FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 209 (CCLXXXIV)
Text postat de Cristian Vasiliu
Ne-am încheiat războiul cu scrâșnetu-i și trânta
Ca o îmbrățișare în care-aș fi murit,
Iar azi, în miez de pace, e frig și pe pământ a
Căzut din mine fierul iubirii ruginit.
În fiecare ran㠖 de-acum o cicatrice ! –
Se-ascunde-o amintire, iubitul meu dușman,
Mi-a evadat durerea din trup și sunt ferice,
Dar într-o zi de doru-i descresc cât într-un an.
Cu ce prilej de ceartă de-acum să mă apropii,
Când între noi distanta tratatele-o sfințesc,
Când am uitat securea dormind pe fundul gropii
Și acceptăm tăcerea ca pe un dat firesc?
Trăiam pe-atunci chiar dacă eram aproape mort,
Iar astăzi, viu, în suflet duhoarea morții-o port!

3.IV.2010
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dom' Cristi, scuze bre, nu merita poeziua matale asemine comentarii, da nu io stric, ca iete, imi sare la gat ex-editorele si io tre sa ma apar si io, nu? Poezia ramane buna, domnule!  
Postat de catre sters sters la data de 2010-05-20 13:48:23
         
 
  Tarde venientibus, osul, domnule rechesan, cel cu-o mana pe stilou si cu alta pe ciocan. pentru informarea domniei tale nedumirite (partea din dumneata care pune asemine intrebari) adica ce am facu' io pentru bunastarea site-ului, te informez ca multe. Texte. Bune-proaste cum erau, le-am sters de indignare taman pentru ca EC sau IC sau cum se numeste singur cu felurite nume apropitarul refuza sa le spuna taman unoraq ca Buricea sa se duca... undeva de-aicea (din necesitati de rima). Matale nu descoperisesi inca dulcele plai ioropeic pe-atuncea, daca ma intrebi. Si mai f...uck ceva: ma iau de piept cu impostura si cu proasta-crestere si cu ipocrizia, cat poci si io. o fi mult, o fi putin, dracu stie, vorba cantecului. da editor nu m-as cere, nici macar pentr-o muiere, daca ma intelegi. Rog doamnele sa nu se ofenseze, asa cum exista domni si secaturi, exista si femei si muieri. unii zic chiar ca ar fi mai multe categorii si anume mame, doamne, curve si mama-doamne ce mai curve, ultima categorie bogat reprezentata in peisajul actual. Cu mirare, da nu prea mare, kostanie, cu adevarat dihanie.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-05-20 13:44:42
         
 
  Alt test.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-05-11 10:53:07
         
 
  TEST!

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-11 10:10:48
         
 
  Multumesc pentru aprecieri Rudy! :)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-09 19:42:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Maestre Cristi,sunt doar in trecere...Dar nu pot sa nu apreciez ca ai ramas acelasi sonetist de marca...Poate sunt subiectiv,dar o sa-ti dau,ca de obicei,o stelutza(mai multe nu am cum,deja ai doua!) pentru ca ,probabil,esti ultimul poet romantic in viata!:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2010-05-08 20:25:29
         
 
  Normal că orice veleitar(in extenso și nu peiorativ)simte nevoia să-și apere "odrasla"...depinde cum o face!Dacă-n apărarea acestui sonet(căruia atenție nu i-am contestat meșteșugul ci doar imagistica prăfuită și ideile desuet împletite-n frazare)aduci drept argumente de soiul:n-ai scris versuri n-ai voie să vorbești rămîi doar cu rictusul și emfaza, fiindcă eu mă retrag.
Înainte de toate, nu colportarea bîrfelor ci consecvența unei opinii pot salva saitul;e un interes comun, altfel unde ai mai posta al "n"lea sonet? pe neogen?:))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-05 14:20:33
         
 
  erata:
1. a se citi "catren" acolo unde am scris "epigrama"...
2. sris => scris
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-05 14:14:58
         
 
  :) Batrane coleg...

1) Cum sa ma atinga la orgoliu comentariile dvoastra? Imposibil!
Discutia despre rime din pagina unui coleg este relevanta si demonstreaza afirmatia mea conform careia nu va calificati pentru nivelul de critic. (Nu mai adaug raul facut pe sait in momentul in care ati confundat notiunea de critic cu cea de editor. Noroc ca dl Corbu a reactionat pana la urma...)

2) Nu era vorba despre mine aici...
Eu i-am raspuns lui AAA (care a sris poezie, are ureche muzicala, cunoaste teorie!) nu dvoastra...

3) Primul exemplu pe care l-am gasit:

cu limba scoasă după fete
mișu dorește fapte concrete
chiar dacă pufu-i încleiază
tot versul, poezia-i brează

Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-05 10:37:48

E genial! :)

Cristi

PS
si dvoastra aveti pretentia sa radeti de Radu Stefanescu si de impresionanta lui munca de a traduce sonetele lui Shakespeare! e penibil (pe cat este de genial:) )...

 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-05 13:59:17
         
 
  tinere coleg,
N-am observat, sau poate am lipsit taman în acel moment, ca europeea să fi beneficiat de serviciile vreunui critic de poezie..hmmm( există o diferențiere în tagmă?) cel puțin dacă nu cu patalama, cel puțin unanim recunoscut de colectivitatea literară!În altă ordine dacă poți pune degetul pe vreo epigramă scrisă de mine ți-aș fi recunoscător, oricît de neizbutită ar fi ea(ceea ce citești taman acum sunt niște comentarii sub formă de catren din subsolul unor pagini; pe de altă parte, dacă vei considera "încercările" lui Buricea drept epigrame,discuția noastră cade, nu în derizoriu, ci bîldîbîc taman în ridicol. Cam pe la mijloc, între cele 2 puncte, stă zgribulită rîca, eterna ofuscare a creatorului rănit în orgoliu...exact Cristi Vasiliu, cine-s eu,ca să-mi permit a-ți COMENTA sonetele?Dacă ai un moment unic de reflexie obiectivă ai vedea că problema nu e la mine(care reglementar am voie să-ți comentez textele fără justificarea opiniei printr-un certificat)ci la tine...
PS mare imprudență ai face dacă ai înfățișa acest sonet pe alte meleaguri
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-05 13:30:45
         
 
  "e clar că nu am reușit din moment ce au răsărit din nou viguroase toate submediocritățile" este explicabil din moment ce dl Rechesan a incercat acest lucru (si inca mai incearca) folosindu-se tocmai de productii (epigrame) submediocre si schioape...:)

Vad ca acum dl Rechesan il ataca la baioneta pe dl Buricea (intreprindere zadarnica de altfel fiind binecunoscuta incapatanarea dlui Buricea!). Desi sunt de acord cu ceea ce scrie in acel articol nu pot sa nu remarc ca dl Rechesan, prin prizma textelor sale anterioare, nu se califica la nivelul de critic de epigrame. (Nici la nivelul de critic de poezie, dar asta este alta problema).

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-05 13:18:27
         
 
  Domnule Kosta,
Aprecierile dumneavoastră privind sonetul 209 al lui C.Vasiliu sunt legate de numele meu, repsectîndu-vă opinia mă întreb ce ați făcut dumneavoastră pentru europeea în ultimul an? eu măcar așa execrabil am încercat să curăț la sugestia onor apropritar, saitul de uscături...e clar că nu am reușit din moment ce au răsărit din nou viguroase toate submediocritățile..e printre alții și vina dumneavoastră și altor oameni talentați de aici care au împins în derizoriu aceste eforturi!
v-aș ruga pe viitor, așa cum ați promis în alt teritoriu liternautic să mă ignorați complet..se poate?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-05 12:15:03
         
 
  rating-ul lui rechesan se exprima cred eu in textele sale in proza, care sunt reusite, iara nu in atitudinea sa de editor, execrabila sub toate aspectele. Si inca ceva: si io l-as vrea pe nea buricea dus undeva ...nu spun, de-aicea, cum se stie!  
Postat de catre sters sters la data de 2010-05-04 16:00:30
         
 
  dupa rumori, umorile, ca dupa vulturi ciorile...
textul este bun, chiar foarte bun, si mie imi place si nu vad alte motive de incrancenari belicoase decat ranchiuna personala, care nu face nimanui cinste. toti aceia care se exprima la limita ar trebui sa justifice, evident, daca au chef. Dar sonetul e unul reusit si asta nimeni n-o poate schimba. am zis.KV
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-05-04 15:55:48
         
 
  Fane,
Asta se potrivea mai sus, la producțiunea în alb-negru!?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-04 00:16:28
         
 
  "frumoasa esti, printeso, cum nu s-a mai vazut,
dar neagra-ca-zapada, decid, te-a intrecut".
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 22:58:30
         
 
  Textul...dulce textul.

1. Habent sua fata libeli! Un text poate ajunge la un sonetolog ori la un jemanfisholog, ca variante extreme. Evident pot fi și foarte multe situații intermediare care pot tinde către infinit.

Îmi place ori nu-mi place un text reprezintă o poziție atitudinală demnă de respect.

Subiectivismul opțiunii este ori trebuie să fie respectat sau chiar sfânt. Sentințele însă ar trebui motivate ori măcar argumentate.

Este păcat că uneori vindicativismul prevalează valorii textuale.

Mărturisesc subiectivismul argumentabil al aprecierii sonetelor seraficului sonetist Cristian Vasiliu. Sensibilitate, sinceritate, ingenuitate, frumusețe și creativitate care mă surprind plăcut de fiecare dată.

Sonetul de mai sus nu este perfect. Însă, așa cum subliniam mai jos, este remarcabil în ansamblu și are remarcabilități specifice, pe care le-am subliniat,ca făcând parte din acel remarcabil unitar. A fost pentru mine o plăcere lecturarea acestui sonet care m-a dus cu gândul, fără ca aceasta să însemne o non-originalitate, către un mare sonetist: Mihai Codreanu!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-05-03 22:40:21
         
 
  1. In regula Adrian! Iti accept punctul de vedere... Remarc doar ca exista o sumedenie de nuante intre foarte slab si impecabil... Esti un om care foloseste cuvantul si ar trebui sa cunoasca forta lui... Dar aici vorbim de lucruri subiective...

2. Te asigur ca nu am incercat sa iti vorbesc cu un aer de superioritate... Desi poate ca uneori ar fi trebuit sa ma creditezi cu incredere...

3. "mi-am pierdut încrederea-n tine din momentul în care ai încercat prin orice mijloc să demonstrezi că, într-un text semnat I. Peia, nu existau aritmii. (cuvintele își pierdeau brusc accentul, și-l schimbau sau orice numai să nu existe ruperi de ritm)"

Aici nu mai vorbim de lucruri subiective...
Te rog sa recitesti mica mea sinteza de prozodie (dupa un tratat exceptional al profesorului Mihai Dinu)
http://cvasiliu.blogspot.com/search/label/Articole
... desi iti recomand mai bine sursa "E usor a scrie versuri..."

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-03 22:33:47
         
 
  Cristi, vezi tu - afirmațiile astea mă supără la tine: "Eram gata sa intru cu tine intr-o polemica. Sa te ascult." - de parcă tu ai fi vreun Iehova al sonetelor, iar eu vreun dornic ucenic, dormitând de 44 de zile la ușa ta, sperând să mă asculți. :). Și afirmații de astea mi-ai tor servit de-a lungu' vremii.

Am scris serios două lucruri: 1. cred în talentul tău. 2. textul ăsta este slab. Ok. Nu "foarte", am exagerat, dar slab. Și de aici sarcasmul meu: tu ar trebui să știi asta cel mai bine. Însă îmi ceri să argumentez. Păi ce pot eu argumenta la asemenea versuri prozaice, absolut ratate:

"În fiecare ran㠖 de-acum o cicatrice ! –
Se-ascunde-o amintire, iubitul meu dușman,". Pot eu să argumentez o evidență (am citat) mai bine decât o face ea însăși?

Apoi, legat de polemici prozodice: mi-am pierdut încrederea-n tine din momentul în care ai încercat prin orice mijloc să demonstrezi că, într-un text semnat I. Peia, nu existau aritmii. (cuvintele își pierdeau brusc accentul, și-l schimbau sau orice numai să nu existe ruperi de ritm)

În încheiere, cred că, încet, încet, devii meșter de sonete, nu creator. Normal, prin "sonet" înțeleg sensul pe care-l dai tu acestor scrieri, pentru că, în percepția mea... dar asta-i altă discuție.

Acum, tu poți gândi și face tot ce dorești, dar nu te aștepta să mă simt mâhnit dacă afirmațiile mele nu te vor mai jigni.


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-05-03 21:28:36
         
 
  AAA,
Nu! Nu iti pare rau... Dar la reactia asta copilareasca nu m-am asteptat!
Chiar crezi ca nu am dreptul sa ma simt jignit daca imi spui ca este un text foarte slab fara sa argumentezi. Eram gata sa intru cu tine intr-o polemica. Sa te ascult. M-am inselat in privinta ta. :(
Inca ceva: nu ma simt jignit de o astfel de afirmatie decat daca persoana care o face are vreo importanta pentru mine... Iti promit ca nu o sa ma mai simt jignit de afirmatiile tale... :(

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-03 20:47:35
         
 
  Îmi pare rău c-am jignit. Textul este fabulos, desigur. Doar veninul din mine m-a făcut să n-o recunosc. Îmi pare rău că nu-mi poți vedea bicepșii... Poate puteai realiza că lauda mea este și mai mare. Wow!

În rest, îți urez succes pe mai departe! Sunt absolut convins că, imediat dupa ce vei da cu troheu' în loc de iamb, când vei înceta să mai folosești rime, când vei muta metrul pe la 18-19, și când vei folosi 6-10 versuri în loc de 14, vei ajunge la sonetul un catralion patru :).


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-05-03 17:38:18
         
 
  Radu, nu este nicio problema! O afirmatie ca a ta nejustificata, este o lauda (ceea ce este ok mai ales fiindca stiu ca ai muschiul poeziei dezvoltat ), pe cand o afirmatie ca a lui AAA nejustificata este o jignire... :)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-03 17:15:56
         
 
  Cristi, uite care e situatia: eu imi argumentez uneori stelutele, alteori nu, de altfel toata lumea face la fel, inclusiv tu - as putea adauga, daca as fi putin al dracu', dar pentru ca nu sunt, considera ca m-am abtinut.
Aici nu e vorba de lipsa de respect, ci poate de lipsa de timp, pentru ca un comentariu aplicat nu e chiar o gluma. De altfel, mi se pare foarte clar ca sonetul tau (in registrul lui, desigur), e unul foarte reusit, si nu vad niciun motiv suficient de solid ca sa explic natiunii infometate de adevar estetic o evidenta. Cam asta e.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 17:05:56
         
 
  Imi permit sa cer si aceluia care a scris "Impecabil!" cat si aceluia care a scris "acest text este unul foarte slab. Chiar nu are rost să argumentez de ce." sa-si argumenteze totusi afirmatiile - (daca ma respecta suficent de mult pentru a o face).
@AAA "Cei care au scris, cândva, clasic, și cei care cunosc niște repere de interpretare știu." Aceasta propozitie suna incredibil de superficial. Am mai discutat in aceeasi termeni si ti-am explicat ideatica si imagistica poeziei mele. Nu o pot face insa de fiecare data. (La un moment dat chiar te-ai suparat din pricina asta!)... Dar ma opresc aici... Mai multe doar daca iti vei argumenta pozitia...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-05-03 16:06:36
         
 
  carena-i fleșcăită, corabia ia apă prin toate punțile, degeaba te strădui s-o călăfătuiești, doar cu boarea nostalgiei în vele, ca asta de mai sus, pas s-o pui pe doc!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 15:31:44
         
 
  Farmecul polemicilor noastre ramane, totusi, inegalabil...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 15:28:20
         
 
  Sincer, eu mă așteptam la o parodie din partea-ți!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 15:26:04
         
 
  Iote, na! Controversele europeice aveau farmecul lor, pînă cînd..ce naiba, ai un dosărel pt fiecare? mosadu' cu răsadu?(n-am găsit altă rimă:)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 15:14:51
         
 
  er.clasicizez  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 15:13:06
         
 
  AAA,
Probabil că ești foarte ocupat, altfel în locul unei păreri atît de tranșante CHIAR veneai cu argumente; eu care nu clacisez îmi permit să conchid:e doar banal, imaginile pe-alocuri clișeice, dar FOARTE SLAB!? e prea dur spus, e doar "impecabil" și "remarcabil"(prin ce, eu sincer n-am înțeles)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 15:12:50
         
 
  Adrian, argumenteaza. Altfel eu unul o sa-mi amintesc doar de ultima voastra cearta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 15:10:29
         
 
  Deși cred în talentul lui Cristi, acest text este unul foarte slab. Chiar nu are rost să argumentez de ce. Cei care au scris, cândva, clasic, și cei care cunosc niște repere de interpretare știu.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-05-03 14:57:34
         
 
  PPS: n-am scris niciun catren îs evident tîmpenii naive , dar nu le postez țanțoș în pagină, fluturîndu-le validitatea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 14:52:10
         
 
  Ștefi,
Ipocrizia nu te prinde;poți fi spiritual, dar cadrul bleu, te nevropează evident, mai implacabil decît vrei să recunoști, impecabil ca acest sonet, care scos din culcușul lui molcuț decorat cu steluțe și pluș s-ar sufoca ignorat pe orice sait(mă rog mai puțin probabil poezii.biz bocancul literar)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 14:50:38
         
 
  Sigur ca vreau sa-l mai vad pe-aici pe spiritualul G.R. Dar catrenul cu pricina e la fel de regulamentar ca ale tale, de ex cele de adineauri. Sa ma fi inselat? L-ar fi invalidat alt editor, ma gandesc. Sau poate chiar dl Corbu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 14:45:54
         
 
  PS două vorbe despre al 209lea sonet ca să nu fiu acuzat de impolitețe:schematica sonetizare ar fi putut să se salveze printr-un lexic mai luxuriant:duhoarea morții, dușman iubit, fundul gropii, dat firesc rana-cicatrice...îs tocite pînă la fibră. Ideatic, mi-e greu să fiu elegant: ghiveci sentimental...părerea mea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 14:41:02
         
 
  Fănel, de ce te joci de-a țuțărul editor? E scîrbos zău așa? Știm cu toții cît de mult îl "iubești"(honni soit...)pe imberbul șan-sonetist..să-i fie de bine, ține ritmul la perfecție, are modele uriașe pe masa de croit, e chiar simpatic cînd filozofează melancolic...da' să răspund schematicii tale nedumeriri:d'aia fiindcă e un site liber, e ziua presei sau doar fiindcă pur și simplu mă plictisesc așteptînd să clocotească în valuri krakenul bleu!
La sentențiozitatea criticoasă și atît de dubios de tranșantă aș putea simplu să-ți închid fanta emitivă postînd niște aprecieri...eheiii, trecu ceva vreme, nu erai așa de scorțos, de pe alte pagini! (n-o fac din modestie, orice cred onor buricea ori alte personalități nevropate)
Mai bine vezi ce faci cu "măgăria" epiagramată a lui buricea, dacă într-adevăr vrei să mă mai vezi pe-aci!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 14:35:18
         
 
  Colega, dupa cum singur ai afirmat in repetate randuri, aici sau aiurea, n-ai, n-ai avut, si probabil nu vei avea niciodata inclinatii poetice. Atunci, intreb si eu, ce rost are aceasta nostima burzuluiala?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 14:22:46
         
 
  PS:am uitat să mă semnez Căsăndrița Voiculescu-Marlow:)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 13:09:01
         
 
  Sentențiozitatea comentariului doamnei Ștefan, sub ale cărei fuste continuă să se ascundă cu decelabilă grație onoratul proprietar, m-a descumpănit...Intransigența opiniilor, excesiv de laudative, "remarcabile din remarcabil",după a mea părere, demonstrează încă odată partis-priurile vis-a-vis de care dumnealui are fobie, principalul meu contraargument fiind tocmai fragilitatea informatică amintită:raitingul unui sait depinde nu numai de valoarea (în cazul acesta discutabilă și voi reveni cu argumente dacă e cazul, bineînțeles, în țara orbilor, chiorul e împărat)și abundența comentariilor, efervescență ce îl face totuși să trăiască ci și atitudinea celor care coordonează postările (un exemplu la îndemînă, extrem de agasant e textul domnului Buricea adresat mie, un exemplu de agramatism și atac la persoană rar întîlnit în spațiul liternautic)
Probabil stimată doamnă, că europeea nu e muribundă da' de ceva vreme a atinsă de infantilism cronic și morbul veleitarismului extins!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-05-03 13:07:26
         
 
  Stea!  
Postat de catre Sanda Nicucie la data de 2010-05-03 13:07:18
         
 
  Înainte ca vocile casandrice care de ani de zile vorbesc, nemeritat, de "Europeea" site muribund, ar trebui să citească astfel de texte.

Și sunt multe texte valoroase. Acestea și numai acestea contează. Ce importanță are prezentarea informatică? Ce importanță are că astfel de valori apar dintre tonele de steril? Europeea nu este un site comercial. Europeea nu crede în fabrici de scriitori ori combinate de literatură. Europeea nu leagă valoarea textuală de poziția socială ori valoarea omului care scrie. Textul, doar el este totul.

Sonetul de ma sus este unul valoros. Poate fi remarcat în întregime însă în plus, "în miez de pace, e frig și pe pământ a
Căzut din mine fierul iubirii ruginit" "Trăiam pe-atunci chiar dacă eram aproape mort,
Iar astăzi, viu, în suflet duhoarea morții-o port!" sunt remarcabile din remarcabil.


 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-05-03 12:40:39
         
 
  Impecabil *  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-05-03 11:33:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE