FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 180 (CCLIX)
Text postat de Cristian Vasiliu
De ce-ți rămân în preajmă și pasărea iubirii
Nu-mi fuge, dezrobită,-n azururi, către sud,
Când îmi alungi cu biciul purtărilor zefirii
Și-mi faci pe spate brazdă, zâmbind atât de crud?
Ce vrajă-ți stă-n putere de-mi domolești voința
Însămânțând cuvântul cu spini, pe care calc
Și-apoi, cu-nduioșarea călăului, ființa
Zdrobită de durere mi-o-așezi pe catafalc?
De ce-ți aștept dezghețul ca pe o nouă moarte
În fiecare clipă, pe jumătate fiert?
De tine sunt aproape, de mine ești departe,
Dar îmi aștern speranța în cuibul vechi și iert,
Căci văd dospind în pieptu-ți dorința de iubire
Și zborul fară tine, îmi pare-o prăbușire.

11 II 2009
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ma bucur sa citesc acest sonet si aici. Ca sa nu ma cert cu altii, nu spun sonet ci o sa reformulez si o sa spun "aceste versuri", pentru ca, in orice categorie s-ar incadra, suna bine, au mesaj si acele greseli gramaticale inchipuite nu sunt decat nod in papura pentru cei care citesc doar poezioare aiuristice sau...abstracte.
Citind comentariile de pana acum poti usor separa graul de neghina. ;)
Tu si Radu Stefanescu sunteti, dupa parerea mea de trecatoare pe aici, singurii care mai faceti constant poezie de calitate pe site, fara a face si multa gargara pe langa.
Friendly... (si cu luare-aminte) :)
 
Postat de catre Anca Maria Spiridon la data de 2009-02-12 01:30:16
         
 
  Tea,

In felul ei, Marinela e necesara pentru a crea contraste. O lume excesiv de rezonabila probabil e plicticoasa.

Un fel de Lenutza reloaded. Mi-e dor cu adevarat doar de Vasilica.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 21:03:54
         
 
  Cristi da-da-is-tu'...
Cristi da-da-is-tu'...

:))))))))))))

Un sonet dadaist, da' numa' dacă-i din perioada dadaistă.

Pe cînd și o acuzație de taoism din perioada taoistă, Marinela?


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 20:57:53
         
 
  Radu, tu glumesti/ Si noi ce facem o citim pe MP?

Ma las de meserie, ce mai!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 20:56:40
         
 
  Cristi, lasa-te de scris. Te-a desfiintat o poeta de calibru (exagerat de mare, imi spune o voce, de undeva).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 20:53:06
         
 
  Cum vine chestia asta: „dezrobită,-n ?” s-a schimbat gramatica românească? dar "Nu-mi fuge"?vezi cu înlocui corect acest fuge!
Vers desuet, facil, ritm deloc, rimă" ce din coadă vrea să sune!"
Îmi pare rău, Cristian Vasiliu, dar aici scrii din "plaivaz"(parcă așa se numea creionul pe vremea vocabularului din aceste versuri!), nu scrii din talent, nu se vede nici picătură de talent aici.
Dacă accepți că e un sonet DADAIST, sunt de acord cu dumneata, este reușit dar numai dacă e din perioada mai sus menționată.
Mai lucrează-l , poate reușești să îl scoți la liman ( ca sonet!)
Confrații observă oarece asemănări?! mai are importanță? oricum nu e reușit! mai trebuie lucrat la el și adus în actualitate.
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-02-11 20:47:01
         
 
  Maestre Cristi,versul 2 imi pare putin fortat datorita acelui"-n azururi"...In rest,toata stima!Dau un vot imaginar!:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-02-11 19:41:47
         
 
  nu-l cauta la lista de useri din europeea, nu e cazul

e putin plecat in alte site-uri
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 17:18:04
         
 
  ai mai jos un sonet de Vasile Voiculescu, de care sper c-ai auzit

CCXXIX

Nu-ți spun nici un adio cum n-ai mai exista...
Rămâi doar coaja celei pe care-o iau cu mine...
Ți-am supt adânc esența și te-am golit de tine...
Plec numai cu splendoarea și frumusețea ta;
Las ochii falși luceferi, și iau privirea dragă,
Las buze reci de idol și iau sărutul lor,
Uit sânii, duc căldura și forma lor întreagă,
Fur neagra avalanșă de par când se dezleagă,
Din trup îmbrățișarea de vrej amețitor...
Zvârl inima stricată ce-ți schioapătă alene,
Cu scopuri nepătrunse țesute-n lingușiri
- Când prefăcute lacrimi, când râsete viclene-
Capcana-n chip de suflet ascunsă-n amăgiri
Cu tot ce-am strâns din tine curat, ca Prometeu
Am sa te-alcătui altfel, dar suflet iți dau eu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 17:16:48
         
 
  erata: formula....-nu pentru tine-....(eu doar....)  
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 16:44:24
         
 
  Sonetul are "cateva" forme fixe (petrarchian, shakespearian......) dar nu sunt convinsa ca exista o formul romaneasca a acestuia....

asta asa ca info-nu pentru tine, Cristi, care le stii mai bine ca mine (care doar le citesc)

Stii foarte bine ce gandesc despre poezia ta, sonetele, mai ales, iar acesta este realmente pe gustul meu, interiorizat, metaforic , intens!

Si, bineinteles, nu ai nevoie de apararea nimanui!

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 16:42:46
         
 
  Jorzule, sunt cel putin vreo 12 forme de sonete consacrate in literatura! Citeste, omule, inainte de a te repezi la gatul cuiva doar pt ca ti se pare tie ca e amic cu cine nu trebuie!!!

(asa cum ai facut cu mine, in treacat fie spus)

esti sub orice critica
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 16:37:01
         
 
  Se pare că nu! Măgar ești tu! Eu am folosit un ton politicos.

 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-11 16:35:48
         
 
  Ștefănescu, te-ai supra-turat. Ia o pauză, pentru că nu discut cu juriști necalificați! E sonet sau nu? Eu nu oblig pe nimeni la nimic. Forma fixă obligă. Așa că, du-te să te plimbe ursu' de-aici!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-11 16:30:27
         
 
  Micutzule Ioan J. dacă ai fi avut bunul simț să întrebi înainte să vomiți, poate cineva (chiar eu! - cine știe?) te-ar fi lămurit. Dar așa tot un măgar prost o să mori! Sper că nu îți muți acum obsesia de la Rudy și Radu Ștefănescu la mine. Chiar îți închipui că, dupa 180 de sonete scrise (și după alte sute citite) nu știu cum arată un sonet?...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-02-11 16:27:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ioan Jorz, in plus, ca intotdeauna...

il obligi tu pe CV, sau pe oricine altcineva de pe aceasta planeta sa scrie sonete de un tip anume?

dar epigramele alea constipate (cu care ne blagoslovesti din cand in cand si la care poti rade doar daca ti-ai cusut, politicos, din vreme, gura de urechi) iti tradeaza oricum lipsa de imaginatie

era de asteptat sa ai o astfel de interventie imbecila

repet: IMBECILA (interventia, nu tu, care esti suficient de inteligent din moment ce ai ajuns editor aici, se pare)

clar?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 16:22:20
         
 
  Versul sonetului românesc și al celui italian are măsura de unsprezece silabe și ritmul iambic, denumit endecasilab iambic, al sonetului francez de 12 silabe(alexandrin) iar al celui englez de 10 silabe.
Aș mai adăuga și sonetul vasilescian cu măsura sa de 13-14 silabe, plus, minus, câte-o mai da Domnul, ritmul fiind cristianic sau cristriandrin. Semnalăm și particularitatea că rimele din cele două catrene pot fi oricum, numai aceleași nu. O să mi se spună că și Shakespeare... Știu! Maestrul avea voie și, oricum, în vremea sa critica literară se rezuma la mere putrede, varză stricată, morcovi mucegăiți etc. Adică argumentele contra erau de natură legumicolă. Eu aș folosi ouăle clocite, dar nu se poate, momentan. Poate la o eventuală lansare de carte...

Ioan J

P.S. Contoarele de silabe funcționează din plin, ce motoarele la maxim. Atenție, să nu se supratureze - că dau în bâlbâială!
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-11 16:11:07
         
 
  Cristi,
Mi-a placut mult sonetul tau!

Intr-adevar in cele doua locuri semnalate nu suna bine. Propunere:
"Zdrobita de durere o-ntinzi pe catafalc"
si
"Sa iti astept dezghetul..."

Vot,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-02-11 15:06:51
         
 
  vot Cristi  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-11 14:36:13
         
 
  N-avea nicio conotație, Radule. :)

Pur și simplu nu-mi place sonoritatea.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 14:28:42
         
 
  eu zic ca merge mai bine triftongul din "mi-o-asezi", chiar daca e cam fortat, decat "mi-o pui", sau "mi-o culci" (...)

sau poate ca merge pur si simplu : imi pui, imi culci, nu stiu
as mai evita "pieptu-ți" cam din aceleasi motive

incurcate sunt caile ritmului...

vot, Cristi
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 14:16:03
         
 
  ???

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-02-11 14:03:05
         
 
 
Acel mi-o-așezi...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 12:22:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE