FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ionut... iti respect opinia... te mai astept prin pagina mea...

daniela... multumesc mult pentru cuvintele frumoase... intelegi foarte bine... intotdeauna... te mai astept...

dana... stiu ca e probabil una dintre cele mai stupide intrebari, insa pana la urma tot intrebare ramane... :D


va multumesc inca o data tuturor pentru citire si pentru frumoasele cuvinte!

va mai astept

intotdeauna cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-07-17 15:30:52
         
 
  ti-am dat si eu un vot...:)
e cea mai stupida intrebare pe care o poate pune un om unui scriitor : 'de ce scrii?'
iote, asa, ca ma apuca nebuneala, iote asa sa ma dau mare, iote ca asa vreau eu si cu muschiul meu dus la sala!!!
mai idioata este intrebarea cand trebuie sa aibe raspuns pe hartie. O sa notezi: scriu pt ca...tralalala..si in gand: ia mai da/te/n...scriu ca asa vreau eu si am motivele mele!!
Bun text, Andrei, te felicit si iti doresc mult succes in a fi scriitor!!
 
Postat de catre xx xx la data de 2006-07-17 11:31:51
         
 
  Petre, când am deschis pagina, inițial am crezut că este o altă apariție de carte și mi-am spus, "O! Încă o împlinire a lui Petre!". Și este așa, chiar dacă nu e vorba despre publicarea unei cărți aici. Este doar o pagină despre sensul scriiturii, sensul existențial, rostul rostuirii în literă scrisă, starea de regăsire, de libertate, de împlinire, de explorare a lumii, de explorare de sine. Șia așa cum ai spus în final, da, există o plăcere a scrierii, un libido scribendi, un foc, o ardere, un suflu vital.
Este simplu, da, câtă vreme această simplitate are în ea o esențializare, o integrare a ființei, o conștiință literară și umană bine echilibrată. Este simplu, ca atunci când respiri aer pur.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-07-17 10:37:18
         
 
  Pe mine sincer m-ai plictisit. Ma dezarmeaza astfel de declaratii de scoala generala, si puteti sa spuneti cum vreti despre mine, dar prin clasa a 7 am
facut parca un astfel de eseu profesoarei de romana, care a fost impresionata foarte,
mai ales ca citisem Robinson Crusoe de 3 ori :).
adica, Petre, te vad un tip foarte sensibil, asta e un lucru bun dar nu numai. Si probabil daca nu exista acest spatiu virtual acest eseu nu exista.
tin minte si eu o vorba derivata din ultima ta afirmatie "mananci ca sa traiesti sau traiesti ca sa mananci?" [aviz hapsanilor.]

Apoi, cunostintele mele in comunicare neaga afirmatia ta "Ca instrumente de comunicare, cuvintele sunt vitale pentru fiecare dintre noi"
NU Petre, cuvintele nu sunt vitale. Masurat in timp, stii cat comunica o persoana verbal zilnic?
maxim 15 minute adunate. Omul este in primul rand receptor si apoi emitent. etcetera etcetera etcetera [revin daca aveti nevoie de lamuriri extra].

In concluzie, ma bucura atentia ta desavarsita asupra cartilor, dar pe mine personal ca si cititor ma lasa rece ce ai scris, dar cum am zis, ca om apreciez ce spui
sper sa fie adevarat si mai lasa cartile alea,
esti tanar, fa-ti timp si pentru altceea, :)

ionut.
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-07-17 01:50:09
         
 
  multumesc Maria pentru cuvintele tale...

te mai astept

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-07-17 00:50:45
         
 
  Îmi ești frate Andrei și eu nu știu? Gândim în această privință la fel. Ți-am devorat aceste rînduri. Și îți voi spune și eu de ce scriu (așa timid și de puțin timp). Scriu ca să trăiesc. Am fost moartă înainte de a scrie. Când am început să-mi tremur pașii cuvintelor pe foaia mult prea vastă în fața fricii mele de necunoscut m-am născut cu adevărat. Atunci, la primele așa zise versuri (eu nu am pretenția că am talent și nici nu scriu de mult timp) am simțit că ... văd... aud...simt! De atunci prețuiesc fiecare secundă de viață ceea ce nu făceam înainte cu ani întregi, o prețuiesc și aș prelungi-o la infinit... pentru a putea scrie. E minunat. Te mai caut... sigur, sigur. Cu drag, Maria  
Postat de catre Maria Grosu la data de 2006-07-17 00:39:36
         
 
  va multumesc pentru citire si pentru cuvintele voastre... ele ma ung pe suflet... realmente ma bucur ca sunt citit de oameni, de scriitori ca si mine, care inteleg ce inseamna arta...

va multumesc ca existati si va mai astept

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-07-16 22:46:59
         
 
 
Am mai intrat pe textele tale și de multe ori m-au plictisit, m-au obosit, am simțit că te ocupi de chestii care te depășesc. De data asta ai scris un text de o maturitate a stilului care încîntă. Și asta pentru că scrii cu dezinvoltură despre propria experiență. Și, spre deosebire de alte texte, scrii fără să folosești clișee și idei preluate de cine știe unde. Ți-ai dobîndit stilul, ai stil, începi să te știi și să te manifești fără ascunzișuri, să curgi în matca destinului tău ca un fluviu intrat în cîmpie. Cineva zicea că omul e stilul și avea dreptate, cînd ai stil ai ieșit din confuzie, te-ai limpezit, te-ai ales, te-ai lămurit.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-16 22:38:56
         
 
  1  
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-07-16 22:38:44
         
 
  Felicitari pentru aceasta spovedanie, Petre:) este conforma cu starea ta de f.f. tanar autor de carte. Este o binecuvantare sa scrii... este un lucru senzational, eu una sunt atat de indragostita de cuvinte, incat as vorbi singura pe drum, m-as intreba, mi-as raspunde:) cat despre intrebarea de ce scrii? eu cred ca un interlocutor cu adevarat inteligent se va feri sa puna o intrebare atat de ,,delicata``:)

vei scrie pentru ca suferi, pentru ca toata suferinta se va preschimba in tristetea necesara actului de creatie, la un moment dat, nici un autor nu scapa de asta, este trist cand incepi sa scrii din furie, atunci e bine sa fie cineva care sa te sfatuiasca sa te opresti pana apele se vor limpezi
in rest, bafta Petre!
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-07-16 22:38:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE