COMUNICAT DE PRESA


Clubul „România-UE” Bruxelles


 


COMUNICAT DE PRESÃ


Bruxelles,


16  septembrie 2003


 


Implicarea românilor din Bruxelles în dezbaterile despre


viitorul României


 


Un grup independent de români care locuiesc în Bruxelles și sunt direct implicați în activități specifice capitalei europene au înființat recent Clubul „România–UE” Bruxelles. Clubul este independent financiar, fără caracter religios sau politic, independent de orice structură guvernamentală sau partid politic din România sau din spațiul UE. Scopul său principal este de a contribui la eforturile de integrare a României în UE si în mod prioritar, pentru perioada următoare, la realizarea obiectivului comun româno-comunitar - stabilit la Copenhaga și reiterat la Salonic – aderarea României la UE în 2007. Clubul se dorește un "think-tank" care să se constituie într-un element de opinie obiectiv și independent în ceea ce privește relațiile dintre România și UE. Clubul nu desfășoară activități comerciale și nu urmărește realizarea unui profit material. Principalele obiective ale clubului sunt sprijinirea eforturilor de integrare a României în Uniunea Europeană, promovarea imaginii României în mediile europene, promovarea expertizei românești în afacerile europene, facilitarea comunicării ideilor și principiilor europene în România.


 


Clubul “România-UE” Bruxelles a ales pentru primul an de activitate următoarea conducere: un președinte (Dan Luca, Manager la EurActiv, companie de media europeană) și doi vicepreședinți (Radu Cioponea, expert la EUROCONTROL, Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene și Valentin Cotâă, Director de Strategie pentru Romanian Research & Business Initiative Bruxelles).


 


În Bruxelles-ul european întâlnim deja români perfect integrați în mecanismul comunitar, care lucrează în instituțiile europene, federațiile industriale, companii de consultanță, presa europeană sau sectorul nonguvernamental. Chiar dacă fizic sunt prezenți în majoritatea timpului la Bruxelles, ei sunt în permanent contact cu sistemul românesc. Este important ca România să conștientizeze importanța acestora în mecanismul integrării în Uniunea Europeană.


 


„Integrarea deplină a României în Uniunea Europeană, aderarea sa la UE în 2007 și implicit finalizarea negocierilor de aderare în 2004, sunt obiective care îi privesc pe toți românii, fie ei în țară sau în exterior, și la realizarea cărora fiecare poate contribui într-o manieră sau alta. Tocmai de aceea am salutat cu deosebită satisfacție și bucurie inițiativa românilor de la Bruxelles de a constitui Clubul România–UE și îi asigur pe membrii săi de interesul și dorința Misiunii României pe lângă UE de a avea o colaborare cât mai strânsă. Doresc ca noul sediu al Misiunii situat în Rue Montoyer 12, să devină un centru de dialog permanent, un punct de întâlnire cu ușile larg deschise inclusiv și cu atât mai mult pentru membrii Clubului România-UE”, declara Lazăr Comănescu, Ambasador, Seful Misiunii României pe lângă UE.


 



Informații suplimentare se pot obține de la:


Dan LUCA / Președinte


Clubul „România-UE” Bruxelles


Tel : + 32 2 226 5818


Email : [email protected]


 


Notă: Prima acțiune publică a clubului este seminarul „Impactul alegerilor din Parlamentul European din 2004 asupra procesului de lărgire a UE - posibile implicații pentru România”, organizat joi, 18 septembrie 2003, între orele 19:30 și 21:30, în incinta Misiunii României pe lângă UE.


 

 
Redactia Redactia

Comentarii

  Pavel Dumbraveanu a postat comentariul in data de 2003-11-12

Buna treaba, dar va rugam sa nu uitati ca si in R. Moldova locuiesc romani care asteapta sa fie nu doar ajutati, ci si intelesi.


BACK
 

COMENTEAZĂ
| MEMBRI DE ONOARE | SPONSORI | SUMAR | PRIMA PAGINA | PUBLICITATE |  
| CAUTA | CONTACT| COPYRIGHT | REDACTIA | ARHIVA | LINKURI | WEB-CAM |
Nr. Pilot
  *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR ****