FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mersul pe cărbuni și credința adevărată
Text postat de Marian Tudorel Lazar



Tocmai ce am văzut o emisiune, pe Discovery, despre mersul pe cărbuni. Este vorba despre celebra „MithBusters”. Porniți să verifice în mod științific toate miturile, în emisiunea de care vorbesc au studiat și chiar experimentat mersul pe cărbuni încinși. Primul lucru care m-a uimit a fost să aflu că în America există instituții specializate care studiază fenomenul, dpdv științific. Nu vreau să intru în amănunte pentru că bănuiesc că actualmente nu prea există om cult care să nu cunoască despre ce este vorba și să nu știe că este ceva totalmente real, verificabil și reproductibil, că nu pare să fie nevoie de nici un fel de stare de transă, deși referitor la starea de transă și modurile ei de manifestare ar mai fi multe de discutat, ci trebuie doar să cunoști foarte bine tehnica și să o aplici întocmai. Astfel, un om care aleargă pe cărbuni încinși își va frige tălpile, în timp ce acela care merge normal nu va păți absolut nimic. Cei din cadrul emisiunii au și explicat de ce nu se produce arderea tălpilor și se pare că are legătură cu perioada de timp extrem de mică, de ordinul unei zecimi de secundă, cât talpa este în contact efectiv cu cărbunii, cu presiunea mersului normal, cât și cu stratul de cenușă, prost conducător de căldură, ce apare la suprafața de contact. Dar ceea ce vreau să reliefez eu, în cadrul acestui fenomen, este impactul psihologic al acțiunii în sine. Deși inițial eroii noștri, Jamie, Kari și Grant au văzut cu proprii ochi cum alții merg pe jar și nu pățesc nimic, au vrut mai întâi să studieze, să afle de ce nu apar arsuri și abia apoi să experimenteze pe pielea lor. Așa au și făcut și au reușit. Se pare chiar că nu este mare lucru să faci asta. Dificultatea nu constă în mersul propriu-zis, ci în impactul psihologic pe care îl are asupra oricui vederea focului prin care urmează să treacă. Dar, dacă reușești să-ți învingi tendința de a o lua la fugă, totul este OK. Ajung la concluzia că starea de transă nu este necesară pentru învingerea focului, ci pentru învingerea sinelui, mai bine zis sinele să învingă ceea ce vede în fața ochilor și să țină cont doar de ceea ce-i spune rațiunea. Oricine vede cărbuni aprinși și încearcă să asocieze imaginea acestor cărbuni cu picioarele lui trecând peste ei, va vedea doar niște tălpi arse. Ca să ai curajul să pășești trebuie să fii convins că nu vei păți nimic. Pentru cei săraci cu duhul, această credință se capătă prin simpla vedere. „Prostul” vede șamanul cum pășește prin foc, vede și alți credincioși și capătă convingerea că nici el nu va păți nimic. El nu pricepe fenomenul, nu știe nimic despre fracțiuni de secundă, nu știe nimic despre cenușă și rolul ei izolator, dar vede demonstrația practică a facerii „minunii” și crede în ea. Este, în acest caz, credința prostească? Este ilogică? Este neștiințifică? NU! De vreme ce această credință se bazează exclusiv pe practică, o astfel de demonstrație a existenței unui fenomen este cât se poate de științifică și logică, indiferent de faptul că explicația acestui fenomen s-a găsit sau nu. În cazul acesta „prostul”, „săracul cu duhul” nu înțelege de ce este posibilă minunea, dar nici nu trebuie, de vreme ce a văzut deja că este posibilă. Nu știe nimic despre curentul electric, dar știe că acest curent electric îi aprinde becul și este de ajuns. Este o gândire simplă pentru că se bazează pe demonstrații simple, nu din alte cauze!
Da, există și posibilitatea ca oamenii aceștia să fie înșelați, când minunea nu este adevărată ci trucată, dar asta nu schimbă cu nimic puterea demonstrativă a experimentului practic și valoarea credinței căpătate prin experiența practică. Oamenii aceștia cred fără s㠄vadă”, prin această vedere înțelegându-se nu vederea oculară ci vederea mentală, înțelegerea mecanismului de producere a unui fenomen, a unei acțiuni, a unei întâmplări. Ori „încrederea neclintită în ceea ce nu se poate vedea cu ochii” este tocmai definiția dată de Biblie credinței. Iar contrar părerii generale, se pare că această credință nu se confundă cu credulitatea, nu se confundă cu autoamagirea, ci este o credință bazată exclusiv pe principala metodă științifică de demonstrare a unui adevăr: experimentul practic!
Omul simplu nu crede în Dumnezeu pentru că așa îi spune popa, căci credința bazată doar pe spusele altora nu este o credință adevărată ci doar un surogat, ci crede pentru că a trăit și experimentat minunea în viața lui de zi cu zi. A vazut cu ochii lui, a simțit și a trăit pe pielea lui fenomenele pomenite în Biblie și crede în ele pentru că s-a convins de unul singur și indubitabil că acestea există, nu pentru că i-a spus unul sau altul. Da, există și un mare număr de căutători, care au auzit doar despre fel de fel de minuni fără să le trăiască pe viu, dar aceștia nu au credință adevărată în ei, ci sunt doar în căutarea ei. Cred că nu mai trebuie să specific că toate aceste minuni își vor găsi în final o explicație științifică, dar până atunci, îți place sau nu, trebuie să te mulțumești doar cu demonstrația lor practică.
Ce te faci însă cu „înțelepții” care, deși văd demonstrația practică a unui fenomen, refuză să-l creadă posibil pentru c㠄știu ei că focul arde carnea” și nici un „nebun” nu le poate demonstra contrariul, iar daca cineva îi demonstrează totuși, acela nu poate fi decat un șarlatan dornic să profite de pe urma „proștilor”. Acestor înțelepți poți să le dai zeci de exemple despre oameni care merg pe cărbuni încinși, nu vor crede că fenomenul este adevărat, uneori nici măcar dacă îi faci pe ei înșiși să trăiască acel fenomen. Și când vorbesc despre „mersul pe cărbuni”, mă refer la orice altă minune ce nu a fost încă demonstrată științific dar în care oamenii cu gandirea sănătoasă cred pentru că au trăit-o efectiv și știu că demonstrația practică este cea mai valabilă demonstrație, nu pentru că sunt proști și cred în fantasme. Aceși „întelepți” au mintea sucită, un pic scrântită și sunt ca unii care ar refuza să ia paracetamol pentru reducerea febrei numai și numai pentru că nimeni nu le-a demonstrat cum reduce paracetamolul febra la nivel celular. Acești înțelepți sunt tocmai bogații (în cunoștințe!) despre care vorbește Biblia și care „mai ușor trece cămila prin urechile acului” decât să ajungă ei în Împărăția Cerurilor. Ei sunt tocmai acei învățați care „strecoară țânțarul și înghit cămila” și, după părerea mea, sunt demni de plâns și au nevoie de ajutor, fără nici un fel de caterincă.
În concluzie, credința adevărată este ȘTIINȚĂ și nu PROSTIE! Cine nu mă crede, să studieze în mod corect fenomenul credinței și se va convinge. Cine vrea doar să se contrazică, nu are decât să alerge în jurul cozii, eu nu-l pot opri!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Intr-un fir, dar ai recunoscut deja ca se tine. Nu te contrazic nici cu una, nici cu cealalta.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-22 21:57:01
         
 
  Ai cazut intr-o capcana, Tudore, analogia asta se tine intr-un fir.  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 21:00:11
         
 
  Este doar psihologie, maestre Peia.
Cum se jupoaie gainile de vii?
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-22 17:16:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ce tîmpenii speculative, care amestecă realul cu misticismul, predica sectantă cu creaționismul "științific"!
Pledoarie făcută pentru proști!
Ești școlit la mînăreala mistificatorilor biblici, Lăzărel.
Da' chestia nu prea ține decît, așa cum am spus, la proștii care sunt deja proști de dau în gropi, că la cei care au capacitatea să facă distincții între adevăr și pălăvrăgeală habotnică, nu - fac pledezi în pustiu stimate satanist! La a cîta găină jupuită de viu ești?



 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 15:08:14
         
 
   
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-22 13:53:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE