FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
                   
    Regulament Europeea  
          Emanuel Cristescu  
                 
Regulament Europeea
(Propus pentru dezbatere publică timp de o lună de la data publicării)

”Literatura Online” este un spațiu virtual, gratuit pus la dispoziția creatorilor și iubitorilor de literatură, în cadrul platformei Europeea, www.europeea.ro

”Literatura Online” este un site interactiv și necenzurat în spiritul art. 19 din “Declarația universală a drepturilor omului”: „Orice om are dreptul la libertatea opiniilor și exprimării; acest drept include libertatea de a avea opinii fără imixtiune din afară, precum și libertatea de a căuta, de a primi și de a răspândi informații și idei prin orice mijloace și independent de frontierele de stat.”
- De altfel Constitutia României prevede la art. 30 urmatoarele:
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credintelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

Lipsa cenzurii nu înseamna însă și lipsa regulilor de comportare în societate. În acest sens aducem la cunoștinta, tot din "Declaratia universala a drepturilor omului" art.29 :
1. Orice persoană are îndatoriri față de colectivitate, deoarece numai în cadrul acesteia este posibilă dezvoltarea liberă și deplină a personalității sale.
2. In exercitarea drepturilor și libertăților sale, fiecare om nu este supus decât numai îngrădirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigura cuvenita recunoaștere și respectare a drepturilor și libertăților altora și ca să fie satisfăcute justele cerințe ale moralei, ordinii publice și bunăstării generale într-o societate democratică.
3. Aceste drepturi și libertăți nu vor putea fi în nici un caz exercitate contrar scopurilor și principiilor Organizației Națiunilor Unite.

Misiunea asumată a sitului este: „încurajarea și promovarea creatiei literare originale de valoare, selecția valorilor și publicarea celor mai bune creații literare în paginile revistei on-line www.europeea.ro în volum de autor sau în volum colectiv “
• În cadrul acestui site se pot posta toate tipurile de „creații” ale spiritului uman care în mod curent pot fi desemnate prin cuvântul “LITERATURĂ” dintre care enumeram exemplificativ: poezie, schițe, nuvele, roman, recenzii, comentarii, eseuri, exegeze, articole, critica literara, reportaje, însemnari, jurnal, pamflete, parodii, polemici, etc. Forma de prezentare, grafica, modalitatea de expresie etc. sunt si rămân la latitudinea creatorilor. Acestea vor fi denumite cu un cuvânt generic drept “texte” Opiniile, părerile, evaluările etc. ale textelor existente vor fi denumite pe scurt “comentarii”
• Libertatea de creație aparține autorilor care își asumă și responsabilitatea textelor în conformitate cu legislația internatională și română în vigoare.
• Accesarea sitului, poate fi facută de către orice vizitator. Pentru a putea introduce “texte” vizitatorii care nu au un cont pe acest site trebuie să-și deschidă unul furnizând informațiile solicitate. Singura pagină accesibilă pentru opiniile vizitatorilor fără cont este pagina de forum.
• Membrii atelierului europeea .ro reprezintă “entitatea” esențială a sitului. Oricine poate deveni membru al site-ului dacă intenționează să posteze “texte” și/sau comentarii în cadrul vreunei secțiuni a sitului.
• Procedura de înscriere este simpla și necesită sinceritatea informațiilor furnizate, sub posibila sancțiune a interzicerii accesului în site daca informațiile nu corespund adevarului. Vizitatorii care vor să devină membri ai siteului trebuie să aibă un cont de e-mail valid.
• Între membrii sitului există diferențieri recunoscute de către comunitatea acestora. Membrii cu activitate susținută cu texte recunoscute ca valoroase de către comunitatea membrilor și cu credibilitate privind afilierea la acest atelier au un nivel mai ridicat față de cei nou înscriși și au avantajul că textele și comentariile introduse de ei nu necesită validare din partea altor membri aparând în site imediat.
Nivelul de acces permite accesarea diferențiată a secțiunilor sitului. Diferențierea se realizează pe baza activității membrilor și a valorii relative recunoscute de către comunitatea membrilor.

Nivelele de acces folosite în acest moment sunt:
• 0 pentru orice vizitator al sitului. Acest nivel permite accesul la “texte” fără să permită postarea de „texte” sau „comentarii” la „textele” existente cu excepția secțiunii „forum”.
• 10 - membru - utilizator cu „posibilitatea” de a posta „texte” . Acest nivel permite adăugarea de texte și comentarii care necesită validarea acestora de către un redactor. În general, validarea sau invalidarea se realizează în max. 24 ore de la introducerea textului de către unul dintre redactorii sitului. În cadrul validării se verifică gramatical textul și de asemenea se verifică dacă textul conține expresii obscene, injurioase, atacuri la persoană, sau dacă textul contravine legilor în vigoare. Facem apel la înțelegerea membrilor cu privire la necesitatea unei astfel de validări întrucât din experiență s-a constatat că, pe net, sub protecția anonimatului, unii uită de buna cuviință.
• 20 – redactor II - utilizator ale cărui comentarii la texte existente sunt validate direct fără să mai fie citite de vreun redactor. Acest nivel se obține, fie la recomandarea, deci pe credibilitatea unui utilizator cu un nivel min. 100, fie pe baza credibilității proprii dobândite ca urmare a activității de pe site și a calității textelor postate.
• 50 – redactor I -autor - utilizator ale cărui texte și comentarii sunt validate fără să fie citite în prealabil de către altcineva.
Acest nivel se dobândește de catre membrii care au o activitate prelungită și constantă care îsi câstigș o anumită credibilitate și care respectă regulile de funcționare a sitului.
• 100 – autor recunoscut pe site ARS – autor care a confirmat din punct de vedere calitativ și al seriozității Poate acorda voturi textelor postate de către alții cu exceptia textelor proprii.
• 200 - editorialist - autor care a confirmat din punct de vedere calitativ și al seriozității Poate acorda voturi textelor postate de catre alții cu exceptia textelor proprii. Poate publica în cadrul siteului editoriale . Recomandă spre publicare în EUROPEEA sau volum texte și autori.
• 500 – redactor șef - similar cu editorialist. În plus validează sau invalidează textele si comentariile membrilor care nu au dreptul de a le posta direct. Criteriile de validare sunt cele expuse mai sus. Redactorul șef nu validează valoarea textelor ci dacă aceste texte se înscriu în cerintele atelierului privind gramatica, lipsa vulgarității și încălcarea legilor. Redactorii șefi își pot manifesta opiniile valorice prin analize, comentarii etc. Recomandă spre publicare în EUROPEEA sau volum texte sau autori. Face nominalizări pentru premiile anuale ”Literatura online”.
• 1000 - editor – toate atribuțiile redactorului șef plus dreptul de a aproba-modifica nivelurile de acces pentru membrii atelierului. Decide împreună cu redacția EUROPEEA și a editurii publicarea textelor și autorilor în revistă sau volum

Amendamente

1. Sunt interzise în cadrul site-ului:
1.1. atacul la persoană, (viața personală a membrilor site-ului, convingerile religioase, familia și profesiunea acestora.)
1.2. adresarea ireverențioasă cu formule de tipul băi, nea, bre și altele de acest tip.
1.3. utilizarea cuvintelor și expresiilor vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin conținutul lor.

2. Membrii site-ului, lezati de către alți membri, nu-și vor face dreptate singuri, ci vor semnala lezarea suferită, redacției care va analiza sesizarea și va decide sancționarea vinovatului prin aplicarea urmatoarelor sancțiuni:
2.1. Avertisment
2.2. Reducerea nivelului la 10 pentru o perioadă de:
2.2.1. o lună
2.2.2. trei luni
2.2.3. șase luni
2.2.4. un an

3. Escaladarea eventualelor conflicte în sensul că userul lezat raspunde, lezând la rândul său, atrage aceleași sancțiuni.

4. Redacția și editorii pot fi sesizați ori se pot sesiza din oficiu. Nesesizarea din oficiu nu înseamnă în nici un fel acordul redacției sau editorilor pentru vreun fel de lezare.

5. Pentru abateri repetate de la regulament ca și pentru defăimarea site-ului membrii vinovați pot fi excluși de pe site.

6. Persoanele nemulțumite se pot adresa Comisiei de etică. Aceasta urmeaza a fi înființată în în măsura în care comunitatea site-ului decide înființarea unei astfel de comisii.

7. Membrilor site-ului li se recomandă sesizarea încalcării regulamentului și luarea de poziții publice privind încălcarea regulamentului.

8. Membrilor site-ului li se recomandă promovarea în mediile în care evoluează a site-ului Europeea.

9. Anual, regulamentul de funcționare, va fi analizat și, după caz, revizuit, completat sau adaptat.

10. Prezentele amendamente completează regulamentul în vigoare.
11. Membrii site-ului vor respecta Convenția de la Berna privind protecția operelor literare, artistice și științifice precum și Legea drepturilor de autor și a drepturilor conexe. Creațiile sunt protejate pe toată durata vieții autorului și 70 de ani de la moartea sa. Prin urmare, sub nicio formă nu vor putea fi publicate texte care un aparțin autorului ori pentru care nu are acordul deținătorului de drepturi de copyright. Se pot prelua, fără acest acord, scurte pasaje, 10-12 rânduri. Acestea vor fi, obligatoriu, puse între ghilimele și se va indica sursa de unde au fost preluate.

Cum se pot implica membrii și simpatizanții în susținerea și dezvoltarea site-ului
- Postând texte și comentarii valoroase
- Devenind redactori sau editori
- Păstrarea unei atmosfere corecte pe site și respectarea cu strictețe a Regulamentului.
- Promovând site-ul pe rețele de socializare și în cercul de cunoscuți
- Găsirea și recomandarea de sponsori
- Sprijinind dpdv informatic site-ul, în sensul realizării unor subrutine care să fie implementate în site sau participarea la reproiectarea site-ului.
- Donații
Cine dorește să se implice în următoarele:
- Realizarea unei cronici (prezentări) periodice cu privire la principalele site-uri literare.
- Prezentarea revistelor literare
- Semnalarea aparițiilor editoriale
- Membrii site-ului care locuiesc în străinătate, dacă vor și pot, să facă scurte prezentări semnalări de creații literare din țările unde se află. (spațiul de limbă engleză, franceză, italiană spaniolă, în special. Evident și alte spații)

Publicitate
Admitem publicitatea pe spațiile goale din stânga și dreapta paginii.

Sugestii propuneri
Așteptăm ideile dumneavoastră. Pot fi constructive și critice.
Cei care, numai critică făcând aprecieri globale, fără argumentare, sunt rugați să se abțină.

                     
  Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE NU SUNTETI LOGAT!
  Comentariile userilor              
                   
 
   
  Ăsta-i ficțiune propagandistică. Nu vă dezmințiți, dar bateți pasul pe loc. În bătătură maidanului cu dragoste.
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2018-03-17 09:14:24
  Nu văd nicio referire la câte texte se pot posta pe zi?
Mie îmi spune Conțu, dar la înregistrare nu-mi validează Conțu, ci Contu!
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-03-17 02:25:05
  Pentru politică avem Tacebook. Am 4925de contacte. Apoi putem reactiva forumul ori un blog.

Vă propun ca aici să ne ocupăm de literatură.

Care puncte din regulament vi se par neclare, excesive sau insuficient relevante?

Eu cred, tot mai cred, că este posibil să coexistăm cu toții cu toate idiosincrasiile reciproce.

Nu-i păcat să ne pierdem timpul cu fleacuri când putem scrie lucruri valoroase?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-18 09:23:17
  Dacă vă imaginaţi că nu va pogorî iarăşi pacea mormântală peste acest locşor, sunteţi în gravă eroare, del Cristescu. Vor bâzâi, în continuare, haştagiştii pe aici ca muştele.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-18 08:50:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE