FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ISTORIA, DUPĂ ELENA...
Text postat de Liviu S. Bordas


ISTORIA, DUPĂ ELENA...





Exercițiu de imaginație.


Troia, aprox.1200 î.Hr.

Paris își prezintă ultima cucerire. Soarele răsfrînt în pletele Elenei smulge un oftat prelung din miile de piepturi adunate în piața publică.

Troia e o cetate a democrației. Femeile s-au emancipat. Au drepturi egale cu bărbații. Unele, chiar mai egale decît ale bărbaților. Așa că Elena are dreptul de a se adresa mulțimii.

Este momentul care rupe cursul firesc al istoriei.
Dar să nu cădem în păcatul de a ne imagina că cetatea Troiei va rămîne în picioare. Soarta ei este oricum pecetluită.

- Troieni, bine v-am găsit la Troia-Ilium!

Uralele par a nu se mai opri. Mulțimea freamătă în delir.

Ceea ce urmează ține tot de exercițiul de imaginație. Nicio cronică privind momentul nu a fost editată. Putem doar bănui că Paris, cel mai iubit și cel mai stimat dintre troieni, neîntrecutul făuritor de fraze, și-a plecat fruntea, în semn de jenă. Proverbiala sa promptitudine nu-l mai ajuta. Nici legile pe care-și întemeia spusele nu-i mai veneau în ajutor, ca altădată. Iar vastele sale cunoștințe de cultură generală, bagajul său prețios, parcă pieriseră în negurile memoriei. Blestemă adînc mărul discordiei și clipa în care alesese să-l dea Afroditei.

Zidurile cetății prinseră a se surpa sub efectul hohotelor homerice de rîs care au urmat. Mulțimea se dezlănțuise.
Troia avea să devină amintire. Cu Elena înăuntrul zidurilor, nu mai era nevoie de vreun cal de lemn.

Dincolo de mare, Menelau își freca mîinile a mulțumire. Nu avea de gînd să-și adune oștile. Se putea dedica, în sfîrșit, politicii.

Ahile avea să moară, după mulți ani, de bătrînețe. Putem presupune că își va fi purtat cu demnitate, pînă în ultima clipă, reumatismul din călcîi.

Ulise n-avea să părăsească niciodată Itaca, spre nemulțumirea Penelopei.
Nu va conteni să mulțumească zeilor că în Sparta nu se instituise învățămîntul obligatoriu pentru femei. Cu o Elenă mai puțin blondă, războiul ar fi fost inevitabil.

Din lipsă de subiecte, Homer avea să rămînă un ilustru necunoscut.


Totul de la cîteva vorbe rostite de o blondă în piața Troiei-Ilium...

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ferice de cronicarul contemporan cu asemenea neasemuite personaje :)

Dan, Andrei, va multumesc.

George, Gheorghe, voua cu un supliment: La multi ani.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-23 08:25:51
         
 
  Da Liviu, felicitari, o stea de la mine pentru un text in stilul tau, care combina umorul cu informatiile si ofera un mozaic pe placul oricarui nivel de lectura.

Felicitari!

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2008-04-23 01:43:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  erată: și io cu slabele-mi puteri...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-22 23:29:11
         
 
  Văzut-am, citit-am, ș-am înțăles și io slabele-mi puteri ...da' canon greu tot aș da : de pildă să-i cînte în fitece sară, din nai, acea Elenă ghiersurile dînsei, vreme de două săptămîni !

fratele Gheorghe făr' de balaur
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-22 21:06:44
         
 
  Liviu, că Elena ta :) i-a transformat pe Paris, Menelau, Achile, Ulise... în iluștri anonimi, nu-i bai.
Că din cauza ei a dispărut expresia 'călcâiul lui Achile' și va trebui să căutăm alta, de exemplu 'flota lui Băsescu', treacă- meargă.
Dar să îl omoare pe Homer, asta e de neiertat.
Propun o pedeapsă lapidară.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2008-04-22 20:40:02
         
 
  Ha, ha, vînt ÎN pupa, maestre, cum spune Elena autohtonă! Un troiailiuman din popor.  
Postat de catre george savu la data de 2008-04-22 20:38:19
         
 
  Gheorghiță, nu e misoginism. E cu țintă unică! :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-22 19:31:30
         
 
  D'apoi o să te stuchească toate fimeile, cucernice
fîrtate Liviule, pentru aiastă pildă de misonghinie!
Da' cu mucenicul Omer, sireacu' ce avut-ai ? O hi el orb, da tot le bunghește mai bine ca unii stihieri din lavră !
cu smerenie Gheorghe
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-22 11:20:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE