“De ce nu as pleca? De m-as intoarce?...nimic nu s-a schimbat!”

  Romanii atat in tara cat si in strainatate dau dovada de cele mai multe ori de un singur lucru. Zilele trecute am auzit o discutie intre doi muncitori. Vorbeau de o plecare in Italia, de faptul ca si-au gasit locuri de munca, ca nu au nevoie decat de 200 de Euro pentru calauza. Dialogul s-a terminat destul de evident:”Nimic mai simplu! De ce nu as pleca!”. Din pacate tot zilele acestea am mai auzit un lucru de la un roman. Unul care “din fericire pentru el”, dupa spusele lui, nu mai locuieste in tara de mult timp. Spunea ca din ce  a citit prin presa occidentala mai nimic nu s-a schimbat in imaginea Romaniei. Tigani veniti din Romania pe strazile Parisului inca mai cersesc, iar zilnic autobuze cu imigranti ilegali se intorc in tara din toate colturile Europei. Si de aceasta data discutia s-a terminat la fel de evident:”De ce m-as intoarce? Nimic nu s-a schimbat!”.

Trist! Am inceput sa cred ca Romania nu mai este dorita nici macar de romani. Oare de ce sa mai raman aici? Oare de ce inca mai locuiesc in aceasta tara 23 de milioane de oameni? Poate din cauza ca unii nu au posibilitatea sa plece sau poate ca altii dintre ei au gasit o modalitate de a trai bine pe spinarea celorlalti!


Intotdeauna “speranta moare ultima”! De fiecare data am crezut acest lucru! Am cautat de cateva luni bune o sansa pentru noi ca popor! Nu stiu daca am reusit inca sa gasesc ceva care sa ne motiveze cu adevarat pentru a lupta in continuare!


Din greseala, pura intimplare sau destin am dat de Europeea! Sa fie ea o speranta pentru noi? Sau o motivatie? Cum poti crede ca o revista poate schimba ceva in sufletul a milioane de romani? Stiti care e adevarul? …Adevarul e ca nu poate face nimic!


M-am indreptat atunci catre noi, ca locuitori ai acestor tinuturi si am realizat ca noi suntem singura speranta a unui viitor mai bun! Noi suntem cei care trebuie sa facem ceva ca sa traim mai bine!


Sa lasam Europeea si Uniunea Europeana sa fie doar o motivatie pentru noi! Sa fie un motiv destul de bun pentru a schimba ceva in Romania! Eu unul am incredere in Europeea! Am incredere si in cele 23 de milioane de romani care inca mai traiesc in Romania! “Europeea moare ultima”! Uniunea Europeana nu mai este un vis! Eu unul ma chinui sa dovedesc lumii intregi ca putem realiza ceva bun! Ceva de care sa fim mandri!


De cand am auzit ca intram in Uniunea Europeana, nu mai arunc ambalajul de la ciocolata pe strada! Asa! Macar de rusine fata de ceilalti cetateni europeni!

 
Andrei Sava

Comentarii

  Pavel Dumbraveanu a postat comentariul in data de 2003-11-12

Si noua, basarabenilor, ne este rusine sa aruncam ambalajele in strada. Cel putin unora, nu la toti. Pentru ca ne dorim si noi in UE. Dar este ceva de necrezut, desi actuala conducere afirma cu anumite ocazii ca doreste ca R. Moldova sa adere la UE. Zic este de necrezut si din punctul de vedere ca nu dispunem, cel putin, de multe lucruri pe care Romania le are deja. O cetatenie romana pentru basarabeni, spre exemplu, este prea greu de obtinut. De redobandit, mai exact. Personal nu am mers la consulat ori la ministerul justitiei de la Bucuresti ca s-o cersec deoarece consider ofensator faptul sa cer ceea ce de fapt imi apartine. Parintii si buneii mei au avut-o si in mod normal trebuie s-o am si eu. Mi-a fost rapita cu forta, stiti D-voastra cand, iar in prezent mi se cer nu doar bani mari ci si timp indelungat pentru a intra in posesia ei. Si aceasta, in timp ce unele persoane, care au bani, dar nu cunosc o boaba limba tarii, au oibtinut-o. Daca voi fi auzit si daca oficialitatile romane vor incerca sa inlesneasca procedura de redobindire a cetateniei romane de catre basarabeni, o voi face-o cu mult drag. Pana atunci, nici nu stiu ce sa fac ca sa ma pot considera si eu european. Si, astefel gandesc foarte multi romani din Basarabia.

  DUMITRESCU RAZVAN a postat comentariul in data de 2003-10-02

...Frumos...o combinatie reconfortanta de dezamagire si incapatanare... Andrei, stai p-aproape !!!... Daca ramanem ultimii, sigur nu va avea cine sa zica "ultimul stinge lumina!"... Iar speranta nu e doar un concept "macro" precum UE sau doar un spatiu virtual de dezbatere precum Europeea...SPERANTA e tocmai "incapatanarea" unora ca tine... sau ca mine; oameni care mai credem ca se mai pot face minuni si in tara asta...sansa este acel fenomen care se petrece atunci cand pregatirea intalneste oportunitatea; minunile se petrec doar acolo unde bunul simt intalneste preocuparea...nu am descoperit eu toate astea; altii au fost "pe faza"...important e sa nu incercam sa reinventam roata, sa nu ne dam batuti si sa "exersam" cum trebuie, continuu...nu practica ne face perfecti - practica perfecta ne face perfecti (sursa: marele popor chinez)... KEEP IN TOUCH !!!...


BACK
 

COMENTEAZĂ
| MEMBRI DE ONOARE | SPONSORI | SUMAR | PRIMA PAGINA | PUBLICITATE |  
| CAUTA | CONTACT| COPYRIGHT | REDACTIA | ARHIVA | LINKURI | WEB-CAM |
Nr. Pilot
  *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR ****