FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Bisericuțele la români (epigrama)
Text postat de Valeriu Cercel
Se înțelege de la sine
De ce nu stau toți la un loc :
Ori că, nu se cunosc deloc,
Ori, se cunosc chiar foarte bine.

Valeriu Cercel
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  @ioan peia: Eu unul nu ma mai macin de multisor. M-am mutat de langa moara.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-23 23:01:25
         
 
  Ioane, nu ar fi mai interesant sa bagi tu ceva in chestie. Ajuta la nervi. Sa vezi ca se schimba optica! Prin funduri de sifon, fireste!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-23 22:22:53
         
 
  Ioane,
Este singurul comentariu de pe pagina asta, ce l-ai facut ca lumea si pentru care ti-ai castigat stima si respectul in fata mea.
Sa fii cel mai iubit !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 22:15:54
         
 
  au fost sau vor fi  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 21:48:42
         
 
  Poate că dacă nu m-o ucide sila, pînă atunci, am să-ți spun, Cercele!
În orice caz, stau și mă gîndesc că mi-ar fi foarte simplu să bag capul la cutie și să-mi văd de-ale mele.
Uitîndu-mă la ăștia, care mint cu o senitătate ce, pe mine, mă înspăimântă, cred că, pînă la urmă, o să-i bag în chestia aia a mă-sii pe toți - și pe ăia care mint, și pe slugile care-i apără, și pe indiferenții pe care-i doare-n ștoi de ce se-ntîmplă, și o să renunț, dracului, la ideea că pe lumea asta a fost sau vor fi vreodată oameni care să merite vreun pic de considerație și încredere.
În fond, e-atît de simplu: nu cîștig nimic. Doar ce mă macin ca prostul.
Pa!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 21:47:51
         
 
  Maestre Peia,
Vad ca m-ati lasat cu ochii-n soare la intrebarea care v-am pus-o.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 20:48:58
         
 
  Ai grija ca asta care te latra pe la cur, sa nu te muste !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 18:57:23
         
 
  Asculta Ioane,
Italienii sunt mandri si ai din Italia de cei din State si ai din State de cei din Italia, portughezii la fel, spaniolii si pe care-i mai luam, la fel, numai la noi, romanii, mai gasesti pi-ici pe colo, pe cativa zevzeci care injura diaspora. Ia explica-mi si mie cum vine asta, ca tu le stii pe toate.
Ca a ajuns Traian, datorita voturilor noastre,
iar in capul satului....te-as mai intreba ceva, dar, te rog sa mi-o spui franK : dac-ar fi sa se-ntample un miracol si toata banda aia de talhari din jurul lui Base s-ar volatiliza, n-ar mai fi, asa, intr-o buna dimineata, aveti voi, la ora actuala, un lider bun, cinstit si care ar face ceva pentru tara si pentru neamul romanesc ?
Si daca ar fi, da-ne numele lui, caci cu noi, romanii, miracole se pot intampla si sa stim cu cine sa votam si noi astia, din diaspora.
sa fii iubit !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 18:56:23
         
 
  Mie mi-a plăcut artizanatu' lui Cerceluș, e reprezentativ pentru stilul mobilier kitschist home made...mai pune , bre, mîna pe albume de artă, vizitează muzeele că-i plină Lumea Nouă de ele...și fiindcă veni vorba de mîndrie de român, în domeniu ea poartă nume ca Apostu, Irimescu, Maitec, Paul Neagu și bineînțeles Brâncuși!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-23 18:53:27
         
 
  Ce fac țiganii, vere!
Se mîndresc cu pașaportu ăla!?
Aiii lllassă-mă!
Aci ai zis-o, tată, ești iepocal! Ai pus-o de-un catren cercelian!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 18:45:21
         
 
  Măi Cercele,
Știi care-i treaba?
Niciodată ăl sătul nu a crezut ălui flămând!
De durut în cur vă doare pe voi de cei care nu au avut norocul vostru de a vă fi nimerit într-o situație lejeră. Eu am pomenit de miliarde de oameni nefericiți, din toată lumea, de dezmoșteniții sorții, printre care și românașii noștri, de aici. Din țara lor, nu din aia lu' Papură!
Mîndrie?!
Haida, de! Dă-le, bre, matale, mîndrie de mîncare, încălzește-i cu mîndrie, vindecă-i de boli fatale cu mîndrie!
Ce o doiniți p-acilea la caval cu miere-n glas, ce n-am putut să văd! Vă băgați și voi în seamă, că, de! statui vă mai trebuiesc. Cu care să ne decorăm noi grădinile (am și eu una!) și să ne iasă mîndria prin piele!
Cu alte cuvinte: țara arde și transfugii se piaptănă cu periuța de gîdilat gușa!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 18:43:57
         
 
  Auzi Ioane,
Tu n-ai pic de mandrie romaneasca, mai.
Daca si tziganii, prin tarile vestice, cand sunt adunati de politie de pe strazi, arata pasaportul ala cu tricolor si cu mandrie se bat cu pumnii-n piept si-n cap, ca i-am vazut la TV
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 18:26:31
         
 
  Imbuibati? Cred ca la asta se rezuma de fapt toata ura lui Ioan Peia fata de diasporeni. Care diasporeni, vezi Doamne, ar fi cu foalele pana la pamant de imbuibati ce sunt, spre deosebire de romanii din tara care sunt subtiri ca paiu'.

Pai, Ioane draga, cum pot eu sa fiu in gratiile Loredanei Cristea daca am burta atat de mare incat sa o duc in roaba? Tu nu ai vazut ce bine arata ea? Tre' sa fii suplu si frumusel ca in liceu daca vrei sa iti arunce macar asa, o privire, in treacat...
Nici nu ai tu idee cat ma chinui eu pe la salile de gym, la saloanele de masaj si la bazinele de inot pentru asta. Doar, doar...


 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-23 18:15:19
         
 
  Ioane, ca oi avea eu durere de cur sau nu, dar sa stii ca ne-ai convins pe toti ca tu o ai la cap. Esti traumatizat rau de tot si pentru boala asta, diasporeana, sa stii ca nu e niciun tratament sau vreo pilula magica, singura care cred caar lucra e aia de cianura.
Dar, nu face prostii, ca fara tine n-am mai avea fun.
Noi facem ce facem, si cioplituri si versuri schioape, de sanchi, Ioane, de placere si fun, nu pentru eternitate.
Tu visezi la aia.
Si apropo, nici pentru visele alea nu e vreo pilula !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 18:12:16
         
 
  Ce e asta?
Măru' lu Adam și șarpele biblic?
Sau vreo emblemă farmaceutică?
Nu sunt impresioant de faime lejere de îmbuibați, Cercele!
Arta făcută la lumina focurilor de artificii, cînd te doare-n cur de suferința altora, apăi nu mai e artă, ci sclifoseală aristicratică, egolatrie fățarnică! Nu dai doi bani pe ea!
Lucrurile putrezesc, se sfărîmă.
Suferința și durerea sapă-n om ca apa-n piatră: încet și adînc!
Miliarde de oameni de pe acest pămînt sunt blestemați de soartă, nici nu au auzit, nici nu sunt în nici un fel consolați de sclifoseliele voastre artisitice. Voi ciopliți scînduri și faceți poezele de amor și catrene șchioape, crezînd că veți deveni eterni!
Vax albina!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 17:56:23
         
 
  Da' tu ce "scluptezi", bre Cercele?
Bețe fără capete?
Postat de catre ioan peia la data

Ioane,
Sculptez si bete fara capete.
Uite ca-ti posei mai jos un bat facut de mine, dar daca te uiti mai jos, ai sa gasesti si alte lucrari, romanesti, care iti va ridica mandria ta romaneasca, vazand ca noi, fugitii astia, printre straini, reprezentam cu fala traditiile milenare ale neamului romanesc.

Si iti mai mentionez ca eu, ca roman prin acest continent, am castigat peste o suta de premii in competitii de sculptura. Asta ca sa fii si mai mandru ca noi, pe-acilea, aratam astora fata reala a neamului romanesc si nu pe borfasi, marlani sau mitocanii de care ne cam lovim de la o vreme.

The temptation
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 17:08:32
         
 
  Mie-mi place mult faza asta de românească neaoșă, doar ce mă uitai rapid printr-o gazetă de perete:

"Vă mulțumim din suflet domnule Valeriu Cercel, pentru aportul adus în promovarea literarturii românești contemporane în Canada."

Domnilor scriitori rromâni din Canada,
În limba românească, din România:
1. Vocativul se închide între virgule!
2. Aportul nu se aduce. Decît, poate, de către căței. Prin neaoșa românească se poate aduce, ăl mult, contribuția!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 16:54:47
         
 
  Cercele,
Confunzi marfa cu ambalajul: și eu, cînd îmi pică degetele alături, din grabă, mănînc litere sau scriu altceva.
Dar EU VORBEAM DE GRAMATICA LIMBII ROMÂNE, Cercelușe, aia pe care o greșești din cap, nu din deștete!
Ori tu nu le ai deloc cu gramatica, scriitorule!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 16:43:53
         
 
  Da' tu ce "scluptezi", bre Cercele?
Bețe fără capete?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 16:40:56
         
 
  Auzi Ioane,
Vezi ca ai ochi numai pentru noi, astia pribegii, si pentru cei de langa tine nu ?
Vezi ca si amicul tau scrie gresit :

, e clar că nu ai habar de c este prin țară,
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data

Voi, scriitorii, sa mancati litere ?




 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 16:40:24
         
 
  Ioane,
Poti si mai mult.
Io iti spusei de-atatea ori ca nu-s scriitor, da tu o tii pe-a ta ! Si nu de alta, dar n-ai de ce sa te iei de mine !

Capetele alea-n băț sunt facute de un alt sculptor, foarte cunoscut, si pe deasupra ma e si roman.
Numele lui e Nica Petre.
Dar ce sa-ti spun de sculptori cand tu nu ai idee despre scriitorii romani ! ca de ei te-am intrebat si am inteles ca numai de Lory Cristea si Paunescu poti sa vorbesti.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 16:36:51
         
 
  Vai, vai, ce mai epigramă!
Să mori de rîs, nu alta!
De rîsul curului!
Vezi că "în schimb" se punea între virgule!
Da' nu-i nimic... tu ești scriitor, vericule!
Noi,- maidanezi.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 16:31:52
         
 
  Cercele,
Tu poți să te scremi vreo sută de ani de-aci-ncolo și n-ai să reușești a fi în stare să fii capabil de scrijelirea unei amărîte de epigrame ca lumea, darmite să scrii texte kilometrice, în stil clasic și ne, cam cîte am cris eu și pot scrie la comandă.
Tu nu te uiți la tine, măi agramatule!
Tu, scriitoru' lu pește prăjit - că, desigur, te dai scribălău prin nu-ș' ce Uniune a scriitorilor pîrîți - care ești mai "agramatizat" ca Guță!
Măi cioplitorule de capete-n băț, lasă-ne!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 16:29:02
         
 
  Pe vremea cand am emigrat
Mi-au scotocit tot geamantanul…
La secera am renuntat
Fi’ca mi-au luat in schimb ciocanul.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 16:25:53
         
 
  Epigrame execrabile?

Uite, asta a fost chiar premiata:

EMIGRARE

E timpul sa va spun cinstit,
De ce din tara-am emigrat:
N-aveam o sursa de venit
Si-am prins o sursa de plecat.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-23 16:16:12
         
 
  @Gheorghe Rechesan: Pai vezi, maestre, ca ai inteles esenta?
Banatean fiind, am dus-o foarte bine in Romania, iar acum o duc si mai bine in America. Probabil ca daca as lucui in China sau Patagonia as duce-o la fel de bine.
Deci ai inteles ca nu am emigrat in America pe considerente economice, ci doar sa ii fac in ciuda lui Ioana Peia...

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-23 16:14:31
         
 
  Ioane,
Da' ramane intre noi !
Cine-ti citeste comurile, intelege foarte simplu ca sunt scrise de unul de pe vreun maidan.
Nu te mai da scriitor ca nu ne poti pacali chiar atat de usor, chiar daca ai tu impresia ca toti sunt prosti in jurul tau. Las-o jos !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 16:14:07
         
 
  Cercele,
Tu habar n-ai de poezie, o confunzi cu rețetele culinare ale lu' tanti Aglaia!
Mai bine ține-te de așchiile tale crucificate și de capetele-n băț, că ai reușit să păcălești pe fraieri cu ele!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 15:57:53
         
 
  Ioane,
Asta chiar ca a supt de la tine !
Injuraturile lui au fost adresate cititorilor ca le-a placut o poezica de-a mea si nu mie.
Vezi ca l-ai contaminat ?
Si cand te-am intrebat, care ditre cei sase scriitori a scris poezii ca si Ieminescu, te-ai dat la fund si io-te-l ca era langa tine !

"Tot ce misca-n tara asta, raul, ramul, / Mi-e prieten numai mie, iara tie dusman este, / Dusmanit vei fi de toate, far-a prinde chiar de veste. ..."
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 15:55:16
         
 
  Ăștia umblă în grup, ca hoții dă mașini, combat la unison!
Nu i-ați observat? Cum apare o cît de mică agitație în țară, care le pune în pericol statutul de gradați, cum vin grămadă, ca lupii, să urle la lună!
Taică, habar n-aveți ce haită s-a încuibat în jurul portocaliilor! Fabricanți de perdele de fum, manipulatori ordinari, bandiți de codru des - și mîncători de stimulente bio-fizio-gastronomice!
Patrihoți școliți în subteranele securității!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 15:54:53
         
 
  cercele,
Ultima mea intervenție la înjurăturile dumitale a fost clară; văd că recidivezi(că doar se potrivește"aurei" de pîrnaiaș pe care ți-ai creat-o)folosind sudalme și calomnii! În aceste condiții mă adresez domnului Corbu, fiindcă eu unul, chiar dacă mi-am permis să spun deschis că scrii prost, nu te-am acoperit cu lături! Papă-ți matale mai bine traiul acolo unde te afli, e clar că nu ai habar de c este prin țară, postează-ți catrenele și nu te mai erija în sfătuitor...mai ales literar ești nula!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-23 15:37:53
         
 
  Ioane,
Nu te exalta chiar atat de tare ca a mai aparut unul pe la curul tau care vorbeste de parca nu a supt de la ma-sa ci de la tine.
Pentru noi astia, de pe-afara, romani si neromani,Romania si neamul romanesc nu este acel grup de persoane care si-au abandonat copii umpland orfelinetele de ei.
Romania nu este reprezentata de aceia care au facut jaf si au violat babe din estul in vestul Europei. Deasemeni, Romania nu este acel grup care a saracit-o, a supt-o si a batjocorit-o si nici de acel grup care nu vrea sa faca nimic pentru ea, acei destepti de le stiu pe toate, le cunosc pe toate si cand stai cu ei de vorba iti fumeaza tot pachetul de tigari. Nu dragul meu. Romania si neamul romanesc au o istorie, traditii, au frumuseti ce multe popoare nu le au si bogatii ce multe neamuri le viseaza. Asa ca, tu si inca vreo cativa pe-aici, care ne tot injurati pe noi, disporenii ( si sunt convins ca nu numai pe noi, ci si pe neamurile, vecinii si tot ce e in jurul vostru, nu mai repet ca "sustinatorul" tau de mai jos, i-a facut prosti pe toti, pe un alt site, pentru ca le-a placut o poezica !) nu reprezentati mai nimic,
si va manifestati firesc si nornal ca oricare individ suparat pe neputinta si impotenta lui de a ajunge ceva in viata.
Priveste si tu la aceste commuri. Toti tac si nu zic nimic, si nu din pricina ca nu ar sti cine sunteti, ci din motiv ca va cunosc foarte bine.
Tocmai despre asta e vorba si in epigrama mea.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-23 15:18:30
         
 
  Ups!
Nasol, Cercele!
Au început să iasă-n stradă ăia "negri-n cerul gurii"!
Și ăsta e doar începutul.
Amicul matale, care te informează par avion, ce zice? E treabă nasoală, este?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 10:31:18
         
 
  D-le Olariu,(cu tataia Cercel nu mai discut, argumentele lui înspre mine sunt tratabile doar cu hîrtie igienică)
După mine fondul acestei prelungite controverse este unul economic. Ca să exemplific(fiindcă într-adevăr nu ne privesc motivele emigrării dumneavoastră)iată cifre cîteva cifre oficiale:în Timiș, Bihor, Arad, Cluj și alte cîteva județe din Transilvania PIBul pe cap de romăn este de 9000 euro, de două ori mai mare ca media pe țară, în timp ce în județe din Moldova și unele zone defavorizate din Oltenia e doar 2000 euro. Tendința tuturor guvernărilor a fost de a egaliza prin repartiția de la bugetul centralizat aceste sume. Acum credeți că bănățenii sau ardelenii îi disprețuiesc pe moldoveni, sau invers aceștia ne detestă? Vina este a guvernelor care nu au creat acolo locuri de muncă, au furat în loc să dezvolte infrastructura.Faceți o comparație cu motivele certurilor de mai jos, pornite în opinia mea de la o realitate literară: epigramele și mai ales replicile postate în subsolul lor sunt de-o valoare literară precară(pe alocuri scabroasă, cu aluzii libidinoase, în ciuda perceptelor ecoliterare afișate de proprietar), ceea ce nu vă reprezintă, cred eu, ca autori literari ai diasporei.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-23 10:18:07
         
 
  P.S. Peio  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-23 10:13:06
         
 
  Da, frate! De mic copil am fost, pedelist si securist! Sa crape dusmanii de oftica! Ete-asa!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-23 10:12:23
         
 
  Manevra ta, Ștefănescule, este ieftină!
Încerci, cu alte cuvinte, să mă determini ca să-l iau și pe Bordaș la refec. Uite că nu-ți fac pe plac!
Tz,tz,tz! ce școală de spionaj ai și tu-n tine!
Alde băseștii, n-ai ce-i face!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 09:27:55
         
 
  Eu cred că tu nu ai înțeles, bre Olariule, despre ec vorbim. Nu-mi pasă mie de ce-ai plecat din țară, nici cât negru sub unghie.
Mie-mi pasă că jucați teatru ieftin și faceți pe patrioții și deștepții, după ce v-ați aranjat, bine-mersi! Eu ziceam să vă vedeți de soarta voastră și să ne lăsați pe noi în pace. Asta ziceam.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 09:25:52
         
 
  Ioane, ceva mai la vale Liviu Bordas ti-a pus o intrebare. Frumos ar fi sa-i raspunzi. Ceasul arata 3 impartit la 03.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-23 03:03:41
         
 
  Ioane, n-ai inteles nimic din comul meu. Data viitoare o sa iti fac si un desen.
Cat despre de ce am plecat eu din tara si nu ti-am cerut tie voie, afla acuma raspunsul: DE SANCHI!

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-23 02:28:05
         
 
  er: "rangul disociativ"  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 00:35:33
         
 
  Ștefănescule,
Pe tine nu te-a-ntrebat nimeni cît e ceasul!
Rumegă-ți operele capitale și nu te mai hlizi la mine, peste gard, că nu mă sperii!
Ia-te de mînă cu ecsintescu, cum ți-am mai spus, și mai povestește-i ceva despre viața mea personală, că ai vînă dramatică în tine, desigur: traduci! Nu musai din șiecssspiiir!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 00:32:51
         
 
  Olariule și Cercele,
Ce mult îmi place mie cînd vorbiți să n-adormiți!
Spuneți că pe aici nu se muncește!! Măi, da’ vrednici sunteți voi, mînca-v-ar tata!
Păi întrebarea pe care și-o pune orice prost cînd vă aude vorbind este elementară: da’ de ce plecarăți voi de pe-aici și nu rămăserăți să MUNCIȚI cot la cot, cu noi, bre, ca să ne-arătați cum se face. Că așa, să faci pe deșteptul, conexat la un sistem care funcționează de la sine, e simplu. De unde, spre ex., știi că eu, funcționând în același context economic în care vă mișcați voi ca peștii în apă, nu pot fi mai tare decît voi? Că, după 20 de ani de „descurcăreală”, nu am dobândit abilități cu care v-aș face marț pe acolo, pe la țărișoara voastră adoptivă?
Taicule, lucrurile stau așa:
Pînă cînd veniră șmekerii ăștia la putere – nu aleși de mine, în orice caz! – sute de mii de oameni care își cîștigau pîinea singuri, prin activități independente, au rămas pe drumuri. De ce? Pentru că pricepuții portocalii i-au scos din joc, luîndu-le jucăreau prin care reușeau să se auto/întrețină, ba chiar să mai dea ceva și statului. Asta, ca să pomenesc de cei mai puțini însemnați, dar care, evident, și dpdv social și dpdv economic erau utili. Apoi, sunt și societăți mai viguroase, care chiar dacă aveau în medie cca 10-15 angajați, reprezentau un procent foarte important de susținere în stare de veghe a economiei. Aceste societăți, relativ reduse ca volum al producției, dar multe la număr, au fost un fel de supapă de siguranță pt buget. Le-a vîrît forfetaru’ și i-a terminat și pe ăștia! Gest banditesc din partea lichelelor de la putere, care, ahtiați după parale, care să le intre URGENT în poznare, nu i-a interesat că, pe termen lung, distrug una cele mai importante surse de venit, la buget. Ei aveau nevoie ATUNCI de bani, și nu mai tîrziu. Mai tîrziu… dumnezeu cu mila! Să mai pomenim de liste special întocmite cu societățile care trebuiau tîlhărite la drumul mare, care, evident, nu se aflau sub protecția lor paternă?
Și cîte alte măsuri idioate, menite a le umfla buzunarele, nicidecum a debloca economia pe care au vîrît-o-n fundul gropii!

“Dati vina pe noi, diasporenii, ca de-aia o duceti voi rau. Ce ati vrea, sa contribuim si noi ? Sa va trimitem ajutoare si voua, alora de nu stiti altceva decat sa bîzîiți si sa injurati pe toti din jurul vostru pentru simplu fapt ca nu sunteti capabil sa faceti ceva ?” (Cercel)

Ce tot mă freci la icre cu ajutoarele alea, băi Cercele! Ce-ai trimis, mă, tu și cui? Ai trimis cuie de potcoave, cruci cioplite din lemn sec, macaroane fără gaură? Nu suntem capabili să facem ceva? Mai întîi c㠓bîzîi” tu, ca jivinele alea mici și zburătoare în jurul unui lucru, noi nu facem asta! Mai apoi, văd că ne ei cu VOI, adică, noi, eștia de pe aici, români jigăriți și incapabili, în timp ce voi, transfugi care vă dați români, sunteți uktracapabili că plătiți taxe prin America aia a voastră. Sau Canadă, ce-o fi! Dă capabilitatea din voi pe răscoale! Dar ce ușor cazi în plasă: altminteri, te dai dramatic, și mă iei la sentiment cu “românismul” vostru, adică te contopești cu “nația”, cum ar veni, și acum ne degradezi al rangul discoiativ de “voi”! Umblați cu cioara vopsită și pretindeți că-i papagal, taică!

Și dacă ați “avut poftă să nu mai stați în România”, voiajorilor, ce mai faceți teoria chibritului cu trei scăpărători! Cum v-am amai spus: mestecați-vă liniștiți prosperitatea, nu faceți pe deștepții cu noi, că nu v-a cerut nimeni. Nici nu ne interesează cu ce vă ocupați talentele pe-acolo!
Fiecare cu a mă-sii, și pa!

PS: Care va să zică, Olariule, funcționând după logica ta de globe-trotter, noi, dacă stăm pe-aici, ne-am așezat cu "burta la soare”, alături de "politicieni, afaceristi, vipuri de carton, tepuitori, manelisti, escroci, hoti, etc. "
Cu alte cuvinte, suntem și noi de aceeași factură! Iar voi, patrioții lu pește, ca să salvați onoarea neamului, păstrîndu-i puritatea morală, vai, a trebui să vă ușchiți și să creați, la mama dracului, o NOUĂ ROMÂNIE, unde toate racilele de pe aici sunt desființate. Motiv pt care ne priviți de sus și ne dați lecții!
Cinste vouă!
Patria ce din Patagonia vă va fi recunoscătoare!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-23 00:31:50
         
 
  Raspunsul e simplu:

nu ne place pentru ca am avut tupeul SA NU MAI stam si sa suferim alaturi de el si de altii ca el. Si sa nu ne mai plangem unii altora pe umeri.

Dar nu vede si partea cealalta:

nu am vrut nici sa ne bucuram si sa traim cu burta la soare alaturi de politicieni, afaceristi, vipuri de carton, tepuitori, manelisti, escroci, hoti, etc. Pentru ca puteam fi de partea asta a baricadei. Si atunci ar fi avut tot motivul sa ne urasca.



 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 21:09:35
         
 
  E frustrat! La multi ani, draga Liviu!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-22 20:23:35
         
 
  Chiar așa. Jigniri fără nicio noimă și fără niciun temei.

Cu ce vor fi greșit cei de peste ocean, de-i bălăcărești așa?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-09-22 20:18:02
         
 
  Ioane, am inteles, eu sunt securist, dar cu oamenii astia ce ai?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-22 20:12:03
         
 
  Io ma uit doar la clasament !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-22 20:03:10
         
 
  @Valeriu:

Val, daca vrei sa nenorocesti un popor,trimite-i ajutoare!
Ia fa putin o comparatie intre Japonia, Germania si Israel pe de o parte (unde oamenii au pus osul la munca facand mari sacrificii) si Palestina, Haiti si majoritatea tarilor sarace ale Africii (unde se tooot trimit ajutoare si... nimic! Le creste doar populatia in progresie geometrica.)
Apoi sune-mi ce rezultat ai obtinut.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 20:01:00
         
 
  Ioane,
Amicul asta al meu, are un biznis in Bucuresti si lucreaza 12-14 ore pe zi si plateste taxe de i-a iesit pe nas, pentru unii (buni de munca) ce prefera sa "lustruiasca menta" asteaptand de la guvern sa le vina banutii in loc sa-si puna cururile la treaba.
Banii aia de la guvern vin de la cei ce-si rup osul, deci tot de la voi, caci guvernul nu produce nimic ci doar guverneaza si chiar de l-ati schimba, tot aia va fi, daca voi nu faceti nimic.
Dati vina pe noi, diasporenii, ca de-aia o duceti voi rau. Ce ati vrea, sa contribuim si noi ? Sa va trimitem ajutoare si voua, alora de nu stiti altceva decat sa bîzîiți si sa injurati pe toti din jurul vostru pentru simplu fapt ca nu sunteti capabil sa faceti ceva ?
Taxe si noi platim aici, in Canada si cei din State deasemeni, si daca ti-as spune cate taxe platesc eu cu sotia, pe an, ai incepe sa vorbesti singur.
dar, vorba lui nea Mitica, pe care nu l-ati bagat in seama la comul lui :
daca faci o suta de mii de dolari, bani la care platesti taxe, si nu esti satisfacut ca ai trai la nivelul ce te conforteaza, atunci faci doua sute de mii.
Foarte simplu.


 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-22 19:35:15
         
 
  @ioan peia: Ioane, cand eu duceam geamantane pline cu carti romanesti in Valea Timocului si in Vojvodina pentru romanii de acolo, multi dintre voi se uitau la Sclava Isaura sau la Romica Tociu si la Palade cate 12 ore pe zi.
Cat despre lectii, da, pot sa ti le dau atata timp cat eu am trait in doua sisteme si pot sa le compar. Tu traiesti doar intr-unul si ii blamezi pe cei care AU AVUT CHEF sa il paraseasca. Pentru ca asta e adevarul: eu am avut pofta sa nu mai stau in Romania o perioada.
M-am ferit mult sa-ti spun asta, pentru ca esti un tip onorabil de altfel, dar e musai sa stii la unii romani din tara urla invidia si frustrarea vizavi de romanii care traiesc bine mersi in afara tarii.
Practic, in egoismul tau, tu ne obligi pe mine si pe Valeriu sa ni te alaturam si sa suferim alaturi de tine, nu sa ne vedem de ale noastre. Nu, mersi. Nu o sa sufar alaturi de tine si nici de altcineva. N-am vrut sa mai sufar nici alaturi de mama mea, asa ca am adus-o pe ea aici sa sufere alaturi de mine. :)

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 19:08:32
         
 
  Și, apropo, strîmbe din astea răsuflate, cum că eu m-am făloșit cu carnet roșu în poznar, sunt tipic securisto-pedeliste!
Eu zic că mai degrabă ai fost matale un dizident cu petlițe albastre pe sub haină, decît eu un fervent activist. Că, oricum, adevărații dizidenți au suferit atacuri, uneori mortale, din partea securității lui Ceaușescu, dar vouă, transfugilor prosperi nu vi s-a deranjat nici un fir de păr de pe cap. Ba, dimpotrivă!
He!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-22 18:51:04
         
 
  Ce poate un roman din diaspora sa mai zica dupa ce citeste asta:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-pe-harta-stereotipurilor-o-tara-de-hoti-vampiri-si-imigranti-906627.html

intr-unul dintre cele mai populare ziare romanesti din Romania?

Cititi Curentul International, ziar romanesc din America de Nord (la care am onoarea de a fi redactor cultural)

http://curentul.net/

si spuneti-mi daca gasiti chestii de genul: Romania - tara hotilor, spagilor si vampirilor!

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 18:50:54
         
 
  De băgat... vă băgăm, bre Cercele, asta-i drept!
Și dacă o să continui să întrebi amicii, ce și cum despre dorul vostru fierbinte față de țara mumă, apoi sigur vei obține un răspuns mai mult decît obiectiv. Și, vezi, eu nu spun că e "lovit în cap"! Poate doar lovit de cometă!
Te asigur eu că pe marea masă a indivizilor o doare taman în locul cu pricina de voi! Doar ăia interesați să o șteargă de pe aici sau să apuce, și ei, măcar o amărâtă de excursie, sponzorizată de către generozitatea voastră... patriotică, ce se mai ută-n gura voastră!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-22 18:45:24
         
 
  Apropos :
Am vorbit la telefon cu un amic de-al meu din Bucale, chiar acum si l-am intrebat "de ce aveti, voi in tara, aceasta pozitie fata de diasporeni si de ce le reprosati lor ca o duceti asa rau ?", la care el mi-a zis ca nu ne reproseaza nimini nimic, poate vreun lovit la cap, pentru ca nu am furat noi ci "ei", nu noi va mintim, ci "ei", nu noi va ducem de nas, ci "ei".
Asa ca, haideti sa fim seriosi !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-22 14:56:42
         
 
  Ioanedraga.
Eu am plecat cu zece ani inainte sa-l asasinati pe nea Nicu. Pe vremea aia tu aplaudai ca-ti placea si chiar cereai mai mult, cu carnetul rosu-n mana. Iote ca mie nu mi-a placut asta.
Si nu spusesi tu, ieri, s-au ai uitat, ca "cine dracu va mai baga-n seama, pe voi astia plecatii ?"
Si, uite ca suntem bagati !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-22 14:52:45
         
 
  Ce lecții de comportament social ne dau alde nenea ăștia, după marginea terenului și din cornul abundenței!
Unul care cică nu trebuie să permitem guvernanților să-și bată joc de noi, dar el mărturisește aici că taman d-aia a plecat! Tu de ce, măi Olariule, ai permis guvernanților de la vremea aia să-și bată joc de tine. A, tu nu ai mai pernmis și ai tuns-o! Am înțeles, asta-i soluția: o zbughim toți în cele patru vînturi ca să nu mai permitem guvernanților să-și bată joc de noi!
De celălalt, de Cercel, nici nu mai e cazul să vorbim, că el vorbește discuții: și el a tulit-o pentru că a observat același lucru: că trebuie să forțeze granița ca să nu mai permită guvernanților să nu. De-aia și trecu pe la facultățile alea cu care tot se laudă.
Ce tupeu!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-22 09:30:16
         
 
  In Romania, tu, Amelia Cojocaru, permiti sa existe un UDMR in parlament si la guvernare. Tu, Amelia Cojocaru, permiti sa fii bataia de joc a politicienilor pe care tu i-ai ales in functii, de la primarul de sector la prim-ministru si presedinte. Nu e de vina America si nici Olariu ca tu, personal, te complaci in situatia asta.
Cat despre cat de reprezentat sunt eu ca roman in Senatul SUA, afla ca nici nu am nevoie de un roman acolo. Sunt reprezentat ca cetatean american de senatorii existenti, pe care habar nu am cum ii cheama si de la ce partide sunt, dar isi fac treaba bine. Stii ca de 5 ani nici nu stiu unde e sediul primariei din orasul unde locuiesc si habar nu am cine e primar? Nu am avut niciodata nevoie de ei, nu am avut ce sa le reprosez.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 07:37:29
         
 
  @Amelia Cojocaru: Arat cumva eu a roman care si-a pierdut identitatea?

http://www.evz.ro/detalii/stiri/taste-of-romaania-festivalul-romanesc-de-la-detroit-906611.html

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 07:30:00
         
 
  Amelia, din pacate suntem pe doua lungimi de unda diferita: eu, cu o experienta extrem de vasta, 40 de ani de Romania, 20 de Europa si 5 de America, umblat prin lume, avand contact zilnic cu 30 de minoritati din SUA prin natura profesiei si tu, care probabil ca nici nu ai pasaport si nu ai iesit din tara. Nu poti spune canarului din colivie cum e dincolo de ea, ca imediat te intreaba daca ai dreptul la graunte de trei ori pe zi.
Dezamagitor, draga mea. Daca toti din tara au mentalitatea ta, Romania se va duce de rapa!
Tara noastra are nevoie de oameni cu mentalitate de invingatori, de luptatori, de oameni care au curajul sa ia taurul de coarne, oameni care sa poata face fata provocarilor, nu numai sa se lamenteze la nesfarsit.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 07:27:36
         
 
  Este absolut firesc să se integreze modului de viață american și culturii dominante. Problema este că asta estevalabil doar pentru dulăi (vezi și Franța care nu recunoaște minorități naționale...) nu și pentru căței.
(Amelia Cojocaru)

Doamna Amelia
Aveti dreptate este firesc sa te integrezi culturi dominante dar nu este obligatoriu. In Statele Unite nimeni nu impune cuiva sa vorbeasca engleza decat atunci cand vrea sa-si ia cetatenia americana. Se poate trai toata viata in America fara sa-ti iei cetatenia, cunosc romani care sun veniti aici la varsta inaintata si pe motive de limba nu-si vor lua cetatenia. Dar exista si americani mexicani care nu vorbesc engleza si sunt cetateni americani fiindca s-au nascut aici. Nimeni nu le impune sa invete engleza. In California unde locuiesc eu minoritatea de origine mexicana este foarte numeroasa si se prevede ca in patruzeci sau cincizeci de ani sa devina majoritate datorita ratei denastere a mexicanilor. Nimeni nu-si pune problema ce se va intampla atunci fiindca sigur nu se va intampla nimic rau. In timpul administratiei Kenedy s-a trecut o lege care da dreptul minoritatilor sa aibe nu numai scolile primare in limba materna dar si liceele. Exista in California licee cu limba de predare spaniola. Ele sunt mentinute de stat. Cei care vor sa scape de aceste licee in momentul de fata sunt mexicanii americani fiindca vad ca odraslele lor nestiind bine engleza sunt dezavantajati in gasirea locurilor de munca. Spaniola o invata acesti copii oricum in familie deci este un avantaj daca ar urma scoala in limba engleza. Cine se opune la schimbarea legii trecute de Kenedy este... sindicatul profesorilor care ar pierde foarte multe pozitii de profesori vorbitori de spaniola. Daca romanii din Statele Unite vor sa nu vorbeasca decat romana nimeni nu-i impiedica, au acest drept cum au si dreptul sa moara de foame daca nu gasesc de lucru pe motiv ca nu stapanesc limba dominanta. De ce n-arv avea si tiganii si maghiarii din Romania dreptul sa-si vorbeasca numai limba lor daca asta le este dorinta? Eu cred ca marea majoritate a acestor minoritati nu doreste acest lucru fiindca intr-o economie in care limba de baza e cea a majoritatii adica Romana, minoritatile care nu o stapanesc destul de bine nu vor gasi locuri de munca. Pana si cersetorii rromi stiu ca daca cersesc pe limba lor nu capata nimic. Iuliu Maniu intr-o cuvantare din 1919 spunea ca romanii nu trebuie sa faca cu minoritatea maghiara greseala pe care au facut-o maqghiarii cu romanii si anume de a incerca sa-i maghiarizeze fortandu-i sa-si uite limba. Fara aceste greseli facute de maghiari miscarea nationala din Ardeal nu capata niciodata amploarea care a dus la actul unirii.
Si eu cred ca marele om politic care a fost Maniu avea dreptate: ardelenii din Imperiul Austroungar aveau un nivel de viata mai ridicat decat cei din Vechiul Regat. Daca ungurii i-ar fi lasat sa-si vorbeasca limba si sa-si pastreze obiceiurile s-ar fi simtit la ei acasa si un om care se simte la el acasa sub o conducere inteleapta nu gaseste necesar sa-si schimbe stapanul. Mexicanii californieni se simt la ei acasa acum cand sunt inca minoritari si se vor simti la ei acasa si cand vor fi majoritari. Si nici acum si nici in viitor nu vor voii sa se uneasca cu Mexicul. Daca guvernul america le-ar interzice sa fie ce sunt adica mexicani sunt convins ca ar apare o miscare separatista. Inca odata eu cred ca nu noi romanii trebuie sa-i convingem pe maghiari ca e necesat sa invete romaneste , trebuie lasati sa se convinga singuri. Am discutat acest subiect cu mai multi romani care mi-au spus ca acest lucru nu se poate face deoarece ar fi in defavoarea romanilor care calatoresc in regiunile unde ungurii sunt majoritari. Este posibil, dar pentru maghiarii care nu vorbesc romaneste dezavantajul este si mai mare fiindca ei traiesc intr-un spatiu in care limba dominaanta este Romana.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-22 07:00:37
         
 
  "1. Punctul meu de vedere se centreaza exclusiv din perspectiva IDENTITĂȚII ROMÂNEȘTI

2. Este elementar că identitatea este legată de limbă și se transmite prin școală, precum și faptul că decisiv este să transmiți suma de valori urmașilor tăi

3. Din milioanele de români emigrați în SUA, astăzi mai cunoaștem INSULE disparate de oameni de vârsta a doua sau a treia care se mai întâlnesc la cenacluri, cu ocazii festiviste sau la șuete

4. Experiența românilor emigrați în America demonstreaza fara putință de tăgadă, că ei au fost asimilați în cea mai mare parte și că-și pierd identitatea. Copiii și nepoții celor emigrați în SUA primesc o educație în limba engleză, și caută a se integra societății americane".

"Practic am toate drepturile pe care le are un american" "Am mai multe drepturi în America..." - CA CETĂȚEAN AMERICAN

QED

...



 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-22 06:42:35
         
 
  Olariule, cu bună știință faci gafele astea, ori ba? Uite cum tot vreau sa te trimit acolo un ti-e locul și nu mă lasă ignoranta ta:

- am intrebat TU CA ROMÂN, ETNIC, nu TU individual!!!!!! NU MA INTERESEAZĂ CE DREPTURI AI TU ACOLO! DISCUȚIA ERA ALTA!!!!! Citește cu atenție și reculege-te!!

"cât timp voi i-ați ales". aici esti penal.

Dumnezeule!!!!



 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-22 06:29:34
         
 
  "Mai e cazul să vă întreb, dragi patrioți români, ce reprezentare aveți în Congresul american? Voi sau alte grupuri etnice..." (A.C.)


Doamne, Amelia Cojocaru, iar ai inceput sa amesteci cu buna stiinta merele cu perele.
Plus ca habar nu ai despre realitatile din SUA. Eu, Sorin Olariu, am mai multe drepturi in America decat am avut in Romania. Practic am toate drepturile pe care le are orice american, mai putin dreptul de a candida la presidentie fiindca nu m-am nascut in America. Pot fi insa guvernator sau senator, primar sau orice altceva. Cu conditia sa fiu ales.

Si ma rog, cu ce sunt de vina romanii din SUA ca aveti in parlament italieni, tatari sau turci? Voi i-ati ales, nu noi.

Apropo, cati ani ai?

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-22 05:20:56
         
 
  Nene Mitica,
Astea sunt cazuri rare, dar sunt. Si la noi la biserica am avut un romanas care a mers mai departe. A furat o banca, dar dupa cativa metri a cazut direct in freza, ca banca fusese legata, preventiv, cu un lant de pavaj, tot de noi romanii. Asa ca ne-a costat niste banuti sa-i reparam fatza bietului roman si mai ales nasul caci ramasese fara aer. Ideea e ca, noi, prin orice tragedie am trece, aratam ca avem suflet si inima romaneasca.
Despre fetele alea, sa stii ca 80% din dansatoarele la bara din Toronto sunt romance, fapt ce imi face mandria mea romaneasca sa creasca si mai mult.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-22 00:04:28
         
 
  "pentru "diasporă", România este reprezentată prin câteva chipuri de lut, moarte, așa cum este și sentimentul românesc al ființei lor. Atunci când pui într-un muzeu costume populare, atunci când conservi ceva în lipsa trăirii directe, a contactului cu sufletul țării, înseamnă că plângi în fața unui mormânt sau, poate, că așezi cu osârdie pe sugative amprente ale palmelor altadată lipite de tine, firesc"
(Amelia Cojocaru)

Doamna Amelia,
Tin sa va spun ca prezentarile facute de Valeriu Cercel v-au indus in eroare. Era normal ca sculpturile si bisericile prezentate de el sa va faca o impresie falsa despre diaspora. Realitatea este cu totul alta. Constienti ca o cultura vibranta nu se tine numai cu biserici si sculpturi noi am adus cu noi si hoti si fete profesioniste care vorbesc aceiasi limba spre a ne intelege mai usor cu ei sau ele. Si noi avem aici langa San Francisco o "Casa Romana" langa care sta lipita o biserica dar si casa si biserica ar fi moarte daca la festivitatile lor nu ar participa si categoriile mentionate mai sus.
Si inca ce participare! Acum trei ani am facut rost de un nou preot, parintele Curpene, care dupa un an de pastorire a vrut sa fuga nu numai cu banii parohiei dar si cu biserica! Nu glumesc, biserica fiind construita din banii nostri noi credeam ca e a lui Dumnezeu, dar parintele Curpene credea ca banii stransi de la enoriasi pentru trebuintele sfantulai lacas erau ai lui iar biserica a episcopiei. Lupta nu era asa de grea daca Dumnezeu nu se declara neutru in disputa iar Inalt si Mult Prea Fericitul Episcop Nataniel nu se declara de partea popii. Dar popa Curpene nu a stiut cu cine intra in hora. Dupa nenumarate peschesuri am reusit sa-l convingem pe Mult Prea Fericitul ca proprietatea era a lui Dumnezeu iar banii fiind ai enoriasilor ei trebuie sa dispuna cum sunt cheltuiti. A fost un sentiment de mare triumf national cand ne-am dat
seama ca putem fi mai hoti decat hotii!
Parintele Curpene si-a facut o alta parohie dar treburile ii merg mult mai greu decat i-au mers in parohia noastra desi el este singurul stapan pe pusculita bisericii nou creiate. Si asta numai datorita faptului ca enoriasii au ajuns la concluzia ca banii dati lor de bunul Dumnezeu se simt in mai multa siguranta in buzunarul lor decat in pusculita bisericii.
Eee, doamna, daca asi avea talent de povestitor,
din cele intamplate in parohia noastra in urma cu cativa ani ar iesi o epopee pe care si dumneavoastra ati jura ca nu putea avea loc decat pe plaiul mioritic. Va spun doamna, cata zazanie a reusit sa bage acest prelat dotat intr-un an de zile in comunitatea noastra, parintele Sorin Olariu nu ar reusii sa bage nici in o suta de ani!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-21 23:47:13
         
 
  Completare a ceea ce am scris mai jos:

mai e cazul să introduc în discuție drepturile politice ale românilor din SUA? An de an Conresul SUA monitorizează starea democrației în România, trându-ne de urechiușe în privința drepturilor minorităților etnice sau religioase.

Fiecare grup minoritar din România de la italieni, slovaci, până la tătari, este reprezentat în Parlamentul Româniea (grupul minorităților naționale are, în prezent, 18 membri - cu un i). Maghiarii sunt constituți sub forma unei structuri etnice EXCLUSIVISTE căreia i se permite să participe la alegeri alături de partidele politice, și care din 96, adica de 14 ani, se găsește non-stop la guvernare.

Mai e cazul să văîntreb, dragi patrioți români, ce reprezentare aveți în Congresul american? Voi sau alte grupuri etnice...

Spuneți că statul american tocmai așa își menține unitatea, fiindcă nu permite diverselor grupuri etnice să se manifeste politic, că ar conduce la pulverizarea statului american. Foarte corect!! Dar în România de ce se permite?? Presupun că asta este un exemplu concludent de practici democratice venite din țara care le-a consacrat

În final, sper că v-ați dat seama că miza era cu totul alta, nu sărmăluțele de la petrecerea din Toronto, stegulețele de la frigărui, cariera lui Bobby Onofrei, sau poza făcută cu marele om care a fost Calciu-Dumitreasa.
Așa am și io poze acasă cu Cristoiu prin curtea Bibliotecii Academiei, cu Leo Iorga de la Compact pe la Piatra-Neamț de Anu-nou 2000, cu diverși sportivi etc.



P.S. Dacă tot l-ați adus în discuție pe părintele Calciu-Dumitreasa, poate ar fi bine să dați o raită pe la rodul muncii sale, grupul de ucenici ai săi care se manifestă și online pe site-ul "Război întru cuvânt" :))
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 23:36:17
         
 
  Amelia, cocalarul roman a existat dintotdeauna. Si va mai exista mult timp de aici inainte. Stiu, tot Valeriu Cercel e de vina si pentru asta...

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 23:22:56
         
 
  @IOAN PEIA: Hai mah, Ioane, ce ti-e asa ciuda pe noi? Ca doar nici eu, nici Valeriu nu avem ciorapi de plasa...

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 23:21:32
         
 
  Nici dogii ăia curăței (cît te-o costa, Cercele, întreținerea lor? Cam cît pensiile a 4 români. Sau mai mulți?) nu cred că latră... Spilingește!
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-21 23:03:47

Ioane, ti-am spus ca aia mica are voce. Am dat-o deja la canto. Bine'nteles ca la o scoala romaneasca. Ceilalti nu latra ca sunt caini, nu oameni, si au maniere, vorbesc frumos.

In catrenul ala nu e vorba de noi ci de iubitul tau conducator, T.B.
Ma citeste-o o data, sau n-ai facut scoli romanesti ?!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 23:20:19
         
 
  1-2 Copiii răzeșilor nu mergeau deloc la școală (e o deosebire între a nu merge deloc și a merge la o școală în limba engleză, nu?) și nici nu beneficiau de televizoare in "living".
3-4-5 Mai recitește odată ce am scris. Este absolut firesc să se integreze modului de viață american și culturii dominante. Problema este că asta estevalabil doar pentru dulăi (vezi și Franța care nu recunoaște minorități naționale...) nu și pentru căței. Tocmai despre asta discutam. Că în școlile din România, cu fonduri publice, se încurajează mai nou dezvoltarea identității rome, cu ore în romanes, în condițiile în care cea mai mare parte a țiganilor habar nu mai au delimba respectivă. În școlile din România maghiarii învață limba statului român ca limbă străină (de fapt nu o învață deloc) și sunt încurajați să conteste legitimitatea limbii române ca limbă unitară.
Dacă vorbești despre lucrurile astea îți sar puțoii din presă și te fac naționalist șovin.

Păi să stabilim odată bine: există o cultură dominantă care dă identitate unui stat sau nu există așa ceva? (ceea ce nu exclude, firește, dreptul celorlalte naționalități de a-și conserva în paralel propriile culturii). Contează modul de raportare și cultura oficială.

Oricare dintre voi vă puteți bate cu pumnii în piept pentru orice. Nu are relevanță. Eu discut aici despre politici educaționale și identitare. Miza nu este Valeriu Cercel, care sosește în State la 30 de ani sau la 40 deani, sau la 50 de ani, și îi este permis să cânte Zavaidoc și Lambru, să facă reviste în limba română și tot ce vor mușchii lui. Miza privește viitorul, mai exact cultura și limba în care își va educa V.C. copiii. Dacă nici atât nu ați înțeles, îmi pare rău pentru voi...

Nu este posibil ca intelectuali precum Aurelian Crăiuțu, membru al comisiei prezidențiale pentru modificarea Constituției, dar și membru al diasporei românești din America, să propună legiuitorului român modificarea bazelor național-identitare ale statului român, mai exact să conteste caracterul său național și, în consecință, statutul limbii române de unică limbă oficială. Asta a învățat el în America?

Cât despre opoziția civilizație occidentală - manelizare, ea este complet falsă. Cocalarul este produs postdecembrist, urmare a erodării identității românești, este materialul biologic al Europei de mâine. Periferizarea culturii și civilizației românești, urmare a procesului de colonializare, de pauperizare după model latino-american a conduis la impunerea în spațiul publica suburbanului țăranilor dezrădăcinați dar departe de a se fi urbanizat și civilizat.

Dar... vorbiți ca oameni de deaprte, informați de presa controlată de marile trusturi...
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 23:06:37
         
 
  V-ați dat afară, Cercele! Drept care nu mai aveți nici cel mai mic drept de a vorbi de țara asta, decît la reuniuni amicale, cenăclele desumflate sau șezători interetnice, aranjat pe acolo, prin dolcele vostre farniente. Încetați cu poveștile astea răsuflate. Mestecați-vă liniștiți bună-starea și lăsați-ne pe noi în durerea noastră. Vă tociți limba degeaba. Nu convingeți pe nimeni de pe aici de sentimentele voastre fierbinți, vai! pentru țărișoara din care ați luat-o la sănătoasa. Vă spun eu, că sunt aici. Vă faceți iluzii că cineva vă ia în seamă.

Nici dogii ăia curăței (cît te-o costa, Cercele, întreținerea lor? Cam cît pensiile a 4 români. Sau mai mulți?) nu cred că latră... Spilingește!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-21 23:03:47
         
 
  I-am dat afar' pe huni, pe turci,
Pe nemti, pe rusi i-am dat apoi,
Iara acum...ce, te încurci ?!
Ne dam afara si pe noi !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 22:45:49
         
 
  Mimi canta la voce. E soprana.
Unde are loc lansarea ?

Sorine,
Cata sa te feresti a le mai da sfaturi ca-i superi si mai rau. Eu am inteles ca ei stiu ce fac. Noi suntem aia rai.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 22:44:50
         
 
  @Val: la ce canta Mimi? La vioara sau la pian? Parca am vazut asa ceva pe la tine pe acasa.

Off topic: Te duci la lansarea de carte a lui Corneliu Florea de sambata?

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 22:39:35
         
 
  1-2. Amelia, eu ti-am mai spus ca visezi frumos. Identitatea unui popor nu se transmite neaparat prin scoli. Ia spune ce scoli faceau copiii razesilor lui Stefan cel Mare? Sau ai voinicilor lui Tudor?
Sau in ce limba faceau scoala copiii romani din Ardealul Austro-Ungar? Ori copiii romani din Valea Timocului sau din Vojvodina?
Si, scuza-ma, dar si-au pastrat identitatea nationala la fix.

3. Milioane de romani in SUA? Se pare ca iar incurci lucrurile. In SUA si Canada sunt in jur de 1 milion de romani oficial, din care cam jumatate nascuti in Romania, ceilalti fiind nascuti din parinti romani. Insule separate? Pai ce ai vrea acuma, sa invadam America si sa o cucerim iar americanii sa traiasca ei in insule separate? Insule disparate sunt si de germani, polonezi, italieni, irlandezi, paki, chinezi... care sunt mult mai multi decat romanii.

4. E logic ca orice emigrant normal la cap sa vrea sa se integreze sistemului american, fie ca e roman, rus, chinez, indian sau patagonez. Altfel ramane un ciudat care isi face WC in spatele casei, isi tine catzaua pa lant, taie porcul in curte sau creste gaini in balcon.

5. Cum este la fel de logic ca dupa 3-4 generatii sa li se piarda identitatea nationala si sa devina americani. Pe asta se si bazeaza America.

6. Ei uite, eu ma bat mereu cu pumnul in piept pe aici ca sunt roman. Te deranjeaza?

7. Aici mi-au dat lacrimile. Adica intelectualii romani din Romania NU TREBUIE sa schimbe mentalitati, ci sa le conserve? Bine, Amelia, m-ai convins: ramaneti cu mentalitatile vechi ca departe veti ajunge!
Ma refer la: "Munca e pentru fraieri", "Sa canta manelele, mancatzash", "Fara numar... fara numar...", "Unde nu curge, pica", "Arbitrul a avut ceva cu noi", "Daca nu ploua, ii bateam de ii rupeam", "De vina sunt rusii/americanii/jidanii/patagonezii, nu noi".

PS: Nu ti-ar strica sa dai o fuga pana in America sa vezi ca multi dintre romanii de aici sunt mai romani ca cei din tara.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 22:37:29
         
 
  Am uitat sa mentionez ca cei patru stiu foarte bine romaneste, Mimi chiar si cântă !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 21:59:11
         
 
  Amelia draga,
Ca sa iti demonstrez cat de bun roman sunt si cat tin eu la traditii si limba romaneasca aici, pe continentul american,
uite mai jos ca si cateii mei i-am botezat in religia noastra si le-am dat si lor tot nume romanesti :
Cel de jos este Zambilă, apoi in dreapta sus este Maricica, langa ea este Nuți si Mimi.
p
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 21:44:58
         
 
  Cred că aveți GRAVE probleme de comprehensiune:

1. Punctul meu de vedere se centreaza exclusiv din perspectiva IDENTITĂȚII ROMÂNEȘTI

2. Este elementar că identitatea este legată de limbă și se transmite prin școală, precum și faptul că decisiv este să transmiți suma de valori urmașilor tăi

3. Din milioanele de români emigrați în SUA, astăzi mai cunoaștem INSULE disparate de oameni de vârsta a doua sau a treia care se mai întâlnesc la cenacluri, cu ocazii festiviste sau la șuete

4. Experiența românilor emigrați în America demonstreaza fara putință de tăgadă, că ei au fost asimilați în cea mai mare parte și că-și pierd identitatea. Copiii și nepoții celor emigrați în SUA primesc o educație în limba engleză, și caută a se integra societății americane.

5. Explic încă odată că acest lucru este unul firesc dpdv al statului național

6. Acest lucru nu are nicio repercusiune asupra responsabilității individuale a fiecăruia. Câtă vreme ai ales să-ți educi copilul și să ți-l crești în cultura americană, nu ai nicio îndrituire morală să te bați cu pumnul în piept că mai ești român

P.S. Repet încă odată: viziunea mea este una identitară și nu una a succesului în viață, materialistă.

P.S. 2 Un român adevărat într-o epocă a lobalismului NU încearcă să schimbe mentalități ci să conserve - răspopitului

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 21:31:16
         
 
  Auzi Sorine,
Acum mi-am dat seama ce-i ala "penelist" Ca mi-a zis Peia ca sunt "penelist"
Astea-s neologisme cred ca si "colalari" si altele. Am gasit pe net o stire ca un "pedelist" a dat peste o pensionara cu masina.
Auzi si tu ce-i da prin cap lui Paia !
Pai io dac-as da, as da peste una tinerica , si nu cu masina !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 20:57:47
         
 
  @Amelia Cojocaru: Nu-mi place cand imi rastalmacesti vorbele. Eu am spus ca in SUA copiii romani nu au nevoie de SCOLI IN LIMBA ROMANA, nu ca nu avem nevoie de limba romana. Iar adultii romani la fel. Nu au nevoie de scoli in limba romana, de invatamant continuu in limba materna. Ce sa faca cu scolile in limba romana aici? Nu e destul ca nu li se recunosc toate diplomele si ca mai trebuie sa faca cursuri pana le sar capacele sau sa se reorienteze profesional?
De scoli in limba romana nu e nevoie, de limba romana da, e nevoie. Ca o dovada ca eu scriu acum romaneste din SUA.


 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 20:57:23
         
 
  @Amelia: Nu, nu bate nimeni apa in piua. Iar realitatile romanesti le stim la fel de bine ca voi, cei din tara.
Am inteles ca esti profesoara. Si eu am fost profesor de liceu timp de vreo 15 ani, sindicalist, realizator de emisiuni culturale la o televiziune locala, etc. Un idealist ca si tine. Timp de 15 ani am incercat sa schimb mentalitati si mi s-a ras in nas, de parca as fi fost picat din luna.
Cand am inceput sa mai imbatranesc, mi-am dat seama ca nu am decat o singura viata si nu sapte in pieptu-mi de arama si i-am lasat pe romanii mei - care nu aveau nevoie de mine - sa se descurce si singuri.
Oricum, prin plecarea mea si a sotiei am facut mai multi oameni fericiti: in primul rand pe directorii nostri care ne-au vandut imediat posturile (am inteles ca pe 2000 de euroi), apoi pe cei care au cumparat posturile.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 20:49:10
         
 
  Amelia draga,

Greata sa nu ai din alte motive !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 20:30:07
         
 
  "și nu vă potriviți chipului veacului acestuia"

Romani 12:2


Tea, încep să te înțeleg. Păcat că sunt pe fugă

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 20:29:17
         
 
  Dar nu e caraghios si nu o dau in bara deloc.
Vin romani din tara, cu profesiuni si cu pregatire ce ne spun ca in Romania nu pot gasi de lucru. Si cum ajung aici, imediat sunt angajati.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 20:28:23
         
 
  "sunt profesiuni și nivele de profesiuni de care România nu are nevoie"

devine carahios de-a dreptul. Asta e planul Valev, Cercele o dați tot mai în bară, crede-mă!

P.S. 1 Eu vorbesc despre copiii mei, elevii Liceului la care predau. Nu-mi iau raspunderea de gen pentru întreaga Românie, știu ca oamenii sunt slabi, stiu ca elita aia face presiuni ca românii să plece, stiu că sunt mulți care-au cedat ispitei gratarului, stiu ca ne pleaca elitele, stiu ca suntem saraci si ca ne saracesc din ce in ce, stiu că cei nehotărâți și relativiști se vor duce. Poate că vom rămâne doar cei care merităm să ne ducem soarta, aici. la Dumnezeu ne vom duce pe neamuri. Și atunci când vom fi întrebați ce am făcut cu viața noastră, aia dată aici, unii vor spune că au trăit-o pe pământ, îmbelșugați, iar alții o vor TRAI de atunci înainte

P.S. 2 Limbile noastre sunt tot mai diferite. Zâmbesc. E cumplită limba voastră, mi-e teamă atunci când vă citesc, că poate chiar așa sunteți cu adevărat. Nu pot ca să-ți mai răspund, cel puțin nu acum. Mi se face greață, cumplit de greață
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 20:24:21
         
 
  Insula-n Pacific, Amalia?

Mentalitatea "de insula", fie ea si la dimensiunile unui continent jumate-asa cum a fost- e o anomalie catastrofala....consecintele ei sunt astazi rezultantele -cu care , parca, tu te mandresti- unei totale neintelegeri a realului, a unei imposibilitati de integrare in lumea sec. 21

Istoria , indiferent cat de relativa este acuratetea ei poate avea rolul de "lectie" invatata , deci eficienta in a incerca evitarea aberatiilor .

Sentimentalismul patriotard n-ajunge!

Cu respect,

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-09-21 20:16:22
         
 
  Amelia draga,
Permite-mi sa incep cu sfarsitul.
"Acești copii, și mulți alții, stau drepți aici, în țara lor și niciodată nu vor pleca"
Amelia Cojocaru

La una din emisiunile de news, canadiene, au fost prezentati trei tineri, romani, studenti de liceu de prin Romania, care castigasera locul intai la o olimpiada in matematici, fizica si chimie, prin State pe undeva. Am fost foarte mandru, si nu numai eu, sa vedem trei premiati romani care au fost intervievati si la intrebarea "ce doriti sa faceti in viitor si ce visati pentru viitorul vostru" toti trei au raspuns : vrem sa plecam din Romania.
Asa ca nu fii tu chiar atat de sigura ca din "copiii tai" ce i-ai educat si ti-ai dat sufletul pentru ei vor sta drepti si nu vor pleca. Si daca ar fi sa plece, nu vad nimic rau in asta, caci sunt profesiuni si nivele de profesiuni de care Romania nu are nevoie.

despre scolile romanesti din acest continent, as dori sa te initiez putin in istoria emigratiei romanesti, care difera totalmente de cea a tuturor neamurilor europene, asiatice sau africane. Romanii, nu au fost un neam migrator.
Primii care au plecat, au fost ardelenii si bucovinenii din imperiu Austro-ungar, dar ei au plecat tot pentru a face ceva bani si a reveni in satul lor cumparandu-si pamant, boi si plug.
Al doilea mare val a fost dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial. Multi erau ramasi prin Europa, tineri soldati, si altii, pana sa se inchida granita Romaniei ce au mai putut sa scape. De atunci si pana in "77, cand s-a semnat declaratia universala a drepturilor omului la ONU, pe ici pe colo au mai scapat unii trimisi in interes de serviciu sau ilegal peste granita.
Intre timp, tre' sa-ntelegi ca generatiile de romani veniti din-naine, imbatranise si chiar au fost asimilate. Asa ca, nu am prea fost multi, noi romanii, pe acest continent. Italienii, portughezii si alte neamuri europene, veneau anual, astfel ca emigratia lor fiind fluenta, si nevoile lor de a avea scoli. de-abia dupa '89, au dat romanii buzna pe aici si de atunci s-au si dublat numarul bisericilor romanesti si implicit s-au infiintat scoli romanesti.
Erau si inainte insa intr-un numar foarte restrans. La Vatra romaneasca, unde este si Episcopia bisericii ortodoxe romano-americane, a fost mereu si scoala romaneasca iar pe timpul verii erau, ca si astazi, tabere pentru copiii romanilor. Daca am fi fost si noi ca italienii, sa ne improspatam grupul anual cu emigranti noi, poate ca eram mult mai departe. Dar si asa suntem O.K., pentru ca, cu acest val nou, de la '89 incoace se vede ca s-au facut foarte multe in comunitatile romanesti, care, ti-as mentiona un lucru : tot ce au grupurile etnice romanesri pe acest continent : biserici, scoli, cluburi, etc, toate sunt facute cu banii si prin munca lor.
Nimic nu am primit de la guvern.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 20:11:44
         
 
  Epi, multumesc

ai spus-o mai bine decât aș fi spus-o eu. ce nevoie aveți voi de limba română?

:))))
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 20:03:18
         
 
  Epigramist, bateți apa în piuă de la început vis a vis de nenorocirea care e în țara asta, asta e problema pe care o puneți voi, aproape la fiecare postare. Fără aceasta deficienta de caracter a voastră, nu aș fi deschis acest subiect.

vezi tu, lucrurile sunt relative. România pe care o văd elitele pro-occidentale, e o Românie bolnavă, bizantină, care trebuie cât mai rapid să se schimbe. Ei nu văd decât semințe, îmbrânceli...chintesența necivilizației. Personal, când ies pe stradă, văd viață. Văd tot mai mulți creștini, văd liniște și nevoia de a trăi fără ajutorul care ne-a distrus ființa neamului, de 10 ani de zile. Văd nevoia de iubire, văd tramvaie pline de suflete calde, văd câinii vagabonzi fără de care aș ști că ne-am civilizat, deci, ne-am distrus pe veci. Văd prin blocurile gri neputința unor oameni de a se simți pleve, văd mândrie sufocată de reproșurile unei prese vândute, văd cum se ridică mânia în fața unei clase superpuse care i-a trădat.

Aș vrea să lăsați în pace țara asta! Aș vrea să rămânem singuri cu noi înșine. Avem ce să ne spunem, crede-mă! În loc de salamuri, vom mânca pâine dospită, iar în loc de rușinea nașterii noastre, vom rosti Crezul. Știi ce, "epi"? Când un om trădează odată misiunea sa, e de iertat. Când însă o face a doua oară, e de compătimit

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 20:00:56
         
 
  @Amelia Cojocaru: In primul rand, in America nu este nevoie de scoli romanesti. A face scoala in limba romana si nu in engleza este un handicap major pentru un copil roman, in conditiile in care populatia vorbitoare de limba romana in SUA este de 0,25%. Este ca si cum chinezii sau filipinezii din Romania si-ar da copiii numai la scoli de limba mandarin sau tagalog.
Unde se va duce acel copil roman cand va ajunge adult? Unde o sa isi gaseasca un job in SUA? Pe cine o sa il intereseze ca acea persoana a absolvit Liceul "I. L. Caragiale" din Chicago sau Colegiul "Hasdeu" din Miami in limba romana si e doxa in materie de Eminescu, Blaga si Arghezi dar nu vorbeste engleza?
Hai sa fim seriosi! Cate scoli unguresti, bulgaresti, rusesti, pakistaneze, indiene, coreene, olandeze, suedeze sau africane sunt in SUA?
Viata oricarui emigrant, din orice tara vine el si in orice tara emigreaza, va fi cu atat mai buna cu cat nivelul limbii vorbite este mai ridicat. Esential pentru orice copil roman emigrat definitiv in SUA este sa invete la perfectie limba engleza, iar romana sa o cunoasca ca pe o "second language". Altfel va ajunge sa spele vase la Mc Donalds sau sa faca curatenie pe la birourile romanilor care au facut un college in limba engleza.

PS: Exista totusi nenumarate scoli romanesti in SUA si Canada, dar neoficiale, pe langa biserici. Scoli care nu dau diplome. Locuri unde copiii romani invata despre istoria si traditiile poporului roman, invata colinde, cantece populare, dansuri traditionale, etc.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 19:53:30
         
 
  @Amelia: Emigrarea intr-o alta tara este o optiune personala si trebuie respectata, ca asa e in democratie. Decat sa te legi de unul ca Valeriu Cercel care a emigrat fiindca asa a avut el chef, mai bine te-ai lega de unul care scuipa seminte pe strada, da muzica la maxim la ora 2.00 noaptea in bloc, vinde subiectele la bac, raspunde obraznic din spatele unui ghiseu, cumpara voturi pe doi mici si o bere, etc.
Nu Valeriu Cercel este de vina pentru ce se intampla azi in Romania.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 19:34:50
         
 
  Asa e Radule.
Si noi cand am ajuns, cu doua valize si doi copii, cerceii nevetu-mii fura luati la Otopni cand am plecat de vamesi, ca nu aveam voie sa scoatem aur din tara, si la fel, am luat-o de la zeru. Cu limba, scolile, cu viata. a fost ca si cum ne-am fi nascut a doua oara, intr-alta lume total diferita de unde plecase,
Mi-a placut povestea ta despre amicul tau Stefan ce a plecat in '86. Anii aceia, noi doar auzeam si mai vedeam pe la TV ce jale si ce prapad era in Romania. In '89, cand s-a intamplat ce s-a-ntamplat, am sperat ca fiind libertate si acolo, viata va fi diferita si chiar multi de aici s-au gandit sa se reintoarca in Romania, care, a luat-o pe o panta gresita si uite unde s-a ajuns.
Multam pentru povestioara ta.
P.S.
In State, am cunoscut cazuri si mai si :
Familie cu doi copii, a trecut marea neagra pana la turci, altii prin marfaruri ascunsi cate trei patru saptamani, nu-ti mai spun ca unii au trecut Dunarea la Bulgari si apoi granita in Grecia !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 19:33:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Iată că, vrând-nevrând, ajung să-mi răspund singură la întrebare: câte școli românești aveți în America? Am aflat, întâmplător, acest articolaș, probabil că nu e singurul, iar ziarul respectiv nu poate în niciun caz bănuit de partizanat pentru România:

"Romanii care au emigrat peste Ocean au infiintat, inca din 1994, la Chicago, singurul liceu cu predare in limba romana din SUA. Scoala are 150 de elevi, care invata, dupa o programa aprobata de autoritatile americane, istoria, geografia si cultura Romaniei.
Surprinzator, la Norwood Park Christian School din Chicago studiaza si americani, care spun ca au decis sa frecventeze acest liceu pentru nivelul academic mai ridicat decit in celelalte unitati de invatamint din Statele Unite.
De regula, imediat ce ajung in America, familiile emigrantilor romani isi trimit copiii la scolile americane pentru a se integra cit mai repede in societate. Putini sint cei care decid sa-si trimita copiii la o scoala unde se invata limba romana deoarece, dupa cum spun profesorii, romanii au perpetuat reticentele fata de tara de origine mostenite de pe vremea comunismului. Cu toate acestea, la Norwood Park Christian School, din cei 150 de elevi, 85% sint romani. In clase, pe coridoare, la cantina sau in sala de sport, copiii vorbesc romaneste.

Cadrele didactice afirma ca acesta este singurul liceu romanesc din SUA care emite diplome recunoscute de statul american. "Initial, copiii nu sint interesati sa vorbeasca si sa citeasca in romana. Poate ca e o racila din familii, se mosteneste acel refuz, acea repulsie si este vina comunismului, care a reusit sa puna o bariera intre diaspora si tara. Iar aceasta s-a propagat in familii. Parintii nu sint interesati sa-i invete pe copii romaneste si atunci nu sint interesati de limba, de tara. Aici insa, cind este cooptat la diverse activitati, copilul incepe sa descopere limba romana. Fotbalul, de exemplu, are o mare importanta. Cind aud ca e important sa vorbeasca romaneste ca sa joace fotbal, incep sa-si dea drumul la gura, se arata interesati sa-si descopere radacinile. E una din filierele prin care-i aducem pe aceeasi lungime de unda cu Romania", ne-a explicat directorul scolii, profesorul Laurentiu Murg.

Un singur liceu romanesc in toata America, si acela infiintat in 1994. Cu 150 de elevi. La asta se reduce scoala romaneasca in America"

articolul aparține Silviei Vrânceanu și apare în Evenimentul Zilei.

Discuția despre "diaspora" era principială și văd că se moșmondește prin ea din direcții complet în afara miezului disputei. Din prima clipă am afirmat că nu este dreptul meu acela de a judeca o alegere a cuiva. Oricine ar fi acela, și oricare ar fi alegerea sa. Despre Adevăr, Veronica, eu sunt creștină, iar pentru un creștin nu există mai multe adevăruri. Relativismul are origini întunecate de care neamurile plebee nu sunt străine. Pentru tine, care ești într-adevăr o diasporeză veritabilă, e firesc să adopți relativismul când e vorba de alții. Mai trist este că și pretinșii creștini au aderat la principiile astea. Problema se pune în felul următor: MĂRTURISIREA și transmiterea tradiției către copii sunt cele mai sfinte și trainice trepte către mântuire. Mântuirea? Singurul nostru "scop" în viață.

apropo...Cercel: ce am făcut eu pentru neamul ăsta? Am crescut multe generații de copii lăsând în urmă meserii bănoase, de succes profesional și personal pe care aș fi fost îndrituită, fii sigur, să îl am. Vezi tu, omule? Toți copiii care mi-au trecut prin mâini au fost ai mei. Am rămas în învățământ fiind astăzi plătită cu 800 de lei și fără să iau bani pentru meditații. Am crescut acești copii patru ani de zile de nouă ani pentru a ști că materialul e trecător și că viața veșnică nu e un basm. I-am crescut ca să dăruiască, să nu fugă de greu, să asculte de părinți și tradiția acestui neam (experiența lor personală e, firește doar o iluzie, și fără rugăciune îi poate duce către haos și minciună a simțurilor), să-și sacrifice plăcerea, să-l apere pe cel mai slab, să nu-și bată joc de trup, fiindcă trupul, ca și sufletul, nu le aparține. Acești copii, și mulți alții, stau drepți aici, în țara lor și niciodată nu vor pleca. Ei sunt liberi, libertatea nu stă în cuvântul rostit. Steinhardt spunea că niciodată nu s-a simțit mai liber decât în închisoare.

Și ei știu asta mai bine ca oricine.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 19:29:50
         
 
  @ioan peia: Asa eram si eu cand eram de varsta ta: combativ, zmeu, revolutionar, ii uram pe romanii care veneau din Austria sau Germania cu cate un Opel Kadet si faceau talente prin tara cand spargeau cate 100 de marci pe la vreo crasma inconjurati de pipite. Pe atunci ala era salariul meu pe doua luni, mdeh!
Cast despre dorul de tara sau de neam, am spus in comurile mele anterioare ca asta nu se aplica in cazul meu. Am aici toata familia. In plus, in zona unde locuiesc eu sunt 100.000 de romani si vreo 10-15 biserici si manastiri romanesti, cluburi de romani, restaurante, magazine, etc. Ca o paranteza, cea mai buna ciorba de burta am mancat-o in Michigan.
Si apropo de faptul ca vin anual cate o luna in Romania: chiar prietenii mei din tara mi-au spus ca nu sunt normal ca fac asta, cand au auzit ca ma costa cam de trei ori mai mult decat o vacanta la Acapulco sau in Caraibe.
Dar vorba pohetului:

Cand romanii sunt pe-afara
Sufera de dor de tara,
Iar acasa se usuca:
Sufera de dor de duca.


 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 19:28:29
         
 
  primul care a plecat a fost un prieten din bloc, un vecin. (ma gandesc, ca poate, prin cine stie ce minune, va citi chestia asta, si-mi vine sa rad)... pe vremea aia eu aveam o Dacie vai mama ei, pe care o carpeam singur, duminica, in fata blocului. cu vecinii. evident, la o bere. vecine, da-mi o fixa de 14, ia vecine. auzi, bade, n-ai o bujie, un bendix, ia la tata, etc. intr-una din zilele alea am intins coarda cam tare, se facuse cam 2-3 dupa masa, si in fine am reusit sa pornesc motorul, care dupa ce a scos un nor de fum negru, normal, s-a oprit. l-am pornit din nou, si l-am tinut cam pe la 3000 ture/min, sa se curete bujiile. aveam si toba sparta, ziceai ca-i avion. dupa vreo 5 min a iesit unul de la parter si a strigat: mosule! vino-ncoa sa-ti dau 200 de lei! de ce? zic. pai, in pana mea, s-o duci la service, ca vreau sa dorm! asa ne-am cunoscut. ne-am prezentat: Stefan - Stefan... am ras amandoi (ca sa fiu cinstit, eu venisem pregatit sa-l pocnesc, inainte sa ma pocneasca el). asa a inceput. am fost nedespartiti pana in 86 cand li s-au aprobat formularele "mari" de emigrare, si au plecat in USA (Portland, Oregon). El incercase de 2 ori sa fuga pe la sarbi, o data cu un fel de deltaplan, si l-au prins. erau iernile alea nasoale cu 15-16 grade in casa. parca am scris ceva intr-o poezie despre asta. jucam canasta si beam votca saniuta sa ne incalzim. el nu mai avea serviciu, in fine, le-a fost greu. imi amintesc ziua cand i-am condus la gara, am dat un pic apa la soareci, dar n-a vazut nimeni, era bezna. semne cu batista de la geam, stiam ca n-o sa-i mai vad niciodata, pa-pa, s-au dus. o vreme le-a fost destul de greu, limba engleza, scolarizare, etc. apoi incet-incet, si-au facut un rost. au 3 copii. 2 fete de-aici, si al treilea Stefan, nascut in USA (la gara era in maica-sa, pitit, in vreo 4-5 luni), toti sunt ok. sunt multe alte chestii de povestit, dar mi-ar aluneca piciorul in literatura si nu cred ca se cuvine. important e ca nu i-am intrebat NICIODATA de ce pleaca, pentru ca mi-a fost clar. si nici dupa aia, de ce nu se mai intorc. pentru ca nu s-au mai intors niciodata. prin 92 ne-au facut o invitatie sa venim acolo, si eventual, daca ne obisnuim, sa ramanem, dar eu n-am vrut. mai vorbim din cand in cand pe mess, skype, poze, etc. dar lucrurile nu mai sunt ca inainte. ce-a fost a fost. oricum, din cei 4 (2+2) de pe vremuri, au ramas doar 3. cred ca se simt, sau poate ca sunt, la modul absolut, ca si primii colonisti, americani.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-21 19:19:58
         
 
  Amelia,

Am citit comentariile tale si, desi am ezitat mult, am intrat totusi sa fac si eu un comentariu, nu la text, ci la comentariile tale.

Cand era mic fiul meu, ca sa-l invatz sa nu puna mana pe radiatorul fierbinte (nu pe calorifer, ele erau reci pe vremea cand era el mic, am fost in Romania in primii 15 ani lumina) nu ii spuneam "nu", ci odata i-am luat manutza si numai o clipa i-am atins-o de radiator, ca sa intzeleaga din proprie experientza ca nu trebuie sa atinga ceva fierbinte. Si a intzeles.

Se stie deci ca propria experientza nu poate fi inlocuita cu nici o informatie exterioara, ea pune trupul si gandirea in contact direct cu realitatea si numai atunci omul poate reactiona conform intzelegerii lui.

Adultul stie cum e un copil, pentru ca adultul a fost copil si acuma e adult. Copilul nu stie cum e sa fii adult, el a fost doar copil. De aceea parintii incearca sa-i convinga pe tineri, de cele mai multe ori zadarnic, ca ei stiu mai multe. Practic, nimic nu il invatza pe om mai mult decat propria experentza!

Ceea ce ma mira la comentariile tale (in general, nu numai la textul asta) este ca expui o pozitie ferma si sigura, de necombatut, fara totusi sa fi avut NICIODATA experientza trairii in societatea nord-americana. Cand vorbesc de experientza, nu ma refer la turism, la povestiri sau la lecturi, ci la a fi parte din societate prin a-ti castiga painea din venituri muncite, a participa la viatza sociala si politica a tarii respective..

Nu vreau sa te conving de nimica. Respect parerile si convingerile altora. Dar, cum iti spunea si LB intr-un com mai vechi, ramane pentru mine de neintzeles neputintza ta de a privi lucrurile si din alt pdv decat cel strict al tau, de care esti convinsa ca e singurul "adevarat"...

Nu uita, adevarul este relativ. Emigratia ne invatza si nu ai dreptul sa-i "judeci" pe emigranti atata vreme cat nu ai avut experientza personala a emigratiei.

VP.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-09-21 19:00:15
         
 
  Ioane,
Nu ne spune tu cine suntem noi, caci noi stim mai bine decat tine.
Si acum, "astia negrii-n cerul gurii care nu ne baga-n seama", nici vorba sa ne pese de ei caci daca-i luam procentual, aproape ca-s inexistenti.
Expresie "pedelista" nu o inteleg, dar iti dau dreptate.
Apropo : ce ai facut tu de 20 de ani pentru tarisoara aia si pentru neamul romanesc ?
De cand dadui de tine, vad ca numai injuri guvernul si pe noi ca vi l-am ales.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 18:55:00
         
 
  Măi Cercele,
Tu ce sarcină ai p-acilea, tată?
Vorbești discuții, îți ventilezi aerul de sub limbă?
Ce ne tot iei tu cu "ăia-n cerul gurii" care vă cam turtește vouă fesul de cîte ori începeți să executați la muzicuță sîrba în căruță, anume atunci cînd o luați pe arătură cu gargara voastră de amor fierbinte pentru țărișoara de care, realmente, vă doare-n cur. Ce tot umblați cu liricu-n vîrfu' limbii și cu albumele de familie la brăcinar ca să smulgeți lăcrimioare sentimentale celor care mai au naivitatea de a se uita-n gura voastră de transfugi aranjați dpdv social, pe-acolo, pe unde e păpică și căldurică?
Ați plecat, v-ați aranjat, o duceți bine-mersi... pa!
Nu sunteți decît o etnie, în căutare de trai bun, venită de aiurea în noile voastre țări adoptive, cu cățel și cu purcel, cu coviltire și felinare, ciurele și pirostrii, etnie care ține aproape pentru că așa fac inșii ajunși într-un loc străin: se-adună ciopor ca să nu fie izolați și, deci, vulnerabili și să nu se simtă străini și nici singuri. Pentru asta, refac, în cadrul natural în care au haterizat, vechile habitaturi, cu vechile obiceiuri, care-i fac să se simtă relaxați și să nu-i apese prea tare mustrările de conștiință.
Cercele,
Bagă la cap, și tu, și ceilalți din grupusculul tău etnic: românii din țară, adică ăștia „negri-n cerul gurii”, care-și mănîncă zilele pe aici, nu vă bagă-n seamă nici cît negru sub unghie. Iar cînd vine, totuși, vorba de „ăia care au șutit-o, fiecare pe unde au nimerit”, ca să se aranjeze, iar acu se dau „iubăreți” de țară, din decență nu vă reproduc limbajul colorat la adresa voastră.
Ce tupeu poți să ai tu, Cercele, care, aflat la mii de leghe depărtare și venind pe acilea, o dată la zece ani, în vizită de curtuoazie, cu aranjamente decorativ-culturale și chefulețe distractiv-amicale, după kulturnicele evenimente, ce tupeu, zic, să afirmi că știi mai multe decît noi, cei care respirăm aerul acestui pământ zi de zi.
Asta-i nerușinare, tipic pedelistă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-21 18:40:11
         
 
  Nici nu e prea greu sa te inveti cu binele.

"Nici nu e prea greu sa te inveti cu binele."(Olariu)

Păi așa spune, frățică, nu mă lua pe mine cu doruri ancestrale, care vă amintesc de muma voastră comună, că nu ține!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-21 18:39:44
         
 
  Vad ca ati dat buzna sa-mi raspundeti la intrebarea :
Ce ati facut, pozitiv, din '89 pana azi, pentru Romania si neamul romanesc.

Daca vreti sa tineti secret, n-am nimic impotriva.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 18:37:52
         
 
  parte, pentru ca au foarte putine in comun. exista nuante. dar nu acum.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de

Ai draptate Radule. Si noi, cei veniti de multi ani pe-aici am remarcat asta. Cei plecati 'nainte de '89 , peste granita, printre gloante, peste Dunare si parnai pentru trecere de frontiera, si chiar cei ce au venit in anii ce-au urmat, pana prin '93, am pupat pamantul asta. Era ca si cum venisem din iad in rai.
Cei care vin acum, au pretentii mari cand ajung aici. Vor joburi bune, macar de manager sau sef de banca, dar chestia e ca si facultatile alea ce le aveti pe acolo sunt cam cu semnul intrebarii, caci multi nu au habar de profesiunea ce o au trecuta in diploma de facultate. Nu zic de toti. Sunt si unii care au invatat si stiu despre ce e vorba, si isi gasesc jobul si locul in societate foarte usor.
Unii, se intorc dupa o perioada in Romania, unde nici acolo nu-si mai gasesc locul si revin in Canada sau State.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 18:10:17
         
 
  @Radu Stefanescu: In primul rand, felicitari pentru premiu. De-abia astept sa iti citesc cartea.
In al doilea rand, din experienta mea pot spune ca 90% din emigrantii de toate natiile isi spun in gand ca se duc in strainatate doar pentru o anumita perioada, pana strang niste bani frumosi, apoi se vor intoarce sa dechida un business si sa traiasca fericiti si fara greutati pana la sfarsitul vietii.
Odata ajunsi in alte tari, beneficiind de sisteme mult mai sanatoase, incep sa uite pentru ce au venit acolo si se impamantenesc in ale strainataturi. Nici nu e prea greu sa te inveti cu binele.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 17:44:32
         
 
  acum vorbind serios, ca vad subiectul cum se-ncinge. am si eu cativa prieteni afara, unii de tot, altii (zic ei) pana strang ceva bani pentru o batranete senina. care in Olanda, care in Franta, USA, Canada. o sa spun cate ceva despre fiecare in parte, pentru ca au foarte putine in comun. exista nuante. dar nu acum.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-21 17:38:18
         
 
  eu am salvat foarte multe tipe de la viol, dar nu fac un caz din asta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-21 17:34:41
         
 
  Si eu am ajutat o batranica sa treaca strada, numai ca ea nu dorea asta.
Plus ca am salvat o tipa de la viol. Am convins-o.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 17:31:41
         
 
  Radule,
Io i-am intrebat pe cei negri in cerul gurii, nici pomeneala sa ma gandesc la tine !
Sa stii ca, de cate ori vin prin tara zic sa iau niste samanta de salcam romanesc sa am si eu in curtea mea, aici,cativa salcami de-acasa. Si aici sunt salcami, dar nu soiul nostru, sunt diferiti si floarea de asemeni e diferita.
Felicitari pentru gestul tau, de a ajuta babele sa treaca strada, mai ales acum, cand am auzit ca soferii nervosi ii cam ia pe batrani in bot de pe zebra.
Sa-ti traiasca copilul si sa fiti fericiti !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 17:31:14
         
 
  am facut un baiat frumos, un volum de poezie. am plantat niste salcami. am ajutat niste babe sa treaca strada. am pus niste flori la mormantul alor mei. etc. e ok?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-21 17:23:46
         
 
  Sorine draga,
Eu as veni cu o intrebare astora negri in cerul gurii de ne intreaba pe noi ce am facut pentru tara :
Ce ati facut voi pentru Romania si poporul roman ?
Dar sa nu ne spuna, ca s-au batjocorit, s-au injosit, s-au injurat, si alte chestii de genul asta ca stim, asa ca vin cu intrebarea si mai clara mai jos :
Ce ati facut, pozitiv, din '89 si pana azi, pentru Romania si meamul romanesc ?
Pagina este deschisa.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 17:02:19
         
 
  @Gheorghe Rechesan:
Stai linistit, maestre! Am facut si inca mai fac destule pentru Romania. Si din interiorul ei si din afara.
Revolutia m-a prins pe strazi la Timisoara, iar de emigrat am emigrat de-abia de vreo 5-6 ani. Deci am mai stat inca un deceniu si jumatate in tara dupa revolutie, incercand sa fac ceva pentru conationalii mei, dar vorba aia: "Poti duce marva jos, la garla, dar n-o poti face sa bea apa."
Cat despre datul cu tifla, asta a facut Romania cu mine, nu eu cu ea.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 16:33:14
         
 
  Amelia draga,
Eu am cautat sa-ti explic ca noi, romanii de pe-aic,i nu suntem rupti de traditiile, limba si de simtamintele romanesti. "Pierduti" suntem, dar numai pentru tine si alti cativa. Din '89, tot trimitem in tara ajutoare si materiale si in bani, si orfanilor si sinistratilor. Mereu suntem alaturi de tara. Nu trimitem, acolo, bani si nici ajutoare celor care sunt capabili sa-i faca. Ar fi chiar o insulta. E adevarat ca, in Romania, este o patura a societatii care de 20 de ani tot asteapta de la guvern sa le dea, sa le mai pice ceva, si acum chiar de la diaspora. Dar acestia sunt putini.
Faptul ca Ecsi te-a contrat cu acele vorbe, iarta-l. Ti-am mai spus eu ca unii, la suparare, mai spun si ce nu gandesc.
Dupa cum vezi si in comul de mai jos :
"Tot ce misca-n tara asta, raul, ramul, / Mi-e prieten numai mie, iara tie dusman este, / Dusmanit vei fi de toate, far-a prinde chiar de veste. ..."
Numai ca asta nu e spusa de o persoana necajita ci de o minte deja bolnava.
Am fost mereu prin tara si am vazut care este pozitia romanilor fata de diaspora. Ca mai sunt unii si cu mintea bolnava, sa nu ne mitam. Cert este ca sunt foarte putini.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 14:59:14
         
 
  Motto: "Esti o psihopată naționalistă și rasistă"(ecsintescu virtual)

Dacă eram o mimoză "civilizată", de culoare închisă, mă plângeam autorității pentru repetatele jigniri aruncate la răstimpuri de "golani" și mă fixam cu mațe de cârpă de pereții bibliotecii mele.

De când mă aflu pe acest site, foarte puține persoane au făcut față unei discuții profund particularizate cu mine, iar jignirea (pe de-o parte), morala ieftină corectă politic (pe de altă parte), i-au scos din rahat pe cei perdanți din start și, perdanți iarăși, odată cu fiecare postare în contradictoriu. Cei care au vrut și au avut inteligența necesară, au înțeles mesajul meu privind "diaspora". Bietul ecsi a picat, din nou, pe piciorul stâng și în timp ce-și freca, cu sârg, entorsa, a dat cu o flegmă înspre lebăda albă. Repet: nu-i port pică, unei anumite categorii caracteriale nu-i poți cere să țină fruntea sus atunci când primește bobârnace repetate în țeastă. Cercelușul, în schimb, nu a înțeles, iarăși, absolut nimic, răspunde complet pe lângă subiect, și asta e limpede precum cristalul, celor isteți.

mi-e drag de voi, pierduții mei! o să vă vizitez din nou, când timpul îmi va permite. Dar mai citiți, băieți, până atunci! Iar când hula vă inundă sufletele, încercați să spuneți o rugăciune! Pentru început, "Tatăl nostru"





 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-21 10:07:56
         
 
  PS;
Domnule Olaru,
Un amănunt lingvistic: "keste" pe lîngă faptul că nu e în dex sau doom, e desuet și-n argou...măcar pe-un site literar să fim grammatically and ortografic correct!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-21 10:03:13
         
 
  Văd că "bisericuța" se extinde în derizoriu și v-aș întreba retoric dacă ați făcut, stimabililor, concret ceva pentru nația românească, atît de vitregită de nenorociri!
În 89' v-au tremurat probabil sufletul de speranță ascultînd la posturile de radio despre revolta de la Timișoara(în paranteză fie spus, mie îmi tremura inima de frică în stradă)Ați trimis atunci vreun semn de frațietate? Sau în 90' cînd năvăliră minerii în București? Înafară de sprituale epigrame?
Știu, diaspora invită artiști să le cînte și să le spună bancuri în dulcele grai strămoșesc, există fundații culturale de tot soiul, emigranții nou sosiți sunt întîmpinați cum se cuvine, ajutați și consiliați,dar pentru amărîții din țară ați făcut în nume propriu ceva concret? Ați donat vreun leu pentru victimele inundațiilor din Moldova, sau pentru copiii bolnavi de leucemie din bolgiile spitalelor?
Cînd am călătorit pe unde mă duceam toți românii mă sfătuiau să nu vorbesc românește și să nu intru în relații cu românii; motivul era simplu: imaginea noastră e maculată de "țigănie", regimul politic putred e detestat în occident, iar românii împămînteniți acolo sunt dezbinați de interese meschine.Știu și cum e în Lumea Nouă, am destui cunoscuți care trăiesc în diaspora, toate contactele naționale se mărginesc la întîlnirile la biserici, botezuri și cumetrii, toți trăiesc obsedați de gîndul de a se integra perfect în societatea de acolo, niciunul nu se zbate să se întoarcă și să pună umărul la scoaterea țării din marasm. Fără patetisme inutile, nu cred că așteptăm mare lucru de la diasporezi, constat doar că "ubi bene ibi patria" și comentariile de pe un site literar e doar o formă de refulare, pe-alocuri mînjită de aere de superioritate, mult agramatism și necunoaștere a realității din țară.Superficialității acestea i-aș opune un binecunoscut vers
"Tot ce misca-n tara asta, raul, ramul, / Mi-e prieten numai mie, iara tie dusman este, / Dusmanit vei fi de toate, far-a prinde chiar de veste. ..."
Așa că stimabililor, fără ranchiună, aveți grijă de mișcarea frunzelor de arțar,tundeți-vă peluza cu gazon made in USA, împrieteniți-vă cu benzinarii de la oilpump, vorbindu-le political corectly, numărați-vă dolăreii și amintiți-vă cu nostalgie de o Românică căreia i-ați dat cu tifla...eu, unu' vă înțeleg, așa a fost dintotdeauna, marile nume ale țării s-au realizat doar dincolo de granițe...dar și marile hahalere tot într-acolo s-au scurs!
Pentru noi a rămas pe fundul șcătulii Pandorei doar făptura aceea firavă cu aripi chircite care nu a putut zbura!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-21 09:29:31
         
 
  Dar cat faci tu de la tine de-acasa pana la Episcopia romana de la Vatra romaneasca din Grass Lake ? Cred ca vreo ora.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 04:36:28
         
 
  Inca o keste misto:

Prin 1987 am mers sa fac Pastele la un coleg de facultate din Maramures. M-am trezit sambata dimineata la 3.00, am facut un dus, am mancat ceva si am plecat cu personalul de 4.00 a.m. din gara Valea Timisului (Caras Severin). Pana la el in Sapanta am schimbat cateva trenuri si autobuze si am ajuns la biserica din sat exact la 12.00 cand incepea Invierea. Dupa o zi si jumatate.
Din Detroit in Timisoara drumul e mult mai scurt, circa 12-14 ore.
In concluzie: Uneori, mult mai departe e Romania de Romania decat de SUA.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 04:29:35
         
 
  Inca o keste misto:

Prin 1987 am mers sa fac Pastele la un coleg de facultate din Maramures. M-am trezit sambata dimineata la 3.00, am facut un dus, am mancat ceva si am plecat cu personalul de 4.00 a.m. din gara Valea Timisului (Caras Severin). Pana la el in Sapanta am schimbat cateva trenuri si autobuze si am ajuns la biserica din sat exact la 12.00 cand incepea Invierea. Dupa o zi si jumatate.
Din Detroit in Timisoara drumul e mult mai scurt, circa 12-14 ore.
In concluzie: Uneori, mult mai departe e Romania de Romania decat de SUA.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-21 04:24:54
         
 
  Am gasit si una cu corul de la Campul romanesc de langa Hamilton de prin '91, cor ce a fost condus de maestrul Hrusca, care-l vezi pozat langa mine.

Corul
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 02:57:29
         
 
  Pana in '89, se dadeau spectacole pe la noi numai de cei cativa "scapati" di gulag.
Am gasit o poza cu Mia Braia, Sonia Cruceru si Constantin Draghici.
Asta-i o poza de la un spectacol ce l-au dat ei in Cleveland prin '85 cred.

Mia Braia
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 02:37:39
         
 
  Amelia draga,

As mai completa ceva.
Pe la noi sunt si manastiri romanesti. Una este langa Detroit, foarte frumoasa si alta in Pennsylvania langa Elwood City, chiar aproape de granitza cu Ohio. Asta din Pennsilvania este fondata de maica Alexandra (printese Ileana) care a ridicat o troita prin '83, in memoria tuturor detinutilor politici morti in inchisorile comuniste din Romania. Am pus o poza mai jos cu aceasta troitza alaturi de parintele Calciu, care si el a stat 22 de ani in parnae si care mi-a fost si coleg la Rahova, in '78, pentru vreo trei luni, ca sa ne reintalnim, in libertate, in America.

Troitza Pennsilvania
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 02:17:43
         
 
  Ioane, o cam iei! Stai dreaq!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-21 01:24:09
         
 
  Nu sunt eu epigramist...
Adevărul vostru-i trist
Pompa nu-i aghesmatar
Să îndeși colea-un dolar
Și să ieși curat, pahar!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-21 00:57:21
         
 
  Nu e prefacatorie Ioane.
Asta asa se-ntampla natural si firesc, pentru ca in America noi traima ca acasa, mai spusei io, vorbim romaneste, cantam romaneste simtim romaneste, totul este ca in Romania, numai ca guvernu-i altu si banii. Ce nu prea avem pe-acilea, sunt marlanii si mitocanii care sa ne injure si sa ne jigneasca.
In rest, totu-i ca acasa.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-21 00:47:41
         
 
  Cînd ajungeți la pompă, vai vouă, români urgisiți, nevoiți a lua calea pribegiei, că-mi vine să vă plîng de milă, deci cînd ajungeți la pompă sunteți nevoiți să vorbiți americănește sau canadienește sau cosmopolitește, dar cînd ajungeți în România, iar, vai vouă! cît de repede o tundeți înapoi!...
Cîtă prefăcătorie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-21 00:31:12
         
 
  Sorine,
Ai uitat sa mentionezi...romancele !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 23:24:04
         
 
  Permiteti?

Eu aici in Michigan ma simt mai roman decat am fost in Romania. Sunt vreo 10 biserici si comunitati romanesti pe o raza de 15-20 de km si cunosc romani veniti aici de prin anii '70 care nu vorbesc mai deloc engleza, fiindca traiesc doar intre romani si lucreaza la firmele unor romani, pentru romani, unde vorbesc numai romaneste. Doctorul ti-e roman, popa la fel, frizeul e roman, macelarul e roman...
Numai cand ajungi la vro benzinarie tre' sa zici: Pump 5... 20 bucks, pls!

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-20 23:07:54
         
 
  ultimii 3, sorry. Nu ca nu s-ar fi inteles. Cred ca Amelia e doar influentata!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-20 21:52:09
         
 
  Ecsi draga,
Amelia nu este rasista, si nici prea nationalista, e doar necajita, si stii si tu ca omul la suparare mai zice si ce nu gandeste.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 21:41:29
         
 
  Ce am uitat sa-ti spun, Amelia draga, ca pe langa orisicare biserica a oricarui grup etnica este si o sala mare, ce apartine bisericii, in care romanii se aduna si petrec, au loc spectacole cu artisti si grupuri folclorice din tara, au loc nunti, botezuri, etc, si tot pe langa aceasta sala, dotata cu bucatarie si alte cele, mai este si o biblioteca si un mic muzeu. Noi, aici la Hamilton, suntem mai buni romani ca cei din Toronto, caci avem la "Casa romana" (asa se ceama aceasta sala) si un bar, unde gasesti oricand un vin de Cotnari, Panciu sau Murfatlar, o tzuiculitza de Valeni sau o palinca.
Asta am vrut sa o subliniez !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 21:35:33
         
 
  Amelia,
Grigore Vieru a fost un poet din URSS si apoi din Republica Moldova. Un poet roman, apartinand grupului etnic roman. La fel ca si Valeriu Cercel, la fel ca Sorin, la fel ca inimitabilul si inimaginabilul nea Mitica Genuneanu!
De ce au plecat ultimii doi? Scumpii nostri colegi? Simplu. Pentru un trai mai bun, pentru principii printre care si libertatea de a crea!

Tu? Ce ai facut? Esti o psihopata nationalista si rasista!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-20 21:14:31
         
 
  Draga mea,
Pana in '89, in Toronto exista doar o biserica romaneasca, Sf. Gheorghe, foarte mare. Fusese candva catedrala catolica sau ceva, care cu foarte multi ani in urma au cumparat-o romanii si devenise chiar foarte mare pentru comunitatea romaneasca intrucat granitele erau inchise si implicit, romani nu mai veneau iar cei batrani se duceau mereu. Insa din '89, comunitatea romaneasca din Toronto s-a marit de peste zece ori si acum sunt, daca nu gresesc, opt sau noua biserici. Scolile romanesti sunt pe langa aceste biserici. In Cleveland, la biserica Sf. Maria, care este cea mai mare dintre cele peste o suta si ceva de biserici ce se afla in State este si cel mai mare muzeu romanesc din acest continent, ce are si doua panze de-ale lui Grigorescu pe langa alte obiecte de mare valoare artistica.
Referitor la acea tendinta, care este in Romania acum, de a injosi si a denigra, afla ca te inseli. Mai fac eu cate-un catren sau cate-o rima dar nu simt ceea ce scriu. Am remarcat si eu cand am fost prin tata ca de cine intrebam, prima data mi se spunea ceva rau despre acea persoana. Mi-a placut de Fuego. Am intrebat cine este ca prea canta frumos. Mi s-a spus : aaaa! asta e poponar. Dar Zamfir ce mai face ? Cine ? Tiganul ala ?
Si tot asa.
Dar sa lasam asta ca poate ne trece !
Mie imi este drag sa ma intretin pe-aici, pe Europeea, chiar daca maestrul Peia ma ia la dintzii gainii si ma insulta ca as fi scriitor (!) sau se ia de virgulele mele. Chestia este ca situatia acolo este de cacao, si ca s-a asteptat la ultimele electii sa se intample o minune, sau ceva pe-aproape, si cum se intampla numai pe la noi, seara fu Mircea si in zori Traian, si asta numai din vina noastra.
La alte neamuri, nu exista asa ceva. Nici la italieni, nici la greci sau portughezi, la nimeni, ca intre diaspora si tara lor de bastina sa fie atata dezbinare.
Cam atat.
Numai bine iti doresc !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 21:08:19
         
 
  Valeriu Cercel,

Sunt convinsă că așa este, cum spui, și totdeauna am simțit și eu, când am discutat cu cei plecați în Statele Unite sau în Canada, nostalgia pentru țara de origine.

Pe de altă parte, atunci când ești departe de țară, uiți tarele de aici, ba chiar cauți a idealiza asta mai ales în contextul în care astăzi este un adevărat sport național în România a înjosi și a critica pe cei din jur, în fapt o formă de masochism cât timp și tu faci parte din țara asta. Când am văzut la dvs, plecat de mult de aici, aceeași tendință, cu atât mai nedrept mi s-a părut.

În altă ordine de idei, știți foarte bine ce dă continuitate unei identități într-o comunitate etnică: transmiterea limbii și a religiei. Tocmai de aceea v-am întrebat câte școli românești sunt peste Ocean (fiindcă știu că biserici au construit mai ales rușii sau grecii).
Sigur, românii care au plecat din țară în America, aveau bine fixate noțiunile de "patrie", și "autohtonism", așa încât firesc pentru ei era să se integreze într-o țară străină câtă vreme ei nici nu-și imaginau că pot emite pretenții acolo. America NU le aparținea lor, ci lor li se dădea șansa de a începe o nouă viața acolo, țara lor era România! Numai că astăzi, noi, autohtonii din România, suntem permanent agresați de ideologia multiculturalismului potrivit căreia orice minoritar are dreptul să conteste setul de principii și valori pe care s-a construit statul român. Nu contează că a sosit în România de 100 de ani sau de 20 de ani, respectivul dorește și este încurajat să se simtă acasă la el, să i se dea ocazia să-și crească copiii în propria limbă, propriile obiceiuri, propria cultură. România nu mai reprezintă astăzi (sau, mai exact, nu se vrea să mai repreezinte) o națiune fondată pe un set comun de valori ci doar o noțiune administrativă în care ideal ar fi ca grupul majoritar să fie cât mai fragmentat și să i se ia toate atributele de suveranitate pe care le presupune exercitarea democrației reprezentative moderne!!

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-20 20:31:55
         
 
  bisericuța:

un loc în care cei de-o seamă
în geniu (români, străini)
au pus, cândva, de-o epigramă,
pe care de-o citești, te-nchini.
Postat de catre Radu Stefanescu

Cand mai vad cate-un ateu
Ca se-nchina la Stapân,
Ma crucesc, atunci, si eu
In timp ce ma scuip in sân.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 20:16:29
         
 
  Draga mea, iarta-ma, sa continuam. Motivele emigratiei au fost, cum ai zis si tu, sociale, economice, politice, si chiar au fost multi, simpli aventurieri. De la bucovinenii si ardelenii ce-au venit din Austro-Ungaria pe la sfarsitul lui 1800, pentru simplu motiv de asi face ceva banuti gandind sa se intoarca acasa si sa-si cumpere pamant, boi si plug, si la valul ce a venit dupa al doilea razboi mondial, dupa care s-au inchis granitele, si astazi, a treia sau a patra generatie inca mai vorbeste romaneste. prima generatie, nu se schimba nicicum, ramane la fel cum a plecat. Copii si nepotii lor se pierd. Canada are un minister, al multiculturalismului, care incurajeaza, suporta si sustine orisicare grup etnic de a se manifesta in limba, traditiile si religia lui, caci asta este frumusetea si bogatia acestei tari. Tot acest mozaic de limbi si traditii. Fiecare grup ale ziarele lui, bisericile lui, cluburile lui si programele lui la TV. in alte cuvinte, noi romanii ne simtim mereu ca acasa. Mancarea este romaneasca, muzica, la fel, si ambianta in general. Singurele chestii de care ducem lipsa, este o injuratura buna sau o palma dupa ceafa primita , asa, aiurea. Sambata seara am fost la un botez (petrecere) unde totul a fost romanesc de la mancare pana la muzica (fara manele si fara cafteala din final).
Pe undeva, chiar exageram, aratand ca suntem mai romani decat voi, cei din tara. Ar fi multe de zis si uite ca mi-am adus si eu aminte ce credeam despre mexicani sau cubanezi. Insa dupa ce am fost pe la ei de cateva ori, m-am convins da cu totul altceva. Deci, trebuie sa vezi ca sa nu mai crezi, caci o data ce vezi, credinta dispare si apar convingerile.
Am sa-mi permit sa postez o poezica, asa in limba noastra romaneasca de aici, ce am scris-o eu cu cativa ani in urma si sper ca si din ea sa intelegi mai bine cum stau lucrurile.

Durere româneascǎ


Dragii mei români fârtați,
Douǎ vorbe-mi ascultați:
Chiar de voi le știți pe toate,
Viața în strǎintate
E mai rea decât otrava,
Sau ‘nǎuntru la Jilava,
Cǎci oriunde m-aș afla
Și oricâte aș avea,
O durere mǎ apasǎ,
Aia de-o aveam acasǎ,
Dar cǎ-s singurel pe lume,
Boalǎ am numai pe mine,
Cǎ mereu ceva-mi lipsește
Ce aici nu se gǎsește
Și tot plâng și-s necǎjit,
Viața parcǎ s-a sfârșit:
N-aud vorbe deocheate
Și nici bancuri piperate,
Nici înjurǎturi sadea
Apropo de mama mea,
Sau vreo glumǎ fǎrǎ rost,
Ori sǎ fiu luat de prost,
Nu tu țeapǎ, nu tu șmen,
Nici pe blat n-am mers pe tren,
Alintat, nu sunt de loc
C-aș fi bou, sau dobitoc,
Nici mǎcar…mai știu și eu,
Sǎ mǎ calce pe bombeu ;
Nu-s oprit de polițai
Sǎ mǎ-ntrebe de mǎlai,
Șpagǎ, n-am dat nimǎnui,
(Nu primesc…ai dracului !)
Nu tu ceartǎ, nu scandal,
Ori caftealǎ la vreun bal…
N-am primit de mult, vǎ jur,
Din senin un șut în cur,
Nici mǎcar un bobârnac,
Nu știu ce sǎ mǎ mai fac (!?)
Cǎ de-atâta nostalgie
Și de dor de a mea glie,
Precis, vara viitoare,
Am sǎ vin la…reciclare !

Valeriu Cercel

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 19:46:41
         
 
  bisericuța:

un loc în care cei de-o seamă
în geniu (români, străini)
au pus, cândva, de-o epigramă,
pe care de-o citești, te-nchini.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-20 19:45:29
         
 
  Am sa-ti explic cum stau lucrurile si care sunt si cauzele peste un piculetz ca tocmai ce ne-am asezat la masa.
Voi reveni.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 19:15:34
         
 
  eu cred că am fost suficient de explicită

dacă vă ghidați exclusiv după ce scrie pe cartea de identitate, atunci și Ianoș din Covasna este român. Eu am discutat dpdv sociologic și istoric

relațiile juridice nu acoperă totdeauna complexele realități sociale, iar societățile moderne nu au încă un statut suficient de clar definit pentru nomazi. Fiindcă ESTE o deosebire între un român plecat la muncă cinstită sau la furt în Italia și grupurile nomade de țigani.

chiar sunt interesată despre cum vedeți dvs diaspora românească de peste ocean, fiindcă imaginea mea de aici, din țară, este că sunt oameni care s-au dus acolo din diverse motive, dar de cele mai multe ori materiale, și care au încercat să se integreze respectivei societăți americane sau canadiene, și în felul ăsta pierzându-și identitatea.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-20 19:06:57
         
 
  Acum imi este clar.
Tziganii care sunt prin Pris sau Roma, si fura, cersesc sau se ocupa de talharie, pentru a fi diferentiati de romanii ce se afla pe-acolo la munca, sau chiar de romanii care fac si ei tot cam asa ceva, sunt considerati nomazi, si doar dupa ce revin in tara, adica in Romania, nu mai sunt nomazi si sunt numiti cetateni romani.
La intrebarea ta "ce crezi, ce fel de diasporă sunt românii din America??" nu pot sa-ti spun "ce cred" insa as putea sa-ti vorbesc despre ce sunt convins, avand peste 30 de ani pe-aici.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 18:54:10
         
 
  Țiganii sunt de două feluri: cei care s-au împământenit, și, într-adevăr România (Ungaria etc) a devenit țara lor, și cei care au păstrat nomadismul, mai mult sau mai puțin evident (vezi înlocuirea cortului cu rulota, vezi statul prin case naționalizate cu puradeii în stradă etc) și de care NU putem să spunem că au o țară, fiind nomazi!!

ca atare, țiganii din paris duși la muncă în Franța și care trimit bani familiilor de acasă, se cheamă că sunt muncitori sezonieri sau nu, dar având originea în România.

cei care s-au dus la Paris itinerant, practicând furtul, cerșitul, tâlhăria, specifice nomazilor țigani nu se poate spune că sunt legați de vreun loc

A nu se confunda nomadismul cu diaspora, cea de pe urmă reprezintă o comunitate care a plecat din țara de origine, s-a așezat într-o altă țară, unde caută să se integreze și să adopte cultura și modul de viață al autohtonilor, sau, dimpotrivă, unde caută să-și impună valorile, unde-și conservă identitatea, ba chiar acaparează pârghiile economice ale autohtonilor.

Cercelușule, ce crezi, ce fel de diasporă sunt românii din America??

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-20 18:41:23
         
 
  Din explicatiile doamnei profesoare, Amelia Cojocaru, intelegem ca tziganii sunt la ei acasa si doar cei din Paris sau Roma fac parte din diaspora.
Corect ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 18:31:46
         
 
  DIÁSPORA s. f. 1. Totalitatea comunităților evreiești dispersate ca urmare a distrugerii Ierusalimului și alungării populației de Nabucodonosor II, regele Babilonului. 2. P. ext. Grup etnic aflat în afara granițelor țării de origine. [Pr.: di-a-] – fr. diaspora (sursa - DEX 98)


ecsi, a nu se confunda românii din afara hotarelor actualului stat România cu diaspora!!!

diferența se vede clar din definiție: "țara de origine". Pentru românii din Canada, definiția se aplică, pentru că sunt în afara țării de oriine, pentru basarabeni nu se aplică, pentru că ei acolo s-au găsit dintotdeauna.

în concluzie, diaspora e doar o parte a românilor aflați în afara hotarelor țării. Cealaltă parte este formată din țara românească a Moldovei dintre Prut și Nistru, unde românii nu au emigrat niciodată și au calitatea de autohtoni. Este valabil și pentru Bucovina, sau alte zone unde românii sunt autohtoni.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-20 18:22:50
         
 
  Amelia,
Grigore Vieru facea parte tot din diaspora! Asta nu inseamna ca a fost mai putin roman sau mai putin nationalist.
Asa ca...
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-20 18:09:49
         
 
  Erata : sorry viteza!

Astazi pare-a fi normal
Sa constati, si fara scoala,
Ca-ntr-o lume anormala
Si normalu-i anormal.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 16:59:41
         
 
  Astazi, pare-a fi normal,
Sa constati, si fara scoala,
Ca-ntr-o lume anormala
Si normalui-anormal.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 16:58:02
         
 
  în parcul Herăstrău din București, parc în care am copilărit jucându-mă pe alei mai bine de patru ceasuri pe zi, ce-o fi fost, vară ori iarnă cu un tataie drag și încăpățânat în a-l iubi pe Gyr ori pe Vieru atunci când alții fugeau mâncând norii spre țările calde, în parcul Herăstrău, vă spuneam, cineva, un lingău subnutrit sufletește, s-a gândit să facă o roată. O roată din capete: părinți fondatori ai UE așezați în cerc cu un steag spânzurat deasupra. Am ocolit mult timp aleea, deși de ea mă legau amintiri de genul: prima plimbare cu un coleg acum dispărut dintre noi, sau o filmare cu coroniță pe cap, în răsăriturile vechi cât copilăria. M-am dus cu ai mei copii, odată, seara, pe acolo. Trecuse un veac de când mă ascundeam după trandafirii cățărători de pe malul apei. Ăia mici au început să fugă în jurul soclurilor, le-au dat roată de "n" ori și pe urmă au privit atent, parcă în același timp, chipurile bolovănoase. M-au întrebat din ochi, le-am răspuns scurt: "sunt niște oameni morți, care n-au trăit niciodată cu adevărat". Fetița mea a spus că i-e frică, și apoi s-a dus la fiecare în parte și i-a mângâiat. "Mi-e milă de ei, mama, mi-e foarte milă, o să le aduc mâine ceva de mâncare din cămară". Aici s-a încheiat singura noastră discuție de până acum despre Uniunea Europeană și Părinții ei fondatori.

pentru "diasporă", România este reprezentată prin câteva chipuri de lut, moarte, așa cum este și sentimentul românesc al ființei lor. Atunci când pui într-un muzeu costume populare, atunci când conservi ceva în lipsa trăirii directe, a contactului cu sufletul țării, înseamnă că plângi în fața unui mormânt sau, poate, că așezi cu osârdie pe sugative amprente ale palmelor altadată lipite de tine, firesc


încerc o definiție românească:

"Da,
îmi iubesc mama.
(E un păcat?)
Și pruncii.
Și frații.
Și cerul de ametist.
Ca rezumat,
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
graiul mi-i sfînt -
În viața mea
El nu este un simplu turist,
E chiar Patria.
Într-un cuvînt,
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
urăsc pe mancurt.
Mi-i dragă doina
prin care exist.
Nu mă tîrîi slugarnic.
Pe scurt,
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
hora nu vreau
să o schimb
Pe cazacioc ori pe twist.
Port suferința de neam
ca pe un nimb.
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
afirm că-i prea mult
verde-n drapel,
Avem un drapel
prea materialist.
Mai așterneți niște
cer visător peste el.
Sînt na-ți-o-na-list !

Da, nesocotesc tidvele seci
Care vor să mă cârmuie
ca artist.
Mai trag cu ochiul
la istoria noastră. Deci
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
n-am vrut să mă însoțesc
cu Satan
N-am prăjit creieri umani
pe unt polițist.
Omenește întreb:
de ce am murit în Afganistan?!
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
vremea în care trăim
E tot mai isterică,
Îmi vine să urlu
în muzeul satului
cu profil ateist:
“Scoateți
mitraliera
din biserică!”
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
te întreb pe tine,
binevoitorule,
care-ai adus tutunul și pesticidele:
Ce ai cu surorile noastre
din câmpul cel trist -
Ai primit vreun ordin cumva,
ți-a ordonat cineva: ucide-le?!
Sînt na-ți-o-na-list !

Da,
sînt contra
plevei migratoare
Care se crede
un dar minunat.
Sînt contra să prăsiți la noi
uzina de calculatoare -
N-am ce să număr, tovarăși,
Aproape totul
mi s-a luat

Da,
aproape totul
mi s-a răpit.
La curgerea Prutului meu
nu pot nici măcar să asist.
Totuși
viața mi-i dragă,
merg spre dînsa grăbit.
Sînt na-ți-o-na-list


(Griore Vieru)

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-20 16:45:21
         
 
  Ioane,
Chestiile alea "cioplite in pari", ca si bustul lui Eminescu, sunt executate de un artist roman recunoscut international. Faptul ca tu nu i-ai recunoscut, ca si pe Eminescu, asta nu e defectul artistului. Tu trebuia sa-mi spui numele celor sase scriitori romani morti in exil, asa cum le stii pe toate, fara sa te fi uitat macar la acele scafarlii. Deci, defectiunea este in alta parte.
Ca si virgulele mele din catren.
Sunt puse O.K.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 15:38:16
         
 
  Înțeleg, din prăpădenia de catren de mai sus, că dacă ai înlocui formularea "Ori că, nu se cunosc deloc," cu "ori vine diseară, ori mîine seară", tu ai scrie : "ori, vine diseară, ori, mîine seară".(!!)
Acuma, de teamă să nu nimerești cu oiștea-n gardu' gramaticii, arunci cu virgulele încotro nimerești!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-20 12:22:30
         
 
  Ce mă dixtrezi, Cercele!
Adică ce vei fi vrînd tu să spui? Că eu trebuie să ghicesc ce a fost în capul ăluia care a cioplit chestiile alea din pari! Păi uite, că văzînd cioplitura lui Eminescu și nu pot să-l identific, că numai a Eminescu nu seamănă! Nu mai spun că am o adevărată oroare de capete înfipte-n băț! Cînd eram mai mititel, am dat peste o poveste, al cărei titlu l-am uitat grabnic, în care se povestea de niște capete înfipte-n pari, și altele, care nu avea, strigau: "cap! cap! cap!".
Siderantă povestire, este? Probabil că de atunci mi se trage că, dacă trec pe o alee și văd un cap în băț, indiferent cît de faimos ar fi personajul căruia i-ar aparține, o iau pe altă parte.
Cu ce emfază îmi dați voi lecții de cultură!
Că adică nu mă interesează decît Eminescu și Păunescu.
Cercele, dacă îți înșir cîteva nume de poeți, cred că faci încurcătură de axoni, așa de vastă informație trebuie că ai! Te legăni și tu în copaia unei culturi cu ochelari de cal la ochi și vii să mă iei pe mine peste ițar!
Repet: ești dixtractiv!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-20 12:14:54
         
 
  Tea draga,
trebuia sa-l lasi pe Peia sa gugăluiască daca era interesat de scriitorii de care am intrebat eu.
Dupa cum vezi el este interesat doar de ciorapii lui Lory.

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 04:23:42
         
 
  Eu sunt complet nedumerit
De chestiunea asta, ce-i:
Românii nu se prea înghit,
Dar se mănâncă între ei.

Postat de catre ... Epigramist

De s-ar manca ar fi ceva
Si nu s-ar plange ei atat
De o problema mult mai grea :
Isi stau unii la altii-n gat !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 04:16:01
         
 
  Ioane, deci tu-l stii doar pe Paunescu si pe Eminescu. Si noua ne zisesi ca tu le stii pe toate !

Uite ca si noi il avem pe Eminescu !

Cei interesati pot gasi informatii mai multe la aceasta adresa :
http://www.campulromanesc.ca/zona_de_energie.html

M Eminescu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-20 03:59:43
         
 
  PARADOX ROMÂNESC

Eu sunt complet nedumerit
De chestiunea asta, ce-i:
Românii nu se prea înghit,
Dar se mănâncă între ei.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-20 01:48:57
         
 
  Ioane, cele sase busturi, in bronz, semnate de nicapetre sunt: Eliade, Arron Cotrus, Vintila Horia, Vasile Posteuca, Horia Stamaru si Donev.

Ceea ce nu vezi in foto's sunt Eminescu si Nae Ionescu, busturi in marmura de Pendeli, de asemenea creatii ale lui Nicapetre .

noapte buna,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-09-20 01:10:03
         
 
  Peia,
Domnul Valeriu Cercel a vrut sa spuna altceva. Tu daca nu ai fi atat de patimas ai fi baiat but. Cred ca te-as mangaia pe crestet. Serios acum. De ce atata frustrare. Te simti singur?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-20 00:20:56
         
 
  Nu știu cine sunt. Habar n-am.
Dacă există unul printre ei care scria ca Eminescu, atunci nici că m-a interesat vreo centimă.
Eminescu a fost unu, și gata!
Imitatorii nu mi-au plăcut niciodată.
Cînd vreau Eminescu, citesc Eminescu, nu icsulescu indigou!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-19 23:56:30
         
 
  Votez! Mai ales pentru comentariu!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-19 23:19:53
         
 
  Multam Sanda !
Minunat !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-19 20:12:39
         
 
   
Postat de catre Sanda Nicucie la data de 2010-09-19 20:11:14
         
 
  Scuza-ma,
Am zis cinci, din greseala.
Sunt sase.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-19 19:59:55
         
 
  Care este titlul poeziei cu gutuia ?
E minunata !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-19 19:56:34
         
 
  Frate Ioane,
Inteleg ce vrei tu sa-mi demonstrezi aici chiar daca eu sunt putin cam pe departe de Paunescu. Ce stiu eu de el, fiind plecat din '79, e ca scria si pe-atunci si imi placea, mai ales ca avea poezii patritice care de atunci nu cred ca a mai scris cineva. In ultimii ani, am mai citit din el si deasemeni mi-a placut. Tu i-ai citit tot ce a scris si il stii mult mai bine decat mine care l-am citit pe ici pe colo, pe internet sau in vreun email. Faptul ca Lori Cristea este pe aproape de Paunescu, in anumite poezii ale ei, nu gasesc ca este chiar atat de teribil.
Ea este inca tanara si in viitor ai sa vezi transformari la ea. Mie imi place cum scrie si es, cu ciorapi sau fara. Iti trimit mai jos o poza cu cateva scafarlii de pe-aici de pe la noi, din diaspora, si nu ca sa te fac pe tine sa intelegi ca noi romanii din pribegie avem respect si mandrie de ceeace este romanesc si pe aici, departe de tara, ca te lasa rece, ci ca unul dintre aceste busturi apartine unui scriitor roman care a murit pe-aici, si care are multe poezii ce se aseamana cu cele ale lui Eminescu, dar nimeni, vreodata, nu i-a reprosat asta si iata ca este acolo, printre scriitorii recunoscuti ai neamului. Nu ti-l spun care e ca ma astept sa-l cunosti. Din curiozitate, si scuza-mi intrebarea, poti sa ii numesti pe acesti cinci scriitori romani care sunt in aceasta poza si care au murit printre straini ?

Photobucket
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-19 19:54:40
         
 
  Dar de asta ce zici?
Îți poți stăpîni lacrimile+

Dulce, galbenă lumină,
Cum și eu bălai eram,
Mi-a pus mama o gutuie
Ce se coace-ncet la geam.

Aș mușca-o dar mă doare,
Mă cuprinde-un fel de jind
Și acum, că trece anul,
Parc-o simt îmbătrînind.

Mama mea n-avea nici globuri,
Nici beteală și nici stea,
Sărbătorile de iarnă
Cu gutui le-mpodobea.

Mi-a pus mama o gutuie
În fereastra dinspre drum
Și o văd că luminează
N-am puterea s-o consum.

Parcă are-n ea ceasornic
Și al mamei plînset sfînt
Luminează și se stinge
O gutuie pe pămînt.

Luxul mamei cel mai mare
Cînd copii ne mai simțeam
Era pîinea de pe masă
Și gutuia de la geam.



 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-19 19:33:51
         
 
  er:
"În care nucile se coc sub aștri,"(vers 3, str. VII)

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-19 19:25:56
         
 
  Cercele,
Mă folosesc de acest prilej ca să-ți arăt și ție - dacă tot nu l-ai citit pe Păunescu, precum ai spus, deși dai verdicte capitale - cum arată o poemă de excepție. Mai sunt destule, și concluzia la care sper să ajungi este aceea de apune mîna să-l citești și după aia să accepâi ideea că epigoni ciorăpiști, precum Insolita ta, mai pot accede la demitatea de membru al unei Uniuni, în care, alături de un mare meseriaș, ca Păunescu, stă, imitîndu-l, o Lolită cu xeroxul la subțioară!
Iată poema păunesciană:

Cînd bolta este albăstrime goală
Coboară arhitecți cu ochi albaștri
În rămurișul nucilor sihaștri
Ca-ntr-un proiect de sfîntă catedrală.

Ei sîngerează iod ca dintr-o rană
Și iarba crede-n ei și se usucă,
Numai copiii se ating de nucă
Și veverița care e profană.

Se-aud prin așezare fierăstraie
Și carnea de pe pomi se înfioară,
Dar nucii au ieșit din cer afară.
Nici nu se uită dacă vor să-i taie.

Sînt mai bătrîni ca fiecare-ai casei,
Pridvorul dinspre partea lor e rece,
Întreaga noastră viață se petrece
Între coroana nucului și-a coasei.

Lăsați-i vii să-și dea cu iod vecia,
O lume-ntreagă veșnic ireală
Stă sub proiectul lor de catedrală
Sub care ne-am trăit copilăria.

Să ne rămână nucii în livadă,
Să nu cădem în jaf și în ispită
Pentru ca iarba tot mereu cosită
Privind la nuci să aibă-n ce să creadă.

Puteți să vă și faceți semnul crucii
În catedrala nucilor sihaștri
În care nucile se cos sub aștri,
Nimic nu e pierdut cât mai sunt nucii.

Și vîntul care culcă tot când bate
Găsindu-i teferi va putea să știe
Că nu xistă doar vremelnicie
Ci mai există și eternitate.


Ei, cum e?
Cam pe unde se află ciorăpista membră?
O mai zărești cumva?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-19 19:23:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE