| 
          
           
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | arbitraj. miza - curatarea site-ului |  |   
            |  | Text 
                postat de  
                Andrei Petre                 |  |   
            |  | cu referire la problemele de aici : 
 http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971
 
 Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici  măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.
 
 Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.
 
 Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția,  în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.
 
 Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?
 
 Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.
 
 Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales  pt cine și ce !
 
 
 
 
 
 |  |   
            |  |  
                
                Parcurge cronologic textele acestui autor
                
                 |  |   
            |  | Text anterior 
								     				
				                Text urmator |  |   
            |  | Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE 
              AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!
 |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Comentariile 
              userilor |  |  |  |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | petre, 
 respir degajat...mai, un poem atat de bland si de tandru...uneori trebuie sa ne mai rupem de "ombilicul" conceptelor( insa nu trebuie uitat)...
 
 fără spectatori
 fără cortină
 fără speranțe
 sub lumina unei luni atât de albe...
 
 
 asa precum versurile alese...monologul, de multe ori nobil...nu exista victime...nu exista condamnare...goia
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              nula nada               la data de  
              2006-07-10 22:19:35 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Sub lumina lunii atât de albe, fără spectatori, fără cortină, fără speranță s-a născut poemul tău.... Îmi place cum îți alegi imaginile care accentuează mesajul poemului! Nu mă agasează deloc acest obicei. Eu cred că artele se întrepătrund. Poezia aptă să transmită ceva, nu are nevoie de niciun adaos, din acest punct de vedere sunt de acord cu Liviu. Dar, orice adaos artistic care  o însoțește nu face decât să sporească mirajul, vraja cuvântului. Îmi amintesc de regalul de poezie susținut de Caramitru la Atheneu pe un fundal muzical adecvat. Poemele pe care le recita învinseseră timpul prin valoarea și mesajul lor, deci nu aveau nevoie de întăriri și totuși s-a optat pentru această formă de recitare din cauză că arta este un domeniu vast unde ramurile se întrepătrund. Muzica, imaginea și cuvântul merg ținându-se de mână.
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Magdalena Dale               la data de  
              2006-07-10 12:45:56 |  |  |   
            |  |  
                Parcurge cronologic comentariile acestui autor
                 |  |  |   
            |  | Text anterior 
								     				
				                Text urmator |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Danielă, ca între ardeleni: No, așe...
 :)
 
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Liviu S. Bordas               la data de  
              2006-07-10 12:40:21 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | No, binie, Liviule, apăi dacă m-ai citat din comentariu, credeam că e cu direcție spre minie.Și, da, uneori sunt sensibilă. Dar îmi trece repede dialogând cu oamenii buni.Mulțam Cumva ai dreptate cu fotografiile, am înțeles reacția ta, la care subscriu parțial, în sensul că uneori o imagine ne inspiră și simțim nevoia să o și atașăm unui text. Dar când devine un obicei, atunci e bine să semnalăm autorilor.
 Mă iartă, cumva am perceput o ironie din cauza citatului din comentariul meu. Fiind intenția bună, primesc totul așa cum se cuvine.
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Daniela Luca               la data de  
              2006-07-10 12:25:51 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Daniela, scuzele mele, nu am vrut să fiu ironic la adresa comentariului tău, ci la adresa acestui obicei (care, sincer, mă agasează) de a posta fotografii care să completeze textul. După părerea mea, fotografia (ca accesoriu sau ca element principal???) nu are ce căuta într-o pagină de poezie decît în mod cu totul și cu totul excepțional. Dacă poezia este aptă să-mi transmită imagini, stări emoționale, atitudini, ea nu are nevoie de poză. Dacă nu, orice poză ar însoți-o, rămîne text fără valoare. Nu vorbesc de poezia de față ci la modul general.
 N-am scris ca să supăr pe cineva. Și cu atît mai puțin să ironizez...
 Parafrazînd: sensibilă mai poți fi cîteodată :)
 Scuze...
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Liviu S. Bordas               la data de  
              2006-07-10 11:54:41 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Liviu, dar meritul lui Petre este că a ales-o pentru versurile lui. Dacă voiam să îl felicit doar pe autorul fotografiei o spuneam așa, pe șleau. Nu îmi răstălmăci cuvintele, nu are rost. Am spus exact ce trebuia spus. Ironic poți fi uneori. |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Daniela Luca               la data de  
              2006-07-10 10:21:58 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | fotografia este paradisiacă. Daniela Luca
 
 Cu alte cuvinte, felicitări, Christopher J.Picking!...
 
 
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Liviu S. Bordas               la data de  
              2006-07-10 10:19:06 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | superb rostit "poezia doarme demult" (dar nu printre ochii tăi, poate în ochii tăi, departe de ochii tăi etc.) iar finalul ușor ușor schimbat: "sub lumina unei luni nefiresc/neînchipuit/ de albe" fotografia este paradisiacă.
 "doar așa se întrupează Electra". :)
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Daniela Luca               la data de  
              2006-07-10 09:58:35 |  |  |   
            |  |  |  |  |  |  |  |  |   
            |  | 
 |  |   
            |  | Petre...un poem de exceptie si bunatatea de a nu aseza cuvinte pe o imagine tot de exceptie...
 Atila
 |  |  |   
            |  | Postat 
              de catre  
              Atila Racz               la data de  
              2006-07-10 08:31:45 |  |  |  | 
 
                     
            |  |  |  |   
            |  | Texte: 
              23983 |  |   
            |  | Comentarii: 
              120107 |  |   
            |  | Useri: 
              1426 |  |   
            |  |  |  |  |  |