FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
E vremea întrebărilor…
Text postat de latunski criticul
Stimați postatori,
doamnelor, domnișoarelor, domnilor,
și tu, Andrei Floriane,

citesc cu uimire, încîntare și etern respect lucrările și lucrăturile domniilor-voastre. Citesc, pentru că acesta este jobul meu pe acest sait. Să citesc și apoi să întocmesc raportul către Ohrana (cum bine a remarcat domnul Emanuel Cristescu Omagiile mele doamnei Elena!).
Dintre cei (cel puțin) cinci agenți care monitorizează saitul și sapă la rădăcina lui, îmi place să cred că eu par destul de abil în camuflaj. Ceilalți (agentul termic, agentul veterinar, agentul de pază și agentul VIP) sînt proști de dau în gropi. Mulțumesc, gaspadin Peia, pentru recunoașterea meritelor!
Nu simțeam impulsul să intervin în disputele fratricide și „sistărcide”, dacă nu apărea (la cincizecime) Amelia Cojocaru. Daragaia Amelia, ce mai fac elevii tăi din clasa a cincea? Aha, au trecut în clasa a șasea! Tare mă bucur să te revăd în acest spațiu virtual, căci, să te cunosc în sens biblic…nicevo, nikagda problema!
Ca o faleză erodată de valuri, voiu a te întreba: ce s-ar fi întîmplat dacă, după cina cea de taină de la restaurantul lui Anna și Caiafa srl (unde nu s-a achitat nota de plată), crima monstruoasă nu ar mai fi avut loc? Cum ne-am mai fi mîntuit noi? Și prin cine?

Bibliografie: Crezul de la Niceea, următorul citat:

”Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoțiitorul,
Făcătorul cerului și al pământului, văzutelor tuturor și nevăzutelor.
Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toți vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat,
Născut, nu făcut, Cel de o ființă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire
S-a pogorât din ceruri
Și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Maria Fecioara
Și S-a făcut om.
Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont,
Și a pătimit și S-a îngropat.
Și a înviat a treia zi după Scripturi .
Și S-a suit la ceruri și Șade de-a dreapta Tatălui.
Și iarași va să vină cu slavă, să judece viii și morții,
..................................................................................

Nota mea: Dacă tot trebuia să se întîmple și era stabilit de către prooroci, morloci, nenoroci, costoboci etc., de ce să-i condamnăm pe elfii de origine și să ne flagelăm reciproc. Ai?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  În sfîrșit,
Frica de Zepter m-a scăpat de tine!
Mersi, Gheorghe!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-04 23:46:42
         
 
  Scumpete, un anumit comentariu al tau, culmea adresat altuia, nu mie, m-a vindecat de toata simpatia resimtita pentru tine. M-a scarbit chiar. Nu mai ai nici un haz pentru mine. Asa ca iti voi mai raspunde doar cand am chef, daca am chef, cum am chef. Ca sa stii despre ce comentariu este vorba, este tocmai cel sub care am scris "no comment".
Am mai avut astfel de dispute si cu altii. Sincer, tu ai rezistat cel mai mult pana sa devii
copilaresc de prostesc in exprimari. Poate te-a ajutat putin varsta si singuratatea in privinta asta, dar nu ma intereseaza. Ai coborat insa stacheta la un nivel sub care nu mai sunt dispus sa stau de vorba cu tine. Cel putin pana iti revii catusi de putin.
O noapte cu stele!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-02-04 23:20:29
         
 
  "Basescu a intrat in patrimoniul marilor conducatori ai acestei tari si l-as pune fara sa clipesc pe acelasi nivel cu Cuza, Stefan cel mare, Mihai Viteazul, Dimitrie Cantemir si, de ce nu, Burebista."
(Peruș)

Cum măi Perușe, taman dă Țepeș uitași?
Păi nu ne dedu el, - acest Băsțepist fără egal - nu ne dedu țeapă la toți, mînca-ți-aș caracteru tău de Apollo Get!
Uite, pentru că dispăru cînticelu pe care-l compusesem numai pentru tine, ți-l reproduc mai jos.
Se cîntă pe vechea melodie : Uuun elefant/ seee legăna/ pe o pînzăă de păian-jeeen etc!

suuunt un peruș
miiic trepăduș
șiii fac piiiiruete-acu-uuș!
șiii pe mai marii
ce-mi dau biștarii
leee sărut în fund șalvaaa-riii!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-04 23:07:11
         
 
  Așa e, măi Cercele,
Norocul tău că ai zbughit-o la timp și a rămas doar informator, că ce dracu să faci cu un carnet de partid pe-acolo?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-04 22:41:45
         
 
  "Aici n-ai prea nimerit-o: cel mai apropiat vecin al meu se află la cca 100 m distanță."

E si normal, Peia draga, cine oare ar rezista mult langa tine la o apropiere mai mica de 100 m?!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-02-04 22:30:24
         
 
  Ioane draga,
Tu chiar ai luat-o in serios ?
Cine crezi ca-si pierde vremea sa afle ce ai fost si ce-ai facut pe timpul lui Ceasca, cand pe-atunci toti ati fost membrii de partid si turnatori si informatori.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-04 17:24:06
         
 
  Cercele,
Aici n-ai prea nimerit-o: cel mai apropiat vecin al meu se află la cca 100 m distanță. Așa că numai printr-un sistem din ăla, de-al vostru, de ascultare, să reușească a mă gini de la distanța asta. Zici că ți-a cerut parale? Nesimțitu'! Așa, ca-ntre colegi, nu se făcea.
Apoi, dacă mămăliga se face în Ardeal, iar tu vei fii fiind ardelean, parcă, înseamnă că tot mămăligar ai rămas, vai de capul tău! Așa că fii relaxat: n-o să bubui niciodată.
Ai o poză cu mine și o gacicuță addenda?
Numai una?
Ești în urmă, tată!
Unii m-au surprins în harem și m-au dat pe post. Mă știe o lume de mare gagicar!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-04 15:33:21
         
 
  Gheorghe,
Sunt absolut convins că talentul tău va da la iveală o povestioară pe cinste.
Mă pregătesc special pentru ora de haz nebun!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-04 15:27:36
         
 
  Domnule Peia,
Absolut fascinant dialogul dumneavoastră cu "scluptorul" VC! Îmi permiteți(vorbesc foarte serios)să-l introduc în comedioara pe care o redactez tout a l'heure?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-04 14:10:02
         
 
  Ioan Peia citare:

"Să mă-ntorc și cu spatele și să m-aplec, ca să vezi dacă n-am mămăligă-ntre dinți?! "


No comment!!!

 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-02-04 13:44:40
         
 
  Si ce-ai sa mai faci, Ioane ?!
Stai calm ca-mi tot vi.
Am sa le postez aici dupa ce le pun cap la cap.
Mi-a scris si un vecin de-al tau, da' asta vrea bani pe informatii.
La voi totul se vinde. Economie de piata.
Lasa-ma sa negociez, ca asta precis stie multe ca trage cu urechea prin perete. Deformatie profesionala.Mi-a zis ca te stie bine fiindca a si baut cu tine si asta e de-ajuns sa cred ca e o sursa de incredere.
Si nu mai pomeni de apa calda, ca in curand ai sa uiti de ea. De mamaliga nu, ca prin Ardeal se mai face ceva porumb.
Apropos, ca mi te laudashi de gagici mishto.
In poza aia, in care esti tu machit, cine e caricatura aia de langa tine ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-04 00:29:32
         
 
  Să mă-ntorc și cu spatele și să m-aplec, ca să vezi dacă n-am mămăligă-ntre dinți?!  
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 23:51:10
         
 
  Cît privește ce ai aflat despre mine, este echivalent cu descoperirea apei calde!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 23:50:34
         
 
  Ai mai primit un mail?
Și poze?
Nu mă miră, doar faceți ce știți mai bine: schimbați informații între voi, coledgii!
Dacă vezi și ceea ce nu să ezistă,înseamnă că ai grave probleme de percepție. Nu e de mirare că ai ginit avioane austriece care te vânau pă arătură.
Ai rămas șocat și, acu, îți zburdă maimuțe prin creier. Da-aia, cînd i-ai văzut pe maimuțoii aplaudaci, ți-au filat lămpile și ți s-a suprapus, în cadru, poza mea peste aia a lu' unchitu', gheneralu' cu ochi albaștri,care-ți făcu rost dă slujbulița aia, pă dincolo.
De ce prin, chipurile, trecere ilegală?
Ca să creadă fraierii de dincolo că ești ditamai dizidentul.
Ai că nu suntem aduși cu pluta pe Dunăre!
Mai bunghim și noi una, alta!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 23:49:52
         
 
  Am mai primit un email.
Esti de langa Giurgiu, din camuna Malu.
Am mai primit o poza de-a ta, dar e la fel ca prima, tot machit.

Te-ai impuscat in picor cu linkul ala, sau nu-i de la tine. L-am primit intr-un email acum. In adunarea aia de maimutoi aplaudaci te vad pe randul trei si cu galoane. Tre sa ma chiorasc sa vad cate stele ai da' nu mai conteaza ca v-au schimbat uniformaele acum.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 23:19:43
         
 
  Dar ca să nu mori de dorul țărișoare tale, Cercele, îți ofer un link nostalgic.
Asta dacă-mi pormiți că nu plîngi după vremile apuse, pe care, din nefericire le-ai părăsit, din motive de misie specială!
Ce zici de adunarea aia de maimuțoi aplaudaci?
Ca să vezi tu cît de repede uită românașu' și cît de iute redevine ce a fost și mai mult decît atît!
Vizionare rozalie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 23:01:18
         
 
  Dacă nu sunt "scluptor" ca tine, dă lemn sec, mă Cercele!
Adecă specialist în necroscalpie!...
Dacă ai poză de-a mea, dă-le-o și fetelor, ca să viseze noaptea un Făt-Frumos, și călare, și pe jos!
Și spune-le că am fost cel mai al dracului anchetator, picau fetele-n orgasm subit cînd le strecuram cîte-o-ntrebare meșterită la lobul urechiușelor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 22:57:00
         
 
  Tu ne-ai dat atentie ?
iar vrei sa treci in fata !
Noi ti-am, ca te bagasi in ciorba nepoftit cu filozofiile tale de baragan.
Io atata te-am intrebat : de ce stai, nene, ascuns si nu ai mandrie, sa ai o biografie si o poza pusa acolo, ca toti ceilalti ?
Ti-e teama ca vei fi recunoscut ?
Las' ca o sa vedem noi cine-ai fost si ce misiune ai pe-aici.
Am aflat ca ai facut "elecronica" exact job de ascultator, ai fost utecist, membrachce de partid, inca astept provincia cu alte noutati.
Am primit si doua poze de-ale tale.
Arati purisan, deci ai avut timp berechet sa ii lucrezi pe fartati.
Te voi tine la curent.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 22:52:10
         
 
  Mă plictisești, Cercele, gata!
Ți-am acordat o nepermisă atenție pînă acum.
Tu și Peruș, cam aceeași ciorbă de potroace!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 22:32:31
         
 
  Ioane,
Ia uite-te tu mai bine cine o ia in freza in fiecare zi si daca tot iti place sa razi, ia vezi tu care rade pe-acolo mai tare si mai bine de tine de atatia ani.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 22:29:05
         
 
  Amelio,
Numai tu știi ce-ndrugi p-acilea!
Cred că ești în transă liturgică!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 22:15:37
         
 
  Măi Cercele,
Cînd o iei freză - și ți-am dat-o des! - o dai pe glumițe de Bulă capitalist! Că pe ăla socialist îl ții sub haină, la pept!
Mă plictisești!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 22:14:55
         
 
  Ioane,
ca razi, nu ma mir. Tu razi de toate si de toti si chiar degeaba.
Prefacatorie este la tine si nu la noi.
Tu esti ala care nu vrei sa suferi alturi de noi. Stai acolo si te bucuri de frumoasa noastra tara, de aerul carpatin, de marea Neagra, de Dunarea albastra, de tot ce s-a construit acolo in ultimii 20 de ani, de libertatea ce-o aveti,
si nu mai vorbesc de beneficiile ce vi le-a creeat guvernul.
Mie, sa fiu in locul tau, mi-ar fi rusine.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 21:20:17
         
 
  Mărturisesc că abia acum am observat "marea întrebare", care pe deasupra mi se adresa și direct.
stimabile latunschi, stimați preopinenți, s-a tot bătut pe aici apa-n piuă cu trasnfugul ce forțează granița, cu soldatu care face nuștiuce și nuștiucum, rostindu-se printre altele și cuvântul atât de sacru nouă, modernilor, acela de "li-ber-ta-te". Carevasăzică, voi considerați că la baza unor acțiuni ilegale care pot ușor trece și la ucidere (încalc legea forțând granița, soldatul care mă prinde îndreaptă arma spre mine, în disperare scot cuțitul, i-l înfig în piept - ați văzut destul filme cu subiectul ăsta), poate sta un principiu mai înalt și care-mi justifică actele. Și acela este...liberatea. Ba chiar spuneți că e un drept înnăscut al omului - dreptul de a ALEGE.

Stimabile latunschi, nu-i așa că omul e condamnat la libertate? Chiar încălcând voia lui Dumnezeu? Libertatea absurdă care te face să mergi înainte deși ți s-a spus că e rău ce faci: că a făcut-o un prooroc sau vocea ta interioară, că a făcut-o bunicul soldatului care i-a spus că e rău să ucidă un om, sau bunica transfugului care i-a spus și ea că e rău să ucidă un om, fiindcă justificări vom găsi întotdeauna...

Așadar, din cele expuse de mine (și de nenumărate lucrări înaintea mea, pe care poate veți avea curiozitatea să le citiți), existența Răului derivă din Libertate. Dar din libertate derivă și alegerea ta pentru care ești responsabil. Crezi că dacă gospodin Kosîghin se duce în târg la margine de Bălți și-i ghicește o țigancă, întrevăzându-i cumva viitorul, prin magia ei, că peste 20 de ani într-o zi toridă de vară va râvni la femeia altuia și va curge sânge pentru asta, gospodin Kosîghin este curat precum apa din cristelniță?

din toată povestea asta eu înțeleg că:

- nu se flagelează nimeni reciproc, sunt lucruri peste firea omenească pentru a cere cineva cuiva socoteală într-un sens sau altul (replica mea a venit pe șirul narațiunii bancului, altfel desfid afirmațiile stupide)

- teoria necesității Răului, de origine gnostică, presupune distrugerea Persoanei umane și a libertății sale

- la baza Mântuirii stă asumarea jertfei și nu "actul necesar al celui care dă ocazia"

- iconomia divină nu se limitează doar la planul uman ci are o cuprindere cosmică (la originea căderii omului stă șarpele, cel al cărui cap va fi strivit de femeie; dacă omul e liber să aleagă și binele, nu același lucru se poate spune despre șarpe. Ca atare, răul ca necesitate e cuprins în planul mântuirii)

- eu am făcut istoria și știu că niciodată nu se discută în termenii lui "ce-ar fi fost dacă...". Ar însemna intrarea pe un teren al supozițiilor de tot felul. Pe mine nu mă interesează ficțiunea ci actul uman în strânsă legătură cu Libertatea și Adevărul.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-02-03 21:12:02
         
 
  Da, dar spețele sunt abolut principial similare, dpdv juridic.
Nu intenționez a ieși din registrul serios al discuției, optînd pentru glumițe ieftine.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 21:09:48
         
 
  Domnul Peia, fata mea granicer nu a intentionat nicidata sa se marite cu studentul meu ci numai sa-i ia banii pe o marfa care nu-i apartinea: granita Romaniei. Tin sa mentionez de asemenea ca studentul nu l-a violat pe soldat ci doar granita.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 21:05:44
         
 
  Văicăreala asta patriotardă, Cercele, mă face să rîd cu gura pînă la urechi!
Suferiți, vaaai, că sunteți printre străini?
Păi dacă acum e atîta libertate în a pleca, precum spui, apăi e tot atîta și în sens invers. Deci vă puteți curma brusc cotropitoarea suferință revenind în atîîîît de adorata voastră țeară!...
Oh!

Cît privește plecările, hai să ne imaginăm, la limită, că am șters putina toți românașii,cacre-ncotro. Și, brusc, pămîntul ăsta ar deveni pustiu. Ei, atunci ce vă mai faceți voi, fără obiectul dorului vostru nestrămutat, cum mai puteți vibra voi ultra/nostalgic dupe pământul natal, oooo, vai vouă, cum simt că mi se rupe inima că nu mai aveți unde să vă depuneți icrele aleanului patriotic, oadată la enșpe ani, cînd treceați în fuga caretei, în vizită pe la rudele primitive de la țară, deh!
Cîtă prefăcătorie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 21:00:59
         
 
  Am priceput: suntem al ora de sofistică!

Situația descrisă este perfect similară următoarei: un ins dezvirginează o gagică, promițîndu-i, cu multă abilitate parșivă, că o ia de nevastă. Dar, după ce se consumă actul, pa! Prin urmare, pledăm laudativ pentru inteligența insului care, în acest caz, - nu putem nega - a căpătat, brusc, calitatea procesuală de violator?
Femeia e vinovată că a permis "trecerea graniței", nutrind speranțe deșarte în poveste și lăsîndu-se, astfel, fraierită de un ticălos care a sedus-o cu "inteligență"?
Mișto!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 20:50:53
         
 
  Nene Mitica,
Ce nu percepe Peia e ca noi am sters-o in anii aia ca sa fim liberi, chestia materiala facand parte din package.
Acum nu se mai sterge ci se pleaca, si se pleaca dintr-o tara libera intr-alta, sau intr-altele, pentru o situatie materiala mai buna si nu pentru a fi liberi, caci libertate au destula.
Asta e durerea maestrului. El doreste ca toti cei plecati, cu burtile pline si cu buzunarele la fel, muncind din greu printre straini,sa se intoarca in tara si sa sufere alaturi de el.
Ideea ar fi buna, insa noua ni se pare a fi si mai buna daca am gandi-o pe dos, asa ca la noi,
adica, in loc sa venim noi la el, mai bine ar fi sa vina el la noi. Si atunci ar intelege si el, cu burta plina si cu buzunarele la fel, cata suferinta este in noi, avand de toate, inclusiv respect si consideratie, printre straini si nu acasa.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 20:48:10
         
 
  "A doua: ăla, soldatul, o fi fost lacom, omu', adică imoral, nu?"
(Ioan Peia)

Nu domnul Peia, soldatul acela incercand sa vanda dusmanului de clasa secretele granitei era un tradator de tara iar transfugul un erou fiindca a refuzat sa le cumpere dintr-un patriotism lipsit de bani.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 20:18:51
         
 
  o altă perspectivă, dacă tot vorbim în termeni de moralitate, ar fi următoarea: studentul credea în libertate; soldatul, după cum demonstrează încălcînd jurămîntul militar, în nimic.

în fine, ultrabanalul "scopul scuză mijloacele". și mai nobil scop decît libertatea, zău, nu știu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-03 20:15:56
         
 
  În fine, ce pot să spun, e că telenovelele, fie ele și scrise incitant, nu-s chiar pe gustul meu.

Asta-i una:
A doua: ăla, soldatul, o fi fost lacom, omu', adică imoral, nu?
Păi da, că studentu' prea a fost moral!
Aici este vorba de o înțelegere, în sine, care n-a fost respectată de o parte, amănuntele contractului nu ne interesează.
Dar ne place să fredonăm logica la icre, așa, ca niște anchetatori de pe vremuri, care te-ntrebau ce ai visat noaptea și, dacă aveai imprudența să le spui, te puneau să declari asta, pe hîrtie, ca să constați, ulterior, că ești judecat și condamnat pentru ce ai scris, întrucît, subliminal, chiar intenția de-a face ce-ai visat aveai.
Opturi sofistice!



 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 20:00:22
         
 
  Astea or fi foat avioanele securiștilor români?...
Începi să ne-aburești, domnu povestitor!
(Ioan Peia)

Domnul Peia,
In conditii de incordare extrema gandirea omului poate sa devina irationala. Chiar participantii la acesta aventura se amuzau copios de cat de irational s-au purtat, dar acest lucru se intampla cand erau in America si nu la granita dintre Jugoslavia si Austria.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 19:34:20
         
 
  Domnul Peia, agricultorul nu a riscat nimic, fiindca studentul dupa culegerea informatiilor l-a lasat in satul lui. Eu cred ca ar fi riscat mai mult daca mergea cu studentul la Dunare. Doi, de unde era bietul student sa ia cele patruzeci de mi?  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 19:29:15
         
 
  alt punct de vedere ar fi că studentul a exploatat o "gaură de securitate" în softul etic al fostului soldat, și anume lăcomia...

în urma țepei luate, mai mult ca sigur soldatul a învățat că nu tot ce zboară se și mănîncă, ceea ce a făcut să crească cu 0,7 x 10 la puterea - 55 IQ-ul planetar, faptă pentru care studentul va fi răsplătit, cred eu, în paradis, de unul mult mai inteligent decît anumiți interlocutori ai noștri...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-03 19:26:38
         
 
  "la cateva sute de metri de granita cu Austria: au aparut cateva avioane despre care ei au banuit ca sunt pusse sa-i urmareasca sau sa-i impuste asa ca au facut aceste sute de metri cum fusesra invatati la armata. sa alerge zece metri dupa care sa se arunce la pamant, pentru ca gloantele su nu-i gaseasca."

Astea or fi foat avioanele securiștilor români?...
Începi să ne-aburești, domnu povestitor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 19:18:51
         
 
  Se poa'!
Dar realitatea glăsuiește altfel: căci studentul care a fost atît dă dăștept, de a putut înșela vighilenția regimului - (vax!... ăla era un soldat simplu, ca mine, ca el, ca tine, - mă rog, tu ai fost oleacă mai sofisticat, dacă ținem seama de specialitate!) - anșea, era un biet țăran, precum ne spune și povestitorul, care nu cred că fusese picat în limbă după ideologia regimului, dar ce era să facă?... se supunea și el ordinului, riscînd imens cînd potaia de student l-a păcălit. De fapt, nici nu se știe ce-o fi pățit după. Așa, că, o înțelegere, făcută chiar și cu un dușman, - deși nu e cazul aici - este o înțelegere, iar încălcarea ei, o ticăloșie!
Insul a profitat pur și simplu de buna credință a a celui om.
Probabil că studențelul nostru și-o fi frecat mîinile, mulțumit de păcăleala trasă și ușchi! în Canada, să se laude cu faptul că i-a tras țeapă unui semen de-al lui, de același sînge. Să-l fi lăudat canadienii ăia pentru măgărie?
Mă îndoiesc că ar fi avut parte de asemenea laude, în eventualitatea în acre și-ar fi permis să povestească, pentru că cine trage-n țeapă o dată, trage și a doau și a "n"-a oară!
Adică, e un țepar!
În plus, e un fel de a călca pe cadavre, pentru a te aranja tu. Adică un comportament de javră.
Român țepar, din ăia care-o tund pe dincolo să se aranjeze.
Scurt pe doi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 19:16:01
         
 
  O alta poveste si mai si, tot legata de trecereaa frontierei.
Un inginer mecanic mai tanar ca mine ci 13 ani a incercat sa fga tot in timp ce era student. Nu a reusit sa ajunga la Dunare fiindca a fost arestat in zona de frontiera fiindca nu avea in buletin viza ceruta pentru a putea umbla liber in zona de frontiera. Cert este a fost dus la Bucuresti si nu a fost condamnat desi putea fi. sau poate ca nu putea fi fiindca nu fusese prins cu picioarele in Dunare ci numai "ratacit" in zona de frontiera.
Se pare ca mama lui care ramasese vaduva de tanara si crescuse trei copii care erau toti trei studenti a plans mult prin audiente la securitate pana a convins "organul" ca a fost vorba de o ratacire de poteca si nu una ideologica. Studentul care avea un frate geaman si-a terminat facultatea si cu toate ca era unul dintre sefii de promotie nu a vrut sa-si ia repartizarea in Bucuresti ci la... hidrocentrala Portile de Fier. Duca a studiat indelung hidrocentrala si imprejurimile, a trimis prin posta fratelui geaman buletinul lui cu viza de frontiera, iar in noaptea cand acesta a ajuns la Portile de Fier au si trecut Dunarea. Culmea este ca au reusit si prin Jugoslavia fara a fi detectati. Singura problema a fost cand erau la cateva sute de metri de granita cu Austria: au aparut cateva avioane despre care ei au banuit ca sunt pusse sa-i urmareasca sau sa-i impuste asa ca au facut aceste sute de metri cum fusesra invatati la armata. sa alerge zece metri dupa care sa se arunce la pamant, pentru ca gloantele su nu-i gaseasca. Abia dupa trecerea granitei au vazut ca avioanele respective au inceput sa imprastie insecticite. In Austria iar gnion, mergand la politie sa se predea politistul de serviciu le-a zis ca masina care trasporta pe transfugi in lagarul de la Treiskichen nu lucreaza decat de luni pana vineri, deci sa vina luni sa se predea si azi cand este sambata. Si luni sa nu vina dupa zece dimineata caand pleaca masina ca de fac acest lucru vor trebui sa vina din nou marti. Baiesti sau suparat asa de tare de debandada de la granita Austria incat au folosit sambata si duminica pentru a trece in Germania.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 19:13:17
         
 
  "studentul a fost o jigodie, fiindcă și-a păcălit partenerul".

e și ăsta un punct de vedere.

altul ar fi că, fentînd un dobitoc, studentul a înșelat vigilența unui sistem inchizitorial și inept, fără de care existența acestuia din urmă n-ar fi fost posibilă, ceea ce mi se pare demn de toată lauda. transfugul nu putea fi partener cu fostul soldat decît într-o piesă scrisă, eventual, de Emil Bobu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-03 18:59:33
         
 
  Iar dacă am corobora povestea asta cu încăpățînarea de a o tunde din țară, nu putem decît să observăm ce fierbinte patriotism l-a determinat pe student să spele putina de finitiv, din țară, pentru a se aranja prin alte părți, durîndu-l drept în fese de cei lăsați în urmă!
Și-și mai și permite să ne privească de sus.
Era mai cinstit dacă-și mesteca prosperitatea în liniște, pe-acolo, pe unde freacă manganu' la rece!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 18:50:45
         
 
  Ce povești!
Oricum, dacă ar fi fost real, studentul a fost o jigodie, fiindcă și-a păcălit partenerul.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 18:46:17
         
 
  erata:
mentionat in loc de "functionat"
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 18:33:19
         
 
  "Chiar așa, cum de scăpași matale fără ani grei de pîrnaie, urmare a tentativei de a trece frontiera ilegal, precum ne-ai mărturisit, și hop! că te pierdură din ochi, de ajunseși să faci încă o dată pluta pe spate, peste Dunăre, a? Ce păsărică zgubilitică ai fost, de scăpași din colivie iarăși!"
(Un poet care m-a rugat sa nu-i mai pronunt numele despe Valeriu Cercel)

Vali, nu trebuie sa pui la inima cele spuse mai sus fiindca pentru poetul functionat mai sus, unul care nu a murit in inchisorile comuniste ca inginerul Ursu este automat colaborator al securutatii. Eu am recunosct acuzatia acestui poet de a fi securist si de atunci nu mai avem discutii pe aceasta tema. Cand eram in lagar am cunoscut un fost student la aviatie care dupa prima incercare nereusita de trecere a frontierei a facut opt luni de parnaie. Cel care l-a dus de la Dunare la Bucuresti spre a fi judecat a fost un soldat in termen, de profesie taran moldovean. Studentul a intrat cu el in vorba, a aflat de unde era si cand se elibereaza iar dupa ce a scapat din parnaie s-a dus sa-l viziteze in satul natal. Fostul granicer cunostea bine zona de frontiera pe care trudise doi ani de zile si nu a putut sa reziste ispitei studentului care i-a promis patruzeci de mi de lei daca-l trece ilegal frontiera.
Studentul i-a spus:
-Pentru o asemenea suma de bani trebuie mai intai sa-mi dai toate amnuntele cum vei face fiindca nu vreau sa ajung si fara bani si din nou puscarias.
Agricultorul a gasit cererea studentului ca fiind logica si i-a explicat asa de bine ce si cum incat studentul, care oricum nu avea cei patruzeci de mi, a reusit sa treaca a doua oara granita fara ajutorul granicerului.


 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 18:32:19
         
 
  Hopaaa!
Păi să-ncepem cu următoarea afirmație:

“Nu-i mare lucru sa aflam cine fushi si ce facushi 'nainte de rasturnarati guvernul, ca dosarele securitatii sunt deschise…”


Chiar așa, bre, Cercel, ÎȚI E AȘA DE UȘOR SĂ AFLI? Păi cum vine asta? Va zică, eu, de 20 de ani, deși am făcut cerere de două ori, pentru a afla dacă am ori ba dosărel la băiețeii cu irisul azuriu, nu mi s-a răspuns, nici că albă, nici că neagră. Asta, deși fost-am de vreo două ori pe la toarăși, să le zic ce și cum cu cele ce mai povestii că se-ntîmplară, da’ ți-a intrat pe-o ureche și ți-a ieșit pe alta. Voiam și eu să știu cine m-a cîntat la muzicuță. Iote că n-am reușit! Iar mătăluță… ce facilități poți să ai, nene?!! Opaaaa!... Păi atunci, dacă ești așa de descurcăreț și pilos, nu ai putea să-mi vîri și mie o ștangă, să mă bage și pe mine-n seamă și să-mi zică dacă figurez prin scriptele alea?

Dar ce mă dixtrează și mai tare, e afirmația cu “cine fushi si ce facushi 'nainte de rasturnarati guvernul”!
Nasol! Deci… “îți răsturnarăm guvernu’”, neicusorule, vă stricarăm ploile, “anticomunistule”!
Chiar așa, cum de scăpași matale fără ani grei de pîrnaie, urmare a tentativei de a trece frontiera ilegal, precum ne-ai mărturisit, și hop! că te pierdură din ochi, de ajunseși să faci încă o dată pluta pe spate, peste Dunăre, a? Ce păsărică zgubilitică ai fost, de scăpași din colivie iarăși!
Dom’le, or mai fi fraierici care să se uite în gura lu’ matale, da’ eu, nici orelist dacă aș fi, nu m-aș uita!

Și ce mai zici, că mă grăbesc? Că nu știe nimeni de mine? Că mă ascund pe unde pot de frica lu Cerceluș? Să știi că a început să-mi tremure un fir de păr din nas, de frica ta! Păi dacă nu sunt “sculptor” în lemm sec, ca mata! Să fac capete de morți și să trăiesc din necroscalpia asta hazlie!...
Sunt cunoscut ca un cal breaz, vericule… dacă te interesai, aflai ce și cum, da’-ți place să vîri fitiluri profesionale, poate se prinde!
E, dacă, totuși, îți este atît de facil accesul la dosare, citește-l și spune-mi și mie cine sunt, te rog frumos, ca să nu mai am nici un fel de dubitații identitare, să-mi regăsesc și eu Egoul, mica-ți-aș!

În fine, dacă mă faci “diliu”, așa, fără nici un pic de bun simț, eu nu pot decît să-ți răspund într-un anume fel, știi tu care.
Dar, băiat educat fiind, nu-ți pomenesc decît de zona congenitală în care ar trebui să faci cale-ntoarsă!

PS: Și nu mă mai drăgăli atîta, că nu sunt pe invers!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 17:44:53
         
 
  Ioane draga,
Chiar daca tu vrei sa ne induci in eroare facandu-ne sa credem ca esti diliu, cu anumite comentarii tampe, sa stii ca nu tine.
Remarc la tine acelasi tupeu, mojicie si obraznicie de care dadeau dovada, pe vremuri, informatorii, agitatorii, securistii si tortionarii vechiului regim.
Ii faci pe-aci, pe multi, securisti, informatori s.a.m.d. dar se vede ca majoritatea de pe siteul asta, ca si pe alte siteuri literare, au si ei o biografie, o poza, sau cateva cuvinte despre ei. Tu nu existi pe nicaieri. Pe orice sit pe care postezi, nu ai nici-o biografie, nicio poza macar. Pe google, nici atat.
De ce te ascunzi, Ioane ?!
Si apoi, pe orisicare l-ai intrebat, cu tupeul tau recunoscut, cu ce se ocupa si ce hram poarta, fiecare ti-a raspuns, si eu deasemeni, fara frica, fara teama, fara a ascunde ceva, in schimb, despre tine, nimeni nu stie nimic. Ce varsta ai, cand te-ai nascut, cu ce te ocupi, si de-aia lasi sa se creada ca ce faci pe-aici nu faci voluntar.
Joci bine si nu prea.
Daca ai misiune, sa vezi care cum e si cu cine e, nu ne-am mira, fi'n'ca te da de gol faptul ca stai ascuns dupa calt si latri agitand spiritele, doar-doar ti-o mai pica ceva, ca informatorii cam asa lucreaza, si dupa cum stim cu totii, aceiasi informatori si aceiasi securisti din trecut sunt si astazi pe statul de salarii.
Nu-i mare lucru sa aflam cine fushi si ce facushi 'nainte de rasturnarati guvernul, ca dosarele securitatii sunt deschise si de nu existi pe nicaieri, acolo este singurul loc in care poti fi gasit, dar mai bine ne-ai spune tu adevarul, daca ai muschi pentru asta, cu toate ca ma tem ca n-ai, asa cum sunt atatia care au lucrat in slujba vechiului regim ca informatori si turnatori si acum, cu dosarul in fata, nu recunosc nimic.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 16:36:37
         
 
  Așa, bre, așa-mi place de voi!
Nu vă mai scundeți după deștet.
Sunteți la greu, dați mînă cu mînă peste Patria Română.
Că vi se rupe-n paișpe de faptul că un român din zece l-ar vrea belit pe "lupu" ăla.
Ce contează că guvernarea-i mafiotă și că românașii o duc prost?
Voi aveți un consemn: trebuie să țineți cu "lulu" pînă în pînzele albe. Pînă i-om pune noi blana pe gard!
Mă ia cu Vîntu, mr. Cioacă, dovadă că manipulează exact aceleași teme pe care le vîntură necontenit puterea abuzivă și incompetentă a bășiștilor.
Viețuișet, bine mersi, pe partea haialaltă ă pământului, și e tare informat: nu putem trăi pe-aici pentru că există Vîntu, Patriciu, Felix, Sarea și Poșta! Mai schimbați, dracului, placa, a făcut șanț și nu vă mai crede nici "lulu", care le-a regizat pe toate, jurînd strîmb, cu mîna pe bibllie, băi credincioșilor! Dovadă că vă doare-n papuci de credința aia, devreme ce susțineți un sperjur.
Pt informarea matale, domle Cioacă, - deși fac un gest gratuit, pentru că știi, dar te faci că plouă cu broaște - îți dau doar un link.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:To_sf2F4_QEJ:www.220.ro/video-news/Afla-Adevarul-Despre-Averea-Lui-Traian-Basescu/2eHKFMbvX8/+averea+lui+basescu&cd=2&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&client=firefox-a&source=www.google.ro


Cercele, ești atît de "mîndru", vai, de țeara asta, că-mi stîrnești lacrimi, zău așa!
Ai cioplit deja în lemn sec moaca "lupului", sunt sigur, și-ai luat și ceva părăluțe pe chestia asta.
Cît privește argumentația cu "huo, du-te la muncă, bagabontule!" o cunosc. E tipic comunistă.
Ăia te puneau să te spetești pentru binele, hă, hă, patriei care te-a crescut și te-a șters la popou!
Se vede treaba că tu, așa fraged la trup și minte fiind, de-aia ai și tulit-o: că te-au pus ăștia la muncă, iar ție îțiplăcea vagabondajul. Dovadă că ai ajuns la dracu-n praznic și te dai grande patriot.
Dă-te, bre, că te crede "lulu" care-ți și plătește serviciile de agent sicret!

Susțineți-l pe "lulu" de mare, voi, emigranților, carele trăiți din expediente de prozelitism politic, ca și liftele încartiruite-n ideologia portocalie de pe aici.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 12:26:38
         
 
  "Este ultimul meu comentariu sub acest text. Stiti unde ma gasiti."
(Andrei Florian)

Domnul Florian
Sa stiti ca si eu tin cu Lupul de Mare, care asa cum ati spus, prin constitutia facuta de varul Ilici nu are prea multe puteri. E adevarat ca de-a lungul pridentiei lui a reusit sa reuneasca toata catalarimea politica si ziaristica intr-o partida contra, dar Lupul de Mare tot lup de mare ramane . Se pare ca a reusit sa-l insface pe catalandrul Vantu care pana mai ieri se dadea de mare leu iar acum s-a imbolnavit de inima rea. Sper sa nu-l scape din colti. Va doresc tot binele.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-03 03:17:15
         
 
  BIoane draga,
Cand am tuli-to, aveam doar 19 si m-au dat sarbii inapoi,
A doua oara am plecat ca cetatean roman, mandru de o asa tara, istorie si traditie romaneasca si de care sunt si astazi mandru printre americani si canadieni.
Despre restul, nu mai comentez ca bati campii rau de tot.
Ar trebui sa te duci la munca si sa nu mai astepti sa ti se dea de pomana.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-03 01:19:06
         
 
  " Este ultimul meu comentariu sub acest text. Stiti unde ma gasiti. " (Andrei Florian)

Da, știm, la cursurile de manipulare!
Mai trebuie să-ți însușești cîte ceva noțiuni pentru a avea curajul să răspunzi setului meu de întrebări, pe care-l tot ocolești sitematic, "anticomunistule" văpsit în ideolog de dreapta.
Că, pînă mai alaltăieri, fuserăți socialiști.
Acuș v-ați schimbat blana.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 00:10:05
         
 
  Nici nu puteai să fii mai concludent, mesiu Cercele, domnu agent!
Știi care-i problema ta și a ălora ca tine?
Că gîndiți și acționați, musai, ca niște ipocriți de clasă. Dublați de niște egocentrici absoluți.
Ca să nu mai vorbesc de un egoism montruos.

Iată ce raționament ai tăluță:
Bey, dacă eu nu am avut în Românica lumină, căldură, lift, lapte, ace, brice și carice, iote că am tulit-o, doar nu era să stau, ca prostu’, să trag mîța de coadă!
Deci vă aia-n mama-voastră de români, cu țara voastră cu tot, eu o tund unde ÎMI E MIE bine!
Ubi bene, ibi patria; iubi, pa și pucii!!
Patriotism din ăl fierbinte, să n-am parte?
Iar acum, după trezeci și de ani, după ce ți-ai umflat burtica și ți-ai trăit viața cum îți fu placul, îți aduseși aminte că ai nume dac și vii să mă tragi pe mine de brăcinare, cum că-mi permit să spun despre Românica ce spun. Păi eu AM DREPTUL să spun asta, nenicule, că sunt colea-șa, o bucățică din ea, și dacă simt că dă buzna peste mine insanitatea și șobolănimea, trebuie să mă zbat, ca să nu mă cuprindă defintiv cangrena, să nu mă sufoc.

Bine, vei zice, da’ faci cam același lucru, minus faptul că nu o tunzi!
Strigi, dar strigi pentru că te doare-n esofag, nu de-al țărișoare drag!

Ei bine, mesiu, taman aci am vrut s-ajung, după ce am început cu ideea egocentrisului din matale.
Ce spune asta? Că pleci de la premiza absolută, cum că numai dacă ești apăsat de nevoi tu, ca persoană individuală, urli. Altcum, nu. Adică, urli din egoism, ai vrea mai mult și n-ai, nu te afli în cercul ălora cu mălaiul doldora-n coșar.
Ei bine, mesiu Cercele, o să rămîi surprins, dar eu aș cam avea atîta cît să nu mă vait. Aș putea, bine mersi, să stau deoparte și să privesc relaxat bîlciul, “ca și la teatru” precum zise poetul. Am alergat destul în ultimii 20 de ani ca să pot să nu mă cramponez de ceea ce se-ntîmplă. Fapt pe care-l poate confirma cel puțin o persoană de pe aici.
Dar, mesiu Cercele, asemeni doamnei aceleia de la Cluj, (nu-i știu numele) milionară, care protesta și ea împotriva abuzurilor inimaginabile ale băsiștilor, nu ne supunem judecății matale mărunte, de hîrciog fericit. Putem sări peste comoditatea confortului nostru personal și putem lua o atitudine fermă împotriva pușlamalîcului politic. Cu toate că îți va procura surprindere și deconcertare un astfel de gest.
Deh, putem spune că nu avem gîndire de cercei transfugi!

Ba mai ești și cinic, pe deasupra! Locuit de o parșivitate grobiană, sfidătoare:

“Acum, cand vin prin tara mea, vad ca sunt de toate, pravaliile sunt pline, mertane si bemveuri ca n-ai loc de ele nici pe trotuare, milionari, miliardari, toti injura guvernul, fac greve, fac proteste.
Pai, sa tot traiesti in Romania de astazi cu asa democratie ! “

Da. Și probabil cînd vii în “ȚARA TA”… – oh, care țară a ta, neamule? aia din osînza de pe burtă? – îți poți permite să cumperi un raft întreg de delicatese, nu ai nici un stress, verică, nu? Dar te-ai întrebat, măcar o clipă, anume cîți din “ȚARA TA”, aia de pe pustii, pe care ai pus-o-n cui acu treij dă ani, își pot permite să ia o țandără din ceea ce tu poți înhăța cu larghețe de nabab?

Că ai văzut tu bmv-uri cu nemiluita, milionari, miliardari și etc. care, toți, înjură guvernul?
Nenică, dacă am fi în alt cadru te-aș blagoslovi eu cum știu, dar fiind aici îmi permit să-ți spun că ai adus cinismul și ipocrizia la rang de artă. Păi cine crezi, teteo, că posedă bmv-urile alea și prin cîte coclauri le-ai dibuit matale? Și chiar așa mulți miliardari ai printre cunoștințe, de ești atît de sigur de numărul lor, că presupun că ghicitor în cutele frunții nu ești, ca să-i bunghești pe stradă! Păi dacă te miști prin așa cercuri, zi nenică, n-o mai da cotită, zi că faci parte din protipendadă, de-aia-i aperi pe portocalii. De la care iei și soldă de agent secret. Contribuind, desigur, la fraudarea alegerilor probăsescu, de mai deunăzi, prin metode specifice. Special instruit, plătit special. Probabil, cu banii ăștia murdari îți procuri un portbagaj ras de mașină, cu de toate, în vreme ce mai dai o raită de informare prin, – oh, ce patetic o spui, patriotule plătit! – “ȚARA TA”!

Mă întrebi:
“De ce esti tu atat de agitat, nu am idee.”

Păi de unde să ai idee, nene, dacă umbli cu mintea-n portmoneu?

“De nu-ti place tie de Base ?! Mare scofala !
La alegeri il schimbam si gata.”

Zău?
Mai întîi, că pînă la alegerile prin care putem să scăpăm de diavol, mai sunt încă vreo cinci ani apocaliptici.
Mai apoi că alegerile vor deveni o Mare Mascaradă, - vor schimba legea electorală după bunul plac – în comparație cu Mica Mascaradă de acuș ceva vreme, cînd furară în străinătatea voastră voturile necesare pentru a se reînscăuna.
Prin urmare, este i-le-gi-tim.
A furat, tot așa cum sub ochii unei națiuni, infractoarea Anastase a furat voturile din parlament.
Și cum fură, cu toșii, fără ca cineva să aibă îndrăzneala să-i ia de șulfă.
Așa c㠓scofala” aia este pe termen nelimitat, vericule.
Și tu-mi ceri, NE CERI, căci habar nu ai cîtă lume îl urăște de moarte pe docher, să stăm cu mîinile-n sîn și să asistăm cum ne trimite, pe rînd, în carcerile morții?
Ei da, normal, doar ești pionul lui jucător. Din mînuțele lui de prestidigitator politic mănînci o mare parte din grăunțe.

Ungurii?
Cred că știi despre care unguri vorbesc.
Despre cei care, în sfîrșit, și-au văzut visul cu ochii, sunt în situația ideală de a-și juca așiidin mînecă, șantajînd cu votul de blam dacă nu obțin aia, aia, ailaltă.
Și li s-a dat, fără ezitare, tot ce-au cerut, de la bani, la drepturi abuzive.
Anume, aceea de a-și face țara lor în țara noastră și de a expulza din teritoriile lor orice urmă de român. Ba se mai aude prin Parlamentul European și vocea tokeșiană, ajunsă mare ștab pe-acolo, care cere Ardealul îndărăt.
Cam cum e, Cercele?
Să stăm cu mînuțele-n sîn, a? cuminței și supușei, și să așteptăm dezintegrarea, groapa istoriei…?!
Tu vorbești de “ȚARA TA”, măi nene transfug, fără țară, fără plug ?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-03 00:02:31
         
 
  Este ultimul meu comentariu sub acest text. Stiti unde ma gasiti.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-02 23:11:01
         
 
  Cristian, nu este nicio rusine sa iti recunosti simpatiile sau afinitatile politice. Nu vreau sa demonstrez nimic prin orientarea mea spre dreapta, iar situatia in care tu ai avea o orientare de stanga ar fi un fapt tot atat de onorabil.
Realitatea ca eu sunt un anticomunist declarat iar faptul ca tu incerci sa ma combati este iar un lucru cunoscut.
Daca si tu esti un anticomunist, dar mai timid, asa, mai de taina, m-as bucura sincer pentru tine si as astepta nerabdator ziua cand vei prinde curaj sa recunosti in mod liber ce orientare politica ai. In fond, traim intr-o tara libera si cred ca si tu esti de aceeasi parere cu mine.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-02 23:05:42
         
 
  Tu simpatizezi cu comunistii, iar eu cu ceilalti.

A doua parte a frazei este clara si adevarata in acelasi timp... Prima parte este o minciuna nedemonstrabila... Procedeu securist: alaturarea unei minciuni cu un adevar in speranta ca minciuna se va contamina in mintile subtiri de adevar... Arta manipularii... O fi urmarea vreunui curs sau e ceva natural?...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2011-02-02 22:39:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ioane draga,
Alianta aia e demult pe la voi pe-acolo, mai.
PPC inseamna "poate pica ceva"
Eu te vad cat te lupti tu si cat efort depui pentru o lume mai dreapta si mai buna, pentru bunastarea si fericirea poporulu, dar tu nu vezi ca lumea nu vrea si tot pe aia, nu-i mai insir eu aici, ii vrea ?! dar nu de aia e vorba ci de altceva.
Eu, sincer sa fiu, nu inteleg de ce esti tu atat de nemultumit (?!)
Prin '79, cand am plecat eu din tara, era saracie si nu gaseai ce-ti trebuia, incepusera sa ne taie si lumina, si eu sedeam la 9, canci lift, incepusera sa ne taie si caldura, pentru un kil de lapte pentru copii ma sculam la trei jumate dimineata, basca nu aveai voie sa zici nimic, nici vorba sa injuri guvernul. Acum, cand vin prin tara mea, vad ca sunt de toate, pravaliile sunt pline, mertane si bemveuri ca n-ai loc de ele nici pe trotuare, milionari, miliardari, toti injura guvernul, fac greve, fac proteste.
Pai, sa tot traiesti in Romania de astazi cu asa democratie !
De ce esti tu atat de agitat, nu am idee.
De nu-ti place tie de Base ?! Mare scofala !
La alegeri il schimbam si gata.
Dar nu te grabi si nu forta lucrurile. Afara e racoare si se anunta si intemperii. Dar daca nu mai poti si nu mai poti, si vrei sa faci ce fac egiptenii, sa-ti pui caciulita pe cap si dupa ce te duci in piata si lupti, si lupti, la bodega din colt, sopteste-ne si noua, cand termini cu lupta, cu cine sa votam ca sa huzuresti si tu si sa ai tot ceeace-ti doresti, ca a huzurii si a avea de toate nu este rau, asa cum crezi tu si o sa-ti treaca.
Mi-a placut ce a zis Petru Maior, numa' ca atunci erau alte vremuri si apreciam si mai mult daca scriai tu asta. Dar asa faci mereu, tu ne dai citate din ce zic altii, ca sa nu-ti auzi vorbe. Timpurile s-au schimbat. Lumea circula si lucreaza acolo unde gasesc. Sunt nemti care lucreaza prin Arabia, francezi gasesti prin Africa si prin America Centrala, romani, peste tot. Cei care vor sa-si faca viata, sa-si creasca copii decent si sa aibe masa plina cu de toate se duc oriunde sa munceasca si nu asteapta de la guvern sa le dea.
Apropos de unguri. Am fost anul trecut prin Ardeal si am gasit toate campurile arate si insamantate. Baraganul, in schimb, era tot plin de buruieni. N-am auzit pe vreun ungur sau sas zicand ceva rau de tara lor asa cum ai zis tu in scrierile tale. Tre' sa recunosti asta !
Destramarea, sau distrugerea, sau amandoua laolalta, nu vin de la unguri si nici de la altii pe care ti-i inchipui tu, ci de la unii care rad si injura guvernul, care rad si injura tara aia, biserica si pe Dumnezeu, pe cei din jurul lor, pe cei de peste ape, s.a.m.d. din motive ce nu are rost sa le mai amintesc.
Astora sa le zici :
Călăilor!
Nu v-ar mai primi țărîna la sînul ei!

Apropos de Prunariu : e om inteligent, si cu clasa, nene ! A spus tot ce avea de spus doar in cateva cuvinte, fara sa injure, fara sa ofenseze, fara sa jigneasca pe cineva si, unde mai pui...a mai fost si in cosmos !?






 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-02 21:42:38
         
 
  Raspuns pentru intrebarile fundamentale pentru supravietuirea umanitatii, puse de apostolul neamului Peia:

1. Nu, nu a fost informator al securitatii, securitatea l-a informat si il informeaza de tot ce misca in tara.
2. Sobi Cseh nu este cod, este doar un caras pe care Peia crede ca il strange de gat.
3. Culcereasa esete sigur majora si normal ca este acoperita, doar in fata Culceresului se mai descopera si-si arata to'alentele.
4. Andrei este sigur florian, dar nu sunt sigur ca toti florienii sunt Andrei.
5. Pe invers esti doar tu, mereu, totdeauna, in orice vreme samd.
6. Ai putea fi si asa si asa, daca nu ai fi plecat de acasa inainte sa implinesti sapte ani.
6. Nu stiu daca slugile imprastie fumigene, dar stiu sigur ca tu stii ce fac slugile.

Daca nu esti multumit, nu-i bai, e obicei!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-02-02 21:33:48
         
 
  Dar să reproduc cîteva cuvinte din interviul luat cosmonautului Prunariu ( nu, nu face parte nici el din alianța aia, musiu Cercele!)

"Rep: Îi iertați pe funcționarii ce nu v-au recunoscut Cosmosul în cartea de muncă?

D.P.: Vai de capul lor! Acești oameni nu sunt România. Aceștia sunt oameni care nu au în minte nici o strategie, nici un viitor. Mecanismul statal e dereglat. Insituțiie iau decizii aberante și nimeni nu le reglează decît atunci când îi vine unei persoane, după bunul plac"!

Mda!
Păi...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 21:07:14
         
 
  Da' poate că, aflîndu-te-n branșă, informat adică, poate-mi răspunzi și mie la întrebările de mai jos, pe care le tot repet și repet, și nimeni nu ar chef să rspundă. E o înghesuială dupe cireș, de nu mai poți deosebi om de persoană!

1. A fost Băsescu informator al securității și mai mult decît atît?
2. A fost Sobi Cseh (nume de cod imposibil!), propagandistul înfocat al lui Băsescu, informator al securității?
3. A fost Culcereasa, jupîna tevereului actual, to'alentă majoră de securitate și continuă să fie ofițereasă acoperită?
4. Andrei Florian e totuna cu Florian Andrei?
5. Sau invers?
6. Sau și așa, și așa?
6. Este și așa, și așa, o slugă plătită să împrăștie fumigene prin cartier?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 20:25:03
         
 
  Măi, nea Cercele,
Nu știu cine este alianța aia, da' văd că mata te dovedești mai informat decît mine!...
În paranteză spus, eu sunt cu ceea ce e drept să fie; eu sunt cel care, printre alte milioane, suferă ÎN ȚĂRIȘOARA ASTA ȘI NU HUZUREȘTE PE AIUREA, ca matăluță, și care nu mai poate să accepte minciuna, șemekeria și chiar prostia guvernanților actuali.
Da?
Problema e că, în timp ce eu NU sunt raliat niciunei remorci partinice, mătăluuuță, onor dom'le agent de peste aaapă, ești taman în grupul nemerniclor de la putere.
Scurt pe doi!

Așa că gargara matale securistă nu mă impresionează nici cît negru sub unghie.
Poate să speri că, după ce ați achiziționat 4 milioane de cartușe și ați dat jandarilor 10 milioane de euroi spre a-i dota cu echipament pentru, atenție! "reprimarea revoltelor", să se nimerească un cartuș din ăla și prin căpățîna mea.
Prilej cu care vei avea bucuria să rămîi jupan în acest spațiu, fără teama că te mai poticnești de mine.

În fianl, îți dau un citat din Petru Maior, așa, ca să mai reflectezi la statutul matale de tranfug, chipurile! cu steluțe pe umerașii matale marțiali:

"Și cine e atîta nesîmțitoriu, carele să nu știe că tuturor oamenilor atîta le iaste dulce și vrută patria, întrucarea sunt născuți și crescuți și unde oasele părinților și a moșilor lor celor răposați se odihnesc, cît tocmai de ar fi și slabă țeara și cu multe năcazuri ar avea a se lupta în trînsa, puțini se află carii să se plece a-și lăsa patria, de cúmva nu cu grea poruncă și neapărată silă îi scot din trînsa. Bold firesc iaste acesta, carele deșteaptă pre oameni a-și iubi patria sa și bucuroși a rămâne în trînsa precum și Ovidius cîntă".

Pricepuși, dom Cercel?
Ori matale, de-acolo, de peste ape, mînă-n mînă cu liftele spurcate de români jecmănitori și parșivi, alături de ungurii care s-au infiltrat în cercul puterii, uneltiți la destrămarea și distrugerea noastră, a românilor care am trudit și suferit în țara asta, sub verice nevoi și năpaste.
Călăilor!
Nu v-ar mai primi țărîna la sînul ei!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 20:18:08
         
 
  Ioane,
Dar tu cu cine esti, nene ?!
Nu cumva esti cu aliantza PPC, aia care-si duce lupta impotriva la tot ce de la gat in sus are dop si care are numai membrii d-astia asa ca tine, guristi ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-02 19:07:09
         
 
  stimabile d-le Cristescu,
N-am intenția să retractez, e doar o reacție la ceea ce se întîmplă pe sait...oricine intră aici constată că e departe de ideea de atelier literar; motivele pt care s-a ajuns la această eșuare sunt atît de evidente încît nici n-are sens să le enumăr!
Luați-o cum doriți, reveniți cu eterna mirare("concret ce-mi imputați stimate coleg")dar din moment ce nu admiteți că măcar 50% din adevăr îmi aparține nu are sens să discutăm.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-02 19:06:13
         
 
  ilustrissim  
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 18:24:44
         
 
  Am dat peste un termen ilusstrissim în Academia Cațavencu: "Oranjgutanii"!!
Fain!
E, nu-s chiar vite, dar or'șcît!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 18:24:24
         
 
  Măi Florică,
Opturile tale manipulatorii nu înșeală decît fraierii, adică pe ăia cu mintea-n bagdadie!
Tu simpatizezi cu "partea-ailaltă"?
Și care anume?
"Cum se face, măi Adriene, că românii sunt puși să aleagă din doi comuniști"?(Băsescu citire - alegeri prezidențiale 2004)
Asta e partea-ailaltă?
Dar de ce ocolești chestionarul meu, de fiecare dată, anticomunistu' lu tata?
Te ține o jenă?
Și adică, pardon! de ce m-ai ierta tu?
Că nu ți-am îngăduit să fii MITOCAN", ca ieri.
Cum, dealtfel, ești?
Adică... "vită", îngrășată de ochii altui stăpîn?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 18:15:13
         
 
  Cristian, exagerezi! Tu simpatizezi cu comunistii, iar eu cu ceilalti. Asta e tot. Restul sunt fantezii si apucaturi care tin de educatia primita de fiecare in parte. Cred ca ai observat ca folosesc un altfel de "vocabular", ceea ce apreciez si la tine.
Domnul Peia trece printr-o perioada mai grea iar excesele sale sunt in legatura directa cu lipsurile sale. Din acest motiv sunt atat de ingaduitor si iertator cu domnia sa.
Domnule Peia, v-am iertat!
Bre Latunski, de disparut voi disparea si eu, desigur, la vremea mea. Dupa cum bine observi, nu s-a inghesuit nimeni sa iti ofere raspunsuri la intrebarile atat de filozofic enuntate in text, fapt pentru care m-am gandit ca ar fi mai vesel pentru tine sa fii bagat in seama.
Dar pentru ca nu tin mortis sa ajut babe sa traverseze strada, uite, dispar.
In rest, sunteti bine, sanatos?
Zexe
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-02 18:03:14
         
 
  "la ce bun să păzești o epavă de ciorditorii de vuvuzele oranj?"

Credeți, disnse coleg, că talentul dovedit al domniei voastre și simpatia pe care v-o port vă îndreptățește să scrieți ce am munționat mai sus?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-02 15:31:07
         
 
  gaspadin latunski,

Omenește(să nu zic adamic)te-nțeleg:(z)garda critică mai bine moare decît să predea stindardul...deși ca pilot de pilotat fregate liternautice nu-i musai să-ți sacrifici bugetul de timp, misia e a căpitanului cînd nava intră în capă să bea apă și să țipe: apres moi le deluge!
Literar, însă nu te pricep!( și am ambiția să cred că fideaua Nina mă va aproba)Matale ai vînă(nu de bou) și condei la ce bun să păzești o epavă de ciorditorii de vuvuzele oranj?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-02-02 13:33:32
         
 
  Dle Kritik Transnistrean,
Dacă tot e vremea chestionarelor, permite-ți, vă rog, să adaug și eu setu-mi specific de întrebări, mici dar vesele, la care nici un killbil din specia udrea-cea-tare-n-păsărică, strecurat p-acilea, în scop de guerilla mediatica, nu a catadicsit să răspundă.
Repet deci setul de întrebări, îmbogățit o leacă, în reactor, cu ura!niu 20 dă milioane, care stă să crape și să facă: bum!

1. A fost Băsescu informator al securității și mai mult decît atît?
2. A fost Sobi Cseh (nume de cod imposibil!), propagandistul înfocat al lui Băsescu, informator al securității?
3. A fost Culcereasa, jupîna tevereului actual, to'alentă majoră de securitate și continuă să fie ofițereasă acoperită?
4. Andrei Florian e totuna cu Florian Andrei?
5. Sau invers?
6. Sau și așa, și așa?
6. Este și așa, și așa, o slugă plătită să împrăștie fumigene prin cartier?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 13:13:27
         
 
  După cum obsevați se încearcă exploatarea noastră în orb. Succesuri!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-02 11:12:31
         
 
  Am primit din Egipt, via porumbel, următorul mesaj, cu rugămintea de a-l face public. Pare ceva așa ca în 89, cu expunerea la radiații în decembrie. SEV, Serviciul europeic de vigilență a încercat o decriptare dar s-a blocat în schimbarea numelui partidului fiindcă nu s-a putut face legătura: care țară, care partid?

"Nu uitați, neprețuită Nina Lapșenninikova, (salutări distinsului critic. Bănuiește ceva?) să apostilați raportul cum am vorbit. Noua exigență a șefului. Și schimbați antetul. Ca și numele partidului, orice antet compromis, trebuie schimbat. La vremuri noi doar noi. Până bagă de seamă maladeții, mai trece un tur."

PS.

E vremea contracarării.

QED
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-02-02 11:09:16
         
 
  @latunski criticul: Scuze! Nu am citit textul tau, dar am citit comentariile de sub el!

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2011-02-02 10:08:45
         
 
  @Andrei Florian,
Vad ca ai inceput sa copiezi stilul lui Base... :)
Nu afirmi nimic concret, nu aduci nicio dovada, dar faci aluzii pe care altii (> 50%) le inghit pe nemestecate. Unde activezi? In Presa? HA!
Linkul de mai jos nu este pentru tine! :(
http://www.porcisme.ro/
Nu are niciun sens sa o dai iar cu mogulii, cu noii sau vechii comunisti, cu amenintarea rosie, etc... Ai o norma pe care trebuie sa o indeplinesti lunar? De 10 ori referire la comunisti, de alte 5 ori referire la Ponta si Antonescu, etc... Banuesc ca totul a plecat de la ultima directiva a lui Base: "contracarati mediatic opozitia". Adica sa spuna ca e de porc, sa bage strambe, etc... Ceea ce faci tu acum tam-nisam...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2011-02-02 10:07:05
         
 
  Fraților, dar unde-i Mihăiță Robea și generali din stirpea lui, dar unde-i general Zegreanu, panaceu Corina unde-i? ehei, nu mai sînt zăpezile de altădată...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-02 04:02:32
         
 
  eraza: opțiuni, în loc de ce !ete!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-02 03:55:37
         
 
  Iată un exemplu elocvent de tipul: unde dai și unde crapă. Ce are în comun, bre Florică, textul meu cu Internaționala ta? În copilărie, ascultam un dialog exemplar sătesc: "Bună ziua- Bat pari-Ce faci? Hai noroc!
Pentru tine am o sigură sugestie: dispari de aici! poți apărea acolo unde-i pupi pe cei care se ușure, ușor, ușor, precum vrabia înghite un bob de orz, secară, grîu. Să ne-auzim într-o lume mai pe placul tău. Eu n-am opținii politice, habitez în Transnistria, e forma mea de protest, havas...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-02 03:53:22
         
 
  Mulțam frumos de atenție și nominalizarea onorantă.
Bună să-ți fie inima, Domnule Latunski! Astăzi am aflat că așa se salută, mai nou, tovarășii din consiliile județene.
Tot astăzi am aflat și următoarea știre: ” Internaționala Socialistă a exclus, marți, Partidul Național Democrat (NDP) din Egipt, condus de președintele Hosni Mubarak, deoarece încalcă valorile pe care le apără social-democrația.”
Mă întreb dacă social-democrații lui Ponta apără și alte valori decât pe cele reprezentate de Cătălin Voicu, Adrian Năstase, Constantin Nicolescu, Marian Vanghelie, etc.
Dar pentru că tot m-ați onorat cu atenția, uite, am un sondaj de opinie nefinalizat și nu știu ce alte puncte să îi mai adaug. Dacă aveți sugestii, le primesc cu plăcere.

Sondaj de opinie :
1. Credeți că Internaționala Socialistă cunoaște valorile social-democraților din România?
1.1 Dacă tot susțineți că le cunoaște, de ce credeți că le tolerează?
1.2 Dacă tot susțineți că nu le tolerează, de ce credeți că se face că nu le vede?
1.3 Credeți că Internaționala Socialistă nu avea cunoștință pâna acum despre valorile regimului lui Hosni Mubarak?

2. Câți dintre liderii PSD credeți că suferă în ascuns de boli de inimă?
2.1 Sunteți de părere că Spitalul Floreasca are insuficiente paturi?
2.2 În acest caz, câte paturi în plus credeți că mai trebuiesc?
2.3 Ce legătură credeți că există între Justitie, Sp. Floreasca, PSD, Dr. Brădișteanu, Administrația Naționala a Penitenciarelor și ce credeți că reprezintă frauda de 9.169.606-EUR

3. În ce situație credeți că Internaționala Socialistă va exclude și PSD-ul?
3.1 De ce sunteți siguri că nu vor exclude PSD-ul?
3.2 Pentru că au aceleași grile valorice?
3.3 De ce credeți că s-ar crea un precedent periculos pentru Internaționala Socialistă?
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-02-02 02:52:37
         
 
  Gaspadin, invidia care-mi erodează mie existența și mă trimite mereu la spitalul de psihiatrie cel mai apropiat se datorează locvacității și culturii domniei voastre.
Doamne Demo(n)stene, scoate-ți pietrele din gură!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-02 01:57:08
         
 
  Domnu Kritik,
Aveți omagiile mele și încîntarea de a citi o foarte rafinată ironie!
Depun alături și invidia care mă roade cu adîncă depresie!
Na mnoghih deni!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-02 01:26:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE