FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
text 46
Text postat de Emanuel Cristescu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iulia,
Am socotit dintotdeauna ca omul, chiar inlantuit, are libertatea alegerii: sa urasca pe cei ce-l oprima si sa doreasca razbunarea, sau sa rabde, sa ierte si sa uite, ca orice crestin adevarat. Vor fi fiind si pe aceasta pagina talibani, inflexibilitatea manifestata de unii asta ar arata, in cele din urma. De ce sa se fi chinuit Dumnezeu sa-si trimita pe Pamantul Oamenilor ipostaza sa lumeasca, Bunul Crist, a toate iertator, ca sa ne invete acel lucru uimitor de simplu, si anume iubirea de aproape? Atata cheltuiala de energie divina pentru nimic? Eu nu cred. Cred ca acest secret la indemana tuturor ar trebui pretuit asa cum se cuvine. Mai ales de intelectuali, care au la indemana arta cunoasterii Adevarului. Ziceam mai devreme ca ar trebui sa-i iubim pe ceilalti chiar si atunci sau mai ales atunci cand ne-au dezamagit. Acest exercitiu e la indemana tuturor. Sa nu-l irosim in meschinarii inutile. A propos, nu sunt nici sectant, nici bigot, nici chiar un credstin fanatic, am o relatie normala, pair to pair, cu Dumnezeu, cred eu, si-atat! Cu mare dragoste pentru voi toti, Kostanu.
 
Postat de catre sters sters la data de 2007-08-01 07:34:16
         
 
  e vara cald duceti-va in parc cititi ceva plimbati-va copiii nepotii prietenele chill domnilor
de ce va uscati nervii de pomana ?
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2007-07-31 14:33:01
         
 
  Flutur si eu o ramura de maslin ! Amara...

ps - din exterior, unii zic ; ' unde se aduna 2 romani e gata o paruiala ' !:):( hm, la cati romani suntem pe europeea. RO - sigur nici dl Emanuel Cristescu nu stie, se va fi instaurat ca procedeu ne-literar decimarea ...
...la 10 texte afisate, unul 'decimator'...
ca nou venita pe site, ma intreb daca e o manifestare a gandirii artistice...paroxistice ?
...sau am putea gandi precum Kosta, e greu ?
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2007-07-31 13:50:41
         
 
 
O sa va rupeti coltii in pielea mea insa...

Toval, șorici? Cu ce obișnuiești să-ți tălpuiești obrazul?

Dacă ai fi versificat comentariul scrîșnit, ai fi reușit, ca de obicei, doar un sonet scremut.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2007-07-30 18:47:37
         
 
  'Tacutului (banuiesc o clona dar nu vreau sa cad in aceeasi paranoie de care sufera LC, CTA si altii... :)'

Paranoia este la 'dansa' acasa :)))

domnule Cristi-Anne nu obisnuiesc a-mi lasa numarul de telefon pe site-uri dar pentru dumneata fac o exceptie, va las numarul aici pentru a verifica oricand doriti si va veti da seama ca nu sunt o clona. Eu sunt ORIGINAL domnule , nu ma poate clona nimeni. cat despre fraza dumneavoastra din alt comentariu, la dresa mea , citez : 'te distrug' , slabe sanse domnule. Chiar sunt convins ca nu cantariti ceva mai mult decat o ratza. Si daca ati avea greutatea unei curci , tot marunt sunteti pentru mine .

0726440308

aproape toate cele bune - Mitica

 
Postat de catre toma necredinciosu la data de 2007-07-30 18:08:05
         
 
  am citit textul, nu stiu de unde a pornit galceava si nici nu ma intereseza, nu am rabdare sa citesc comments. cineva m-a rugat sa aduc ramura de maslin, am adus-o.

porumbita in timpul potopului:)
 
Postat de catre I BG la data de 2007-07-30 16:39:35
         
 
  Dle CTA,

Daca as fi versificat acel comentariu (cum de altfel am si facu in sonetul postat) ar fi avut mai multa valoare estetica, astfel incat sa fie acceptat drept satira si nu drept amenintare/jignire? Dle CTA amintiti-va ca m-ati jignit intr-un mod oribil, personal si cu toate aceste v-am batut intai obrazul si v-am rugat sa va cereti scuze. Oricine poate gresi... dar dvoastra nu puteti recunoaste acest lucru.

...Si cand ma gandesc ca mi-am facut procese de constiinta gandindu-ma ca v-am speriat prea tare si plecarea de pe sait mi se datoreaza intr-o oarecare masura :). V-ati intors printre noi cu binecunoscutele eseuri insa si cu binecunoscutele polemici jignitoare si poze cu anusuri si cu curci (scuzata sa-mi fie cacofonia deloc intamplatoare :)). Nu va face onoare...

Imi mentin pozitia:
muscati-ma in modul asta scarbos pe mine si lasati-le in pace pe doamnele Gina Goia, Miruna Dima... O sa va rupeti coltii in pielea mea insa... :)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-07-30 16:20:16
         
 
  Pana la orele 17 sunt de serviciu la facultate. Asa ca daca mai sunt probleme acumulate le putem detensiona. Noroc ca functioneaza aerul conditionat si nu ma pot inflama. Astazi sunt extrem de calm. Nu ma afecteaza nici loviturile sub centura, nici rautatile si, ciudat, nici prostia unora. Care, probabil, prin zone mai caniculare, a inceput sa fiarba si da pe dinafara...
Sunt pe receptie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 16:10:55
         
 
  Nu intra in sfera academica insa cred ca ar trebui sa traiasca si compexatii.

Gaudeamus.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 16:03:30
         
 
  Traiasca scoala!
Traiasca profesorii!
Traiasca fiecare-ntrebator!
Traiasca fiecare-ntrebatoare!
Fie ca ei sa-nfloreasca de-a pururi!

traiasca tovarasul !
traiasca partidul !
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2007-07-30 15:59:41
         
 
 
Domnule CTA (va raspund dvoastra primul) :
in josul acelui text
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=13246

am scris (cu rosu)
Nota: Acest text este doar o satira.


Stimabile,

Ne duci cu preșul unei memorii mult prea selective, în Sonet 26 (În bar), prin subsol spui însă fățiș că-ți place mai mult mîrlănia (căreia, de neînțeles, îi găsești o scuză în arte pe care cum se vede nu ți le-ai însușit):

am practicat ani buni kiokushinkai asa ca o sa-ti sara cativa dinti din gura daca ma hotarasc sa ma tin de promisiunea de a te plesni peste bot. Te apropii prea mult ...

Cristi (a patra clona) Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2006-12-30 22:44:11



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2007-07-30 15:57:31
         
 
  am descoperit tarziu aceasta dezlantuire si risipa de orgolii pe site, am luat la cercetat sa-i gasesc originile, in speranta ca undeva o fi existand, bine ascunsa, o justificare.
n-am aflat-o nicaieri.
exista, in jurnalul ginei, ceva care aduce jigniri personale cuiva? eu n-am vazut asa ceva si am facut efortul de a obiectiva scrierea sa, atat cat sunt eu in stare.
inteleg polemica, sunt adepta ei...atat timp cat amandoua sau toate partile o cultiva cu respectul cuvenit fata de celalalt (ceilalti), dar nu inteleg aceasta navala de invective la adresa unuia sau altuia.
doar pentru ca in razboi totul e permis...al cui e razboiul acesta? pare sa fie o lupta care nu merita efortul sau dedicatia nimanui.

si, totusi, exista stil, chiar rafinamemnt in orice batalie...
am citit pe-aici lucruri pe care nu le-as fi dorit nicodata posibile pe acest site.

qui prodest? si cine are de gand sa puna capat acestei inversunari care imaculeaza ...peisajul?
 
Postat de catre nastia muresan la data de 2007-07-30 15:55:06
         
 
  Ca unul care m-am 'bucurat'deja de o primire ostila a unui text al meu pe acest site, text care a fost facut praf fara a fi citit cum trebuie, ma vad silit sa accept ca se manifesta uneori pe-aici ura atavica, viscerala, de neinteles. Cum se va fi ajuns la asemenea detestari de persoane sau de personaje, dracu numai poate sti. El care nu face nici poduri, nici biserici, ci seamana ura si culege vrajba.
Asistam mai deunazi cum doi cunoscuti de-ai mei de pe site, unul cunoscut si ca persoana, celelalt numai ca intelect, de pe europeea, isi sarisera la gat unul altuia fara a se fi cunoscut fizic, sunt sigur, niciodata (fizic=fatza-n fatza)Ce ingrijoreaza mai mult este faptul ca se consuma cu aceste mici tribulatiuni sentimentale spatiu si timp pe care distinsii autori l-ar putea utiliza pentru a comenta competent si la obiect 'opera' preopinentului, iara nu persoana aceluia. Ura, viscerala, scarba si antipatia sunt sentimente negative puternice care, va spune un om batran, se intorc sa urateasca sufletul care le emite, iara nu pe acela carora le sunt adresate. Deficitul de imagine personala este al emitentului, chiar fara remarci exterioare. Cum de se intampla asta, numai Dumnezeu stie, dar exact asa se intampla, pe cuvant de traitor. Indemnul acela cristic cu intoarcerea obrazului, desi pare tuturor intelectualilor pe care i-am cunoscut o gluma buna, e valabil suta la suta. Raspunsul cu rau la rau, naste rau in proportie geometrica, poate chiar factoriala!De ce ne-am uri unii pe altii cu inversunare? Nu e nici o distractie in asta, va asigur, iar beneficiile, nu exista. Daca un text este profund gresit si neliterar, spune-i omului sa-si vada de treaba. Dar nu-i varsa in crestet o galeata cu laturi, e la fel de sensibil ca si tine, te asigur. Inchei spunandu-le eventualilor mei dusmani sau detractori: s-auzim numai de bine! Doamne, intoarce-i la bunatate si la rugaciune pe toti rauvoitorii! Cu respect, Kosta
 
Postat de catre sters sters la data de 2007-07-30 13:32:41
         
 
  ,,a se intelege ca este o figura si stil si nu m-am apucat sa ma plimb cu pusca prin Europeea,,

Nu mai plange ca o minora, altii folosesc figurile de stil in mod inteligent nu ca pe-o maciuca, in fapt fiind doar un betigas de la o banala candy. Tu ai inceput, asa ca trebuia sa te gandesti daca esti in stare sa si termini. Ca de obicei, ai incheiat plangandu-te la autoritati ca nu ti-a iesit figura contra vantului. Ca intre barbati te sfatuiesc sa ai ceva mai multa limpezime in tot ceea ce comiti aici.

Sal`tare
Serge
 
Postat de catre moș teaca la data de 2007-07-30 11:54:35
         
 
  Citatul complet este "Tineti-va departe de mine pentru ca eu nu o sa va dau de mancare, nu o sa va fac injectii ci o sa va impusc fara mila." pentru a se intelege ca este o figura si stil si nu m-am apucat sa ma plimb cu pusca prin Europeea.
Sunt tras de urechi iarasi in timp ce sunt facut IDIOT de catre un utilizator de pe sait... :(

... si intr-adevar am omis textul prin de fiere al numitului CTA.
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=19515
Ma intreb cateodata cum pot unii oameni secreta atata fiere... :(


Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-07-30 11:33:18
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Liviu Bordaș, mulțumesc pentru remember. Și eu am citit-o cu tot disconfortul de care sunt capabil. Pentru moment am fost chiar furios. Însă mi-am zis: misiunea europeei este alta.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 10:51:48
         
 
  Cristian Vasiliu,

"ci o sa va impusc fara mila"

S-a mai reținut și academica formulare de mai sus.

Distinse Cristian Vasiliu cu asemenea limbaj FASCIST, chiar dacă ai avea dreptate tot pierzi.

Link-urile invocate trimit la niște satire ca replici, presupun, ale reverberațiilor jurnalului ginei goia. Atenție nu sunt nume proprii, nu sunt persoane nominalizate.

Când afirmi ceva despre cineva, și când acest ceva este nu prea măgulitor, poți presupune că nu întotdeauan ai de-a face cu un creștin sadea care să întoarcă și obrazul celălalt. Iar a nu anticipa posibile replici neconvenabile este mai mult decât o scăpare stilistică, este o vulnerabilitate.

Așadar, te rog renunță la acest limbaj aici și apoi putem discuta civilizat orice problemă.

Sper din tot sufletul să fi fost o figură de stil și că nu ai asemenea pulsiuni eutanasiene.


PS.

Eu știu că Florin Rădulescu, Cristian Vasiliu și Radu Ștefănescu sunt persoane diferite. Se vede și din stil. Că aveți anumite simpatii reciproce este de înțeles însă a vă susține necondiționat, afirmații ca aceea de mai sus, pentru mine este de neînțeles. Creația înseamnă în primul rând capacitatea de a difuza bucurie și abia în plan secund de a te bucura ca fiind sursa acelei bucurii.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 10:47:38
         
 
  În scîrbă simți o aversiune care merge pînă la dezgust, repulsie și greață. O silă imensă în care disprețul are o pondere cu mult mai mare decît ura.

Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu


Probabil că într-un astfel de moment de dezgust a postat ilustrul comentator textul >Panică la bursa euro....<
Sila cu care l-am citit a fost imensă. N-o compar cu ura pentru că elementul de comparație lipsește. Nu urăsc pe nimeni. Doar detest.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-07-30 10:37:18
         
 
  Domnule CTA (va raspund dvoastra primul) :
in josul acelui text
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=13246

am scris (cu rosu)
Nota: Acest text este doar o satira.

si am adaugat si drept motto atacul infect la care m-ati supus:

Celui care a scris:
“Anul acesta îmi va merge bine,
Din prima clipă m-am chivernisit:
Proteza văd că încă îmi mai vine
Iar Pișpiriu s-a cărăbănit.”

Tacutului (banuiesc o clona dar nu vreau sa cad in aceeasi paranoie de care sufera LC, CTA si altii... :)

"nu pun in discutie talentul poetic ci...sanatatea mentala.

cu un anumit fel de respect - Mitica"
Postat de catre mitica tacutu la data de 2007-07-30 06:32:51

Mitica... Ma prefac ca nu am auzit ce ai zis... NU ma cunosti, nu te cunosc... Plec de la presupunerea ca doar te-ai ratacit... Asa ca iti bat obrazul si te rog sa ramai deoparte...

Domnule Cristescu sa inteleg ca doar atat s-a retinut din comentariul meu... Dezamagit... Ca de atatea ori...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-07-30 10:28:50
         
 
  Loredana Cristea,

1.Am citit superficial. "Marș"-ul nu-ți aparține.

2. Felicitări pentru noua calitate aceea de studentă. Pentru tine și pentru toți aceia care doresc să rememoreze anii studenției, postez mai jos un "text de sezon"

Gaudeamus igitur,
Juvenes dum sumus;
Post jucundam juventutem,
Post molestam senectutem
Nos habebit humus!

Vita nostra brevis est,
Brevi finietur,
Venit mors velociter,
Rapit nos atrociter,
Nemini parcetur.

Vivat academia,
Vivant professores,
Vivat membrum quodlibet,
Vivant membra quaelibet,
Semper sint in flore!

Sa ne bucuram, asadar,
Cat inca suntem tineri
Fiindca dup-o tinerete agitata,
Si-o batranete-ngreunata,
Tarana ne va avea pe toti.

Viata ne este scurta
Va fi terminata prea curand,
Moartea vine fulgerator
Atroce ne agata-n ghearele-i.
Nimeni nu-i crutat de-aceasta.

Traiasca scoala!
Traiasca profesorii!
Traiasca fiecare-ntrebator!
Traiasca fiecare-ntrebatoare!
Fie ca ei sa-nfloreasca de-a pururi!


 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 10:07:16
         
 
  CTA

"In scîrbă simți o aversiune care merge pînă la dezgust, repulsie și greață. O silă imensă în care disprețul are o pondere cu mult mai mare decît ura."

Chiar și acestea pot fi sublimate în creații care să-l facă pe eventualul adversar care poate provoca asemenea "angelice stări" fie să roșească, fie să se ambiționeze și să scrie și el și mai bine, fie să-și contemple neputința, fie să renunțe ori, în cazul cel mai de nedorit, însă de regulă cel mai sigur, acela al minimei rezistențe și maximei probabilități, să continuie să-și exhibe frustrările, neîmplinirile, ura, și alte tare care diferențiază un artist adevărat de un epigon sadea.

Cu rudimentară simpatie, accept scuzele.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-07-30 09:59:25
         
 
 
Vă cer scuze, abia acum am citit ce a comis marele sonetist. Dar dînsul este specialist în asemenea fapte, de anul nou mi-a promis o edentație totală fără anestezie. Are pumn, ce mai. Categoria cămașă de forță.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2007-07-30 09:06:36
         
 
 
Asist stupefiat, pe Europeea, la un război de uzură, la un război ilogic la un război care consumă mult timp care ar putea fi utilizat într-un mod creativ. Atitudini vindicative de neînțeles, o ură a cărei visceralitate face, cred eu, mult rău celui care o ””secret㔔. O stare nefirească de ””urmărire”” , de ””vânare”” reciprocă a unor useri care nu văd nimic bun în ce scriu, ce fac ori ce spun adversarii lor, pe care, cred, i-ar dori aneantizați.

Este simptomatică pentru atitudinea dv. aparent bonomă această apariție ca din neant (sau din empireu): asist stupefiat (sublinierile din textul citat îmi aparțin). De obicei, procedați ca rabinul șiret care ascultă fiecare parte și spune înțelegător: și tu ai dreptate! E un mod excelent de a nu face nimic și a da impresia că ești alături de necazul tuturor, făcînd, cum spuneți, doar apeluri blînde la calm și la înțelegere.

Și totuși situația este alta. Una care este inflamată din vremuri imemoriale cu repetate recidive săptămînale. Și care ar cere... măcar niște acțiuni preventive. Dar dv.n-aveți nici o culpă, știți doar, atunci cînd criza (cronică dealtfel) se află într-un puseu mai zvăpăiat, să incriminați pe cei implicați de ură. Într-un fel nu mă miră, este un mod de a arăta că persoanele respective au ajuns în asemnea hal încît nu mai e nimic de făcut și vă puteți spăla pe mîini satisfăcut.

Este însă modul cel mai comod și rudimentar de a vedea lucrurile. Vă propun să luați în considerație și o altă atitudine a unora dintre combatanți, una cu mult mai multe nuanțe și cu mult mai multe rădăcini în complexitatea umană: scîrba.

Scîrba te cuprinde în fața faptelor urîte, nedemne, dezgustătoare. A josniciilor, mîrșăviilor, ticăloșiilor. În scîrbă simți neplăcere, mîhnire, amărăciune, dar și oroare; supărare, tristețe, necaz, dar și ostilitate. În scîrbă te simți sfîșiat între dezacord, dispută, discordie și groază.

În scîrbă simți o aversiune care merge pînă la dezgust, repulsie și greață. O silă imensă în care disprețul are o pondere cu mult mai mare decît ura.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2007-07-30 08:48:46
         
 
  In mare parte aveti dreptate , dar referitor la faptul ca cereti sa cei de aici sa faca un proces de constiinta pentru a descoperi daca sunt compatibili cu acest site,aici mai este de discutat. Pai cum poate acest Cristi-Anne sa faca un astfel de proces de constiinta? Acest Leonida Lari al site-ului,si cand ma refer la Leonida nu pun in discutie talentul poetic ci...sanatatea mentala.

cu un anumit fel de respect - Mitica
 
Postat de catre toma necredinciosu la data de 2007-07-30 06:32:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE