repara o greseala evidenta de comunicare, facuta de un sef important, de orice culoare ar fi. Fie el si de trib!
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-17 10:13:08
         
 
  Stiu, veti considera ca liberalul va este inferior din multe puncte de vedere
Andrei Florian

Nu știți, domnule Antrei Florian. Ci doar încercați să induceți altora ideea că m-aș considera superior tuturor.

Dascălul dumneavoastră în ale manipulării nu își merită simbria. Sau, ca alternativă favorabilă lui, a avut un învățăcel slab.

Interesantă spovedania domnului Djuvara. Dar are cîteva opinii cu care nu pot fi de acord. Poate voi reveni asupra lor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 09:45:15
         
 
  Domnule Bordas, eu sunt un simplu user de Europeea si n-am avut niciodata iluzia ca, aici, as putea fi mai mult de atat. N-a fost in intentia mea sa dau lectii, dar, daca doriti sa cititi opinii care pot fi si respectabile, mai cititi si din clasici.
Spre exemplu, cititi-l si pe Neagu Djuvara si aveti astfel si termenul de comparatie.
Ca sa nu lungim discutia in mod inutil, iata, liberalul se "spovedeste" intr-un interviu recent.
http://www.adevarul.ro/la_masa_adevarului/neagu_djuvara-la_masa_adevarului-george_radulescu_0_646735798.html
Stiu, veti considera ca liberalul va este inferior din multe puncte de vedere, chiar daca si el se gaseste in aceeasi barca a USL.
Da, dar macar are puterea sa isi tina cololoana vertebrala zvelta si privirea deasupra liniei orizontului.
Stil, clasa, civilizatie.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-17 00:48:42
         
 
  Stimate AF, dacă ar fi să iau lecții de oratorie, nu dumneavoastră ați fi dascălul. După cum, de altfel, nu cred că ați putea fi dascăl, cel puțin pentru mine, în vreun domeniu.


Cît vă privește pe dumneavoastră, domnule MTL, puțul gîndirii vă este atît de adînc încît nu cutez a mă avînta în tenebrele lui.

Pe altădată, domnilor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 23:24:38
         
 
  Și aș dori să mai subliniez ceva, domnule Bordaș: deviații de limbaj am mai avut, mai am și, probabil, voi mai avea și eu. Cu toate acestea, nu am pretenția să-mi numesc aceste nefericite derapări, "polemică" sau "pamflet". "Sunt cel ce sunt" înseamnă, printre altele, să recunosc când sunt om, când sunt sfânt și când sunt un drac lipsit de bun simț și inteligență. Concursul de aruncat cu flegmă, mă poate face, poate, campion, mă poate face să câștig o cupă, dar una cu care prefer să nu mă laud. Poate dvs mergeți după principiul "o lingură de ... într-o oală de ciorbă nu-i schimbă gustul". Da, nu-l schimbă, pentru orbi poate, dar cine are ochii buni și vede ce tronează în spuma ciorbei dvs, vă asigur că nu va dori nici măcar să o guste și nici ciorbă nu o va mai numi. Păreți să puteți mult mai mult. De ce alegeți atunci calea cea mai ușoară?!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-16 23:16:58
         
 
  E clar! In lipsa domnului Peia va simtiti dator sa substituiti discursul distinsului orator. In principiu este dreptul dumneavoastra, iar daca se mai gasesc inca doi telenovelisti, va umpleti de glorie. Marturisesc, insa, ca discursul domnul Peia ori chiar era autentic, ori domnia sa era un artist desavarsit, pe cand al dumneavoastra este patetic de-a dreptul.
Fals ca un contratenor care doreste sa cante in " Corul Vanatorilor"
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-16 22:01:10
         
 
  Domnule AF, singurul lucru urît mirositor de pe aici este modul în care deturnați totul.

Vă dau un citat dintr-un comentariu de mai jos:

Imagini cu jandarmii care luptă cu nămeții vedem în fiecare zi. Și îi prețuiesc pentru ceea ce fac. Că au ajuns prea tîrziu, că utilajele nu le sunt suficiente, nu este vina lor, ci a celor în a căror sarcină stă organizarea.

Comentariul îmi aparține.

Vă citez:

putorile care nu si-au dat zapada nici macar spre buda, dar care au asteptat camerele de luat vederi cu lacrimi in ochi.

Și nu pot avea decît un singur calificativ. Abject!

Măcar dacă ați fi fost original. Dar nu faceți decît să copiați un alt canacheu.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 21:26:08
         
 
  Domnule Bordas, din principiu, sper ca despre principii discutam, eu nu empatizez cu sinucigasii, cu putorile si nici cu cersetorii. Imi place competitia si imi plac invingatorii. In lupta cu natura nu vom obtine nicodata vreo victorie neta, si poate este bine ca se intampla asa, dar imi este foarte clar ca, in loc sa plangem empatic de mila celor care isi odihnesc lenea langa sobe, ar trebui sa empatizam cu cei care se impotrivesc furiilor naturii.
Ar fi o imensa ipocrizie sa imbratisati acest populism urat mirositor pana la capat. Oamenii aceia, voluntari, jandarmi, militari, politisti, sunt cetateni onesti si merita toata admiratia in raport cu putorile care nu si-au dat zapada nici macar spre buda, dar care au asteptat camerele de luat vederi cu lacrimi in ochi. Nu mai tine, domnule Bordas. Este un tip de propaganda care nu mai tine decat la amatorii de telenovela.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-16 21:14:13
         
 
  Domnule Bordaș, acidul nu se folosește niciodată pentru îndreptare, ci doar pentru desfigurare. Și nu îl folosesc eroii, ci lașii. Constat totuși cu bucurie și salut schimbarea glasului "opoziției" de pe acest site, prin dvs, întrunul mult mai civilizat. Însă nu destul de civilizat ca să se poată numi civilizat. Eu vă propun să mai încercați și s-ar putea să reușiți să fiți acid fără a desfigura pe nimeni. Și omul să rămână om, cu defectele și calitățile lui, iar dialogul să rămână curat și tastatura să nu se transforme într-o vidanjă literară defectă.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-16 20:48:18
         
 
  In locul premierului, eu as fi fost mai dur in exprimare cu putorile.

Serios, domnule AF? Cu ce drept? Al vechilului? Nu e vechil, deși se crede. Al stăpînului de moșie? Nu e stăpîn, e servitor. Servitorul celor pe care a fost numit să-i conducă.

Pare paradoxal, dar nu este.

Nici pe dumneavoastră nu vă prea dă afară din casă empatia. Ba chiar vă irită, precum pe canacheul despre care afirmați că nu prea îl aveți la inimă.

Putorile sunt în altă parte, domnule AF. Dar preferați a vă preface că nu le vedeți.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 20:12:43
         
 
  Anda, mulțumesc. De ce nu? Aș vrea doar mai multe amănunte.

Kosta, fac și eu ce pot în acest domeniu. Uneori teoriile mele se bat cap în cap cu evoluționismul lui Darwin, dar asta e altă problemă.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 20:03:33
         
 
  Domnule MTL, faceți balet pe o gheață extrem de subțire. Și nici măcar nu o faceți cu grație.

Canalia e canalie indiferent de culoarea politică. Un președinte de consiliu județean care îl face nesimțit pe primarul care a îndrăznit să-și strige la un post de televiziune deznădejdea pentru cîteva suflete dintr-un sat rupt de lume de mai bine de două săptămîni nu e mai puțin canalie decît personajul încondeiat mai sus.

E doar canalie, nu și lacheu, pentru că e din tabăra opusă puterii. Dar are toate șansele să ajungă canacheu după ce ai lui vor ajunge la putere. Asta dacă aceia care acum critică puterea nu vor avea grijă să întoarcă tunurile către cei proaspăt cocoțați în spinarea ei.

Domnule MTL, știi ce e acela un pamflet? Un duș rece, aplicat cu instrumentele scriitorului.

Numai că, atunci cînd constați că pielea ipochimenului e imună la apa rece, pui în ea puțin acid. Cu atît mai concentrat cu cît e mai groasă pielea subiectului.

Reveniți atunci cînd veți pricepe cîte ceva din ceea ce spun. Pînă atunci, încercați-va talentul poetic invocîndu-l pe Caragiale.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 19:59:54
         
 
  .Atalanta, iata ce a spus premierul: "Este inadmisibil sa ajungi pe strazile unei localitati in Romania si sa-i vezi pe militari desfundand drumurile in timp ce beneficiarii directi, care sunt si concentatenii nostri, stau in casa la caldura. Nu se poate asa ceva, nu putem plati lenea la nesfarsit. In astfel de situatii, nu ne vaicarim, nu cantam prohodul la posturile de televiziune, nu vorbim de Apocalipsa. Haideti la munca!"
Acum te citez pe tine:"A gresit cand, ordonand, a uitat ca se adreseaza unor civili, pentru a caror mobilizare trebuie folosite alte metode. Care implica, desigur, tactul si inteligenta si chiar compasiunea capului politic"

In locul premierului, eu as fi fost mai dur in exprimare cu putorile. Atentie, tot precum premierul, nu ma refer decat la cei apti de munca, iar cand spun asta nu ma gandesc nicidecum la femei, indiferent de varsta sau profesie.
Daca nu stii despre ce vorbesti, scrie si tu lozinci, precum fac multi alti amatori, in gazeta de perete local.
Nici mie nu imi place de Canacheu, dar sa il ingrop pentru faptul ca nu este atat de idiot incat sa "puna botul la vreajeala" din media, iar acum, spre surprinderea mea, si in randul fanilor lui Dan Diaconescu, este prea mult.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-16 19:52:39
         
 
  Domnul .Atlanta
Tonul civilizat in care dumneavoastra descrieti ce nu trebuia sa faca primul ministru ma bucura. Este tonul care ar trebuii sa domneasca in orice discutie in contradictoriu, dar mai ales in discutiile cu caracter politic. Ma doare faptul ca noul prim ministru s-a adresat fara tact populatiei. Eu cred ca a facut-o din prostie sau lipsa de experienta politica, fiindca adresandu-se asa nu face altceva decat sa-si faca rau in primul rand lui. Un prim-ministru isi pierde din credibilitate cand face asa ceva.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-16 18:59:36
         
 
  Acarul Păun este acum ministru sau președinte de țară. Cu toate acestea, nu se poate apăra. Recent, am ascultat câteva cuvinte ale unei "doamne a cântecului românesc", Corina Chiriac, victimă a viscolului ce tocmai ne-a încercat, dar care nu nutrea nici un sentiment de supărare sau frustrare relativ la activitatea guvernanților, nutrea doar o dorință firească, pe care a și exprimat-o, simplu și pe un ton cald: "să nu se mai politizeze totul".
Da, unii politicieni cred că le este de folos să arunce cu praf, fie el și de zăpadă, în ochii adversarilor politici, neobservând că toată această zăpadă cade, până la urmă, tot în capul celor pe care, chipurile, îi apără. Pentru că, prin acuzele lor veninoase, crează dezbinare iar, în condiții grele, oamenii au nevoie de unire ca să facă față. De fapt tocmai aceasta este problema principală a națiunii române și, posibil, a întregii rase umane: dezbinarea. Oricât de eficient ar fi statul, oricâte mijloace materiale și umane ar deține pentru a contracara efectele unei calamități, nici un utilaj și nici un mijloc nu poate ajunge, simultan, în toate locurile. Nici un utilaj și nici o forță umană nu poate depista, în timp util, toate persoanele care au nevoie urgentă de ajutor. Dar vecinii pot, colectivitatea din care face parte persoana respectivă poate, cu o singură condiție: să existe legături între oameni, acea colectivitate să fie una sudată. Iar sportul acesta național, practicat de unii "politicieni" de a bălăcări pe toți "greșiții", chipurile, dar în fapt doar pe adversarii lor, indiferent că greșesc sau nu, nu poate duce decât la ură, dezbinare, nepăsare. Culmea este că, din interiorul acestor șerpi veninoși, dar care nu-și țin colții la vedere, iau naștere cuvinte noi, iau naștere hibrizi diformi, monștri pe care ei îi nasc cu o nedisimulată plăcere, zicând lumii: "iată, lume, chipul tău". Dar acest chip, ieșind din ei, din interiorul și ființa lor, este de fapt al lor. Își fac semenii în fel și chip, singurul criteriu real fiind în fapt culoarea politică. Iar propria culoarea politică devine, pe zi ce trece, anarhia. Doresc anarhie și sădesc anarhie, dar nu de dragul anarhiei, ci pentru că este singurul mijloc prin care poți înlocui o ordine mai bună cu alta mai proastă.
Deci, canalia s-a împerecheat cu lacheul și a născut. Ce a născut? O "canachee". Iar copilul acesta nou născut, moșit de însăși mama sa, în întunericul și mizeria propriului bordei, a fost scos la iveală, pe gaura bordeiului, de o mână încă murdară de sânge, în timp ce cealaltă stă strâns înfășurată pe cordonul ombilical, să nu se verse prea repede în afară mațele monstrului conceput. Să ne trăiești, canacheule!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-16 16:15:53
         
 
  Pentru atitudine, pentru corectitudinea opiniilor din comentarii si nu in ultimul rand pentru echilibrul cu care iti sustii punctele de vedere, aprind o luminita!


As vrea sa stiu daca ai fi de acord ca acest text sa apara intr-o publicatie ieseana?
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2012-02-16 14:51:12
         
 
  Alegeti: vreti sa muriti in zapada, bosorogilor, sau aveti pretentia ca din taxe si impozitele pe care le platiti sa va puna statul la dispozitie ceva, ori puneti mana si va faceti singuri (tot pe banii vostri, dar..alti bani, alta distractie) spitale, scoli, deszapezire, alea-alea! Ca doar n-oti fi vrand sa va dam noi din ce am furat si furam de ani de zile, bani pentru ce va trebuie voua! Aveti exigentze cam mari, ciumpalacilor, nu va ajunge ca tara e stabila, de ani buni cu acelasi partid la putere, nu va ajunge dreptul garantat de a muri liber, la alegere, de frig, de foame sau ingropati in nameti?  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-16 12:48:37
         
 
  Parca aud replica unuia de la putere (canalie altoita cu lacheu): e democratie si libertate! puteti muri de orice, chiar si de frig, e dreptul vostru! De ce nu va convine?  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-16 12:42:50
         
 
  Admirabil, domnule Bordas! Ar trebui trecut in cartea de zoologie, acest nou specimen absolut romanesc, absolut de actualitate. Hibridarea respectiva trebuie sa se fi produs mai demult, mai dedemult, vorba lui Caragiale, dar rezultatul de azi e mai infiorator, caci bestia nou aparuta a capatat acces la putere. Stiti ce crede prostul despre putere, desigur: el o vede ca pe un bat; esential este ca el sa apuce primul de un capat! Restul e doar rutina. In cine loveste apoi, asta nu mai este o problema pentru el. Sumele mari incasate de deszapezitorii cu abonament ar fi putut fi folositi pentru cumparat freze de zapada. Asa, avem freze, dar ele sunt numai pe fruntile parlamentarilor si pe un altfel de frunti, nu spun care, e neecoliterar. S-auzim de lucruri fine, ca de rau nu ne convine.Kosta  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-16 12:39:43
         
 
  Cu ce a gresit primul ministru cand a "ordonat" populatiei sa treaca la deszapezire? Este deszapezirea numai problema guvernului si a celor angajati pentru deszapezire?

Primul ministru nu a "ordonat". Nici măcar cu ghilimelele de rigoare. S-a rățoit la popor, pur și simplu, așa cum ar face-o un proaspăt caporal către grupa din subordine.

Un prim ministru nu ordonă populației. Nici nu dispune. Eventual, apelează la popor.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 11:52:18
         
 
  Mai încercați, domnule Andrei Florian. Deocamdată sunteți pe lîngă subiectul acestui articol.

Știu că subiectul vă irită. Așa cum vă irită orice referire la modul incalificabil în care se poartă unii reprezentanți ai puterii. Căci despre asta scriam, nu despre diaspora.

Nu cer canacheilor să dea la lopată. Le cer doar să-și respecte semenii.

Dar, cum în ceea ce vă privește nu mă mai miră nimic, puteți continua pe același ton. Începeți să aduceți tot mai mult cu canacheii. Cu toaderii. Cu tălmăcenii.


Mitică, nu dicut despre funcționari și birocrați indolenți. Ci despre cinismul aleșilor. Cînd un parlamentar are tupeul să pîngărească pînă și memoria celor morți sub zăpadă, acela nu merită decît disprețul nostru, al tuturor.

Imagini cu jandarmii care luptă cu nămeții vedem în fiecare zi. Și îi prețuiesc pentru ceea ce fac. Că au ajuns prea tîrziu, că utilajele nu le sunt suficiente, nu este vina lor, ci a celor în a căror sarcină stă organizarea.

Să nu crezi că oamenii stau cu mîna în sîn așteptînd guvernul să vină să le scoată casele de sub zăpadă. Canacheii care încearcă să acrediteze ideea asta nu merită să fie ascultați.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 11:33:38
         
 
  Locuitorii Romaniei au dat o mana de ajutor oamenilor, au vazut sateni dand o mana de ajutor, au vazut preoti organizand oamenii pentru a ajuta persoane despre care se stia ca sunt neputincioase, au vazut medici riscandu-si viata ca sa ajunga acolo unde era nevoie, reporteri impartind o casa a frigului cu sinistratii si simtind pe pielea lor de cat de multa caldura se puteau bucura oamenii aceia, au vazut firme, patroni si oameni simpli mobilizandu-se sa ajute. Ca nu ii vedeti dvs, de peste granite, nu e vina noastra. Asta inseamna ca nu sunteti informat corect, iar in asemenea situatii este recomandabil sa fiti prudent in opinii. Da, natura e greu de invins, mai e loc pentru educarea in spiritul civic, de ajutare eficienta a aproapelui aflat in nevoie, dar asta nu da dreptul niciunui politician sa se adreseze cu dispret unui popor care are demnitatea lui, sa trateze cu cinism deznadejdea unor oameni, sa continue sa isi asume la nesfarsit raspunderea, fara ca, de fapt, sa si-o asume vreodata! Pentru ca asta ne da cel putin dreptul sa ne revoltam!  
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-16 10:04:40
         
 
  Doamna Dumitru Cioaca, :)

"Cu ce a gresit primul ministru cand a "ordonat" populatiei sa treaca la deszapezire?"

- A gresit cand, ordonand, a uitat ca se adreseaza unor civili, pentru a caror mobilizare trebuie folosite alte metode. Care implica, desigur, tactul si inteligenta si chiar compasiunea capului politic.
- A gresit cand, reprosand lipsa de actiune, a uitat ca se adreseaza unor SINISTRATI (cuvant care are grozavia lui), a caror vina nu a fost alta decat aceea ca se aflau in calea viscolului care a luat toata zapada de pe camp si a aruncat-o rapid peste casele lor, blocandu-i acolo cu actiune cu tot. Cine a putut si-a spart ferestrele si a sapat cu ce a avut la indemana galerii sa iasa de acolo. N-a stat nimeni sa moara in casa, daca a putut face ceva. E absurd!
- admitand ca unii ar fi putut da totusi ajutor altora si n-au facut-o, a gresit generalizand si aruncand anatema asupra tuturor celor aflati intr-o situatie, pana la urma, de compatimit.
- a gresit alegand sa comunice atat de prost cu o populatie saturata in primul rand de autismul recunoscut chiar de fostul guvern, intr-un moment tragic si mai ales, important.

"Este deszapezirea numai problema guvernului si a celor angajati pentru deszapezire?". Din pacate, este mai ales problema celor care nu pot sa se descurce singuri cu ea. Mai putin a guvernului si a firmelor de deszapezire, care merita notre respect-ul stiu eu cui.
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-16 09:36:34
         
 
  Nene Mitica, dumneavoastra sunteti de vina, dumneavoastra si cei peste 2,769 milioane de romani care locuiesc si lucreaza in afara granitelor. Pai cata zapada n-ar fi dat Romania cu voi?
Nu va mai misca nimic. Nici copilul nemancat de zile intregi, nici oamenii ingropati in bordeie de urgia iernii si de nepasarea ramasi in tara pentru a le pasa, rici rugile batranilor ...
Veniti, va rugam, macar cat sa ne dati zapada din jurul caselor, iar numai apoi puteti sa va intoarceti la munca voastra, pentru ca Romania are nevoie si de bani. Este binestiut ca romanii plecati in strainatate au strans, in ultimii zece ani, economii in valoare de 100 de miliarde de euro, pe care le tin in bancile straine sau sub forma de cash. Ajutati-ne si pe noi, pentru ca in tara au ramas toate canaliile lipsite de compasiune si de pofta de munca!

Multa sanatate, domnule Mitica! Daca as fi citit acest text, legat de gatul unui copil trimis la cersit la gura de metrou, i-as fi dat tot maruntul pentru efortul de a scrie corect gramatical.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-16 08:36:25
         
 
  Draga Liviule,
Functionari si birocrati indolenti au exista, exista si vor exista atata timp cat va exista birocratia. Fereasca Dumnezeu sa le iau apararea. Dar in cazuri de catastrofe nationale nici cel mai bine organizat guvern nu este in satre sa faca fata situatiei pana nu participa si populatia. Copiii mei, crescand in California care este o zona intens seismica, au invatat la scoala ce trebuie sa faca in caz de cutremur, cum sa dea primul ajutor, cum sa mearga sa cheme vecinii daca observa ca cineva a ajuns sub daramaturi etc. Deci exista un sistem de educatie a populatiei ca sa participe activ in cazurile de catastrofe nationala. Acest sistem de ajutorare a vecinului ajuns la necaz a existat si la noi pe timpul cand eram eu copil. El nu se preda intradevar la scoala, dar se transmitea din generatie in generatie. Sunt convins ca acest obicei inca exista, fiindca romanii sunt oameni buni la suflet. Sunt de asemenea convins ca sunt multe cazuri in care batrani si copii au fost salvati de oameni in putere, capabili sa faca asa ceva. Nu ar fi rau rau daca televiziunea, pe langa cazurile extrem de tragice mentionate de tine, ar arata si cazuri de eroi anonimi care au salvat vieti omenesti. Asta pentru a arataa populatiei ca si cu un guvern incapabil, inca nu este totul pierdut.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-16 08:33:26
         
 
  Domnul .Atalanta
Sa stiti ca eu sunt suta la suta de acord si cu dumneavoastra si cu domnul Bordas, guvernul este absolut incapabil sa faca fata situatiei. Si atunci ce e de facut? Stam si ne uitam la televizor la casele sinistratilor si zicem:
-Mama lor de neispraviti, ca de nimic nu sunt in stare! Rezolva asta problema? Cu ce a gresit primul ministru cand a "ordonat" populatiei sa treaca la deszapezire? Este deszapezirea numai problema guvernului si a celor angajati pentru deszapezire?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-16 07:54:56
         
 
  Mitică, încearcă să mai citești textul meu. E scris în altă cheie decît aceea cu care ai vrut să-l deschizi.

Îți mai dau un hint: din cei 54 sau 80 de morți, doar unul a murit în mașină. Restul s-au îmbătat și au rămas acolo.

Citatul (aproximativ, ca formă, dar exact ca și conținut) este simptomatic. Aparține tot unui reprezentant al puterii.

E vorba despre atitudine, nu despre acțiune. Care acțiune nici ea nu prea a fost.

.Atalanta a înțeles. Probabil pentru că trăiește mai aproape de miezul evenimentelor. Și, cred eu, nu doar pentru asta.

Cred că întoarcerea la '48 nu-și are rostul. Suntem (sau pretindem a fi) în secolul XXI.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 07:53:01
         
 
  "Sa nu uitam ca majoritatea celor de la orase sunt proveniti de la tara, urbanizarea accelerata a Romaniei facandu-se in ultimi cincezeci de ani"
"Dar eu nu cred ca taote casele inzapezite sunt locuite numai de batrani si orfani"

Ce ramane cand "majoritatea" tinerilor de la tara pleaca la orase, mai de-ale noastre sau mai de-ale lumii? Ramane majoritatea batranilor si orfanilor prin nameti. Ca om mai gasi cate un picior de tanar pe-acolo, o fi si asta adevarat, dar "fiindca satele romanesti sunt extrem de imprastiate" mi-e sa nu si-l scranteasca tot sprintand prin nameti spre aproapele ( sau departele?) sau. Adica, daca e sa le gasim scuze utilajelor si sa le recunoastem neputinta in fata naturii, de ce sa nu manifestam pentru oameni macar aceeasi intelegere?

"Oare oamenii aceia nu-si dadeau seama ca sunt ingropati de vii in zapada? O zapada de doi metri nu se depune in cateva ore oricat de intens ar ninge, asa ceva ia cel putin cateva zile"

Numai ca zapada n-a fost numai ninsa, ci si suflata, cu o furie care poate ingropa in cateva ore intrarile/iesirile, blocand pur si simplu oamenii in casa.

Nu e nimeni de vina ca ninge sau ca viscoleste. Natura isi arata muschii din cand in cand si numai prin strategii inteligente s-ar mai putea preveni cate o lovitura din plin. Sigur vecinii de prin sate sunt de vina ca nu le gaseste cine trebuie. Le-au gasit ei primii si le-au ascuns, numai asa, sa provoace guvernul, adanc, prin nameti. Apoi au strigat "cine nu e gata, il iau cu lopata". Ghici cine nu era, ca de obicei, gata! Ghici, ghicitoarea mea. :)

Ar trebui sa zica mersi ca n-au ajuns oamenii la lopeti!

 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-16 03:07:22
         
 
  "Nu-l mișcă nimic. Nici copilul nemîncat de zile întregi, nici oamenii îngropați în bordeie de urgia iernii și de nepăsarea celor aleși tocmai pentru a le păsa, nici ruga deznădăjduită rostită cu voce stinsă de o bătrînă cu lacrimi în ochi nu mă lăsați să mor aici, maică..., nici ruina unor sate întregi."
(Liviu S. Bordas)

Eu nu cred ca toti functionarii care lucreaza pentru stat sunt niste brute nepasatoare care nu au nici un fel de empatie pentru cei inzapeziti la tara, mai ales ca majoritatea din ei probabil ca au si rude la tara. Sa nu uitam ca majoritatea celor de la orase sunt proveniti de la tara, urbanizarea accelerata a Romaniei facandu-se in ultimi cincezeci de ani. Este posibil ca cei, sa zicem, o suta de ministri cat are Romania la ora actuala sunt niste criminali nepasatori, dar cei care deservesc utilajele de deszapezire sunt oameni, in majoritatea cazurilor, onesti, care sunt invatati ca atunci cand cresyte zapaada trebuie sa incalece pe sculele lor si sa mearga sa-si faca treaba. Fiindca daca fiecare asteapta sa vina un ministru sa-i spuna ce sa faca cand vine o inzapezire inseamna ca ceva fundamental nu e in ordine. In al doilea rand cred ca nici un guvern din lume nu e pregatit sa deszapezeasca o tara intreaga, indiferent ca este el al Statelor Unite, al Germaniei sau al Romaniei. Cred ca toate utilajele de deszapezire al unei tari luate la un loc sunt mai mici decat suma oraselor, comunelor, satelor si catunelor acelei tari luate la un loc. Orisice oras din lume are numai atatea utilaje de deszapezire cat sa-i permita sa deszapezeasca arterele principale de circulatie, pentru deszapezirea fiecarei stradute iar trebuii probabil de o suta de ori mai multe utilaje, daca nu chiar mai multe. La tara problema est si mai complicata fiindca satele romanesti sunt extrem de imprastiate, nu ca cele sasesti, care sunt compacte. Catastrofe din astea cu inzapeziri extrem de extinse se abat rar asupra unei tari. La noi a mai fost una in 1954, de care eu imi aduc destul de bine aminte. Zapada a ajuns la doi metri, si a ramas asa pana a venit primavara de a topit-o. Comuna insa nu a suferit fiindca fiecare taran o data sau de doua ori pe zi isi deszapezea caile de acces din jurul casei, drumul spre stiva de lemne, spre hambarul cu cereale, drumul spre fanarul unde era nutretul pentru vite drumul spre fantana din care se scotea apa etc. Nici eu nu am scapat de o astfel de munca, cu toate ca nu-mi placea, dar cerberul de tata tinea pe mine un ochi de ciclop. Drumurile spre scoala si spre moara au fost deszapezite de tarani in comun. Culmea este ca pe timpul ala taranilor nici nu le trecea prin cap ca ar putea veni cumva guvernul sa-i deszapezeasca. Bunicul povestea ca si el cand era copil pe timpul regelui Carol Intaai ar fi apucat o astfel de inzapezire, dar nu-mi amintesc sa-mi fi spus ca vestitul domnitor sa fi venit sa-i faca deszapezirea. Eu cred ca in afara nepriceperii, coruptiei, neglijentei criminale si a altor hibe de care sufere guvernul mai exista si o alta problema care pe timpul copilariei mele nu exista:
pe atunci lumea nu se astepta decat la lucruri rele de la guvern. Si atunci incerca sa se descurce cat mai bine cu fortele propri. Mai ales ca pe atunci nici nu prea existau mijloacele de deszapezire de astazi. Am vazut niste mici fimulete trimise de prieteni din Romania cu case acoperite pana la streasina de zapada. Si culmea este ca acele case erau locuite. Oare oamenii aceia nu-si dadeau seama ca sunt ingropati de vii in zapada? O zapada de doi metri nu se depune in cateva ore oricat de intens ar ninge, asa ceva ia cel putin cateva zile. Batrana de care vorbiti dumneavoastra probabil ca era singura, si merita toata compasiunea, cum merita si acel copil care probabil ca era orfan. Dar eu nu cred ca taote casele inzapezite sunt locuite numai de batrani si orfani. Si pe timpul cand eram eu copil mai erau case care erau locuite de batrani. Vecinii care nu erau asa de batrani mergeau si le mai dadeau zapada la o parte, se cunosteau doar de o viata. Nu cumva lipsa de compasiune de care vorbiti dumneavoastra, daca ea intradevar exista, ea exista nu numai la birocrati dar si la populatia care poate? Fiindca daca ar exista numai la birocrati, va asigur eu ca acel copil orfan care nu se afla intr-un desert ci intr-o comuna cu oameni nu ar rabda de foame si acea batrana nu ar muri inzapezita. Inca odata, nu iau in nici un fel apararea guvernului, dar multe nenorociri care se intampla din cauza inzapezirii se intampla, dupa parerea mea, ca foarte multi oameni considera ca ei nu au nici o obligatie fata de cei neputinciosi, asta fiind sarcina guvernului, ca de aia e guvern.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-16 01:16:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE