FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Daniela Luca
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Da, Petre, este un îndemn. Fiindcă e dificil să fii ferm în acest nu, mai ales când este vorba de întunecarea celuilalt. Celălalt vers e cu ape, fiindcă de fapt l-am scris așa. Nu. Nu spun răspicat "nu". Lipsind punctuația, se poate citi și "nu, nu. spun răspicat nu." Mulțumesc fiindcă ai văzut această diferență și fiindcă găsești mereu ceva de reflectat asupra.  
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-27 02:24:29
         
 
  "și spun răspicat nu"

imi place mult versul acesta... si asta pentru ca am senzatia ca el nu este atat o certitudine, cat mai degraba un indemn... pentru ca putine sunt momentele in care suntem capabili sa spunem cu adevarat nu... putine sunt momentele in care suntem atat de siguri pe noi...

"nu nu spun răspicat nu"

imi place si versul acesta... este un fel de completare... echilibrul se poate gasi intre cele doua extreme, intre yin yang... acolo, in mijlocul sferei...

mi-a placut mult poezia...

in fiecare poem scris de tine gasesc ceva nou, ceva care ma pune pe ganduri...

felicitari

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-07-26 20:37:14
         
 
  Magdalena, mulțumesc. Și-așa curgând fără mine, aici.
Jose, vpoi aprecia realmente un comentariu negativ, întemeiat și - da - obiectiv. În rest, dă-mi voie să nu primesc.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-26 17:13:42
         
 
  gina, sunt în virtual de vreo 5-6 ani(mă refer la chestia asta numită "poiezie"). crede-mă pe cuvânt că sunt om însurat și mai am și trei copii sub acoperiș. dacă te tot mângâie lumea și te sărută cu limba undeva, începi să crezi că nu mai e nimeni ca tine. de aici și pericolul de a nu mai primi cum trebuie un comentariu negativ, spus sincer și obiectiv de altfel. mie personal îmi place cum scrie daniela luca numai că nu o pot comenta decât obiectiv indiferent ce-ar zice ea, ce-ar invoca... chestia aia cu măiestria cu care o spui bla bla nu ține... unii se pricep să ți-o zică alții nu. eu poate fac parte din categoria a doua, dar este inimaginabil de convenabil(nu pentru mine fiindcă eu nu am de câștigat prea mult) s-o spui frank. când citesc tot felul de aberații care mai de care mai savante râd ca prostul de unu singur în camera mea de 6/6 și-mi spun: du-te dracu că tu ai alte ținte, lasă-l în mama lui de virtual. și s-ar putea s-o reușesc și pe-asta fiindcă nu îmi amintesc să-mi fi propus ceva și să nu fi reușit. mulțumesc.  
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-26 16:51:49
         
 
  Eu cred că valoarea unui poem rezidă în forța sa de sugestie. Indiferent de registrul abordat, poemele tale au ceva de transmis. Este un poem puternic chiar de la început sugerând o împotrivire crâncenă prin repetarea acel „nu” pus la începutul primelor trei versuri. Și totuși în acest poem, tu curgi fără tine, pentru că de fapt tu ești ființa de lumină și această stare este doar tranzitorie. Remarc și eu finalul deosebit și votez!

curg eu fără mine
ei mă vor bea uneori nopțile
înainte de întunecare


 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-07-26 12:25:15
         
 
  ela, un poem al revoltei care aduce de la sine defularea...poetul atinge (ca fiecare!!!) toate starile existentei...de la tandru la dragoste, la nerv, la febra impasului...vizualizand detaliat sumbrele nise ale fizicului si sinelui...valentele scrierii ating diferite nivele, perceptii, conotatii, semantice...libertatea de a scrie de a patrunde intre alte trairi este chiar naturaletea necesara crearii si cat traim nimeni nu ne poate pretinde sa ramanen inchistati intr-un stil, intr-o "intelepciune" sau cumintenie...asa ai simtit poemul, asa l-ai scris...asta facem fiecare...goia


curg eu fără mine
ei mă vor bea uneori nopțile
înainte de întunecare (ela luca)


Jose...(ma adresez tie dintr-o libertate a "conversatiei electronice")...este prematur si nejustificat sa ne permitem sa obligam (subiectiv sau oricum altfel-argumentat(?) un autor sa ramana in acelasi spectru creativ...referitor la acele sugestii raportate la textul unui alt autor de a schimba si eu sunt destul de incapatanata...insa (exista asadar un insa)...da, trebuie sa avem sinceritatea *care afirm- nu ne transeaza din orgoliu*- de a chiar lua in considerare sugestiile...sunt situatii unde eu personal nu am schimbat nimic, sunt situatii unde am tot recitit si am schimbat, poate partial...insa tot in asentimentul personal...cand se face o sugestie, o privesc filtrata "cenaclu electronic"...un alt adevar, este da, suntem atat de sensibili la afirmatii negative legate de scrierile noastre...(imi spun in primul rand mie!) apoi generalizez...banuiesc, da, ar trebui sa incepem de la miza simpla...postam un text cu un statut "drept la comm-uri"...atunci da, fiecare are dreptul de a comenta in functie de ceea ce simte in finalul lecturarii...goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-07-25 22:50:17
         
 
  Jose, oho, așa da dezvăluire. Oho. Dar, Jose, greșești. Știi de ce? Fiindcă dacă un om cu spirit, cu talent, cu o bună cunoaștere, cu instrumente literare și de analiză vine și îți arată unde și ce nu merge, unde și ce merită schimbat într-o poezie, dacă cineva chiar are dreptate în ce spune, fiindcă are experiență și are capacitatea de a o face, mai ales pe un site literar, merită să iei în seamă și să șlefuiești ce ai scris.
Dar, ai dreptate, despre asta se poate scrie un tom de cărți, nu epuizăm subiectul aici.
Și apoi, la o lansare, la un cenaclu, într-un articol, într-o recenzie, pe hârtie, într-o revistă etc., oriunde ar fi să fie, lucrurile bine spuse rămân bine spuse. Frustrările să și le rezolve fiecare cum poate. Și dacă poate. :)
(a, era Mădălina Maroga, nu Manole)
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 21:00:37
         
 
  Daniela,(și cu asta închei), cea mai mare tâmpenie, care mi se pare prezentă prin aceste ateliere virtuale, este să îți schimbi textul în urma unui comentariu... eu unu nu aș face așa ceva. poezia nu se scrie plotogind. ori o scrii ori n-o mai scrii. pansamentele astea sunt inutile. ai auzit ce spunea maestrul care a vorbit la lansarea ta și a madalinei manole: este frustrat, nu-i vine să creadă când cineva vine și dă verdicte, "poezia asta e bună, poezia asta e proastă..." vii îți spui părerea și pleci. credeam că ai fost atentă acolo că doar a fost lansarea ta nu a mea. autorul trage concluzii dacă vrea dacă nu nu... tu prea te consumi în urma unei păreri a unui neavenit ca mine, de exemplu... totuși comentariul meu nu a fost categoric, ci unul care exprimă foarte clar o simplă părere personală. :) e mult de povestit. mă opresc aici că mai am și altele de făcut. :) pax!  
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-25 20:55:26
         
 
  erata: marii scriitori  
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 20:40:34
         
 
  Jose, ba să spui ce ai de spus. Chiar și atunci când scriu și eu ceva greșit. Greșesc ei amrii scriitori, știi bine. Am precizat mai jos editorialiști și editori fiindcă ei au posibilitatea de a înstela. Știi foarte bine și asta. Și am precizat în contextul acordării stelelor fără comentarii.
Nu, nu suport nici lăudăroșenia, nici aruncarea de vorbe aiurea. Nu suport extremele, mai ales când nu sunt justificate.
Repet: atunci când mai găsești în textele mele un cuvânt scris greșit, te rog să spui: hei, ai în plus un i, un u, un r, ai inversat literele, ai mâncat o literă etc.
Și crede-mă, Jose, dacă ai fi avut dreptate în comentariul tău anterior, aș fi spus senină "chapeaux bas, mon cher". Fiindcă îi admir pe cei care știu să vadă și știu să critice constructiv. Sunt rari. Și aș fi modificat instant. Așa cum fac întotdeauna când critica cuiva este întemeiată, valoroasă.
Mie însă greață, bleah și tente de-astea teribiliste pe un text care nu lasă nici urmă de așa ceva nu îmi produc nici măcar supărare, fiindcă la supărare tac. Ci îmi spun multe despre omul care le spune/scrie.
Desigur că te scuz. De felul meu am scuzat și oameni care au făcut mai rău, mai urât.
Când vei scrie un comentariu argumentat literar și vei avea dreptate în observațiile tale, fii sigur că voi opera corecturi pe acel text.
Până atunci, la cât mai puțină plictiseală și cât mai multă limonadă.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 20:40:00
         
 
  Daniela, nu am vrut să te supăr. îmi cer scuze. se pare că te-ai obișnuit numai cu lăudăroșenii. nu e bine, crede-mă!
eu am spus ce aveam de spus pe acest text. îmi place să te citesc, ai înțeles greșit. iar cu editorialismul las-o mai moale că mai acum câteva săptămâni ai scris albaștrii într-un caz în care era albaștri clar... nu am mai intervenit că oricum nu aveam niciun motiv...
încă o dată îmi cer scuze. nu am vrut să te supăr.
Arcadio
 
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-25 20:28:05
         
 
  te las te las :) ziceam așa... din plictiseală  
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-25 20:22:32
         
 
  arcadio buenaventura, ce-ar fi sa ma lasi sa fac exact ceea ce vreau?:), pentru ca oricum tot asta se va/ntampla, garantez
poemul e frumos, si atat!
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-07-25 20:06:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Lory, tu iei frumusețea toată și fără cuvinte. Mulțumesc.

Jose, știi deja foarte foarte bine, indiferent de numele și chipul tău, că există și editorialiști sau editori care înstelează uneori fără a scrie o literă. Loredana a lăsat totuși un semn.
Oricum, mie mi-este foarte clar că stilul meu de a scrie îți produce greață. Și sunt convinsă că o vei mai spune în fel și chip și pe alte texte ale mele. Sau dacă nu vei spune despre greață, vei spune despre non-poetic, oribil, groaznic, non-valoare etc. etc.
(nu merită efortul - așa se scrie corect, din câtă gramatică știu eu în ultimii 25 ani; "a merita" e verb tranzitiv; în vorbirea curentă foarte mulți îl folosesc greșit, sub forma "nu se merită". pentru tine special, îl folosesc și eu aici: nu se merită efortul să mă citești tu)
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 20:04:21
         
 
  Loredana, ce-ar fi să vorbești mai mult când acorzi comete. :) mersi.  
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-25 19:51:49
         
 
  frumos! si atat:)
drag - Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-07-25 19:04:34
         
 
  Domnule Ganea, mulțumesc pentru că puteți alege versuri care să rămână.

Jose, dacă ai ști de câte ori și cu ce lejeritate interioară am scris în acest stil, care pare "nou" unora, altora, poate că ar trece și greața, și lugubrul. Sau poate nu. Pe tine nu te înalță, nu te îngroapă. Pe mulți alții da, pe mulți alții îi lasă acolo unde este necesar să rămână. În poezie. Mulțumesc pentru că ai încercat să reziști cu această greață.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 18:19:34
         
 
  eu n-aș fi de acord cu aurel ganea, dimpotrivă, tehnica poetică "nouă", nouă pentru Daniela Luca, este mult mai greu stăpânită de ea și se sesisează o oarecare sforțare care dă un aer mai mult decât lugubru cu sensul de respingător aici.
de exemplu se ajunge până la :"am un sân pe jumătate putred
celălalt și-a pierdut sângele...". bleah!imaginea dărâmă orice barieră a domesticului și cel puțin pe mine mă face să am o senzație de greață, chestie care de altfel nu mă interesează în urma lecturării unei poezii. nu mă înalță nu mă îngroapă...
una peste alta este un început. dar se vede că este un început și asta s-ar putea să o coste pe distinsa autoare. mă refer la timp.
și dacă noua haină o va strânge în așa fel încât ea, Daniela Luca se va întoarce până la urmă la ia din cerdacul poeticii sale?
 
Postat de catre Zaremba George la data de 2006-07-25 18:12:55
         
 
  Un ego poetic bine strunit, dar tare trist...
"îl las pe fiecare să respire
viața lui moartea lui
un dumnezeu de aer îi hrănește",
"printr-o transfuzie lentă de umbră"
sau " ei mă vor bea câteodată nopțile" sunt versuri de ținut minte.
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-07-25 14:49:56
         
 
  Mulțumesc, Elia, am tot scris în ultima vreme așa cum port în mine viața, oamenii, întâmplările. Dacă vei avea vreodată dorința, vei găsi încă prin ultimele pagini și arabescurile care îți plăceau. Nu am ieșit complet din ele, nu voi ieși vreodată. Nu doresc o schimbare a stilului, am stilul meu, matca mea, scriu așa cum este momentul din interior, al meu sau al celor din sferele prin care colind. Printre stări, aici, da, și tristețea unei mame.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-25 13:05:13
         
 
  Am citit acum, după muuultă vreme, poezia ta, Ela. Recunosc, îmi plăcea mai mult la tine unduirea aceea, rotirea elementelor de pămînt, apă, cer, flori, mîini, pîntece, verde, albastru, petale, umbre, nisip, mare, iar cer și iar verde. Acum îmi pare că nu te mai cunosc. Dorești schimbarea stilului. Poate și viața ta s-a schimbat, habar nu am. Dar îmi pari mult mai sumbră, mai apăsate de altfel de sentimente poeziile tale. Să fie oare un nou pas?

Ești tristă...




 
Postat de catre Name Old la data de 2006-07-25 12:57:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE