FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Intelectuali, intelectoni, ignocrați, demagocrați
Text postat de Emanuel Cristescu
Intelectuali, intelectoni, ignocrați, demagocrați

Ubibenismul, ca filosofie existențială, nu este de azi de ieri!

Intelectualul adevărat se presupune a înțelege mai mult decât individul mediu al unei societăți și ar trebui să aibă mai multă preocupare pentru adevăr, dreptate, în general, pentru principii.

Intelectonul este un intelectual cameleonic. Acesta ia culoarea celui care plătește. Și, de multe ori a celui ce plătește mai bine. Pentru intelecton principiile reprezintă doar un mijloc. Un fel de scară pe care se cocoață, cât îi permite maxima sa flexibilitate a principilor, pentru a ajunge cât mai aproape de zone de putere și de decizie. Iar, dacă poate, dacă situația îi permite, să intre în acele zone și, la rigoare, chiar să le înlocuiască. Gregaritatea intelectonică este una extrem de periculoasă.

Ignocratul, de regulă, este un executant. Adică un fel de mână cu care se fac treburile murdare. Sunt și ignocrați ingenui. Ignocratul poate fi ușor manopulabbil. Netezimea meningeală este dată de lipsa pliurilor cenușii!

Demagocratul are ca prieten etern minciuna și burdihanul propriu și al comilitonilor, camarilei ori pletorei de paraziți care îl însoțesc și îl susțin.

Când demosul ajunge pe mâna ultimilor trei, adio democrație.

Apartenența la una dnntre categoremele de mai sus nu este un dat genetic, nu este un destin. Este o opțiune personală.

Puțini oameni trăiesc având cerul înstelat deasupra și legea morală în ei.

De multe ori promiscuitatea gregarității învinge. Însă, la scara istoriei, nu pentru totdeauna ori nu pentru mult timp. Cu toate nenorocirile lumii trendul rămâne tot zona principiilor. În care fiecare se poate salva. Pentru că nici rătăcirile nu sunt eterne. Cu atât mai puțin puterilie stipendiatoare.

Licheaua, neolicheaua și ceilalți ejusdem farinae reprezintă un grohotiș cu o etică aparte. Fără ei adevărul și dreptatea ar fi mult mai aproape și mult mai accesibile.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Imi cer scuze in numele lui. Trbuia sa stie si el ca sunt plus zero grade. :)


 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-06 00:26:44
         
 
  Ffoarte concret!
Mai așteaptă oleacă!

Pînă atunci îți servesc o altă perlă a inteligentului "branconierului" I(n)gaș - minstru de interne: "la noapte va fi minus zero grade"!

Cu de-alde ăștia conduceți voi, mă, România?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-06 00:19:45
         
 
  Ceva concret?

Sau doar mistocareli gen: "Hai Basescule in piata / Ca sa-ti dam whisky cu gheata!..."

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-06 00:00:35
         
 
  Da, te servesc imediat, epigrantule: în clipa asta, în Piața Universității se face colectă de papuci, pentru a-i da elenei udrea.
Contrar bucuriei premature a lui agarici, care constatase, mai ieri, că nu mai ființa niciun protestatar pe-acolo!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-05 18:48:33
         
 
  ioan peia, ce se mai aude cu mitingurile? Poate te retinem si nu ajungi sa il mai dai jos pe Basescu...

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-03 21:43:02
         
 
  Ăștia umblă în grup organizat, dacă ațí observat.
Cor de broaște rîioase!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-03 21:37:35
         
 
  "doar că apelul se referea la redundantu' înțelegere nu la stabilimentul unde vă compuneți dumneavoastră catrenele, scuturînd catrințele!"
(Dragos Iovan)

D-le Iovan,
Eu cand intru in bar, intru ca sa pot avea o discutie pe teme religioase cu calugarita domnului Kosta Vianu, nu sa compun catrene.
Nici cand intru in biserica nu-mi permit acest lux fiinga ar arunca Sfintia Sa parintele Sorin Olariu cu biblia dupa mine. Si biblia Prea-Sfintitului e chiar mai grea decat a lui Gutenberg.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-03 17:57:52
         
 
  D-le Cioaca,
Așa e, ați făcut conexiunea logică potrivită:

bar-călugăriță--biserică-golan-fluier,

doar că apelul se referea la redundantu' înțelegere nu la stabilimentul unde vă compuneți dumneavoastră catrenele, scuturînd catrințele!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-03 17:35:33
         
 
  "Prin urmare, fac apel la toleranța și înțelegerea tuturor membrilor."
(Emanuel Cristescu)

"E aproape ca si cand o calugaritza neprihanita s-ar plimba noaptea prin baruri, convinsa fiind ca niciun golan nu va avea tupeul sa o urmareasca la iesire ca sa o violeze."
(Kosta Vianu)

Domnul Cristescu
A apela la boiar latunski criticul, cronicarul Dragos Iovan si generalul Ioan Peia ca sa nu mai fluiere in biserica, este ca si cum ati apela la calugarita domnului Kosta Vianu sa nu mai intre in baruri. Nimic nu se prinde de anumite membre europeeice!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-03 17:21:41
         
 
  ionica si ghitzuca sunt doua diminutive acceptate in limba romana. Ne trebuie pus BEEP-BEEP in loc de ionica sau de ghitzulica. In schmimb epiMUIST mi se pare grosolan.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-03 16:14:39
         
 
  ps. haideți să nu culpabilizăm prin generalizare)parcă vă aud telepatic spunîndu-mi)
de acord, dar treceți iute peste mîndrețea de text intitulat "ca să le crească inima lui ionică și ghitzucă"!(și toată orgiastica contemplare a unor fotografii personale)considerați că are vreo legătură cu ecoliteratura, sau cu literatura în general,s-au invalidat texte mult mai puțin penibile, doar pe considerentul că-s scabroase sau direcționate personal.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-03 10:10:17
         
 
  d-le Cristescu,
cînd agramatismul înfloare mai tare decît planta roditoare, șfichiul și cu plumb să fie-n vîrf și nu produce niciun efect pe o epidermă de toval.
"că probabil mai fac excese" ??? :)) le cam fac sigur, fără fereală, mereu...cu precădere cel mai activ și mai tendențios de aici, ce nu poate trece peste ofuscări personale, carele după o falsă canossa și-a reluat obiceiurile nesănătoase.
Intervențiile dumneavoastră, să nu fie cu bănat, îs frecție la proteză de plop, aghesmuielile nu pot goni nici măcar un drăcușor șchiop, lăsați sfeștocu' și busuiocu' și puneți mîna cri(s)tic pe cravașă!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-03 09:56:27
         
 
  Să nu aducem discuția în alte zone.
Spusele de mai sus sunt grave și serioase.
La fel, comentariile unor useri.
Să rămânem în sfera coinsiderațiilor de sorginte socială.
Literatura - care, altcum, este un lux de week-end - trebuie să tacă atunci cînd evenimentele din jur sunt încărcate de dramatism.



 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-03 09:54:30
         
 
  Domnule Iovan,

Nu pot fi în permaneță pe site. Editorii mă ajută voluntar. Și au dezlegare ca tot ce este atac la persoană și cuvinte vulgare să nu fie permise aici. Că, probabil mai fac excese asta este. Dacă cei care se simt lezați îmi semnalează, ori dacă eu însumi constat, analizez dacă nu, nu.

Dar de ce vă lăsați dumneavoastră în acestă postură? Păi la șfichi-ul stilistic din dotare să utilizați mijloace care să permită invalidarea, pentru mine este de neînțeles.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-03 09:43:38
         
 
  d-le Corbu, eu sunt cal breaz, nu mai bateți șaua ca să priceapă iapa, cenzura funcționează aici..sau hai să-i spunem moderarea cu sfert de măsură și partis-pris:în timp ce comentariile mele și cele ale colegului Ioan Peia sunt radiate fără explicații, cele la fel de acide, neavenite și nepoliticoase ale lui Epigramist aka sorin solaris alias sorin olariu, val cercel, mitică cioaca și bineînțeles ultimu grenadir cu floarea de naramză la mundir a.f.se lăfăie bine-mercic în pagină.deci vrem sanitate, ecoliteratură, da' nu pt căței.Nu vă sugerez nicio măsură, dar cînd editorul desemnat să arbitreze zarva i se adresează unui membru al europeii cu expresia(citez din memorie):"latunski ai prins glas, pechinez mic?" atunci cred că demisia de onoare(sau o altă sclifoseală de canossa)ar remania măcar manierele.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-03 09:35:12
         
 
  Felicitări, domnule Cristescu. Un excelent model de ecoliteratură, care spune prostului, prost. O extraordinară punere la punct a lichelelor, fără a fi deloc agresiv sau jignitor în limbaj. O polemică ce face cinste site-ului.
Și pentru că, iată, am rămas tot în zona cenușii în cap, vă implor ajutați-mă: în ce categorie mă încadrez? Nu de alta, dar aș vrea să știu apoi să-mi caut leacul.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-03 09:15:11
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Kosta,

Invocând scara istoriei, chiar la astfel de răsturnări făceam trimitere.

Un om care nu știe limba unei țări, ajuns în acea țară, de voie de nevoie va învăța limba ori va părăsi țara.

Un user, chiar cu agramatisme, ajuns pe Europeea, după un timp, va înțelege ce se petrece aici și se va perfecâiona ori va rămâne un inadaptat europeic și nu va fi luat în seamă ori va pleca. Europeea are și un rol formativ. Și regret și nu știu ce să mai fac să vă rog să nu mai fiți, unii dintre dumneavoastră, așa tranșanți, duri, nepoliticoși mergând până la grobianism, cu nou veniții și cu aceia mai puțin talentații. Dacă nu puteți fi afabili, dacă nu puteți să le faceți observațiile pe un ton civilizat (v-am mai spus, spațiul public irascibilizează!) dacă nu puteți ori nu vreți să-i ajutați, lăsați-ii (am scris bine?) în pace. Nimeni nu este perfect. Și, dacă am fi sinceri și dacă am gândi logic, pentru că există deja capodopere ale literaturii, așadar prin comparație, puțini dintre noi ar mai avea dreptul să mai scrie. La fel, cum prin comparație cu asemenea capodopere ne permitem și noi să scriem, poate, pentru mulți, cu speranța că vom scrie cândva o capodoperă, așa și cei care nu au prea mult talent au dreptul să se exprime, după puterile lor, în comparație cu, să le spunem, vârfurile europeice. Cum bine spunea Ion Onofrei, mai nou venit, ori vreo clonă care vrea să-și ia viața literară de la început, s-a înscris într-un atelier literar nu într-un club de aspiranți la Premiul Nobel pentru literatură!.

Prin urmare, fac apel la toleranța și înțelegerea tuturor membrilor. Semnalați-le erorile acelora care greșesc dar faceți-o pe un ton uman. Renunțați la superiorități închipuite și, mai ales, nu trageți cu rachete în furnici! A, dacă își depășesc, fără a avea în spate o anumită creație, condiția, liber la polemică și , de ce nu, punere la punct.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-03 09:04:24
         
 
  tragedia noastra este alta: siretenia care este surogatul de inteligentza al prostului, e mai tare decat inteligentza insasi. In plan social, efectele sireteniei sunt mult mai rapide decat efectele inteligentzei care, in mod fatal, produce efecte mai indelungate dar nu imediate. Ai sa instruiesti ani de-a randul un student iar el va produce, inevitabil, intr-un tarziu, ceva folositor umanitatii. O mantzocarie, o dribleala politica de anvergura, o smenozeala scarboasa, vor avea insa efecte devastatoare imediat, in secunda urmatoare, aproape. cum sa contracarezi asa ceva cand asemenea insi trec drept valori intr-o societate anormala, iar oamenii normali nu le pot opune decat morala, educatia, credintza si, vai noua, optimismul aproape nejustificat? E aproape ca si cand o calugaritza neprihanita s-ar plimba noaptea prin baruri, convinsa fiind ca niciun golan nu va avea tupeul sa o urmareasca la iesire ca sa o violeze.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-03 09:03:12
         
 
  Iar dezastrele sunt mai sigure decat afirmatiile politice. O afirmatie politica are, prin ea insasi, sanse minore de a deveni realitate. Istoria a aratat insa ca dezastrele vin, inexorabil, cu regularitate de ceasornic, la intervale de timp impredictibile, evident, dar aceasta impredictibilitate nu le reduce din certitudinea aparitiei, daca se intelege ce vreau sa exprim. Astfel ca am avut, de-a lungul istoriei, evident, un singur Christ, dar o multime de...Nero, Caligula, Napoleon, Hitler, Stalin, comunism, regimul actual, etc, nu insist!  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-03 08:54:59
         
 
  Optimismul dumneavoastra final nu se justifica nici macar la scara istoriei. Aberatia acceptata drept normalitate ani de-a randul, fara revolta, duce la contorsionarea principiului de normalitate pana la confundarea lui cu anormalitatea. La aceasta performanta ticalosia este ajutata de mass-media, de pasivitate, de ...oricat nu v-ar conveni, optimismul disperat, insistentza cu care speram ca totul va reveni la normal! Nu! Este nevoie de reactie ferma, de rasturnare chiar dureroasa a imbecilitatii agramate si violente, a raului cosmetizat, prezentat drept intentie buna, a nonvalorii trufase. Iar acest site are datoria de a promova valoarea, nu agramatismul deghizat in opera literara. Cel putin, acesta este programul afisat. Ocrotindu-i, fie si prin inactiune sau lipsa de reactie ferma, pe ticalosii care debiteaza ideile altora confundandu-le cu propria gandire (?) nu faceti decat sa incurajati dezastrul.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-03 08:36:17
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE