FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 149 (CCLIII)
Text postat de Cristian Vasiliu
Doar zorile mă spală de visele în care
Stau răstignit pe țărmuri precum un pescăruș
Cu aripile scurte, rigide și murdare,
Ce-ascunde în retină fatidicul urcuș;
Presimt același zbucium când norii se adună
La orizont și-adulmec în umedul văzduh
Nefericite liniști și dorul de furtună:
Iubirea ta e carne, iubirea mea e duh..
Mi te așezi pe geană, mă primenești cu buza
Și-mi lași pe piept povara seraficului braț,
Dar eu aduc rupturii de voluptate scuza
Dintâi că libertatea e-un mult mai aprig laț
Și doar pentru pigmeii crescuți într-o cavernă,
Iubirea e rotundă, calină și eternă.

3 II 2008
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc pentru lectura...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-02-05 21:56:30
         
 
  erata: neclintit....scuze .(chiar cu intarziere)

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-02-05 20:27:47
         
 
  Cristi, despre tehnica sonetului stiu teoretic, nu practic...nu-s poet....ceea ce ma 'opreste' in creeatia ta este extraordinara 'intentie' poetica......metaforele tale intra in esente....sensibile, 'rotunde' valoric ( aproape de necrintit , as zice), cum imi place mie sa zic:'pline ochi' vorbesc si si mai mult armonizeaza...au supletea subtila a unei sonate chopiniene.....

Ca incerci , ca si Voiculescu, tonuri usor deviate nu stiu daca e important... ceea ce retin e forta poeziei tale.

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-02-05 17:11:25
         
 
  ...Am înțeles, Cristi. Orice nouă înfățișare a unui sonet nu ține de vreo logică a versificării sau de o schimbare naturală si de sine impusă ci de numele celui ce se aventurează către această înfățișare. Ceea mi se pare absurd, dar totuși logic pentru vremurile pe care le trăim și în care tot fenomenul literar poate fi în același timp orice și nimic.


...Îți urez succes în demersul tău și fie să putem citit cât mai curând sonetul vasiliuian.


...Merci pentru timpul tău. Toate bune!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-05 15:09:05
         
 
  "...Am o rugăminte: răspunde-mi la această întrebare. Simplu -cu dau sau nu. Fără să dezvolți dacă nu dorești s-o faci. Dacă eu, x sau y apărem cu un text...care ar arăta -14 versuri, metru 4 silabe, ritm iambic, rima lieberă... și l-am numi "sonet" ai fi ai fi contra?"

Am sa dau un raspuns mai elaborat pentru ca la o astfel de intrebare nu se poate da un raspuns transant si mai ales nu cred ca eu sunt in masura sa dau acel raspuns transant.

Sonetul este un canon si cu toate ca sonetul a aparut in Italia cu binecunoscuta forma petrarciana aceasta forma nu trebuie confundata cu sonetul. Si sonetul shakesperian este un sonet; un alt tip de sonet dar ... un sonet. Exemplele pot continua: sonetul dublu, sonetul cu coada, sonetul francez, etc... Problema este cum apar aceste noi canoane, cine impune aceste noi forme de sonet si (de ce nu?) cantitatea lor; sonetul este un organism viu; trebuie sa evolueze... Poate suna radical dar asta este adevarul: ii spune cineva lui Pablo Neruda ca poemele lui nu sunt sonete sau l-a intrebat cineva pe Voiculescu de ce foloseste heptametru?... Revenind: daca tu ai sa vii cu un singur poem "14 versuri, metru 4 silabe, ritm iambic, rima lieberă" am sa sustin ca nu este sonet. Daca insa ai fi Shakespeare, Byron, Yates, Baudelaire, Neruda, Voiculescu, Petrarca, etc... si ai veni cu 154 de astfel de poeme cred ca nimeni nu ar avea vreo probleme sa asimileze in tipologia sonetului si aceasta noua forma...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-02-05 11:20:48
         
 
  Frumos, Cristi.
Subscriu la sugestia Mirelei pentru incheiere.
Vot,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-04 00:44:43
         
 
  cu dau -cu da.


4 silabe -NU ESTE typo!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-03 19:12:59
         
 
  ...Ok, Cristi. Te-am înțeles și nu mai vreau să intru în polemici deși nu sunt de acord cu acest experiment deoarece un experiment ar trebui să plece de la ceva consacrat, dar să ducă la ALTCEVA. În cazul de față, tu pleci de la sonet și ajungi... tot la sonet. Ți-am citit nenumărate pseudosonete -majoritatea lor minunată-. În mare parte ele erau, ca și construcție, leite textului de mai sus. Dar erau pseudosonete. Pe când acesta, doar pentru simplul fapt că face parte (teoretic!) dntr-un experiment este sonet.


...Am o rugăminte: răspunde-mi la această întrebare. Simplu -cu dau sau nu. Fără să dezvolți dacă nu dorești s-o faci. Dacă eu, x sau y apărem cu un text...care ar arăta -14 versuri, metru 4 silabe, ritm iambic, rima lieberă... și l-am numi "sonet" ai fi ai fi contra?


Toate bune!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-03 19:11:21
         
 
  " Sunt magulit de prezenta d-lui Adrian Munteanu in paginile mele! :)

Sonetele Shakesperiane au versul decasilabic; traducerea lor in limba romana s-a facut insa (datorita constrangerilor metrice) prin alternanta endecasilabic/decasilabic sau pur si simplu endecasilab.
Forma sonetului impusa de Shakespeare (sonetul shakesperian - cu s mic :) ) si adoptata in limba romana este:
a (endecasilab)
b (decasilab)
a (endecasilab)
b (decasilab)
c (endecasilab)
d (decasilab)
c (endecasilab)
d (decasilab)
e (endecasilab)
f (decasilab)
e (endecasilab)
f (decasilab)
g (endecasilab/decasilab)
g (endecasilab/decasilab)



Asa cam am precizat acest sonet face parte dintr-un ciclu experiment/exercitiu autoimpus de 10-15 sonete in continuarea Sonetelor lui V Voiculescu. Sonetele lui V Voiculescu au particularitatea urmatoare: versurile au 13/14 silabe...

Cred intr-un proces evolutiv spre cerintele si modalitatile de expresie (forma si fond) ale poeziei moderne si nu in adoptarea lor prin negare. Insusi sonetele lui V Voiculescu sunt un exemplu al evolutiei, in acest caz al formei...

Cristi"
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-02-03 18:42:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  AAA

Am mai facut cunoscuta intentia mea intr-un raspuns dat lui Adrian Munteanu, un ascet al sonetului. Cheia se afla in modul in care am numerotat sonetele acestui ciclu...

multumesc pentru lectura

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-02-03 17:37:25
         
 
  Cristi,


...Pentru că respect ceea ce scrii îți voi spune direct: creezi un pecedent periculos! Știi bine că acest text (și altele postate și intitulate aidoma) nu este sonet. Nu înțeleg de ce continui pe această direcție... cu atât mai mult cu cât sun convins că poți scrie oricând, fără probleme, unul veritabil.


...Bine. Poate sunt eu încuiat. În acest sens te rog să-mi pui și mie la dispoziție o sursă abilitată care spune concret că orice text de 14 versuri iambice, cu cezură și rimă liberă poate trece drept sonet. Poate așa m-aș lumina și eu și, bineînțeles, îți voi oferi scuzele mele.


Cu stimă!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-03 16:39:24
         
 
  Cristi, mi-a placut mult acest 'sonet' cu rime variate si metrica generoasa:)
Eu l-as fi inchis cu:
'Iubirea ta e carne, iubirea mea e duh..'
Faina idee, las o stea in spiritul ei;)

Cu admiratie,
Euridice

 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-02-03 16:01:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE