FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dúme ivæ
Text postat de Simona Dobrescu
Se spune că românului îi merge mintea, însă exponenții etniei care s-a autobotezat cu un nume ce începe cu o dublă consoană, sunt un exemplu frustrant al strălucirii obscure și perene. Căruțele cu coviltir au devenit amintire. Astăzi, țiganii au castele semețe, cu zeci de turnuri împungând cerul cu obstinație; cirezi de limuzini luxoase hălăduind prin curte; gresie de Spania și marmură de Carrara ornamentând odăile, laolaltă cu porticurile și ghirlandele de ipsos de pe tavan... Toate acestea au devenit simboluri pe care, datorită mass-media, orice român le asociază cu etnia mai sus amintită. Nu există canalizare, dar există jacuzzi și robinete aurite. Nu există nici curent electric, dar înăuntru tronează, mărețe, „scule” electronice de ultimă tehnologie, pe care un român onest nu și le poate permite nici măcar în rate. Nunți opulente între minori, kitsch odios, dar scump și strălucitor, etalat ostentativ, tone de aur purtate la vedere și tot timpul; de ajungi să ai senzația că tot aurul ăla face parte atât de strâns din decor, încât, dacă l-ar da jos, și-ar pierde echilibrul. Trafic cu droguri și cu carne vie, furt la scară mare și cerșit – acestea sunt îndeletnicirile de bază; cele mai productive dealtfel, cu atât mai mult cu cât nu plătește nimeni nici un bir la stat. Pentru ei nu există lege, nici educație, nici bun-simț. Iar tradiția lor este ridicată la rang de emblemă națională, promovată cu sârg de posturile de televiziune, atunci când nu au alte subiecte pentru știri. Cum au ajuns nunțile și cumetriile țiganilor să fie mediatizate pe toate frecvențele, mi se pare dificil și dureros de înțeles. Cum de nu-i întreabă nimeni, dintre autorități, de unde le provin veniturile fabuloase cu care se fălesc fără nici o jenă, și de ce ei nu sunt obligați să plătească nici un impozit, rămâne un mister. Nu au asigurare medicală, dar n-am văzut vreodată un țigan căruia să i se-nchidă poarta spitalului în nas, din cauza asta. Într-un reputat dicționar francez, imaginea românilor este simbolizată de o șatră de țigani nomazi. De ce, pentru mulți cetățeni din occident, noțiunea de „român” a devenit sinonimă cu cea de „țigan”, știm cu toții. De ce am lăsat să se ajungă la asta... doar bănuim. Ni se mai aruncă praf în ochi, din când în când, cu prinderea câte unui „obleț”; dar peștii cei mari își lăfăie dosurile în scaunele Parlamentului și fac „business” cu peștii din cealaltă tabără... Pentru că etnia care are și rege și împărat, unul mai analfabet decât altul – pardon, la ora asta au deja diplomă de bacalaureat și sunt studenți (?!) – are și partid(ă), și reprezentanți la cârma țării. Are afaceri la fel de „legale” ca și mulți alții, acces oriunde și oricând, inclusiv (sau mai ales) la sfidarea legii. Și e logic, atâta timp cât le cântăm în strună cu toții, de la mic la mare.
Ne pregătim să intrăm în UE. Pe mine, ca om de rând, nu mă bucură asta; dar țiganii – pardon, rromii - jubilează. Se vor deschide granițele și, odată cu ele, noi oportunități pentru aceștia. Intrăm în UE cu un stindard cumplit. Pentru că, mai nou, lozinca binecunoscută s-a metamorfozat: „Țiganii-s fruncea !”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Din nefericire ai perfectă dreptate. E o situație pe care n-o mai putem schimba. O boală a civilizațiilor superioare, care nici ele nu mai pot face nimic.
Vestul a inventat drepturile omului, noua religie modernă. Și o altă religie - consumul. Nu-i interesează. Cazi în Paris pe stradă și nu se oprește nimeni. "Are asigurare, nu e treaba mea, vine ambulanța". Dar dacă n-ai asigurare nici ambulanța nu te ia. Întâi se vorbește cu ambasada. Și până când vor catadicisi diplomații să răspundă și să găsească o soluție...
Apropo de drepturi... Am stat ceva vreme în Franța. Dacă un negru urlă pe stradă că este agresat apare un polițist și te ia pe tine. Am pățit-o mai întâi în Paris. Unui negraci i s-a pus pata pe mine și a început să urle că e agresat. Nu-i plăcea figura mea. Am ajuns la secția de poliție. Vă rog să-mi dați probe că l-am agresat, vreau un avocat, cine plătește daune pentru timpul pe care l-am pierdut, pentru agresiunea psihică pe care o faceți voi asupra mea? Cum ies de aici vă dau în judecată. Anunț presa. Am prieteni... "Les poulets" au tăcut. "Știți, asta este legea..." Cam la fel și în Lyon, unde sunt mulți arabi și unde rromii se strecoară mai ușor. Cam la fel și acolo. Civilizația Vestului este mult prea permisivă. Ați văzut ce le fac din când în când arabii.
La noi băieții fură, cerșesc, dau tunuri, intră în afaceri dubioase. Din păcate și noi suntem de vină. Nu suntem uniți precum sectarii. Nepăsători.
Corupția e la mare preț. Așa își iau băieții și pașapoarte, și permise de conducere, chiar dacă nu știu să citească. Ei sunt oglinda bolilor societății românești, dar și europene.
Am văzut în Paris o rroamă (oare așa o fi femininul?) care cerșea chiar pe Champs Elisée, așezată pe o jardienieră uriașă. Avea o placartă pe care scria, în franceză: "Exilată sexual din România". "Săraca, nu poate să-și facă damblaua la ăia și a venit la noi". În Franța cerșitul este interzis doar pentru francezi. Nu vă spun cât câștiga pe zi, nici cu cine împărțea banii la patru (nu pot spune, persoane importante, vorba lui nea Iancu).
Un popor care ascultă manele se autoexilează din cultură, se desclafică. Nu spun lucruri noi. Bine, nu ascultăm toți mnanele, dar cei care o fac sunt majoritari. Sunt multe de spus... E tare trist.
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-08-31 15:10:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE