FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pe urmele lui Hristos sau drumul credinței drumul nebuniei
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Ceea ce urmează se vrea doar un jurnal. Un jurnal care s-a scris deja și se scrie zi de zi, „până la sfârșitul veacului”. Ce înseamnă acest sfârșit al veacului? Voi trăi și voi vedea.
Eram ateu și mă credeam un zeu. Propriul zeu. Dar, într-o clipă de extremă înfumurare, sfidând ceea ce nu cunoșteam și nu aflasem încă, am căzut în adâncurile iadului, ale propriului iad. Am reuși să mă târăsc de acolo, ca un vierme, să mă ridic la suprafață, iar acum stau, pe jumătate ieșit din groapă, privesc la cei de sub mine, privesc la cei de lângă mine, pe jumătate amețit, neștiind dacă să continui să urc, sau să cobor definitiv…
Continui însă să mă zbat. Și voi continua.







I

Cum fulgerul iese de la răsărit și se vede până la apus…


Om sau Dumnezeu, ființă reală sau pură ficțiune, Hristos este, înainte de orice, un cuvânt scris, o colecție de învățături moștenite din moși strămoși de la cel mai vechi popor cunoscut în istorie, poporul lui Avraam, mesopotamianul din Ur. Hristos este întemeietorul incontestabil al creștinismului și cum creștinism înseamnă Biblie, Hristos înseamnă Biblie.
Cum am început să merg spre Hristos? Nu am început să merg spre el mai întâi, ci spre Dumnezeu. Iar spre Dumnezeu nu am mers cu fața, ci cu spatele. În anul 1986 – un an ciudat, cu trei de șase în el, dar obținuți diferit, adică unul firesc, unul întors și altul tot întors, dar obținut printr-o sumă, an de sfârșit de liceu, am hotărât să mă răzvrătesc împotriva lui Dumnezeu și să-l combat. Ce însemna Dumnezeu pentru mine în acel moment? Biblia, asta însemna Dumnezeu pentru mine pe atunci. Am hotărât să o citesc și să o înving, demontând-o cuvânt cu cuvânt. Așa că m-am îndreptat cu spatele spre Dumnezeu, l-am deschis, împungându-l cu sulița urii și neîncrederii, și l-am gustat. A avut un gust neutru pentru început, dar neutru spre plăcut, de vreme ce era condimentat în minte, deja, cu sarea unei viitoare victorii. Curiozitate? Nu știu dacă era, dar mirosea a nou și asta mă făcea să citesc și să gust fără efort ceea ce mi se oferea pe primele pagini ale Genezei. Apoi, pe neașteptate, a urmat un șoc: citind despre facerea Evei dintr-o „coast㔠a lui Adam, mintea mi-a șoptit, sfioasă, că ar putea exista o legătură între povestea aceasta și genetică, faptul c㠄adamul” uman are cromozomii sexuali xy, iar „eva” are cromozomii sexuali xx, obținuți, după cum lesne se poate vedea, dintr-o singur㠄coast㔠a lui „adam”. Cât timp am rămas orbit de această străfulgerare de lumină? Cred că nu mi-am revenit nici acum. Am continuat să citesc, rănit, orbit și îndurerat, găsind tot mai multe posibile adevăruri, având tot mai dese străfulgerări, totuși continuând „să dau cu piciorul înapoi în țăpușă”, o țăpușă ascuțită de care mă loveam tot mai des în drumul meu: credința în Dumnezeu și în proorocii lui, ultimul și cel mai mare dintre ei fiind Isus Hristos. Credeam și în clipa următoare îmi negam credința, până în ziua când nu am mai putut, m-am așezat în genunchi și m-am promis sclav și slugă veșnică primului dumnezeu sau duh care vine la mine. Dorința de a termina o dată pentru totdeauna cu incertitudinea existenței sau inexistenței zeilor și duhurilor, era atât de mare încât, în inima mea, eram decis să mă dau chiar și Satanei, presupunând că acesta există, de va fi ca el să fie mai aproape și să vină să mă ia în primire înaintea lui Dumnezeu. Ba chiar m-aș fi simțit satisfăcut ca acesta să vină mai întâi, ca să-mi demonstrez că Dumnezeu, chiar dacă există, nu prea îi pasă de noi, nu prea îi pasă de mine.
Dar nu s-a întâmplat nimic. Pământul nu s-a cutremurat, cerurile nu s-au deschis, nici o groapă nu și-a căscat gura să mă înghită, nici un duh nu și-a făcut simțită prezența și eu nu am ajuns în străfundul iadului. De fapt, tocmai începeam să ies din el…Nu s-a întâmplat nimic și începusem să cred că Dumnezeu, dacă exista, pe lângă faptul că era cam surd, era și nesimțit. Am continuat să mănânc, să respir, să trăiesc, să mă îngraș sau să slăbesc după cum eram vesel sau trist, până într-o noapte de coșmar, când întreaga viață mi-a fost întoarsă pe dos, într-o clipită, exact cum ar întoarce o gospodină o rufă murdară, înainte de a băga-o la spălat, în mașină. M-am trezit cu un ciocan, bătând cu putere în tâmple, o inimă ce sta să iasă din mine și o roată imensă de energie ce se rotea în piept, cuprinzând tot pământul, în timp ce un glas interior îmi rostea ca o trompetă: „ești Dumnezeu”! Într-o clipită am văzut toată nebunia acestei afirmații și am negat îngrozit: „nu sunt”! „Ești Isus Hristos!” – mi-a strigat același glas. Nu era oare o afirmație la fel de nebunească? Am negat vehement: „Nu sunt”! „Atunci ești un proroc” – mi-a spus glasul, de data aceasta parcă mai potolit. „Oi fi, dacă așa vrea Dumnezeu” – am răspuns, nițel mai liniștit. Liniștit dar, în clipa imediat următoare, am avut conștiința clară a faptului că, exact așa cum a prezis, Dumnezeu este acolo, deasupra casei mele, împreună cu cetele de sfinți și mă așteaptă să vin la El. Trebuia doar să zic „da” și să ies afară. Atunci m-a cuprins conștiința mizeriei mele, a nimicniciei, a mocirlei morale în care mă zbăteam, deși vă asigur că nu încălcasem nici o poruncă până atunci și nu furasem un capăt de ață. M-am simțit murdar într-un mod de nedescris. Am realizat că, a merge lângă Dumnezeu atunci, ar fi însemnat o rușine veșnică și o situație de nesuportat, un iad. Chiar dacă ochii erau uscați, pe interior am izbucnit în lacrimi și am simțit cum sufletul mi-a luat foc. Un cui, ca o sabie de foc, mi s-a înfipt în inimă și nu a mai ieșit niciodată, decât în puținele clipe de extaz cu care am fost binecuvântat din când în când, de fiecare dată când am simțit că am rămas fără puteri și sunt gata gata să cad. Eram în al 33-lea an al vieții mele, anul „de grație” 2000 după Hristos. Au fost sau nu au fost cete cerești și îngerești deasupra mea, nu știu. Dar am simțit că au plecat și eu am rămas singur, cu conștiința faptului că nu eram cu nimic mai bun decât ultimul criminal și o dorință tot mai clară și mai puternică a unei adevărate curățenii în mintea, trupul sufletul și viața mea. Curățenie ce urma să înceapă, nu peste mult timp, cu o internare la nebuni...





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sa conving ca ce?  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 19:03:05
         
 
  Hai, căreală la colivie, că nu convingi pe nimeni!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-08 18:42:07
         
 
  Ai mai inmuiat tonul, dar tot nu ai chef de o disputa serioasa. Tot cu bla-bla-uri vad ca vii. Cand vei dori sa discuti la obiect, imi voi da seama.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 18:38:44
         
 
  Dacă lumea nu ar fi plină de palavragii ca tine, altfel ar arăta.
Atunci cînd nu ești în stare să articulezi o judecată sănătoasă și să închegi două vorbe limpezi,faci pe sibilinicul: te dai știutor adică, dar nu vrei tu s-arăți asta, ca să nu ne impersionezi prea tare.
Cine ți-a dat pașaport de trecere în zona asta ar trebui pus la colț, pe coji de nucă. Că tu n-ai nici o vină, săracu' de tine: ești la fel de candid ca și un peruș care toacă întreaga zi mei și clămpăne și el din plisculeț.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-08 18:07:34
         
 
  Nene Peia, da' vad ca esti doxa nu numai in mituri, dar si in astrofizica. Doar limba respectului reciproc nu ai invatat-o inca. Mai ai insa timp, pana o sa mori. Eu oricum nu-ti dau informatiile, pe care le ceri cu insistenta, decat dupa ce inveti sa vorbesti civilizat. Pana atunci, poti sa razi in hohote, da' vezi ca ti se vad vorbele nespalate.
Este frustant sa te crezi atat de cult si sa-ti dai seama ca o informatie a trecut si trece pe langa tine, oricat te-ai chiori la ea. Da, Dumnezeu spune clar ca a facut nu doar o pereche in ultima zi a genezei, ci mai multe. Cand iti trec simptomele sindromului Tourette, sa ma anunti, dar te tine deja de saptamani intregi si nu mai sper sa te vindeci.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 15:31:04
         
 
  Pardon!
Cu o trăsurică.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-08 14:14:54
         
 
  Todoraș cu mintea-n caș,
Este înduioșătoare insistența cu care ții să ne convingi că ai minte de Gîgă, școlit pe macadamuri!
Deși nu ar trebui să te mai bag în seamă, totuși, am să răspund unor altor tîmpenii pe care le debitezi pe-aci, cu nonșalanța unui sfertodoct, licențiat în oratorie de peruș :

1. Vîrsta universului este apreciată, actualmente, la cca 15 miliarde de ani. Dar se credea, cu ceva vreme în urmă, că ar fi cam 7,5.
Mai nou, după Hawking, universul ar avea 13,7 miliarde.
Deci, Limitele Universului observabil ar fi de 7,5/15/13,7 miliarde de ani-lumină, pentru că LA ACEASTĂ DISTANȚĂ GALAXIILE (QUASARII) SE DEPLASEAZĂ CU 85-90% DIN VITEZA LUMINII, ceea ce înseamnă că ce este dincolo de ei / ele nu putem fizic vedea ( viteza de deplasare a luminii = 300,000 km / sec.)
Ori informațiile pe care le primești tu, măi Tilică, de la marginea universului sunt colportate de către radiațiile fotonice, ceea ce, nu-i așa? se poate spune că dimensiunea este egală cu vîrsta, dacă te duce mintea să pricepi. Dacă nu, citește în cărticica ta de basme orientale!
D-aia am și rîs cu hohote, cu ceva vreme în urmă, cînd știriștii de la tembeliziuni anunțau că s-a descoperit o gaură neagră cu vîrsta de 30 de ani, ea aflîndu-se la o distanță de 50 milioane de ani lumină!!!

2. Eu nu mă uit în gura popilor, măi studiosule, nici cît să aflu ce cantitate de oxigen colportează pe sub omușor, adică din pură curiozitate, darmite să le mai calc și pragul.
Acu, dacă tu ești așa de priceput în decodarea cărții tale cu cimilituri mitice, - fapt ce te-a dus la nebunie, după propria-ți mărturisire - rezultă de aci că, la început, Atoatefăcătorul nu zămisli numai pe Adam și Eva, ci erai și TU p-acolea, pe post de secretar penticostal: țineai evidența ortopedică, că, bag samă, din coastele lui se mai zămisliră și alte creaturi, de care numai tu știi. Ce e drept, nu te pomenește nimeni pe nicăieri, dar avînd în vedere rarale tale calități de teolog zgubulitic, noi te credem fără dovezi.

3. Tu de unde știi, mă Sexologule biblic, cam în ce relații sunt eu cu “sexul”? Ai stat la curu meu să vezi de cîte ori îl translez pe poziția sus-jos? Într-un com anterior am făcut niște categorisiri, avînd în vedere bazaconiile tale biblice cu Adam și Eva, plus urmașii, ajungînd la trei variante posibile: că suntem niște oedipieni; niște descendenți pe linie incestuoasă; sau niște labagii!
Cred că faci parte din ultima categorie!

PS: Ca o informație rapidă: vezi c㠓adica ati insusi” este cu o virgulă pe undeva, grămăticule!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-08 14:07:37
         
 
  Apropo de adolescenta d-rului Peia intr-ale religiei, nu este un adolescent obisnuit, ci unul care a studiat foarte bine problemele "sexului". Din pacate insa, cunoaste "sexul" doar teoretic, nicidecum practic. Asa ca inca mai rade cand aude cuvantul "copulatie".  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 11:52:30
         
 
  Nasule, este foarte posibil ca tovarasul Peia sa fie doctor generalist in religie, dar eu sunt specialist. Da, pe ici pe colo s-ar putea sa stie si chestii pe care eu nu le stiu, dar sunt convins ca am aprofundat mai mult ca 'mnealui subiectul. Si oricum, cat timp va arunca cu pietre, nu va primi banane in schimb. Este o chestie elementara de dresaj "umanitar".
Iar a afirma ca in Biblie se vorbeste de facerea initiala a doar doua persoane de catre Dumnezeu, adica ati insusi doar ceea ce i-a spus Popa Tanda lui mama Safta in biserica, in timp ce pe el il durea burta si ea se gandea ca nu a dat apa la vaca, nu-i face cinste si nu este un semn de eruditie deosebita, ci doar de o deosebita superficialitate. Dar il las sa se desfasoare, ca ii place sa fie bagat in seama cand o face pe "satirul". Doar ca satira 'mnealui e de tot plansu'.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 11:08:00
         
 
  Tudorele, să fim serioși! Nici la o privire virtuală neatentă, nu l-aș putea asocia pe gaspadin Peia cu un dărîmător de uși de biserică, ori cu un "pupă-moaște". Cît despre studiu, iar mă îndoiesc că a studiat numai Biblia. Asta încerca să-ți argumenteze, cu tonul lui personal, evident..  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-12-08 10:54:15
         
 
  Mister Peia, iar eu nu dau o ceapa degerata pe provocarile dumitale. Dar chestia cu pamantul care are 7 miliarde de ani lumina VECHIME este haioasa rau. Ti-am mai spus, daca doresti sa discutam civilizat si argumentat, arboreaza tonul potrivit si s-ar putea sa obtii ceea ce doresti. Iar Biblia scrie mult mai multe decat crezi domnia ta ca spune, bazandu-te numai si numai pe spusele unor oameni pe care ii declari inculti, dar ii folosesti ca etalon! Eu nu as face asa ceva. Daca vrei sa stii exact valoarea Bibliei, o studiezi pe cont propriu si nu te duci la biserica sa asculti predici. Dar ma rog, este alegerea 'mneatale.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-08 10:36:37
         
 
  era sa comit o impolitete, fiindca vad ca va preocupa munca de cercetas, nu sunt de ce spuneti, ia cititi pe spatele biletului despre papagalii reali la Caragiale: suPtili, gurmanzi, au in cioc un ciob, cat ii ziulica zboara, dar numai in colivie, restul e tacere...  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-08 02:19:58
         
 
  cam asta e Latunski!
O discutie trebuie sa aiba cap si coada. Fiindca intr-o discutie se presupune ca fiecare vine cu cate ceva si in urma unor dezbateri, pe parcurs, se contureaza niste concluzii.
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-08 01:05:56
         
 
  Domnule Robea, m-ar interesa părerea domniei voastre despre oasele de papagal geto-dac mmm..descoperite la Sinaia. Și Caragiale amintește aceste artefacte, în lucrarea "Tren de plăcere"...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-12-08 00:40:30
         
 
  in Tablitele de la Sinaia atrage atentia o preocupare, aparent bizara, a getilor.."sa se cerceteze prezenta fiintelor de lumina/cetelor de ingeri". Este vorba de tablite datate inaintea Evangheliilor. Iar getii erau practici, aveau printre ei ce astazi s-ar putea numi "oameni de stiinta"
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-08 00:32:34
         
 
  Tudorică,
Nu dau o ceapă degerată pe religia ta.
Cunosc toată arhiva de mituri orientale din care s-au inspirat și compilat (ți le și înșir aici, dacă vrei), așa încît nu mă impresionează deloc, nici ce îndrugi tu despre biblie, nici credința ta prostească în facerea cărnii din lut și coaste, și alte cele povești testamentare.
Văd că, - judecată strîmtă! - comiți idioțenia de a mă califica drept comunist, numai pt că nu cred în bazaconiile tale.
Păi atunci, matadorule, care faci pe prea-înțeleptul, rezultă că și musulmanii, și budiștii, și zoroastrienii, și vechile popoare, care au fost cu duiumul și au avut fel și fel de credințe, și triburile de aborigeni, izolate prin cine știe ce colț de pământ, - toți, grămadă, sunt comuniști. Că nu acceptă cărțoiul tău de basme orientale. Comuniștii nu înghițeau religia din motive pur ideologice, taică, nu că ar fi avut cine știe ce convingeri materialiste. Materialismul, la ei, era ca un fel de băsism la noi: își repetau în cap ideea că sunt cei mai șmekeri din univers, ca să și pară că așa este.
Apoi, "adolescența" la care faci aluzie, încercând a da de înțeles că tu ești doctor în teologie, iar noi, ceștilalți, nește popicari de cartier, este, mai degrabă, consecința naivității tale monumentale, cum că lumea este făcută pocnind din buricele deștetelor, și, iacă-t-o? e colea! la nasul nostru, doar ce întindem mîna și dăm de dumnezeul tău apocaliptic.
Universul este incomensurabil, tăicuțu, se tot dilată, iar zeul tău nu e pe nicări, nici la distanțe de miliarde de ani lumină.
Cît privește tendința popilor de a se da de partea științei, este mai mult decît ridicolă. Ei nu pricep o iotă din știință. Pt că dacă ar pricepe, nu ar mai fi popi, e simplu: ci savanți. Adică, oameni cu doxă, nu todorici cu mintea prinsă între coperțile unei cărți de adormit pruncii.
Mai întîi că, așa precum spui, nici vorbă să scrie prin cărțoiul tău că pământul ar avea 4,6 miliarde de ani. Asta e o invenție gogonată.
Mai apoi, că ar avea cam vreo șapte miliarde anișori lumină. Dar ar fi interesant de aflat cu ce-or fi calculînd noii gnostici vîrsta pământului?!
Poate cu abacul?
Sau cu palma?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-08 00:14:18
         
 
  D-le latunski, tinand cont de faptul ca, in mod invariabil, prima oara cand li se vorbeste despre educatia sexuala, toti adolescentii rad, desi stiu bine ca au nevoie de aceasta educatie, rasul "adolescentilor" intr-ale religiei de pe aici, nu ma impresioneaza si nici nu ma descurajeaza. Este doar un proces natural, firesc de acomodare. Multumesc insa de interventie. Este reconfortant ca, din cand in cand, sa ai ocazia sa discuti si cu oameni maturi, pe un site de oameni maturi.
O noapte frumoasa!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-07 23:38:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimate domnnule Peia,

Atentia constanta pe care mi-o acorzi, m-a facut sa te consider un partener viabil de dialog. Asa ca am decis sa-ti accept provocarile si sa-ti raspund. Inevitabil, pe acelasi ton folosit si de domnia ta. Dar imediat ce am vazut ce a iesit, mi s-a facut lehamite de acest tip de conversatie si nu mai doresc sa continui astfel. Raman insa uimit de modul cum intelegi sa tratezi problema religiei, ca nu vrei sau nu poti sa-i sesizezi importanta, in ciuda unui bagaj de cunostinte destul de ridicat pe care pari sa il ai. Te comporti doar ca un vajnic comunist, asteptand sa auda din clipa in clipa aplauzele colegilor de partid, la modul cum il ia el in tarbaca pe "habotnic". Contrar asteptarilor, nu sunt deloc habotnic. Si imi pare rau ca nu ai observat inca, in ultima vreme au aparut tot mai multe curente religioase care incearca sa impace religia cu stiinta, si nu afirmand ca Pamantul are sapte mii de ani, ci afirmand ca Biblia spune ca pamantul are 4,6 miliarde de ani.
Iar un ton adecvat al discutiei, nu este necesar pentru ca mor eu dupa respectul mata, ci pentru ca nu imi place sa-mi racesc gura de pomana.
Sa fii iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-07 23:28:04
         
 
  Nu o să comentez ideea de jurnal mistic - made în Alambic MTL. Dar, v-am mai spus, iar dacă nu v-am spus, vă repet: dacă unii încep a scrie în 2007 și traduc opere ale clasicilor universali în 2010, de ce nu i-ați acorda un minimum de clemență și acestui cutărui autore? Da, încă nu știe cum să scrie și despre ce să scrie, la revedere în 2013 (!?)
Aș puncta doar, faptul că, mitul șarpelui a dăinuit mult timp (aprox. 400 ani) după stabilirea "poporului ales" în Canaan. Absolut firesc! Cum să nu te închini zeului care te învață " ce e rău și ce e bine"? Tu învață și socoate, că nici eu, nici MTL, dar nici Peia și nici alții nu-s experți în Geneza miturilor.
Eu cîrcotesc doar la ideea că Elohimii (Iahve, Iehova) au făcut-o pe Eva din coasta lui Adam. Ce, nu mai era argilă?
Apendice: În mitul sumerian al creației, zeul Enki avea o coastă bolnavă. Coastă - în sumeriană - ti. Zeița (medicine woman -nu doctor Quinn,- măi tembelizorilor!) Nin este chemată să-i vindece coasta. Nin-ti (Doamna de la coastă), dar, în caldeeană "ninti" mai însemna și "cea care dă -redă- viață".
Nin-ti egal Eva, strămoașa lor legendară. Deci și a omenirii.
Și nu mă pot abține să nu amintesc de laboranta Lucica, ea fuma țigări aduse din Irak- Sumer- și zicea că sînt văratice...Ehei, alte sammertaimsuri, cum spunea și gurista aia de culoare. Cum, care culoare? Nu știu, că eu sunt daltonist!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-12-07 23:24:35
         
 
  Nene Peia, se pare ca in religie esti mai inapoiat ca unul cu muci la gura. Dar tot nu-mi place tonul pe care-l folosesti, asa ca te las in eroare si nu-ti spun unde scrie in Biblie ca Dumnezeu a facut mai multi oameni. Si specific, in Biblie in Geneza, nu in alta parte. Ti-am mai spus si nu cred ca o sa-ti mai repet: cand vei da dovada ca poti purta un dialog civilizat si ca esti dispus sa inveti, iti arat. Pana atunci, mai bine ma intretin cu domnul Cioaca, ce trateaza si gluma in mod serios, lucru pentru care il respect.
Sa cresti mare!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-07 23:01:20
         
 
  pe cei care le spuneau  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-07 22:24:27
         
 
  Mai erau și alte mame?
Bre, știi ce vorbești?
Poate erau confecționate din plastilină?
Sau gonflabile?
De unde știi tu că erau?
Ai fost prezent la facere?
Că, prin cărțoiul ăla, nici că se poemenește de așa ceva?
Sau descoperiră "savanții" voștri teo/vizionari, care credeau că lumea are cam vreo 4000 de ani, și de existența dinozaurilor habar n-aveau. Ce să mai pomenesc de "revelați" undelor electromagnetice și apariția tehnologiei, care au dus, finalmente, la facilitățile comunicaționale de azi, ca să nu mai poemenesc de alte lucruri. Să mori de rîs, nu alta, cînd vezi că orice popă școlit, care afurisea, pînă mai ieri, lucrul diavolului, azi să poarte sub sutană un celulăraș. Ca să nu mai spun că televizezază slujbulițele și luminează bisericile tot cu buleftrica aia afurisită.
Și cînd te gîndești că arseră pe rug pe cei care le spunea că sunt atît de tîmpiți încît nu pot pricepe lucruri elementare, cum ar fi faptul că pământul se învîrtea în jurul soarelui, iar nu invers, și că nu pe broaște sau elefanți se spijină. Pesemne că prin Cartea sfințită, deși scoborîtă din cer, nu se auzise de chestia asta.
E, așa cînd faci toate cele, inclusiv cerurile și pământul, și habar n-ai că le-ai făcut rotunde și mișcătoare!
Tode, nu mai bate cîmpii, nene, cu aiurelile tale biblice, că trăim în plin mileniu trei, cînd am ajuns să pătrundem în tainele nucleului atomic.
Chestie care, iată, iarăși nu o știe biblia ta!
Mai bine ai pune și tu mîna pe niște cărți serioase și ai băga la tărtăcuță adevăruri verificabile, adică dovedibile la orice oră, iar nu scorneli mitice, care, ce e drept, sunt mai ușor de halit, dar care, din păcate, te plasează în zona babelor habotnice.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-07 22:22:26
         
 
  Nene Peia, la nivelul mata de cultura, refuz sa discut pe tonul acesta. Daca doresti o discutie serioasa, te rog sa ma anunti. Dar mai inainte convinge-ma ca esti in stare sa o porti. Iar daca iti inchipui ca ai mestecat Geneza pe toate partile si ii cunosti toate partile slabe si toate cele tari, te inseli amarnic. Te asigur insa ca da indicii destul de clare asupra faptului ca Adam si Eva nu erau singurele exemplare umane de pe pamantul acelei vremi. Da, Eva urma sa fie "mama tuturor celor vii", dar pe atunci mai erau si alte mame in afara de ea. Repet insa, nu imi pari dispus si capabil sa porti o discutie serioasa pe acest subiect. Iar eu nu dau consultatii gratis la batjocoritori. Daca voi avea ceva de spus, voi spune la toata lumea, atunci cand voi dori. Asa ca, iti place sau nu, stai la coada.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-07 22:04:52
         
 
  Todoraș, petialistule,
Răspunde-mi și mie la o întrebare mare cît... veacul:
După ce Cain i-a tras-o lu' Abel în moalele capului, ca unui frate ce se afla, pe Terra mai erau prezenți, la datoria milenară, doar următorii tovarăși: mr. Adam, madam Adam și Cain.
După care, iote, vere, mulțime de oameni, urmași cainieni, dupe cum ne mărturisește cartea aia sfințită!!!...
Cum se însămânțară, neicusorule, a?!!
Că, alții, Atotputernicia-Sa nu se mai învrednici să meșterească.
Cumva Cain s-a culcat cu mă-sa?
Sau s-o fi tăvălit cu ver'șoar-sa?
Sau și-a, pardon! sădit sămânța-n nisip, după care au început să-i înflorească urmașii ca ciupercile?!
În primul caz, rezultă că suntem, toți, niște oedipieni sadea, adică un fel de făcători de bine, care, se știe, este lucrare de mamă!!
În al doilea - urmașii unui ditamai incestul.
Iar în al treilea caz - nește labagii!
La care categorie te-ai încadra, dacă nu sunt indiscret?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-07 21:50:26
         
 
  Biblia vorbeste doar de doua veacuri: cel de acum si cel viitor. Ar trebui sa fie destul de clar care este veacul de acum si care este cel viitor, pentru fiecare dintre noi. Deci si mister Peia va apuca sfarsitul veacului...lui. Nici nu vorbeam de alt sfarsit de veac!
Privitor la cel mai vechi popor din istorie, multumesc domnului roboea pentru interventie, dar cum Avraam se trage din Adam si Adam nu era decat o maimuta umanoida, cred ca am zis corect ca Avraam se trage din cel mai vechi popor cunoscut in istorie: poporul maimutelor.
Sa fiti frumosi si sanatosi!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-07 19:14:34
         
 
  in ce priveste cel mai vechi popor cunoscut in istorie ar fi de confruntat o multime de surse, iti recomand un site, Ariminia, al prof. Constantin Olariu, sunt acolo o multime de lucruri interesante, dar si ipoteze care mie imi par hazardate.
...tot e bine ca ai Biblia in biblioteca si nu cartile vreunui hippiot soios.
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-07 16:53:44
         
 
  Ce zici tu, măi Toderaș?
C-o să vezi sfîrșitul veacului?
Vai de curu tău de nemuritor cu ziua!
N-avusei de lucru și mă apucai să-ți parcurg bazaconiile religioase, ca să mă enervez degeaba.
Păi cum să fii ateu și propiu-ți zeu, măi Tode? Nu ți se pare că ai cam dat-o-n fasolea ei de logică apologetică?
Ești un ateu credincios, cum ar veni!
Și cînd erai pe cale să întemeiezi o nouă religie, hop! te surpași în viermăraie, și-o puseși în mama ei de biologie terestră! Deveniși un conglomerat de acizi organici, o grămăjoară de carbon, și atît. Pa, conștiință mistică!
Da’ nu-i nimic, escatologicule, și ca vierme te poți întrupa în propriu-ți zeu: Zeul Viermilor Nemuritori!
Și dacă vrei să știi, înainte de Ur, mai fuseră și alte civilizații pe pământul ăsta. Mai cerecetează cu logica ta regresivă.
Iar în cartea aia pe are o cercetași tu din scoarță-n scoarță, află că cea mai veche scriere nu datează decît de pe la 1200 î.e.n. - "Cîntarea Deborei" se numește. Iar înainte ei. ăhă, mai sunt ceva milenii de scriere. Și nici din cer nu a picat, ci din capul unora ca tine, cărora li se părea că văd zei și prin blidul cu linte.
Și unde vezi tu 3 de 6 în 1986? Vei fi fiind vreun satanist, ceva? Omori găini și le sugi sîngele din haripă? Să zbori și tu în cosmosul tău viermănos, luminat de fulgere globulare?
De-aia te și țăcăniși. Ba că ești Dummnezeu, ba că ești Cristos! Bine că nu te crezi și Napoleon, că e locul ocupat de alții!
Vezi să nu te aresteze armata aia de sfinți din capul tău, că nu mai apuci finele veacului: te fac ăia chisăliță, te pun să rozi temeliile iadului.
Da’ acolo, la nebuni, nu ai avut nici o revelație? Revelația sedativă a ciclobarbitalului, spre ex?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-07 15:04:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE