FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
                   
    „Exerciții de spart coaja muzei”.  
          Emanuel Cristescu  
                 
Distinsul nostru coleg, Latunski, are sub tipar un nou volum de versuri.

Spune domnia sa, "Pentru că multe dintre așa zisele poeme cuprinse în volum le datorez inspirației din perioada de glorie a Europeei, am plăcerea și obligația de a face acest anunț și de a prezenta (deocamdată) coperta primă." Apreciem gestul dar ne delimităm ferm de "din perioada de glorie a Europeei". Credem că Europeea nu a avut nici mai multă nici mai puţină glorie decât acum.

Urăm succes colegului nostru şi aşteptăm volumul.

                     
  Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE NU SUNTETI LOGAT!
  Comentariile userilor              
                   
 
   
  ? io, latunski! chiar nu pricep nimic!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-05-14 01:08:42
  Iar daca doamna a fost primita in USR ne-am dus dracului cu totul! Mediocritatea a ajuns pana acolo? Atunci, punct ochit, punct lovit.Au reusit sa ne distruga pana la ultima fibra.
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-23 09:06:31
  "Subiectul" a fost comparat, in deradere, sper eu, cu asa-zisa prozatoare, in fond, o buna gospodina, din cate aud. Cica ar face niste cozonaci de te lingi pe...degete! Asadar, legatura cu distinsa e clara: ceea cer scrie Latunski nu poate fi comparat nici in gluma cu ceea ce comite acea doamna, indiferent cum ai lua-o (comparatia, nu doamna, nuuu. Pe doamna s-o ia cine a mai luat-o, sper ca e clar!) Ceva bun-simt tot mai are ea, caci, dupe cum vaz, nu prea si-a mai insinuat mutra pe aici, iar cine-i duce dorul, n-are decat s-o cheme. O fi si "nembra" USR, nu zic, dar asta nu-i face zarzavatul mai comestibil. Parerea mea!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-23 09:04:19
  Subiectul, de aici, este volumul de versuri al colegului nostru, hâtrul transnistrean, latunski criticul.

Nu înțeleg ce v-a cășunat pe distinsa prozatoare care, se pare, este chiar membru titular al USR. Are cărțile sale, are publicul său. Și fanii săi și chiar intervievatorii săi. Ce aveți cu ea?

Dacă vă place sau nu opera domniei sale puteți deschide un topic separat și puteți comenta.

Vă mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-03-23 07:05:26
  Invit pe toti cei care ar sti cate ceva despre subiect sa se faca auziti. Nu pot intelege cum e posibil. Avem, totusi, o scara a valorii, o etica, suntem ghidati de cateva indicii clare. Sa se fi produs in ultima vreme fo inversare si io n-am aflat?  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-22 11:52:24
  Si, ca sa inteleaga toata lumea, nu numai Radu Stefanescu sau altii, de ce nu ma mira si nu ma mai surprinde nimic pe lumea asta, iata o veste-bomba, de ultima ora: intr-o postare pe fatza de buca, distinsa (kum altfel?) si nobila Bacilica D'Ilie se4 prezinta pe sine nici mai mult nici mai putin decat "trendsetter" al paginii literatura de azi. O pagina, de altfel, onorabila, girata, din cate am inteles (poate am inteles io gresit!) de criticul Daniel Cristea Enache. Ce se va fi petrecut cu mintea aceluia? I-o fi mama distinsa? I-o fi alta-ceva? (Se sparie gandul, buninteles!) Iata, deci, ca directiile in care lumoa o poate lua razna (si o ia!) sunt diverse, iar nebunia a cuprins si minti mai cuminti, ca sa zicem ashea... Daca trendsetter inseamna ce cred io, ne-m fript!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-22 11:49:55
  Pentru mine nu e nocio sugpriza, bre, cunosc de mult infatuarile de poieta ale doam,nei, dar mai idiot e ala care s-a gandit ca e musai sa-i ia un interviu acestei brave gospodine. Io asta nu inteleg, si te rog sa ma corectezi daca gresesc, de ce ar trebui sa se ia cineva in serios in calitate de autor? Daca (asa cum spune chiar doamna in cauza!) cititorii nu-si smulg reciproc hainele de pe ei prin librarii ca sa te citeasca, cine plm spune despre tine (oricine-ai fi tu!) ca esti scriitor? Interviurile? Haida-de! Sa ramanem lucizi, s-avem constiintza adevaratei vslori, si-apoi om mai vorbi. Interviul in sine e ridicol, razbate naivitatea si inchipuirea din el peste tot, dar madama se crede in continuare poeta. Cine ar putea-o convinge de contrariul? Sau, cine ar avea interesul s-o trezeasca la cruda realitate? Vorba cuiva, las-o, ma, ca-i bine-ashea...  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-21 13:41:43
  O și mai mare surpriză veți avea dacă dați un click și aici.
htearuncaiinrima://chilotinegrisimaro.tampoanealways.ro/1600/12/11/ discutii-amicale-Shakespeare-Longfelow-despre-traducatorul-Stefan-Radulescu/
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-03-19 21:55:14
  Kosta, cum zici matale, dar dacă dai un click aici, o să ai o mare surpriză.

https://iulianes31.wordpress.com/2012/03/22/interviu-cu-poeta-si-prozatoarea-vasilica-ilie/
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-03-18 13:51:03
  Trebuie, insa, ma vaz nevoit (in fapt, sunt obligat de etica profesiunii de postac!) sa remarc proprietatea alegerii citatului din distinsa Bacilica, daca din opera sa este memorabilul citat! Ai matale asa un talent de a pune punctul pe "u", ceva de groaza. Cum a putut scapa criticii avizate un asemenea monumental eseu? Stii mai multe? Bine faci ca nu spui!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-18 10:04:11
  Ca sa te parafrazez, desi nu mi-ai dat voie in mod expres, ce mai e modestia in ziua de azi, ce mai reprezinta ea, printre atatea valori etice dezvirginate cu fortza de tinerii mumosi si liberi, uneori chiar libertini? E ca un... de-ala in calea... aleia, vorba vecinului Sandu, mare filosof de cartier, care scoate din cand in cand cate una de te lasa masca! Pacat ca nu le poci reproduce in splendoarea savorii lor, ca e si un fel de poiet al vorbei, acest inegalabil vecin al meu, pentru care multumesc zilnic Proniei ca mi l-a scos in cale, alfel, nu m-as fi putut bucura de atatea cantece de santier, vorbe de duh, espresii memorabile etc etc etc. Sa nu-i prezinti respectu?  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-18 09:59:16
  dom' Stefanescu, nu e mumos ce savarsesti, adeca s-o compari pe nobila Bacilica D'Ilie , confectionera de poiezici, si mai mari da' si mai mici, de eseuri si fursecuri culturale, cu distinsul transnistrean nu se prea compete, bre, sa n-am parte de detractorii mei care te minte! Si, mai apoi, n-a comis-o el, lauda de sine, cum te esprimi, ci apropitarele s-a simtit obligat (sau onorat, dupa caz!) s-o faca, si cine am fi noi sa ne opunem, zi si dumneata? Dar rautatea e rautate, si puteai sa te abtii, parerea mea!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-18 09:53:28
  Să fim serioși, Kosta, ce mai înseamnă un volum în ziua de azi? Puțină modestie nu strică. Mă gândesc la prolifica poetă și prozatoare Vasilica, distinsa noastră fostă colegă, care deși citește asiduu și scrie din preaplinul sufletului (am citat dintr-un interviu), nu se laudă atât. Uite un fragment de eseu care ilustrează modestia și care mi-a mers la suflet:

"Pusesem patru cartofi de mărime mijlocie, pe grătar: trei erau întregi iar cel care explodase, dacă te uitai la el, fără să știi ce s-a întâmplat, ziceai că este întreg: coaja rămăsese la forma inițială a cartofului, doar când am pus mâna cu mănușa ca să o arunc, s-a „dezumflat”. Cum de tot miezul ieșise din coajă nu pot să-mi explic. Singura pe care mi-am dat-o a fost diferența dintre cartofii pe care i-am pus la cuptor azi față de alte dăți: au fost cartofi albi, nu roșii. O singură întrebare nu-mi dădea pace: de ce s-a întâmplat numai cu unul dintre cei patru cartofi?
Am început să filozofez în timp ce pregăteam friptura și tăiam murăturile. Omul este ființă, poate să se manifeste, dar cartoful când este în cuptor, ce nemulțumire să aibă?"


Nu se compară.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-03-17 21:11:44
  Nu pot decat sa ma bucur de aceasta reala reusita a transnistreanului, aceea de a fi izbutit sa convinga un editor. Eu n-am reusit, deci ma simt in inferioritate. Bietul meu fascicol, editat prin 2007, un fel de samizdat, dupa cum arata, a fost fabricat din saracie si a iesit pe lume avand o moasa vitrega, care nici macar "semnal" nu mi-a pus la dispozitie, ca sa mai pot corecta ce ar fi fost de corectat. Latunski, insa, reuseste de fieczre data sa gaseasca oameni gata sa-l editeze, cum face, treaba lui! Nu stiu de unde s-a nascut animozitatea dintre el si Stefan Radulescu, alias Radu stefanescu, talentatul nostru coleg de site. Dar rautacismul cu margica, acum, la ceas de sarbatoare, nu mi se pare potrivita, parerea mea! Orice s-ar spune, o aparitie editoriala e un castig, o victorie, si nu se cade... ma intelegi! Asadar, sa ne bucuram si sa-l mai indemnam pe distinsul critik, iara nu sa-l blamam sau sa-i vestejim bucuria. In fond, e si meritul Europeii, un pic. Fiindca, pe mine, cel putin, Europeea ma incita la scris. Nimic alta nu ma impinge mai tare ca exemplul consitenilor. Traiasca.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-03-17 14:43:59
  Am corectat respectivul typo.
Nu am redat întregul mesaj întrucât trebuia să vă fi cerut permisiunea, fusese un mesaj privat pe de o parte iar, pe de alta, era și o problemă de copyright.

Cum cyberspațiul ne ajută, iată, l-ați postat domnia voastră.

PS. În avanpremieră publicați câteva poeme din selecția pe care ați făcut-o. Poate vă ajută și domnul Savu!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-03-17 02:47:19
  Distinsul domn Corbu nu a binevoit să-mi transmită integral mesajul meu. Iată-l!
"Editura „Paralela 45”, prin bunăvoința apropitarului ei, Călin Vlasie, a avut curajul nebunesc de a-mi accepta spre publicare volumul de versuri „Exerciții de spart coaja muzei”. Se zice că tipărirea volumului va avea loc în următoarele două luni, iar lansarea se va comite la Bookfest București, anul acesta. Pentru că multe dintre așa zisele poeme cuprinse în volum le datorez inspirației din perioada de glorie a Europeei, am plăcerea și obligația de a face acest anunț și de a prezenta (deocamdată) coperta primă. Deși, din punctul meu de vedere, ar fi suficientă doar coperta. Că cine mai deschide în ziua de azi un volum de versuri? Nici măcar noi, cei care scriem, egoiști cum sîntem, nu ne prea învrednicim să ne citim reciproc.
Și pentru că nu știu cum să postez imagini pe Europeea (de fapt n-am știut niciodată), îl rog pe domnul Ion Corbu să aibă amabilitatea de a-mi face acest serviciu."
Eu mă pretind un individ onest și modest. Drept pentru care, și încît să nu se spună despre mine (deși...) că am ouat o mărgică - i-am transferat acest act disperat lui latunski criticul.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-03-16 20:38:10
  Hălăduind eu pe Feisbukă, nu m-am molipsit de rîia laikurilor. Dar acum simt în dește un imperios imbold de a-i face cadou o Laika lui Ștefan Rădulescu, discipolul altui Rădulescu. În ăst fel, va avea și el pe cineva să-i mînce din palmă, un suflet apropiat, ca să nu-și mai obosească tastatura postînd pe toate saiturile de poezie, poate, poate... cum poate un ins, oarecum talentat, să migreze de la "înălțimea șecspieriană" - la folclorul de mahala, părerea mea,vorba lui Văcăroiu...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-03-16 20:25:26
  Latunski, distinse domnule Cristescu, nu Latinski... Latunski criticul, ăla din Maestrul și Margareta lui Bulgakov, nu Latinski. Nu de altceva, dar Latinski te ispitește la răutăcisme și nu-i frumos taman acum, la acest fulminant debut (care încununează celelalte debuturi, mai provinciale, mai mici). În așteptarea celei de-a doua coperți, aveți destul timp să corectați. Cât despre tânăra speranță Savu Georgică, spuneți-i că, după părerea mea, a ouat o mărgică.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-03-16 15:15:04
  E adevărat, gloria Europeei este una fără reliefări semnificative, aplatizată și băltită. Mocirloasă.

Excepție fac doar perioadele tot mai dese cînd intră-n comă indusă. Indusă, pentru că-mi vine să cred că aceste pusee de leșin sînt penalizările pe care o instanță providențială le aplică site-ului atunci cînd în combatanți se încinge osînza politichiei.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-03-16 12:20:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE