M-am săturat de actuala Românie

 Dragos STAN
Director Executiv
ONG ECO-CIVICA
bd Ferdinand, nr 141, BlA, AP 25, sector 2, Bucuresti
tel 0721.844.620
email : [email protected]
www.eco-civica.20m.com


"Selectarea si promovarea" tinerilor in partidele politice din Romania


Intrucat de aproape un deceniu, in Romania, aproape toti liderii politici isi manifesta public, la modul declarativ, deschiderea totala a partidelor proprii catre tineret (dorinta de innoire, schimbare) consider in acest sens, deosebit de utila descrierea dezamagirilor avute de un tanar roman oarecare, il voi numi subiect, ca urmare a dorintei sale de a face o cariera politica in Romania. Pentru informare mentionez ca subiectul in discutie este un tip foarte cultivat, fiind un adevarat "soarece de biblioteca", avand ca pasiuni : istoria, filozofia, literatura umanista - poate de aici i se trage acest "microb politic".


Totul a inceput acum vreo cativa ani , intamplator, cand la o intalnire a subiectului cu un bun prieten de-al sau, acesta i-a spus printre altele, ca este si presedinte la o asa zisa "asociatie de tineret", cu o denumire sugestiva si l-a invitat cu mandrie sa participe la intalnirile acestora . Astfel, subiectul nostru s-a dus la o prima intalnire a acestei asociatii cu un grup de tineri-manageri elvetieni, veniti in vizita in Romania, intalnire ce a avut loc in incinta Primariei Bucuresti, la cabinetul primarului general. Participand la aceasta intalnire cu grupul de elvetieni (erau vreo 15 persoane), dupa un dialog interesant cu acestia, dar si cu membrii asociatiei prietenului sau, pe care ii cunoscuse putin mai inainte, subiectul nostru va descoperi placerea de a polemiza la un nivel intelectual avansat, care ii va stimula pe viitor interesul pentru acest gen de intalniri. Dar tot atunci el a avut si un prim contact cu realitatea "damboviteana".. Intrand cu totii in cabinetul primarului general (in acea perioada parca provizoriu) unde fusesera invitati (ceea ce l-a onorat intr-un mod deosebit pe subiectul nostru), tinerii romani au ramas uimiti de deschiderea prin care primarul general aborda tineretul prezent. Astfel, dupa ce i-a salutat si a avut scurte conversatii cu tinerii elvetieni (intr-o franceza, engleza, romana - noroc cu traducatoarea) intr-o maniera exagerat de politicoasa, ajungand la grupul de tineri romani si intampinandu-l primul chiar pe subiectul nostru, cu un cald "hello" , acesta i-a raspuns intr-o romaneasca neaosa :"Am onoarea sa va salut domnule primar". Primarul mirat, a intrebat-o pe traducatoarea -insotitoare :"ce-i cu asta ?". Aceasta, spunandu-i ca era membrul unui grup de tineri romani, veniti si ei cu aceasta ocazie in scopul de a lega o colaborare (schimb de experienta) cu tinerii straini prezenti,(aratandu-i in acest sens si pe cei care erau pe langa subiectul nostru) a fost intrebata :" deci nu mai sunt alti straini?". Spunandu-i-se ca nu, primarul s-a intors brusc inapoi catre grupul de straini, ignorandu-i si lasandu-i perplexi pe cei aproape 10 tineri romani care de abia asteptau sa il salute, nu mai vorbim de "conversatii" cu acesta ...Oricum , facand abstractie de comportamentul primarului, intalnirea din ziua aceea, a fost pentru subiectul nostru introducerea intr-o "lume noua". Incepand din acea zi , a participat la mai toate intalnirile interesante ce aveau loc intre membrii asa-zisei "asociatii" a prietenului sau, unde se discuta liber, se lansau si se dezbateau subiecte interesante, proiecte avangardiste pentru tineret, polemici intelectuale constructive. Singura ciudatenie era ca aceste intalniri ale asociatiei se organizau la un sediu ciudat, si anume in aer liber, pe bancile din curtea unui partid politic (atunci la putere)- poate ca asta ii dadea o mare credibilitate. Insa dupa doua luni, subiectul nostru a aflat cu stupoare ca de fapt asociatia aceasta, care tot strangea membrii de prin licee, facultatii, nu exista legal iar banii de cotizatii pe care ii cerea si ii strangea "domnul presedinte" ii cheltuia dupa bunul sau plac, pana cand in urma unei sesizari s-a ajuns la politie si s-a demascat toata afacerea . Curios in acest caz este ca, in partidul respectiv, cei de acolo (membrii, conducerea) credeau ca intalnirile din curtea partidului sunt de fapt ale tinerilor din partid, dat fiind faptul ca presedintele asociatiei (prietenul subiectului nostru ) avea o buna relatie cu tinerii acelui partid .Participand cu placere la cam toate intalnirile care au avut loc acolo, subiectul nostru, care oricum nu platise nici o cotizatie, a avut prilejul sa cunoasca si cativa membri din acel partid ("seniorii" - fosti detinuti politici) care aveau obiceiul sa le povesteasca tinerilor experientele dramatice prin care acestia trecusera de-a lungul timpului. Dupa oprirea activitatii asa-zisei asociatii, avand in vedere bunele relatii pe care le avea cu acesti seniori ai partidului,(de fapt cam singurele persoane ce erau in permanenta pe acolo impreuna cu secretarele), subiectul nostru a incercat sa se implice in activitatea acestui partid, propunandu-le acestora sa aduca structura de tineri formata deja in asa-zisa "asociatie", in cadrul partidului. Numai ca un lider al seniorilor, un domn carunt si foarte sincer i-a spus : "stai linistit tinere, ce sa facem si cu ei, ca si asa se bat astia care ii avem pe "ciolan? de o sa se rupa partidul...!!!"(pesemne ca erau prea multi membri dornici de putere si prea putine locuri).Vorbele batranului s-au adeverit mai tarziu, pentru ca la un moment dat chiar asa s-a intamplat...


Vazand ca nu exista aici nici un interes la oferta sa de implicare, acesta a incercat apoi la un alt partid cu sediul situat vis-a-vis, un partid mai mic atunci, dar tot la putere . Aici era de fapt o filiala de sector (in partea cealalta fusese sediul central) . Interesant la prima vedere, aici se obisnuiau sedinte saptamanale, se mai intampla sa vina si "alesii" locali..Dar la aceste sedinte saptamanale nu se facea altceva decat sa se citeasca comunicatele de presa ale partidului si dupa aceea isi povesteau fiecare activitatile din ultima perioada (poate si de aceea in 3 luni de zile nici nu s-au vazut pe acolo alte persoane). La un moment dat, subiectul nostru i-a sugerat doamnei secretar ,care era un fel de sef de sedinte (ea citea comunicatele de presa ) sa se inceapa o campanie locala de atragere de membrii noi (tineri), insa aceasta i-a spus :"stai linistit ce sa facem si cu ei acum, la alegeri ne sunt folositori, ce vrei sa port si grija astora, nu am destule pe cap?". Norocul partidului respectiv la alegeri a fost ca a avut un conducator abil si un candidat national cu o oarecare carisma, ca altfel.....


Vazand dezinteresul de aici subiectul nostru dornic de a face totusi politica (isi mai imbogatise si bagajul intelectual intre timp)s-a dus la un alt partid situat la cateva strazi mai incolo. Aici, intr-o mare curte erau doua partide, dar la unul din ele a renuntat pe loc, deoarece a constatat ca la conducerea acestuia erau numai angajati de la societatea comerciala a presedintelui .(inchipuiti-va ce spririt democratic si ce perspective de promovare erau). Acum partidul respectiv are cam aceasi nomenclatura si este in continuare neparlamentar... Asa ca s-a dus la celalalt partid (destul de slab atunci in sondaje, in jur de 0,3 %) care era situat in aceeasi curte. In acest partid a beneficiat de cea mai mare deschidere, dar si de cea mai mare dezamagire. Dupa o discutie cu un factor important de conducere din acest partid , ce avusese odata o functie tare intr-o tara "sora" , in care subiectul nostru si-a prezentat intentiile (promovarea unor idei interesante, cresterea numarului de membrii , dorinta sincera de a face o cariera politica, ce aveau ca efect si revigorarea activitatii partidului), acesta i-a spus ca are "mana libera la organizatia Bucuresti"(organizatia de Bucuresti a partidului respectiv fiind in acel moment intr-o situatie critica) Astfel, dupa o munca asidua de aproape 2 luni de zile ,constand intr-o campanie puternica de popularizare a proiectelor sale, o promovare a activitatii si a deschiderii catre tineret a acelui partid la nivel de Bucuresti, neglijandu-si mult celelalte obligatii profesionale, subiectul nostru a reusit sa mobilizeze si sa aduca in sediul partidului, la o prima mare intalnire pe care o stabilise dinainte cu liderul mai sus-mentionat, aproape 200 de persoane- tineri (o munca uriasa), animate de dorinta de implicare alaturi de acest partid. SURPRIZA. La aceasta mare intalnire a venit cam toata conducerea partidului (cu exceptia presedintelui care era plecat din tara). In timp ce marile "somitati" prezente au facut o prezentare a partidului in stilul fostelor "sedinte de lucru " pe parcursul a o ora si jumatate (plictisindu-i la maxim pe noii veniti), liderul, cu care subiectul nostru a tratat in permanenta pregatirea acestui moment, l-a chemat pe subiectul nostru sa ii prezinte -"conducerea organizatiei de tineret Bucuresti" a partidului, vreo 3 persoane pe care nu le mai vazuse pana atunci, moment in care a aflat ca fiecare dintre ei aveau in responsabilitate cate doua sectoare (impresia subiectului nostru fiind aceea ca de fapt ei erau cam toata organizatia Bucuresti)..Mai mult, tot atunci, i se va spune ca pentru activitatea sa a fost numit din acea clipa - "secretar executiv" la o organizatie de sector. Subiectul nostru, vizibil iritat (se astepta la o apreciere pe masura rezultatelor avute) a iesit fulger din biroul acestuia, parasind dezamagit sediul acelui partid. Fiind vazut de multimea de tineri adusi de el, care oricum erau supraplictisiti de "recitalurile" conducatorilor, au parasit si ei salile ( se improvizase un loc de desfasurare in interior) lasand conducatorii cu "buza umflata" .Subiectul a fost sunat la scurt timp de catre acestia (oare disperarea invinsese ingamfarea ) si i s-a propus functia de presedinte al unei organizatii de sector, peste o saptamana pe cea de secretar general al organizatiei de tineret Bucuresti, iar peste o luna chiar pe cea de presedinte!!! Numai ca subiectul nostru era deja dezgustat...


Urmeaza apoi o lunga perioda de liniste, aproape un an. Dar dorinta de afirmare era prea puternica...Si astfel, dupa aproape un an, subiectul nosru ajunge la un alt partid, intentionand sa faca totusi o cariera politica. La sediul central al acestuia, tinerete multa, lume primitoare (am uitat sa mentionam ca subiectul nostru are prestanta si nu arata rau deloc). Numai ca aici se intalneau saptamanal doar cei din consiliul central de conducere. Asa ca subiectul nostru, membru nou, a fost expediat la sediul organizatiei teritoriale Bucuresti, o sala spatiosa, situata intr-o zona centrala, care era si sediul organizatiilor de sector, partidul acesta nemaiavand altele in acea perioada in Bucuresti. Ajuns aici, subiectul nostru, citeste cu atentie statutul acestui partid (semana parca cu al unei societati comerciale) oferit de o domnisoara -"sefa "organizatiei Bucuresti, fiind informat in acelasi timp ca intalnirile membrilor organizatiei Bucuresti au loc intr-o anume zi a saptamanii, seara, incepand cu ora 18:00, dar ii recomada "sa vina mai bine dupa ora 19:00, ca atunci se strang toti...!!!" La intalnirea stabilita, surpriza, in sala de sedinte, subiectul observa o lada de bere, cola, alune, casetofon (oare protocolul...!?). Dupa ce s-au strans cam toti membrii organizatiei Bucuresti (in total cam 15 persoane), cam pe la ora 21:00, reprezentatii tuturor sectoarelor au inceput discutia saptamanala a partidului : flori - fete -baieti - disco, ba chiar un cuplu se saruta patimas intr-un colt al salii..La un moment dat, subiectul nostru, care se acomodeaza usor in orice situatie , a fost intrebat de un membru daca poate sa aduca si alti prieteni data viitoare, pentru a discuta impreuna "viitorul politic al orasului". Numai ca subiectul nostru nu s-a mai dus "data viitoare"...


Oarecum dezamagit, dar cautandu-si in continuare un partid politic in care sa se implice si prin care sa faca o cariera politica va gasi un alt partid politic, neparlamentar, f. slab in sondaje, la care in acelasi sediu isi desfasurau activitatea si vreo trei societati comerciale (poate ale conducerii partidului), fiind intampinat la intrare de catre o d-ra secretara : "ai adus facturile la stampilat...?!"( de fapt, aceasta credea ca era agentul unei firme cu care facea afaceri una din societatile comerciale din incinta partidului). Spunandu-i acesteia ca intentioneaza sa faca o carierea politica poate prin acel partid, secretara putin derutata ( subiectul nostru crede ca aceasta nu mai primise pana atunci asemenea oferte) i-a spus: " stati sa-l anunt pe patronul", Patronul l-a chemat pe subiect in biroul acestuia, ocazie cu care a aflat ca acesta era de fapt si presedintele partidului. Prezentandu-si detaliat intentiile, domnul presedinte (patron) l-a intrebat scurt : "Dar cu finantele cum stai..????". Raspunzandu-i ca are un venit oarecum normal, avand cheltuieli cam mari cu cea de-a doua facultate, acesta a spus: " se vede ca nu prea ai experienta politica, pentru ca daca vrei sa faci politica in Romania trebuia sa stii ca in primul rand trebuie sa ai bani, altfel n-ai nici o sansa...!!, In continuare : " uite noi am bagat cateva firme aici si asa mai producem ceva, ca daca stateam doar la birou sa astept "tinerii studiosi" sa vina in partid si acum scriam documentele partidului cu pixul.. " ( aratand in acest sens, cu mandrie, calculatoarele din birou), sau :"stii ce costuri avem sa ne mentinem cat de cat in opinia publica, stii ca platim si pentru publicarea comunicatelor de presa ale partidului pe la unii ziaristi, ca doar suntem un partid mic si nu ne baga nimeni in seama" sau :"crezi ca o sa reusim vreodata doar cu "tinerii studiosi" in fata unor partide mari unde se duc toti oamenii cu bani , multi dintre ei aflati in cautare de imunitate?" ..Concluzia subiectului nostru a fost ca acolo chiar nu avea nici o perspectiva . Si parca totusi nu asa ar trebui sa se faca politica...


Foarte dezamagit subiectul nostru si-a propus sa incerce la un partid mare (cam prea mare)-"poate cine stie ?". Ajuns acolo, este indrumat la o organizatie de sector : atmosfera primitoare, tinerete, telefoane multe, aglomeratie, personalitati (castigasera alegerile)...Subiectul nostru afla aici ca de fapt si organizatia de sector este impartita in alte sute de organizatii (numerotate) si este inclus astfel intr-una din ele, ce avea sedinte la fiecare doua saptamani. Subiectul ajunge la prima intalnire: sala plina, oameni de toate categoriile, intra in dialog cu unii dintre ei, afla astfel ca erau multi oameni noi, ca si el , unii habar n-aveau ce se intampla acolo, venisera si ei sa fie in "randul lumii", alti venisera sa fie vazuti pe acolo-"de imagine "(sa para de-ai casei), altii mai vechi isi aveau scaune rezervate in fata, samd...Incepe sedinta , moderata de o tanara domnisoara presedinte, se citesc comunicatele de presa ale partidului, apoi un cadru de conducere prezinta ultimele actiuni ale partidului intr-un "roz-bombon" sclipitor, vorbeste apoi un domn mai in varsta - veteran al partidului , care isi exprima nemultumirea fata de calitatea vietii pe care o are, la care (poate) pentru a fi vazut de sefii de la prezidiu, intervine din spate un domn foarte elegant, care-l contracareaza tot cu cateva fraze "roz-bombon" ...Insa in apararea spuselor veteranului sare un fost revolutionar nemultumit caruia i se mai alatura cateva persoane, care ii acuza pe "profitorii" astia noi :-"unde erati voi ma cand am facut io partidul ???", in apararea domnului elegant sare unul cu un aer superior, spunand ca :"daca ne certam n-am facut nimic, trebuie sa ne pastram calmul si sa incercam o analiza pertinenta a situatiei..!!!", altul tot nemultumit intreaba : "alesii de ce nu mai dau pe aici?", altul :"io am luptat pentru partid, iar acum n-am serviciu si stau sa ii ascult pe toti filfizonii cum ma invata ei pe mine sa fac politica", altul brusc: "eu m-am saturat plec direct la presedinte sa ma plang lui personal" , si ridicandu-se spre a parasi sala este urmat de inca vreo trei presoane care i s-au alaturat...Intervine moderatoarea :"-toate plangerile se depun la mine in scris si le dau eu superiorilor", la care vine raspunsul prompt al unuia dintre revoltati : " ce sa dai, cine esti tu, de unde ai aparut, unde erai cand am fost in opozitie..???" Subiectul nostru, de teama unei altercatii, s-a furisat spre iesire si nici ca s-a mai intors....


Dupa un timp, subiectul nostru a cunoscut o persoana foarte interesanta, presedinte al unui ONG de mediu, ecologist convins, care dupa o scurta discutie, poate citindu-i calitatile subiectului nostru, i-a propus sa i se alature in scopul promovarii si dezvoltarii organizatiei, numindu-l in conducerea acesteia...Implicare...!!!- atat i-a trebuit subiectului nostru...Dupa o scurta perioada de acumulare si aprofundare a cunostintelor din domeniu (ecologie), acestea corelate cu spiritul organizatoric care de-abia astepta sa se manifeste, subiectul nostru s-a autodepasit, transformand acest ONG "micut" la nivel local, intr-unul dintre cele mai mari din Europa de Est (din punct de vedere al numarului de membrii poate primul), reusind sa formeze cluburi de ecologisti prin aproape toate liceele si facultatile din Bucuresti (ceva nou), sa lanseze public un raport unicat (Raport Eco Bucuresti - prima varianta completa si necosmetizata a starii mediului in Bucuresti, conceput intr-un limbaj accesibil - atunci cand a fost lansat a creat adevarate dezbaterii publice, fiind in topul mass-media aproape doua saptamanii, constituind poate primul mare pas in formarea (dezvoltarea) unei constiinte ecologice in randul opiniei publice, a initiat primul miting ecologist de mare amploare (din pacate boicotat) si chiar a facut o "Greva Foamei" - timp de 3 zile in fata Primariei /Prefecturii Bucuresti (nemediatizata) ca o forma extrema de protest, in incercarea de sensibilizare a opiniei publice in privinta diminuarii periculoase a zonelor verzi din Bucuresti, la care se adauga sute de expozitii fotografice sugestive sau prelegeri sustinute prin institutii publice, scoli, redactii ziare tv, parcurile bucurestene sau desfasurarea unor programe educationale de mediu prin marile licee bucurestene (aproape 500 ore in anul 2002) pe care le sustine gratuit si in prezent (asta in timp ce alti "colegi de breasla", care au "acces" la fonduri - "yesmen-ii" primesc pentru acelasi tip de programe si pentru mult mai putine ore sustinute, mii de dolari - dar pana la urma, " cine mai face voluntariat astazi in Romania ???"...Poate ca daca traia intr-o alta tara, pentru toate acestea primea pe buna dreptate si fara nici o exagerare, titlul de "ecologistul anului" sau ?cetatean de onoare? insa in Romania nu s-a ales decat cu amenintari, dusmanii si multe piedici (inexplicabile de altfel..) - dar asta este o alta problema.


Sa revenim la politica...In tot acest timp , subiectul nostru si-a format o viziune noua - ecologista (am uitat sa mentionam ca intre timp si-a format o cultura politica temeinica) Constient ca nu va putea sa impuna aceasta orientare ecologica atat de necesara in dezvoltarea societatii decat printr-o decizie politica, va incerca sa o faca prin intermediul unui partid politic - de "profil" . Ajunge astfel la un asemenea partid, recunoscut "afara" din cele cateva existente in tara, (aflat in sondaje pe la 0.000...procente). Acolo face cunostinta cu presedintele partidului, un domn foarte in varsta, care pesemne ca suferea de "mania persecutiei" din moment ce il intreba din 3 in 3 minute pe subiectul nostru de ce a ales partidul dansului. Dupa prezentarea pe care si-a facut-o subiectul nostru: activitatea sustinuta pe care o are in acest domeniu, spiritul organizatoric, dorinta de a face o cariera politica si solicitarea sprijinului in acest sens, toata prezentarea acelui partid facuta de respectivul presedinte a fost de fapt o nostalgie a vremurilor apuse: "cand eram noi la putere..". Incercand subiectul nostru sa-i explice ca a venit pregatit pentru viitor, fiind interesat de o activitate politica unde sa promoveze idei noi, propuneri ecologiste (avangardiste), care ar avea ca prim-efect promovarea partidului, acesta i-a raspuns : "- stai linistit, ca lumea o sa inceapa cat de curand sa simta efectele negative ale poluarii si o sa ne caute...!!!", apoi, iar o scurta reamintire a vechilor nostalgii: "-la cate compromisuri m-a obligat pe mine politica, am fost rugat cu miliarde, dar am batut cu pumnul in masa - NU " (sa fi fost de vina plictiseala sau batranetea...???). Spunindu-i apoi "- ca tine de ani de zile partidul in mana", subiectul nostru l-a intrebat: " dar Dvs nu urmariti sondajele, este necesara o schimbare radicala in activitatea partidului..." , oferindu-si in acelasi timp participarea la aceasta schimbare si solicitand in acest sens acordarea unei sanse spre a-si dovedi calitatile la organizatia Bucur esti - proiect pilot. Raspunsul primit : "- tinere, stii ce cred eu , ca tu daca intri la noi, maine-poimaine o sa vrei sa-mi iei locul...!!! Pentru preintampinarea unei posibile crize de nervi pe care ar fi facut-o prin continuarea acestui dialog - al "morilor de vant", subiectul nostru s-a scuzat politicos, motivandu-se cu o intalnire ce nu suferea amanare si a plecat in graba. A mai revenit de cateva ori dar degeaba aceiasi poveste... Oare "internationalii" or stii cine ii repezinta in Romania..???


INCHEIERE
In urma acestor triste experiente subiectul nostru si-a format urmatoarea parere(impresie): - In Romania actuala, daca esti tanar, doar daca detii sume mari de bani, prin nepotisme, clientelisme, sau prin foarte multa slugarnicie ai sansa sa faci cu adevarat o cariera politica (exceptiile sunt foarte rare). S-ar parea ca in Romania de astazi generatia tanara nu mai are de ales decat intre emigrare si saracie. Subiectul nostru considera ca pentru schimbarea actualului sistem politic ineficient, clientelar, corupt din Romania este necesara o shimbare din temelii a actualei clase politice. Aceasta nu inseamna aceiasi oameni politici asezati altfel in partide sau aceleasi partide in altfel de aliante. Sansa restructurarii clasei politice consta in reimprospatarea ei. Cei care au prospetime, fantezie, nu au facut compromisuri si sunt motivati pentru viitorul lor sunt - TINERII?. Pentru ca fara ofensiva celor care vin cu mentalitati noi nimic nu se va shimba in Romania.


PS Sper ca identificarea personajului principal -? subiectul?, nu a constituit o problema pentru cititor.

 
Dragos Stan

Comentarii

  DUMITRESCU RAZVAN a postat comentariul in data de 2003-09-19

...mda..."telenovela" asta politica legata de lipsa de perspective a tinerilor de pe plaiurile mioritice care vor sa faca o cariera politica ( exceptie: cei predispusi genetic la saru'manism,orizontalitate cronica a coloanei vertebrale, etc.)e deja un subiect ata "cronic" cat si "acut"...dar asta nu indreptateste pe nimeni sa spuna "M-AM SATURAT DE ROMANIA!"...tara asat, saracuta, n-are nici o vina; devina sunt locuitorii ei, bastinasii care - oarecum motivat de "chain of food" - pun interesele meschine inainte de orice... ...dar, repet: indiferent de ce fac cei care considera ca au "cariere politice" - si ma refer aici la "nostalgici", "ciolanisti", "oportunisti", Agamitzii Dandanache ai perioadei telefoniei "moleculare" ( ca si eu m-am saturat de "telefoane celulare"!) - nimic nu indreptateste pe un tanar ( si plini de virtuti precum "personajul" pe care il descrii !) sa spuan ca s-a saturat de propria lui tzara !...te poti satura de unii oameni, dar nu de o tzara intreaga... ...oricat de scarbit ai fi, te ridici de jos si mergi mai departe... ...mai mult: in INCHEIERE tragi o concluzie - pana cand nu va disparea aceasta patura politica actuala, tienrii nu au sanse reale pentru o cariera politica...pai, mon cher,nu ca zic da' te-ntreb: vorba lu' conu' Iorgu Caragiale; pai, pana dispar dinozaurii ne mai pleaca 3 generatii de tineri capabili si cand nu vor mai fi dinozauri, unde vor fi "tinerii virtuosi" care sa preia hatzurile politichiei romanesti daca se satura de tzara lor si pleaca aiurea-n lume ???...aud ?...


BACK
 

COMENTEAZĂ
| MEMBRI DE ONOARE | SPONSORI | SUMAR | PRIMA PAGINA | PUBLICITATE |  
| CAUTA | CONTACT| COPYRIGHT | REDACTIA | ARHIVA | LINKURI | WEB-CAM |
Nr. Pilot
  *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR ****