FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Si-a inceput nunta Poetului...
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Ți-a început nunta, poete,
Îți vin hăitașii, la sicriu,
Cu epilafuri deochete
Ce ți le-au fiert, încă de viu.

Întâmpină-i de bun venit
Cu pâine, sare și…formol
Și spune-le că, fericit,
Mergi să saluți…pe mama lor.

Așază-te, în capul mesei,
Privește, acru și solemn,
Cu versul tău, cum se îmbuibă,
Sorbind, cu lingură de lemn.

Iar, la sfârșit, când Perinița,
Juca-vor sobri,-n cimitir
Începi, să-ți putrezești ființa,
Să zămislești, din ea, alt mir.

Și, mergi în Panteon, poete,
Să mi te cerți, cu-ai tăi confrați,
Pentru-epilafuri deochete
Ce vi le-au fiert, de când erați!

P.S. Epilaf = pilaf de... epitaf
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Adrian Paunescu a fost si ESTE o mare valoare, care a suferit, ca orice mare valoare. Acum nu mai sufera. Dar, in ultima clipa a vietii, ca testament, ne-a lasat si aceasta strofa, in care vrea sa spuna ca, ar fi putut si ar fi vrut acum, in final, sa fi evitat o mare parte din suferinta, ca viata este frumoasa si merita traita, ca inima nu merita imbolnavita si viata scurtata din cauza unor necazuri trecatoare, chiar daca esti o mare valoare. Aceste versuri reprezinta, cel putin pentru mine, o invatatura de o valoare colosala si, cred ca, ar trebui, sa reprezinte acelasi lucru, pentru toti cei de pe acest site, sa invete ca viata primeaza asupra creatiei, totdeauna.
Daca Paunescu a facut, vreodata, valoarea maretiei sale, in ultima lui poezie a facut-o intr-un mod de necontestat. Cine nu vrea sa bage in seama aceasta poezie sau vreuna din strofele ei, poezie scrisa in clipa in care poetul stia ca orele ii sunt numarate, nu are decat.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 11:00:40
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Descalificant!

Adrian Păunescu nu a fost un sfânt dar a fost și rămâne o mare valoare a culturii române! Și un mare umanist socialist! Doctrină necondamnată de către nimeni. Poți să nu fii de acord cu el, poți să-i fii adversar, chiar inamic! Dar, când a murit și când încă nu este îgropat măcar, o minimă decență se impune.

PS. Nazismul a fost condamnat de istorie și chiar de justiție. Și, cu toate acestea, cimitirele germane, în care sunt înmormântați SS-iștii, arată impecabil. Am vizitat un astfel de cimitir și am rămas surprins! Să fie respectul și decența calități doar germane?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-11-07 06:18:17
         
 
  Iti propun, totusi, sa recitesti, de mai multe ori, ultima poezie a lui Paunescu, mai ales strofa urmatoare:

"Purtați-vă de grijă, frații mei,
Păziți-vă și inima, și gândul,
De nu doriți să vină anii grei,
Spitalul de urgență implorându-l."

Poate-ti trece amocul sau ii gasesti un leac.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 00:41:51
         
 
  Bade, cand cineva mi se adreseaza, de obicei socializez. In rest, nu contez pe conversatia nimanui.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 00:38:10
         
 
  Îmi pare rău, Tudorele,
Dar n-ai dovedit-o pînă acum nici una nici alta; producțiunea asta, ca și cele anterioare sunt fără haz, plicticoase,nemuzicale, lipsite de originalitate cu rima în suferință. Poți cere păreri avizate, da' fără răutate îți spun nu știu cine și-ar pierde vremea dînd sfaturi pe astfel de mostre. Nu știu ce te animă să te zbați, dar după mine nu e talentul.
Te rog nu mai conta pe vreo conversație cu mine, sincer chiar m-am plictisit pe aici.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-07 00:30:18
         
 
  Am si una si alta. Pe de alta parte, nu am gasit, inca, nici o varianta de care sa fiu pe deplin multumit. Cea mai acceptabila varianta ar suna cam asa:
Așază-te, în cap de masă,
Privește, acru și solemn,
Cu versul tău, cum se îngrașă,
Sorbind, cu lingură de lemn.

Rima nu este chiar perfecta si pierd cuvantul "imbuiba", dar s-ar putea sa sune mai bine.
Recunosc, un sfat ar fi bine venit.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-07 00:18:58
         
 
  Impietate da, dar la adresa cui? A lui Păunescu, a limbii române, a regulilor prozodiei? Tudorele, bați cîmpii și încă fără grație.Dacă n-ai minima reflexie autocritică și nici ureche muzicală discutăm doar ca să te afli tu în treabă, iar eu să-mi pierd timpul cu treburi inutile, cum ar fi săte conving de o evidență clară.
De fapt e perfect, dacă ai scris-o la furie, poți s-o reciți și-n fața oglinzii și la radio, românul e programat genetic spre producțiunea de poezie și te va înțelege.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-07 00:06:25
         
 
  Gheorghe, sincer nu stiu daca pot modifica poezia, chiar daca gasesc o formulare mai putin "schioapa" si chiar am gasit-o. As vrea doar sa spun "ce am spus, am spus" si gata. Am scris-o sub influenta furiei resimtite in fata modului cum sunt tratate valorile la noi in tara, ca devin valori doar daca-s bagate in formol. Am inteles ca domnia sa chiar ar fi dorit sa reinvie festivalul care ni l-a consacrat si nu i s-a permis, nu stiu de ce si cum.
De aceea, a modifica, pentru a face sa sune mai bine, mi s-ar parea o impietate. Esti, insa, mai batran si poate mai intelept ca mine. Daca reusesti sa ma convingi de ce ar trebui sa nu mai fie cu acea rima schioapa...
O noapte frumoasa!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-06 23:29:49
         
 
  Petrică,
Oare mînuțele tale îs tocmai curățele?..ia treci la control:eu văd doliu sub unghii!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-06 15:06:14
         
 
  Doamne, cât jeg există-n lume, cât jeg...  
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2010-11-06 11:39:18
         
 
  er: chiuituri  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-06 11:21:44
         
 
  Lăudabilă inițiativa ta, Elena, poate dai și o rimă adecvată șchiopătării "mesei-îmbuibă" , așa, cu chiuturi ca la nuntă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-06 11:21:27
         
 
  Voi citi aceasta poezie, in emisiunea mea ProDiaspora XXL, sambata, 6 Nov.2010. Am adăugat-o și pe blogul meu.

http://elenatomaxxl.blogspot.com/2010/11/si-inceput-nunta-poetului-scris-de.html
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2010-11-06 10:47:20
         
 
  Mi-e dor de Cenaclul Flacara, mi-e dor de Cantarea Romaniei.
Chiar asa, numai comunistii ne-au putut da voie sa ne cantam tara?!
Sa ne unim glasurile in cantari de glorie si nu in strigate acuzatoare si furioase. Ne place sau nu, suntem acelasi neam si mancam aceeasi ciorba. Daca ne-o otravim, tot noi vom suferi. Cand vom invata sa nu ne mai vorbim de rau conducatorii, sa nu-i mai omoram, sa nu le mai bagam bete in roate? Cand vom invata sa dam cezarului ce-i al cezarului? Cand vom invata sa apreciem valoarea, cat este in viata si nu dupa ce moare? Cand vom lua un premiu Nobel pentru un roman care a ramas in tara, nu pentru unul silit sa plece din cauza invidiei si invectivelor? Cand vom invata sa nu mai privim cu ura in curtea vecinului si sa dorim oameni de valoare, dar sa le interzicem o viata pe masura valorii lor? Cand vom invata sa nu mai uram bogatia, de orice fel, pentru singurul motiv ca nu ne apartine noua?
Cand va invata natia romana sa nu-si mai faca harachiri?
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-05 17:47:37
         
 
  er:fiindcă taman...au dat fuga-fuga la "colivă"!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-05 17:35:03
         
 
  Vasiliu,
Da, am uitat ghilimelele pe "tempereze tristețea"!
remarcă faptul că am cerut doar decență, nu m-am lansat în aprecieri privind omul sau poetul (în privința căruia sunt abilitați cei de meserie să o facă)fiindcă taman găgăuții, lichelele și agramații (europeea reproducînd, sintagmă dragă propietarului, în mic ceea ce isterizează lumea reală). Bineînțeles și MTL putea să se abțină, dar el măcar a avut neghiobia sau onestitatea unei păreri personale, fără să adulmece "coliva"

Tudorele,
Iar ai comis-o cu un comentariu la plesneală! Te sfîșie partizanii bardului!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-05 17:30:13
         
 
  Daca tot a trecut momentul de reculegere si suntem deja la priveghi, sa va spun un banc:

Moare mama vecinului. Vecinul vecinului se uita peste gard, vede ca nimeni nu plange si ii spune mamei lui:
- Auzi, mama, ia uite, la vecinu, ca i-a murit mama si nu plange de loc. Pai, mama, eu abia astept sa mori tu, sa vada toata lumea cum stiu eu sa te plang.

Morala...tine un moment de reculegere.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-05 17:14:16
         
 
  "Întâmpină-i de bun venit
Cu pâine, sare și…formol
Și spune-le că, fericit,
Mergi să saluți…pe mama lor."

@MTL O salut si eu pe mama ta! (ar fi fost prea familiar sa ii zic "ma-ta") Daca mai este in viata! Daca nu, o sa o faca Paunescu...

E incredibil cat jeg se ascunde sub unghiile cu care unii scriu (din lipsa de penita)!

@Rechesan: "pentru că am pretins unui oarecare user să-și tempereze tristețea" De ce ar trebui cineva sa-si tempereze tristetea? De ce ai pretinde dle Rechesan cuiva sa isi tempereze tristetea? Poate sa isi tina cumpatul, sa nu se exteriorizeze vulgar si agresiv, sa nu-si sufle mucii si sa nu-si planga lacrimile in batista dvoastra. Dar asta e cu totul altceva...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-11-05 16:47:52
         
 
  De ce nu pilaf cu crochete? Pentru ca este pilaf din... epitafuri. Cred ca, pana il ingroapa, s-or aduna vreo doua tone de "epilaf", sa manance toata prostimea din fata tv-ului, ca doar de, e mare pomana!
Hai, la pilaf, neamuleeeee!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-05 15:28:11
         
 
  MTL,
Pentru prima dată de cînd hălădui pe europeea ți-ai asigurat respectul meu...preț de o zi pentru această opinie! (după aia mai vedem ce scrii)Eu am fost "linșat"(hai că e prea mult, spus, doar scuipat)pentru că am pretins unui oarecare user să-și tempereze tristețea!
deo-chete? pus lîngă e-pilafuri e miștocăreală facilă...de ce nu pilaf cu crochete ca să fie gastronomic complet:))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-05 15:21:40
         
 
  daca, din epitaf si pilaf am facut epilaf, cu atat mai mult pot face deochete din deocheate. Si, oare, este chiar atat de gresit deochete?
As dori, daca se poate, un raspuns cat mai serios. Cat priveste momentul de reculegere, de dimineata l-am tinut, timp de vreo doua-trei ore, fata in fata cu Realitatea tv, pana m-a apucat sughitul si greata de atata dragoste. Nu m-am mai putut abtine si...am vomat. Chiar ar trebui sa scriu, imediat sub titlu: "dedicata Realitatii tv". Se pare, ca poporul a cerut circ si l-a capatat. Drept e ca, nu cum voia el, dar tot circ.
Daca nu ma crezi, da pe Realitatea tv si spune-mi daca mai tii minte, dupa cinci minute, ce mai inseamna reculegere. Mai aveau putin si sculau si mortii din morminte sa-i intrebe ce sentimente ii incearca, la moartea poetului.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-05 15:11:15
         
 
  deci și tu te-nfrupți din colivă, profitînd de ocazie?Crezi că e momentul jocurilor de cuvinte și al poezelelor omagiale..eu cred că decența ar impune un lung moment de reculegere în liniște!
Cu DEOCHETE, cum rămîne? Tot joc de glezne?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-05 15:00:25
         
 
  Epitaf + pilaf = epilaf.
Doar un joc de cuvinte, bade Rechesan. Imi pare rau ca nu s-a inteles. Deci, cu permisiunea domniei tale, ramane "epilaf".
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-05 14:56:07
         
 
  tudorele, corectează: EPITAFURI DEOCHEATE că cine știe ce se mai înțelege!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-05 13:09:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE