FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Dana Banu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dorina, îți mulțumesc pentru lectură, însemnare și apreciere.  
Postat de catre Dana Banu la data de 2007-01-22 09:23:28
         
 
  Precum in majoritatea versurilor pe care le scrii,poemul tau trezeste interesul cititorului cu destule argumente. Prima strofa m-a tinut in ea multa vreme...
As mai cita:"privește numai cum se zbat în carnea lumii
inocențe stranii ..", "siberiană depărtare a mea"...
Cu interes, Dorina
 
Postat de catre Dorina Baston la data de 2007-01-22 03:49:45
         
 
  Petre, sunt bucuroasă să te știu privind mereu cu îngăduință textele mele

îți mulțumesc
 
Postat de catre Dana Banu la data de 2007-01-21 14:52:37
         
 
  dana, ca de obicei, poemele tale sunt pur filosofice, se intrupeaza intr-o multitudine de concepte foarte interesante...

Am citit cu mare placere si m-am lasat purtat pe aripile acestora...

votez

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-01-21 12:43:53
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  în fața unui asemea exercițiu de lectură nu pot fi decât surprinsă și desigur onorată

remarcabilă finețea interpretării, un ochi critic ce se dovedește nu doar atent ci și avizat

mulțumesc
 
Postat de catre Dana Banu la data de 2007-01-21 12:17:26
         
 
  Exercițiu de lectură

Între ușa deschisă și depărtarea siberiană

Înțelepțirea nu e un dat. Este, pentru unii, o aspirație, pentru alții, o trecere a timpului iar pentru câțiva este o uimire. Se mai spune c㠄înțeleptul cunoaște”. De multe ori, această stare tranzitivă spre înțelepciune este percepută ca un nou început, o nouă treaptă, un nou orizont. Poate nu atât în plan pragmatic ori contingent cât mai ales în planul conștientizării sau al percepției detașate, obiectivate oarecum, a lumii și hățișurilor acesteia, în plan spiritual. De multe ori înțelepciunea este asociată verbului „a ști” dar, din păcate, la nivelul subiectului înțelepțit, ușor dichotomică, verbului „a putea”. Există și starea de percepție empatică a fenomenului când, la nivelul eului cognitiv, se produce o iluminare de tip „ex ante” care ar putea fi interpretată ca o maturizare forțată a subiectului perceptiv un fel de premoniție a întâmplărilor proprii din timpul ce va să vină. Pare că în această ultimă ipostază poate fi surprinsă autoarea textului cu titlul „Siberiană depărtare a mea” (ușor livresc și cam prețios, „Depărtare siberian㔠în opinia mea putând fi suficient) deoarece coroborarea „înțelepciunii textuale” cu „diacronia autoarei” nu justifică plasarea ipostazei poetice a acesteia într-o altă categoremă dintre cele enumerate mai sus.
Astfel, asemenea uni patriarh peste care vor fi trecut ani și ani, autoarea ne introduce în poem ex abrupto cu un vers apoftegmatic, aproape biblic: „vine o vreme când pentru toate se deschide o uș㔠care poate reflecta în plan poetic acel nou orizont, nouă treaptă, nou început. Un punct de inflexiune existențial, moment poate de analiză și evaluare ori poate de decizie înțeleaptă. „Avem timp pentru toate” spune undeva Octavian Paler iar acest timp vine pentru fiecare ca o deschidere de ușă după cum ne spune autoarea textului de mai sus. Adică deschiderea ușii sugerează oportunitatea pe care eul ar trebui să o valorizeze. Această ușă, deschisă la vreme pentru „unele toate” dacă pot să mă exprim așa ușor paradoxal, paradox care aparține autoarei, deoarece imediat contrapunctic invoc㠄altele toate” legitimând astfel expresia mea, așadar pentru aceste „unele toate” se deschide o ușă în timp ce pentru altele se coboară un drum. Deschiderea ușii ar putea sugera, cum spuneam mai sus, noul orizont în timp ce coborârea drumului ar putea reprezenta consecințele acelui fugit ireparabile tempus, care, pentru eul cugetător, poate avea o traiectorie de tip „orizontic-ascensional” până la punctul de maxim, după care devine „coborâre” când „e întuneric e frig și desigur pustiu / bate un vânt aspru dinspre capăt de lume /
siberiană depărtare a mea” Vântul aspru dinspre capătul lumii poate sugera percepția unei posibile suferințe interioare cu trimitere la un autoexil solitudinal în care, în lumea bipolară în care ne aflăm, este posibil un comportament empatic tranzitiv, prin preluarea atributelor unui „el” real sau imaginar, oricum un el cu o devoțiune de tip egocentric „săpând mereu tranșee în care să te ascund” ca o manifestare a unei frici ori frustrări ajunse la limită. Limită care-l face să devină tranșant: „ ia-le și du-te” . Aceste cuvinte, par a fi rostite „siberian” și, cu tot altruismul devoțional de cedare a propriilor atribute „ochiul” lumina, cunoașterea, „mâna”, forța, „pumnul strâns” durerea, „haina aspră de bărbat” condiția ontologică masculină de tip sacrificial, aceste cuvinte deci, amplifică percepția de întuneric de frig și desigur de pustiu invocate mai sus.
Replica înțelepțită, contextualizează personajele într-un mediu existențial dificil și ostil care ar putea oferi șansa unei „rezistențe în doi” la agresivitatea acestor „vremuri târzii” în care „ caută oamenii aceștia cu umerii aduși înainte /
mereu și mereu încă și încă o povară”. Însă finalul, poate ca o expresie a imposibilității comunicaționale, dichotomizează personajele:
”închid ușa /
cu o haină bărbătească grea și aspră pe umeri /
siberiană depărtare a mea”
„ea”, preluând atributele „lui” și
„el” „mereu așteptând într-un capăt de drum”
Un el poate metaforic, mereu antitetic întâmplării.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2007-01-21 11:40:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE