LITERATURA ONLINE
 
Culori și înțelesuri

Copacii se saruta


Motto:
"..cel al carui suflet iese prin sarutare adera la un alt suflet, de care nu se mai desparte niciodata.."
(text din Zohar, privitor la sarutul divin)
Dictionar de simboluri - J. Chevalier, A. Gheerbrant


Sunt pe pamant atatea alte ceruri, cu atatea intelesuri, cu alte intamplari..
Sunt ceruri ale Arborilor ce nu se duc niciunde...
Copacii nu se urca-n Luna.
Ei asteapta ca Luna sa le treaca prin ramuri, ca sa-i incalceasca apoi in grafii...
Sa spunem ca asa a fost scrisa cartea.
Ce spune un castan despre mari doar a visat, brodand pe ramuri un cer al saruturilor cazute din Luna..
Sa spunem ca din mare s-a nascut apoi povestea in care un barbat si o femeie sunt tot atatea ceruri altfel, cate saruturi alatura inseparabil un castan, incalciturilor sale .
Si povestea saruturilor lor este, SA MA SARUTI CU SARUTARILE GURII TALE.


Cuibul salamandrelor fosforescente


Replica la "Vesmant si podoaba"
de C.M.Angelescu


Daca te plimbi cu gandul prin amintiri ale inepuizabilului, dai de o casa-cub asezata undeva dincolo de linia sparta a orizontului..
Casa are multe ferestre, trafouri, ca ele sa poata fi privite apoi ca niste dantelarii din piatra ce orneaza fetele si casa mai are o singura usa incastrata in alb, prin care daca intri dai de o alta casa-cub, mai mica, cu alte ferestre ce tin labirintul sa nu se darame si din casa mica intri in si mai micul spatiu cub, ca sa ajungi sa te prabusesti pana in miezul tuturor cuburilor-case, unde dai de o pravalioara plina cu palarii impletite din iarba pamantului.
Am citit undeva intr-o carte, ca salamandra fosforescenta nu exista.
Stim cu totii ca salamandra este acea creatura care se hraneste cu focul ca sa il stinga, ca sa aiba cum inventa apoi inteleptii, ca ea este simbol al pietrei oprite la stadiul de rosu.
In miezul casei-cub locuieste un barbat solitar, care, asezat ghemuit, impleteste zi si noapte palarii din iarba pamantului..
Pentru ca doar in palariile din iarba pamantului, isi au cuibul, salamandrele fosforescente.
Femeile care stiu ajunge pana la el pot cumpara pe nimic superbele impletituri, si daca barbatul solitar se mai nimereste si fredonand binevoitor, le mai strecoara zambind si cate un banut de argint in buzunarul secret al posetutei..


Rosu Pregnant


Rosu Pregnant inseamna:
Argint coclit. (griuri colorate)
Vin rosu-vanat tamaiat. (rosu violet)
Miros de animal cu coama incilcita din prea multa alergatura pe campuri. (umbra arsa)
Patura tesuta la razboi de casa, din lana daraita inegal, cu noduri, aspra ca o barba nerasa pe sani.(rosu cadmiu)
Aroma de tutun verde, dulce-amarui. (rosu siena)
Rugozitate de piatra amestecata din lipiciuri, pe foite subtiri de cuart. (rosu permanent)
Iarba albastra uscata si ingramadita intr-un spatiu protector din lemn. Ca o sura. (rosu caramiziu)
Limpezime a mintii imprevizibile, in stare sa recurga
la cele mai neasteptate mijloace ca sa conduca jocul.
Inteligenta sclipitoare, stapanita autoritar.(rosu imperial)
Logica si eleganta in judecati de valoare. (rosu englez)
Istorie fascinanta, cu lumi care imi sunt cunoscute.
Sentimentul ca pot zambi, miscata de reactii si
gesturi copilaroase. Foame de rasfat. Posesie. Val.
Inepuizabil. Zambete ca o parere. (roz)
Zmuceala si furtuna doar cit sa ascunda imaginea intacta de copil. (rosu visiniu)
Povesti frumoase.
(Cu zine, cu Pacala si Tandala, cu piticoti
fauritori de fire de aur trase in fuioare, ploi rupte
din ceruri, si ploi de taine, si taine, si maini ce
incearca sa tina inlauntruri, si maini care incearca
sa atinga, si maini imaginand ursi polari pusi cu
botul pe labe, imagini inventate pentru fete sau
rusoaice femei cu inima larga, - rusoaicele stiu iubi
cainii, - imagini cu personaje fantastice din parti
de animale cunoscute, cu solzi de peste si cozi de
pauni si creste de cocos si gura de barbat in loc
de cioc, cu un deget care ameninta daca nu stai
cuminte, cu maci portocalii si spirale incolacite
parcurse din priviri). (rosu cinabru)
Prapadenie amestecata cu lene. (carmin)

Pregnant inseamna definitiv Barbatul ce iubeste
intr-o singura culoare, Rosu Purpuriu, pentru ca in labirintul si balans al lumii, sa ma recompun intr-un intreg paradoxal, prin aceasta miraculoasa imagine picturala:

Compozitia desavirsita a unui lipici zemuit al rosului
cireselor amare, intins de un singur deget cu inel,
pe o farfurie...



Leonardo da Vinci


Motto:

"Te-ai topit în propriile-ti cuvinte inca necuvantate
Si ai luat in eternitatile tale, si Albastrul, singura mea
Eternitate.."
(Ceruri incongruente - Florin Radulescu [Rudy])



Dincolo de limita de timp nimic nu ne poate surprinde, pentru ca imaginile sunt.
Intr-un paradis al memoriei, matematica pura, perfectiunea neatinsa niciodata inafara de gand, ne plimbam prin structuri ce contin toate secventele alaturate noua, imagini despre tot ce avem noi sa ne amintim..
In seara dulce pe drumurile Umbriei, pana apucam sa ne odihnim, toate experientele si sentimentele noastre, imagini primenite si puse la pastrare in vazutele si nevazutele rozete cu vitralii, indicii pentru a nu ne rataci..
Campia aprinsa de mireasma arborilor de scortisoara descompune in praf de matase panglicile ondulate ce ne tin, in timp ce florenta din noi e labirint al strazilor invartite, cladiri cu iz de muschi, umbre de arcade pe caramizi ce suprapun suspendate, respiratii..
Gandurile ni le scrijelim pe ziduri, detalii ce acopera sutele de ani de grafii, ca si pielea tatuata a sclavilor orientali mazgalelile noastre florentine, cu expresii ale portretelor vagi in numele semnelor si prin insemnele iubirilor noastre pulberi-de-huma-aurii, supravietuind atata timp cat va supravietui pictura..
Pentru ca in Florenta, noi suntem Leonardo.
Raul Arno, ca un terra verde si pe linga el noi, ochiuri de cyclame si de crini, suntem strazi ale maslinilor, vanzatori de matasuri pictate, palate albastre muiate in aurul drapelelor de casa si targuri si bazare ingramadind, multime de negutatori ori aurari si saltimbanci, suntem gradini, pentru ca sarbatorile sunt truda noastra inlocuita cu fantezie..

magia sarbatoririi memoriei...

Leonardo da Vinci, umbra lui, spirit al multimii de parfumuri si mirodenii ce se amesteca prin aer din caprifoi si lumanari de ceara, arome de lamai, rodii brodate in catifele grele, val imens de oameni peste care elanul e propulsat de Ingeri, este Pasarea Zborului ce arunca masina de zburat spre Ceruri de dincolo de Sfere si ca de acolo, apoi, sa planeze din propriile ei puteri spre Marea Gradina de dincolo de Inaltimi..

memoria, sarbatoarea magiei...

Cum ne-am putea lua la intrecere cu cineva care poate comanda indeletnicirea sfanta a Ingerilor?
Leonardo ne-a desenat cu o pana pe hartie ingeri vii ca noi sa fim onorati sa pilotam Un Zbor cand anotimpurile strabat straturile sentimentelor noastre de inaltare, pentru ca nu in fiecare zi avem privilegiul de a fi invitati sa survolam un Albastru alaturi de Ingeri..


http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=5042


 

 
Dana Ștefan



BACK
 

COMENTEAZĂ
| MEMBRI DE ONOARE | SPONSORI | SUMAR | PRIMA PAGINA | PUBLICITATE |  
| CAUTA | CONTACT| COPYRIGHT | REDACTIA | ARHIVA | LINKURI | WEB-CAM |
Nr. Pilot
  *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR ****