FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cea mai frumoasa poezie de dragoste!
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Pentru ca ma aflu pe un site literar si ar trebui sa fie plini de oameni specializati in simbolistica poetica, redau mai jos un fragment din "Cantarea Cantarilor" a lui Solomon, fragment de a carui simbolistica niciodata vreun popa nu a vorbit intr-o biserica, desi este vorba de o poezie de dragoste a celui mai intelept om al lumii, dupa parerea lor. Deduc ca ori n-au citit-o, ori o fac pe mortul in papusoi pentru ca, daca lumea ar afla ce spune Solomon in aceste versuri, toata conceptia Bisericii despre sex ar exploda!
Deocamdata va las sa va delectati, urmand sa mai adaug cateva comentarii la urma:






1 Eu intru în grădina mea, soro, mireaso, îmi culeg smirna cu miresmele mele, îmi mănânc fagurele de miere cu mierea mea, îmi beau vinul cu laptele meu… – Mâncați, prieteni, beți și îmbătați-vă de dragoste! –
2 Adormisem, dar inima îmi veghea… Este glasul preaiubitului meu, care bate: „Deschide-mi, soro, scumpo, porumbițo, neprihănito! Căci capul îmi este plin de rouă, cârlionții îmi sunt plini de picurii nopții.”
3 „Mi-am scos haina, cum să mă îmbrac iarăși? Mi-am spălat picioarele, cum să le murdăresc iarăși?”
4 Dar iubitul meu a vârât mâna pe gaura zăvorului, și mi-a fost milă de el atunci.
5 M-am sculat să deschid iubitului meu, în timp ce de pe mâinile mele picura smirnă, și de pe degetele mele picura cea mai aleasă smirnă pe mânerul zăvorului.
6 Am deschis iubitului meu; dar iubitul meu plecase, se făcuse nevăzut. Înnebuneam când îmi vorbea. L-am căutat, dar nu l-am găsit; l-am strigat, dar nu mi-a răspuns.
7 Păzitorii care dau ocol cetății m-au întâlnit, m-au bătut, m-au rănit; mi-au luat marama străjerii de pe ziduri.
8 Vă rog fierbinte, fiice ale Ierusalimului, dacă găsiți pe iubitul meu, ce-i veți spune?… Că sunt bolnavă de dragoste! –
9 „Ce are iubitul tău mai mult decât altul, o, cea mai frumoasă dintre femei? Ce are iubitul tău mai mult decât altul, de ne rogi așa de fierbinte?” –
10 Iubitul meu este alb și rumen, deosebindu-se din zece mii.
11 Capul lui este o cunună de aur curat, pletele lui ca niște valuri sunt negre cum e corbul.
12 Ochii lui sunt ca niște porumbei pe marginea izvoarelor, scăldați în lapte și odihnindu-se în fața lui plină.
13 Obrajii lui sunt ca niște straturi de miresme, în care cresc saduri mirositoare; buzele lui sunt niște crini din care curge cea mai aleasă smirnă.
14 Mâinile lui sunt niște inele de aur ferecate cu pietre de crisolit; trupul lui este un chip de fildeș lustruit, acoperit cu pietre de safir;
15 picioarele lui sunt niște stâlpi de marmură albă, așezați pe niște temelii de aur curat. Înfățișarea lui este ca Libanul, pare un tânăr ales ca cedrii.
16 Cerul gurii lui este numai dulceață, și toată ființa lui este plină de farmec. Așa este iubitul meu, așa este scumpul meu, fiice ale Ierusalimului! –

Ei, si acum, daca ati citit cu atentie, va las sa va ganditi singuri la ce poate insemna "smirna" plina de miresme pe care o culege Solomon de la Sulamita, care este "fagurele" pe care Solomon il mananca impreuna cu mierea lui si mai ales ce vin isi bea el amestecat cu "laptele" lui...Deasemeni ganditi-va ce "cap" ii este plin de roua si ce carlionti sunt plini de "picurii" noptii. ( Pasamite venise dimineata intre timp si asta era a doua "intrare in gradina")
Cel mai sugestiv (sugestiv de clar!) mi se pare momentul cand iubitul "vara mana pe gaura zavorului" si Sulamitei i se face mila de el, hotarandu-se sa-i deschida. Ce sa-i deschida, stiti domniile voastre la fel de bina ca mine: doua "coloane" de o parte si de alta a "gradinii" Sulamitei.
Dar totul e bine cand se termina prost, nu? Taman cand Sulamita vrea sa "deschida", cand de pe mainile ei picura "cea mai aleasa smirna" pe "manerul zavorului", "iubitul" disparuse! Eu zic doar ca se cam culcase, daca tot consumase deja toata smirna pe care o avea la dispozitie. Dar, daca "iubitul" Sulamitei este cel de mai sus, atunci ganditi-va care sunt "buzele" acestui "iubit", buze din care "curge cea mai aleasa smirna" si care este "cerul gurii lui", ganditi-va de ce iubitul este "alb si rumen", de ce "capul" iubitului este balai si "pletele" sunt "ca niste valuri", carliontate adica! Si as mai putea adauga cate ceva, dar cred ca am spus deja mai multe decat trebuia sa spun unor oameni care pot vedea si singuri ceea ce ar fi vazut deja, daca ar fi avut vreodata curiozitatea si norocul sa citeasca aceasta capodopera biblica si bomba cu ceas numita "Cantarea Cantarilor". Fragmentul dat reprezinta de fapt cap. 5 al acestei cantari.
Multa dragoste tuturor!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stimata Sabina, daca vreti sa fiti iubita, sa stiti ca eu va iubesc. Imi plac femeile care stiu sa deschida gura si imi plac mai ales femeile care cred ca pot sa mi-o inchida pe a mea.
Sa o luam cu "contradictia" in care ma complac: candva ma interesau masinutele de jucarie, astazi nu ma mai intereseaza, ca le cunosc deja si nu are rost sa raman vesnic la o masinuta de jucarie. De asta nu ma intereseaza interpretarea lui Dan Puric, pentru ca deja este un fel de stindard al ortodoxiei si ii cunosc de mult parerile, care au devenit pentru mine o literatura plictisitoare. Domnia voastra insa sunteti o cunostinta noua, un izvor din care nu am mai gustat si sunt curios sa vad ce gust aveti. Pana acum insa, doar ati afirmat ca nu domnia voastra sunteti izvorul, ci Dan Puric. Ori izvorul asta e cam salciu si nu vreau sau nu mai vreau sa gust din el.
Si vad ca in continuare va cramponati de Dan Puric dar nu ati luat nici un singur verset din cele date de mine, prin care sa aratati de ce ar trebui inteles altceva decat ceea ce am aratat eu. Si sunt interesat in special de versetul in care iubitul baga mana pe gaura cheii. Daca tot l-ati citit pe Puric, de ce nu imi aratati ce spune el despre acest verset?!
Deci accept alte opinii, dar nu prin intermediari! Pentru domnia voastra insa, as face o exceptie, dar in afara de faptul ca tot repetati "Dan Puric", pana acum nu am vazut parerea lui in privinta versetului de mai sus!
Privitor la afirmatia domniei voastre ca fiecare interpretare este adevarata numai pentru nascatorul ei, cum se face ca ortodoxia face litera de lege pentru credinciosi din toate opiniile "femeilor" ei nascatoare de idei, una din aceste femei fiind tocmai celebrul de acum, Dan Puric?! De ce nu spune ortodoxia ca ce spune Dan Puric este valabil doar pentru el? De ce nu spuneti si domnia voastra la fel? De ce parerea lui Dan Puric ar fi un adevar irefutabil iar a mea este material de aruncat la gunoi?
Eu ma contrazic?! Eu afirm, doamna draga! Domnia voastra contraziceti!
Sa fiti iubita! De-a dreptul sau de-a nedreptul!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-22 14:19:49
         
 
  Domnule Marian Tudorel Lazar,

Eu spun sa avem incredere in cei din jurul nostru: se pot descurca si singuri. Chiar daca-i greu de vazut pata de culoare, sunt convinsa ca o vor vedea si fara ajutor.
Si daca pata aceea este, pentru un individ- albastra, pentru altul-galbena, iar pentru al treilea-verde, atunci sa stiti ca ei, cu totii, au vazut bine. Pentru ca nu exista interpretare adevarata si interpretare falsa. Exista numai INTERPRETARE. Atat. Fiecare interpretare este adevarata pentru nascatorul ei, si neadevarata pentru... "unii".

Nu ridic in slavi pe nimeni, precum nici nu ma inchin (asa cum spuneti chiar Domnia voastra) domnului X sau Y. Era numai o opinie diferita de cea a Dvs.
Ca Dvs nu acceptati si alte opinii - asta nu stiam. Ca va plac anumite marci de ochelari - ups! asta nu e vina mea.
P.S.
Va contraziceti in fiecare fraza:
"Si nu-mi mai reprosati ca nu vreau sa vad alta interpretare, ca va inselati amarnic. Nu ma intereseaza interpretarea lui Puric [...]"
Adica va intereseaza sau nu va intereseaza? Ca din prima fraza rezulta ca da, in secunda 2 spuneti: NU! Adica: Ma intereseaza, dar nu sunt interesat...

Gata... de data asta plec in sihastrie. Nu mai raspund la telefoane. Mai bine incercati telefonu' domnului Puric.

Sa fiu (de-a dreptul) iubita!

 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-12-22 13:56:00
         
 
  Stimata Sabina Datcu,

Uneori este foarte greu sa vezi o anumita figura intr-o pata de culoare, tot la fel cum este foarte greu sa vezi o anumita semnificatie a unui text literar. Odata insa ce cineva a spart gheata si a vazut, poate destul de usor sa arate lucrul respectiv si celorlalti. Acum, poate ca in aceasta pata de culoare eu am vazut ceva si domnul Puric a vazut altceva si poate ca amandoua interpretarile sunt adevarate sau poate numai una dintre ele. Oricum ar fi, fiecare dintre cei care sunt trasi de maneca este liber sa vada sau sa nu vada un anumit lucru. Uneori insa, daca vrei neaparat sa vezi bine, trebuie sa uiti ce ai invatat pana atunci si sa privesti totul cu ochi noi. Pana la urma insa, va intereseaza sa vedeti mai mult si mai bine sau va intereseaza sa-l ridicati in slavi pe domnul Puric?
Daca as fi in locul domniei voastre, m-ar interesa sa-mi imbunatatesc vederea si nu sa fiu partizanul nu stiu cui, fie chiar si al lui Dumnezeu, deci cu atat mai putin al unui om!
Si nu-mi mai reprosati ca nu vreau sa vad alta interpretare, ca va inselati amarnic. Nu ma intereseaza interpretarea lui Puric, ca stiu ce-i poate pielea, dar as fi foarte interesat de propria dumneavoastra interpretare. Cum insa, in loc sa v-o spuneti, mi-ati pus din start in fata ochilor idolul la care va inchinati - Dan Puric - nu vad ce as mai avea de discutat cu domnia voastra! Cu Dan Puric pot discuta si personal.
Sa fiti iubita!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-22 13:29:37
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Marian Tudorel Lazar,

exista o contradictie in ceea ce spuneti.
Daca doreati cu adevarat judecata "fragmentul(ui) dat cu capul domniei tale, nu cu al meu si nici cu al lui domnu' X", nu trebuia sa sugerati Domnia voastra o interpretare, nu?!?

oricum, am impresia ca orice alta interpretare a textului citat nu v-ar satisface... asa ca... raman la ideea mea: eu vad interpretarea acestui text nu prin elementele psihanalizei ci prin cele ale noului istorism.

Uffff! ce bine ma simt! unde e papusa?!? a furat-o bursucu' ?!?

 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-12-22 09:50:09
         
 
  Domnului Terenthe


Stiti, chiar aveti dreptate si chiar sunt un bubos caruia numai cainii ii ling ranile. Si va asigur ca am multi caini care mi le ling! Deasemeni, voi sunteti bogatii ale caror firimituri le jinduiesc, adica laudele voastre cele mai mici, dar nu le voi primi, probabil, nici in veacul de apoi. Si, la fel ca si Lazar din Biblie, cand eu voi straluci in sanul lui Avraam si toata lumea va privi si va aprecia ceea ce fac acum, unii dintre voi vor zacea in intunericul anonimatului si vor jindui sa intoarca timpul inapoi si sa asculte mai cu luare aminte ce zic nebunii trimisi de Dumnezeu la usa lor.
Sa fii iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 20:51:56
         
 
  Domnule Radu Stefanescu, no comment pentru meciul Unirea Urziceni - Stuttgart, dar in privinta "bursucului" care isi introduce "arma secreta" abia in minutul 75, nu mai imprastiati vestea ca toate demoazelele de pe aria aceasta vor veni la domnia voastra sa va ceara sa li-l imprumutati...pentru cel putin 75 de minute!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 20:22:07
         
 
  Si inca o mica observatie pentru "sfintii" de pe aici:

Imi place sa cred ca nu mai suntem in evul mediu, cand femeia ii arata doctorului unde o doare pe o papusa, imi place sa cred ca, desi religia ne-a invatat invers, sunt destui care si-au dat seama ca pana la urma sexul nu are nimic scarbos si pacatos in el, si imi place sa cred ca vrajitoarele nu mai sunt arse pe rug sau puse la stalpul infamiei pentru ca indraznesc sa-si spuna parerea.
Sa fiti iubiti!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 18:11:38
         
 
  De dragul unor domnisoare lezate in amorul propriu (bineinteles un amor propriu platonician!), voi admite ca Solomon avea mana asa de subtire ca incapea pe gaura unui zavor sau ca folosea niste chei la usi cat mana lui de groase:

"4 Dar iubitul meu a vârât mâna pe gaura zăvorului,"!

Pentru cei care pot depasi socul resimtit, poate acum vor intelege de ce afirm ca mesajul ortodoxiei este total diferit de adevaratul mesaj biblic. Astfel, in timp ce Biblia ne indeamna la un amor cat se poate de sanatos si omenesc, condamnand totusi aventurile intamplatoare, ortodoxia face elogiul amorului pur virtual care nu naste decat obsedati sexuali, homosexuali, pedofili si lesbiene. Si cred ca nu-mi va mai cere cineva sa aduc probe de ce ortodoxia (si nu numai ea) abunda de "mirese" masculine ale lui Isus, adica gay!
Pentru toti ceilalti, care nu vor sa deschida ochii, le recomand cu caldura alifie pentru arsuri oculare cand citesc Biblia si o melodie celebra, parca a lui Verdi, parca din Nabuco, parca numita "corul robilor".
Somn usor!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 18:05:45
         
 
  sau ce zici de asta: "Bursucul si-a introdus arma secreta abia in minutul 75"....  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-12-21 17:20:06
         
 
  maestre MTL, am incercat sa judec situatiunea cu capul meu (nu ala cu cununa de aur, si nici cu plete ca niste valuri, etc), si am ajuns la concluzia ca, interpretata in acelasi registru, cronica meciului Unirea Urziceni - Stuttgart poate fi considerata un poem de-a dreptul porno. ia asculta aici: " a penetrat apararea", "a desfacut jocul pe flancuri" (hehe), "punctul moale al apararii adverse", "saritura la cap", "nu incape indoiala", "interventie la picioare", "varf de lance", "in fine, Galamaz a scuturat plasa in prelungiri", "Dolha a avut cartonas rosu si nu a jucat", etc.

bibliografie: www.gsp.ro
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-12-21 17:15:07
         
 
  "Ei, si acum, daca ati citit cu atentie, va las sa va ganditi singuri la ce poate insemna "smirna" plina de miresme pe care o culege Solomon de la Sulamita, care este "fagurele" pe care Solomon il mananca impreuna cu mierea lui si mai ales ce vin isi bea el amestecat cu "
MTL

"Lazar Prin harul Domnului continua studiu Biblic despre pilda spusa de Isus in prezenta vamesilor si a pacatosilor si in prezenta ucenicilor care se aflau in jurul Lui si in prezenta Fariseilor si a carturarilor care formau un alt grup de oameni nu prea departe de Isus dupa cum citim in Luca 15:1-3."

"In Luca 16:20 Isus continua povestirea Sa unde zice :La usa lui zacea un sarac numit Lazar plin de bube.Si dorea mult sa se sature cu firimiturile care cadeau de la masa bogatului,pana si cainii veneau si-i lingeau bubele "

Lucrurile merg prost. Te simti deprimat, ratat...ZAMBESTE ! Forteaza zambetul, daca nu vine din suflet. Prefa-te, daca trebuie. Toti cei din jurul tau se vor simti mai bine - si tu de asemenea. (Jodie Alan)
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2009-12-21 15:18:16
         
 
  Si apropo, Cantarea Cantarilor are sapte capitole si eu sunt sigur, chiar inainte de a citi, ca Dan Puric a sarit tocmai capitolul 5, adica cel de mai sus. Celelalte recunosc si eu ca sunt aproape inofensive din punct de vedere al simbolisticii sexuale.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 15:02:00
         
 
  Doamna sau domnisoare draga, fiecare pasare are rolul ei: privighetoarea si mierla canta sa te adoarma, cucul canta sa te trezeasca din somn.
Dan Puric este o mierla, eu sunt un drac de cuc.
Dar eu sunt capul meu si Dan Puric este capul lui. Propun sa judeci fragmentul dat cu capul domniei tale, nu cu al meu si nici cu al lui domnu' Puric! Si acelasi lucru recomand tuturor celor ce vor citi textul! Dati odata dracului alte capete si ganditi doar cu ale voastre.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-12-21 15:00:11
         
 
  Pentru o interpretare total diferita de a ta, foarte evidenta (de asemenea) si conform ideii "Românii nu il au pe Freud (in istoria lor)" - iti recomand Dan Puric - "Despre iubire".  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-12-21 14:49:17
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE