FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ecsi, a trecut vremea cand copilul se imbata cu apica rece, intre timp nu mai face pipi nici in carpe, are pampershi...asa ca slabeste-ma cu oldies but goldies daca vrei sa stai de vorba cu mine pe temele acestea, scrie si tu ceva si push enter...asta era textul profesorului Atanasiu, asa ca nu mai face pe savantu` caruia tocmai i`a filat lampa ca n-am timp de giumbuslucuri  
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-04-10 23:09:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Lui ecsintescu virtual care spune „in viata mea nu mi-a fost dat sa citesc tampenie mai mare”



Tâmpenie mai mare n-ai citit ?
Mă tem că tu ne spui povești
Că este greu de „înghițit”
Că tu ce scrii chiar nu citești!
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2006-04-10 20:32:18
         
 
  Este interesant, inteligent însă pe alocuri tendențios, modul de argumentare a dificultății de a accepta o posibilă acuzație de sofism! Dacă erați mai atent remarcați „ne oferă, cred, involuntar, un exemplu de tentativă!”. Însă domnia voastră cu suficiență și fără nimic dubitativ, în adevărate sentințe, fără argumentație, îl acuzați pe CTA de practicarea sofisticii. V-am oferit șansa de a gândi oarecum empatic. Și ați reacționat normal.

Textul d-lui CTA poate fi discutat, disecat, amendat, etc. Însă în nici un caz desființat așa cum încercați domnia voastră. Nu toate textele pot fi geniale și nu toate textele negeniale nu au dreptul la un statut ontologic propriu.

Cât privește pseudonimul sub care am postat și care v-a oferit șansa speculațiilor într-o zonă care se pare vă este dragă, dacă puteți crede, eu vă spun cu sinceritate, am făcut-o exclusiv din considerente morale. Dacă veți fi citit ce am postat eu până acum veți putea constata că am făcut-o sine ira et studio, în ideea de a nu se crea „bisericuțe” și de a evita orice bănuială privind amestecul administrativ în zona literară. Am fost, ori am dorit să fiu un user oarecare. Și multă vreme am reușit. Acum, oricum am făcut public corespondența respectivă, iar speculațiile pe această temă, în afară că mă amuză, rămân simple speculații. Asta daca pe scara dvs de valori sinceritatea poate exista ca sinceritate.

Sunt de acord c㠄falsele pudori” trebuie spulberate. Eroarea dvs constă în aceea că generalizați. Trebuie să admiteți că există și adevărate pudori. Și că există un drept fundamental la pudoare. Și că există pudibonzi veritabili. Și că, în principiu, se poate spune orice, fără a zgâria urechea. Și că talentul nu are nevoie de vulgarități. Și multe, multe altele.

M-ați îndatora dacă ați exemplifica „Nobel-iații” pentru vulgarități! Îmi rezerv totuși dreptul de a nu considera acest „premiu” „valoare absolută”.

Cât privește ecoliteratura, sunteți invitatul meu.

PS 1. Nici eu nu agreez gratulările reciproce și iubesc ecopolemica.
PS 2. Sunteți un artist în a mânui argumentația de tip analogic însă vă repet ceea ce parcă v-am spus și telefonic: cu metoda analogică pot demonstra orice teză și în același timp antiteza oricărei teze. De unde limitele euristice ale metodei. Așa că nu ați fost deloc la obiect și convingător în ceea ce privește relația nick lenjerie tip Tanga, etc.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2006-04-10 19:51:34
         
 
  D-le Elena Stefan,
Creanga este mare si pentru ca a scris povestea p...i asa cum este titlu autentic.
Doar am intrebat cuprins de elocinta imberba a noviciatului literar, ce este vulgar si licentios, iar intrebarea nu a fost o retorica falsa ci doar un demers dialectic.
Asadar nu este o premisa interogativa , iar parerea pur subiectiva asa cum am afirmat despre textul d-lui Radulescu nu este o continuare a silogismului.Este doar o parere pe marginea careia speram sa dezbatem cu distinsa si pudica poetesa.
Cat despre extrapolarea la care va referiti respectuos va sugerez sa nu cadeti in capcana.
Prin analogie am putea spune ca daca unii conferentiari isi iau nick de dama atunci cu siguranta in subliminal contin atavice porniri pederaste, ceea ce fireste este o tampenie. Cel putin asa nadajduiesc.
Asa cum bine ati anticipat, departe de mine gandul de a legitima o idee aducand ca argument numele celui care a enuntat-o.
E ca si cum la plaja as urmari chilotii tanga nu vizualizand corpul lipsit de inhibitii al posesoarei ci m-as interesa cine dracu a inventat chilotii cu pricina.
E acum sa va vad....
Daca ati fi fost femeie v-as fi intrebat ,, marimea conteaza" asta ca si curiozitate licentiosa, dar convingerile heterosexiale ma obliga sa fiu serios si sa va replic ca eu doar am enumerat numele unor personalitati literare indubitabile care au folosit din abundenta pasaje care driblau si spulberau falsele pudori.
Multi sunt laureati ai premiului Nobel, care cred ca reprezinta deplina autoritate argumentativa.
Cat despre notiunea de Eco-literatura sau de literatura ecologica credeti-ma este cea mai mare inventie a mileniului nebun care de abia a inceput.
Dar despre asta cu proxima ocazie....
la buna vedere, cu multumiri ca iata se poate polemiza si nu numai gratula pupincurist....
Apropos ce parere aveti despre textul d-lui Atanasiu...sa inteleg ca este genial?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-04-10 18:57:55
         
 
  Dacă ne raportăm la o minima exigență de a înțelege prin „sofism” ceea ce dicționarul definește, în PS-ul pentru Lory Cristea, d-l ecsintescu, ne oferă, cred, involuntar, un exemplu de tentativă! Pentru că nu se poate trage concluzia că un text este vulgar pornind de la o premisă interogativă, „ce inseamna urat, obscen, vulgar, scabros, vomitiv, lubric, licentios in literatura?” și o afirmație care ține de opțiunea personal㠄dupa parerea mea mult mai vulgar este textul de fata prin lipsa lui de substanta decat poezia sonet porno a lui Florin Radulescu....”

Acest „modus operandi” pune sub semnul întrebării, prin extrapolare, și alte raționamente ale distinsului domn.

Revenind la întrebarea, care nu pare a fi retorică, „ce inseamna urat, obscen, vulgar, scabros, vomitiv, lubric, licentios in literatura?” În subtext, fără a se face „apologia patologicului si a licentiosului in literatura” pare a se încerca inducerea ideii de legitimare, cel puțin prin relativizare, a categoremelor invocate. Dacă greșim ne prezentăm de pe acum scuze distinse maestre. Noi nu contestăm o astfel de „literatur㔠și adepții ei. Noi, pe acest site nu promovăm o astfel de literatură. Europeea se dorește, cu greutățile inerente, un site care promoveaz㠄ecoliteratura”

Ca un punct de vedere, credem că argumentele de autoritate aduse în discuție, respectiv invocarea numelor unor mari personalități literare, sunt irelevante și forțate, deoarece „mărimea” acestor personalități nu credem că stă în partea lor de scris „licențios, dezbrăcat”. Îns㠄transferul” axiologic ține de sofistică și nebăgarea de seamă a eventualilor preopinenți. Creangă nu este mare pentru că a scris „Povestea poveștilor”!

Celelalte afirmații ale d-lui ecsintescu, după opinia noastră, pot fi opțiuni personale și mai puțin argumentație riguroasă.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2006-04-10 17:26:30
         
 
  in viata mea nu mi-a fost dat sa citesc tampenie mai mare
va dau cuvantul meu ca nu am nimic personal cu postatorul dar nu pot trece cu vederea sofismele pentru ca ma zgarie si am alergie la asa ceva.
asadar.

De la o vreme, observ că se folosește din abundență, cu precădere, preferențial, cuvîntul „special” pentru a spune despre orice că este extraordinar, admirabil, excelent, grozav, teribil. S-ar putea să fie doar impresia mea că acest cuvînt e folosit abuziv, că este la modă și că are o cotă prea ridicată pe piața flecărelii cotidiene. Știu bine că, pînă la urmă, uzul reușește să impună normele limbii și că nici nu sînt vreo autoritate sau vreo instanță care poate reglementa modul de a vorbi al celorlalți."
ce are rima cu prefectura?
special ca si cuvant nu prea vad sa aibe cine stie ce aderente lingvistice, din acest punct de vedere obiectul sexual masculin este ,, special" intrucat si pentru caci se afla intr-un fel sau altul pe buzele majoritatii lingvistofile fara discriminare.

Totuși, vreau să-mi exercit dacă nu dreptul, măcar șansa de a putea strîmba din nas față de acest fenomen. Cînd e vorba de gusturi, ele își păstrează o oarecare autonomie și fiecare e îndrituit să se conducă după ceea ce simte, lăsînd și pe celălalt să-și exprime preferințele sau măcar recunoscînd că se poate simți și altfel. Nu-ți poți impune gustul tău cu sila, dar poți încerca să-l faci pe altul să-i simtă legitimitatea sau poate – mai știi – chiar voluptatea."

Ce ne-entereseaza pe noi de nasu voluptos al matale pe care nu-l discutam din pricini de gust.?


Special este ceva care se deosebește de alte lucruri asemănătoare prin trăsături care îi sînt „proprii”, ceva ce poate fi distins prin însușiri aparte, particulare, specifice. Lucrul manifestă un caracter mai marcat, o individualitate mai pregnantă, singulară. Nimic nu spune că acele trăsături reușesc altceva decît să facă obiectul dinstinct, să-l separe, printr-un specific sui-generis, ca unul anume, aparte – și atît. Prin asta, obiectul nu devine automat „deosebit, distins, remarcabil”, deosebirea – cîtă este – este una pe orizontală și nu pe verticală. Taxonomică și nu ierarhică.

ne-am dat dracului ....
curand o sa traducem din romana in romana...
apropos postatorul a auzit de limba de lemn?


Daca spui ca folosind argouri saracesti limba e fals intrucat o imbogatesti maestre . limba este ceva suta la suta viu. Ea traieste si mai ales se imbogateste prin vorbire. iar daca ea isi mareste fondul lexical cu termeni considerati limitrofi limbajului asta nu inseamna decat ca un anume cuvant scabros sau ne emancipat isi castiga locul in normele limbii respective. Este hirotonisit daca vreti. Asa s-a intamplat cu fiziologicul cuvant ,, cur" care spre cinstea limbii romane a intrat deunazi in Dex pe usa din fata nu prin dos.

Ar mai fi de spus o groaza dar am vaga impresie ca scrieti lemnos doar ca sa vedeti cine pune botu si cine nu...
la buna vedere
p.s
D-soara Cristea,
ce inseamna urat, obscen, vulgar, scabros, vomitiv, lubric, licentios in literatura?
Va intreb serios pentru ca fara a face apologia patologicului si a licentiosului in literatura dupa parerea mea mult mai vulgar este textul de fata prin lipsa lui de substanta decat poezia sonet porno a lui Florin Radulescu....
Actul literar este compromis din start daca il arunci in obscen.....
sfanta inchizitie este in orgasm...
Miller, Hamingwey, Paz, E a Poe, gide, lawrry, d.h Lawrence george sand, hoffman, chiar nichita stanescu ca sa enumer doar cativa mari monstrii sacrii ai literaturii au scris licentios au dezbracat pudoarea snoba fara a fi vulgari.
Tropicele, Sub Vulcan, Fii si indragostiti, Iubeste-ti aproapele a lui Bruckner sau Luni de fiere tot a lui, sunt geniale crede-ma. Si pana la urma ce poate fi mai frumos decat a canta fiziologia feminina intr-un mod topless al limbajului?
excentricii au sclipit genial scumpa poetesa, s-au aprins si-au explodat in literatura ca o bomba atomica....
Ei sunt geniile, restul sunt scriitori si ceilalti postatori....
la buna vedere .....








 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-04-10 15:12:24
         
 
 
Ceea ce vreau să remarc este faptul că limba este o patrie atunci cînd o trăiești la adevărata ei dimensiune, în toată anvergura registrelor și bogăției sale. Altfel supraviețuiești exilat voluntar într-un "limbaj cotidian", într-o provincie săracă, amputată a limbii. Cu riscurile de rigoare. Opțiunile voioase de a vorbi astfel se răsfrîng asupra puținătății ființei ce le face.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-04-10 07:41:06
         
 
  Eu incerc de la nivelul perceptiei mele sa va spun ca e foarte trist ceea ce se intampla. Vad oameni seriosi (sau cel putin asa ii credeam) care incep sa uzeze de cuvinte triviale in textele literare. Nu stiu de ce o fac, nu stiu ce efect au ele asupra celorlalti, dar in ceea ce ma priveste, actul literar este compromis din start in momentul in care-l arunci in obscen. Excentrismul, dupa parerea mea, n-a adus niciodata nimic bun si de calitate, poate doar a amagit niste biete suflete.
cu stima - Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-04-09 18:03:52
         
 
  Poate că așa e mai "trendy"...
Sau poate e doar graba care ne mistuie pe toți, nu mai avem timp să căutăm în memorie sinonimele, nu mai avem răbdarea necesară pentru a ne îmbrăca gîndurile în hainele cele mai potrivite.
Dacă în exprimarea verbală asta ar putea fi o scuză, în cea scrisă scuza nu poate fi primită...scrisul presupune o mai atentă aplecare asupra exprimării, asupra sensurilor...
Oricum, limbajul e mereu în transformare, multe expresii devin desuete, multe sunt uitate prin nefolosire, dar cele care nu-și au locul în limba noastră vor fi cu certitudine înlăturate fără nici o intervenție dinafară. "Gagică" era într-o vreme pe buzele mai tuturor, astăzi e utilizat din ce în ce mai rar, de ce am crede că "marfă" sau "cool" vor avea altă soartă? Cuvintele pe care ele le înlocuiesc (fără a putea compensa și bogăția de sensuri, deocamdată pierdută) își vor găsi din nou locul firesc în exprimare.
E bine, totuși, că există semnale de alarmă. Mai ales că, așa cum ai remarcat, media este cea care contribuie covîrșitor la degradarea sau dimpotrivă la asanarea limbii.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-04-09 13:08:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE