FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mamaie și politica
Text postat de Simona Dobrescu

Are 87 de ani, și știe atât de multe, încât aș fi jurat că trăia și pe vremea Războiului de Independență. Nu știu cum o cheamă, cred că nimeni din cartier nu știe; cu toții îi spunem Mamaie. De când eram copil, îi auzeam pe cei mari vorbind cu respect despre ea. Și aproape orice propoziție începea invariabil cu “A zis Mamaie…”. Și acum e la fel, nu s-au schimbat prea multe, în afară de numărul primăverilor de pe răbojul lui Mamaie și de mănunchiul de riduri în plus care-i brăzdează fața. Mamaie e o femeie mărunțică, dar energică, și când vorbește despre politică, bărbia îi iese în față și ochii i se rotesc în cap, de parc-ar fi un personaj dintr-un film SF. Aproape că te aștepți să-i iasă și flăcări pe nări, de atâta patos. Mamaie a zis ca domnu’ președinte e un om tare cumsecade, dar care are prea multe treburi pe cap și nu mai prididește, sărmanul; că, de, câte să poată face un om de unul singur?... Mamaie a mai spus că domnii ăia de la Guvern au și ei dreptate, săracii, să strângă atâtea averi, că, de, așa e de când lumea: bogatul are datoria să strângă, iar săracul o are p-aia să-și rupă de la gură ca să nu-i moară copiii de foame. “Și ce dacă Cutare are un miliard de euro ascunși la subsolul casei?... Las’ că nu i-a adunat din pensia mea amărâtă, așa că n-am de ce sa comentez. Ce se tot leagă lumea, domnule, dă bieții oameni bogați, în loc să-și vază dă gunoiul din ochiu’ lor…? S-au rupt pantofii copilului, și factura la întreținere a ajuns cât lista cu eroii neamului, că e neplătită dă un car dă vreme. Dă asta să aibi grijă, nu dă alții! Ce zici?... Nu-ți ajunge salariul?... Și care-i problema, maică, mai ia-ți un servici. Cum? Ți-ai luat deja, și tot nuŹ-ți ajung banii?... Păi, mai ia-ți încă unul... I-auzi, domnule, e lenea pă ei cât casa, stau toata ziua și să vaită, în loc să muncească. Stai la muncă non-stop, dacă e cazu’, nu mai dormi, ce-ți mai trebuie să dormi, las’ sa doarmă parlamentarii, săracii, că numai ei știu câte belele au pă cap. Crez că d-abia așteaptă ședințele, numai ca să poată și ei să mai închiză un ochi, că acasă, n-au cum, dacă potera (adică PeNeAu’) e cu ochii pă ei... N-ai vazut câte etaje dă casă are ăla?... păi, tu crezi că e ușor să aibi grijă dă ditai palatu’?... Și mașina aia, care e aproape cât hambaru’, ăla, Hammer sau cum i-o zice, păi tu știi cât coastă aia numa’ ca s-o speli, dar’mite s-o mai și repari?... Ce știi tu, care n-ai avut la viața ta decât o bicicletă, că când stranseseși și tu bani să-ți iei Trabant, să opri fabricația... Las’; stai tu în banca ta, du-te la munc㠖 câte servicii ziseși că ai? trei? mai ia-ți trei, nu fi leneș; că așa suntem învățați noi românii, la de-a gata... ”

Ce mai, Mamaie e expertă. Nu există s-o întrebi ceva și să nu știe răspunsul. Acuma vreau s-o întreb cât mai e până intram în UE, că ea zicea că după ce s-o-ntâmpla asta, o să fie halal de noi. Adică, o să avem de toate și n-o să mai muncim deloc, că ne dă UE tot ce ne trebuie, ba încă pe deasupra. Nu de alta, dar deja am șapte servicii și ăla micu’ tot nu are pantofi în picioare.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  O fi constiinta, sau mai degraba constienta...?! Parca abia acum, dupa atatia ani petrecuti pe lumea asta, inteleg de ce "sunt fericiti cei saraci cu duhul"... Si cred ca ii invidiez. Multumesc frumos pentru comentariu. Mi-a inseninat ziua.  
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-08-31 17:05:51
         
 
  Sarcasm crud, amar. Bine creionată Mamaie. Cred că e conștiința ta, care nu mai suportă realul și întoarce totul pe dos. Un text bine realizat, fluent.  
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-08-31 16:39:02
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE