FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
                   
    Laudatio  
          Emanuel Cristescu  
                 
Pare a fi o modă dezavuarea, criticarea, denigrarea, defăimarea, ridiculizarea, etc. a tot ce este român şi românesc. Cu un fel de mazochism sui generis, care pare să genereze un fel de bucurie secretă, se încearcă pe toate căile discreditarea românilor şi a României. Este drept, România nu se află în cea mai fastă perioadă a sa însă de aici şi până la a nega totul este o cale lungă. Pe care unii o fac. Sincer ori manipulaţi, conştienţi sau nu, plătiţi sau nu, din banii poporului român ori ai altora. Aproape toate mizeriile posibile şi imposibile ni se aruncă în cârcă. Parcă suntem victimile unui plan diabolic de deculturalizare şi depopulare. Ne pleacă inteligenţele, am depăşit se pare, milionul de analfabeţi, sinuciderile se ţin lanţ, sărăcia ameninţă fibra esenţială a poporului, ticăloşia a fost legalizată, bogăţiile ţării au fost şi încă mai continuă să fie vândute pe nimic iar românii se simt din ce în ce mai singuri, din ce în ce mai străini în propria lor ţară. Indivizi, care mai de care "reprezentanţi" ai poporului român secretă un fel de lături care, amestecate cu fiere şi ură, sunt aruncate în capul acestei naţii cu dispreţ şi perseverenţă.

Până când toate acestea? Până când şi până unde spiritul creştin şi toleranţa pot îndura aceste mizerii, neadevăruri, insulte şi ordinării? Mulţi dintre intelectualii ţării, deveniţi, în percepţia mea, intelectoni, adică un fel de cameleoni care îşi schimbă opiniile după cum bate banul ori interesul se înregimentează cu arme şi bagaje în slujba unei cleptocraţii veroase, rapace şi ipocrite.

Să ne resemnăm? Niciodată. Timpul ne presează. Devine nerăbdător. Spiritul şi inteligenţa românilor cresc exponenţial cu greutăţile, constrângerile, trădările. Avem o capacitate de rezistenţă şi de renaştere extraordinară. O genă phenixiană pare implantată în ADN-ul nostru. Am fost ocupaţi, am fost trădaţi, am suferit dar am renăscut, parcă mai viguroşi, din propria noastră cenuşă.

Suntem un popor glorios care rezistă la întretăierea intereselor marilor puteri ale lumii de două mii de ani. Vom sorbi, poate, şi ultima picătură de amar însă vom renaşte. Spre disperarea retardaţilor care ne tot insultă. Durerea mare este că, de multe ori, "carne din carnea noastră" se dedă la acest oribil gest de denigrare. Nu trebuie să mai tolerăm aşa ceva. Nu trebuie să mai răbdăm.

Spunea Vlahuţă în finalul poemului său "România pitorească" "“Într-o ţară aşa de frumoasă, c-un trecut aşa de glorios, în mijlocul unui popor atât de deştept, cum să nu fie o adevărată religie iubirea de patrie, şi cum să nu-ţi ridici fruntea, ca falnicii strămoşi de odinioară, mândru că poţi spune: “Sunt român””

iar geniul poetic al neamului, Eminescu, numit "cadavrul din debara" de imbecili iresponsabili scria:

" Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie,
Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele nervoase, arma de tarie,
La trecutu-ti mare, mare viitor!"

M-am bucurat găsind pe internet un filmuleţ: Lumea fără România. Douăzeci de milioane la miliardele Lumii! Numeric, aproape nesemnificativ. Valoric? Vă las să judecaţi singuri.

http://cusurgiu.wordpress.com/2010/07/02/motive-de-mandrie-nationala/

Vă invit aşadar, pe toţi cei care se simt români şi care se mândresc sincer cu apartenenţa la acest popor, să încercăm să identificăm şi să postăm aici cât mai multe din contribuţiile românilor la cultura, de orice fel, a lumii precum şi cât mai multe dintre motivele care ne pot face mândri că suntem români.
                     
  Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE NU SUNTETI LOGAT!
  Comentariile userilor              
                   
 
   
  În studiul "Communication sur les travaux de la tour de 300 m", datat 1887, Alexandre Gustave Eiffel notează că turnul care îi poartă numele și care reprezintă simbolul Parisului, nu s-ar fi putut construi daca nu ar fi aflat de o tehnologie pusă la punct de inginerului român Gheorghe Panculescu. Aceasta tehnologie a fost utilizată la construcția tronsonului de cale ferată București-Predeal și datorită ei lucrarea aputut fi terminată mai devreme cu cca. 4 ani decât se preconizase. Celebrul inginer francez l-a vizitat pe inginerul român la Vălenii de Munte.

Un motiv de mândrie pentru români.

http://dicotop.kegtux.org/Gheorghe_P%C4%83nculescu_(ing%C3%A9nieur)
http://fr.answers.yahoo.com/question/index?qid=20091128064157AAL0hNe
Etc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-01 23:40:12
  Iată un motiv de mândrie: "Telocitele reprezintă cea mai interesantă descoperire făcută în cadrul cercetării românești după cel de-al Doilea Război Mondial. Telocitele sunt niște celule care există practic în fiecare organ, în afară de creier, adică printre celule nervoase. Telocite sunt niște celule mici ca dimenisiuni, dar cu niște prelungiri enorme. „Telo“ înseamnă, din limba greacă, distanță, capăt și, deci, telocitele sunt niște celule cu prelungiri foarte lungi."

http://www.sanatateatv.ro/emisiuni-medicale/genetica/telocitele-cheia-regenerarii-organelor/

Descoperirea a fost făcută în cadrul Institutului Victor Babeș de către un colectiv de cercetători condus de Acad. Prof. Univ. Dr. Laurențiu Mircea Popescu.
Din păcate, ca și pentru alte descoperiri, în România nu se manifestă interes pentru această descoperire și nu este încurajată continuarea cercetărilor. Parcă văd că vom plăti proceduri bazate pe această desoperire la prețuri astronomice.










 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-22 17:26:41
  intemeietor, scuze de eroarea de tastare.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-22 16:08:05
  De altfel, am inteles si inteleg ca sunteti un purtator al steagului Europei Unite, un adept al desfiintarii natiunilor, un inteleietor al Republicii Universale a Terrei sau cum se va fi mai numind acel stat mondial, caruia numai dementii i-ar putea intelege rostul. Asadar, greseala este a mea: am intrat intr-o casa in care nu sunt dorit, eu fiind un aparator infocat al natiunii romane si al Romaniei ca stat suveran. Ce sa caut eu intre adulatorii republicii universale? Asadar, laturile pe care mi le varsa in freza unii si altii sunt deliberat admise de stapanul Casei. Va multumesc pentru efortul de a ma fi facut sa inteleg, in sfarsit, ca aici nu am ce cauta. Puteati sa o spuneti deschis. De fapt, cred ca nu puteati, n-ati fi avut cum sa fiti atat de direct. Dumneavoastra preferati ocolisurile.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-22 16:04:21
  De acord, dar tot un ESEC PERSONAL ar trebui sa considerati si prezentza pe acest site a ideilor absolut bolnave ale unora ca Andrei Florian, care cand vorbeste pare ca se descheie la prohab, ca si alta eroare umana grosolana, Exintescu Spirtual, creditat de dumneavoastra ca fiind un mare talent literar, fie si "in spe". Esecuri reprezinta oricare din incercarile dumneavoastra de pana acum de a prezenta realitatea drept altceva iar pe aceia care spun altfel ca dusmani ai Europeei. Va respect prea mult ca sa nu pun toate gesturile dumneavoastra, fie ele si autoritar-discretionare, pe seama stangaciei. Caci, altfel, cine ar alunga spiritele ca sa faca loc unor biete minti peltice? Ca sa preamareasca niste creaturi jalnice, al caror singur neuron se plictiseste singur intr-o cavitate asa de mare si incepe sa debiteze ineptii. Ca sa incurajeze partizanatul politic de cea mai joasa speta, balbaiala oranj si voma galbena absolut jenante? Sunteti cu siguranta mason, de asta m-am convins mai de mult si va sfidez sa aduceti dovada ca nu am dreptate. Altfel, spre vesnica dumneavoastra bucurie, nu voi mai calca pe aici.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-22 15:54:29
  "Eu nu cred ca denigrarea, defaimarea, discreditarea vin din afara."

Nici eu nu am spus că vin dinafară.

"Un site literar este o comunitate ce incurajeaza orice entuziast a scrie, asa cum poate, asa cum stie, asa cum simte si nu este o cursa, un meci de carate in care adversarul trebuie eliminat."

Absolut corect. Asta este. Va trebui ca și eu și editorii să fim mai fermi, în special, cu inadaptații europeici cu asocialii și cu aceea care fac totul ca Europeea să eșueze. Mă gândesc. Și cu siguranță voi găsi o soluție.

De ce am ezitat și ezit? Pentru că eu cred în convingere, în persuasiune, în exemplul personal și în democrație. Și orice măsură constrictivă pe care sunt obligat să o iau o percep, aproape, ca pe un eșec personal.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-21 22:07:19
  Domnule Corbu,
Am venit din vacanta si am gasit pe site aceeasi balacareala de targ, acelasi sictir si aceleasi ofense si insulte.
Denigrare ?
Injosire?
Ne doare cand altii din afara ne numesc tigani.
Priviti numai la fiecare comentariu postat de persoane ce se autodenumesc "literate", "intelectuale", s.a.m.d.
Eu nu cred ca denigrarea, defaimarea, discreditarea vin din afara.
Nu.
Oricum, ma bucur sa va regasesc activ si plin de entuziasm. Pacat ca in urma insultelor multi autori au renuntat sa mai posteze pe site.
Un site literar este o comunitate ce incurajeaza orice entuziast a scrie, asa cum poate, asa cum stie, asa cum simte si nu este o cursa, un meci de carate in care adversarul trebuie eliminat.
Va doresc un weekend placut !
Valeriu

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-09-17 00:20:34
  a se vedea, onorabile proprietar, că nu e denigrare în ultimul meu articolaș polemic ci adevărul în pielea goală...poate interveniți, stimabile, nu retezînd fala învîrtoșată a slujbașului inchizitor-deratizator de spurcăciuni și voroave urîte ci lăsînd fîrtații lavrei să afle cine-i diriguie!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-09 10:40:45
  Cu mult mai mult rau fac aceia care, ajunsi in fruntea bucatelor, adica sa conduca ceva cu mana lor in tara aceasta, o fac prost, scotand pe gura ce nu trebuie si actionand impotriva interesului national. Cui foloseste impartirea Romaniei in doua mari clase antagonice? Cui produce vreun beneficiu faptul net ca alti conducatori ai Europei, presedinti sau primi ministri intorc spatele celui roman? S-a vaziut asa de rau acest lucru incat nimeni nu mai poate nega evidentza. Un nepriceput in frunte e mai rau decat un rau intentionat. A-i vorbi de rau pe acestia de acum mi se pare nu un caz de lez-natiune ci o datorie patriotica. Gresiti enorm, domnule Cristescu, considerand ca aceia care nu sunt de acord cu conducatorii actuali, sper vremelnici, ar face vreun rau Romaniei, cred ca dimpotriva.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-09 10:31:13
  Romanii sunt un popor deosebit. Ar merita o soarta macar mai pe potriva inteligentei lor native. Avem insa si o mare cantitate de admiratori neconditionati ai conducatorilor, aflati vremelnic la putere. Acestia seamana incredibil paqna la confuzie, intre ei. DSa nu ma intrebati de ce. Asa sunt ei. Mie unul mi-a placut intotdeauna sa judec lucrurile cu mintea mea, si niciodata nu mi-a placut ce se face in numele poporului si pretins in interesul lui.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-31 09:45:01
  Iata un exemplu care vine in sprijinul editorialului:



BBC sapa adanc si de multa vreme la radacina Romaniei, iar ziaristii BBC de limba romana sunt tot atat de romani precum cei ilustrati de BBC.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-29 12:35:56
  Romanule Kosta, notre respect, dar din tot discursul dumneavoastra nu am retinut decat ca a fi sustinatorul Regimului Criminal Comunist este mai condamnabil decat insusi Sistemul Criminal Comunist, lucru cu care sunt intr-un total acord. In fond, si un criminal care isi recunoaste crimele devine mai uman decat un altul care continua sa sustina ca Regimul Criminal Comunist a fost mai bun decat orice sistem. Eu eram prea mic ca sa traiesc in mod constient acele vremuri, dar am avut profesori de istorie cu coloana vertebrala verticala.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-26 22:28:43
  iar cine nu lauda indestul priceperea si bunavointa carmacilor siuccesivi de tara si de neam, fara exceptie, comunist se numeste a fi si pe buna dreptate, nu? Culmea, cei mai infioratori sustinatori ai lui Ceasca se trezira peste noapte anticomunisti si smintelal lui, adorata atunci pana la intoarcerea pe dos a stomacului, a capatat acum valente anticomuniste. fatarnicie, numele tau este politician, acum si in vecii vecilor, amin. bine ca mai exista insa oameni carora li se pare ca tot ceea ce se intampla e corect. altfel, am fi o tara de nebuni paranoici, care-si scuipa cu sila laptele matern si isi dezonoreaza numele mostenit din parinti. Ati uitat, se pare, frumoasa lozinca "cine nu e cu noi e impotriva noastra"! Uite, cine a avut maculator si creion, a notat si acum uite ce bine o stie si mai ales o foloseste, cu mare drag de neam si tara. Nu e vorba, domnule EC, de dumneavoastra, ci de aceia pe care, cu lumeasca intelegere, ii ingaduiti aici.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 15:13:39
  daca nu s-ar gasi tot felul de priceputi in toate care sa demonstreze in aritmetici abulic-naive cat suntem de nesatiosi si de risipitori, poate ca ar ramane destui bani nedovediti pentru a plati osardia iubitorilor de neam cu mai asupra de masura decat acum. Astfel, bietii de ei trebuie sa fure ca sa-si poata intretine iubirea de neam care-i apuca imediat ce ajung cu botu-n...bucate. Pacat de noi ca nu stim sa-i laudam cum se cuvine. Nu ne iubim destul tara, probabil. nu suntem in stare sa induram cu destula rabdare crunta lor lafaiala si sa mai si strigam "aferim, bace, bine ne face!". Nu ne putem iubi indestul nici pe noi si nici intre noi, asa cum s-ar cuveni, altfel i-am linge pana n-ar mai ramane nicio pata pe grosul lor obraz si pe dolofanele si rotofeiele lor dosuri de mari iubitori de tara si de neam. Iti da mana sa-ti iubesti tara, daca te lauda toti la pranz si seara. Restul au insa un si mai de pret privilegiu: sa-si dea viatza pentru tzara, fara sa se vaite. ce drept mai vreti, ma amarastenilor, vai de voiatisoara voastra, ai?  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 15:04:57
  va rog frumos sa ma injurati cum va vine la gura. sunt roman si nimic din ceea ce este romanesc nu-mi este si sper sa nu ne fie strain. Cu oarecare ingaduintza, Kostanu (si alegeri cam la anu, din cate aud...)  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 14:46:51
  1989, evident  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 14:44:56
  daca romanesti sunt sarmalele, tochitura, Mioritza, basmele cu Ileana Cosanzeana si Fat Frumos, Eminescu, Creanga, Cosbuc, Rebreanu, Toparceanu, Caragiale, Enescu, Cioran, Brancusi, Vlaicu, Stefan cel Mare sau altii, pe care nu-i mai incape enumerarea mea schioapa, atunci da, atunci romanii sunt un popor mare. ce te faci insa cu ceilalti? ei ce ar trebui sa fie? Toate popoarele sunt de la Dumnezeu si nimeni nu este mai presus de altul, orice clasificari s-ar face, despre natii, care e mai adevarata sau mai indreptatita, sufera de aceeasi meteahna. Denigratorii mai cu folos sunt din pacate mutii, aceia care tac, fac si desfac in folosul lor si in dispretul natiei. Ei sunt gata-gata sa obtina ce-si doresc, voind sau nevoind raul tarii, intr-o lacoma inconstientza. Iar la judecata de mai tarziu nu va mai conta cine si ce, doar tristul rezultat. De la Marea Rasturnare de situatie din 1980 fara exceptii, iubitorii de neam au adus tzara in halul in care se afla. cei care au contat si conteaza. Ceilalti, bieti lingusitori sau victime, se gheraie intre ei fara rusine si fara a vedea cat rau isi fac lor insisi si tarii. Dumnezeu sa ne ierte.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 14:42:03
  sa ne iubim poporul si tara, de acord. nu cred sa fie un roman care sa nu vibreze la numele tarii lui si al poporului. tot romani sunt insa si cei care o vand la targul rusinii, pe moneda calpa a interesului national. tot romani ar trebui sa fie si otravitorii raurilor, si taietorii cu hurta ai padurilor, si pangaritorii de orice neam, tot ei ar trebui sa se infioare la gandul cruntei pedepse care sigur va veni. si vanzatorii interesului national de dragul intereselor de conjunctura, ar trebui sa se numeasca cu totii, la un loc, tot romani, nu? roman este acela care admite ca romanii sa fie batjocoriti, umiliti si alungati din judetele har-cov de dragul partenerilor de ciolaneala politica. toti suntem romani, toti ne iubim tara, nimeni nu-i doreste raul, numai unii clevetitori, rau intentionati, buni de cartus in freza, vad altceva, nu? respectul ar trebui sa fie reciproc. asa, respectul devine distantza pe care ti-o iei fatza de ceilalti pentru a-i putea dispretui mai comod. Dumnezeu sa va ierte.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-26 14:31:41
  Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita. Un popor maret are conducatori mareti. Poporul roman este un popor maret. Nu-i judecati cu masuri facute dupa mintea voastra de acum, judecati-i dupa vremurile in care au trait si au condus. Ceausescu a fost omul potrivit la locul potrivit. A facut si a spus lucruri cu care putem si trebuie sa ne mandrim. Iliescu a fost singurul si cel mai potrivit conducator la vremea aceea, dupa cum si Constantinescu a pregatit trecerea la noile vremuri. Basescu, in pofida a ce striga corul carcotasilor, face ceea ce trebuie sa faca presedintele unei natii cu un trecut maret si un viitor pe potriva. Si este mai apreciat decat ati crede si de cat se tem unii dintre...ei.
A nu-ti respecta conducatorii, este totuna cu a nu-ti respecta parintii. Poate parintele tau este prost, nebun sau rau intentionat. Nu esti obligat sa-l asculti, nu esti obligat sa-l urmezi, dar esti obligat sa-l respecti! Cu atat mai mult esti obligat sa acorzi respectul cuvenit omului ce conduce destinele intregului neam sau le-a condus vreodata, d-le Andrei Florian.
O fi dulce limba batjocoritorilor, dar sapa la propria radacina...
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-08-25 23:56:17
  "Spre disperarea retardaților care ne tot insultă." (Cristescu)

Eu, retardatul, taman rostii un adevăr.
Pe care cei foarte lucizi și ditirambici l-au mestecat cu o ferocitate eroică. Siestă ușoară!

Ce v-am spus: aferescu visează "crîmaci"!
Păi ăsta, băsiescu vostru, nu fu cîrmaci, verică?
Sau taman despre el e vorba și va trebui să-l împăiem și să-l punem în geam, cum făcea Bulă cu bunică-su, ca să-i ia pensia în continuare? În schimb, noi să privim la "cîrmaci", ținîdu-ne de cîrmă și bălăgînind-o încolo și încoace, în extazul rafinat al orgasmului politic!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-25 23:19:16
  Romania poate renaste, desigur, dar numai in conditiile in care se poate desprinde de nostalgiile legate de Regimul Criminal Comunist. Iliescu si Ceausescu, un altfel de frati Petreus, fac parte din exponatele viitorului muzeu de istorie al Regimului Criminal Comunist. Ca sa putem merge mai departe, spre lumea civilizata, este foarte important sa ne alegem cu intelepciune "carmaciul" dar mai cu seama liderii locali. In acest sens, avem sansa sa alegem, la viitoarele alegeri, liderii care ne vor duce inapoi in timp, spre gloria socialismului stiintific, sau pe cei care ne vor deschide drumul spre civilizatie.
Despre gloria si intelepciunea romanilor putem vorbi, desigur, dar numai cu ochii larg deschisi.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-25 22:19:21
  Tu cu cine vorbești, todoraș?
Poate cu mine?
Ți-am denigrat "alesul"?
Păi, la cîte limbi îi proptești tu în oarece locuri, mă și mir că nu a făcut hemoroizi!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-25 21:26:47
  Cine rade de conducatorii unei tari, va sfarsi prin a rade de poporul ei!
Ori, stimate si inflacarate domn, cu parere de rau, dar faceti parte dintre cei care nu numai ca nu ati luat atitudine impotriva denigrarii sistematice a conducatorului actual al Romaniei, facute in paginile site-ului dvs, ba chiar ati fost una dintre vocile din cor. Parerea mea este ca ce ati semanat, acum culegeti...
Sa fiti iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-08-25 11:13:01
  Este drept, România nu se află în cea mai fastă perioadă a sa însă de aici și până la a nega totul este o cale lungă. Pe care unii o fac.

toate statele lumii au avut căderi. Germania a fost distrusă, Rusia îngenunchiată, Franța nu mai exista etc. Și au renăscut. Și noi am renăscut de nenumărate ori. Și vom mai renaște. Dar de aici nu trebuie să se ajungă până la leznațiune.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-25 10:06:21
  "Ne pleacă inteligențele, am depășit se pare, milionul de analfabeți, sinuciderile se țin lanț, sărăcia amenință fibra esențială a poporului, ticăloșia a fost legalizată, bogățiile țării au fost și încă mai continuă să fie vândute pe nimic iar românii se simt din ce în ce mai singuri, din ce în ce mai străini în propria lor țară."

Mai e nevoie să vină cineva și să denigreze?!! Iote, realitatea zugrăvită de către însuși "patrioții" înflăcărați ai neamului, realitate care arată cum arată - acum și-ntotdeauna, să fim seriosși.
De ce? întreb, de ce?
Păi probabil că:

"Suntem un popor glorios..."

...altfel nici că se explică. De atîta glorie cîtă e pe capul nostru ne-am zăpăcit de tot, am ajuns să nu mai știm încotro e nordul. Ne urcăm pe socluri și ne declamăm genialitatea milenară, dar ne chiorăie mațele și ni s-a căscat un gol în minte cît universul.
Eminescu, săracu, îi dorea el Românicii ce-i dorea, da' una e dorința și alta putirința.
Ca dovadă...

Ce frumos sună ditirambica asta gonflată!
A montaj literar din vremea descîntării României ceaușiste!
Trăiască și-nflorească iordănirea românească!



 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-25 09:17:31
  România, asemeni Omenirii, a avut, are și va avea momentele sale astrale.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-25 02:59:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE