FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Între Gödel și învățăturile despre ținerea lumânării ale domnului X
Text postat de Emanuel Cristescu
Dacă am forța un pic teorema lui Gödel, am putea considera Europeea ca un sistem axiomatic. (adevărat neînchis). Ei bine, cu forțarea de mai sus, în același timp, nu ne vom putea explica niciodată totul, în interiorul Europeei, fără să ajungem să ne contrazicem.

De aceea o posibilă axiomă exterioară ne-ar putea fi de folos.

Iată mai jos, nu o simplă axiomă ci un adevărat sistem axiomatic. Nu știu dacă va fi fost publicat în Revista cherhanalelor cum mi se spune însă eu l-am primit pe e-mail. Deși autorul nu mi-a solicitat explicit să-l public, o fac totuși, fiind început de an și poate lumea mai relaxată. Sper să nu mă aleg cu vreun proces privind drepturile de copyright și mai sper ca trimițătorul să fie chiar distinsul autor după cum ar rezulta din e-mailul respectiv. A mai fost trimis și unor inițiați care la o adică ar putea, presupun, depune mărturie că l-am primit cu toții și că nu mi l-am însușit fraudulos. (nu a folosit ””Cc”” ci a lăsat adresele de e-mail ale celorlalți destinatari tot în câmpul ””To”” în care figurează și a mea; speculând un pic aș putea interpreta gestul ca fiind o forțare de mână, un fel de ””pac la Răsboiul”” cherhanalescian sau cherhanalistic vorbind!!!)

Cum respectă, în principiu, regulile site-ului, cu excepția titlului, care, dată fiind plecarea domniei sale de aici, ar putea fi interpretat tendențios, (modul în care cunoaște situația ne face să credem că există totuși ceva care îl atrage înspre noi, conform principiului asemănării!!!) am hotărât să-l public lăsând-vă plăcerea să observați cum se poate vedea din afară o situație, care sunt părerile distinsului nostru fost sau posibil actual coleg, și, mai ales, pentru cei cărora generozitatea e-mailistică a expeditorului nu s-a manifestat, să faceți pronosticuri cu privire la identitatea sa. Rog inițiații să se abțină câteva tururi. Eventual puteți replica. Nu infantil însă deoarece distinsul nostru fost coleg are o adevărată idiosincrasie față de acest gen de replici

Lectură plăcută.

PS L-aș întreba pe distinsul autor ce înțelege domnia sa din aserțiunea ””libertatea de exprimare ar trebui să prevaleze libertății creației””




””De ce-am plecat de lângă boi?

S-ar fi putut întâmpla pe orice site de poezie, oricând, dar s-a întâmplat la sfârșitul anului 2007, pe un anume site...

Constant păstor al oilor, cărora le scoate tot timpul lâna albă, bucolic, un poet rustic scrie o poezie din buric, la fel de sfâșietoare ca toate celelalte creații pe care, în lipsa oricărui termen de comparație, le numește... poezii:

De ce?

De ce-am venit eu printre voi,
Vă simt pitici, străini și goi,
Pomi sterpi, lăsați fără altoi,
Ineficaci precum Bălțoi,
Vă fâțâiți în versuri noi,
În haine albe, stofe moi,
Grupați mai mulți, sau câte doi,
Vă lăudați versul de soi,
Da-n gând, ziceți că-i CO2,
Că-i zgură, apă și noroi,
Și rima, ritmul, la gunoi
Le aruncați, ca pe nevoi.

De ce-am plecat eu din Pleșcoi,
Unde cârnații, în oloi
Îi rumeneam rapid, un-doi,
Simțind miros de usturoi
Urcând pe plaiul plin cu foi
De viță nobilă, de soi,
Culeasă toamna, printre ploi.
Ah! Căcărezile de oi
Prin care alergam, vioi,
În sunet vesel, de cimpoi!
Mai mângâiam câte-un pisoi,
De ce-am plecat de lângă boi?

Evident, site-ul este prea ocupat cu altele ca să pună organul gustativ și mestecător la poemul acesta, de altfel al 314-lea de acest gen (neutru), al 210-lea cu titlul „De ce”? (de ce scrii, de ce scrii prost, de ce naiba mai scrii, de ce tot repeți prostiile pe care le scrii, de ce nu înțelegi că scrii prost?) Unii se uită mereu în oglindă, așa cum fac mereu, alții încearcă să pună mâna pe doi pești prinși în ochiurile a două plase. Cei care nu reușesc spun că peștii sunt otrăviți cu mercur, și se încălzesc doar de la încălzirea globală. Ceilalți se încălzesc ceva mai bine. Cel mai bine se încălzește unul care pune o mână pe o sticlă de vodcă, și mâna cealaltă pe un reșou improvizat într-o baracă. A ajuns deja la 40 grade, merge înainte, cât îl vor ține ficatul și degetele. Șeful șantierului fiind plecat, nimeni nu muncește, nimeni nu publică nimic, dacă nu socotim cele 4000 de repetări ale versetelor Marelui Poet Intergalactic, copiate de tot atâția Mari Poeți Mai Mici. Dar vin sărbătorile, se simte nevoia unui Carnaval, de vreo 10 zile Marele Cuplu Poezie-Un Fel de Proză n-a mai masturbat în public, astfel că Bardul din Ardeal îi comunică poetului buricos că poezia lui e de tot rahatul. Cine zicea că nu e rost de bal?


Buricul dezgolit scoate imediat arma din dotare, cu care pornește represaliile împotriva oricui cutează să conteste valoarea nominală a poemelor sale (doi bani vechi). Arma aceasta este un pamflet atât de fâsâit încât nici măcar nu merită să fie pomenit în acest scenariu. Reținem doar că toți sunt făcuți măgari, de la copită până la vlădică. Curios, vlădica nu se supără. Poate că e orb, poate că-i i-e frică să nu-și piardă cașcavalul, poate că tocmai pusese mâna pe plasa plină cu peștele acela lung, alb, alunecos. Nu se supără nici cei care scriu prost, cu nimic mai prejos, și asta din motive ușor de înțeles, dar greu de explicat. Poetul bulicos mai scoate din buric o snoavă, cum că tătarii ar fi meritat Premiul Nobel. El își susține teoria tot pe niște versuri strâmbe, în care tătarii își bagă nu numai nasul peste tot. Numește chiar produsul căutării lor, în persoana unui poet. Persoana poetului respectiv reacționeză cu mâna, care, fiind în virtual, nu-l pleznește pe buricos cu latul, ci cu versul. Sare și urmașul combinat al lui Ștefan cel Mare și al Radului de la Afumați, și dă în buricos, pe motivul că lașul creator de măgari întrerupsese comentariile la adresa poemului măgăresc. Bardul din Ardeal trage cu brandul, urmașul combinat trage cu sonete, mai sare și cineva care de obicei nu sare decât când se pune sare pe el; publicul e în delir, Sărbătorile sunt salvate, bâlciul e asigurat.

Buricul e prins de data asta fără cercel, dar doi franc-tireuri, unul plecat și întors, altul întors și niciodată plecat, pun paie pe foc, să nu se stingă, și să ajungă fumul până la fumurile șefului de șantier. Acesta tace la început, bucuros că s-au întors, cu plasă cu tot, cei doi pești scăpați, pentru un timp, în larg. De la bar se aruncă steluțe de cognac Segarcea, pe care gruparea anti-buricoas㠖 și totodată belicoas㠖 le respinge prin anulare. Barmanul este acuzat de posesie ilegală de virgule, pe motiv că lipsesc din notele de plată. Virgulele sunt găsite acolo unde erau dosite, în seif, alături de câteva sute de euro care așteptau, liniștiți, devalorizarea leului. Acuzat de subminarea monedei naționale și de conspirație cu dușmanii literaturii române, barmanul face față cu greu punerii la tejghea, buricosul lăsându-l să ducă greul luptei (măturatul pe jos, curățarea W.C. –urilor, evacuarea celor aflați în stare de ebrietate, a celor aflați în comă alcoolică, și a morților). De fapt, în toiul bătăliei, singurii care tac sunt poetul din buric și șeful de șantier. A, mai tace, dar și face, Marele Cuplu Poezie-Un Fel de Proză, care face la Bran, cum avea să declare la sfârșitul beligeranței, cam necăjiți că au lipsit la acest bâlci, singurul de la care au lipsit în 2007.

Când se termină cognacul Segarcea, șuturile la meclă date de sonetiști, pamfletele Bardului și concediul șefului de șantier, se declară armistițiul. Clonele se dau din nou la fund. Barmanul dă afară poeții și își convoacă cenaclul. Buricosul, ca să se liniștească, copiază un articol de popularizarea științei în mase. Masele, dezamăgite că bâlciul n-a ținut măcar până la Revelion, pleacă la Romexpo, la un bilet în plus. Cine nu apucă, îl vede pe Tom Jones la televizor, de aproape, la căldurică, lângă iarba verde, plină de promoroacă, de acasă. Cine apucă bilet, îl vede pe Tom Jones de departe, de la etaj, în frig, fără lumină, la Romexpo.

Șeful îl admonestează pe urmașul presupus al năvălirii tătarilor, care, chipurile, ar fi scos primul iataganul, îndeamnă la pace și la bună-voie silită printr-un text care, ca deobicei, se vrea umoristic, dar e haios ca Piața Constituției după încheierea Revelionului. Se pare că e opera șefului din tinerețe, pentru care a fost expulzat de la Grădinița cu Orar Redus nr. 143. Ceva cu nume de filme lipite de șapca sau fundul poeților și poetelor. Corecțiile mai cârpesc turul șefului și mai dreg busuiocul. Îmbrăcat ca Statuia Libertății, șeful de șantier uită, așa nelegat la ochi cum e, și cu o sanda descheiată, să îl dojenească pe poetul buricos, care stârnise tot bâlciul, confundându-l cu un profesor. Și, încă unul distins. Șeful nu greșește însă când aruncă anatema și câteva promisiuni către cei plecați și întorși, care tot încearcă să-l muște de togă.

Mângâind, satisfăcut, cei doi pești care se zbat cuminți în plasele lor, șeful se întreabă, în gând, precum poetul-buricos, de ce o fi plecat de lângă boii lui.

2 ianuarie 2008””
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  finul totusi nu vrea sa-l sperie pe Calimero...

nasule, de nu-ti da mana
sa te dai mare si tare
pe post de ambasadoare
eu nu-ti mai trimit cadana
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-02 22:40:17
         
 
  o alta momeala aruncata Calimerului

daca nu amani pe maine
si revii chiar azi stapane
te primim cu sare, paine,
si-ti dam si zece cadane.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-02 21:33:22
         
 
  erata:

''e un dar mai potrivit'' ... ptiu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 21:00:26
         
 
  Radu iată o banană
Fiindcă după destul zel
Ai aflat că din savană
Ne lipsește-un …Ghiocel.
(Emanuel Cristescu)

Șefu, îți mărturisesc
că acea banană
eu un dar mai potrivit
pentru-o fetișcană...

oricum, să fie primit!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 20:59:42
         
 
  Mitică, vezi să nu fie din zaibărul cela de Pietrari! Se pare că nu-l prea gustă!:))
(Liviu S. Bordas)

el din luptele cu nuri
a iesit cu muschi fortosi
ce pot face muraturi
chiar din supra-buricosi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-02 20:51:20
         
 
  PREMIU Radu Ștefănescu

Radu iată o banană
Fiindcă după destul zel
Ai aflat că din savană
Ne lipsește-un …Ghiocel.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 20:39:32
         
 
  cel putin o revenire partiala...

stiind cam ce fel de bocanc
porti pe unul la urcusi
chiar de pute, tot la tzanc
ne-ar fi celalt piciorus.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-02 20:34:17
         
 
  Eu i-am făcut invitația. O reiterez. Totul a pornit de la sesizarea unei editoare care reclama un cuvant neacademic într-un text de-al lui Orasanu. Sine ira et studio am constat cuvantul si am invalidat textul. Cum am facut-o de nenumărate ori când am constatat personal încălcări ale regulilor, sau când am fost sesizat în acest sens.
Fac apel la editoarea care a făcut sesizarea dacă dorește să-și asume acea sesizare. Deoarece el mă acuză că nu a fost așa și că am inventat și l-am discriminat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 20:24:49
         
 
  V-am spus eu că mă place? :))))

Mitică, vezi să nu fie din zaibărul cela de Pietrari! Se pare că nu-l prea gustă!:))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 20:24:23
         
 
  catren pentru revenirea Calimerului

nasule, iti dam din vinul
acestui site un butoi
de te cobori printre noi
c-alt mesia n-avem.
finul*

* calimerul e nasul meu literar
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-02 20:19:48
         
 
  Eu unul regret plecarea lui Laurentiu Orasanu de aici. Desi n-am spus-o pana acum, absenta lui se simte. Poate mediati o intoarcere, fie ea si tardiva, domnule Cristescu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 20:18:49
         
 
  Si premiul? Macar un catren, acolo, unu' mic.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 19:53:39
         
 
  Pana mi se valideaza comentariul deja s-a ghicit. textul domnului Emanuel Cristescu unde se specifica:
''Vulgaritatea nu este permisa pe acest site.
Cei care nu pot decela vulgaritatea nu au ce cauta pe acest site.
Am lipsit mult si voi lipsi iar, asa ca va rog semnalati abaterile.
Am invalidat un text vulgar.
Cei care au scris vulgar se stiu. Sa ia atitudinea mea ca o atentionare. Daca recidiveaza voi fi obligat sa le iau posibilitatea de a mai posta direct.
Multumiri editorilor pentru sprijin.''

Si raspunsul lui Ghiocel:
''Domnule Cristescu, aveti onoarea sa spuneti ca ati invalidat un text curat, la care Buricea a facut un comentariu jignitor. Vi s-a cerut sa luati masuri, iar dumneavoastra imi anulati textul.

Astept sa fiti drept. Revin cu amanunte, daca e cazul.

Citati va rog vulgaritatea din textul meu. Aia cu stiutul celor care scriu vulgar ma baga intr-o oala de care nu apartin. Nici cand am fost jignit de Cercel nu ati luat masuri. Vreti sa aflati explcatia?

Calimero
Postat de catre xxxx xxxxx la data de 2007-06-14 12:34:51''
 
Postat de catre zabet mihai la data de 2008-01-02 19:50:20
         
 
  Laurentiu Orasanu

 
Postat de catre zabet mihai la data de 2008-01-02 19:46:13
         
 
  Răspuns corect.
Laurențiu Orasanu, Ghiocel sau Calimero.
El este autorul textului ””De ce-am plecat de lângă boi?"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 19:43:07
         
 
  Laurentiu Orasanu?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 19:39:29
         
 
  hm! recitesc textul, poate descoperim oul lui Columb:)  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-02 19:16:44
         
 
  Nu. Nu este Andrei Florian.
Mai încercați.
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2008-01-02 19:13:43
         
 
  Andrei Florian?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 19:11:24
         
 
  La mulți ani! Un an bun vă doresc!
Leonard Ancuța?
 
Postat de catre Mariana Ghicioi la data de 2008-01-02 19:00:35
         
 
  Nu ați ghicit. Nici Madame Pompadour, celăbră în arta diplomației, nu a ghicit.

Este un nume foarte cunoscut și a activat o vreme pe site-ul nostru. S-a retras după ce i-am invalidat un text reclamat de o editoare, text care conținea un cuvânt neacademic.

Oare ar fi mai mobilizatoare instituirea unui premiu?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 18:50:50
         
 
  Are aer de Constanța!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2008-01-02 18:43:31
         
 
  eu am spus ca este Dan Cârlea! psiholog rafinat, bineintentionat, din pacate... însurat:)
să fi spus într-atât de finuț, cum de nu s-a înțeles?:))

Fetița cu chibrituri.
aștept recompensa:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-02 18:38:33
         
 
  raman la parerea mea, e o femeie

Ioan Peia nu ar fi rezistat mai mult de 10 randuri fara sa explodeze, e prea soft sa fie Peia.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 18:25:02
         
 
  Nu ne fierbeti! Vreau sa dau o stea si nu am cui!...

Cristi :)
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-01-02 18:14:10
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Prima parte, până la PS, inclusiv, eu am scris-o. Textul celălalt nu. Dar nu disperați. Sigur vor fi oameni care vor descoperi autorul. Sunt referințe stilistice în text, sunt referințe webografice, etc. Viscolul să fi afectat site-ul mai mult decât Dan Cârlea?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 18:08:39
         
 
  ''Mătrăguna nu are asemenea umori. Ea are sfichi de umorist fin.''
(Emanuel Cristescu )

Aferim! am simtit-o pe propria piele...

:))))))))))))
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 18:08:25
         
 
  Eu ma dau batut! ...

Hopa ... Doar daca nu este un text compus chiar de dvoastra, dle Corbu! :)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-01-02 18:03:02
         
 
  Mătrăguna nu are asemenea umori. Ea are sfichi de umorist fin. Niciodată nu și-ar putea denomina foștii colegi de, savană după unii, cireadă după alții, boi.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 18:00:24
         
 
  Aduce la stil cu Mătrăguna. Deși nu cred că e ea. N-are șfichi atîta cît ar trebui.
Da' poate n-a fost în cea mai bună zi a ei.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 17:55:37
         
 
  N-ați ghicit, mai încercați.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 17:45:00
         
 
  Si CTA-ul ar fi putut comite astfel de texte in tineretea lui literara vascoasa si neinveninata...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-01-02 17:37:04
         
 
  E Ioan Peia, după o pastilă de Rudotel.
Referirea la Rudotel nu are nimic malițios în ea. Fără Rudotel ar fi fost mult mai dezlănțuit.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 17:32:02
         
 
  Nu ați ghicit. Este un redutabil umorist și om de spirit pe care, este adevărat, l-am cam supraestimat. Dacă nu ar fi fost "Mângâind, satisfăcut, cei doi pești care se zbat cuminți în plasele lor, șeful se întreabă, în gând, precum poetul-buricos, de ce o fi plecat de lângă boii lui." aproape că nu i-am fi putut reproșa mare lucru. Un dignostic stiric reușit.

Mai așteptăm câteva tururi până să-i dăm numele. Mai încercați.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 17:09:24
         
 
  Mihai, dacă el e restanțier, mărturisesc sincer că n-aș dori să încrucișez spada cu un integralist.
Deși, mai știi, șansa ar putea fi de partea mea. Eu iubesc logica de tradiție mefistofelică! :))

Sincer, nu bănuiesc. Mor de curiozitate.

La mulți ani și ție.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 16:42:52
         
 
 
dupa felul in care concepe viata, cred ca-i un elev de-al meu de la cursul de Logica dialectica, restantier.
oricum iubeste logică clasica, de tradiție aristotelică si face confuzie cu logica simbolica

Liviu Bordas cred ca banuieste cine-i.

la multi ani prieteni
mihai
 
Postat de catre mihai-oliviu cristea la data de 2008-01-02 15:46:19
         
 
  ce face iubirea din om:)  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-02 13:09:34
         
 
  ăsta era unul din argumentele care mă fac să cred ca e femeie :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 13:05:12
         
 
  Un lucru e cert: mă place! :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 13:01:13
         
 
  hint inutil, după risipa asta asta de energie, evident că a fost

în orice caz, cred că a plecat înainte de a veni eu, si cred că e femeie

boul Zapis
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 12:49:22
         
 
  textul postat, citit pe fundalul muzical propus de Josy, devine mai interesant. imi imaginez un tablou de toata frumusetea in care lumea mirobolanta a personajelor din context, ( oi, boi, etc):):) se agita in jurul buricului care a declansat intreaga istorie. de aici si zicala: ne-nvartim, ca buricul in jurul pamantului? :)

Europeea, LA MULTI ANI!. iti doresc minti luminate, si, cel mai important, sa nu te prabusesti sub greutatea lor:)

cu respect si admiratie :)
Fetița care cladeste castele din chibriturile oferite de Dan Cârlea:)

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-02 12:46:32
         
 
  "Despre ținerea lumînării" sau "Efectele literare ale voaierismului".

Dezavantajul major al trasului cu ochiul printr-un vizor improvizat este acela al imposibilității cunoașterii și corectării tuturor erorilor de refracție.

Aș fi preferat să-l citesc sub semnătura autorului. N-ar fi avut de ce să se jeneze postîndu-și textul aici. Doar dacă nu-l macină vreun acut sentiment de superioritate. Nu ne-a dat temeiuri să credem în așa ceva. În superioritate, vreau să spun. Sentimentul, posibil să existe. Oameni suntem.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-01-02 12:46:15
         
 
  "după IQ, nu pare de la noi din savană"

S-a luat notă de răspunsul tău autocritic.

Hint: a fost și la noi în savană.

Mai încercați!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-01-02 12:42:42
         
 
  după IQ, nu pare de la noi din savană

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-02 12:14:06
         
 
  Credeam ca am scapat de boi!
Ma-ntorc cu dragoste la oi!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-01-02 11:42:40
         
 
  oh yeah!:)

 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2008-01-02 11:17:42
         
 
  Combate tare, nenică!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2008-01-02 11:00:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE