FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dans eliptic
Text postat de Marian Tudorel Lazar



În rădăcinile oricărui popor, măreția cu rușinea stau veșnic înlănțuite.
Frumusețea vieții nu stă în înălțimea stâncii,
Ci în adâncimea lutului din care te ridici,
Iar și iar și iar…
Chiar și Dumnezeu a fost la început nimic:
Un simplu cuvânt
Ce și-l șopteau atomii,
Bing Bang,
Un dans al materiei cu materia,
Un neant dătător de viață,
Alb în negru, negru în alb,
Lumină prinzând contur,
Întuneric căpătând suflet,
Luptă a josniciei cu mărețul,
Somn al rațiunii luptând să se trezească.
Lutul s-a ridicat contra lutului,
Giganții s-au luat la trântă cu giganții,
Zeii s-au ucis între ei,
Liniște…
Cât a durat?
Până s-a născut Mântuitorul:
Eu în tu, tu în eu, eu în toți, toți în eu,
Dumnezeu.
Care a crescut și a aflat că este muritor…
Și atunci Zeul s-a răzvrătit împotrivă morții,
I-a dat întâlnire, a pătruns în locuința ei,
I-a prădat locașurile, a pus-o de-a dreapta lui,
A început să plângă…
S-au născut norii, norii au născut apa,
Apa a născut Viața, după chipul și asemănarea lor…
Ce a fost, va mai fi, ce va mai fi, a mai fost:
Zeii au născut oameni muritori,
Căutându-și părinții.
Cercul s-a închis, elipsa s-a deschis,
Ne întâlnim în a cincea dimensiune!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Referitor la intrebarea ta de la urma, draga Iulia, sa-ti vand un pont pe care mi l-a vandut si mie Hristos. Nu stiu daca Dumnezeu a fost inainte de Big Bangul acesta, dar sigur a avut si El un Big Bang inainte de care nu a fost. Stii ca Hristos a fost din nastere Dumnezeu. Totusi, el s-a autointitulat cu obstinatie pe sine Fiul Omului. De parca ar fi vrut sa ne bage in cap, cu litere de foc: "dragilor, zeii au fost si ei oameni la inceput, nemurirea si-au castigat-o cu sudoarea fruntii". Pentru ca, daca el este zeu si este un fiu al omului, este clar ca zeii sunt toti nascuti din oameni (afirmatia lui, nu a mea!). Bineinteles care au aparut pe alta planeta, in alta galaxie si poate chiar in alt univers.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 20:45:55
         
 
  Pai, Iulia, Chiar m-a luat gura pe sus. Cateodata insa le mai nimereste. Astfel, daca a patra dimensiune este timpul, adica seful suprem al celei de-a treia dimensiuni, in a cincea dimensiune timpul ar trebui sa fie la fel de usor abordabil ca o sosea de la noi. Dar este doar o idee, nu ar trebui sa am dreptate.
In plus, am capacitatea de a intra intr-un soi de transa si a-mi lasa mintea sa alerge pe unde vrea. Constient fiind cand joc jocul acesta, cateodata consemnez cate ceva din frumusetea coclaurilor pe unde ratacesc. Chiar cateva din imaginile poemului sunt unele care imi revin mai des in minte.
De exemplu, dansul punctelor de dinainte de Big Bang l-am vazut aievea si este un loc unde ma retrag uneori, cand mi-e dor de linistea dinaintea Creatiei.
Asemeni si imaginea a doua universuri, lumina si intuneric, ce se intrepatrund picatura cu picatura, alb in negru si negru in alb. Oricum, imagine este departe de a fi clar conturata.
Multumita?
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 20:32:56
         
 
  Marian, cred ca te ia vorba pe sus si te duce.
Cum a cincea dimensiune. Dar a patra ?
Povesteste-ne....

Si daca Dumnezeu a fost inainte de Bing Bang?
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-01-09 20:21:11
         
 
  Linistea ti-o poti gasi singur, la zgomot participi daca si cand vrei.
Te-ai gandit vreodata ca totul s-ar putea sa fie exact asa cum trebuie sa fie?
Cat priveste viata, moartea, supravietuire, nesupravietuire, lupta, castig, pierdere etc. totul este relativ.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 20:18:23
         
 
  Marian, esența poemului tău mă frământă de mai multa vreme...
In universul ăsta, al nostru, totul evoluează printr-o "crimă" perpetuă:
orice sistem viu sau neviu caută să supraviețuiească prin asasinarea și devorarea altuia....
Cred ca dacă n-ar fi așa ne-am reîntoarce în timpul de dinaintea Big-bang-ului, unde cred că era o liniște și o pace plictisitoare!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-01-09 18:04:46
         
 
  Asta e si ideea lui Dumnezeu, Mihai, sa nu ne mai luam dupa nimeni decat dupa noi insine. Hristos chiar a spus asta destul de explicit. Ma mir ca nu ai aflat-o!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 17:12:12
         
 
  Dumnezeu, din când în când. ne-a trimis pe câte unul de-al lui, zice-se, să ne îndrepte pașii:
Moise, Buda, Hristos, Mohamed, Newton, Marx, Engeles, Einstein, Lenin, Hitler, Stalin, etc. cu găndul să-i estermine pe predecesorii lor... Dar nu le-a spus pe ce cale corectă să îndrepte omenirea.... A făcut fiacare după cum l-a tăiat capul, determinându-ne să ne omorâm unii pe alții pentru că ne băgau cu capetele și mai adânc în ceață...
Azi nici nu mai știm pe ce drum să o apăucăm...
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-01-09 16:54:07
         
 
  Restul il las pe blogul meu, sectia nefinalizate si, cand m-o scarmana iarasi inspiratia, iau o tema din acest poem si o dezvolt. Una din temele care iti par "interesante". Deocamdata a fost doar un amalgam de idei insuficient "dezgropate". Cand le-oi vedea clar, voi sti si cum sa le fac accesibile tuturor.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 14:23:03
         
 
  .."restul as folosi pentru alte poeme sau nu as mai folosi deloc"..adica restul il asezi in frigider(poate in congelator?!)..si pretinzi o maxima seriozitate(?)...ori tocmai asta a fost intentia?  
Postat de catre mihai robea la data de 2011-01-09 13:58:23
         
 
  nu as spune ca restul nu are ceva interesant, insa dat fiind aplombul cu care te joci, chiar si serios, raman la suflu.  
Postat de catre mihai robea la data de 2011-01-09 13:44:38
         
 
  Mihai, amuzamentul tau imi aminteste de unul care vede o "scula" la morga si il apuca rasul. No more comments!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 13:37:00
         
 
  Privitor la grohotis, daca as dori sa scot ceva din ceea ce am mai sus, as pastra doar primul vers si as veni cu idei care sa-l sustina. Restul as folosi pentru alte poeme sau nu as mai folosi deloc. Si probabil ca asta voi face dar, deocamdata, ii acord o lunga, lunga perioada de "dospire".
Inca o data multumiri si felicitari!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 13:33:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  'eu in tu/ tu in eu/ eu in toti/ toti in eu'..o fi varianta manelo a Creatiei?
ultima parte e vocala, finalul m-a amuzat

 
Postat de catre mihai robea la data de 2011-01-09 13:29:49
         
 
  Credeam ca site-ul acesta nu are critici adevarati. M-ai convins ca are. "Poezia" a fost mai mult un catarsis, foarte putin prelucrat. Intentionat. Cateodata imi place sa o fac pe prostul, ca sa studiez reactii. In primul rand pe ale mele! Vreau sa invat sa-mi domin interiorul, sa-mi controlez cum vreau sentimentele. Iar simtul ridicolului este unul din simturile care ne controleaza cel mai mult, pe noi oamenii, facandu-ne sa ne temem de actiuni total nevinovate si inofensive. Am avut simtul ridicolului cand am "terminat" acest poem si a fost o provocare pentru mine sa-l postez. Rezultatul este mai mult decat multumitor.
Nu pot decat sa-ti multumesc si sa exprim aprecierea mea pentru ceea ce faci!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-09 11:44:22
         
 
  Verbios, aglutinant, excesiv multitematic, plin de clișee și truisme. Un fel de grohotiș textual aluvionar. Ai două variante: să continui așa, îndepărtându-te de ceea ce, în fapt, îți dorești ori să folosești cu mult curaj și sârg foarfeca poetică. Ferm și critic. Adică să tai fără milă, să exorcizezi textul de explicativisme și tot ceea ce am remarcat mai sus și să ajungi la esențe. Poezia, distinse coleg, este total diferită de perorațiile pro domo ori pseudofilosofice. Probabil, te vei revolta însă cred că ai nevoie de acest diagnostic pentru că, se pare, aspiri la mai mult. Evident poți contrazice comentariul meu ori poți să ții seamă de el. Sfatul mreu ar fi să ții! Altfel vei produce texte precum acesta de mai sus. Care este un exemplu de cum nu se scrie un poem.

Ca să nu mă repet îți recomand și link-ul de mai jos:

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=990

Îți doresc succes.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-01-09 08:40:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE