FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mihail, ma bucur ca ai inteles si ca ti-a placut...

Ionut, am sa incerc sa raspund punctual:
1. Eliade si Cioran impreuna nu au vandut 1 milion de exemplare, in timp ce marii scriitori vand zeci de milioane...
2. Africa de Sud, Turcia, India, Japonia, Nigeria, toate au laureatii ai Premiului Nobel si scriitori cititi si cumparati pe plan mondial... Deci nu cred ca limba este problema... Putem traduce sau putem scrie direct in engleza...
3. Se cumpara si poezie: Transtromer de exemplu vinde f. bine... Iar aceste teorii cu poetul special trebuie sa se prabuseasca... Este absolut acelasi lucru...
4. Romantismul trebuie sa moara, pentru ca altfel nu facem decat sa devenim ridicoli - vezi cazul Plesu-Patapievici cand cei doi s-au revoltat pentru ca au fost intrerupti de un meci de fotbal - asta este realitatea si asta vor oamenii sa vada!!
Eu iti multumesc din suflet pentru efortul de a citi si de a lasa aici aceste cuvinte... Am sa ma gandesc la sugestiile tale...

Tea, iti multumesc pentru cuvintele tale frumoase... Nu, sa nu scriem pentru vulg, pentru ca vulgul oricum nu mai exista... Dar este de inteles de ce un om care munceste 10 ore cand vine acasa vrea sa il citeasca pe Dan Brown in loc sa il deschida pe Manolescu... :) Asa ca trebuie sa ne gandim si la asta atunci cand scriem...


Va multumesc inca o data pentru cuvintele voastre si pentru citire...

Va mai astept

cu cel mai mare drag intotdeauna

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-04-23 13:02:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  erata: care nu....trecem......scuze, Calvar  
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2007-04-22 16:31:24
         
 
  Interesanta pledoaria ta, (ca sa folosesc termenul lui Mihai) un fel de 'scrieti baieti, numai scrieti!' a lui Eliade Radulescu...... directionat catre complexitatea realitatii carenu'este impartita in alb si negru'-bine spus!. Imi place ca expunerea vine de la un tanar, ceea ce inseamna....viitor....pentru ca noi, cei veniti din lumea aia pe care tu o cunosti pe sarite, din carti , avem limitele ...cenzurii, cea oficiala si mai ales cea personala....cotrobairea prin real jucandu-ne feste.......ne temem de el, il repudiem din start, il reconpunem fantezist si chiat trecep pe langa.....literar vorbind.
Nu-mi surade, insa, ideea ta ca trebuie sa se scrie pentru vulg, trebuie sa se scrie asa cum scriitoril simte realul, asa cum il judeca, asa cum ii comunica si abia atunci vor iesi la lumina valorile....
Literatura romana nu e mai proasta decat altele....ba chir, poezia e mult mai sus decat ii atribuim noi credit.... proza.....are probleme, e adevarat...vom vedea!
Ce ar putea ajuta iesirii pe'piata lumii' ar fi un 'public relations' care sa aibe la baza incredere in sine.....si ce-o mai fi nevoie....
Apreciez articolul asa cum apreciez scrierile tale in general si, mai ales, Poezia ta.
Cu drag, Calvar....si vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2007-04-22 16:28:40
         
 
  Petre, ai scris un ditamai articolul, in care ai si elemente corecte, dar si speculezi foarte mult, chiar ai marea greseala de a generaliza si de a amesteca proza cu poezia. Vorbesti mult dar lipsesc elementele cu trimitere la.
Exista exceptii in ceea ce ne priveste. Cioran si Eliade sunt foarte cunoscuti in toate colturile lumii, sunt in bibioteci, chiar si aici la librariile din Montreal am avut placerea sa ii gasesc in limba franceza. Eminescu la fel, este prezent si tradus in multe parti. Bineinteles, batalia mai recenta acuma, indobitocirea face ca sa ne ignoram marile valori in loc sa le recunaostem si promovam, sa ne batem cu pumnul in piept si sa calcam pe cadavrele acelor mari ai nostri.
Problema este ca limba romana este o limba mica, Romania o tara la fel de mica(si inapoiata) si ca nu vor avea iesire decat geniile sau cei care vor incerca, traind in exil, sa asimileze noul mod de viatza, sa si-l insuseasca si sa se identifice in acest cadru( asa cum au facut-o majoritatea celor mari ai nostri).
In poezie, nu poti condamna un poet pt ca scrie pe el, este o mare greseala, poezia inseamna suflet, viatza si sentiment. Este greu sa extrapolezi poezia, mai ales in epoca aceasta contemporana in care sunt milioane de poeti. Un poet nu doreste sa exhibitioneze si nici sa castige bani din asta. Un poet este, privind targetul financiar si valoric, perdant din start.
In proza insa, se poate umbla la literatura comerciala, asa cum a facut si Cartarescu dupa ce cred ca a realizat ca poezia lui nu i-a adus niciun venit din care sa poata trai, si poti specula necesitatile masei, tendinta actuala, dar mie unul mi se pare cam ipocrizie(necontestand talentul).
Literatura(proza in special) a devenit din pacate batalie de marketing, publicitate, scenarii la hollywood, pe de alta parte, reactia prompta a vulgarismului, literaturii underground, a literaturii pe internet etc etc.
Eu cred ca romantismul nu va muri niciodata si ca cei care il vor pastra in aceasta mizerie cotidiana, in aceasta societate cinica, asa cum o descrii tu, cei care il vor pastra si vor reusi sa il adapteze usor la tendintele moderne. Este un procesc de tranzitie, de redescoperire a identitatii, este un pas spre un nou trend mondial. Adevarul este atat de relativ in toate aceste lucruri, nu cred ca ar trebui sa ne batem capul ca autori despre cum sa scriem ci, sa facem ceea ce ne dicteaza constiinta, sufletul nostru, ceea ce ne face pe noi fericiti. Daca vrem sa le aratam celorlalti cine suntem, trebuie sa fim sinceri, altfel, poate ne vor privi altfel cei de afara sau cei de langa noi. Deci si de bune si de rele in articolul tau, recomand exemplificare si trimiteri, este bine totusi un subiect extrem de sensibil, care poate ii va face pe cei care scriu doar de dragul de a scrie, sa se interogeze si sa ia o decizie in ce ii priveste. Numai bine.
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2007-04-22 15:56:08
         
 
  O pledoarie pertinenta ptr o literatura scrisa de oameni, pentru oameni, nu neaparat ptr elite!
Felicitari si votez un text de un realism autentic!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2007-04-22 03:19:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE