FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
unui poet care face orice pentru a-si pereclita sanatatea...
Text postat de Dumitru Cioaca
"Peia, mă bucur pentru tine că ești, oarecum, sănătos..."
(Poetul Ion Gabriel Pusca)

cat pot fi de bucuros,
ca Peia e sanatos!...
(dar de-mi cade-n labe mie,
s-ar putea sa nu mai fie.)

p.s.
cand il vad cu cat hei-rup
iese-n lupta, eu ii spun:
sanatos mi-esti ca un tun!
(m-am referit doar la trup.)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Doamnă,
aveți perfectă dreptate.
Viață lungă.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-18 21:15:54
         
 
  Domnule Gabriel Pușcă,

Cu regret vă informez asupra faptului că dumneavoastră vă găsiți în eroare. Înțelegeți că miza teoriei daciste este alta, care se pare că vă scapă.

Să iau un exemplu:

Un cunoscut om de cultură român, Neagu Djuvara, a lansat deunăzi tema originii cumane a românilor.

A făcut-o la un mod ambiguu, suficient de inteligent ca să prindă în momeală oameni altminteri inteligenți, dar care nu aveau o cât de mică inițiere în domeniu.

Atunci când lansează "teza cumană", N.Djuvara are în vedere, la modul declarativ, contribuția elementului cuman la fondarea statelor medievale românești. Las deoparte că analiza sa țintește doar Țara Românească (Valahia), Moldova fiind fondată de cnezi români din Maramureș aflați în slujba regatului maghiar.
Revenind la teza lui Djuvara, în discursul său acesta introduce însă cumanul ca factor al etnogenezei (uneori direct, alteori indirect!).
Ținând cont că perioada avută în vedere este sec.XIII, atunci rezultă că românii se formează ca popor abia în sec.XIII, cumanii fiind barbarii care desăvârșesc etnogeneza și creează stat. Asta în Țara Românească.

Consecința pentru Transilvani: poporul român nu exista la momentul sosiri maghiarilor (sec.IX-X), el se formează din latinofoni și cumani în sec.XIII-XIV, emigrând apoi și în Ardeal! Dar asta N. Djuvara nu o mai afirmă, rezultând însă în mod indirect.

Așa și cu dacismul.

Una este cercetarea onestă asupra trecutului, asupra aceea ce au fost dacii, și alta punerea în discuție a identității românești - noi nu suntem români, suntem... daci.Lăsăm deoparte caracterul latin al limbii, lăsăm deoparte creștinarea și ne axăm pe caracterul etnic trac (discutabil) și pe ... "spiritualitatea dacă".

Sigur că a existat o spiritualitate dacă, folclorul românesc e plin de reminiscențe păgâne.

Problema dacisștilor asta este: mediul academic din România nu acceptă punerea în discuție a romanizării în Dacia fără argumente convingătoare.

Și atunci daciștii își fac propria Academie, cu intenția nedisimulată de a-și crea propria legitimitate, propria grilă de valori și interpretare.

Chiar d-voastră ați afirmat că așa a pornit și Academia Română, de la o societate literară!

Asta se cheamă un fenomen sectar de contestare a mediului academic din România. Dar nu prin instrumente științifice, prin argumente care să dărâme tezele oficiale, ci prin crearea unei alte surse de legitimitate.

Știu foarte bine nemulțumirea lui Eugen Simion (asta acum ani buni) față de proliferarea acestor, până la urmă, impostori.

În contextul în care Academia Română se confruntă azi, ca orice instituție din România, cu grave probleme financiare (și cercetătorii ei sunt bugetari nesimțiți, pedepsiți de președintele-trădător), aceste ONG-uri bine finanțate (aș fi curioasă să știu de cine....) pretind că fac cercetare la nivel academic, organizând de obibei simpozioane cu tema "Noi nu suntem, urmașii Romei!", încurajând contestarea caracterului latin al limbii române și contestarea elementului romanic.

Toate acestea, reclama din presă și titlurile provocatoare, arată alte interese, nu pasiunea pentru trecut, munca arheologică de cele mai multe ori anonimă a adevăraților profesioniști.

Gândiți-vă la acel "Noi nu sutem urmașii Romei", ce legătură are cu prudența cercetătorului onest?

Apoi, a afirma că latina ar fi de fapt dacă, fără să poți aduce o frază de limbă dacă... este penibil.
Ași fost presupun la Roma. Cum să le spui italienilor că romanii vorbeau daca??? Pe ce te bazezi?

Ai cui urmași am fi noi, românii, de fapt?

Dacă în viitor se descoperă, cine știe cum, că dacii vorbeau o limbă indo-europeană apropiată de slavă (e cel mai probabil), vă imaginați consecințele contestării romanității poporului român?

Contestați chiar numele, cartea noastră de identitate, fără să aveți temei științific.

Citez de pe pagina ONG-ului Academia Dacoromână:


"Academia Dacoromana (ADR) este forul stiintific si cultural independent al Dacoromaniei care reuneste personalitati si cercetatori militanti din domeniile stiintei, tehnicii, invatamintului, culturii si artei dacoromane si universale, precum si oameni de actiune care militeaza pentru promovarea si afirmarea valorilor dacoromanesti in tara si in lume, a valorilor umaniste de pretutindeni. Academia Dacoromana este o organizatie cu dubla natura: spirituala si de actiune, cu caracter national, independenta, neguvernamentala, nelucrativa, ale carei productii spirituale si actiuni nonprofit s-au constituit in temeiul art. 7 din Constitutia Romaniei, contribuind, independent de stat, la intarirea legaturilor dacoromanilor din tara cu dacoromanii din afara frontierelor tarii si actionand pretutindeni pentru pastrarea, dezvoltarea si exprimarea identitatii dacoromanesti, etnice, culturale, lingvistice si religioase, cu respectarea legislatiei statului ai carui cetateni sunt ei in prezent".

Așadar, nu apare cuvântul român!!!

Este vorba de un for stiintific si cultural independent! Nu o asociație a pasionaților de istoria dacilor!

Chiar nu vedeți obiectivele???


Contestarea actualei identități românești și crearea alteia, dacoromânești!
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-18 16:01:26
         
 
  Doamna Amelia Cojocaru
Vă repet: Academia Dacoromână, Academia Bârlădeană, alte societăți literare sau intitulate academice nu contestă sau atacă prin existența și programele lor Academia Română. Niciuna dintre aceste societăți nu doreste sa fure / imprumute prerogativele AR.
Nu reusesc sa realizez unde ați văzut dvs folosit de mine ”constructul ideologic "românii sunt daci".” A fi urmasi ai dacilor, neam de daci care sunt traci și urmasi ai pelasgilor este altceva. Incă nu mi-ați spus numele cercetătorului care desființează ideile –pardon, elucubrațiile- lui Densușianu!

Propuneți un raționament în care introduceti concluzii pe care niciunul dintre conlocutori nu le-a enunțat. Adică dvs centrați, dvs ratați și tot dvs sunteți supărată pe arbitru.

Observ cu părere de rău că vă limitați doar la a vă exprima disprețul față de românii plecați în afara granițelor tării.
Am încercat să vă dau două trei puncte de reper în raport cu ei, dar câtă vreme pentru dvs sunt ”semidocți” profesorii români care predau la universitățile din străinătate, dați-mi voie să capitulez. Aveți perfectă dreptate, totul este așa cum spuneți dvs, nimeni nu vă contrazice. Nu sunteți nici prima nici ultima victimă a unor informații incomplete- și nu vă dau decât un singur exemplu al coșmarului în care vă zbateți: nu ați fost niciodată la o intâlnire a academiei dacoromâne dar totusi vorbiti despre ceea ce doresc membrii ei, nu cunoașteți statutul acestei organizatii dar afirmați fără echivoc ca ar dori sa submineze autoritatea AR.. Oare cum reușiți? Să fie oare intuiție feminină?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-18 15:13:22
         
 
  Cam asta este limita "patrioților" de azi.

Unii închinându-se la vițelul de aur în timp ce mai varsă o lacrimă pe "sarmalele de acasă", alții nepricepând deosebirea esențială dintre o societate literară (fie și impropriu zisă "academie") și instituția reprezentativă a culturii unui popor.

Sau neputând face deosebirea dintre cercetarea istorică cu privire la daci și constructul ideologic "românii sunt daci".

Ba se folosesc și de numele lui Mihai Eminescu pe care îl citesc prost. Din crasă incultură.
"Ideea daco-română" a reprezentat în tot cursul sec.XVIII-XIX o aspirație politică a unirii tuturor românilor într-un singur stat. Atunci când Eminescu scria în "Timpul" avea în vedere combaterea teoriei lui Roesler cu privire la originea balcanică a poporului român.

Atacul la adresa "Romei" decăzute nu avea nici o legătură cu originea exclusiv dacică a românilor sau cu contestarea caracterului latin al limbii.

"Roma decăzută" erau "lupanarele Parisului" formele civilizației occidentale care nu se potriveau cu fondul civilizației românești.

Eminescu nu face cercetare istorică asupra etnogenezei românești. Nici nu contestă românismul (ar fi fost culmea!). Articolele din Timpul sunt politice, trebuie raportate la contextul ideologic din România și din Europa vremii sale. Preocuparea centrală a lui eminescu este CONTINUITATEA românilor și nu caracterul dacic opus celui latin al acestora.

Redau mai jos un scurt fragment dintr-un articol al lui Gheorghe Ceaușescu, publicat în România Literară nr.30/2003 (precizez, pentru cei doi frați Petreuș de peste ocean, că nu are nici o legătură autorul susmenționat cu familia care i-a "asuprit" pe dumnealor):

"La 13 ianuarie 1878, Eminescu publică în Timpul un scurt articol intitulat Originea românilor, în care el respinge afirmațiile făcute de un oarecare Dr. Flieger într-o conferință ținută la Societatea de Antropologie din Viena, tipărită în Fremdenblatt din Viena, numărul 32 din 1878; Dr. Flieger negase polemizând, spune Eminescu, cu Mommsen printre alții, originea latină a românilor, susținând că suntem descendenți ai tracilor peste care romanii au așezat coloniști orientali. Eminescu nu acceptă această teză, afirmând în termeni categorici "Coborârea din traci o negăm pur și simplu"! Și apoi poetul declară ignoranța noastră în ceea ce privește istoria și limba acestui grup indoeuropean, recunoscând că elementul de substrat trebuie să fi lăsat urme în fonologia limbii române: "Cine au fost dacii, care au fost limba lor nu se știe nici până astăzi. Sigur s-ar putea deduce numai un singur lucru. La popoarele din Dacia, neexceptând pe cel roman, trebuie să se afle urme de fonologie dacă". În ceea ce-i privește pe coloniștii orientali, el îl citează pe istoricul latin Eutropius care susține că în Dacia au fost aduși coloniști ex toto orbe Romano, ceea ce infirmă teza conferențiarului austriac conform căruia aceștia proveneau exclusiv din Orient. Discuțiile în legătură cu etnogeneza românească îl interesează în cel mai înalt grad, Eminescu urmărind cu mare atenție teoriile formulate în lumea savantă și în publicistica vremii. Într-o pagină rămasă în manuscris redactată în germană el reacționează față de afirmațiile dintr-un editorial apărut în Neue Freie Prese din Viena la 2 februarie 1871 unde era negată romanitatea românilor. În schimb, el publică o notă despre lucrarea profesorului Jung (la acea dată docent la Universitatea din Insbruck, apoi profesor la Universitatea din Praga) Die Anfange der Rumanen. Kritisch ethnographische Studie în Curierul de Iași din octombrie 1876 și, apoi, în Convorbiri Literare din 1 noiembrie 1876 o recenzie elogioasă în care remarcă modul inteligent de utilizare a izvoarelor și "metoda critică comparativă" folosită pentru demonstrarea romanității românilor. În același an Eminescu scrie în Curierul de Iași un scurt necrolog al celebrului romanist Friedrich Diez (1794-1876) pe care îl elogiază pentru faptul "de a fi nimicit pe cale științifică toate basmele despre originea slavă a limbei romanești" - Diez a studiat limba română în contextul limbilor romanice. Pentru Eminescu originea romană este premisa istoriei naționale.

Faptul că regatul lui Decebal s-a romanizat în atât de scurtă vreme se explică în opinia lui Eminescu prin aceea că geto-dacii și romanii erau "izomorfi": "În contact cu romanii", scrie el în Timpul la 11 august 1882, "populațiunile tracice - cele mai vechi după Herodot, deci autohtonii Peninsulei Balcanice - s-au romanizat, au devenit romani. Spre a întrebuința un termen din chemie, tracii Peninsulei și cei din Dacia erau izomorfi cu romanii și s-au contopit pretutindenea în popor românesc, care-n evul mediu era mult mai numeros decât azi, după cum ne dovedesc o sumă de izvoare" (De mai multe ori am observat...). În același articol Eminescu îi socotește pe Filip al II-lea și pe Alexandru Macedon traci, datorită aversiunii sale funciare față de greci; este de remarcat faptul că articolul este scris polemic fata de ziarul grec Messager d’ Athenes.
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-18 12:42:21
         
 
  Maestre Gabriel Pusca,
Am citit comul dumneavoastra si mi s-a umplut inima de bucurie.
Minunat !
Deci, in Romania inca mai exista adevarati romani.
Nu numai la Barlad, cu atati oameni pregatiti ar trebui sa avem in fiecare oras cate o academie.
Multam si sper sa ne vedem in curand.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-18 03:01:54
         
 
  Domnule Valeriu Cercel, sunt onorat. Va astept.

Nea Miticăă, Eu ce fac? Că la mine e rău de tot. Ia spune dumneata asa ca un jiidac adevărat!

Bunicii de pe mamă sunt din Pielești de Olt, cei de pe tată di Bârlad, eu m-am născut la București dar am fost educat în Moldova și când mi-a fosr de insurătoare mi-am luat ardeleancă pe jumătate bănățeancă.
Na! Belea! Eu cum, la o adică, m-aș numi? Dacă îi întrebi pe soții Peia și Recheșan vor sări imediat cu gura: ”Puscă tu ești goDac!” Dar zău dacă nu e mai bine goDac ca mine decât gânDac ca ei..
Hai numai bune..
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-18 02:25:15
         
 
  nene Cioaca, vad ca a aparut un comentariu intre noi si fiind scris de domnul Pusca, sunt sigur ca e interesant.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-18 02:08:57
         
 
  Numai ca pe timpul comunistilor, majoritatea "greilor" nu-si botezau copii in biserica si pe deasupra, nu le puneau nume de sfinti, cum e Ioan sau Gheorghe, ca de-aia ma tot gandesc ca astia au avut parinti crestini si cumsecade, ci nume necrestinesti ca, Luminita,
Papadita, Coralia s.a.m.d. ca dupa numele astora iti dai seama ce parinti au avut.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-18 02:07:34
         
 
  Doamnă Cojocaru Amelia

vă sugerez, legat de Academii dacoromâne, româno-americane :
1. să nu le confundați cu societatea Alinei Mungiu. Adică forțăm pe ici pe colo câte un argument, dar cu bun simț. Nu amestecăm seama de la zațul din presă cu licoarea parfumată a cafelelor universitare.
2. citiți cu toată atenția dvs de profesor de gimnaziu textul de la sfârșitul acestui comentariu.

Legat de Eminescu:
stimată doamnă Cojocaru Amelia, când spuneam de dacoromânismul eminescian, mă refeream la opera publicistică a poetului, la articolele din ziarul Timpul în care jurnalistul Eminescu vorbește despre Dacoromania si susține teza dacoromânismului. Nu aveam nimic în gând legat de poezia eminesciană. Articolele respective o să le puteți citi în curând in Revista ZIP.

ACADEMIA BÂRLĂDEANĂ


Până la primul rãzboi mondial, Bârladul traversase câteva etape cu interesante realizări. Aici fusese ziarul “Semănătorul” (primul număr-27 septembrie 1870; redactori – Ion Popescu și Ștefan Neagoe), cu importanța lui locală accentuată; aici se remarcase revista “Făt – Frumos”(1904) a lui George Tutoveanu și Emil Gârleanu, singura revistă de interes, în cadrul semănătorismului, care a depășit mult granițele orașului de baștină. Școala fãcuse un salt enorm, ea intrând în preocupările statornice de instruire ale localnicilor.
Dar cu cât victoriile înregistrate produceau satisfacția,în aceeași măsură creșteau dorințele,transformate curând în orgoliu,ale reeditării momentelor trecutului în manifestări și mai strălucitoare.
Bârladul perioadei interbelice se caracterizează printr-o foarte bogată producție literară de o incontestabilă valoare, motiv pentru care Șerban Cioculescu o denumeste”cel de-al doilea clasicism al nostru’), cu o contribuiție de luat în seamă, reprezentând publicistică, operă și talente literare.
Subliniem că un prim pas spre împlinire -fie și locală- în această perioadă,îl constituie înființarea Societății ”Academia Bârlădeanã”sub auspiciile căreia s-au tipărit reviste, volume de literatură, s-au organizat manifestări culturaleaample.
Ce era Societatea ”Academia Bârlădeană”?
Existența revistei “Făt-Frumos” la Bârlad a creat deprindrea nu numai a”comiterii” literaturii, ci și a dezbaterilor literare, la un nivel care să nu lase impresia improvizației .Numai un animator plin de zel putea realiza, și apoi păstra,mediul propice unei asemenea activităti, găsind și forma care s-o permanentizeze.Acesta a fost George Tutoveanu,unul din cei care dăduseră viață sămănătorismului la Bârlad.
“…Cum s-a înființat”Academia Bârlădeanã”?(…)Ne-a venit ,așa ,într-o zi din primãvara anului 1915,data exactă 1 mai,să întemeiem o societate, unde să ne putem comunica ideile și să ne amestecăm expansiunea sufletească.Și așa s-a născut”Academia Bârlădeană, numită astfel,nu cu gând de fãloșie, ci într-un moment de elan tineresc.
Activitatea”Academiei Bârlădene”,condusă de George Tutoveanu, Tudor Pamfile si Toma Chiricuță, s-a caracterizat prin varietatea manifestărilor, la care participau nu numai membrii activi ai “Academiei…”ci și un numeros,de fiecare dată, public.În afara laborioasei munci de editare ale unor reviste literare,se cuvine a fi mentionată - ca formã discutau numai lucrări originale ,dar se fãceau și dări de seamă asupra chestiunilor literare discutate în acea vreme”.
În timpul primului război mondial, la aceste ședințe săptămânale a participat și Alexandru Vlahuță, care venise să petreacă zilele refugiului în orașul copilăriei. De dragul lui Vlahuță s-a pus la cale încă o ședință joia, la profesorul Eugeniu Bulbuc, unde era găzduit venerabilul magistru.Au fost ședințe de neuitat, însuflețite, ședințe peste care domnea spiritul domol și înțelept al lui Vlahuță, care rănit adânc pe marea dramă a mândriei noastre nationale, găsea câteva ceasuri de liniște în acest academic cerc bârlãdean. (...)În cadrul acestei Societăți literare a fost cultivat cu insistență patriotismul.”.

Vedeți doamna dragă de ce este nevoie de Academii???? Era perioada INTERBELICĂ, doamna scumpă!!
Ați auzit, onorabilă doamnă Amelia Cojocaru vreodată despre Academia Bârlădeană? Ați auzit de George Tutoveanu, Tudor Pamfile si Toma Chiricuță sau și pe ei îi considerați niște semidocți așa cum spuneți despre Gh. Gavrilă Copil, Napoleon Săvescu și din câte am înțeles si despre Densușianu însuși. Personal de la 16 ani, până in anul 2001 cand am venit în București să mă antrenez pentru polemicile cu dvs si soții Peia și Recheșan, rareori am ratat întâlnirile acestei societăți academice, si am avut ce învăța de acolo. Iată de ce este necesară o Academie Bârlădeană, una Dacoromână, una Americano-română , s.a.m.d. Se pare ca peste 4 ani, se implinesc 100 de ani de când Academia Bârlădeană există. Nu am auzit niciun membru al Academiei Române care a conferențiat la Bârlad să fie deranjat de această titulatură. Numai dumneavoastră vi se pare că le fură cineva Academicienilor locurile de veci din cimitirul Bellu dacă își denumește societatea literară Academie.

Cât despre diasporenii nostri, nu-i mai învinuiți atâta că și ei tot oameni sunt. Dacă noi oamenii nu privim cu intelegere către oameni, credeți că o vor face câinii comunitari?

Vă rog frumos haideți să intrăm în polemici când știți și dumneavoastră despre ce vorbim.
Multumesc.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-18 02:07:13
         
 
  Uite, cu pronumele Amelia eu am o problema fiindca
banuiesc ca e imprumutat de la o diaspora care a invadat candva Romania. Parintii mei, cu toate ca nu faceau atata caz ca sunt Romani le-au dat celor trei fete pe care le-au avut pronumele de Maria, Ioana si Ileana. Daca erau jiidaci cu adevarat asa cum este fiul lor Dumitru le-ar fi numait Buridava, Sucidava si Sarmisegetuza.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-18 01:35:43
         
 
  Totusi,
felul cum vorbeste ii strica prestigiul si reputatia.
Arata rau sa se coboare la nivelul unui Ioan sau Gheorghe, ca-i vezi si mata. Ar fi fost frumos, ca profesoara, sa arate ca are o clasa in plus, caci,dupa nume, Amelia, imi imaginez ca este foarte atractiva.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-18 01:25:37
         
 
  Vali,
Doamna profesoara Cojocaru are dreptul la parerile ei proprii asa cum avem si noi. Tonul pe care dumneai duce discutiile este cateodata prea inflacarat, mai ales cu cei care nu-i impartasesc parerile. Acest lucru provine, cred eu, datorita frustarilor de zi cu zi de care are parte in Romania. Cat despre profesia dansei, sun convins ca este o profesoara foarte buna fiindca obser ca in afara de faptul ca este citita are si alte preocupari in afara de cele strict profesionale.
Nu-mi fac probleme ci indoctrinarea elevilor, comunistii au incercat o indoctrinare crancena cu rezultate exact pe dos decat cele dorite de ei. Omul e facut sa gandeasca cu propriul lui creier.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-18 01:14:44
         
 
  Chestia cu "jidacii" e buna !
Stii la ce ma gandesc eu (?)
Aceasta doamna profesoara care ne-a insirat comentarii kilometrice fara sa spuna prea multe si printre randuri numai ca nu ne-a facut si prosti, daca nu stiam ca-i profesoara, prin felul cum se exprima dansa, puteam sa jur ca are o alte profesiune. Ma gandesc la generatia ce va iesi de pe bancile scolii, generatie educata de dumneaei. Si daca mai sunt si alti profesori la fel, care n-au respect si bun simt, imagineaza-ti ce se va intampla pe viitor cu cultura romaneasca!
Oricum, am vazut la TV ca s-a facut un pas inainte si au inceput, cred ca prin Oltenia, sa apara CAP-uri.
Apropo de mexicani...
ce zici de mexicance ?!


 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-18 00:13:57
         
 
  "Auzi nene Mitica ce zice doamna profesoara ca noi nu mai suntem romani si suntem daci !"
(Valeriu Cercel)

Vali,
Nu stiu ce fel de cimotie esti tu, dar in cazul meu doamna Amelia Cojocaru are dreptate: eu fiind oltean ma trag direct din dacii de Jii. De asta imi si place sa spun ca eu nu sunt roman ci... jiidac!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-17 22:52:10
         
 
  "P.S. Sir Crips, pai de ce nu cer autonomia si in California?
:)

Nu faceti decat sa confirmati cele afirmate de mine. America deznationalizeaza, cultura protestanta anglo-saxona inca are mijloacele financiare si politice sa domine.
In alta ordine de idei, o societate trebuie sa aiba la baza un set de valori comune, altfel se dezintegreaza."
(Amelia Cojocaru)

Doamna Amelia,
Mexicanii nostri nu cer autonomia fiindca se simt foarte bine in California asa cum ma simt si eu care sunt roman si vecini mei de pe strada care sunt chinezi, indieni, rusi, polonezi, intr-un cuvant, americani cu totii. Mecsicanilor le place atat de mult sa devina americani ca sunt inca trei milioane de mexicani care au intrat ilegal in Statele Unite care lupta pe toate caile pentru a intra in legalitate si a deveni cetateni americani. Cat priveste cultura americana nu trebuie sa va faceti nici un fel de probleme: de la cel de al doilea razboi mondial incoace americanii au cei mai multi laureati ai premiului Nobel cam in toate domeniile inclusiv literatura si economia. Deci daca este vorba de o descompunere culturala este una din cele mai productive descompuneri pe care le-a produs omenirea. Columbianul Marchez (premiul nobel pentru literatura) declara candva ca daca nu-l citea pe Faulkner (tot premiul Nobel pentru literatura) el nu ar fi devenit scriitorul care a devenit.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-17 22:42:41
         
 
  Auzi nene Mitica ce zice doamna profesoara ca noi nu mai suntem romani si suntem daci !
Probabil ca de cand i-au botezat pe tigani "rromani", ca sa nu incurcam borcanele si, deh ! sa avem si noi o identitate.
Da-ti place cu ce respect te trateaza doamna profesoara ?
Sir Crips ! si apoi te ia la singular !

Chestia cu "academia romana" nu ma mira ca sunt daua sau mai multe chiar ca si la scriitoti.
Avem "Uniunea scriitorilor", "Liga scriitorilor", "Asociatia scriitorilor" Organizatia scriitorilor", plus ca mai e una la Montreal, alta la Nurenberg, la Madrid, la Sidney si acum va mai apare o liga si la Tokyo.
Pai, cum sa-i pui pe toti intr-o singura biserica ? Romania are procentul cel mai ridicat din lume, pe metru patrat, de intelectuali.
Este si normal sa avem mai multe academii, ligi, uniuni, organizatii, nu mai vorbesc de partide !
Catati pe internet si veti gasi ca nu sunt mai mult de doua siteuri literare ale scriitorilor de limba engleza, care in raport cu tarile ce vorbesc aceasta limba, arata tare rau fata de noi romanii care avem siteuri literare mai multe decat degetele de la maini.
Pai cum sa nu ai mandrie romaneasca ! sau dacica !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-17 22:17:02
         
 
  Citind cele postate mai jos, realizez gradul de ignoranță al unor oameni de litere, altfel, mai mult sau mai puțin talentați.
Da, eu, profesoara de gimnaziu, constat câteva „inadvertențe” în expunerea lui Gabriel Pușcă.

De exemplu: ce înseamn㠄academie”?

Sensurile din DEX sunt îndeobște două:

1. Instituție de învățământ de un nivel foarte înalt, universitar sau post-universitar.
2. Cel mai înalt for cultural-științific al unei țări.

Precizez că cel de-al doilea sens il are în vedere domnul Pușcă atunci când se referă la „Academia Daco-Română”. Chiar menționează stadiul embrionar de viitor for național al „Academiei Daco-Române”, care acum e un simplu ONG, printre multe altele. Și mai observă c㠄așa a început și Academia Română”, ca o societate literară.

Toată această intervenție expune foarte clar scopurile camuflate ale dacismului.
De ce este nevoie de o „Academie Daco-Română”?
Atunci când ne referim la cel mai înalt for științific al unei țări, trebuie să avem în vedere că prin lege acesta este unic! El reprezintă în spațiul cultural „forul reprezentativ” al națiunii respective, așa cum Parlamentul este în spațiul politic.

Societatea Academică Română nu apare întâmplător la 1866 și nu întâmplător devine Academia Română la 1879! În fapt, intervalul este caracteristic apariției instituțiilor naționale, care abia după cucerirea independenței de stat (1878) au putut adopta denumirile oficiale (Biserica devine autocefală, se fondează Banca Națională, etc).

Conform decretului de înființare, cei 21 de membri fondatori erau personalități marcante atât din Moldova și Țara Românească, dar și din teritoriile românești aflate sub stăpânirea imperiilor străine. De ce asta?
Fiindcă nu pot exista 2 academii pentru aceeași națiune (am arătat mai sus paralelismul cu Parlamentul sau cu Biserica). Stabilirea regulilor limbii, a direcțiilor culturii, a întregii politici de cercetare, nu se poate face din 2 sau mai multe centre egale ca legitimitate. Academia Română se adresa tuturor românilor, din toată lumea.

Cine are azi interesul sa aduca in derizoriu mediul academic din Romania?

Cum se face ca pentru romanul de rnd Academia azi se confunda cu Societatea acdemica a Alinei Mungiu, un ONG ai carei reprentanti politic corecti dau tonul dezbaterii oricarui subiect, beneficiind de ample spatii la televiziunile publice, in timp ce adevaratii profesionisti din mediul academic sunt ocoliti?

Revenind la „Academia Daco-Română”, ea nu poate fi decât un bastard, un uzurpator al Academiei legitime de la București. Iarăși, mă întreb, de ce e nevoie de o Academie, domnule Pușcă?

De ce nu se activează în cadrele oferite ce cercetarea oficială din România, prin institutele academice din România sau din altă parte? De ce nu în „institute”, fie și „daco-române”? Cumva fiindcă nu este vorba atât despre vechii daci, este vorba tocmai despre românii de azi?

Chiar nu puteți pricepe diferența dintre Academia Română și „Academia Daco-Română”? Al cui for suprem este ultima? Al daco-românilor cumva? Mai există un alt popor, cu altă identitate, decât cel pe care-l știm și care să fie „daco-român”? Ce înseamnă acel „daco” din fața denumirii?
Că pe teritoriul actual al României au trăit dacii, că la baza etnogenezei românești au fost și dacii, asta este recunoscut în mediul academic. Dar care este legătura cu românii de azi? Avem noi, azi, o identitate fluidă, care e pusă sub semnul întrebării? Nu-i ajunge cuiva azi faptul că este român și punct? Și francezii au ca substrat pe gali, spaniolii pe iberi, englezii pe celți și așa mai departe. Doar că toate acele popoare au murit. În primul mileniu creștin s-au format toate popoarele Europei de azi. Etnogeneza unui popor nu este așa, o treabă oarecare și nu se face în 50 de ani prin bani și creearea de „identități alternative”.

Românii și maghiarii trăiesc în Transilvania de un mileniu împreună și asta nu înseamnă că a rezultat un nou popor. Nu ajunge. Etnogeneza este un fenomen complex, în care elementele separate se îmbină și dau naștere la un produs profund original, dar coerent, așa cum o limbă are REGULI, nu este haotică. Profilul spiritual este unic, spațiul concordă.

Ați citit cu atenție Blaga, Vulcănescu, Noica pentru a înțelege câte ceva din ce înseamn㠄specificitate”?
Puteți scoate din ecuație creștinismul din profilul identitar românesc? Sau sunteți printre cei care pretind că românii sunt așa, o adunătură de populații care au trecut pe aici în decursul istoriei?

Este evident că din momentul în care un popor capătă trăsături distincte, se „formează”, el nu mai e o masă amorfă de populații. Cum credeți că se puteau amesteca românii cu diverșii migratori ce au trecut pe aici, când știm foarte bine, numai bariera religioasă și făcea acest lucru imposibil (dacă nu era de o „lege” celălalt, adio familie comună), nemaivorbind de limbă, obicei, mod de viață, port etc?

Dacismul neagă actuala etnogeneză românească. Noi azi nu suntem români, suntem daci. Dintr-o trăsătură de condei s-a anulat identitatea:

- religia în favoarea ezoterismului new-age, la modă în occident, vag înțeles, puțin se știe cât din acel „spirit” pe care-l evocați aparține sincretismului promovat de lojile masonice, cât păgânismului în general, cât unor secte teozofice de sec.XIX.
- limba, fiindcă nu o cunoașteți pe cea dacă (dacii necunoscând scrisul e imposibil să o refaci), pretindeți că ar fi cea vorbită azi de români. Până și un copil de școală știe despre vasta familie a limbilor latine, precum și despre influențele slave din limba română. Pe lângă faptul că limba tracilor era înrudită cu cea a slavilor, din câte se pare! Ce facem, scoatem latinismele din limbă sau slavismele? Că doar dacii premerg actuala formă a limbii!
- Se creează o imensă confuzie asupra a ceea ce înseamnă să fii român. Așa cum țiganii au devenit romi, se propune ca românii să devină daci!

Și tot așa, pot continua cu argumente.
Repet, lucrurile de mai sus nu au nicio legătură cu cercetarea istorică despre daci. Atunci când Hasdeu se întreba la 1870 „pierit-au dacii?” nu avea în vedere nici pe departe punerea la îndoială a identității românești. Disputa era legată de vechimea românilor în Transilvania, de exagerările latiniste și altele. Fiindcă românii nu sunt nici latini! Nici pe departe!

Dacă Eminescu îl invoca pe Decebal, o făcea într-un spirit romantic național, ca eroul străbunilor noștri, ai celor din care se trag românii, exemplu de spirit de sacrificiu și iubire de patrie.
Abia comunismul a făcut din dacism un grav instrument ideologic.
Aviz amatorilor care vorbesc vrute și ne-vrute, de o ignoranță crasă, precum Valeriu Cercel.

Urmărește puțin imaginile:

http://www.youtube.com/watch?v=Va1HsFS1pew

Cât despre diaspora, adevărul îl cunoașteți toți. Cât o fi de multiculturală Canada, limbile oficilae sunt engleza și abia apoi franceza. Cît s-ar vorbi ele de prost, sunt limbile oficiale ale administrației și școlii. Doar nu credeți că cei 200 de mii de români răspândiți prin toată Canada nu se vor deznaționaliza în câteva generații... Tot engleză vor vorbi, firește.

Globalism, dar unii câștigă și alții pierd. Ca și cu împrumuturile de la FMI. Toată lumea știe în România că banii au mers la filialele băncilor occidentale de la București. Statul român a ajutat sistemul bancar așa cum a făcut-o statul peste tot. Cum cel român nu dispunea de bani, a venit FMI cu oferta. Dar pentru Cercel sau Cioacă este mai comod să spună ca banii FMI au mers la funcționărime. Le dispare disconfortul moral pe care ar trebui să-l aibă, când ar realiza că prosperitatea occidentală se întemeiază și pe biata colonie România. Dar ei votează, au dublă cetățenie (plătind impozite peste Ocean, firește, creând plus-valoare peste Ocean, firește), și ne învață pe noi libertatea, pe noi tarații comuniști, care nici măcar dacismul promovat din Statele Unite prin „Academii Româno-Americane” nu vrem să-l pricepem, să-i aprofundăm esența, tot din cauza comunismului constitutiv al nostru, bată-l vina.

Dacă s-ar plăti impozit și pe prostie... v-ați întoarce în țară sigur.



P.S. Sir Crips, pai de ce nu cer autonomia si in California?
:)

Nu faceti decat sa confirmati cele afirmate de mine. America deznationalizeaza, cultura protestanta anglo-saxona inca are mijloacele financiare si politice sa domine.
In alta ordine de idei, o societate trebuie sa aiba la baza un set de valori comune, altfel se dezintegreaza.


 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-17 19:59:34
         
 
  In concluzie, li s-au deznaționalizat urmașii, România i-a pierdut. Singurul mod in care mai pot continua național este comunitatea compactă, beneficiind de școală, biserică, instituții de cultură in limba proprie. Dar asa ceva nu li se permite acolo, spre deosebire de România, unde orice minoritate beneficiaza de bani publici spre a-si conserva identitatea.
(Amelia Cojocaru)

Doamna Amelia,
In America minoritatile majore beneficiaza de scoli in limba materna platite pe banii statului de pe timpul presedintelui Kennedy. Spun asta in cunostinta de cauza fiindca eu locuiesc in California unde minoritatea mexicana va deveni, se banuieste, majoritara in circa treizeci de ani.
Minoritatile mici, cum ar fi cea romana, nu se bucura de asa ceva fiindca nu au cerut. Ceeace este foarte interesant este ca minoritatea mexicana a pus sa se voteze desfintarea scolilor in Limba Spaniola deoarece a observat ca odraslele lor nu mai invata atat de bine engleza atunci cand urmeaza scolile in Limba Spaniola. Au pierdut acest vot din cauza opozitiei sindicatului profesorilor care nu vor ca profesorii de limba spaniola sa-si piarda catredele. Un mexican american care nu vorbeste bine engleza va castiga mai putin fiindca serviciile cele mai bine platite sunt tot timpul oferite de majoritatea care e vorbitoare de engleza. Exista aici si o minoritate maghiara care este chiar mai puternica decat minoritatea romana datorita faptului ca revolutia maghiara din 1956 a deschis lar portile spre emigrare. Nici minoritatea maghiara nu doreste scoli in limba maghiara. Parerea mea este ca maghiarii din Romania vor ajunge cu timpul la aceisi concluzie la care au ajuns mexicanii, romanii si maghiarii din California. Vorbind numai maghiara nu se vor descurca foarte bine in mediul romanesc, deci va trebui ori sa plece in Ungaria pentru a-si gasi servicii mai bune acolo, ori sa se multumeasca cu serviciile din Romania care nu cer cunostinte de Romana dar sunt mai slab platite. Deci nu prin forta invata minoritatile ce e mai bine pentru ele ci lasandu-le sa-si dea seama singure ca visurile lor sunt niste tampenii care se vor intoarce impotriva lor.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-17 18:06:47
         
 
  "Astea au fost metodele comuniste si ale securitatii comuniste, cu care aceste persoane au ramas si astazi."
(Valeriu Cercel)

Peia, c-o severitate
care-i sora c-o dambla:
-tu-mi zici de securitate,
mie ma, ce-am fost in ea?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-17 16:51:05
         
 
  Domnule Gabriel Pusca,
Indiferent cu cate argumente ati veni, pentru doamna profesoara Amelia Cojocaru, si pentru alti cativa de pe site, sunt egal cu zero.
Stiti foarte bine ca vechiul regim comunist ne-a injectat cu acea docrtina si ideologie tampita, care la unii a prins si nu numai atat, au ramas cu ea si nu pot gandi altfel. Asta si explica faptul ca noi, cei din diaspora, suntem considerati tradatori de neam si tara, sau ca, pur si simplu, nu existam. Asta si explica faptul ca, tot aceste persoane, cauta sa produca raca, discordie si dezbinare intre romanii din tara si noi, cei din diaspora. Astea au fost metodele comuniste si ale securitatii comuniste, cu care aceste persoane au ramas si astazi.
Noi, cei din dispora, pentru astfel de ramasite, scursuri ale vechiului regim, nu avem ura si nici dusmanie, stiind cat de nenorocit a fost virusul comunist, si pentru ele avem doar mila ca pentru orice alte persoane vatamate.
Apreciez comentariul dumneavoastra si cand voi veni prin tara, caci vin aproape in fiecare an, poate mai spre toamna, voi fi foarte bucuros sa va cunosc.
Cu aprecieri,
valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-17 14:54:24
         
 
  Stimată doamnă Cojocaru Amelia,
mă bucur că sunteți atât de vehementă în opinii dar mă și întristez cân văd cât de fragile sunt cunoștințele dvs despre această mișcare.
Îmi puteți da , va rog frumos, numele unui cercetător agreat de Academia Română care a demostrat contrariul ”elucubrațiilor” lui Densușianu.
Ați urcat in Retezat? In Ceahlau, pe cărările Rarăului? Ați atins vârful Toaca?
Bănuiesc că ați epuizat toată literatura de specialitate și desigur scheletul descoperit de curând lângă Câmpina care in opinia specialistilor are vreo 4500 de ani aparține unui ungur sau unui evreu (nu stiu dacă ați urmărit evenimentele dar scheletul are un un șir de semne pe peroneu iar specialiștii incearcă să afle daca semnificația lui este Laci love Ildiko sau Ștrul er liebdt Rachela ori este urma unei duble fracturi). Ați ajuns vreodată la mănăstirea de la Colți, Buzău să vedeți Piatra Insemnată, sau la Aluniș să vedeți și ințelegeți ce se întâmplă la Aghaton ori la Fundul Peșterii? Ați auzit de cuiul lui Pepelea?
Stimată doamnă, sunt profund dezamăgit să aud că la Academia DacoRomână se adună doar semidocți. Eu credeam că membrii marcanți ai Academiei DacoRomâne sunt profesori universitari in America, Australia, Canada, Italia , Franța și bineinteles în România deoarece așa reiese din cărțile de vizită pe care le am eu. Ce naiba caută cei de la Tribuna Invățământului la ADR dacă aia sunt semidocți? Or fi la fel si cei de la TÎ?
Din spusele dvs înțeleg că și Eminescu, care susținea ideile dacoromânismului era parte din aceeași cloacă de semidocți. În definitiv ce mare lucru... Toți o apă și-un pământ.

Observ că ați uitat de Academia Româno-Americană. Acolo cum este? Tot așa plin de semidocți? ..

De fapt ce vă deranjează mai tare ? Că s-a constituit un nucleu în jurul căruia se coagulează cei care dau o șansă viitorului României, cei care lucrează pentru transmiterea cunoștințelor ezoterice tradiționale, (mergeți la Târpești la Teaca, la Albia, la Colți) cunostințele meșteșugului și puterii de creație a poporului dac ai cărui urmași suntem sau faptul că startul acestei reînnoiri a fost dat de românii din străinătate?

Si am să vă mai dau un exemplu. Am o prietena scriitoare in Australia careia i-am scos până acum ( moare iar Peia de necaz!) trei carti in limba română pentru copiii cu varste intre 3-10 ani din Australia .Le puteți vedea fotografiile pe coperta 4 a Revistei ZIP. Și mai am trei pe rotativă. Să vă spun tirajul? 1000 de exemplare și mi s-a cerut de curând un supliment la primele două titluri. Proiectul se derulează cu fonduri de la guvernul australian. Ce spuneați despre diaspora românească? Nu există? Stiți câte articole ale Românilor din afara granitelor țării dar și din interior mi-a trimis dl George Roca? 37 si izvorul n-a secat încă.
Stimată doamnă Amelia, Academia DacoRomână este un ONG, la fel au început și Academia Română, si USR și SSR. Abia dupa 70 de ani de la inființarea primelor sociatăti literare deci la 1879 una dintre ele SLR a devenit Academia Română. Nu vreți să acordăm o șansă și Academiei DacoRomâne, care este inființată de vreo cațiva ani. Hai să nu o vorbim de rău să nu dăm sentințe irevocabile despre ea vreo două decenii poate vom avea surprize plăcute.

Va multumesc pentru atenție și sper că nu vă deranjează că unii dintre noi au alte păreri -poate mai bine documentate- decât cele definitive cu care ne-ați onorat dvs.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-16 23:55:33
         
 
  Iar părerea noastră e că:
kalu de dar nu se kaută-n molar,
musiu Cioacă!
Prin urmare,
dăruți-vă în continuare,
că, pe noi, în bumb ne doare!

Numa' aveți grijă să nu
dați peste nește iubiți mai focoși,
că ăia (nu spun gogoși),
vă lărgesc toate gărurile din dotare,
cînd amorul e mai mare!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-16 18:36:04
         
 
  Am uitat de diaspora turceasca, cea care ne-a daruit bacsisul.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-16 18:20:30
         
 
  Doamna Amelia Cojocaru,
Tin sa va amintesc ca de-a lungul veacurilor si Poporul Roman a profitat de pe urma multor diaspore daruite lui de alte popoare. Astfel diaspora slava a imbogatit limba romana cu multe cuvinte de o dulceata incantatoare iar diaspora cumana le-a daruit romanilor pe marele domnitor Mircea Cel Batran. (Cand Mircea era tanar si frumos ticalosii de cumanii l-au tinut pentru ei trimitandu-l in diaspora numai cand a ajuns batran si neputincios de unde i se trage si numele de Mircea Cel Batran) Ca sa nu mai vorbim de diaspora germana care ne-au daruit orase precum Sibiul si Brasovul. Parerea mea este ca Poporul Roman a daruit Poporului American o diaspora romaneasca pentru a se achita de aceste datorii mai vechi pe care le are fata de istoria universala.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-16 18:19:25
         
 
  Amelia, draga,
Dupa logica ta, poate ca noi nu existam, poate ca diaspora nu exista, sau daca exista se micsoreaza si dispare, dar in realitate lucrurile stau altfel. Cand eu am sosit in Canada, in Toronto exista doar o biserica romanaeasca, Sfantul Gheorghe, pentru ca de la razboi pana in '89 nu au venit romani. Iata ca astazi sunt zece (10) biserici romanesti si comunitatea romaneasca creste mereu.
Faptul ca dispora exista a fost demonstrat si acum cativa ani in urma, cu ocazia alegerilor ce le-ati avut voi, acolo, in Romania. Ai remarcat, cred, ca diaspora a fost aceea care a decis noul presedinte al Romaniei si implicit guvernul ce-l aveti acum, ca de era dupa voi, tot pe comunisti ii alegeati.
Referitor la limba romaneasca ce o vorbim noi, pe-aici, diasporenii, sa stii ca nu difera prea mult cu cea din tara. Si in Romania am remarcat ca se vorbeste agramatical de vasta majoritate a populatiei si daca o iei prin Ardeal sau prin delta dunarii, multi nici nu o stiu bine, si nu numai atat, in casele lor, in familiile lor vorbesc o alta limba, ca si in Bucuresti, de fapt. Sa nu crezi tu ca Vanghelie vorbeste in casa cu Piranda si cu puradeii lui limba romaneasca, dar toti sunt cetateni romani, ca si noi de aici, din diaspora.
Referitor la cultura de aici, din Canada, care si-ar pune amprenta pe noi, romanii de aici, si aici esti gresita. In Canada exista un minister al multiculturalismului, care incurajeaza, finanteaza si sustine toate grupurile etnice din aceasta tara pentru a se manifesta fiecare in limba, cultura si traditiile lui, pentru ca asta este Canada. Cultura canadiana, traditiile canadiene si folclorul canadian suntem noi, acesti venetici care am adus aici, fiecare, traditiile, limba, folclorul si religiile noastre. Engleza se vorbeste , si aia rau de tot, de majoritatea locuitorilor pantru a ne intelege si pentru comunicare, dar fiecar vorbeste in casa lui limba cu care s-a nascut, ca si in Romania.
Cam asa stau lucrurile si cam asa se vad.
Sa fii iubita !
Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-16 15:55:11
         
 
 
Stimabile domn,

Să lămurim cateva lucruri, și apoi ma retrag, avand in vedere ca adevărul este greu de rumegat, de cele mai multe ori.

1. Academia Daco-Română este mediul semidocților.
Nu mai este cazul să reiau discuția cu dacismul. Acest curent, popular in randul amatorilor ingineri, poeti, medici deznationalizați, nu beneficiază de nicio recunoaștere in mediul academic. Cercetările serioase din domeniu ignoră elucubratiile unor Nicolae Densusianu si urmașii.

2.Bineințeles că nu e nimic rău in a-ți căuta fericirea. Dar depinde de preț. Si o prostituată iși poate gasi fericirea in banii pe care-i castigă. Sigur, un emigrant este departe de a fi un decăzut moral. Dar, in acelasi timp, el este un om care și-a parasit neamul și țara, de cele mai multe ori din considerente economice (nu intră in discutie popoarele ocupate, nu intră destinul aparte al evreilor..., nu intră in discutie un transfug dintr-o țară ocupata - cam asta era situatia celor plecați in Occident in anii 47-48).

Astăzi cei plecati in Occident și-au făcut acolo un rost, o familie, un viitor. Copiii sau nepoții li s-au integrat in societatea de acolo, lucru firesc. Poate unii mai stiu româna, altii nu. Totdeauna insă, la statut de limba casnică. Mentalul, cultura societatii de acolo isi pun amprenta.


In concluzie, li s-au deznaționalizat urmașii, România i-a pierdut. Singurul mod in care mai pot continua național este comunitatea compactă, beneficiind de școală, biserică, instituții de cultură in limba proprie. Dar asa ceva nu li se permite acolo, spre deosebire de România, unde orice minoritate beneficiaza de bani publici spre a-si conserva identitatea.

Faptul ca pot utiliza româna in gazete culturale, cenacluri sau alte forme private de manifestare tine de drepturile dumnealor in-di-vi-du-a-le.

Dar in domeniile ce presupun creșterea generatiilor viitoare nu au acces. Este adevărul simplu si clar!!

Așa incât nu este moral să vorbească despre identitate, cata vreme, constienti, își educă și cresc urmașii intr-o altă societate, diferită de cea a țării de origine.

Nu sunt pizmașă, nu port pica nimanui. Afirm niste principii. Este asa greu de priceput? Chiar credeți că orice om stă cu limba scoasă la bunurile materiale? De ce aș fi pizmașă?

Consider, insă, că fac parte dintr-o colectivitate, un neam, cel român, cu o istorie și, numai Dumnezeu știe, poate și cu un viitor, neam din care s-au exclus cu buna știință, așa incât nu este moral sa afirme și să afirmați că pentru neam este o sansa diaspora. Romanii NU EXISTĂ ca diaspora. Există niște oameni nascuți in România care pastrează identitatea care i-a format. Dar organic, diaspora romana nu există. Ea nu se dezvoltă, ea se micșoreaza cu fiecare generație. Statistic se poate constata asta. Nu este cazul românilor care traiesc in vechile vetre, din Basarabia mai ales, al caror areal de viețuire păstrează incă limba română, tradițiile și mentalul românesc la nivel public.

Atat.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-16 13:14:56
         
 
  Din câte știu eu,stimați colegi, nu există intelectuali în România care să arate sentimente de ”ură, invidie, dispreț” pentru românii stabiliți în străinătate. Nu există așa ceva decât în mediul semidocților care își dau și ei cu părerea.
Acum două săptămâni am văzut cum au fost primiți Florentin Smarandache si Octavian Sărbătoare la Academia Daco-Română. Toată lumea și-a arătat respectul față de ei si munca lor. Din 4 iulie încep lucrările Academiei Româno-Americane, în România. O săptămână de expuneri si conferinte tinute de intelectuali români stabiliti in afara granitelor si de românii din țară .
Personal, mă ocup de crearea unui centru cultural care poartă numele regretatului fizician Mircea Sabău, român din neamul Rațiu, plecat în America.

”ce este rau in a trai bine si a fi fericit ?!
de ce unii ne poarta pica pentru ca o ducem bine ?
este ceva rau in asta ?
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-16 00:55:24 ”

Domnule Valeriu Cercel, nu este nimic rău în a trăi bine si a fi fericit. Și cei din țară nu vă poartă pică. Prietena mea cea mai buna scriitoarea Melania Cuc pleaca in vara asta în Canada. Ea rămâne în continuare cea mai bună prietenă a mea și un scriitor căruia îi voi acorda oricând ajutorul meu în calitate de editor. Mai am o prietena buna in Australia, încă o prietena de suflet la Viena.
Nici un om cu scaun la cap nu vă poartă pică pentru că o duceți bine. Este adevărat că plecând din România, evitați să stați două zile la rând câte 5 ore pe holul administratiei financiare ca să scoateți un certificat fiscal (a pațit-o contabila mea), nu trebuie să mai suportați lipsa de interes a politicienilor față de nevoile oamenilor, sau promisiunile neonorate ale sefilor de servicii din ministere.
Dar în acelasi timp, nu puteți merge la fiecare sfârșit de săptămână la Sucidava, sau la Manastirea Sihla, ori pe valea Siriului, sau la Colți de Buzău.
Eiiii.... Stiu că și acolo unde vă aflați, cei care trăiți departe de România, sunt locuri frumoase de relaxare, dar pentru unul ca mine, ele nu se compară cu plăcerea de a-l descoperi pe Gheorghe Șapcă, din neamul lui Popa Șapcă, sau pe Damian, fiul meșterului popular Neculai Popa din Târpești, sau pe învățătorul Hoza Ylie din Maieru.
Asa ca mai bine hai să îi ignorăm pe cei trei patru pizmași și să ne vedem liniștiți de ale noastre.
Doamne ajută!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-06-16 10:13:11
         
 
  "Eu aveam o sirianca la parter si cand veneam seara mai tarzior, dadeam pe la ea, ca eu sedeam la etajul unu si ajungeam acasa cam spre dimineata.
Si cat de bine vorbea sirianca romaneste !
Era de pe valea Siriului."
(Valeriu Cercel)

Ce cautai tu la parterul siriencei infidelule?
Apropos, cum avea balcoanele?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-16 05:41:22
         
 
  Romanii sunt, pretutindeni in lume, la fel.
Cu bune, cu rele, cu toatele.
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-16 01:1

E frumos ce zici tu, Andrei,
dar nu toti simt ca tine.
Chiar daca nu mi-ai raspuns la intrebare,
iti multumesc si-ti apreciez diplomatia.
Sa fii iubit,
Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-16 02:30:46
         
 
  Domnule Valeriu, am foarte multi prieteni in Canada. Cei mai multi in Toronto. Trei dintre ei mi-au fost colegi de facultate si au plecat dupa a doua mineriada, altii, colegi de serviciu, au plecat prin 97. Toti sunt oameni impliniti profesional, iar unii dintre ei sunt chiar foarte apreciati. Putini dintre cei de aici cunosc cat de greu ii este unui medic de exceptie, spre exemplu, sa capete dreptul sa puna mana pe bisturiu si sa taie. Din acest punct de vedere, americanii sunt mai deschisi. Dar toti, absolut toti dintre cei pe care ii cunosc si care s-au realizat acolo, in Canada, imi spun de fiecare data cand discutam ceva de genul: "Ba, Fred, mi-e dor de betiile noastre, de gagicile noastre :). Si aici sunt, dar cam plinute, iar bautele, si aici sunt, dar lipseste ciorba de potoace de a doua zi. De tine nu mi-e dor, ca n-ai vrut sa imi calci casa niciodata, nenorocitule, de parca esti tinut in lanturi acolo"
Nu e rau nici acolo, dar nici aici, pentru ca satisfactia pe care o simtiti dumneavoastra ca nu va lipseste nimic din ograda este compensata de satisfactia noastra ca nu ne lipseste nimic cand iesim din ograda. Romanii sunt, pretutindeni in lume, la fel.
Cu bune, cu rele, cu toatele.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-16 01:18:55
         
 
  Vezi tu, Andrei,
Noi astia care traim printre straini, taim mai bine ca in tara noastra de bastina. Avem tot ce ne trebuie, nu ducem lipa se nimic, nu ducem grija zilei de maine si suntem fericiti.
Spune-mi tu, te rog :
ce este rau in a trai bine si a fi fericit ?!
de ce unii ne poarta pica pentru ca o ducem bine ?
este ceva rau in asta ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-16 00:55:24
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Si toate astea din cauza unui poet care ar face orice pentru a-si pereclita sanatatea? :)))
In fond, daca stau sa recitesc comentariile, ajung invariabil la aceeasi concluzie: regimul criminal comunist a scos la suprafata tot ce este mai rau in oameni. Invidia, mediocritatea, ura, violenta, xenofobia, intoleranta, si, nu in ultimul rand, lipsa de Dumnezeu.
Iarta-i Doamne!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-16 00:49:50
         
 
  Cînd gluma se cam îngroașă și se văd puși la colț, din lipsă de răspunsuri, o dau pe flecăreală ieftină, diasporezii, flecăreală de țațe mulțumite că și-au băut nechezolul de dimineață și s-au simțit doamne dă oraș, ce mai!

Tactică de securei vechi în meserie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-16 00:30:46
         
 
  Eu aveam o sirianca la parter si cand veneam seara mai tarzior, dadeam pe la ea, ca eu sedeam la etajul unu si ajungeam acasa cam spre dimineata.
Si cat de bine vorbea sirianca romaneste !
Era de pe valea Siriului.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-16 00:20:33
         
 
  "Eeeeeee, să nu exagerăm, ați fost doar agitați oleacă, așa, de imagine, cum fac acum sirienii pe la București împotriva "regimului dictatorului Assad".
(Amelia Cojocaru)

Doamna Amelia, ce aveti doamna cu sirienii, sunt oameni cumsecade cum sunteti si dumneavoastra. Nu va e nici o mila cand il vedeti pe nenorocitul ala de Asad cum omoara la el? Eu am cunoscut un sirian care locuia intr-un apartament deasupra mea cand inca eram un mandru cetatean al Bucurestiului. Baiat de treaba, se indragostise de o romanca, o luase de nevasta, ii turnase trei romanasi, isi luase cetatenia romanesca si dupa toate aceste binefaceri romanca care il banuia ca isi mai scrintea piciorul ca sa poata calca stramb ii mai incuia si usa daca venea acasa dupa o anumita ora de la serviciu, de trebuia bietul om sa ma roage sa-l las sa urce de pe balconul meu (etajul doi) pe balconul lui (etajul trei) Tot timpul se scuza ca oricat ar bate tare in use nevastasa lui care e tare de ureche nu-l aude. Cand il intrebam de ce nu foloseste cheia lui imi spunea ca nevasta-sa a uitat cheia in usa intr-o pozitie din care cheia lui nu poate sa o disloce. Vai de Alahul lui de sirian romanizat!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 23:58:18
         
 
  "traim bine cu aceasta rusine." (!!!!!!) CERCEL PATRIOTU!!!

Oooo, sfinte Atanase, cît CINISM!!!

UITE ADEVĂRUL GOL-GOLUȚ! Finalmente, își dădură arama aia lucitoare pe fața lor boțită de falsitate și minciună. Toți sunt la fel - și indigenii porto, și slugile lor colonizatoare!
Inșii ăștia nu merită nici un cocoloș de pământ românesc, aruncat între ochi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-15 23:09:44
         
 
  Apropos de ultima fraza a ta :
sunt, intr-adevar cetatean american, si traind in Canada de 20 de ani sunt si cetatean canadian.
Canadienii, pentru merite speciale, ce nu ti le mai insir aici, mi-au oferit chiar "nationalitatea" canadiana, chiar daca nu sunt nascut aici.
Numai ca ti-o spun cu mandrie, ca stiu ca-ti place avand si tu mandrie romaneasca: sunt prima data cetatean roman.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 23:07:36
         
 
  E-adevarat, amelia,
Dupa aceste demonstratii, ne adunam cu totii in jurul unui mare gratar plin cu mititei si zeci de sticle de Feteasca si Traminer de Jidvei, cantandu-ne lautarii romante si doine, asa cum ne-am fi dorit sa traim in tara.
E mare rusine ca o ducem mai bine printre straini ca acasa, dar traim bine cu aceasta rusine.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 23:00:37
         
 
  err: "Îți repet, ascultă-ți sfătuitorii înțelepți,"

Asta, ca să nu sară de colo, cioacă, și să mă corecteze, că doar știți cît zel gramatical e pe caoul lui!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-15 22:41:23
         
 
  Afeistule, cît ești de ridicol, în ideea ta îndîrjită că poți să joci ping-pong la infinit cu obsesiile tale subalterne!
Ocolești cu grijă ceea ce nu-ți convine și introduci teme false, ca la voi, la SECU!

Dar eu am să repet aici un adevăr mare, cît roata carului, pe care tu nu-l înghiți deloc.
Anume:
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
BĂSESCU A FOST COMUNIST ȘI SECURIST, IAR ACUM E STALINIST!
ETC ETC ETC

Puneți ochelari, afeistule, și înregistrează ce am scris mai sus, apoi răspunde dacă-ți dă mâna!
După aia, mai discutăm de comuniști, securiști și alte lighioane!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-15 22:31:08
         
 
 
"pe timpul lui nea Nicu, demonstratii pe la Washington, am depus presiuni pe la Casa alba, taraboi pe la ambasada Romaniei"


Eeeeeee, să nu exagerăm, ați fost doar agitați oleacă, așa, de imagine, cum fac acum sirienii pe la București împotriva "regimului dictatorului Assad". Nici nu era drept să ciuguliți din mâna stăpânului și să nu-i faceți oarece servicii, mai mult sau mai puțin voluntar, totdeauna, binențeles din patriotism.

Cum bine ar fi zis nenea Iancu: să ne fie nouă bine și țărișoarei, mai vărsați o lacrimă, mai înjurați securitatea și comunismul și dă-i nenică, ce înseamnă să fii transfug... Te-apucă așa, o melancolie, simți cum ți se umflă pieptu și vezi măreția lumii și taaaaaare fudul ești că ai făcut ceva în viață: ai devenit un bun cetățean american



 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-15 22:23:07
         
 
 
Popor Român,
Mă adresez ție, cutremurat de un mare adevăr, descoperit cu ocazia unui cvadrilog, purtat între doi diasporezi și doi, încă, băștinași!
Am aflat că cea mai mare fericire care poate da peste tine, înălțîndu-ți aura istorică pînă la marginea roșie a universului, este una, și anume: pune de-o emigrație masivă, i-ați traista-n băț, hamul în traistă și praștia-n poznare, și tunde-o-n lume, băi popor! Unde? Încotro vezi cu ochii, tată! Că, uite, au fost destui, precum cioacă, cercel & co, care au spălat putinica la momentul oprotun și, acum, o duc ca-n pampas!

Așa că, valea, popor! Urmează pilduitorul și ultrapatrioticul exemplu al celor care au zbughit-o-n cele patru vântuir - nu musai meteorologice! - și nu s-au mai întors, deși îi frământă așa de tare dorul de țară, că se usucă de-a-n picioarele, ca iedera pe zid!
Cui rămâne pământul ăsta? Ei, na, nu îți fă tu griji! Păi cîți stau cu ochii, țintă, încoace!... Lac să fie, că broaște sunt destule! Abia așteaptă să sufle vînt de băjanie p-acilea și să vezi exod pe sens invers!

Popor, nu fi fraier, pleacă, du-te, lasă bătătura pustie - căci doară și străluminatul tău președinte te-a sfătuit la asta – ce dracu mai aștepți, Apocalipsa aia care vine din an în an și se amînă la fel? Las’, că de ocupat locul rămas gol, o să-l ocupe cine trebuie! Mai întîi, EI, cu toată șatra lor portocalie! Mai apoi, ăl care plătește mai bine! Dacă nu o faci acum, cît ești rugat, vezi doar ce te-așteaptă: cimitirul! Este și asta tot un fel de emigrație, dar ceva mai lentă și mai costisitoare: trebuie să te mai suporte ceva vreme pînă ce te duci în lumea prea-fericiților! Asta costă: o pensie, - cîtă mai e!; un spital – care mai e, !; o slujbă de adio la popă… adică, nu, că asta-i cu para, locul de pe lumea ailaltă nu este gratuit, popor, păi vrei să piară locotenenții domnului, pe pământ, să nu mai auzi fîlfîit de sutană prin preajmă? Păi asta, costă popor! Ce e drept, și tu ești destul de supus și credul: atît de credul că te-nghesui la spectacolele alea vivante, cu pupare de moaște și procesiuni de mers în genunchi, atunci cînd plătești sarmaua sfințită, cam de vreo cinci ori cît merită. Dar stai liniștit popor: și în lumea de dincolo e lumea ailaltă, - scuză-mi calamburul! Așa că poți pleca liniștit, - lăcașele domnului abia așteaptă să vă primească ofrandele și să vă aranjeze un loc în eden!

Popor,
Insist,
Urmează sfatul patrioților dinlăuntru și din afară, care, iată, sunt realizați, și gata, oricând, să te vîndă pe un blid de linte!
Popor, nu fi laș, căci, după declarația ciocănarilor, de-aia ai rămas tu, dracului, pironit p-acilea: din LAȘITATE; și de-aia au tulit-o ei: pentru că au dovedit un curaj fără seamăn, un eroism legendar și, mai ales, dar mai ales, un patriotism și dragoste de țărișoară incomensurabile.

Sigur, au o scuză, pe care o tot fredonează de vreo 20 de ani încoace: de vină a fost comunismul!!
De-aia au plecat ei în bejanie eternă!
D-aia l-a și condamnat președintele lor, comandant suprem și majur cu petlițe albastre, totodată, care chiar dacă fu SECURIST ȘI COMUNIST, ei bine a citit o hîrtie scrisă de unu’, Volodea TISMANEȚKI, FIU DE BOLȘEVIC, rezident al cartierului primăverii, profitor al erei comuniste pe care, acum, o blamează, vai, cu atîta revoltă! Citi filipica aia dură, de sa-u cutremurat bolțile Parlamentului și au rămas cu gura căscată străinătățile alea naïve!...

Of, of, of… și cum ne facem noi că plouă cu broște și broscuțe cînd auzim pronunțîndu-se acest adevăr, mai evident decît atomistica domnului Democrit!
Cum mai discută ei, chipurile, cu meșteșug propagandistic, - că aia au învățat la doișiunsfert! - ca să prostească pe fraieri, să-i reducă la tăcere și supunere absolută, - ei, secureii lu’ Tătucu lor NeoStalinist, Băsescu! Că ei, sireacii, au condamnat de formă comunismul, că și azi se vaită afeiștii că-i doldora România de comuniști, d-aia am ajuns în sapă de lemn! Comuniștii și dinozaurii, evident!
Dar au uitat să condamne Stalinismul, pentru că este taman ideologia lor actuală, sprijinită pe sloganul vechi, de când lumea: “cine nu este cu noi, va trage pielea-napoi …!”
Popor,
Îți repet, ascultăți sfăturitoii înțelepți, și cară-te, dracului de pe aici, care-n glod, care-n alt mod, - că nu vă mai suportă mult noii apropitari de țară și destine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-06-15 22:22:13
         
 
  Amelia, inteleg ca traiesti regretul ca n-a murit toata floarea intelectualitatii romanesti, strivita de cizma bolsevica, dar nu e cazul sa continui si cu cei ramasi in viata. Iarta-i ca au scapat teferi, ca asa este crestineste.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-15 22:17:50
         
 
  Daca cel mai mare erou al Germaniei este cartoful, din câte am ințeles, care i-ar lua fața lui Bismark, de ce să nu mergem cu logica mai departe și să nu recunoaștem că alți mari oameni de bine ai polonezilor sau ai românilor sunt comuniștii care i-au făcut să plece masiv din țară și pe polonezi și pe români, și să le și lor șansa de a fi celebri, să audă lumea de ei, să ia premii Nobel...

Că doar este bine știut că un popor, un neam, nu stă în oasele și sângele și limba pe care o glăsuiesc fiii săi, nu stă în grija cu care mai pui o floare pe mormântul părinților tăi, nu stă nici în bieții tăi mucenici ce au refuzat să plece și au murit demn, ci stă în generațiile de realizați din Statele Unite ce-și admiră curticica și mașina și oftează mulțumiți în fața sarmalelor tradiționale.

Poate ar trebui să vă întrebați nu ce s-ar fi întâmplat dacă Eliade nu pleca din România, ci ce s-ar fi întâmplat dacă Eliade se năștea la Chicago. Cine știe, poate America mai avea un polonez vajnic precum Theodore John Kaczynski.


Este intersant că într-o serie de țări din Europa funcționărimea este balast ce ar trebui dat deoparte fiindcă mănâncă din hrana celorlalți. Nu înțeleg de ce naiba de mai ascundem după corcoduș și nu o spunem de-a dreptul: desființați statele alea odtaă sau plecați din ele! Ar fi și mai bine! Că a trecut vremea naționalismelor desuete! Astăzi e vremea marii finanței evreiești!



 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-06-15 22:00:23
         
 
  Domnu Radu
Nu stiam ca domul Jorz s-a dedat la stfel de atacuri dar iarta-l ca nu a facut-o din rautate si doar din devotament: a vrut sa aduca un sacrificiu uman pe mormantul marelui poet si traducator Gheorghe Tomozei. Si ce sacrificiu poate sa fie mai potrivit pentru un mare traducator decat sangele unui alt mare traducator?
Acum insa trebuie sa-l ierti fiindca si el am impresia ca te-a iertat de vina de a fii un traducator la fel de bun ca marele disparut. Poza aia din tineretele domniei sale este de milioane. Nu cred ca se putea un raspuns mai bun la amenintarea ta.
Ar fi pacat ca doi poeti talentati sa ramana suparati unul pe altul din cauza unor nimicuri.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 21:38:26
         
 
  Nene Mitica,
Necajitii astia care ne urasc pe noi, cei din diaspora, nu fac asta pentru ca noi am fi tradatori, sau ca noi am fi pricina nefericirii lor. Ei se dau cititi si invatati, asa ca ei stiu ce spui matale mai sus.
Ei sunt suparati pe neputinta lor de a se realiza in viata, catand vina, cum spusesi matale in pamfletul anterior, in toate guvernele pe care le-a avut Romania in trecut, guvernul ei actual si guvernele ei viitoare, in vecini, in prieteni si dusmani, in diasporeni, in Dumnezeu s.a.m.d.

Revenind la polonezii din State si Canada, ei sunt o forta, si ca numar si ca tot ce vrei.
Noi mai avem pana acolo.
Am facut si noi, pe timpul lui nea Nicu, demonstratii pe la Washington, am depus presiuni pe la Casa alba, taraboi pe la ambasada Romaniei, dar nu la nivelul polonezilor..
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 21:34:04
         
 
  Draga Vali,
Cand am venit eu aicea am fost surprins ca sa aflu ca cel mai mare oras polonez nu e Varsovia si Chicago. Acest lucru i-a ajutat foarte mult pe polonezii din Polonia care ii au ca sprijinitori pe toti polonezii americani cand e vorba de legi trecute prin Congresul American care ar afecta interessele Poloniei. Presedintele Reagan a sprijinit ferm miscarea de rezistenta din Polonia anilor optzeci si din convingere dar si stiind potentialul electoratului american de origine poloneza. Diaspora oricarui popor are in general efecte pozitive asupra tarii de bastina. Fara diaspora Poporul Roman nu ar avea nici un laureat al premiului Nobel. Daca nu fugea in Statele Unite Teodor Palade, singurul savant roman care a luat premiul Nobel, ar fi sfarsit in Gulagul comunist pentru marea crima de a fi ginerele marelui industrias Malaxa. La fel se intampla cu Mircea Eliade, Emil Cioran si alti intelectuali romani de valoare. Mircea Vulcanescu care era de acelasi calibru cu cei doi ca si Gheorghe Bratianu al doilea mare istoric al nostru dupa Iorga, au murit la Aiud fara sa fie vreodata judecati. Si asta datorita faptului ca nu au reusit sau nu au vrut sa fuga. Eu cred ca prin moartea ultimilor Poporul Roman nu a castigat nimic pe cand diasporezii Eliade si Cioran care au "fugit ca niste tradatori" (asa ni se spunea la scoala pe timpul ala) au mai dat cate ceva Poporului Roman.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 21:02:11
         
 
  dom Genu, nu știu dacă aș fi reușit mai bine dincolo de granițe, după cum nu știu dacă aș fi fost mai bogat, mai deștept sau mai frumos, dar cu siguranță aș fi fost mai celebru.

nu se compară statul de biet ascultător de telefoane SRI cu ăla de agent CIA, trebuie să recunoști. intuitivul Peia și papagalul său favorit Jorz m-ar fi propulsat rapid acolo unde notorietatea eclipsează biografia, fii sigur. păi, gîndește-te, ce e un dujman al poporului față de unul al umanității? un purice.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-06-15 21:00:42
         
 
  Domnul Andrei
Sa va auda Dumnezeu ca asa sa fie. De fapt probabil ca aveti si dreptate, Romania nu se afla in starea disperata in care se afla Grecia care are patru sute de miliarde de dolari datorie externa ( e vorba de miliarde, nu milioane) sau Republica Irlanda sau Portugalia care au imprumutat recent cate o suta de miliarde de dolari fiecare de la FMI. Deci daca il comparam pe presedintele Traian Basescu cu conducatorii celor trei tari mentionate de mine, care efectiv au dus aceste tari in pragul falimentului, el pare a fi fost cel mai intelept. Cele treizeci de miliarde de dolari imprutati de la FMI pentru a putea sa plateasca in continuare functionarimea de stat vor putea fi platiti destul de usor daca economia isi revine. Sa speram ca isi revine.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 20:39:38
         
 
  Nene Mitica,
Aici ai dreptate.
daca privim Italia.
Cel mai mare oras italian nu este Roma cu Buenos Aires.In fiecare oras american, canadian si nu mai vorbesc de tarile latino, gasim mari comunitati italiene. Mai mult de un sfert din populatia orasului Toronto, sunt italieni, si cu toate astea, Italia are o populatie de 60.000.000.
La fel si cu portughezii. Daca ar fi sa-i aduni in Portugalia pe toti portughezii din lume, nici
n-ar avea loc sa miste.
Romania, de cand e ea a fost o tara agrara. S-a facut o industrializare, deficitara, care a atras tineretul de la sate, astfel, Caeusescu a realizat faptul ca vasta majoritate (tarani) nu se mai inmulteau si a dat acel decret, faimos, de care nu mai discutam.
Problema natalitatatii este mai veche, nu a aparut dupa '89.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 20:27:21
         
 
  "Eu nu cred ca este roman serios care sa nu se descurce in alta tara. Sunt insa si romani ultra-patrioti care mai degraba ar murii de foame acasa decat sa-si paraseasca tarisoara pe care o iubesc atat de mult" (D.Cioaca)


Domnu' Cioaca,
Am simtit in aceste fraze un oarecare dispret fata de cei ramasi in tara.Cum nu sunt de acord nici cu cei care-i considera pe emigrantii nostri lasi pentru ca au fugit de greutati,tot asa nu pot fi de acord nici cu dvs.Drept ii ca directia gresita in care merge tara a inceput imediat dupa '89.Capitalismul asta al nostru cu trup de ciocoism fanariot a fericit pe cei situati pe functii in puterea politica,executiva,judecatoreasca,politie,armata...Restul a ajuns in starea de a regreta comunismul.Oamenii cinstiti ii mai gasesti printre anonimii care muncesc pe branci pentru un trai de azi pe maine.Noroc ca mai sunt ajutati de copiii plecati in afara.Nu-sh de ce am impresia ca noi reusim sa facem si export de necazuri.Mai mult de jumatate din cei ramasi in tara au aceleasi motive ca cele ale lui Radu St. Ruptura dintre diaspora si tara ar mai spori nr.catastrofelor.Oricare din cele doua pozitii merita a fi aruncate la cosul de gunoi.
 
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2011-06-15 20:18:59
         
 
  Si inca ceva, domnul Radu,
sunt convins ca daca ati fi emigrat va descurcat foarte bine fara ca sa tradati pe cineva si fara sa fiti agent al Secururitatii, KGB-ului, CIA-ului si Mosadului in acelasi timp. Ma bucur mult ca nu ati facut-o fiindca altfel, nu asi fi avut placerea de a va cunoste. Aveti insa dreptate in privinta emigrarii la o varsta mai coapta. Eu mi-am propus sa fug pana a implini varsta de patruzeci de ani, daca treceam de patruzeci de ani probabil ca nu mai fugeam. Am avut norocul sa fug la treizeci si noua de ani si jumatate.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 20:17:32
         
 
  Nene Mitica, :)
Eu mi-am permis sa glumesc, usor, pe aceasta tema, dar raman optimist in aceasta privinta. In fapt, Romania nu sufera din cauza lipsei fortei de munca. E adevarat ca in mediul rural avem o populatie mult imbatranita, dar nu va trece mult si Romania va redeveni ceea ce a fost odata. Agricultura este cartea castigatoare, iar de aceasta oportunitate de revenire economica se pare ca se face vorbire din ce in ce mai des in mediul administratiei. Romania nu poate concura, inca, pe pietele Europei Unite cu tarile mari, pentru ca inca nu are politici guvernamentale coerente care sa vina in sprijinul agricultorilor, si nici bani suficienti. Plus de asta, actorii economici care opereaza pe piata romaneasca se vor orienta spre produsele romanesti, pentru ca sunt "curate" din punct de vedere biologic. Adica vom produce legume de lux pentru ca suntem prea saraci ca sa producem mult :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-15 20:13:46
         
 
  Domnul Andrei,
Eu am facut o socoteala in familia mea: parinti mei, care au fost tarani mijlocasi, au dat nastere la sase copii, deci doi au produs sase. Cei sase sau unit cu inca sase spre a da nastere la un total de noua copii. Deci doisprezece au produs noua. Cam asa s-a intamplat cam cu toate familiile din comuna mea de-a lungul celor doua generatii la care m-am referit. Poate ca o natalitae scazuta este justificata intr-o tara ca Germania unde densitate de populatie pe kilometru patrat este de patru ori mai mare ca la noi. Romania este o tara subpopulata care, daca se merge in ritmul asta, va deveni si mai subpopulata. De acest lucru se face vinovata in cea mai mare masura natalitatea si nu emigrarea.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 19:53:47
         
 
  Nene Mitica, Valeriu,
Radu Stefanescu a spus un mare adevar, poate singurul care merita evidentiat. Romania mai are tarani, pe mine, spre exemplu, si m-as mai impuia. Cu placere, adica :) Romania este eterna si fascinanta :) Atat timp cat sunt eu aici, dar si dumneavoastra, chiar si acolo, departe de Carpati si Marea Neagra, samanta roditoare va naste copii sanatosi la trup si la minte. Nu imi fac griji cu privire la renasterea Romaniei din cenusa comunismului. Singura mea grija este sa adun oile ratacite.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-15 19:32:18
         
 
  Domnul Radu,
Va stimez la fel de mult ca si pe cei cinci frati si surori pe care ii am in Romania fiindca ei nu au emigrat. Toate rudele mele se afla in Romania.
Marea majoritate a colegilor si prietenilor mei din tinerete se afla in Romania. Majoritatea dusmanilor mei din tinerete au ramas in Romania. Ce le doresc eu atat prietenilor cat si dusmanilor este sa le mearga suficient de bine pentru a nu fi obligati sa emigreze. Emigratia nu este o fericire mai ales in primi ani de emigrare.
Nu pot insa sa-i suport pe romanii care impart diaspora in doua categorii distincte: cei care, reusind, sunt niste tradatori, si ce-i care nereusind sunt niste neispraviti.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 19:27:58
         
 
  Domnul Andrei
Aveti dreptate, raportul acela sponsorizat de presedintele Traian Basescu este o chestine care-l va face sa intre in istoria Romaniei. Imi amintesc cum ers huiduit in parlament de catre Iliescu, Tudor Vadim si altii din aceiasi gasca.
Spunea Traian Basescu in acea cuvantare ca acel raport nu este pentru a se declansa represiuni impotriva celor care sau purtat mai rau ca vandalii cu Poporul Roman, ci pentru a se spune in sfarsit adevarul despre acea perioda atat de dezastruoasa pentru tara. Cand eram la scola elementara invatam ca Romania are acelasi numar de locuitori ca Turcia si Egiptul, douazeci de milioane de locuitori. Prin lupta neincetata a comunismului inpotriva taranimii Romania a ramas la cele douazeci de milioane pe cant Turcia si Egiptul au trecut de saptezeci si cinci de milioane fiecare. Turcia este astazi pe locul saptesprezece in lume ca economie si premierul Erdogan a declarat cu ocazia alegerilor ca scopul politicii lui este ca in zece ani Turcia sa ajunga pe locul zece.Una din cele mai mari crime ale comunismului este ca a distrus Romania nu numai din punct de vedere economic dar si genetic. Din punct de vedere economic Romania, cum-necum, se va reface. Cu genetica lucrurile nu vor sta asa de bine fiindca s-a distrus chiar fabricuta care a creat Poporul Roman, taranimea.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 19:14:03
         
 
  dom' Genu, uite, o să-mi calc acum pe inimă și o să-ți fac o mărturisire, zic eu, surprinzătoare - de obicei nu-mi place să vorbesc despre mine.

eu unul n-am emigrat după 90 pentru că nu m-am putut despărți de ai mei. de părinți, vreau să zic. nu de țară. sigur, după ce ei s-au dus, a fost o vreme în care mai puteam s-o fac, dar nu știu cum dracu, m-am luat cu altele, iar acum e mult prea tîrziu.

pe scurt, n-am emigrat din 2 motive, nici unul spectaculos, nici unul eroic.

mai precis din slăbiciune, și din neatenție...

ca mine cred că mai sunt. poporul român cred că e un popor visător. probabil asta e șansa lui.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-06-15 18:57:23
         
 
  Andrei draga,
Noi, cei din diaspora, am inteles de ce unii ne dusmanesc si ne poarte pica. Peste un an, nu va mai fi Basescu.
Sa traim si om vedea ce va fi, dar io sunt convins de pe acum ca nepotismul, mita, pilele, tepele, minciuna, si tot ce produce scarba si greata mai mult, nu vor dispare, asa ca mari schimbari nu vor fi, decat de nume si de gasti.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 18:50:02
         
 
  Nene Mitica,
E adevarat ca emigrarea romaneasca s-a facut in doua mari valuri : cea din Ardeal si Bucovina si cea de dupa '89, dar a mai fost un val, dupa cel de-al doilea razboi mondial, cand multi romani, tineri militari, care ajunsesera cu frontul prin centrul Europei si auzind ca rusii sunt la noi in tara, au ramas prin tarile Europei de vest, dar marea majoritate au trecut oceanul. Cand am ajuns la Cleveland, in '80, intre mine si ceilalti era o mare diferenta. Eu venisem cu avionul si ei cu vaporul. Intre noi nu mai era nimeni si foarte, foarte rar mai gaseam cate unul scapat peste granita in interes de serviciu sau fugit peste frontiera. Chestia cu patriotismul si ultra-patriotismul, nu stiu ce sa zic. Am constatat ca este cam la fel. Patroti buni sunt si in diaspora si in tara, dar despre tradatori, inclin sa cred ca toti sunt in tara. Cei care sunt pe-afara nu au adus prejudicii, distrugeri, sau leziuni tarii si neamului romanesc, reprezentand cu mandrie, prin felul cum se manifesta, etnia romana si implicit, Romania. Nu noi, cei din afara, am jefuit si am mintit poporul acela. Nu noi am dus tara de rapa. Sa fim seriosi ! Tradatorii si vanzatorii sunt acolo.
E adevarat ca cele cateva milioane de romani, daca o luam matematic, nu plecau din tara si munceau in Romania, tara prospera si implicit, tradatorii si vanzatorii.In ultima vacanta ce-am facut-o acum o luna si ceva prin Spania, am stat de vorba cu multi romani la Madrid, Barcelona, Valencia, Zaragoza, si pe unde am tot umblat, ca intalnesti romani peste tot pe-acolo, si cam toti mi-au spus aceasta chestie, anume ca, ei au venit in Spania sa faca ceva banuti ca apoi sa se intoarca in tara sa-si faca o casa si un rost, dar dupa cativa ani, au realizat ca nu are niciun rost sa revina in tara si sa-si rupa oasele platind taxe unor hoti, tradatori si vanzatori de neam.
Asta mi-au spus-o ei. Poate ca sunt si unii ce se intorc si isi duc viata, fericiti, in Romania, numai ca eu, in Romania, de cate ori am fost, n-am gasit niciunul dintr-astia.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 18:41:50
         
 
  Domnilor, sunt convins ca gresiti. Multi dintre noi avem prieteni, rude sau cunostinte care au ales sa plece din tara, dar nimic mai mult nu i-au suparat pe comunistii ramasi acasa decat faptul ca ati votat in favoarea celui care a avut curajul sa condamne comunismul de pe cea mai inalta functie a Statului Roman. Desigur ca majoritatea celor plecati la munca, adica cei care au sustinut financiar PIB-ul Romaniei, a votat asa cum i-a dictat constiinta, pentru ca este aberant sa mai sustina cineva ca diaspora a fost cumparata cu doi mici si o bere. Dar durerea nostalgicilor a fost si mai mare cand au constatat ca pana si romanii din Republica Moldova , tara dominata inca de comunisti, au votat asemenea voua, cetateni ai lumii civilizate. Romania nu va mai putea fi intoarsa din drumul ei spre normalitate atat timp cat traim in democratie si libertate. Copiii nostri, slava Domnului, s-au nascut si au trait in libertate, pentru ca foarte putini dintre ei au apucaturi comuniste sau fasciste. Consider ca Brucam, Dumnezeu sa il ierte, a stiut bine ce spune cand a afirmat ca romanilor le vor trebui 20 de ani sa se destepte. Trebuie, insa, sa ii privim cu blandete pe cei care mai traiesc iluzia ca Romania va mai fi vreodata comunista si sa ne speriem nepotii, atunci cand refuza sa manance tot din farfurie, ca , daca nu mananca tot, ii dam la comunisti :))))  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-06-15 18:35:45
         
 
  Draga Vali,
Cand am fost in lagarul de la Treiskirchen am gasit acolo o familie de tarani (de fapt numai jumatate de familie fiindca erau numai tatal si fiul) care isi luasera si ei lumea in cap.Erau dintr-o comuna de pe Dunare, cunostea bine locurile si trecusera fara probleme in Jugoslavia. Au emigrat in America si sunt convins ca s-au descurcat. Pe timpul comunismului, daca emigrarea nu ar fi fosst atat de sever ingradita si pedepsita eu cred ca mai mult de jumatate din taranimea romana ar fi emigrat definitiv sau temporar. Ceeace ma face sa cred asta sunt cele doua emigrari masive ale taranimii romanesti. Prima a avut din Ardeal inainte de unirea acestei provincii cu Romania iar cea de a doua dupa 89. Anumiti Boieri de la oras au si inventat termenul de "capsunari" pentru a-i descrie pe acesti oameni cu vana care nu se tem de nici un fel de munca fizica. . Eu nu cred ca este roman serios care sa nu se descurce in alta tara. Sunt insa si romani ultra-patrioti care mai degraba ar murii de foame acasa decat sa-si paraseasca tarisoara pe care o iubesc atat de mult. De parca i-ar impiedica cineva sa se intoarca in tara dupa ce s-au pricopsit in strainatate. Din fericire numarul acestor ultra-patrioti este foarte mic, vasta majoritate a romanilor nu privesc diaspora ca pe o adunatura de tradatori.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 17:39:28
         
 
  cum sa paraseasca "statul",
ce-l incarca cu povara,
de-a greierii toata vara,
cand nu-l lasa tarisoara!
Postat de catre Dumitru Cioaca

Cum, doar "statul" il omoara,
Doar, in mana, cu o mapa,
A fugit, si el, de "tara"...
Dand-o dracului de sapa !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 15:21:23
         
 
  "Intr-aceasta inclestare,
Peia, bine antrenat,
Nu va face o miscare
Chiar daca-i satul de "stat" !"
(Valeriu Cercel)

cum sa paraseasca "statul",
ce-l incarca cu povara,
de-a greierii toata vara,
cand nu-l lasa tarisoara!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-06-15 04:03:34
         
 
  Intr-aceasta inclestare,
Peia, bine antrenat,
Nu va face o miscare
Chiar daca-i satul de "stat" !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-06-15 03:38:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE