FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Elena știe, pentru Alina nu mă tem să sensibilizez. Este vorba de întîmplări care te ating profund și intens, dar efemer. S-au dus. Ca și cum n-ar fi fost. Rămîi cu regretul, nostalgia sau, cine știe, cu stigmatul. Ironia este doar asocierea cu limbajul criminalistic. Crima se petrece asupra ta - cu asupra de măsură, asupra unui suflet mușcat de moarte.

Elena, cînd am scris, țineam la o retorică exclamativă, era aproape o invocare mascată. N-aș renunța la inversiuni. Sînt aproape singurul artificiu stilistic. O să mă mai gîndesc.

Morala, ironică, subînțeleasă, este că trebuie să te pui în sluba minuneii și să suplinești această fatalitate a efemerității lor. Să le învii în spațiul interior. Dacă poți.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-20 18:01:07
         
 
  Sfarsitul nu imi pare reusit poate datorita abruptului si cuvintelor banale. Mai apare si un sens contrar intre temenii duri: ucigas, hoteste, crime si sperioasa amenintare. Parca intra intr-o contradictie umana.  
Postat de catre Alina Ionescu la data de 2006-03-20 14:21:10
         
 
  Exercițiu de lectură

Pare un poem samizdat. Un triumf al conspirațiilor. "Delicata crimă, înfăptuită ori pe cale a fi înfăptuită, este prezentată la superlativ absolut, adică, textual, "curat și fără urme". În plan conceptual toate crimele lumii s-au dorit a fi perfecte. În plan pragmatic s-a dovedit că nu există crimă perfectă. Brutală sau delicată. Urme, uneori infinitezimale rămân. Și sunt suficiente pentru a se devoala totul. Trebuie doar mintea lucidă. Însă, cel mai dur procuror-acuzator al oricărei crime este, cum probabil știi foarte bine, povara propriei conștiințe a făptuitorilor! Astfel încât, citesc în poemul tău, în subtext, o ironie superioară. Pentru că, temporar, poate exista senzația perfecțiunii pentru aceia care ignoră un comandament etic, de natură fenomenologică, magistral sintetizat în celebrul "cerul înstelat deasupra mea și legea morală în mine". Însă repet TEMPORAR. Adevărul așteaptă, numai minciuna se grăbește!
Stilistic vorbind, ca părere personală, aș renunța la inversiunile de tip calofil, ușor vetuste.
În accepțiunea mea, și după gustul meu, evident subiectiv, textul ar putea suna ca mai jos. Sigur autorul este suveran.

„Curat și fără urme

să nu mai cauți
strălucirea ucigașă

o singură dată
zâmbi hoțește
în roua vibrată pe frunză

pândeai amenințarea sperioasă

o lume a abnegației
și a cimei delicate

curat și fără urme
se face totul"

Un poem esențializat, un poem cu cheie.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2006-03-20 10:51:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE