FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Mulțumesc, deci licența e licență: abatere, dispensă (deși "poetică"). Norma este ca în 2): zi-ar, zi-a-re, zi-a-rist. Accentul e ca în 3) pe a: ziare, ca și în cuvinte precum legare sau mirare. Asta am susținut și eu ca și oponenții tăi.

Sper că sîntem de acord acum. Cu licență se poate pronunța ca zia-mă.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-12 19:13:55
         
 
  Postez si discutia pe care am avut-o in paralel cu dl Pruteanu. Nu sunt in totalitate de acord nici cu dansul dar cred ca face un pic de lumina in aceasta disputa. Am sa ma opresc aici insa pentru ca am epuizat argumentele si nu am nici un sustinator... :)
1)
Nume: cvasiliu
E-mail:
Localitate: Bucuresti
Sait propriu:
Subiect: Nr silabe
M E S A J U L : Revin ca la un oracol :
Versul "Te reculegi cu zvonuri de prin ziare" are 11 sau 12 silabe?
Personal cred ca are 11 silabe :
"Te re-cu-legi cu zvo-nuri de prin zia-re".
Multumesc.

RĂSPUNS: Da, 11.
GP, 10.8.06 lmb

2)
Nume: cvasiliu
E-mail:
Localitate: Bucuresti
Sait propriu:
Subiect: Revenire : Zi-a-re/Zia-re
M E S A J U L : Sunt nedumerit :
Imi dati dreptate ca "Te re-cu-legi cu zvo-nuri de prin zia-re" are 11 silabe si apoi sustineti "e zi-ar, zi-a-re, zi-a-rist etc. și basta."
Imi cer scuze pentru insistenta.

RĂSPUNS: Toată poezia fiind în endecasilab, se admite licența poetică (de altfel, foarte curentă și în vorbire) de a pronunța cu diftong, în două silabe: zia-re. Corectitudinea prozodică, standard, ar fi obținută într-un distih precum:
În goana oarbă după informare,
Ne umplem cu nimicuri din ziare.
GP, 11.8.06 lmb

3)
Nume: cvasiliu
E-mail:
Localitate: Bucuresti
Sait propriu:
Subiect: Revenire : Zi-a-re/Zia-re
M E S A J U L : Multumesc! Totusi o parere proprie : in distihul d-voastra intr-adevar cuvantul "ziare" are 3 silabe insa accentul cade pe prima silaba: zì-a-re ori pe saitul www.dexonline.ro am gasit cuvatul ziar/ziare astfel: ziár s. n., pl. ziáre.

RĂSPUNS: Nu e deloc adevărat. În distihul din 6734 (ca și oriunde), cuvîntul ziare nu are cum să aibă accentul pe i (atunci ar trebui pronunțat ca și litere). Accentul e pe a: ziare, ca și în cuvinte precum legare sau mirare.
GP, 11.8.06

DIXIT
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2006-08-12 16:03:28
         
 
 
Cristian, eu tocmai asta vroiam să te fac să simți, că ziare și fiare se pronunță diferit și anume:

- în zi-a-re i face silabă fără a

- în fia-re este doar o muiere a lui f, ca în, dacă vrei, pronunția moldovenească zia-mă (pentru zeamă).

Fă totuși un sondaj printe vorbitori și vei vedea că nu prea sînt de acord cu pronunția pe care o propui.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-12 10:17:33
         
 
  D-le Corneliu. Daca invalidati celelalte rationamente sunt de acord sa utilizez si eu modele de pronuntie:
exemplu: fiara(e): FIÁR//Ă ~e f. 1) ... [G.-D. fiarei; Sil. fia-ră] / Trimis de siveco, 21/08/2004. Sursa: NODEX

Accentul este pus in acelasi loc ca si in cazul ziare :
ziár s. n., pl. ziáre
Trimis de siveco, 10/08/2004. Sursa

... iar "ziare" si "fiare" se pronunta in acelasi fel ...(macar aici sa fim de acord!!!) si accentul cade in acelasi loc. Pe litera din mijloc - pe a . Daca vreti 3 silabe atunci accentul ar trebui sa fie zì-a-re, dar nu este pronuntia corecta (conform DEX ca eu as fi gata sa adopt si accentul asa cum il propuneti d-voastra)... Cu respect...
D-lui Dan Norea : "Corneliu ... ai indiscutabil dreptate" . Ha! ... Propun urmatoarea fraza : "Daca Pruteanu nu este Mafalda cu atat mai putin este dl Corneliu".


 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2006-08-11 19:31:23
         
 
  Corneliu, cu ziarul și cu ziarele ai indiscutabil dreptate. Dar ce nu înțeleg eu este de ce atâta tevatură ? DOOM-ul nu e suficient de explicit ?
După mine, unde-i lege nu-i tocmeală. Silabarul tău ar fi util celor care întocmesc și modifică dicționarele, nu celor care trebuie să le respecte.

Horia, excelentă epigrama ta, mai ales în contextul discuției !


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-08-11 14:19:45
         
 
 
Cristian, și eu te pot contrazice:

- zi-a-re poate avea 3 silabe indiferent de accentul pus pe prima sau a doua; după modelul li-a-ne, pi-a-ne (accent pe a doua); pentru accent pe prima nu găsesc o asemănare cu alte cuvinte, dar pot pronunța clar în 3 silabe;

- citește zia-re după modelul fia-re, bia-tă, fiar-tă (cu accent pe prima) și ai să vezi că nu dă nicicum pronunția reală, pe care o auzim și o folosim (și care e în 3 silabe);

- eu prefer să gîndesc cu modele de pronunție, prin asemănare și nu cu palma și bărbia: am trecut de mult de clasa a doua.

Pruteanu nu este totuși Mafalda, mai dă și el chixuri.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-11 14:09:47
         
 
  Corneliu, multumesc inca o data. Am realizat ce starnise atata confuzie in creierul meu. Noroc ca simtul limbii nu m-a tradat decat in privinta "ziarului". E al doilea comentariu (pe ziua de azi)pe care ti-l trimit - primul, apropo de legile lui Horia, nu avea cum sa mai ajunga la tine. Iti mai spuneam acolo ca, acum ca m-am lamurit, ma bucur ca nu mi-a fost rusine sa te intreb.

Horia, tie iti spuneam ca replica este excelenta.
 
Postat de catre elia david la data de 2006-08-11 09:23:22
         
 
  O chelneriță tinerică
Mă-ntreabă : - Domnu, vreți un ceai ?
Iar eu cu gândul la Prutică
Silabisesc: - Aș vrea … ce - ai

~Corneliu, Numai bine!~
 
Postat de catre Horia Ivascan la data de 2006-08-11 08:03:07
         
 
 
Dacă tot mă-ntrebi, nu știu de glumă: pia-tra, pie-di-ca.

Cît privește zi-ar, accentul este pe ar și cred că acest sufix (-ar), dar poate și multe altele, sînt solidare cu accentul. Poți verifica. De obicei, cînd în silaba anterioară există o consoană finală, -ar o fură: zid, zi-dar. Urechea mea aude însă totdeauna și un fel de i moale (cred că foneticienii îi zic consonantic, ca cel din engleză) în silaba ar din zi-ar, prin-ci-ar, fa-mi-li-ar.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-11 07:38:19
         
 
  ziár s. n., pl. ziáre Contrazic: zi-a-re doar daca accentul ar fi pe zi; Si "ziare" si "ziar" au doua silabe : in cazul zi-ar accentul cade in a doua silaba ; in cazul zia-re accentul cade in prima silaba zia.
"Amintesc acel exercitiu foarte interesant din clasa a doua in care silabisirea se facea cu o palma sub barbie si se numara de cate ori, in rostirea cuvantului, barbia atingea palma. " ...Tocmai pentru a preintampina astfel de abuzuri de silabisire.
De altfel puteti urmari si metrica versului care poate spune mai multe :). Incercati sa il inlocuiti cu versul (cu metrica echivalenta) :
"Silabisesc din nou cu piatra-n gura"! :) Sper ca asupra faptului ca versul de mai sus are 11 silabe este toata lumea de acord :)
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2006-08-11 04:32:42
         
 
  Corneliu, eram intr-o criza de timp. Am postat iute, dar am revenit. Chiar ma intereseaza sa aflu in cate silabe o capricoarna ca mine ar trebui sa sparga o piatra.:) Cu delicatetea-i caracteristica.:)

Si inca ceva, chiar iti sunt recunoscatoare pentru demonstratia de mai sus - desi un singur cuvant din cele amintite ridica probleme - ZI-AR.:) In aceasta privinta, dat fiind accentul, m-am lamurit. Totusi, te-as mai intreba cum pronunti "ziar" in mod curent, cu sau fara accent pe "a"?

Daca te-am suparat cu ceva, scuza-ma.

 
Postat de catre elia david la data de 2006-08-11 00:00:35
         
 
 
Elia, te știam delicată și subtilă. Ai devenit de-a dreptul abruptă. Nu: capra calcă piatra... ?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-10 22:57:01
         
 
  Corneliu, multumesc.

Ma mai intereseaza "piatra" si "piedica".:)




 
Postat de catre elia david la data de 2006-08-10 22:50:52
         
 
  Aici pot interveni. Sunt între prieteni.

Nu am avut chef sa caut argumente, dar așa cum afirmam, așa simt că s-ar desparți: zi-a-re.

La Cugir plouă cu scurte pauze și monotonia asta nu-mi place. Am citit mult astăzi, dar nu mă trage inima să scriu.

Aș da un exemplu. Am fost surprinsă când am auzit persoane din Cugir spunând pi-a-ță. Atunci am fugit la indreptar. Acum, la cine să apelez? Chiar e o nenorocire când vrei să fii corect. Toată lumea știe, toată lumea comentează, tinerii îi contrazic pe cei în vârstă, cei cu mai multă experiență ( care au prins 4-5 programe) nu au suficiente argumente... Fac greșeli de tipul: scriu m în loc de b, scriu t în loc de r ș.a.m.d. Mai bine s-ar pensiona și i-ar lăsa pe tinerii care visează să ducă țara asta unde vor. Sincer, mă gândesc cu teamă la ziua în care vor ajunge să conducă țara cei care astăzi au 17-18 ani.

Poate rândurile de mai sus vor inspira vreun poet cu simțul umorului. Eu mi l-am pierdut!

Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-08-10 20:50:41
         
 
  Corneliu, eu aș avea timp. Cred că el nu are, e prea ocupat cu ale politicii. Care politică, nu-i așa, e după cum cer nevoile. Așa că dacă azi avem zi-a-re, mîine politica de partid ar putea impune zia-re...
Altfel, mi-e drag Pruteanu...Mai ales cind e oțărît.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-08-10 20:08:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE